Cap Compas

Ambarcatiuni => Veliere => Multicoci => Subiect creat de: Shotgun din Februarie 03, 2014, 12:02:58 PM

Titlu: trimaran pentru ape interioare interioare si ceva coasta
Scris de: Shotgun din Februarie 03, 2014, 12:02:58 PM
Dupa vreo 4 ani in care am avut pe lista de preferinte catamaran , dar m-am ocupat de cu totul alte constructii , m-am resetat si am luat in calcul un trimaran .
Motivele
- vreau doar ceva spartan la nivel confort , iar un catamaran nu prea ofera asa ceva fara punte si atunci devine prea lat pentru transport , sau daca se amenajeaza in corpurile catamaranului trebuie sa-mi fac stagiu de dormit in canalizare intai , ca sa scap de claustrofobie .
- vreau ceva usor si aici pica monococa , mai usor inseamna mai ieftin
- vreau ceva care sa stea cat de cat la orizontala .
Ce parere aveti de
http://www.teamscarab.com.au/scarab670/design.html (http://www.teamscarab.com.au/scarab670/design.html)
http://smalltridesign.com/Trimaran-Articles/Buccaneer-24-Trimaran.html (http://smalltridesign.com/Trimaran-Articles/Buccaneer-24-Trimaran.html)
Titlu: Re: trimaran pentru ape interioare interioare si ceva coasta
Scris de: Vali din Februarie 03, 2014, 12:40:16 PM
Salut Catalin, cel mai simplu si ieftin tri pe care-l stiu, si care se preteaza la ce ai scris in titlu, este Strike 18 de la Richard Woods:
http://sailingcatamarans.com/index.php/designs/27-trimarans-under-25/168-strike-18 (http://sailingcatamarans.com/index.php/designs/27-trimarans-under-25/168-strike-18)

Iar la linkul urmator e si un study plan:
http://www.sailingcatamarans.com/freedownloads/Strike18_studyplan.zip (http://www.sailingcatamarans.com/freedownloads/Strike18_studyplan.zip)

Barca e cam patratoasa, dar se misca bine, dupa cum se vede in filmari, si e si foarte simplu de construit.

De la teamscarab, tot ceva mai mic cred ca ar fi potrivit, precum Scarab 18 - e mai ieftin, mai usor de tractat, si mai marin decat Strike 18.

Dintre barcile intre 6,5-6,8 metri de la teamscarab, cea mai buna mi se pare Scarab 650, din cauza ca e mult mai simpla constructia decat la Scarab 670 sau Scarab 22.
Titlu: Re: trimaran pentru ape interioare interioare si ceva coasta
Scris de: Shotgun din Februarie 03, 2014, 02:11:52 PM
cred ca Scarab 650 e mai convenabil .
Estimativ cam cat ar costa materialele pentru corpuri , finisate ? Nu prea am gasit ceva estimari de la careva care sa fi construit .   Asta ar insemna doua lucruri , ori nu a terminat nimeni , ori nu a supravietuit nimeni constructiei sau testului . :))
Titlu: Re: trimaran pentru ape interioare interioare si ceva coasta
Scris de: Vali din Februarie 03, 2014, 03:14:02 PM
Am eu un plan de studiu la Scarab 22, ti-l trimit pe mail. Contine si lista de materiale, care e foarte apropiata de a lui Scarab 650 (au cam aceleasi dimensiuni si deplasament). Spre deosebire de Scarab 22 sau 670, 650 e mult mai simplu de facut, are mai putine desfasurate, si suportii traverselor basculante sunt conceputi mai simplu.
Titlu: Re: trimaran pentru ape interioare interioare si ceva coasta
Scris de: Shotgun din Februarie 03, 2014, 03:51:37 PM
ok , merci .
si o oferta de la holver daca ai mai noua , si cam ce discount mai dau , ca ultima data era vb de vreo 30% la placaj , si inseamna destul .
Titlu: Re: trimaran pentru ape interioare interioare si ceva coasta
Scris de: Vali din Februarie 03, 2014, 04:48:45 PM
Salut, am trimis mail pe adresa cu care te-ai inscris pe forum (sper ca ai primit, daca nu, da-mi te rog alta adresa).
Nu am inca o oferta noua de la Holver, ultima e de acum vreo 2 ani. Nu cred totusi ca s-au modificat mult preturile.
Nici nu cred ca am sa cumpar prea curand de la ei, in ultima vreme folosesc mesteacanul ucrainean, care e mai ieftin si mai calitativ (desi ceva mai greu).

