Salut
Iau in calcul schimbarea salupei iar noua salupa are un Mercury Optimax, chestie care ma cam inspaimanta putin.
N-am mai umblat cu "ciocanelele" dupa mine de ani buni. Prefer 4 timpi.
Are cineva experienta cu optimax-ul?
Stiu toata liturghia cu generatie noua de 2t, consum oarecum similar cu 4t, ca nu mai fumega...etc.
Pareri?
Acelasi consum, nu scoate fum,... Faptul ca trebuie sa-i cumpar si sa-i bag ulei 2T pentru ungere, eu unul nu mi-as dori motor in 2 Timpi.
@Betto
- acelesi consum comparativ cu ce?
- faptul ca -i cumperi ulei 2t este irelevant pt ca si la 4t schimbi uleiul anual.
- care ar fi motivele pt a nu-ti dori un 2t?
poti sa ne spui ceva despre motoarele in 2t & 4t? avantaje/dezavantaje
Salut.
Mai demult am cochetat si eu cu ideea de a cumpara un optimax 90cp 2t dar nestiind nimic despre ele am renuntat. Ce am aflat despre optimax 90cp 2t, de fapt singurul lucru era ca avea cu 60 kg mai putin decat 90cp 4t:
- optimax 90cp 2t - 136 sau 134 kg
- mercury 90cp 4t - 189 kg
Salut.
Meri de info, personal m-am lamurit.
Am reusit ieri sa lasam la apa salupa pe Bicaz si am profitat de vremea buna pentru o proba la salupa si motor.
M-am lamurit cu Optimax-ul.
Da, suna putin mai tare ca un Verado dar nu in sensul rau. E chiar misto sa auzi mormaitul discret al unui v6.
Chestia cu uleiul e irelevanta, ai un ditamai rezervor exterior pe care il umpli si nu-ti bati capul.
Oricum si la un 4t schimbi uleiul o data pe sezon.
Faptul ca e cu cateva zeci de kg mai usor decat fratele lui in 4t pentru mine conteaza.
Si conteaza si faptul ca e muuult mai cu vana decat un 4t.
Se pare ca ma fac prieten cu un 2t pentru urmatorii ani. :)
Salut.Pu-ne si tu niste poze sa ne clatim ochii cu meseriasul asta de motor.Ce viteza ai avut cu el si ce consum estimat?Multumesc.
Cati c.p are motorul?Din ce an este?Ai cumparat salupa?Ce consum are?O sa iti placa noile 2t....Mai multe detalii.
@Intersect
Motorul are 150 de cai, cizma XL
Are la fel ca salupa 180 de ore, facute din 2008 incoace.
Inca nu am cumparat utilajul, prima data am vrut sa vad jucaria, acum ca am vazut/placut ansamblul pot sa dau drumul la actele de leasing.
La nivel de consum inca nu am ce zice, o tura de 1-2 ore pare irelevanta pentru a vorbi de consum.
Oricum nu ma astept la nimic sub 15l/ora, vorbim totusi de o sandrama de 6.4 m si lata de 2.6 si 1,2 tone :)
Am fost placut incantat de motor, sunet placut, multa vana in el si la 3-4000 de rpm abia se auzea, puteam vorbi linistiti in barca.
Rahatul de 10cp tot Mercury, dar in 4t, care va fi motor auxiliar, suna de 2 ori mai tare decat Optimax-ul.
Stiu, ca e motorachele meu de pe gonflabila :)
Misto la 2t ca-s mult mai usoare, asa ca pot compensa greutatea redusa cu un motor auxiliar, chestie care pentru mine pare un "must do"
@Dany
Cam asta e sandramaua, poza atasata
@wbf...ce putere are motorul?90 cai? sunt curios de consum, daca vorbim de 90 atunci 15 l cred ca e optimist tare :D
la 2t avantaj ai greutatea mai redusa, poate insa nu mai e asa un factor cand vorbim de motoare "fixe", adica dincolo de zona in care le poti monta pe barca fara macara. Si pt mine 50 kile in minus sunt destule chiar si la un ansamblu ca al tau dar na, poate sa fie trecuta cu vederea de fanii 4t. La generatiile noi consumul s-a redus mult fata de configuratia clasica (carburata) in special la sarcina partiala. Demarajul (iesirea din holeshot) si acceleratia sunt semnificativ mai bune la 2t comparat cu 4t. Reparatia la avarii mari la 2t e mai ieftina, dar iar e un aspect mai putin important. Fiind piese mai putine in miscare potentialul teoreti de fiabilitate e mai bun la 2t.
