Salutare tuturor,
Nu prea stiu cu ce se mananca un forum dar sper ca mesajul asta sa apara si sa fie vizualizat ( poate chiar sa primesc ceva raspunsuri).
Am o nedumerire de novice si poate cineva ma poate ajuta.
Zilele trecute am achitat un avans pentru un velier transformat in barca cu motor ( nu stiu exact in ce clasa se incadreaza). O sa pun un link la sfarsitul mesajului cu pozele respectivei barci.
Cred ca m-am pripit putin cand am cumparat barca deoarece eu vreu sa o folosesc in delta la pescuit si "campat". Din cate am citit in specificatiile velierului pescajul ( sper ca am nimerit termenul) este de 70cm. In acest moment barca are un motor outboard Honda 4T de 8 CP dat tinand cont ca lungimea barcii este de 7.6m iar latime de 2.4 cred ca este mult prea mic pentru a fi folosita pe Dunare. Fostii propritari se plimbau foarte ok pr canalele din Olanda dar era o avtivitate recreativa de weekend si nu aveau mari dificultati.
Am nevoie de cateva sfaturi cu privire la urmatoarele:
- ce motor ar trebui sa pun pentru a naviga din Sf. Gheorghe pana la Uzlina in conditii ok. Nu am nevoie de viteza mare dar nici nu as vrea sa fac 5 ore dus si 3 ore intors ( timpul pe care il pot petrece in Delta este limitat).
- Fibra suporta cam ce motor ( ca greutate). Am vazut ca barcile de pescuit au in specificatii anumite motorizari maxime. Acestea sunt date de rezistenta materialului sau de navigare in conditii de siguranta? Sper ca m-am exprimat coerent :).
- sunt ok tipurile astea de barci?
- nu in ultimul rand: m-am pripit cumva cand am cumparat ca incepator o barca asa mare?
Scuze pentru eventuale greseli, scriu de pe telefon.
Link cu pozele barcii:
http://imgur.com/a/zlcDu (http://imgur.com/a/zlcDu)
O zi buna tuturor!
Ar fi bune mai multe poze cu corpul barcii pentru a ne putea face o parere, dar din ce se vede cred ca e o barca clasica, de deplasament. La lungimea de 7,6 m va avea o viteza in regim de deplasament de vreo 7 noduri. Pentru asta sunt suficienti cei 8 cai pe care-i are. Daca vrei sa nu fortezi motorul, poti sa-i pui un 10 sau 15 cai si sa mergi la o turatie mai mica.
Daca formele barcii nu permit intrarea intr-un regim de semideplasament sau glisare, orice crestere a puterii duce numai la un consum mult marit de combustibil fara sa cistigi prea mult la viteza. De altfel, cred ca si motorul de 8 cai este folosit eficient doar la 3/4 din capacitate. Fa citeva teste cu barca pe apa linistita (un canal din Olanda este ideal :) ). Pune motorul la 1/2, la 3/4 si apoi la turatia maxima si masoara viteza. Vei observa ca o dublare a turatiei (adica aproximativ dublarea puterii) duce la o crestere a vitezei de doar aproximativ 25 la suta. Pentru viteze mai mari necesarul de putere (si deci consumul) creste exponential daca barca nu are forme care sa-i permita un regim de semideplasament sau glisare.
Cred ca 4-5 ore in amonte, Sf. Gheorghe - Uzlina, (50 km?) e un timp rezonabil pentru aceasta barca. Daca vrei ceva mai rapid cred ca trebuie sa te orientezi catre altceva.
Pe de alta parte, barca respectiva cred ca este facuta pentru a locui la bord (pat, bucatarie, toaleta, etc), ceea ce inseamna ca nu prea ai unde sa te grabesti, nu? Mergi cit vrei si apoi tragi la mal sau ancorezi unde vrei tu si dormi, pescuiesti sau faci plaja fara sa te grabeasca nimeni.
Mersi mult pentru raspuns. Sa inteleg ca n-as avea probleme sa merg in amonte cu motorul asta? Asta e cea mai mare nelamurire pe care o am.
Sincer sa va spun, eu nu am vazut barca pana acum. Am gasit-o pe net, pretul mi s-a parut foarte mic si am trimis o ruda stabilia acolo sa o vada si sa o arvuneasca. Se pare ca barca este foarte ok ca integritate si e foarte curata. motorul e din 2011 si a costat 1499 euro in conditiile in care eu am platit/ o sa platesc 1500 euro pt toata barca.
O zi buna.
Parerea mea proprie si personala e ca barca nu merita banii astia. Si iti spun si de ce. Barca e un velier caruia cineva i-a dat jos catargul. Ca velier nu mai poate deci fi folosita fara investitii suplimentare (catarg, vele), banii sunt nejustificati, avand in vedere ca la banii astia se gasesc veliere similare cu tot cu catarg si vele. Ca si barca cu motor e neperformanta. Are chila fixa deci duci lestul dupa tine, motorul e fix si ai carma deci nu o sa ai aceeasi manevrabilitate ca o barca cu motor adevarata, si e o barca de deplasament pur care nu o sa atinga veci pururi o viteza mai mare de 12 km/h (daca ii atinge si pe astia, ca nu stim de fapt ce lungime are la linia de plutire, probabil 1m mai putin) indiferent ce motor ii montezi tu.
Pentru olandez a fost probabil o solutie comoda si ieftina pentru cerintele de acolo deoarece pe majoritatea canalelor olandeze viteza e limitata la 10kmh. In weekend facea omu o excursie si duminica seara oprea undeva, lega barca de primu cheu, platea taxa pe o saptamana si se intorcea acasa cu trenu sau autobuzu. Vinerea urmatoare hop in autobuz si retur la barca.