PS: initial postasem din greseala la alt topic, cel cu fanioanele :).
Titlu: Re: trimaran pentru ape interioare interioare si ceva coasta
Scris de: mario38 din Februarie 03, 2014, 06:38:36 PM
Citat din: Vali din Februarie 03, 2014, 04:48:45 PM
Salut, am trimis mail pe adresa cu care te-ai inscris pe forum (sper ca ai primit, daca nu, da-mi te rog alta adresa).
Nu am inca o oferta noua de la Holver, ultima e de acum vreo 2 ani. Nu cred totusi ca s-au modificat mult preturile.
Nici nu cred ca am sa cumpar prea curand de la ei, in ultima vreme folosesc mesteacanul ucrainean, care e mai ieftin si mai calitativ (desi ceva mai greu).

PS: initial postasem din greseala la alt topic, cel cu fanioanele :).
te rog maestre mai da din casa...! cum e joaca mesteacanului ucrainean , ce incleiere are , ce dimensiuni la coala , ,ce calitate la miez ... si bineinteles cat costa... multumim conasule
Titlu: Re: trimaran pentru ape interioare interioare si ceva coasta
Scris de: Vali din Februarie 03, 2014, 06:42:55 PM
Cu placere, dar am sa scriu in alt topic, nu aici pe topicul despre trimaran al lui Catalin. Asta deoarece mesteacanul nu prea merge la trimaran, unde avem nevoie de o greutate minima, pentru performante optime.
Titlu: Re: trimaran pentru ape interioare interioare si ceva coasta
Scris de: cristiantutuianu din Februarie 03, 2014, 07:09:05 PM
Pentru Scarab 650 se pare ca e nevoie de 34 foi de 6mm grosime
asa spune aici :
http://scarab650-wisconsin.blogspot.ro/2011/08/material-decision-made.html (http://scarab650-wisconsin.blogspot.ro/2011/08/material-decision-made.html)
Titlu: Re: trimaran pentru ape interioare interioare si ceva coasta
Scris de: Shotgun din Februarie 04, 2014, 10:23:02 AM
la o prima vedere , fara vreo discutie cu distribuitorii si dupa niste oferte mai vechi , cu ceva aproximari pentru unele produse , costul ar arata cam asa :
- placaj 1500 euro+ tva pentru fag B/C sau 2400euro+tva pentru okoume (aveau discounturi destul de mari fata de lista 20-30% , dar oferta e mai veche)
- rasina + glue 3000 euro+tva
- tesatura fibra 1720 euro+tva (nu am gasit peel ply si am pus o tesatura de 300g/mp , nu am gasit triax )

Costuri aproximative pentru materiale corp , ar fi undeva pe la 7000 euro + tva .
Am vazut undeva o estimare de 12000 $ , americani sau aus , nu stiu , dar cam acolo ar fi pretul . pe langa astea mai vin si consumabilele .
Titlu: Re: trimaran pentru ape interioare interioare si ceva coasta
Scris de: Rumpi din Februarie 04, 2014, 12:00:52 PM
 Buccaneer 24 e probabil cel mai ieftin trimaran "mare" dar flotoarele nu sunt pliante, doar demontabile, cu care ocazie se da jos si catargul.

