Iata ce spuneau unii prin 1969 cant televiziunea era in alb si negru. Daca era color... o dadeau probabil pe aceea cu codurile de diverse culori.
Citat: ,,Odată cu seara Anului Nou, în chip de semne bune, peste întreaga ţară s-au aşternut zăpezi bogate, nesfârşite aşternuturi de argint pentru ogoare, mirifice podoabe pe crengile care aşteptau nostalgic îmbrăţişările reci şi pure"
Urmariti si filmul:
http://www.britishpathe.com/video/heavy-snowfall-in-bucharest/query/bucharest+1969 (http://www.britishpathe.com/video/heavy-snowfall-in-bucharest/query/bucharest+1969)
acum e cu panica si groaza de la 500 mm de zapada! Groaznic!
Citat din: bradutzu din Ianuarie 27, 2014, 10:55:19 AM
acum e cu panica si groaza de la 500 mm de zapada! Groaznic!
Da panica si groaza prin modul de prezentare .O modalitate de a scoate in evidenta "inteligenta si tactica folosita in situatile de criza"de catre ......
...
Cred ca stiti "povestea "cu scrisoarea primita de parinti ,trimisa de baiatu care facea armata. (parinti nu stiau carte....)
"Interpretata" de militian cu un ton arogant si agresiv (vezi prezentarea stirilor in 2014) vs "Interpretata"de catre preot (vezi prezentarea 1969 postata de stavride)
..................................................................................................
Pe TVR1 ...aseara tarziu o
M_ _ _ __ _ a (eminenta cenusie ) da cod rosu daca vantul depaseste viteza de ..70...80..
KILOMETRI PATRATI ??????????? :o :o :o :o :o :o
..............................................................................................
azi am dezbatut evenimentele cu niste colegi din Finlanda care nu reuseau sa inteleaga de ce Romania a fost paralizata de la 500 mm de zapada si vant de 60 - 80km/h! Nici eu nu i-am putut lamuri! nu zice nimeni ca un viscol din asta este usor de gestionat dar nici chiar asa de senzational nu este!
Citat din: bradutzu din Ianuarie 27, 2014, 12:31:06 PM
nu zice nimeni ca un viscol din asta este usor de gestionat dar nici chiar asa de senzational nu este!
Ai dreptate ,e adevarat ca nu e usor sa cureti zapada pe viscol (azi am facut miscare pentru toata luna ianuarie ;D ;D ;D am fost nevoit sa curat zapada... e si locatia naibi ca invarte viscolul zapada pe langa cladire si face troiene ..............poti trece acum fara probleme 8)) dar se curata daca e vointa.
Colegi tai din Finlanda ce solutie au pentru o asemenea situatie ;). Poate invata si ai nostri ??? de la ei.
freze si parazapezi unde nu sunt perdele de vegetatie! oricum i nu prea au vanturi ca la noi dar si in zonele predispuse la troienit le protejeaza cu niste plase(un fel de parazapezi) din cate am inteles!
perdele de vegetatie exact cred ca pentru asa ceva se gasesc bani .Cine sa le planteze? Simplu autoritatile locale cu "ajutor "din partea celor care primesc ajutor social .Sigur imi atrag ura si dispretul dar .................tinand cont ca trebuie sa presteze intre 40 și 70 ore.
In perioada stagiului militar am fost 15 militari trei zile la plantat brazi , am lucrat 6 ore pe zi si am plantat 1000 de brazi ( carat ,sapat groapa conform indicatilor ,plantat si o galeata de apa la fiecare). Sincer , nu a stat nimeni cu "biciu" pe noi , singura chestie care ne dispera pe toti erau pantele care trebuiau urcate.
este si o lege http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text?idt=35288 (http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text?idt=35288)
Citez din :
http://opengis.unibuc.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=490:efectele-amplasrii-perdelelor-forestiere-de-protecie-in-campia-roman&catid=38:articole (http://opengis.unibuc.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=490:efectele-amplasrii-perdelelor-forestiere-de-protecie-in-campia-roman&catid=38:articole)
Criterii legate de obiectivele de protejat
Perdelele forestiere de protecţie a câmpului. Aceste perdele se instalează cu scopul principal de a diminua efectele secetei asupra culturilor agricole (prin efectele pe care le produc atât în timpul iernii, cât şi în timpul verii), dar şi pentru evitarea efectelor negative ale vânturilor puternice din perioada estivală asupra culturilor agricole), reducerea pierderilor de orizont bioacumulativ (implicit a pierderilor de humus) şi a deflaţiei, împiedicarea dezgolirii semănăturilor şi dezrădăcinării plantelor etc.