Fa calculul urmator: Sf. Gehorghe - Uzlina aprox 50km. Viteza medie a Dunarii pe bratul Sf. Gheorghe 0,27m/s (conform Ceronav) adica 0,97km/h. Viteza ta maxima 12 km/h din care scazi viteza curentului 1km/h, adica 11km/h. . Rezulta ca intr-o zi normala cu barca asta de la Sf. Gheorghe la Uzlina faci 4,5 ore. La intors faci 4 ore. Asta daca duci barca la viteza limita. Practic eu spun ca o sa faci 5 ore fara probleme.
In plus barca trebuie inmatriculata, ca e peste 7m. Vrei nu vrei inmatriculare si impozit anual. (inmatriculare 200 euro, impozit dupa cat a zis primaria de care apartii plus verificarile tehnice tot la 2,5 ani). Adauga la asta transportul barcii din Olanda (cumva trebe sa o aduci pana aici si majoritatea velierelor nu pot fi puse pe o remorca normala de transportat masini, trebuie peridoc).
Personal nu as lua barca. Oricum mi se pare scumpa fara catarg si vele. Si in plus tu vrei viteza.
Chiar si renuntand la cerinta de viteza tot nu as lua-o fara catarg si vele. Macar daca ar fi avut un inboard diesel mic sau daca ar fi fost o barca cu derivor ca sa mai aiba ceva avantaje, dar asa...
Parerea mea e sa ceri avansu inapoi si sa cauti o barca mai potrivita cu cerintele tale.
Salut,
La raspunsul lui Rumpi nu ma asteptam, aveam impresia ca e chilipir :). Intradevar, transport Olanda Rom o sa fie aprox. 1500 euro asta inseamna ca barca ma ajunge la 3000 euro.
S-a inteles gresit un aspect: nu vreau viteza neaparat. As vrea ca barca se mearga cu o viteza decenta in cazul in care o sa vreau sa dau la peste mai departe de sf gheorghe. De fiecare data cand am mers in delta am mers la pescuit, relaxare, sprituri ..... in ordinea asta. Nu vreau sa mai depind de barcagiul unei pensiuni care ma duce dimineata pe balta si apoi ma lasa sa mor pe acolo (de sete). Vreau mobilitate si barca asta mi s-a parut decenta si ca pret si ca functionalitate. In mod normal mergem in jur de 4 persoane la pescuit, am cautat sa am 4 locuri de dormit si spatiu pentru ustensile ceea ce un "papuc" nu-mi oferea. Nu incerc sa conving pe nimeni de nimic, hotararea e luata, peste 10 zile ajunge in tara in camion.
Am mai facut un mic calcul luand in calcul pretul cazarii in Delta pt 4 persoane, pretul curselor pana la locul de pescuit etc pentru 20 zile/an si am ajuns la concluzia ca o amortizez in 2 ani doar din costurile de cazare. Plus ca acum avand barca o sa merg mai des.
Gasisem un velier compelt cu catarg, vele si un motor inboard mercedes, aceeasi dimensiune ca asta dar nu a vrut sa scada pretul mai jos de 3000 euro. Plus ca nu stiu sa navighez si sa duc catargul la fidr vechi era pacat.
Peste 10 zile pot sa postez cateva fotografii si poate imi puteti da alte sfaturi in continuare.
Apropo, legat de inmatriculare: in olanda nu a fost inmatriculata ( acolo se inmatriculeaza cele ce pot prinde peste 25 km/h. In concluzie nu am certificate de radiere, nimic. Se poate inmatricula fara acte? Am factura motorului si ceva chitanta de mana cu cel ce mi-a vandut barca.
Merci inca o data pentru raspunsuri!
In privinta vitezei si a motorizarii, depinde si de greutatea totala a barcii (greutatea barcii + pasageri + bagaje + combustibil + motor + orice mai pui pe ea). Daca nu depasesti 1700 - 1800 kg, cred ca 8 cai e suficient. Daca te apropii sau depasesti 2000 de kg, ar fi mai indicat un 10 cai.
Pentru reducerea greutatii, ai putea sa dai jos derivorul si lestul (daca le mai are), insa asta inseamna cheltuieli in plus si riscul de a afecta structura de rezistenta a barcii.
Pentru inmatriculare in Romania, iti trebuie radiere din Olanda sau o hirtie de la capitanie de acolo. Mai cauta pe forum ca s-a mai discutat chestia asta.
Daca ai pe cineva in Olanda (rezident sau cetatean olandez) spune-i sa intrebe la ANWB si poti inmatricula barca acolo pe numele tau. Esti cetatean european si ai drepturi! ;) Scapi de o multime de hirtii si taxe.
Merci pentru sugestia cu inmatriculatul in Olanda. Am rude cetateni olandezi si stiu ca in general inamtricularile de orice fel sunt mai usoare acolo. O sa intreb ce si cum desi, repet, ei sunt obligati sa inmatriculeze doar ambarcatiunile cu viteza minima de 25 km/h.
Legat de greutatea barcii; am cautat ce e ala derivor si se pare ca barca asta are doua, unul stanga si unul pe dreapta. E normal?
Nu am gasit ce e ala lest. Asa ca, ce e ala lest? :)
Stiu ca nu e raspunsul pe care il asteptai dar asta consider eu. Am nuantat aspectele negative, ca pe alea pozitive le stii si tu. Din punctul meu de vedere chilipir era la 500 euro.