Intrebarea e cat spatiu de dormit vrei.
Ai avea de exemplu optiunea Tremolino (in cateva variante constructive, inclusiv strip plank) desi cred ca e un pic calaustrofob:

TREMOLINO - Trimaran Newick - (http://www.youtube.com/watch?v=CLOC9x5vZBg#ws)

mai este si W22 http://smalltridesign.com/W22/W22-Trimaran.html (http://smalltridesign.com/W22/W22-Trimaran.html)

Orice trimaran mic ai alege tot ca in canal te simti inauntru, eventual un canal de lux. Mie imi place cum e facut W22, cabina mica pentru tinut lucrurile uscate si eventual dormit cand ploua si cokpit mare si lung peste care sa pot pune seara cortul (sau plasa de tantari in delta) si sa dorm pe banchete.
Ar mai fi varianta cu un beach-cat mare cu trape pentru tinut lucruri si cort pus seara pe punte (trambulina). Ar fi mai ieftin la constructie decat trimaranul, dar mai dificil de folosit (montaj, demontaj, etc.)
Titlu: Re: trimaran pentru ape interioare interioare si ceva coasta
Scris de: Shotgun din Februarie 04, 2014, 01:17:20 PM
Spatiu intern vroiam mai mult sa ai unde sa te adapostesti de ploaie , dar pana la urma cred ca tot varianta de beach-catamaran + cort ramane . Poate ceva mai greu (oricum indemanarea mea in navigatie tinde la 0 , negativ )  , dar nu acesta o sa fie factorul care o sa influenteze performantele cel mai mult . Dar o greutate mai mare probabil il face putin mai solid , mai ieftin si poate mai usor de montat/demontat .
Titlu: Re: trimaran pentru ape interioare interioare si ceva coasta
Scris de: Rumpi din Februarie 04, 2014, 01:41:50 PM

Cu cat e mai usor in kg, cu atat e mai simplu de montat-demontat. Pentru mai ieftin ar fi de studiat varianta sa il faci din placaj de mesteacan sau strip plank.
Titlu: Re: trimaran pentru ape interioare interioare si ceva coasta
Scris de: Shotgun din Februarie 04, 2014, 02:37:50 PM
eu ma refeream la partea metalica , sa nu inlocuiesc aluminiu cu fier . e mai greu dar mai ieftin , mai usor de prelucrat , mai rezistent .
Titlu: Re: trimaran pentru ape interioare interioare si ceva coasta
Scris de: Rumpi din Februarie 04, 2014, 04:00:28 PM

M-ai pierdut pe drum, care parte metalica? Catargul?
Titlu: Re: trimaran pentru ape interioare interioare si ceva coasta
Scris de: Shotgun din Februarie 05, 2014, 08:48:11 AM
"grinzile" sau cum le zice la legaturile dintre corpuri , in general sunt din aluminiu ,care e mai greu de procurat , prelucrat , sudat .
Titlu: Re: trimaran pentru ape interioare interioare si ceva coasta
Scris de: Vali din Februarie 05, 2014, 09:41:10 AM
La toate barcile de la teamscarab, grinzile sunt pliabile, si sunt facute din fibra si epoxy, turnate intr-o matrita simpla.
Oricum, otelul nu e o varianta de luat in calcul la un trimaran usor costier. Am vazut trimarane cu grinzi de otel, dar doar de tip grinda cu zabrele, si de obicei la trimarane mari, vechi si grele de croaziera, cum e Oceanbird 30.
Titlu: Re: trimaran pentru ape interioare interioare si ceva coasta
Scris de: Rumpi din Februarie 05, 2014, 02:47:33 PM
 