Instalarea reţelelor de perdele forestiere de protecţie a câmpului se impune cu precădere în următoarele regiuni:
-în regiunile cu precipitaţii reduse sau cu precipitaţii suficiente pentru dezvoltarea culturilor agricole, însă neuniform repartizate în timp;
-în regiunile cu climat uscat;
-în regiunile supuse periodic uscăciunii;
-în regiunile în care sunt prezente vânturile cu frecvenţă mare în cursul perioadei de vegetaţie, iar precipitaţiile anuale au valori sub 400 mm sau între 400 şi 550 mm, dar sunt neuniform repartizate în timp.
Perdele forestiere pentru protecţia căilor de transport. Se amplasează paralel cu căile de comunicaţie terestră, în zonele în care din cauza orografiei terenului şi sub acţiunea vântului dominant se produce fenomenul de viscol care conduce la înzăpezirea acestora.
Perdele pentru protecţia aşezărilor omeneşti. Sunt necesare în primul rând în jurul localităţilor din zonele în care se amplasează perdele de protecţie a culturilor agricole, însă sunt utile şi recomandabile şi în afara acestor regiuni. Ca urmare, acest tip de perdele poate fi realizat pentru toate localităţile ţării lipsite de pădure, dar mai ales pentru acelea din regiunile afectate de vânturi puternice.
Perdele pentru stăvilirea spulberării nisipurilor. Se impun în regiunile din ţară unde există zone compacte ocupate de nisipuri şi anume: de-a lungul Dunării, în Sudul Olteniei, în Bărăgan, în Câmpia Tecuciului.
Perdele pentru prevenirea eroziunii. Sunt necesare pe terenuri în pantă, lipsite de vegetaţie permanentă, şi unde nu se aplică alte măsuri pentru evitarea eroziunii. În terenurile agricole aceste perdele trebuie combinate cu perdelele pentru protecţia culturilor, completându-se reciproc.
Perdele pentru protejarea acumulărilor de apă. Sunt necesare în special pentru protejarea acumulărilor de apă din regiunile de câmpie, lipsite de cursuri mari de apă sau unde există cursuri de apă cu debit foarte redus, precum şi pentru protejarea văilor de tasare alimentate din apa freatică situată aproape de suprafaţă. Astfel de acumulări se găsesc în toate câmpiile din ţara noastră. Alegerea tipului de perdele forestiere de protecţie care se va instala depinde de configuraţia terenului, făcându-se în concordanţă cu vegetaţia forestieră existentă în zonă şi având în vedere eventualitatea unei împăduriri integrale a perimetrului de protecţie.
