Cap Compas

Ambarcatiuni => Motoare => Subiect creat de: iulian_cioclin din Februarie 02, 2014, 11:30:06 AM

Titlu: Rog lamurire model motor SELVA 8 cp
Scris de: iulian_cioclin din Februarie 02, 2014, 11:30:06 AM
Buna stimati colegi,

Sunt in pragul de a achizitiona un SELVA de 8 cp, black bass O.H.C  1 cilndru, an 2008, cisma scurta. Ma atrage foarte tare greutatea lui de numai 27 kg.

DAR am o retinere precum ca ar fi big foot datorita formei cizmei, din ce m-am documentat pe net am vazut ca cele big foot au de obicei aceasta forma a cismei.
Elicea este 8-1/2x7

Este sau nu este big foot? pe el nu scrie B.F


Atasez si 2  poze in acest sens

(http://i62.tinypic.com/vy1j0m.jpg)

(http://i60.tinypic.com/1zn7tyw.jpg)

Titlu: Re: Rog lamurire model motor SELVA 8 cp
Scris de: Ciby din Februarie 02, 2014, 12:00:23 PM
Ce inseamna "Big foot"? Daca este cu cizma lunga (20 inch = 51 cm) si oglinda este facuta pentru cizma scurta (15 inch = 38 cm) este o problema. In primul rand masoara oglinda barcii, de la marginea de sus la varful V-ului de jos.
In functie de aceasta masuratoare cumperi motorul potrivit.
Daca totusi oglinda este scurta (38 cm) si motorul este de 51 cm, se poate face o "tiganie" si va functiona. Dar, de preferat este ca motorul sa se potriveasca pe oglinda. Daca este mai lung, iti va mari artificial pescajul barcii cu 13 cm! Si nu cred ca asta iti doresti!

M-am grabit si nu am citit cu atentie ce ai scris!
Intreaba vanzatorul, el stie ce are, pune-l sa masoare lungimea cizmei, intre scaunul menghinei si placa anticavitatie si daca se potriveste pe barca ta si-ti convine pretul, ia-l!
Titlu: Re: Rog lamurire model motor SELVA 8 cp
Scris de: iulian_cioclin din Februarie 02, 2014, 12:12:05 PM
Cand ma refer Big Foot insemna ca este un motor de tractiune, ceea ce NU imi doresc.  Cu privire la cisma nu sunt dubii... este scurta ceea ce imi si trebuie.


Forma cismei ma trimite cu gandul ca ar fi de tractiune.  Cisma de la modelul meu, am vazut ca este intalnita doar la modelele de tractiune

Asa am vazut ca ar trebuii sa arate cisma

(http://i59.tinypic.com/acbi90.jpg)
Titlu: Re: Rog lamurire model motor SELVA 8 cp
Scris de: byteworks din Februarie 02, 2014, 12:16:37 PM
CitatBigfoots, er bigfeet, use a larger diameter prop and have a lower gear ratio. This is good for pushing heavy boats like pontoons.

De obicei inseamna elice cu diametru mai mare si un raport de transmisie mai mare, exemplu 2,42:1 fata de 2,0:1.
Titlu: Re: Rog lamurire model motor SELVA 8 cp
Scris de: rover.marius din Februarie 02, 2014, 12:18:01 PM
Cred ca aici gasesti mai multe informatii. Cred.
http://www.selvamarine.com/product_lines.php?line=mot_4t (http://www.selvamarine.com/product_lines.php?line=mot_4t)
Titlu: Re: Rog lamurire model motor SELVA 8 cp
Scris de: iulian_cioclin din Februarie 02, 2014, 12:28:09 PM
Diametrul elicei este de 8,1/2 , nu stiu cat ar trebuii sa fie pt cel de tractiune.
Ideea este ca nu ii stiu raportul de transmie(celui ce vreau sa il cumpar) , vad ca la B.F este 13/27 iar la cel normal 13/30 cel putin asa imi indica aici http://www.selvamarine.com/product_lines.php?line=mot_4t (http://www.selvamarine.com/product_lines.php?line=mot_4t)


Forma cismei difera de la modelul normal fata de cel de tractiune.
La mine este cisma la fel ca cel de tractiune.

