Citat din: dan roh din Iunie 04, 2014, 02:41:14 PM
Poate fi ABS-sul un material de luat in seama in constructia de ambarcatiuni?
Studiul focalizeaza pe un singur aspect:
rezistenta la
soc, aplicat punctiform (impact, concentrat pe surafata rel mica).
Problemele (primare) cu ABS-ul
- este termoplastica si chiar de la teperaturi rel scazute
- netratata nu este ignifuga iar adaosurile ignifuge inrautatesc proprietatile de injectare
- turnarea necesita cochilii realizate cu precizie din domeniul mecanicii fine, iar instalatia de injectare nu este chiar triviala
- proiectarea cochiliilor (negative) presupune cunostiinte f. avansate de reologia meterialului , si o data proiectate
trebuiesc realizate cu precizia mult peste celora utilizabile cu tehnologia GRP (indiferent ca ne referim la laminare simpla sau infuzie)
- ABS se poate lipi, dar lipituri cu rezilienta mare (la forfecare si tractiune) care sa intreaca rezistenta materialuli lipit sunt dificil de realizat
Insa se poate "suda" - cu aparatura adecvata.
Puse cele de mai sus toate de la cap la coada, ABS corespunde excelent pentru piese mici, nesupuse la efort mecanic mare si rel. ferite de abraziune.
Insa nu are nici un avantaj fata de GRP sau fibra de carbon,
iar fata de termoplastice tip polietilena (PE sau HDPE) atat materialul propriu zis cat si procesul de injectare este mai scump.
________
Drept urmare puteti gasi carene foarte frumoase de navomodele si fuselaje de aeromodel sau elicopter
in magazinele de modelism, dar
barci, realizate din ABS - cel putin in categoria L>4 metri sunt raritati.