Principalele funcţii ale perdelelor forestiere de protecţie
Principalele efecte ale instalarii perdelelor forestiere de protecţie constau în (Lupe 1952, 1953, Costin 1953, Costăchescu et al. 2005):
- îmbunătăţirea condiţiilor microclimatice (modificarea albedoului, micşorarea amplitudinii temperaturii aerului diurne şi anuale, reducerea vitezei vântului, reţinerea zăpezii, reducerea evapotranspiraţiei, sporirea umidităţii aerului);
- micşorarea cu 1-4 0C a amplitudinii diurne a temperaturii aerului şi cu 1-2 0C a celei anuale, reducerea vitezei vântului cu 31-55% în partea adăpostită şi cu 10-15% în cea expusă, reducerea evapotranspiraţiei neproductive cu până la 30%, sporirea umidităţii aerului la suprafaţa solului cu 3-5%;
- îmbunătăţirea condiţiilor de creştere şi dezvoltare a culturilor agricole limitrofe până la o distanţă egală cu de 20-30 ori înălţimea perdelei în partea de sub vânt (adăpostită) şi de 5-12 ori înălţimea perdelei în partea din vânt (expusă);
- creşterea condiţiilor de fertilitate şi conservare a solului, reducerea eroziunii şi a scurgerilor de apă pe pante, reducerea până la oprirea totală a deflaţiei, sporirea umidităţii solului, îmbogăţirea solului în humus şi alte substanţe nutritive şi modificarea pH-ului acestuia datorită surplusului de substanţă organică din frunze şi rădăcini;
- creşterea producţiei de masă lemnoasă şi de produse accesorii;
- sporirea suprafeţelor acoperite cu vegetaţie forestieră;
- protecţia obiectivelor economico-sociale şi a căilor de comunicaţii;
- crearea condiţiilor favorabile pentru dezvoltarea faunei locale;
- creşterea biodiversităţii zonale;
- ameliorarea stocului de carbon;
- reconstrucţia şi îmbunătăţirea peisajului.
de acord cu perdele forestiere plantate la o distanta considerabila de carosabila si total in dezacord cu plopiide pe marginea drumului care omoara soferi(neatenti ce-i drepta, dar tot oameni pana la urma)
deci: UN MARE NU PLOPILOR DE PE MARGINEA DRUMULUI
Plopi pe marginea drumului ,ceva ani in urma am aflat ca plopi (copaci) de pe marginea drumurilor aveau un scop tactico militar .Mascau deplasarea coloanelor ;) ;)
Am parcurs cateva drumuri judetene in bacau ,strajuite de nuci.In fiecare toamna apar'' culegatorii'',se stiu care....De fapt apar cand sunt inca verzi si abia incep sa se cojeasca ,si dupa ii vezi in piata...De la plopi ce sa culegi?Din pacate numai victime,fereasca D-zeu!
Citat din: bradutzu din Ianuarie 27, 2014, 12:31:06 PM
azi am dezbatut evenimentele cu niste colegi din Finlanda care nu reuseau sa inteleaga de ce Romania a fost paralizata de la 500 mm de zapada si vant de 60 - 80km/h! Nici eu nu i-am putut lamuri! nu zice nimeni ca un viscol din asta este usor de gestionat dar nici chiar asa de senzational nu este!
In Ottawa, sau Montreal, sau mai mult, Quebec City, o astfel de "furtuna de iarna" e gestionabila.
In Toronto in schimb, orasul e paralizat. Acum cativa ani au chemat armata, de a ras de ei o tara intraga.
Ia sa cada 50 CM in Anglia, ca i-a blocat de tot :)
Raspunsul este ca o asemenea cadere de zapada nu (mai) este normala in Romania. Si ca in orice alt loc din lumea aceasta, nu exista mijloace de dezapezire pe masura, si nici experienta si logistica de a rezolva eficient aceste situatii
La stiri anunta de miercuri iar cod galben ,jumatatea estica !
Am dat la zapada azi ,in curte si-n fata magazinului de-am rupt lopata, si stiti ce mi-au zis carcotasii,ca sa nu zic puturosii:Faci loc la alta?....
;D ;D ;D si eu care credeam ca doar in Constanta sunt carcotasi.Aici s-a folosit varianta
"Nu are rost ??? >:( !pana nu se termina cod-ul sa iesi la zapada "
Cu tot respectul Cristiantutuianu, dar postul tau cu perdelele forestiere este cu totul in afara contextului. Citindu-l, iti dai foarte repede seama ca se refera la cu totul altceva decat la drumuri sau cai ferate, ca si despre ele este vorba.
Nu neg, ci dimpotriva sustin infiintarea acestor perdele, dar exista mai multe probleme ce apar la aplicarea acestei solutii:
1. pe al cui teren se vor planta aceste perdele forestiere?
2. la ce distanta de drum sau cale ferata?
3. cine le pazeste?