Inca un amanunt al meu are 27 iar B.F 30 kg, doar forma cismei ma trimite cu gandul la B.F

Nu as vrea sa fac vreo greseala
Titlu: Re: Rog lamurire model motor SELVA 8 cp
Scris de: cristi_pescar din Februarie 02, 2014, 04:25:05 PM
In link-ul postat de tine arata clar ca la versiunea BLACK BASS 8 cisma se poate roti la 360 grade, ceea ce la motorul din poze nu se poate. Deci ar fi model Big Foot ceea ce ne arati tu. Incearca sa gasesti un manual, poate iti da acolo si caracteristicile elicei, sa-l poti identifica si dupa acest aspect.
Titlu: Re: Rog lamurire model motor SELVA 8 cp
Scris de: Vali din Februarie 02, 2014, 05:11:26 PM
Dupa dimensiunea reductorului din cizma si a elicei, as zice ca nu e motor de tractiune. Am eu asa ceva (high thrust), dar de la Yamaha, si elicea e cam de 2 ori mai mare in diametru, cu pas mic, iar reductorul e semnificativ mai mare in diametru. Totusi, cel mai bine e de cautat o carte tehnica pentru siguranta.
Titlu: Re: Rog lamurire model motor SELVA 8 cp
Scris de: iulian_cioclin din Februarie 02, 2014, 05:25:29 PM
Peste tot pe unde am cautat am gasit doar caracteristicile de baza, nicaieri nu am gasit exact tipul de elice pt B.F si nici vreun manual.
Doar ce dau cei de la Selva pe site-ul lor mentionat mai sus. Offff....
Vad ca cel normal are 27 kg si cel B.F 30,5 kg - cel mai bine ar fi sa fie cantarit motorul si daca are 30 kg e B.F
Titlu: Re: Rog lamurire model motor SELVA 8 cp
Scris de: andreas din Februarie 03, 2014, 10:45:49 AM
Buna dimineata,
e prima mea postare pe acest forum, asa ca sper sa nu-mi luati in nume de rau daca gresesc, dar am studiat si eu , la un moment dat,posibilitatea de a-mi achizitiona acest motor. Cred ca "Big Foot" se refera strict la lungimea cizmei, asa cum "BIG FOOT SAIL" este echivalentul lui "SAIL POWER" de la Mercury, adica motoare de rezerva ptr veliere. Nu stiu exact cu ce fel de elice este echipat, dar cred ca toate Black Bass Big Foot au aceeasi elica (daca va uitati in tabelul de optiuni, nu exista ceva optional). acum daca e de tractiune sau viteza, nu stiu. Poate cine va mai priceput sa-si dea seama din raportul de transmisie 13/27 , pe langa cea de la cizma scurta , care are 13/30.
Titlu: Re: Rog lamurire model motor SELVA 8 cp
Scris de: Sosoktm din Februarie 03, 2014, 12:25:35 PM
si eu as spune ca nu e un motor de tractiune, mai ales ca elica are pas 7 si diametru "normal" pentru 8 cai.  Nu ai cum sa faci proba, se vezi exact ce si cum? Raportul transmisiei probabil il poate spune doar fabrica, pe net informatiile despre selva sunt f putine.
Cizma pare identica celei din link

http://www.yachtershop.sk/sk/lodny-bazar/privesne-motory/selva-naxos-5xs-p-7008.html (http://www.yachtershop.sk/sk/lodny-bazar/privesne-motory/selva-naxos-5xs-p-7008.html)
Titlu: Re: Rog lamurire model motor SELVA 8 cp
Scris de: Ciby din Februarie 03, 2014, 01:00:59 PM
Raportul de transmisie reprezinta numarul de dinti a pinioanelor din cizma.
Primul este cel de pe axul ce coboara din motor iar cel de al doilea este cel de pe axul elicei.
Un raport de 13/27 va genera la axul elicei o turatie mai mare decat cel de 13/30.
La aceeasi turatie a arborelui motorului, sa spunem de 5500 rot./min., primul va avea la elice turatia de 5500 X 13/27 = 2648 rot./min., iar cel de al doilea 5500 X 13/30 = 2383 rot./min.
Se vede ca primul este pentru viteza iar cel de al doilea pentru tractiune.
Informatiile despre Selva saunt intradevar destul de rare si greu de gasit. Totusi, de cand a fost cumparata de Yamaha, motoarele din portofoliul Selva sunt cam aceleasi cu cele ale firmei mama. Ar merita o comparatie intre motoarele de aceleasi puteri ale celor doua. Este foarte posibil sa se potriveasca din toate punctele de vedere, iar date despre Yamaha se gasesc mai usor.