Ca sa inmatriculezi in Ro iti trebuie ori certificat de radiere (ceea ce nu are) ori negatie (hartie de la autoritatea olandeza ca barca nu a fost inmatriculata la ei). Pentru inmatriculat in Olanda ai nevoie de un cetatean olandez care sa te reprezinte (inmatriculare voluntara sub 24m): http://www.ilent.nl/onderwerpen/transport/koopvaardij/pleziervaart/vereiste_documenten/documenten_voor_op_zee/ (http://www.ilent.nl/onderwerpen/transport/koopvaardij/pleziervaart/vereiste_documenten/documenten_voor_op_zee/)
Sfatul meu: daca tot o iei si o aduci cu camionul trimite ruda in port sa caute un catarg si un ghiu second (din aluminiu nu lemn) la barca asta, eventual si niste vele potrivite daca gaseste ieftin. Daca stii modelul barcii scrie pe net ce marime avea catargul original. 2-300 de euro in plus nu te mai omoara. Iti spun si de ce. Daca vrei vreodata sa o vinzi fara catarg nu face nici un leu. Ca si barca de pescuit nu prea are valoare in Ro deoarece majoritatea pescarilor vor viteza, adica barca de glisare. Asa ca singura solutie e sa o vinzi ca velier si in ro catargele sunt marfa care nu se prea gaseste. Vele se pot cumpara de pe net ca pot fi trimise cu posta, dar catarge nu. Plus ca daca ai catarg la ea poate il montezi vreodata si iesi la pescuit pe mare si mai reduci costurile de combustibil. Pe transportator nu il intereseaza daca mai pune o teava de 8-10m in camion sau nu.
Am uitate de chile. Da e normal sa aiba doua chile, se numesc "bilge keel" si e o optiune populara in anglia (unde am impresia ca e facuta barca ta). Cele doua chile au in ele (sau la capatul lor depinde de constructie) lest de plumb pentru contragreutate impotriva fortei velelor. Avem o intreaga discutie pe forum, cu avantajele lor.
Nu ne spui ce marca si model e barca?
Stiu ca o sa para ciudat dar nu stiu exact ce marca si model este. Din spusele proprietarilor este EuroKruiser MK3 dar am ceva dubii.
Pe linkul de mai jos sunt caracteristicile trecute.
Apreciez foarte multe ceea ce ati scris si ma bucur ca sunteti sincer dar raman la parerea ca am avut o afacere buna chiar daca o sa platesc 3000 euro in cele din urma. Banuiesc ca e destul de stabila barca si se poate dormi fara probleme pe ea. As sacrifica oricand viteza pentru confort cand e vorba de petrecut cateva zile pe luna in delta si pescuit linistit la somn noaptea sau la caras in timpul zilei ancorat undeva pe Dunarea Veche sau pe vreun lac.
Sunt curios cat consuma motorasul asta de 8 CP. Aveti ceva experinta?
Cu stima.
Link-ul: http://www.zeilersforum.nl/mediawiki//index.php/Eurokruiser_MK_III (http://www.zeilersforum.nl/mediawiki//index.php/Eurokruiser_MK_III)
Citat din: Iulian_m din August 30, 2014, 04:46:47 PM
Nu am gasit ce e ala lest. Asa ca, ce e ala lest? :)
Si-atunci de ce ti-ai luat-o ?
Citat"...Aveti ceva experinta?"
....Avem, in a tolera incapatanarea altora ! ))))))))))))))))))))))))))))
@modi Nu stiam ca trebuie sa cunosc toate componentele inainte sa cumpar ceva! Acum ma vad nevoit sa renunt la masina ca nu stiu ce e ala EGR sau ca exista.
Am postat pe forumul asta nelamuririle mele tocmai pentru ca nu stiu prea multe, stiu doar ce vreau sa fac dupa ce o pun pe apa.
Sper ca esti fericit.........?? :)
Citat din: Iulian_m din August 30, 2014, 07:21:53 PM
...................
Sunt curios cat consuma motorasul asta de 8 CP. Aveti ceva experinta?
........................
Probabil maxim 2 litri/ora.
Multumesc mult pentru raspuns.
Cred ca am toate informatiile pe care le cautam. Daca nu va deranjeaza o sa postez cateva poze cand o sa ajunga barca in Romania si eventual cateva impresii dupa ce o lansez la apa.
Weekend placut!
Nu vreau sa contrazic pe nimeni, am mentionat la in prima postare ca sunt novice. Sincer am invatat astazi din raspunsurile dvs extrem de mult.
Regret ca s-a interpretat ca fiind "incapatanare" ceea ce am zis./scis.
In orice caz, fara nicio urma de ironie, am invatat urmatoatele astazi:
- barca pe care am dat bani ( pret multi se pare ) o sa aiba o viteza maxima de aprox. 5-6 kt.
- motorul Honda BF8 o sa consume aprox. 2 litri/h la 2/3 turatie.
- n-are sens sa pun motor mai mare deoarece viteza n-o sa creasca ci doar consumul, barca nefiind facuta pentru viteza ci pentru confort.
- am mai invatat ca nu are sens sa parchez in Sf Gheorghe daca vreau sa pescuiesc in Uzlina. Asa ca o sa caut parcare in zona pentru 6 luni pe an.
- capcompas este un loc de unde poti afla chestii benefice.
Acum, daca tot vreau sa parchez in zona: am vazut pe net o solutie in Victoria. Are cineva experinta cu locul/oamenii? Recomandati altceva?
Salut Iulian si bun venit pe capcompas.ro. Inainte de a trece la discutia despre barca ta, as vrea sa-mi cer scuze eu in numele unor colegi de mai sus, care nu au contribuit cu nimic la o discutie constructiva si pertinenta. Am vrut sa raspund pe topic imediat ce ti-am vazut postarea, dar ieri am avut o zi arhiplina, am terminat de construit o barca pe care ma voi imbarca si voi pleca in Delta saptamana urmatoare.
I-as ruga deci pe cei 2 colegi de mai sus sa nu uite ca traim intr-o tara libera, iar decizia cuiva il priveste pe acesta personal. Nimeni nu s-a nascut invatat, iar rolul unui forum online este tocmai impartasirea informatiei catre userii care au nevoie de ea.
Rugamintea mea e sa ignori formularile agresive si auto-suficiente ale unora, suntem mult mai multi useri care comunicam echilibrat si la subiect.