S-o luam metodic:
1. Montarea parazapezilor clasice, fie ele metalice (mare greseala, se vand ca painea calda la centrele de fier vechi), fie solutii mai noi, cu plasa de plastic (polietilena sau alte materiale) se face cu acordul propietarului terenului, care poate spune da, poate spune nu. Se ajunge la un moment dat la folosirea unor cai mai putin "ortodoxe" de a-l convinge. OK, primavara oricum acestea se ridica. In cazul perdelelor forestiere, dreptul de folosinta asupra terenului este pe durata foarte mare, ani sau zeci de ani, sau definitiv. In cazul acesta propietarul trebuie despagubit. De unde bani? De la buget, normal! Care buget, asta de subzistenta a unei intregi natiuni? Personal, prefer doua - trei episoade pe an, cu inzapeziri, scandaluri, etc., iar banii sa mearga la invatamant, la sanatate, sau in alte parti mai vitale pentru tara asta.
2. Distanta la care trebuie aplicat un obstacol in calea vantului este studiata si face obiectul unor standarde de aplicare a parazapezilor in functie de zona geografica. Aceasta distanta depinde de mai multi factori, directia principala a vantului ce spulbera zapada, de viteza lui, de prezenta anumitor obstacole naturale in calea acestuia, etc.
Presupunem ca pentru perdelele forestiere se stabileste distanta optima de amplasare, care va fi de ordinul 50-150 metri, cu o latime de, sa zicem, 20 metri. Trebuie sa ne intoarcem la punctul 1. Cat teren trebuie expropiat? Doar acei 20 de metri unde se infiinteaza perdeaua? Nu, se divizeaza propietatea!!!!! Ce face propietarul cu terenul dintre perdea si drum, acei 50-150 de metri? Daca are o deschidere de 10-20 metri la drum, cea mai mare parte a propietatilor, va renunta cu siguranta de al mai folosi. Si atunci va actiona in judecata autoritatea pentru a-i expropia si acea bucata de teren. Asa ajungem de la un culoar expropiat de 70-170 metri. O suprafata de 4-9 ori mai mare, cu costurile de rigoare!
3. In momentul in care acea perdea forestiera va ajunge la maturitate (a se citi lemn bun de foc) va disparea in cateva zile. A se vedea perdelele forestiere din apropierea garilor, perdelele forestiere din Oltenia, ce fixau nisipul si ajutau impotriva desertificarii. Luati trenul din orice gara si vedeti ce a mai ramas din falnicele plantatii. Doar o sursa de araci pentru fasole! Si copacii de pe marginea drumului. se constata furtul, se face plangere la politie, prinde orbul, scoate-i ochii!
Un caz concret ce vizeaza alt aspect: Un director de la CNADNR prezenta situatia furtului de gard de pe autostrada Bucureti - Constanta si filmarea era facuta intrun sat oarecare, in fata unui gard. In spatele gardului era o vie frumoasa cu spalieri (stalpi) din teava de 1 tol. Si se intreba retoric: "Eu i-am gasit, dar politia imi cere sa demonstrez ca sunt de pe autostrada si cum sa fac asta?!!!"
PS
Lucrez "acolo" si imi sunt cunoscute problemele. Dar sunt situatii in care cu natura nu te pui indiferent cat de dotat esti. Spunea Bradutu despre situatia din tarile nordice, dar de ce nu spune ca sunt obligatorii cauciucurile cu tinte metalice? De ce nu spune cat este bugetul alocat operatiunilor de intretinere a drumurilor pe timp de iarna? (Nu am nimic personal cu tine Bradutu in privinta asta, a nu se interpreta gresit!)
Inca un lucru care trebuie mentionat: Toata lumea sare la gatul CNADNR-ului in asemenea situatii. Dar sa ne amintim, ca pe vremea cand ministru la transporturi era Mitrea si primministru, Nastase, dupa ce CNADNR a fost dotata cu utilaje de zeci sau sute de milioane de euro, a fost "externalizata cheltuiala" cu deszapezirile, activitate ce a fost oferita anumitor firme impreuna cu utilajele ce inca nu vazusera zapada, pe preturi de nimic! Daca pe drum mai vedeti vreo freza de zapada, sa stiti ca este o vechitura pe care nu a vrut-o nimeni la momentul respectiv.