Later edit:
Hai ca am mancat ceva maro cand am vorbit de potrivirea dintre cele doua marci.
Yamaha - 2 cilindri, Selva doar 1!
Singurul care s-ar potrivi ar fi Selva RAY 8.
Titlu: Re: Rog lamurire model motor SELVA 8 cp
Scris de: iulian_cioclin din Februarie 03, 2014, 01:32:53 PM
Ma gandesc ca dupa seria motorului ar trebui sa se poata identifica raportul de transmisie al acestui motor, (viteza sau tractiune)
Titlu: Re: Rog lamurire model motor SELVA 8 cp
Scris de: Ciby din Februarie 03, 2014, 01:55:20 PM
Al tau este cel de aici: http://www.selvamarine.com/product.php?line=mot_4t&prod=blackbassbigfoot-8 (http://www.selvamarine.com/product.php?line=mot_4t&prod=blackbassbigfoot-8)
Din datele prezentate raportul este de 13/27.
Titlu: Re: Rog lamurire model motor SELVA 8 cp
Scris de: iulian_cioclin din Februarie 03, 2014, 02:52:39 PM
Hai ca acuma m-am ratacit de tot, din ceea ce spui si dupa calcule reiese ca big foot are o turatie mai mare la elice? implicit va avea o viteza mai mare? (daca elicile sunt la fel) Cizma este clar ca la modelul big foot.

Am rugat proprietarul sa ii trimita o poza ca placuta de indentifcare a motorului, el sustine ca are 27 si nu 30 kg cum are modelul B.F
Titlu: Re: Rog lamurire model motor SELVA 8 cp
Scris de: andreas din Februarie 03, 2014, 04:10:04 PM
Cred ca va complicati daca va uitati la forma cizmei, doar trebuie rugat omul sa o masoare. Daca e mai lunga de 38-40 cm e BIg Foot. Intrebarea este daca barca dvs are nevoie de Big Foot sau nu!?
Titlu: Re: Rog lamurire model motor SELVA 8 cp
Scris de: Vali din Februarie 03, 2014, 04:31:31 PM
Se pare ca ne invartim in cerc :).

La Yamaha de 8 si 9,9 de exemplu, la varianta high thrust (de tractiune) raportul la reductor e de 13/38, fata de 13/27 la motorul normal (de fuga). In plus, elicea la Yammy HT este de-a dreptul gigantica fata de a unui motor normal. Diametrul mentionat de Iulian, de 8 toli si ceva, alaturi de valoarea pasului, ne arata ca e vorba de o elice de fuga.

Deci daca Big Foot de 8 cp are raportul 13/27, teoretic e motor de fuga. Asta deoarece turatia e apropiata de Yammy, puterea fiind aceeasi.
Titlu: Re: Rog lamurire model motor SELVA 8 cp
Scris de: Sosoktm din Februarie 03, 2014, 04:50:40 PM
motorul "high trust" va avea mumar mai mic de rotatii  a axului la elica fata de un motor  "de fuga" , la aceeasi turatie a motorului.
Uzual, elica are un pas mai mic si eventual un diametru mai mare. Daca numarul de dinti pe pinionul "de atac" al motorului e la fel, atunci pinionul de la "cizma" va avea nr mai mic de dinti la varianta de fuga si mai mare la cea de tractiune.
Bigfoot din ce stiu este un model, nu orice bigfoot e HT. Iar bigfoot e o denumire, NU are legatura cu lungimea cizmei :)
Titlu: Re: Rog lamurire model motor SELVA 8 cp
Scris de: Sosoktm din Februarie 03, 2014, 04:54:07 PM
dar de curiozitate, de ce vrei 4t monocilindru? uite in link un 8 cai 2 pistoane 25 kile. Evident, 2 timpi
https://d.transfer.ro/transfer_ro-24jan-c07970b45eaf.zip