Revenind la barca, in completarea colegilor Pelicanul si Rumpi, care au adus contributii binevenite, as vrea sa mai adaug urmatoarele:
1. Cred ca barca va fi destul de potrivita pentru utilizarea pe Dunare, in anumite zone din Delta, si de ce nu, si pe mare. Atu-ul ei e dotarea cu 2 chile lestate paralele (twin keel). Avantajele acestui sistem sunt:
- pescajul relativ mic pentru un velier, care ii va permite accesul in zone cu adancime mai mica decat cele accesibile unui velier clasic
- stabilitatea superlativa, atat in mars, cat si in stationare, datorata celor 2 chile (derivoare) lestate. In afara de rolul antideriva si de coborare a centrului de greutate, cele 2 derivoare se comporta ca 2 chile de ruliu supradimensionate, limitand foarte mult oscilatiile transversale (ruliul). Dintre toate velierele cu care m-am dat, cel mai confortabil si in siguranta dpdv al stabilitatii m-am simtit pe un velier englezesc twin-keeler, culmea mai mic de 6 metri. Iar barca ta va fi si mai stabila, fiindca nu are arborada (catarg, ghiu, manevre, velatura etc).
- barca se poate depozita pe uscat in extrasezon direct pe cele 2 chile (nu are nevoie de cavalet), se poate transporta mai usor decat un velier clasic cu diverse mijloace de transport, si poate ramane fara probleme suspendata pe cele 2 chile in caz de scadere a nivelului apelor, daca e legata undeva si nu ai drum o perioada mai lunga.
- ca la majoritatea velierelor, comportamentul pe valuri e foarte bun, nu va fi afectat confortul la bord nici de valurile de siaj ale altor nave sau barci, nici de valurile cateodata destul de mari de pe Dunare sau lacurile mari.
Avantajele barcii vizavi de confort si amenajari sunt spatiul interior, mult mai generos decat la o cabinata conventionala cu motor outboard, plus dotarile interioare ergonomice. Asta deoarece velierele din conceptie sunt optimizate pentru perioade lungi de locuire la bord, comparativ cu cabinatele cu motor obisnuite.
Spatiul interior si dotarile iti permit la nevoie si iesirile pe vreme mai friguroasa, daca iti montezi un sistem de incalzire gen rulota, pe gpl. Zona cockpitului poate fi protejata cu o prelata etansa, care te fereste de vant, ploaie sau stropii rebeli ai valurilor proprii.
Ca dezavantaje ar fi:
- culmea tot pescajul actual, care iti va limita accesul in multe zone in Delta, comparativ cu o barca dedicata Deltei. Cunosc totusi persoane care au inlaturat derivoarele fixe pentru a castiga la pescaj la asemenea veliere modificate pentru motor. Dar parerea mea (ca velist pasionat) este ca inlaturarea derivoarelor e un sacrilegiu.
- viteza limitata la hul speed, cum au spus si colegii, din cauza formei carenei, proiectata exclusiv pentru regimul de deplasament. Parerea mea e totusi ca, pentru cineva care-si doreste relaxare pe ape, si nu viteza cu orice pret, viteza mai redusa e un castig, atat dpdv economic, cat si al confortului, ca sa nu mai spunem ca iti da ragazul necesar pentru a te bucura de peisajele superbe ale Deltei. O barca de glisare cu un spatiu la bord echivalent va fi mult mai costisitoare ca si consum.
- posibil ca un asemenea velier modificat sa nu fie cea mai buna alegere la pescuit, dar pana la urma romanul se descurca, se poate amenaja barca pentru aceasta destinatie, cu ajutorul unor colegi de forum priceputi la o adica.
Ca si Rumpi, cred ca ar fi o idee buna sa faci rost de o arborada, pentru a (re)echipa barcuta ca velier in caz de nevoie (vanzare, sau chiar propria folosire ca velier). Daca pe viitor vei dori sa vinzi barca, daca va arata bine si cumparatorul va dori sa se dea in Delta, s-ar putea sa ai surpriza sa o vinzi mai usor ca motorizata decat ca velier. Lumea la noi fuge de vele, am un prieten in Constanta care s-a chinuit un an si ceva sa vanda un velier, fara sanse. Abia dupa ce i-am cumparat eu arborada si velele, si i-am spus s-o scoata la vanzare ca si cabinata cu motor, a vandut barca imediat, la pret bun, tot unui amator de Delta.
In caz ca te decizi totusi sa folosesti barca exclusiv la motor, si vei dori sa ai acces in cat mai multe zone din Delta, poti renunta la derivoare. Iar daca lestul din partea lor inferioara e din plumb, il poti turna in niste lingouri, pe care apoi le poti pune in santina barcii, sub podea, pentru a obtine deplasamentul si stabilitatea corecte. La transportul barcii, poti scoate acele lingouri din barca, pentru o mai usoara lansare sau scoatere din apa.
Ar mai exista si solutia balastului de apa, adica se inunda un compartiment al santinei cand se lanseaza barca, iar la scoaterea pe uscat balastul lichid se evacueaza. Acest sistem necesita insa niste complicatii constructive - un tanc de balast etans, facut din fibra de cineva priceput. Dar cred ca s-ar merita la barca ta, care are derivoare laterale, deci zona santinei e libera. Singura precautie e ca barca sa nu ramana peste iarna cu balastul lichid in santina.
2. Despre motorizare si optimizarea propulsiei:
Deplasamentul barcii (greutatea barcii complet echipata si incarcata) este de 1700 kg, conform datelor din linkul despre Eurokruiser.
Probabil ca deplasamentul va fi mai mic in conditiile folosirii barcii in Delta, lipsind arborada (catarg, ghiu, manevre etc).
Chiar si la deplasamentul de 1700 kg, motorul actual de 8 cai e destul de potrivit, propulsand barca la hull speed, adica viteza teoretica maxima in regim de deplasament.