"grinzile" le poti face cum zice Vali, sau daca nu se pliaza ca si "box beam" din placaj cu fibra, sau laminate din molid, etc. Conectorii de capat din fibra cu epoxi laminati in situ.
Titlu: Re: trimaran pentru ape interioare interioare si ceva coasta
Scris de: Shotgun din Februarie 11, 2014, 12:41:39 PM
cam multe inconveniente totusi , pentru moment .
Probabil tot nu reusesc sa scap de varianta beach cat .
Titlu: Re: trimaran pentru ape interioare interioare si ceva coasta
Scris de: Vali din Februarie 13, 2014, 12:39:55 PM
Uite aici un plan interesant de beach cat. Nu m-am uitat in amanunt la el, dar cred ca e ceva destul de accesibil, si la pret, si la simplitatea constructiei: http://www.thebeachcats.com/gallery2/main.php?g2_itemId=11015 (http://www.thebeachcats.com/gallery2/main.php?g2_itemId=11015)
Titlu: Re: trimaran pentru ape interioare interioare si ceva coasta
Scris de: Shotgun din Februarie 13, 2014, 01:39:12 PM
Am varianta asta , m-am uitat pe el , dar sincer nu am inteles prea multe . Mie imi trebuie desfasuratele , si cotele pe unde trebuie sa treaca , distanta de la axa . Mai departe sunt ceva mai talamb .
Titlu: Re: trimaran pentru ape interioare interioare si ceva coasta
Scris de: dan dragos din Februarie 16, 2014, 10:43:49 AM
salut,
pe pescuitul.ro a aparut un catamaran de 7 m la vanzare fara catarg si vele
http://pescuitul.ro/ps/page.php/id/view_anunturi_detalii/ia/62507/var_anunturi/Catamaran/i/2/of/null/bb/null/nm/null/cat/null/ (http://pescuitul.ro/ps/page.php/id/view_anunturi_detalii/ia/62507/var_anunturi/Catamaran/i/2/of/null/bb/null/nm/null/cat/null/)
s-ar putea sa fie demontabil, chestia aia de pe flotoare sa se monteze intre ele
Titlu: Re: trimaran pentru ape interioare interioare si ceva coasta
Scris de: draken din Septembrie 15, 2018, 08:59:17 PM
scarab 22 mi se pare mult mai ofertant (conceptual) fata de scarab 650.
cu cat poate fi mai mare costul corpului?
ma gandesc ca la echipare, velatura etc e cam acelasi "deranj"...
Titlu: Re: trimaran pentru ape interioare interioare si ceva coasta
Scris de: Vali din Septembrie 15, 2018, 10:27:29 PM
Prin 2011 am cumparat planul de studiu la Scarab 22. Mi s-a parut varianta cea mai performanta de trimaran sub 7 metri, pliabil, la care se pot gasi planuri accesibile pe net. Pe scurt, o varianta accesibila a unui Farrier 22, care e superlativul clasei.

Diferenta fata de Scarab 650 este ca 22-ul e mai pretentios la constructie (cronofag) si la calitatea materialelor folosite, pe cand 650 e mai accesibil, in sensul ca ajungi sa te dai mai repede cu barca, cu ceva penalizari la performante.

Deci daca as vrea performanta si seaworthiness maxime, as alege 22, daca as vrea o barca mai cruise pentru familie, as merge pe un 650.
Daca nu as fi constrans de lungimea de 7 metri si pliabilitate, m-as orienta fara sa clipesc spre Bucaneer 24, una din cele mai misto barci de acest tip, verificata cu brio in practica, si cu un fan-base impresionant intre pasionati.

Singura problema la Bucaneer 24 e tehnologia de fabricatie mai veche, cronofaga si laborioasa (coaste+curenti+bordaj aplicat+fibra), dar pentru cineva motivat asta nu e o problema. La Scarab in schimb se lucreaza in stitch&glue, tehnica mai moderna si mai rapida, plus ca pliabilitatea flotoarelor simplifica foarte mult problemele de transport, depozitare si cheiaj.
Titlu: Re: trimaran pentru ape interioare interioare si ceva coasta
Scris de: draken din Septembrie 15, 2018, 10:47:42 PM
Pentru ca topicul e si cu "ceva coasta".

Care ar fi scenariul ipotetic in care am un Scarab22 si o iau spre Balcic, Burgas si chiar Stambul?
Are cineva idee despre -7m sau >7m ? N-ar trebui sa am un pavilion, o noima pe lume?
Sau altfel : "tu de-al cui esti, ma?". Sau ca-n banc : "al cui, taica, din New York?"

