La multi ani si multa sanatate,
cautand pe net informatii despre obtinerea permisului de conducere cat. B+E, am gasit urmatorul anunt:
"Scoala de Soferi ... realizeaza cursuri pentru ansamblul de vehicule a carui masa totala maxima autorizata este mai mare de 3500 kg dar nu depaseste 4250 kg, format dintr-un autovehicul tragator din categoria B si o remorca a carei masa totala maxima autorizata depaseste 750kg. Pretul este de 500 lei (ore teorie si practica). Nu necesita examen cu politia, iar examenul medical si testarea psihologica nu sunt necesare, insa cursantul trebuie sa detina permis auto categoria B. Ne puteti contacta pentru detalii si despre cum se poate trece acest curs si in permisul auto."
intrebarea mea este daca a facut cineva acest curs si din daca este de ajuns in practica.
Masina mea (renault Fluence) are masa maxima de 1725kg si poate tracta cu sistem de franare 1055Kg.
Multumesc.
NU ai nevoie de B+E.
Masina ta are 1725 masa maxim autorizata ..si poate tracta o remorca cu franare de maxim 1055 Kg.
Adunand masele autovehiculului tau cu al remorcii tractate ( maxim 1055 kg cu franare)...ajungi la 2780 kg.
Ai sub 3500 kg masa total autorizata ...deci mergi cu ,,B'- ul fara probleme. Nu ai nevoie de altceva. :)
La Multi ani ! :)
Multumesc, dar daca peridocul+barca au impreuna 1500kg (sau peste 1100kg) plus masina 1725kg= 3255kg, mai pot sa merg doar cu B-ul.
Teoretic nu am depasit 3500kg masa autorizata, dar am mai mult decat greutatea maxima cu sistem de franare, la un control al organelor nu am probleme?
.
Masina mea (renault Fluence) are masa maxima de 1725kg si poate tracta cu sistem de franare 1055Kg.
Multumesc.
[/quote]
Atat ai voie sa tractezi ,daca rezulta din talonul la remorca,platforma,peridoc,rulota,(ce'tractezi tu acolo?)o greutate mai mare ,E PROBLEMA.
In cazul tau nu ai nici-o treaba cu 3500kg ,tu nu trebuie sa depasesti greutatea maxima recomandata de fabricantul masini tale ,pentru remorca.(1055kg)
Treaba cu 3500 kg e altceva.Ce depaseste 3500kg pana la'4250kg ,trebuie tahograf,pentru persoane fizice ,in locul tahografului mecanic se poate folosi o coala A4 (exista formular tip,cel putin afara este) pe care e scris cate ore sa condus si cate ore sa stationat ,bineinteles ca trebuie sa scri adevarul si sa respecti orele de odihna ,ca daca scri minciuni e jale,iti ia permisul.
Esti sub 3500 ...Deci daca depasesti 1055 (masa remorcabila cu franare suportata de masina ta ) nu e bine.
Te opreste organu' si-ti face dosar penal.
Trebuie ca peridocul incarcat (cu tot cu barca) ...sa fie sub 1055 kg. Unul la 1000 iti trebuie.
Daca il ai deja si daca e inmatriculat cu o masa total autorizata peste 1055...poti face o Re-omologare ...la 1000. Punte schimbata sau cauciucuri care suporta cate 450 kg...Eu zic ca se poate. Presupun ca barca cu peridoc cu tot se incadreaza in 1000 kg.
Citat din: Fritz din Ianuarie 02, 2015, 09:56:47 PM
Esti sub 3500 ...Deci daca depasesti 1055 (masa remorcabila cu franare suportata de masina ta ) nu e bine.
Te opreste organu' si-ti face dosar penal.
Trebuie ca peridocul incarcat (cu tot cu barca) ...sa fie sub 1055 kg. Unul la 1000 iti trebuie.
Daca il ai deja si daca e inmatriculat cu o masa total autorizata peste 1055...poti face o Re-omologare ...la 1000. Punte schimbata sau cauciucuri care suporta cate 450 kg...Eu zic ca se poate. Presupun ca barca cu peridoc cu tot se incadreaza in 1000 kg.
