rog ajutor! trebuie sa inalt oglinda barcii cu 16 cm. care ar fi solutia ideala,sa confectioney un suport pt motor sau sa o confectionez din lemn imbracat in fibra? cu siguranta ca cineva s-a lovit de aceasta problema,si de aceea va cer parerea! Multumesc anticipat!!!!!
Salut, pune-ne te rugam ceva poze cu ansamblul actual al oglinzii, ca sa ne dam seama exact ce s-ar potrivi mai bine.
ms.d-nu Vali,barca este momentan pe lacul Belis,dar trebuie sa o aduc in atelier si atunci voi posta pozele! Mai am o nelamurire: am schimbat motorulacesta fiind cu cisma medie,yamaha 15 hp,2012. Motorul vechi selva ray 8 hp statea fix pe oglinda puteai sal lasi de maner si daca stateai pe mislocul barcii te ducea perfect inainte fara a se abate de la linia dreapta. Nu stiu de ce actualul tinde tot timpul sa traga in partea stanga,mai pronuntat in momentul cresterii turatiei.tot timpul duce barca spre dreapta si pe distanta m mare e dezastru,pur si simplu te doare mana! Sa fie decalibtrata elicea? Am lovit-o in niste pietre si partea exterioara e cam atinsa pe toate cele trei pale,dar nu a sarit bucata din vreo pala. NU imi pot da seama care ar putea fi cauza. mentionez ca motoru e pozitionat perfect pe mislocul oglinzii. I s-a mai intamplat cuiva? care ar putea fi motivul! Va multumesc mult!!!! cu Stima pt toti membrii forumului,care pare a fi de mare ajutor !!!!! CU MULT RESPECT D_NU VALI !!!! :)
e singura poza la dispozitie,dar nu se vaad prea multe in ea! Era pozat vechiul motor!
In poza asta nu se vede nimic. Trebuie sa se vada placa anticavitatie fata de punctul cel mai de jos al oginzii.
Am atasat o poza.
Daca barca are oglinda pentru cizma scurta (15 inch ) si tu ai motor cu cizma medie (20 inch) ...inalti oglinda cu 5 inch adica 12.7 cm.
Sau pui motor cu cima scurta.
oglinda este 40 cm iar cicma motorului este 58 cm. motorul abea l-am achizitionat,exclus sa-l schimb,trebuie sa inalt oglinda barcii!!!! nu stiu cum ar fi ideal cu suport pt motor metalic sau lemn imbracat in fibra-postecisma motorului(Yamaha 15 hp 2012)
Probabil e 51...52 . E prea mult 58 . Tu trebuie sa inalti oglinda la 51 .
Monteaza provizoriu motorul pe barca si masoara distanta de la V-ul pupei pana la placa antiventilatie de deasupra elicei. Mai scazi 2-3 cm si aceea este inaltimea la care trebuie sa-i faci oglinda. Vei ajunge la o inaltime de 48-49 cm, maxim 51, dupa cum bine spune Fritz.
De regula, inaltarea trebuie sa fie de 5 inch, diferenta de la 15, cat are motorul cu cizma scurta, la 20, ct are cel cu cizma lunga. Adicatelea, vreo 12 cm!
Pentru inaltare, merge sandvish din tabla groasa si placaj pe grosimea oglinzii.Tabla trebuie sa cuprinda si 15-20 cm din oglinda veche. deci per total, latimea tablei va fi de 12+15=27cm. Minim!
Va salut d-lor, motoare cu cizma de 58 cm exista, tocmai am si eu unul la reparat acum, sunt motoare auxiliare pentru veliere si nu demult mi-am cumparat si eu unul defect care l-am modificat facandu-l cu cizma scurta.
La unele motoare cu cizma de 52 sau de 58 se poate demonta acea bucata din cizma, ea ramanand scurta dar tebuie taiat (daca nu este din bucati) axul , tija schimbatorului de viteze si teava de alimentare cu apa de la pompa la blocul motor, toate trebuiesc scurtate exact(+-2mm) cu inaltimea adaosului de la cizma(operatie pe care am facut-o si eu si motorul functioneaza perfect), dar din cate vad eu motorul din poza e yamaha si are cizma turnata din fabricatie la aceasta inaltime, nu cred ca se poate demonta acea bucata.
Cea mai buna varianta e inaltarea oglinzii care se poate face si cu o bucata de teava patrata 60x40 si doua placi de tabla de 4-5mm sudate pe latura de 40mm a tevii, una din placile de tabla sa fie pe interiorul oglinzii cat permite barca si cea din exteriorul oglinzii sa fie cat in jos posibil, mai inalta decat cea din interior, prinse bine cu mastic (de la SICAFLEX mai indicat) si cu suruburi de 8mm si problema e asigurata, am fost si eu in situatia asta, latimea suportului e bine de facut ca latime cat permite oglinda barcii si e bine sa fie vopsit si dat si cu un lac auto sa nu rugineasca sau facut din inox daca permite bugetul dar eu zic ca nu e necesar.
Spor la treaba, spor la bani, multa sanatate
Eu am adaugat o bucata masiva de stejar de 600 * 400 *40 mm care pe inaltimea de 400 , depasaste cu 125 vechea oglinda. Motorul meu yamaha 25vm are cisma sigur mai lunga de 20 " , cred ca are 58 cm , cit despre tendinta de virare a motorului, ar trebuii vazut si pozitia anodului cu aripioara ce se afla sub placa antiicavitatie la circa 1" de elica, si care poate fii reglat in diferite unghiuri
anodul este placuta alba de sub placa anticavitatie? imi cer scze,nu le prea am!!!