Titlu: Re: Rog lamurire model motor SELVA 8 cp
Scris de: iulian_cioclin din Februarie 03, 2014, 05:16:51 PM
Nu tin neaparat intr-un cilindru, ma incanta f tare la asta ca e in 4 timpi si ca are 27 kg... greutatea e cam principui de baza la mine... am mai avut un motor de 28 kg si asa imi vinea foarte greu, nu prea pot sa sar de pragul de 30 kg.
Frumusel Jonsonul prezentat... dar nu are cumva 33 kg? este motorul tau?
Titlu: Re: Rog lamurire model motor SELVA 8 cp
Scris de: Ciby din Februarie 03, 2014, 06:57:14 PM
Citat din: andreas din Februarie 03, 2014, 04:10:04 PM
Cred ca va complicati daca va uitati la forma cizmei, doar trebuie rugat omul sa o masoare. Daca e mai lunga de 38-40 cm e BIg Foot. Intrebarea este daca barca dvs are nevoie de Big Foot sau nu!?
Eu cred totusi ca denumirea Big Foot se refera la alt model de cizma, cu alt sistem de prindere pe oglinda, probabil mai grea si mai voluminoasa. Daca analizam modelul simplu Black Bass, cel cu rotire la 360 grade, se vede o diferenta enorma in forma cizmaei fata de modelul Black Bass Big Foot, fie el normal sau sailing.
Aceasta este diferenta si din rapoartele reductoarelor se observa ca nu este high trust, adica de tractiune.
Cred ca motorul este fezabil cerintelor lui Iulian!
Titlu: Re: Rog lamurire model motor SELVA 8 cp
Scris de: Sosoktm din Februarie 03, 2014, 08:14:54 PM
Este motorul meu pt gonflabila, are fix 25 kile(cantarit si inscriptionat pe placuta de identificare) , in 2 cilindri. Pt mine e la fix, mai bine doar tohatsu de 9,8 cai se putea( ala are 27 kile). Mai am si un yamaha de 15, tot 2t, de 37 kile , e la limita portabilitatii pt mine.Sincer, daca tot vrei neaparat 4 t si de minim 8 cai, ecam singura alegere la max 30 kile selva. De curiozitate, de ce vrei 4 t? Faci ore multe de mars?
Titlu: Re: Rog lamurire model motor SELVA 8 cp
Scris de: iulian_cioclin din Februarie 03, 2014, 08:47:07 PM
Nu demult timp pescuiesc la spinning pe marile baraje de acumulare de pe Siret, ca si colegul nostru Dany... m-am saturat de pescari carati pe balta doar sa ma ajute sa dau barca la apa, in rest sa nu aiba nici o treaba cu pescuitul.

De aceea imi doresc un motor portabil sa pot lansa barca la apa fara prea mult efort. Intr-o partida de pescuit se intampla atunci cand nu gasesc pestele sa parcurg distante destul de lungi.
Am avut un mercury de 6 cai in 2 t de care am fost f multumit, l-am dat datorita fatului ca era in 2 timpi... mereu amestec... rezervor extern ce ocupa loc in barca si avea 28 kg.

Am ajuns la concluzia ca imi trebuie un motor de 6 cp rezervor incorporat 4 t (imi asigura glisaj de unul singur)  SAU un 2 t de minim 10 cp (macar sa se merite bataia de cap cu amestecul si spatiul ocupat de rezervor in barca, ocazional voi avea si un coechiper si atunci un motor mai puternic ma va ajuta)

Acest motor mi se pare ok pt un 4 t de 8 cp chiar daca am rezervor extern.
Titlu: Re: Rog lamurire model motor SELVA 8 cp
Scris de: andreas din Februarie 03, 2014, 11:35:24 PM
Intr-adevar, daca citesc mai bine, Big Foot are varianta de cizma lunga si scurta, si in descriere zice ceva de cizma robusta si compacta, caracteristica BIG FOOT. "The single cylinder 165 cc Black Bass Big Foot, is characterised by its compact sturdy foot, thus giving it its name "Big Foot". Designed for professional use due to its robustness and extremely low fuel consumption."