Corect ,o reomologare cu greutate mai mica a peridocului(de fapt nu modifici nimic fizic la el ),doar in acte sa apara ca el nu va mai tracta greutatea pentru care a fost construit,ci mai putin cu Xkg( adica maxim 1055kg) ,probabil ca ,vorba lui Fritz ,barca ta e mai usoara decat sarcina maxima a peridocului.Deci va fi chiar pe corect ,fara pacaleli.Si chiar daca e cu pacaleli ? cine pune pe cantar peridocul cu barca ,nu te baga nimeni in seama ,daca in acte totul e legal.Eu am cumparat o remorca noua din fabrica in Germania ,planul era sa o tractez cu 2 masini ,una tracta 1000kg iar a doua tracta 3500kg ,am cumparat o remorca de 1200 kg cu o axa si am cerut fabricantului sa imi schimbe placuta de la 1200 la 1000kg ,a schimbat-o ,a mers cu mine la politie un reprezentant al lor si actele au fost facute direct pe 1000kg.Cand am inmatriculato in romania ,astia au stiut ,nu stiu dupa ce ? ca dimensiunea asta de remorca ? nu stiu dupa ce's-au ghidat ,deci ca'dimensiunea asta se omologheaza de fapt la 1200kg ,dar totul a fost legal ,Am asteptat o luna ,aici la noi sa considerat o omologare mai altfel,a trebuit sa treaca prin comisie la Bucuresti.Deci se poate.Acu au aparut remorci cu 2 axe omologate direct de fabricant la 750kg.Nu prea e in regula ca remorca e beton si esti tentat sa pui pe ea chiar 2000kg ,dar panarama nu are dispozitiv de franare si e cam periculos.Hai ca am dat-o in alte panarame.
Ca sa fiu mai exact, mă interesează dacă pot sa trag cu masina mea o barca ca a lui Răzvan (Căpitanul ), unde barca are ~ 800kg si peridocul ~400 kg, șanse sa imi schimb masina nu am, am înțeles ca dacă trag mai mult decât scrie la carte risc sa stric masina, dar mergem încet ca nu ne grabim.
Barca de 800 de kg...??? Ce barca e aia ...Velier? Are balast? derivor?
Nu ca nu poti ...Nu ai voie. O solutie e sa schimbi masina ...ceva care sa traga 1200 kg dar sa nu depaseasca 3500 cu remorca ..total autorizat ...E solutia cea scumpa.
Mai usureaz-o...macar la 600...asta e cea mai buna solutie...dar sa-ti omologhezi remorca la 1000 kg.
Da, este un velier klepper traveller 21, numai derivorul are 160 kg.
Din păcate bani de alta masina nu am, încerc sa strâng pt velier, in doi, trei ani sper sa îl iau, speranța moare ultima.
Citat din: Bogdan ion din Ianuarie 02, 2015, 10:39:27 PM
Ca sa fiu mai exact, mă interesează dacă pot sa trag cu masina mea o barca ca a lui Răzvan (Căpitanul ), unde barca are ~ 800kg si peridocul ~400 kg, șanse sa imi schimb masina nu am, am înțeles ca dacă trag mai mult decât scrie la carte risc sa stric masina, dar mergem încet ca nu ne grabim.
Deci ,trecem la partea practica ,sa presupunem ca am rezolvat cu actele la peridoc (se incadreaza la 1055kg max)
Dar in realitate avem o masa remorcabila de 1200kg
Iti pot da un raspuns din ce am patit eu ,cu masina care tracta 1000kg a mers fimiu si a carat multe remorci cu tabla incarcate in medie cu 1000kg dar si 1200 -1400kg,dar multe, poate 20 de'transpoarte pe an ,vreo 4 ani ,dar el mergea si tare ,cand se intorcea cu remorca goala ,dupa 4 ani ,sa zicem ca sa adunat vreo 80tone de materiale carate ,a inceput sa'patineze discul ,l-am schimbat si e ok.masina are 90cp ,benzina ,turism si a fost cumparata de noua .Ca o concluzie masina a fost exploatata ,cat cuprinde,fara limite,fimiu nu sa uitat nici-o data la nivelul de ulei la masina aia,doar talpa.
Daca sunteti un sofer ponderat care nu forteaza in rampa sau la demaraje,si va incadrati la o viteza in jur de'80km/ora la drum drept, ,chiar daca depasesti greutatea maxima a remorci cu 200kg ,nu aveti probleme cu masina asta.
1 - nimeni nu-ti va cantari ansamblul de vehicule!
2 - trebuie respectata sarcina pe carligul de remorcare al masinii - de regula ~ 70kg - o greutate mai mare poate afecta masina la trecerile acesteia sau a remorcii peste diverse denivelari chiar si la viteze mici treceri peste calea ferata, linii de tramvai etc.
3 - chiar daca se rezolva scriptic cu greutatile, pericolul pandeste la fiecare km - in permanenta se gasesc soferi care te sicaneaza obligandute sa franezi brusc pentru a-l evita pe cel ce ti-a taiat fata etc - iar atunci greutatea din spate isi spune cuvantul chiar daca in aparenta ai fi protejat de sistemul de franare al remorcii - apare diferenta intre ABS-ul masinii si inexistenta acestuia la remorca!
