salutare,
motorul nu este compatibil cu noua oglinda.... se supratureaza sau vrea sa bage pupa barcii sub apa... se spupeaza, aproveaza...orice trim as seta. rog ajutor!
https://www.youtube.com/watch?v=KlGpURdrWGU (https://www.youtube.com/watch?v=KlGpURdrWGU)
asta era inainte de repararea si inaltarea oglinzii:
https://www.youtube.com/watch?v=CpzgZ4L92Cc (https://www.youtube.com/watch?v=CpzgZ4L92Cc)
Salut Mircea, pune-ne te rugam 2 poze:
- una din lateral, in care sa se vada inaltimea motorului fata de barca, mai ales zona elicei si placii anti-ventilatie
- una din pupa, la fel sa se vada zona respectiva
salut Vali,
astea sunt pozele care le mai am facute deoarece am dat jos motorul si e f greu..(bate hernia la usa), ultimele 2 poze arata cat sta motorul sub apa cu 1 om in barca
astea le-am facut acuma dar nu sunt prea clare...soare prea puternic, fotograf amator. :-[
Motorul e prea sus . Placa anticavitatie trebuie sa fie paralela cu suprafata fundului barcii.
Muta cuiul spre barca . E prea mare unghiul motorului.
asa ma gandeam si io. cuiul a ramas asa deoarece am incercat toate pozitiile posibile pe apa... toate gaurile pentru cui, cu 2 oameni--unu in prova unul in pupa, amandoi in pupa....
am sa cobor motorul, dupa aceea am sa reiau testele.
Dupa cum se vede in ultimele poze, intr-adevar motorul e prea sus. Chiar daca placa anti-ventilatie e la nivelul fundului, in axul de simetrie al barcii.
E o diferenta intre o barca glisoare normala si barca ta: la o glisoare obisnuita, pescajul maxim e la chila, adica in planul diametral (axul de simetrie al barcii). La barca ta, pescajul maxim e la cele 2 chile laterale, barca avand forma de catamaran. Din cauza asta cred ca elicea prinde aer, fiind situata prea sus fata de cat "calca" barca. Daca mai cobori motorul, nu se va mai ventila.
Acum depinde si de cat cobori motorul, nici prea jos iar nu e bine. Cred ca poti face incercari, pana ajungi la adancimea la care nu mai ventileaza.
Iar trimul il reglezi ulterior, astfel ca barca sa nu mai balanseze longitudinal (porpoising), in functie de distributia greutatii (echipajului) in barca.
multumesc. ceva de genul asta planuiesc sa fac.
se pare ca am rezolvat pana la urma. reglajul intre motor si oglinda nu este optim inca(se mai aereaza motorul cateodata) dar glisam..
https://www.youtube.com/watch?v=-rBd9nKETE8 (https://www.youtube.com/watch?v=-rBd9nKETE8)
https://www.youtube.com/watch?v=twOq1oqto38 (https://www.youtube.com/watch?v=twOq1oqto38)
si cateva poze pentru cei care nu au iesit pe apa recent.. :P
sau