http://www.selvamarine.com/product.php?line=mot_4t&prod=blackbassbigfoot-8&l=en (http://www.selvamarine.com/product.php?line=mot_4t&prod=blackbassbigfoot-8&l=en)
Titlu: Re: Rog lamurire model motor SELVA 8 cp
Scris de: iulian_cioclin din Februarie 04, 2014, 09:55:47 AM
Exact ce tot am incercat eu sa spun. Doar forma cizmei ma trimitea la gandul ca ar putea fi big foot, asta mi-a creeat suspiciuni.
Titlu: Re: Rog lamurire model motor SELVA 8 cp
Scris de: andreas din Februarie 04, 2014, 12:13:28 PM
Citat din: andreas din Februarie 03, 2014, 11:35:24 PM
Intr-adevar, daca citesc mai bine, Big Foot are varianta de cizma lunga si scurta, si in descriere zice ceva de cizma robusta si compacta, caracteristica BIG FOOT. "The single cylinder 165 cc Black Bass Big Foot, is characterised by its compact sturdy foot, thus giving it its name "Big Foot". Designed for professional use due to its robustness and extremely low fuel consumption."

http://www.selvamarine.com/product.php?line=mot_4t&prod=blackbassbigfoot-8&l=en (http://www.selvamarine.com/product.php?line=mot_4t&prod=blackbassbigfoot-8&l=en)

Si intre Black Bass si Black Bass Big Foot exista o diferenta de raport de transmisie. Ce inseamna asta..., probabil ca e vorba despre ce spun Vali si Sosoktm
Titlu: Re: Rog lamurire model motor SELVA 8 cp
Scris de: Sosoktm din Februarie 04, 2014, 05:10:01 PM
Iulian,  cred ca ar trebui sa iti stabilesti intai "fisa de post" a motorului de care ai nevoie. Daca mergi pe baraje (nu am fost in zona si nu stiu ce inseamna pt tine distante mari) probabil ca vorbim de maaaxim 2 ore de mars /partida, la blana. Asta inseamna ca pt orice motor cu rezervor intern trebuie sa iei rezerva de benzina. Totusi, vreau sa iti spun ca e posibil sa fi la limita sau sa nu glisezi cu 8 cai 4t, sau ma rog, ce a mai ramas din 8 caii aia. Asta se aplica doar daca mergi cu partener. Clar ar trebui verificat pe barca ta cum e cu pasager , bagaj si 8 cai 4t, s-ar putea sa mearga fix la fel ca 6 cai 2 t, deci daca tot nu glisezi, macar sa mergi cu un 6 cai 4 t, consum spre zero, glisaj ok cu o persoana.Din ce am vazut pana acum la firmele uzuale si modele mai recente, 6 si 8 cai la 2t difera doar la carburatie, iar greutatea e pana in 28 kile, mai rar 6 cai 2t si monocilindru. Astea cu cizma "heavy duty" sunt profund inutile pentru o folosire hobby, doar cari greutate extra dupa tine. Daca vrei peste 6 cai, clar cari si rezervor, desi unul de 12 litri chiar nu il simti, bagat sub bancheta.
Poate pare ca o tin langa cu 2 timpi, dar pentru pescuiala ocazionala nu vad concurenta din partea 4t in zona pana in 10 cai, cu exceptia situatiei in care dai la trena. Amestecul cu ulei nu e de speriat, o sticla de ulei in portbagaj (preferabil din cea cu rezervor de dozaj incorporat) chiar nu e un capat de tara. Pentru puteri superioare si multe ore de mers, clar 4t e singura optiune, dar acolo 20 kile in plus nu conteaza, pe langa cele alte cateva zeci, oricum nu mai cari atelajul pe cocoasa.
Esential e pana la urma ca puterea la care te uiti pt motor s-ar putea sa fie mare cand esti singur si mica pentru tandem.
Am vazut pe probarca un selva aproape nou de 8 cai, tot mono, tot 4 t, sigur insa la alti bani decat asta. nu mai stiu lungimea cizmei.