Salutare,
As avea nevoie de sfaturi pentru repararea bărcii mele de fibra.Ca sa încep cu începutul este o barca Neptune 360 destul de veche și care nu a fost îngrijita aproape deloc de ultimul proprietar.Inițial,datorita euforiei achiziționării in sfârșit a unei bărci, părea foarte simplu sa o recondiționez(un pic de chit,un pic de vopsea și gata). Acum după ce am citit pe forum ,constat ca este mult mai complicat ,începând cu alegerea materialelor și continuând cu manopera dar sper sa o scot la capăt cu ajutorul vostru.Pun câteva fotografii cu barca și cu problemele pe care le are.
Mai multe fotografii
Pentru început as dori sa fac reparațiile pe chila (în afara de asa zisa reparație din prova mai am doar mici ciobituri si zgârieturi ).Cu ce tip de rășina va trebui sa lucrez ? Sub vopseaua pe care o are acum se vede stratul de gelcoat original.Cum procedez pentru a o vopsi?Pot aplica vopsea peste stratul de gelcoat?
Buna ziua,
Orice reconditionare se face cu urmatorii pasi:
- reparatie fisuri si/sau fisuri, sparturi etc cu kituri de reparatie fibra de sticla, kituri epoxidice bicomponente fine etc
- pregatire suprafata prin smirgheluire de la abraziv pana la fin in functie de ce necesita pe barca
-NICI O VOPSEA MARINA BI SAU MONOCOMPONENTA nu se aplica direct pe gelcoat, mai intai se aplica 2 straturi de grund epoxidic bicomponent ANTIOSOMOTIC si/sau monocomponent ( in caz de grund intermediar) ; intre cele 2 straturi de grund se verifica bine suprafata , eventual daca e cazul se mai efectueaza o actiune de smirgheluire fina cu smirghel de apa unde exista vizibil pori si alte probleme ce acum se vad dupa aplicarea primului strat de grund , numit" de control", cel de-al doilea sigiland complet suprafata fiind gata astfel de vopsire
- 2 straturi de vopsea poliuretanica bicomponenta sau monocomponenta silicon alchidica
- NU recomand sa folositi produse gen: sprit kit auto, spray , vopsea auto sau alte vopseluri care desi asigura gloss de calitate si fura ochii nu are rezistenta in duritate si grosime micronica necesara unei lucrari ce sa asigure acestei reconditionari viata lunga.
Sper sa va fie de folos.
Cu drag,
Lacramioara
Nautica-shop
Mulțumesc mult pentru sfaturi(îmi cer scuze ca postez abia acum dar am avut un program foarte încărcat în ultimele zile ) Fiind prima data când lucrez cu fibra de sticla probabil ca voi adresa si alte întrebări .Intre timp am terminat de confecționat peridocul .
Care este procedura pt nr galben la peridoc? . Eu inca lucrez la el si ma incanta si pe mine ideea .
Am dat o declarație pe propria răspundere la notariat ca am confecționat în regie proprie cu materiale procurate din comerț un peridoc pentru transport ambarcațiune , după care am mers la Politia comunitara unde am mai plătit cca 20 ron si cam atât.
pai si cu numere galbene ai voie doar in judetul de emitere al numerelor sau oriunde in Ro? Pe mine m-a costat o groaza de bani sa pun nr pe un peridoc.
eu intentionez sa-l folosesc doar la mine in oras
in cazul asta este ok, ca si mie mi-au zis la fel cei de la primaria locala. Problema era ca eu o plimb si in alte parti.
După aproape 4 luni am reușit sa termin reparația la barca.Voi atasa cateva poze cu etapele pe care le-a percurs.Mai intai cam ce defecte avea.
Am inceput sa indepartez vopseaua aplicata de fostul proprietar (mi-a luat foarte mult timp si nu am reusit nici cu decapanti ci doar prin smirgheluire la mana, neavand nici slefuitor orbital).In paralel am terminat peridocul si l-am inscris la primarie.
După sfatul colegilor de pe forum ,cărora le mulțumesc din nou,mi-am cumpărat un motor căruia i-am confecționat si un suport.Intre timp am făcut reparația la chila si am chituit zgârieturile .
A urmat primerul si vopseaua poliesterica de la Chrotex .