Daca ar fi totusi barca mea, as proceda astfel: as vinde Honda de 8 cai din 2011, pe care se poate obtine un pret decent in tara, si as cumpara un Yamaha de 9,9 cai High-Thrust, cu cizma lunga si tot second, care e mult mai potrivit pentru folosirea barcii pe Dunare si in Delta, mai ales in perioadele de ape mari, cand viteza curentului creste binisor.
De ce Yamaha High Thrust? Fiindca e conceput special pentru regimul de deplasament, pentru folosire indelungata in regim de anduranta, adica deplasare la hull speed cu barca oricat de incarcata. Mai pe romaneste, un tractor robust, care nu simte vreo diferenta daca barca e goala sau plina. Iar cizma lunga te ajuta la navigatia pe valuri, fara sa mai apara riscul de ventilare a elicei.
Eu am un asemenea motor, pe care l-am luat pentru velier, si sincer nu l-as schimba cu nimic, decat cel mult un inboard diesel echivalent. Am scris pe scurt despre motorul in cauza la acest topic: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,245.msg11561.html#msg11561 (http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,245.msg11561.html#msg11561)
Acest motor cu cizma lunga ar trebui montat exact in axul barcii, in locul carmei velierului, pentru o propulsie optima dpdv al eficientei. Montarea laterala a motorului e caracteristica propulsiei la vele, la care motorul are un rol secundar.
Daca montezi motorul in axul barcii, ii poti pune usor o guvernare cu volan, sau mai frumos cu timona, caz in care vei conduce barca mult mai comod. Singura precautie e sa se potriveasca actuala comanda a motorului (acceleratia si sensul) cu Yamaha, daca nu, se poate monta o comanda universala, cum am eu de exemplu.
Bineinteles ca nu e obligatoriu sa faci aceste modificari, te poti bucura de barca si asa cum e acum, dar ce am scris mai sus e o imbunatatire utila dpdv al eficientei si confortului, care poate fi facuta si in timp.
Parerea mea e ca barca e o alegere foarte buna pentru cineva interesat mai putin de viteza, si mai mult de economie, confort si relaxare. E posibil ca in timp sa iti placa asa de mult, incat sa nu-ti doresti altceva. Eu de exemplu sunt adept convins al navigatiei la viteze mici, in regim de deplasament, la vele sau motor. Chiar daca ma mai dau si cu barci glisoare, o fac doar cand sunt obligat de imprejurari, insa prefer intotdeauna ritmul mai linistitor al unei barci de deplasament.
Despre inmatriculare, cel mai bine lasi barca sub pavilion olandez, ca sa scapi de o gramada de cheltuieli complet inutile la inmatricularea in Ro. S-a discutat acest subiect pe topicul despre circulatia cu barci neinmatriculate, la sectiunea Resurse - Legislatie.
Despre parcarea barcii in zona Victoria, stiu ca s-a discutat pe forum, s-au dat si date concrete, dar nu mai retin exact unde, poate ne ajuta colegii.
In incheiere, orice probleme intampini, apeleaza cu incredere pe forum, si iti vom fi alaturi. M-as bucura sa stiu ca mai e cineva care apreciaza navigatia deltaica (si de ce nu, poate pe viitor si pe mare), cu o barca de deplasament.
Vali,
+1.
Multumesc inca o data pentru sfaturile pertinente.
Peste 10 zile cand ajunge barca o sa fac mai multe fotografii pe care o sa le postez pe forum, poate mai sunt ceva modificari la barca pe care nu le stiu.
Legat de cele doua chile trebuie sa mentionez un amanunt pe care nu l-am crezut initial dar care acum pare real. Olandezii sunt, din punctul de vedere, persoane care se entuziasmeaza destul de usor cand vine vorba de natura. Astfel, barcile de tipul acesteia sunt destul de populare acolo datorita urmatorului fapt: aproape de tarmul Olandei se formeaza multe bancuri de nisip unde vin constant lei de mare. Olandezii "naufragiaza" intentionat pe aceste bancuri pentru a se uita toata ziua la leii de mare. Cele doua chile, asa cum ati spus si dvs. ofera stabilitate si pe uscat iar olandezii stau nestanjeniti si privesc animalele :).
Legat de ce o sa fac dupa ce vine barca:
- in toamna asta o sa pun la punct interiorul, schimb saltele, wc-ul si as face o alta instalatie electrica, eventual cu niste panouri solare micute ( la asta ma pricep). Si eventual optimizez spatiu din interior ( watch out Ikea, i'm coming :) )
- gasesc loc unde sa o parchez in sezon.
- in martie- aprilie anul viitor o sa incep teste. Daca barca se comporta bine in configuratia actuala o sa o las asa daca nu o sa o investesc intr-un alt motor si alte schimbari.
Ce ma ingrijoreaza pe mine putin in acest moment este ca nu am peridoc. Am un camion de 12 tone cu macara si pot sa transport si sa descarc/incarc barca dar daca o parchez, poate fi scoasa din apa fara am platforma? N-as vrea sa stau cu camionul dupa mine tot timpul :)) Pot sa improvizez un peridoc sau ceva rampa de scoatere din apa?
Daca inmatriculez barca in Olanda iar apoi schimb motorul ce implica?
Cu Stima
Citat din: Iulian_m din August 30, 2014, 02:18:14 PM
.... Sa inteleg ca n-as avea probleme sa merg in amonte cu motorul asta? Asta e cea mai mare nelamurire pe care o am....
totul depinde de vreme. cred ca vei avea probleme atunci cind vintul si curentul vor avea intensitati mai mari si vor fi din directii diferite. barca este destul de inalta ca sa opuna rezistenta vintului si sa aibe tendinta sa se lase purtata de el. in acelasi timp, datorita derivoarelor, curentul va incerca s-o duca in alta directie. motorul outboard pe valuri mai mari va iesi din apa la rastimpuri nefunctionind la parametrii normali si s-ar putea sa nu aibe puterea sa infringa si vintul si curentul. in acest caz guvernarea barcii va deveni foarte grea sau imposibila. deplasamentul destul de mare te va forta in acelasi timp sa stai mai departe de mal unde ai fi mai adapostit de vint si curent.
eu iti recomand sa dai jos chilele si lestul. nu ai nevoie de ele decit ca sa mergi cu vele.