Citat din: Ciby din Ianuarie 27, 2014, 07:36:42 PM
Toata lumea sare la gatul CNADNR-ului in asemenea situatii.
Chiar mi-e mila de dansii...am lacrimi in ochi !
Hotii hotilor ! >:(
@ Ciby : Stiu ca te pricepi si respect opinia ta, dar... nu pot fi deacord cu neputinta autoritatilor. Sa ma explic:
1. Nu este admisibil ca intr-o tara europeana in care in mod normal IARNA NINGE, in anul 2014 sa ai o situatie "greu gestionabila" la 50 cm de zapada asternuti in 2 zile
2. Dezapezirea unui strat gros de zapada (ex: troienele, fuioarele, avalansele...) nu se face cu vola sau cu plugul montat pe masini de gunoi, ci cu FREZA. Nu o spun din experienta, spun din ceea ce am vazut in "tari straine".
3. In Italia, de unde tocmai m-am intors, reuseau sa mentina drumul dezapezit PERMANENET in conditii de viscol si AVALANSE, la o altitudine de peste 2000 m (voi pune in curand si harti). Cum ??? Simplu. Frezele treceau PERMANENT, luau "grosul", apoi urmau plugurile, si tot asa. Dar erau MASINI, nu jucarii portocalii un pic mai mari ca masina mea, stii bine la ce ma refer.
4. Volele erau folosite NUMAI pentru a strange zapada din statiune si pentru a o arunca intr-un fel de parau. "Statiunea" in care am fost, Arabba, este situata la cca 1600 m si era CURATA, in timpul unei ninsori de 2 zile care a asternut nu mai putin de 100 cm de zapada, pe o temperatura de cca -6 - -7*. Numai in acea statiune erau 4 vole de mare capacitate (cupa de 2 T).
5. Fiecare pensiune, hotel, casuta avea FREZA PROPRIE de mici dimensiuni pentru dezapezirea parcarii si pentru taiat poteca / culoare pentru ca oamenii sa poata trece. Cele mai rasarite aveau Bobcat-uri (escavatoare, freze, etc...)
6. Nu este admisibil ca intr-o tara care-si zice civilizata sa nu se poata ajunge din punctul A in punctul B de catre o echipa de interventie. De aceea s-a inventat... SENILA. Mai mult, fara a parea arogant, la pregatirea pe care o am (lasand la o parte lipsa de antrenament), folosind echipament adecvat (ski de tura cu piei de foca sau rachete de zapada, costum Goretex, ochelari ski, etc...) pot ajunge in ORICE SITUATIE care presupune zapada, viscol, etc... in absolut orice sat inzapezit din Baragan, indiferent cat de mare este zapada si indiferent de viscol sau de temperatura. Doar ca sa dau doua exemple extreme, in Muchia Gardomanului in Fagaras am avut vant de 160 Km/h iar aceasta nu ne-a impiedicat sa o parcurgem alaturi de Dumnezeu sa-l ierte Petcu Razvan. Al doilea exemplu, extrem ce-i drept, cand am urcat Elbrusul am avut - 25 * si vant de peste 100 Km/h la altitudini de peste 5000 m. Iar noi trebuie sa admitem ca "salvatorii" nu pot ajunge... in Baragan ???
Sa inteleg ca nu mai avem trupe de vanatori de munte ??? Am ramas doar cu jandarmii de campie si cu masinile 6 x 6 care se inzapezesc ??? Senile nu mai avem ??? Atunci sa apelam la "taranii din Apuseni"...
@ Ciby
Normal ca plantarea perdelelor forestiere costa, dar:
- cu cit se reduc costurile pentru deszapezire comparativ cu perdele forestiere si fara, timp de 50 de ani?
- care sint pierderile la nivel national cauzate de blocarea completa a drumurilor nationale si a magistralelor de cale ferata timp de o saptamina pe an pentru 50 de ani?
- influenta benefica a lizierelor de padure asupra ecologiei (biodiversitate, lupta impotriva secetei si desertificarii) se poate cuantifica?