Un alt avantaj trecut cu vederea e pretul de achizitie, mai mic la 2t comparat cu 4t similar ca putere.
Dezavantaje ar fi consumul mai mare, in toata plaja de turatie, zgomotul de functionare mai mare (s-a estompat problema la 2t moderne) si "deranjul" pa care il reclama unii privind amestecul de ulei in benzina. Un argument fals daca ne referim la variante "autolube" unde doar faci plinul de ulei.
eu sunt k cu optimax , dar sunt curios : rezervorul de ulei din fata are 1 galon ( parca ) , care costa ???? scumpisor parca , si are o autonomie de 20 h + la un consum de minim 20 l/h , pe cand la 4 t cu 5l faci un sezon intreg . Cred ca aici ar fi singura problema reala ... scuze daca zic ceva prost
Acum sincer, nu inteleg de ce discutam de pretul uleiului ?
Gizas, cand iei un barcaz de peste 6m si care are ca ansamblu peste o tona , tragi de 150 de caluti, undeva, cumva, aparent, iti asumi si niste costuri.
Eu am ajuns sa privesc treaba asta cu optimax-ul ca un trade-off:
E mai usor si mai sprinten deci pot sa-mi pun motorul auxiliar si sa nu depasesc greutatea unui 4t identic ca putere.
Dar, suna putin mai tare si trebuie sa bag din 20 in 20 de ore ulei intr-un rezervor si consuma putin mai mult decat un 4t.
Daca luam 4t si puneam 50kg in plus motorul auxiliar eram la acelasi consum daca nu mai mare, nu atat de sprinten si aveam 4-9 decibeli in minus..
Mda :)
Salut.
Sunt si eu curios daca ai iesit cu barca la o plimbare si daca ti-ai facut o impresie despre motor ( consum ).
@rover marius
Am iesit cu barca si mi-am facut o idee.
Putin mai sus spuneam ca am pus barca la apa pe Bicaz saptamana trecuta.
Pare un lac mare pe care poti sa incerci o barca :D
Tot putin mai sus spuneam ca nu am cum sa-mi fac o idee despre consum intr-o iesire de doua ore in care am frecat barca+motorul sa vad ce stie.
Consumul in iesirea de saptamana trecuta este irelevant. Pentru mine. Total irelevant.
Expectantele mele sunt undeva intre 15 si 30 l/ora.
Tot mai sus spuneam ca-mi schimb salupa.
Stiu cu ce se mananca un consum pe un Quicksilver 5.4 Cruiser cu un Mercury de 115 cai in 4t.
Pur si simplu nu se croia pe nevoile mele un Cruiser.
Nu locuiesc in barca, nu ma intereseaza sa am o cocoasa pe care nu o voi folosi niciodata.
In rest, numai de bine..
Salut.
Nu te inteleg, dar in mare ai spus ca ti-ai facut o parere. Eu doresc sa achizitionez un 90cp optimax mercury, bineinteles nu nou si sunt interesat cum este. Am inteles ca se pune separat ulei.De consum m-am interesat, nu este diferenta de un 4t. Singurul lucru ar fi doar greutatea si uleiul?
Salut Marius.
In opinia mea diferentele ar fi :
4t -un schimb de ulei pe sezon
2t -bagi ulei constant, ai rezervor separat.
2t este mult mai usor decat fratele lui in 4t
2t este putin mai zgomotos decat 4t. La motoarele noi in 2t diferenta nu este deranjanta, pot fi scutite cu brio de porecla " ciocanele".