Salutare tuturor,
Am descarcat astazi velierul din camion si trebuie sa va spun ca este prima data in viata cand ma bucur ca am fost mintit. Cum v-am scris prima data barca trebuia sa aiba 7.6m si ma resemnasem cu gandul ca trebuie sa o inmatriculez si ca o sa platesc o gramada de bani plus impozitele aferente. Astazi surpriza............ barca are 6.95cm :). Olandezii au masurat cu tot cu motor care este montat pe un suport ce iese in arata cam 70 cm. De la Capitania Snagov mi s-a spus ca se ia in calcul lungimea ambarcatiunii nu si a suportului de motor deci nu trebuie inmatriculata.
In afara de asta barca arata destul de ok in special in interior. La exterior, in partea de jos vopseaua este cam scorojita. In interior este foarte uscata deci nu cred ca au fost infiltratii deloc.
O sa incep incet incet sa o pun la punct. Am citit alte topicuri si nu pare asa complicat sa o vopsesc, este adevarat sau sunt eu prea increzator?
Vreau sa improvizez un peridoc pentru lansat si scos barca din apa. Tinand cont ca barca asta are doua chile in lateral si una pe mijloc se poate construi ceva decent si stabil? Este cineva pe forum care face asta? Daca nu, sunt ceva schite/desene din care sa ma inspir?
In link sunt pozele facute astazi! http://imgur.com/a/wu5Hg (http://imgur.com/a/wu5Hg)
P/S: din moment ce nu trebuie sa o inmatriculez o sa o duc in Octombrie in Delta pentru o partida de pescuit si o sa o parchez acolo ( Murighiol probabil).
P/S2: Unde gasesc o sapca de capitan? :)) Sunt foarte entuziasmat... nu mai pot, nu stiu cum o sa rezist pana in Octombrie :)
Merci
Citat din: Iulian_m din Septembrie 09, 2014, 05:36:11 PM
P/S2: Unde gasesc o sapca de capitan? :)) Sunt foarte entuziasmat... nu mai pot, nu stiu cum o sa rezist pana in Octombrie :)
Merci
Felicitari. Sa o plutesti sanatos.
Sapca de capitan gasesti in toate pietele/bazarele sau bazarurile???/tarabele cu articole de plaja de pe "insoritul litoral romanesc al Marii Negre". Si nu numai dar este cel mai aproape. Pana la palarie, cred ca trebuie si "permis" pentru capitan.
Succes.
Citat din: Iulian_m din Septembrie 09, 2014, 05:36:11 PM
P/S2: Unde gasesc o sapca de capitan?
S-o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea!
Cat despre sapca, uite aici:
http://www.militarytrend.ro/4783-sapca-capitan.html (http://www.militarytrend.ro/4783-sapca-capitan.html)
Citat din: Iulian_m din Septembrie 09, 2014, 05:36:11 PM
Salutare tuturor,
Am descarcat astazi velierul din camion si trebuie sa va spun ca este prima data in viata cand ma bucur ca am fost mintit. Cum v-am scris prima data barca trebuia sa aiba 7.6m si ma resemnasem cu gandul ca trebuie sa o inmatriculez si ca o sa platesc o gramada de bani plus impozitele aferente. Astazi surpriza............ barca are 6.95cm :). Olandezii au masurat cu tot cu motor care este montat pe un suport ce iese in arata cam 70 cm. De la Capitania Snagov mi s-a spus ca se ia in calcul lungimea ambarcatiunii nu si a suportului de motor deci nu trebuie inmatriculata.
In afara de asta barca arata destul de ok in special in interior. La exterior, in partea de jos vopseaua este cam scorojita. In interior este foarte uscata deci nu cred ca au fost infiltratii deloc.
O sa incep incet incet sa o pun la punct. Am citit alte topicuri si nu pare asa complicat sa o vopsesc, este adevarat sau sunt eu prea increzator?
Vreau sa improvizez un peridoc pentru lansat si scos barca din apa. Tinand cont ca barca asta are doua chile in lateral si una pe mijloc se poate construi ceva decent si stabil? Este cineva pe forum care face asta? Daca nu, sunt ceva schite/desene din care sa ma inspir?
In link sunt pozele facute astazi! http://imgur.com/a/wu5Hg (http://imgur.com/a/wu5Hg)
P/S: din moment ce nu trebuie sa o inmatriculez o sa o duc in Octombrie in Delta pentru o partida de pescuit si o sa o parchez acolo ( Murighiol probabil).
P/S2: Unde gasesc o sapca de capitan? :)) Sunt foarte entuziasmat... nu mai pot, nu stiu cum o sa rezist pana in Octombrie :)
Merci
Felicitari pentru barca, sa-ti aduca multe bucurii iti doresc !
Imi place starea in care se prezinta, chiar si fara arborada pretul imi pare just pentru ceea ce are si modul in care e intretinuta (daca avea si arborada eram de-a dreptul incantat, insa asta cu vele e doar nebunia mea personala :) ) .
Pentru a avea idee cata vigoare, sanatate si cata fericire ai putut cumpara cu acesti 1500 de euro, iti recomand sa citesti cate ceva din ceea ce traieste dl. Cubassa la bordul micutului velier Thor, care este folosit (asa cum doresti si tu) aproape in intregime in deplasare cu motorul, in Delta Dunarii si pe bratele acesteia: http://eugencubassa.wordpress.com/category/cuvant-inainte/ (http://eugencubassa.wordpress.com/category/cuvant-inainte/)
Totodata gasesti condensate intr-un "Mic glosar nautic" din "Lumea apelor", unele dintre informatiile necesare unui incepator, despre ce inseamna o barca si termenii incipienti ai navigatiei. Desigur, aici in forumurile dedicate ai mult mai multe informatii, insa astea le asimilezi pe parcurs :) .