4 - greutatea remorcabila este data si de posibilitatea sasiului masinii unde are loc prinderea carligului de remorcare - are si asta o doza de siguranta din proiectare dar ...avand in vedere ca este vorba de o masina franceza, proiectarea este la limita si ...poate avea repercusiuni asupra prinderii carligului de sasiul masinii sau pur si simplu indoirea acestuia (a sasiului)
5 - cu cat distanta de transport este mai mare cu atat creste posibilitatea aparitiei uneia dintre cele de mai sus
cat despre B+E sunt bune ambele - examenul cu politia este de neevitat - nici o categorie nu se inscrie in permis fara examenul cu politia - copilul meu doar ce a luat in Decembrie cat E avand B si dand examen la sala si la oras cu politia - in Constanta - poate in alte localitati o fi alta lege...
Aici scrie de'categoria B+E
http://www.untrr.ro/stiati-ca/stiati-ca-persoanele-care-poseda-permis-de-conducere-categoria-b-au-dreptul-de-a-conduce-ansambluri-de-vehicule-a-caror-masa-totala-maxima-autorizata-nu-depaseste-4-250-kg.html#.VKcbhmiYtcu (http://www.untrr.ro/stiati-ca/stiati-ca-persoanele-care-poseda-permis-de-conducere-categoria-b-au-dreptul-de-a-conduce-ansambluri-de-vehicule-a-caror-masa-totala-maxima-autorizata-nu-depaseste-4-250-kg.html#.VKcbhmiYtcu)
Multumesc, inseamna ca, cursul este legal.
Poti face cursul, dai examen cu politia , asta e clar...dar tot iti trebuie alta masina.
Iti trebuie o masina care poate tracta 1200 kg ..sau ..mai mult...Cat e scris in talonul peridocului.
Politistul nu-ti cantareste ansamblul. Iti cere permisu, taloanele ...ITP-urile ,rovigneta......si aduna masele . Ai depasit 3500 ? Iti trebuie B+E. Ai trecut in talonul masinii ca poti tracta cu franare 1200 kg ..esti ok.
Cu masina ta ...daca tractezi un peridoc gol care are trecut in talon 1100 kg ...dar e GOL ...poti s-o patesti . Daca vezi o masina ..remorcata de alta masina ...sa stii ca e caz penal. Masina tractoare trebuie sa poata tracta ,,in talon" masa total autorizate a masinii tractate ..care sigur e mai mare. Masinile ramase in pana se transporta pe platforma.
Solutii sunt, dar e bine sa fii informat sa nu cazi in abatere din nestiinta.
Am prieten care , avand masina in service, a luat cu imprumut un jeep de la alt prieten sa-si aduca o rulota de la mare pe care o lasase-n camping. La Cernavoda l-a oprit organu'. Dosar penal ! :o S-a judecat...a cantarit ansamblu prin RAR...comisii ...Era singur in masina ..deci nu avea masa totala...a iesit basma curata ...dar cu mult timp pierdut, nervi.. stres.
Mai trebuie sa iei in calcul si lansarea la apa. Sa zicem ca te duci in port la Mangalia. E o rampa super.
La lansat nu-i problma. Cand scoti velierul ...e groasa. Nu-l scoti cu masina pe care o ai acum.
Eu scot cu Loganul 1.4 ..pilotina de 450 kg pe peridocul de 250kg ... Sa zicem 700 kg. Dar mi-ar fi fost bun un 4x4 micut ...un Duster macar. Asta cand rampa e betonata..antiderapanta...etc.
Despre maluri inamolite ..nu vreau sa-ti povestesc ...In nisip am ramas cu o barca mult mai mica.
Situatia cu cele 4250kg "numai cu B-ul" este diferita de "B+E".
Exista posibilitatea ca sa faci un curs la scoala auto, fara examen. Cu permisul de B si tidula respectiva poti conduce 4250 kg in total, respectiv max 3500 masina si >=750 remorca.
Aceasta posibilitate, care nu am putut verifica daca este recunoscuta si in afara RO, nu trebuie confundata cu B+E, care iti da dreptul sa conduci max 3500 masina + max 3500 remorca (7000 kg). B+E, asa cum s-a spus, scoala+examen la politie.
In ceea ce priveste restul problemelor, nu ma bag, dar sute de kg in plus * minim 80 km/h nu suna bine. Better safe than sorry! Ia-ti B+E si gaseste un amic pescar cu jeep, va ajutati amandoi, e si mai distractiv.