Apoi am decapsat capacul si am refacut cu fibra ranfosarile acestuia dupa care primer si vopsea alba(tot Chrotex).Si gata :D
Miercuri am lansat-o si am fost extrem de multumit.Voi reveni cu cateva poze pe apa.
Salut si felicotari pt produsul finit.daua intrebari am si eu. Cum ai aplicat primerul si cate maini? Cat au fost costurile peridocului?multumesc
Multumesc pentru apreciere.Primerul l-am aplicat la trafalet in doua straturi apoi matuit cu P600 si vopsit.Peridocul a costat cca 1700 ron .
frumoasa lucrare si bun meserias , nu? domnilor
buna, frumoasa lucrare, felicitari, o intrebare as avea, la ce pret ati luat vopseaua si primer-ul?
Aproximativ 35 ron/kg primerul si 47 ron/kg vopseaua iar diluantul pentru ele (2 litri ) 37 ron.
mersi frumos, vopseaua are acoperire buna, ati folosit multa?
Cu placere.
Am folosit 1 kg de vopsea albastra (barca are 3,60 pe 1,50 si inaltime 0,6).La cea alba folosita la interior nu stiu exact pentru ca am folosit si la o barca a unui prieten.Eu consider ca are o putere de acoperire buna.
multumesc de ajutor, am si eu o barca de vopsit si inca nu stiu cu ce vopsea sa dau, vream sa dau cu un DURALCHID auto, inca nu sunt hotarat
Nu da cu Duralchid , nu se preteaza la asa ceva .
Am dat pe barca unui prieten dar alt avantaj in afara de gloss nu am gasit . Se zgarie foarte repede si nu are rezistenta unei vopsele poliuretanice .
Citat din: eugen67tl din Mai 24, 2014, 10:08:56 AM
Am dat o declarație pe propria răspundere la notariat ca am confecționat în regie proprie cu materiale procurate din comerț un peridoc pentru transport ambarcațiune , după care am mers la Politia comunitara unde am mai plătit cca 20 ron si cam atât.
Azi am fost si eu la biroul local al primariei, care elibereaza acele numere galbene (la mopede, carute si utilaje). Mi s-a spus "n-am dat niciodata numere galbene pentru remorci, din ce stim trebuie inmatriculate la politie". Am intrebat conform carei legi isi desfasoara ei activitatea de acordare a numerelor galbene, insa nu mi-au raspuns.
Mi s-a spus totusi ca la utilaje agricole RAR-ul da un atestat tehnic in loc de carte de identitate. Pe baza acelui atestat se dau numerele galbene, iar daca RAR-ul da carte de identitate, vehiculul trebuie inmatriculat la Politie. Deci teoretic mingea e in curtea RAR-ului, cu toate ca nu ma astept la nimic bun de acolo. Am sa merg totusi odata sa intreb, fiindca daca s-a putut in cazul colegului nostru, trebuie sa se poata si in alte parti, doar legea e aceeasi.
Vali,
Daca ajungi la RAR aia iti cer intai un proiect facut dupa reglementarile lor pe care sa-l omologheze- cam ce faci tu la RNR. Drumul asta l-am parcurs personal cu un peridoc artizanal. Initial tot numere galbene am vrut si eu.
La primarii fiecare face dupa cum il taie capul = autonomie locala. De ce nu te duci unde a reusit colegul?
Nu e vorba de mine, ci e de interes pentru comunitate. Teoretic ar trebui sa fie o treaba unitara la nivel national chestia asta cu numerele galbene. Din ce am inteles, colegul n-a avut vreo treaba cu RAR-ul sau alti asemenea birocrati.
Ramane sa vedem daca poate rezolva un prieten interesat treaba asta cu numere galbene la peridoc, urmand sa povestim pe forum prin ce s-a trecut. Nu stiu daca nu cumva e obligatoriu sa ai si domiciliul acolo unde vrei sa obtii numere galbene, ramane sa ne informam.
Later edit: in urma unui mesaj privat primit de la un coleg (caruia ii multumesc), m-am lamurit. Legea e clara, remorcile se inmatriculeaza ca si autovehiculele, iar ce se inregistreaza la primarii sunt categorii speciale, prevazute in OUG 195 / 2002, actualizata.
OK,
Eu am parcurs drumul cu peridocul artizanal acum 2 ani cu un tip din Ploiesti.
Daca trebuie cuiva detaliile sa ma contacteze pe privat.
Toate cele bune!