Asemanarea cazului tau cu Thor si modul in care este folosit, mi se pare izbitoare, de aceea l-am dat ca exemplu.
Am inteles gluma cu sapca de capitan care de fapt aduce voalat in discutie, nerabdarea primei iesiri. Aici prietenul nostru Thor (colegul de forum, nu velierul :) ) a punctat bine, e necesar un permis de categoria D (necesitate rezultata din puterea motorului nu din dimensiunile barcii ).
Ma bucura aparitia barcii tale in ansamblul inca modest al detinatorilor de ambarcatiuni de la noi si iti fac o invitatie la o scurta plimbare cu vele, pe barca mea, pe mare sau pe Dunare, unde se va afla ea in acel moment.
Sunt curios daca vei prinde si alt virus, cat sa cauti o arborada :)
Citat din: Florio din Septembrie 10, 2014, 05:07:20 AM
Am inteles gluma cu sapca de capitan care de fapt aduce voalat in discutie, nerabdarea primei iesiri. Aici prietenul nostru Thor (colegul de forum, nu velierul :) ) a punctat bine, e necesar un permis de categoria D (necesitate rezultata din puterea motorului nu din dimensiunile barcii ).
:) :) :)
Sa incerc sa obtin permisul inainte de 10 Octombrie. Nu o sa risc nimic. Cica pe 26 se organizeaza sesiune de examen la Giurgiu.
Legat de pretul platit pentru barca. V-am spus ca am platit 1500 dar la suma asta se mai adauga inca 1500 transport din Olanda. Inca mai cred ca pretul a fost ok. Era ideal sa o cumpar din Romania cu 1500 dar cred ca e imposibil. Am vazut o barca asemanatoare care costa 5000 EUR.
Daca intereseaza pe cineva, mai este o barca ca a mea de vanzare la un centru nautic. Omu'cerea 4500 EUR in conditiile in care barca are motor inboard Mercedes, velele si arata foarte foarte bine. M-a sunat ieri sa-mi zica ca o vinde cu 2500 daca vreau.
http://www.avrwatersport.nl/occassions/Euro%20Kruiser%20MK3/370 (http://www.avrwatersport.nl/occassions/Euro%20Kruiser%20MK3/370)
Acum ma apuc de citit ce mi-a recomandat Florio.
Cel mai mult i-mi place spatiul pentru odihna al acestor barci !
Cu, sau fara vele, dar sigur cu un motor bun, cred ca o sa petreci zile de neuitat pe acest tip de barca !
Sa o stapaniti sanatos ! ;)
Felicitari!Asta-i o barca pe care poti petrece multe zile in Delta fara sa fii nevoit sa cobori pe uscat .I-ti mai iei si o pneumatica mica,daca vrei sa iesi pe maluri mai putin accesibile sau sa pescuiesti pe canale unde nu te poti baga cu asta.Super misto barca!Sigura ,spatioasa,loc de chefuri si de nebunii!!!Ai sa-ntineresti pe barca asta ,crede-ma!
I-mi place , bv as sta 1 saptamana pe ea :P :P :P
Citat din: dany din Septembrie 10, 2014, 02:07:19 PM
Ai sa-ntineresti pe barca asta ,crede-ma!
Sunt deja tanar ............. si nelinistit.
Citat din: Iulian_m din Septembrie 10, 2014, 09:03:15 AM
Sa incerc sa obtin permisul inainte de 10 Octombrie. Nu o sa risc nimic. Cica pe 26 se organizeaza sesiune de examen la Giurgiu.
Legat de pretul platit pentru barca. V-am spus ca am platit 1500 dar la suma asta se mai adauga inca 1500 transport din Olanda. Inca mai cred ca pretul a fost ok. Era ideal sa o cumpar din Romania cu 1500 dar cred ca e imposibil. Am vazut o barca asemanatoare care costa 5000 EUR.
Daca intereseaza pe cineva, mai este o barca ca a mea de vanzare la un centru nautic. Omu'cerea 4500 EUR in conditiile in care barca are motor inboard Mercedes, velele si arata foarte foarte bine. M-a sunat ieri sa-mi zica ca o vinde cu 2500 daca vreau.
http://www.avrwatersport.nl/occassions/Euro%20Kruiser%20MK3/370 (http://www.avrwatersport.nl/occassions/Euro%20Kruiser%20MK3/370)
Acum ma apuc de citit ce mi-a recomandat Florio.
Sa stapanesti sanatos barca si sa te bucuri de ea cat mai mult timp pe apa.
Cu examenul pentru D se gasesc o gramada de teste si material de studiu asa ca "burta pe carte" si bafta la examen.
Daca vrei in viitor sa navigi si cu vele iti recomand sa faci cursurile unei scoli si cu ocazia asta iti iei si "S"-ul.
In cazul in care mai doreste teste/materiale pt C/D da-mi un pm si te ajut cu cea mai mare placere
Cred ca am facut sa se-nteleaga ca'' te-am facut batran''.Mea culpa.Chiar daca ai 25,35,sau mai mult ,tot ai sa te simti mai tanar.Cand ai intrebat de sapca de capitan ai intinerit ,macar in ochii altora , care si-au spus: ia uite si la copchilu' asta! ;D
Am si eu asa ceva....
mai in detaliu...........
si...
SI...
Citat din: TOPOGRAF din Martie 08, 2015, 10:43:12 AM
SI...
Frumos ! :)
Un astfel de bompres mi se pare foarte util, e ceea ce am in gand sa aplic barcii mele. (De vreo 4-5 ani :) )
Imi place ideea aceea de subarba rigida, facuta din teava de inox.