- daca o dam pe partea cu "se fura, dom'le, n-avem ce face!" atunci am dat-o dracu'! Putem sa plecam toti incotro vedem cu ochii si sa nu mai discutam nimic. Asta am impresia ca intra la categoria "solutii exista, dar nu se vrea!"
Snow Removal In Japan (http://www.youtube.com/watch?v=uH2zGQm1O-c#)
...
Ciby si eu la fel cu tot respectul zic ca se poate .Sunt studii facute unde cum si cat trebuie .
................................................................................................
Te rog sa imi explici si mie de ce pe 12 si 26 Decembrie la 8-10grade cu plus pe traseul Constanta -Ion Corvin am intalnit 3 trei sararite ....................................cu girofar aprins si deplasandu-se ca melcu ????????????????
Bani aruncati pe GEAM (fac traseul asta la doua saptamani)
...
Spuneai de utilaje BUUUUN
Sunt firme agreate cu contracte OK .Dar pe langa utilajele pe care le au firmele .Sunt N firme de constructi
care au in dotare utilaje ,da nu au freze OK, De ce in situati de genul acesta nu se apeleaza si la ele contra cost ,la ce pret? La pretul cu ,care orice persoana il poate inchiria
Sti e putin babeste treaba 10 Km de curatat cu un excavator =5 Ore Daca se folosesc X excavatoare pentru cei 10 Km =?????Ore
Cu respect si fara suparare dragi colegi hai sa nu le m-ai cantam in struna trebuie luata atitudine.
Pelicane, problema asta trebuie rezolvata la nivel inalt. Noi aici vorbim vorbe. Solutii exista, chiar bune pe termen lung, dar trebuie sa se si doreasca implementarea lor.
Care guvern a tinut cont de legea 71/1995 privind planul de amenajare a teritoriului national, cate drumuri, cai ferate, aeroporturi, etc., au fost puse in functiune si cate erau prevazute acolo?
O data la patru ani avem cate un circ electoral cu promisiuni cat carul si dupa ce se termina ne trezim cu aceleasi vechi probleme, fara rezolvare!
Cat despre ce spune Pupezica cu pretentiile fata de o tara civilizata, se pare ca am uitat ce s-a intamplat in Statele Unite acum cateva saptamani! Si nu cred ca sunt la acelasi nivel cu noi.
Cristiane, odata incheiat un contract, exista obligatii intre parti. Contractantul se obliga sa tina drumul in functiune iar Beneficiarul sa-i plateasca prestatia. Daca primul nu-si indeplineste obligatiile este penalizat, la fel si cu cel de al doilea. Aceste contracte se incadreaza in bugetul anual alocat deszapezirii. Angajarea altor prestatori cu utilaje, in conditiile finantarii din fonduri publice, se face prin proceduri de achizitie publica, conform OUG 34/2006. Pai o procedura din asta dureaza. Singura solutie pe moment este declararea starii de necesitate, sau cum ii mai spune acum si alocarea de fonduri din rezerva la dispozitia guvernului. Ia gandeste-te ce sa discutat acum doi ani, in aceleasi conditii ca acum! S-a declarat vreo stare mai deosebita? Nu! Si nici anul asta, si nici anul viitor, si tot asa! Dar te asigur ca in primavara, inainte de europarlamentare, se vor suplimenta bugetele pe la nu stiu ce primarii, prin alocarea de fonduri din rezerva! Vezi scandalul din decembrie!
De ce se plimba utilajele aiurea? Atata timp cat situatia meteo nu impune iesirea utilajelor la deszapezire si acestea nu au primit ordin de la dipecerat, sunt platite pentru stationare. Daca patronul vrea sa tina motoarele calde, e treaba lui.
Si sa nu credeti ca tin cu ursul, si eu imi doresc sa nu fie nevoie sa se inchida drumurile si sa mearga lucrurile snur in tara asta! Si sunt de acord si cu ultima afirmatie a lui Cristiantutuianu
Citat din: Ciby din Ianuarie 28, 2014, 10:50:51 AM
De ce se plimba utilajele aiurea? Atata timp cat situatia meteo nu impune iesirea utilajelor la deszapezire si acestea nu au primit ordin de la dipecerat, sunt platite pentru stationare. Daca patronul vrea sa tina motoarele calde, e treaba lui.