Marturisesc ca incep sa ma gandesc serios la ceva de genul lui scarab 22 ca solutie locala.
Mi-e clar ca n-am bani de un Dragonfly 1200 sau ce-or mai avea ei in oferta, dar chiar si daca i-as avea nu i-as cheltui pe asa ceva, intr-o tara in care salaiul mediu e ~5000 euro anual. Mai bine fac altele cu ajutorul lor.
Asa ca ma gandesc la un 22 pentru ca pare .... decent economic. Si pentru ca ma gandesc ca ma poate duce pe orice plaja vreau (sau pot face plaja in larg, pe trampoline, departe de manelele de pe mal). Si pentru ca-l pot pune pe nisip, la vreo pescarie si nu in marina Tomis. Si pentru ca, daca vreau sa ajung undeva, imi voi petrece mai mult timp bucurandu-ma de destinatie fata de cel petrecut cu echea si scotele-n mana. Si, more than that, pentru ca mi se pare foarte open-minded si smart si avantgarde. Si foarte viking si adventurous. Si, mai ales, foarte 2000 si ceva (uitati-va la ultimele creatii militare....M80 stiletto si nu numai).

Revin. E chiar asa de important sa fie sub 7m?
Titlu: Re: trimaran pentru ape interioare interioare si ceva coasta
Scris de: Vali din Septembrie 15, 2018, 11:47:39 PM
Citat din: draken din Septembrie 15, 2018, 10:47:42 PM
Revin. E chiar asa de important sa fie sub 7m?

Nu. Limita de 7 metri mi-o fixasem eu in acei ani, din cauza ca nu voiam sa am absolut nici o treaba cu autorizarea constructiei + inmatricularea la ANR. Intre timp variantele de pavilion de complezenta s-au diversficat, motiv pentru care limita respectiva nu prea mai conteaza.

Conteaza in schimb un deplasament potrivit pentru tractabilitatea necostisitoare a barcii, care se regaseste tocmai  la barcile pana in 7 metri, fapt deseori neglijat. Mai ales ca am inteles ca te feresti la maxim de bataile de cap aferente unei barci tractabile.
Titlu: Re: trimaran pentru ape interioare interioare si ceva coasta
Scris de: draken din Septembrie 16, 2018, 01:16:09 AM
Citat din: Vali din Septembrie 15, 2018, 11:47:39 PM
Limita de 7 metri mi-o fixasem eu in acei ani, din cauza ca nu voiam sa am absolut nici o treaba cu autorizarea constructiei + inmatricularea la ANR.

Conteaza in schimb un deplasament potrivit pentru tractabilitatea necostisitoare a barcii, care se regaseste tocmai  la barcile pana in 7 metri, fapt deseori neglijat.

Autorizarea (cat timp e o munca responsabil documentata dupa un proiect ok) si inmatricularea sunt dificultati surmontabile. Omul, locul si jocul. Ca si vaccinul, doare dar trece.
Tractabilitatea nu e nici ea, mai nou, asa problematica. Sunt destui "baieti" care se ocupa de tractari. Au masini potrivite pentru asta (mostly SUVs) si B+E.

[N-as vrea sa tratez subiectul in cheie personala (masina mea e in stare sa urneasca un TIR, dar asta e doar pentru ca-s eu nebun si nicidecum pentru ca asa ar trebui sa stea lucrurile). Scoala pentru B+E am abandonat-o, dar poate fi oricand reluata. Nici asta nu e de recomandat.]

Limita de luat in seama e financiara si tehnica. Partea de venit mediu anual economisibil pentru pasiunea nautica si, cel mai important, sursa obiectului = omul care iti poate furniza barca.
Partea cu corpul mi se pare cea mai linistita - cam ca partea cu cota zero la o casa.
Ce mi se pare putin mai dificil e partea cu catarg, vinciuri, velatura si echipamentul electric/electronic. Motor, stocarea carburantului. Dupa care aia cu saltelute, pernute, finisaje de masuta, dulapioare, wc etc.

E interesant, de exemplu, ca cineva care stie cu ce se mananca povestea sa spuna: nu, nu scarab22 e limita. cu nitel mai mult (sau nu) puteti opta pentru avalon 9.
Eu stiu sa spun de-astea cand vine vorba de obiectul meu de activitate, asa ca ma simt foarte nesigur cand vine vorba de altele, pentru ca stiu cate subtilitati si experiente pot fi implicate.