Acela alb este anodul, dar in cazul tau am gresit, trebuie lucrat din aripioara albastra din continoarea anodului
da,acuma imi dau seama,multumesc mult!!!! aici e problema cu viratu motorului,acuma mi-am dat seama ,dupa spusele tale! placuta respectiva nu e pe neutru,ci cu doua gradatii in stanga,fata de poyitia normala. NU vreau sa spun o prostie din nestiinta!!! Am impresia ca motorul a fost folosit pe ceva ambarcatiune pe care nu era montat central ci intr-o parte,ca sa-i tina cursul in linie dreapta!!!???... Gresesc???....
Normal de fapt inseamna asa cum este cu aripioara intr-o parte. Aripioara aceea in afara de faptul ca intervine in dinamica fluidului refulat de elice , pune si barca sa se invirta in cerc daca pici matale in apa, fara sa ai cheia de siguranta legata de dumneata .daca ai directie la volan nu te deranjeaza , ai putea sa cumperi un prelungitor de mansa a motorului si este mai odihnitor
da,asa este,am adus barca acasa pt modificarea oglinzi si aveti dreptate. Ce se intampla daca iau aripioara respective jos? va afecta performanta motorului?
in alta ordine de idei,am inceput lucrarea de inaltare a oglinzii. Am hotarat ca cel m simplu e sa o fac din cornier metalic. sper sa FIE DESTUL DE SOLIDA SI SA NU AM SURPRIZE111
Ar fi indicat totusi sa sudati de cornier in parteade jos pe o parte si pe alta a oglinzii si doua placi de tabla pe care sa le prindeti cu suruburi de oglinda si chiar si pe laterale, e riscul daca dati cu motorul in ceva sau il agatati sa va smulga acel suport facut de dv si mai e si forta de impingere a motorului , forta care in cazul dv. impinge mai mult in suportul facut decat in oglinda, exista riscul ca de la vibratii si forta sa va plece motorul singur la plimbare .
Nu prea le am cu desenul dar cred ca ar fi mai indicat asa
da d-nu Adi,aveti perfecta dreptate,asa este, m-am gandit la toate parghiile pe care le va face motorul si cam asta am facut azi. Daca considerati ca ceva nu e ok,lucrarea nu e definitivata.si orice modificare e bibevenita daca considerati ca e plauzibila!
:D era bine pusa o intarituta si in partea opusa cornierelor, in afara oglinzii, macar doua bucati de platband de 50x5mm, chiar in dreptul cornierelor si numai bine suruburile le strangea pe amandoua chiar daca decupati putin din acea buza a oglinzii si ati putea sa inchide-ti toate golurie din suportul facut cu lemn, va ajuta, nu va mai intra apa in barca asa usor la o oprire mai brusca, spor la treaba, spor la bani.
am facut si jos o bucata de cornier,dar nu e montata. am poyitionat-o transversal intre cele doua gauri,dar e vopsita proaspat.(dupa ce se usuca o montez sus),
pai motorul va impinge de la pupa spre prova. cum a zis si colegul Aditm, era bine sa pui o muchie(o platbanda)pe toate marginile din afara barcii.
Te-ai cam complicat. Puneai cornierele pe afara si intre ele o scandura solida cam de 40 mm ...Parca ti-a mai scris cineva . Din 4 bucati de cornier de aluminiu si o placa faci ceva ,,finut" si reglabil ...la greutate minima. Mie nu-mi place ce-ai facut. Sincer. E mai grea chestia aia decat motorul...
Nu are rost sa inchizi tot spatele . Apa care intra acolo are gaura de drenare. Ingreunezi barca inutil.
Era bine sa faci ceva de genul jack-plate . Cu reglaj pe inaltime ...din cornier de aluminiu si o placa din lemn sau tego. Uite ...cam cum se face. Eu am facut asa ceva ...dar nu cu frezari . Cu gauri din 20 in 20 mm.
http://www.dillon-racing.com/jackplate/plans/jack-plate-page-01.htm (http://www.dillon-racing.com/jackplate/plans/jack-plate-page-01.htm)
ceva de genul...
E adevarat, reglabilul din aluminiu e mult mai practic dar eu sincer caut de un an cornier de aluminiu 100x100 pentru a construi asa ceva si nu am reusit sa gasesc, cat despre inchiderea orificiilor din suportul facut de d-l. Radu, parerea mea e ca e totusi de ajutor, nu trebuiesc neaparat inchise cu scandura goasa si grea, e destul cu un placaj de 3-4mm dat cu un strat sau doua de rasina sau gelcoat sau chiar si cu un grund si e suficient, daca prinzi apa invalurita mai tare , chiar daca ai gaura de drenaj, tot iti mai arunca valul ceva apa si pe banchetele din spate cand loveste in marginile oglinzii mai ales ca suportul fiind probabil mai greu si motorul la fel poate si barca coboara mai adanc in apa cu cativa cm.
Chiar as avea rugamintea, daca stie cineva unde se poate gasi cornier din aluminiu 100x100x8-10mm si la ce pret as fi foarte interesat. Multumesc, numai bine.
acuma fapta e consumata,mam complicat asta e! :o! a iesit un lucru trainic si solid. apa care intra la opriea m brusca iese rapid prin orificiul de dren,in barca nu intra deloc, motorul a prins putere de cand l-am pozitionat cu 1 cm sub barca. cu alte cuvinte sunt multumit. Acuma alta e problema. am mai intrebat odata daca ma poate lamurii cineva in legatura cu motorul care vireaza singur in dreapta:-problema persitsta.Intrebarea mea este,,-afecteaza cu ceva performanta motorului daca demontez aripioara de sub placa anticavitatie-?''Am raspunsul in parte de la voi in ceea ce priveste rolul acestei aripioare,si va multumesc. As putea incerca si alte pozitii ale acelei placute,dar daca nu afecteaza motorul as demonta piesa respectiva! MULTUMESC MULT!!!!