Ciby am vazut masinile de la Directia Regionala de Drumuri si Poduri Constanta ......nu e firma particulara
Citat din: Ciby din Ianuarie 28, 2014, 10:50:51 AM
Si sa nu credeti ca tin cu ursul, si eu imi doresc sa nu fie nevoie sa se inchida drumurile si sa mearga lucrurile snur in tara asta!
Eu nu cred ca ti cu ursul .Cat timp it doresti sa mearga lucrurile snur in tara asta!
Cu respect
@Ciby
fara suparare dar nu pot fi de acord cu tine!
progresele sa fac aducand modificari si implementand proiecte si asta se face cu bani ca sa genereze bani pentru ca pana la urma daca investesti intr-un an cateva milioane pe care ii recuperezi in cativa ani dupa care esti pe plus este ok! managementul proiectului a fost inventat de mult! din pacate s-a dovedit ca alesii nostri nu sunt in stare sa gestioneze mai nimic!
daca suntem de acord cu cateva episoade de haos cand vine iarna de ce nu suntem de acord si cu gropile din astfalt, de ce nu suntem de acord si cu lipsaautostrazilor si tot asa! eu nu sunt de acord cu plafonarea si principiul"lasa domle' ca merge si asa"ca asa am ajuns in situatia in care suntem
Bradutzu, (tot imi vine sa-ti spun Cristi, dar apar confuzii) nu ma provoca sa dau din casa! Stiu mai multe decat am spus mai sus si pana la urma nu am facut altceva decat sa prezint o stare de fapt. Legile sunt cum sunt, situatia economica este cum este, sprijinirea cresterii productiei nu exista, etc. etc. etc.! Cum sa facem progrese?
Explicatia la ce ni se intampla ai spus-o singurel: "din pacate s-a dovedit ca alesii nostri nu sunt in stare sa gestioneze mai nimic!"
Noi, eu, tu si ceilalti ce discutam aici, prin efortul nostru individual nu suntem capabili sa punem tara asta in miscare. Este ca si cum am iesi cu lopetile sa deszapezim autostrazile cand vantul sufla si spulbera zapada.
Nu-mi place, dar asta este situatia! Si lucrul cel mai grav este ca nu se intrevede niciun tanar prin clasa politica ce ar putea intrun viitor oarecare sa iasa din tiparul politicului de azi!
aici ai dreptate ca discutia de aici nu duce nicaieri
de fapt ma simt ca Moromete stand la poarta si discutand politica ;D
ia pune si raspunde si tu pe topicul lui Dany cu plecarea de la Mahmudia in barcuta lui ca ai si tu experienta cat cuprinde si sigur ai facut macar o inconstienta pe Dunare !
OK!
Haideti fete si baieti
Puneti mana pe lopeti!
Tulcea ieri si acum 5 min
Si Galatiul maine :D:
Sa speram ca nu ajungem asa departe cu zapada
Si totusi, n-a fost prea departe de poza de mai sus :). Asa arata garajul meu dimineata:
Înseamnă că a nins puţin >:(, atât timp cât voi nu aţi fost nici sub cod roşu şi nici în alertă.
Acum serios vorbind, ai cam muncit la ea că văd că ai cărat-o şi nu ai aruncat zăpada într-o parte.
Pai nu aveam cum s-o dau intr-o parte, ca-mi cadea la loc, de aia am carat-o. Acum 3 zile, la primul viscol, am avut loc s-o dau intr-o parte, dar azi nu am mai avut unde.
Anul de gratie 2014 :)...oras european ???...zapada "siberiana" :(....impozite ca la "New York" >:(
...asta-i strada unde locuiesc...la doua strazi de zona 0 a orasului :-\
eu am vrut sa ma duc la peste dimineata dar nu am avut pe unde sa ies :)