Evident, dragul meu Vali, e ca ma adresez tie si pentru restul lumii. Eu unul deja am o idee (buna sau rea, vom vedea impreuna)  :)

Titlu: Re: trimaran pentru ape interioare interioare si ceva coasta
Scris de: Vali din Septembrie 16, 2018, 10:01:05 AM
1. Autorizarea constructiei in regie proprie in Romania este o aventura prin care nu-ti doresc sa treci vreodata. Decat asta, mai bine factura si declaratie de conformitate de la o firma autorizata in constructii barci, posibil chiar cel care-ti construieste barca.

Cu toate astea, stiind bine care e pregatirea si calitatea umana a celor din tagma, eu nu as avea incredere in nimeni din Romania sa-mi faca o barca la nivelul de calitate presupus de un trimaran pliabil / tractabil. Daca as vrea asa ceva, mi-as face singur.


2. Limita e cea pe care si-o fixeaza fiecare, constient de dorinte si posibilitati. La mine concluzia a fost in acel moment ca raportul optim investitie / satisfactie este atins in cazul unui trimaran de cel mult 7 metri. In prezent nu mai sunt interesat de subiect, dupa cum nu mai sunt interesat de absolut nici o barca self-built. Poate pe viitor, cine stie.

Cel mai potrivit om care-ti poate furniza barca esti chiar TU. Nu e nimeni altcineva mai motivat de obtinerea unui produs cat mai aproape de perfectiune. Ia exemplu de la colegul @iris, care si-a construit singur catamaranul Saylon 20 de la Richard Woods. Topicul este acesta: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,2148.0.html . Iris a avut parte de ajutor atat pe forum, cat si telefonic de la mine si alti barcagii.

Pentru mine e total exclus sa ma mai implic vreodata in constructia unei barci unicat. Daca voi mai face asa ceva, va fi exclusiv pentru mine.
Ce am scris aici e batut in cuie, valabil pentru toata lumea, si nenegociabil. N-am sa fiu niciodata un alt Giacoppo, am sa fiu Vali si atat.


3. Ca si in toate cazurile cand mi se solicita o parere despre cutare barca, raspunsul meu e acelasi: mergeti si probati barca, dati-va cu ea, lansati-o si recuperati-o de la apa, vedeti care-i sunt plusurile si minusurile. Este singura optiune pentru a lua cea mai buna decizie.

E adevarat ca un trimaran cu vele performant e mult mai greu de gasit pentru o proba decat o troaca motorizata precum Quicksilver sau altceva de genul. Insa pentru cineva suficient de motivat nu exista piedici in obtinerea informatiilor care-i pot aduce realizarea visului.
Titlu: Re: trimaran pentru ape interioare interioare si ceva coasta
Scris de: cristizz din Septembrie 16, 2018, 10:48:21 AM
Citat din: draken din Septembrie 15, 2018, 10:47:42 PM
Pentru ca topicul e si cu "ceva coasta".

Care ar fi scenariul ipotetic in care am un Scarab22 si o iau spre Balcic, Burgas si chiar Stambul?
Are cineva idee despre -7m sau >7m ? N-ar trebui sa am un pavilion, o noima pe lume?
Sau altfel : "tu de-al cui esti, ma?". Sau ca-n banc : "al cui, taica, din New York?"

Acum cativa ani, in prima noastra calatorie cu barca, ne-am intalnit cu doi tineri care rupeau apele intr-un catamaran DIY. Deci, se poate intr-o ambarcatiune mica, daca iti asumi disconfortul. In ceea ce priveste ,,apartenenta" poti foarte bine inregistra si o ambarcatiune mica, la care nu este obligatorie aceasta operatiune. Este doar o chestiune de optiune si taxe anuale.

https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1010.msg24716.html#msg24716 (https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1010.msg24716.html#msg24716)

Si de la sursa: https://www.youtube.com/watch?v=q9l3v1HAwHY (https://www.youtube.com/watch?v=q9l3v1HAwHY)