Multumesc pentru aprecierile aduse...ukrainianului...velierul este fabricat in Ukraina.....mai am mici lucrari
....un turometru/hurometru (l-am gasit pe ALIEXPRES LA VREO 13 DOLARI si ajunge in vreo 40 de zile).....poate mai dau o mana de lac pe puntea de lemn....ea acum este baituita....cava lustruiri in cockpit....un pic aranjat compartimentul de depozitare a bateriei si a rezervorului....in rest nu prea mai am decat de asteptat sa se deschida porturile in Ungaria (1 Mai).
Apropos ...azi l-am intalnit pe CrocodiluDilu..un baiat Ok care are si un atelier de fabricat caiace in Oradea(aviz amatorilor).
Si mai sper ca preturile sa ramana le fel ca si cele de anul tercut in Ungaria.Eu plateam 6500 ft/luna...aprox 95 lei pentru tot..apa...curent...grup sanitar..parcare. acces 24 ore din 24 .... cheie de la debarcader si parcare....totul pazit....inclusiv accesul la un mic atelier si la aspirator .....
Pe lac la Tisza Fured este mai scump...dar si mai luxos.....si mai e si delta...
PS.Asa suntem noi incepatorii.....daca ne bagati in seama ...vorbim mult :P :P
Apropos de bompres..daca vrei trimite o schita si vb cu cel care mi-a facut mie lucrarile la barca.Lucreaza bine in metal ,lemn si sudura in inox..
Citat din: TOPOGRAF din Martie 10, 2015, 10:43:08 PM
Apropos de bompres..daca vrei trimite o schita si vb cu cel care mi-a facut mie lucrarile la barca.Lucreaza bine in metal ,lemn si sudura in inox..
Orice informatie despre un meserias bun, e utila :) . Lucrarile in inox la o barca nu sunt mari, dar sunt delicate. Nu-i nimic drept.
Talpile pontililor au un anumit unghi, balcoanele prova/pupa sunt niste alcatuiri aproape organice, de parca le-a plasmuit Gaudi.
Mie mi-au facut odata, niste baieti seriosi, o reparatie la balconul prova. N-a iesit cum trebuie. :)
am doi crocodili ......sau cum se numesc...ramasi de la velier dupa demontare....ofer gratis doritorilor....
Salut
Cam ce dimensiune au sau cam ce diametru de scota intra pe acolo?Multumesc anticipat .
I-am promis deja lui Napo....
ok, nici o problema, si eu ii sunt dator.... :)
Buna seara,
Ma alatur tarziu acestui forum, dar cum am avut o iarna "bantuita" de idei in acest sens si, cum presimt ca n-o sa fiu ultimul, simt nevoia "sa-mi dau si eu cu parerea"!
In luna decembrie gasisem un anunt, in Franta, relativ la un velier de cca 6,80m ce era donat GRATIS celui ce ar fi venit sa-l ridice...era in stare corecta, necesita insa unele lucrari. Nu avea remorca, dar motorul " inboard" diesel de 10 cp avea nevoie doar de o revizie. Avea panzele si cateva alte dotari (sonar, veste de salvare...), omul il dona din motive de sanatate si, cred eu, sa nu mai plateasca taxele portuare...Daca as fi gasit rapid transport cat de cat convenabil (macar ca prietenul nostru, 1500 euro...) l-as fi luat! N-am reusit (poate nici n-am dorit cu adevarat...) De atunci am dezvoltat o intreaga "filozofie", am studiat multe forumuri (mai ales in Franta). Sa nu uit, sper sa ajute! Prietenului care a cumparat velierul din Olanda: NEAPARAT sa faca ANTIFOULING (poza a 2-a arata ca nava e intr-o stare jalnica). Se pare ca a fost utilizata in canale cu apa de mare si s-au dezvoltat mari colonii de microorganisme (alge si altele). Il felicit ca are camion cu macara, poate sa faca singur acest tratament, Sa se uite putin si la partea inferioara a cizmei motorului...Si, in general sa-i faca o revizie. E pacat de asa bijuterie, costa mai mult decat barca in sine!
Ideile ce le-am retinut in urma cautarilor pe Net:
1) Un velier conceput sa iasa in mare si sa petreaca multe zile-saptamani in larg ofera un confort extraordinar relativ la spatiul limitat de care dispune!
2) Pentru aceasta (navigarea in mare) sunt impuse niste conditii care, dupa parerea mea nu-si prea au rostul pentru navigarea lacustra si chiar fluviala. Am asistat la acostarea multor veliere (din postura de pasager sau spectator), daca este vant velele se coboara cu mult inainte de acostare si, pentru manevre de precizie se utilizeaza micul motor.
3) Studiind ofertele relative la Delta, am constatat ca se pot gasi multe foarte interesante(apa potabila, apa calda, wi-fi gratuit...si nu in ultimul rand, ciorba de peste, saramura, prajeala, la discretie!!!). Daca facem un calcul, cu o investitie initiala de cca 2000 euro (achizitie barca cu motor, cu peridoc, se pot gasi multe oferte pe olx, in ideea ca se va imparti investitia la 3-4 pescari)) nu vom fi perdanti. Va atrag atentia asupra unui aspect trecut sub tacere; am trecut prin momente dezagreabile impartind camere de hotel cu prieteni ce sforaie urat! Imaginati-va o noapte pe velier cu unl sau mai multi astfel de companioni...
Mai am multe de spus pe acest subiect, astept reactiile celor interesati.
In attachment un velier complet, dotat cu tot ce trebuie, oferta actuala la 800 euro
Florio ..si eu ma gandesc la un bompes pentru barca. Singura reticenta este ca nu cumva sa loveasca in luneta masinii la transport. Am vazut ceva pe net...dar nu m-au incantat.
Desigur poate fi rabatabil, dar.....
Hai sa ne gandim impreuna :)