2t sunt mult mai nervoase decat suratele in 4t. Explica sumar cineva mai sus ca este un atu in a plana cat mai repede.
Pret de achizitie (nou/second) mai mic la 2t.
Una peste alta eu am fost placut surprins de Optimax, a reusit sa ma faca sa uit de ce nu-mi placeau mie 2t si eram fan 4t.
Toate afirmatiile pozitive in contextul motoarelor 2t se vor stopa atunci cand Comunitatea Europeana vor da o directiva privind stoparea poluarii cu motoarele 2T. "Sunt prea sarac sa cumpar lucruri ieftine". Cine nu cunoaste sau nu vrea sa inteleaga filozofia acestui citat, ... mai devreme sau mai tarziu se va"intepa"!.
stai linistit Betto , cand o sa se intample ce ai zis tu motoarele astea or sa ajunga machete in care regleaza aparatele de ochire politia de frontiera :))
Betto
Nu cred ca-si vede rostul o dezbatere venala legata de 2t si 4t. Personal sunt fan 4t dar.....
CE mai au mult pana sa ajunga la strictetea normelor EPA.
In opinia mea normele EPA sunt putin mai drastice decat cele ale CE.
Chestie misto care a facut o curatenie maxima in producatorii de "pacanele".
Brusc au fost nevoiti sa-si scoata capul dintre fese si sa mai si inoveze putin. Sau sa moara....
Motoarele 2t care se produc acum respecta normele EPA si uneori producatorii se lauda cu emisii mai mici la 2t decat la 4t.
Vezi Evinrude:
CitatThree stars from the toughest emission standard in the world – the California Air Resources Board.
Plus, we're the only outboard to win the EPA Clean Air Excellence Award.
No other brand of outboards produces fewer reportable emissions than the Evinrude E-TEC family of engines.
Sau Mercury:
CitatOptiMax's DFI technology provides turn key starts, better hole shot, low-end torque, and top-end speeds.
It allows OptiMax to meet and exceed EPA emissions standards and the California Air and Resource Board (CARB) 2 and 3 star ratings.
Aia cu poluarea se aplica la pacanelele vechi. Si foarte bine au facut ca le-au taiat macaroana la fumigene.
In rest numai de bine, ne oprim putin din zapaceli cu saraci si lucruri ieftine, ok?
Ca riscam sa zgariem pianul pe scari :D
asa cum spune si wbf, potentialul ramas neexploatat la 2t s-a datorat in principal progresului relativ lent la motoarele 4t. Nu se justifica economic investitia. Modificarea normelor de poluare i-a impins pe producatori sa abopte injectia si la 2t, care in principal variaza "portia" de amestec ce intra in cilindru in functie de turatie, spre deosebire de modelele carburate. Injectia de ulei a fost doar un pas intermediar, insa diferentele reale si semnificative vin din injectarea de amestec. Teoretic, atunci cand 2t nu va mai putea dpdv tehnic sa respecte norma de poluare, nu se vor mai vinde motoare NOI. Interzicerea utilizarii celor vechi pe ape publice insa nu poate fi aplicata, vorbim de incalcarea unor principii de drept elementare. Cum spune si wbf, grija cu pianu` ca sare smaltul ;)
Pe ape private legea o face proprietarul si da, te poti trezi ca nu te mai lasa cu 2t. Sau cu orice motor peste 10 cai, daca tot ne uitam spre America si Canada.
Deocamdata insa, in toate aplicatiile unde raportul CP/kg al motorului este un factor decisiv, 2t nu are competitor. Se apropie motorul 4t rotax, insa comparatia pe zona costuri il descalifica pe acesta din urma.
Una peste alta, costurile aferente (achizitie, utilizare, val revanzare) sunt foarte specifice motorului depsre care vorbim, dar fiecare tip are + si -.
p.s. va mai amintiti motoarele diesel fara turbina de pe masini de acum 20 ani? sau primele turbodiesel? seamana cu ce avem acum? concurenta si cadrul legislativ dicteaza viteza progresului, indiferent de domeniu.