Mai ai o varianta, depinde de tipul barcii:
Demonteaza ceva din barca (derivorul) si transporta partea respectiva in portbagajul masinii (derivorul, catargul, ghiul, ce mai poti demonta, pui in portbagaj sau legi deasupra pe masina), pentru ca sa usurezi remorca. In felul acesta te incadrezi cu greutatea remorcii. Chiar daca ai crescut greutatea masinii (ramanand totusi in masa maxima autorizata a masinii!), la masina ai ABS, la remorca nu.
Am mai vazut uneori pe drumurile mai circulate controale de la ARR cu politisti langa ei, aveau cantare mobile (platforme) pentru autovehicule si daca vor sa cantareasca, pot. Deci, nu risca !
Permisul B cu 4250 kg pentru ansamblu nu e recunoscut in Germania. Pentru ca am depasit cu doar 75 kg pe ansamblu cele 3500 kg, pe mine m-au amendat cu 350 €, m-au pus sa las remorca intr-o benzinarie de pe autostrada (am recuperat-o dupa cateva zile, am adus pe cineva care avea B+E sa conduca masina cu remorca), a trebuit sa le semnez ca am luat la cunostinta ca nu am voie sa tractez si in final a trebuit sa mai fac si scoala pentru B+E in Germania, m-a costat peste 2500€ in total (curs+examen). Si nu era vorba de masa reala a ansamblului, ci de masa maxima autorizata, trecuta in talon, pentru ca eu mergeam cu remorca aproape goala, iar in masina eram 3 persoane (masina avea 2075 kg masa maxima autorizata si avea voie sa remorcheze 1500 kg, iar remorca avea 1500 kg masa maxima autorizata, dar goala cantarea sub 300 kg). Degeaba le-am spus ca in Codul rutier romanesc din 2013 scrie ca e voie 4250 kg pentru un ansamblu (tragator+remorca) pentru categoria B. Mi-au raspuns sec ca ei nu stiu limba romana (le dadusem pagina de internet cu codul rutier 2013). Ulterior am aflat ca in Germania exista categoria B96 care permite 4250 kg pentru ansamblul format din vehiculul tragator plus remorca. Dar acum nu-mi pare rau. Am cumparat intre timp un Kia Sorento care poate trage 2800 kg, conform talonului.
Am uitat ceva important:
In momentul in care masa remorcii se apropie ca valoare de masa vehiculului tragator, inca deja la viteze mai mici (dar apropiate) de 80 km/h incep oscilatii periculoase ale remorcii in spatele autovehiculului tragator. Aceste oscilatii sunt initial de pendulare in plan vertical (remorca se inclina spre dreapta si spre stanga, mai ales cand e inalta, cazul velierelor cu derivorul mare, fix, neretractabil), iar daca totusi nu se rastoarna (ceea ce la un velier cu derivor fix, aflat pe peridoc, e deja probabil), miscarea de oscilatie verticala se transforma la un moment dat in pendulare in plan orizontal, remorca derapeaza in spatele tragatorului cand la dreapta, cand la stanga, iar in final antreneaza si vehiculul tragator in derapaj si te poate arunca cu masina cu tot in contrasens.
Am vazut asemenea filmulet pe YouTube, pur si simplu nu mai poti controla nimic cand incepe oscilatia in plan orizontal.
Eu coboram odata pe autostrada pe langa Viena si am depasit un tir care cred ca avea viteza cam de 80 km/h. Ramorca mea e relativ inalta, are o cutie cu prelata cu inaltimea interioara de 160 cm, atunci eram si incarcat, veneam inapoi in Germania. A inceput sa oscileze vertical in momentul in care am trecut pe langa tir, din cauza curentilor de aer provocati de tir. Aveam cam 105 km/h (la remorca am autocolant ca am voie cu 100 km/h). Am lasat imediat pedala de acceleratie, sperand sa incetineasca din frana de motor. Oscilatia s-a oprit abia pe la 80 km/h.
Intr-un numar din revista Voiles et Voiliers din 2008 am citit un asemenea articol despre un om care a tractat cu un jeep un velier cu derivor fix si s-a rasturnat pe autostrada.
Daca nu esti legal cu greutatile si provoci un accident, asigurarea ta nu il va despagubi pe celalalt autovehicul implicat in accident (cel putin in Germania e asa, dar probabil ca si in Romania, daca asigurarea RCA gaseste un motiv sa nu dea banii, va invoca acel motiv). Daca ai ghinionul sa nimeresti un Jaguar sau un Porsche intr-un asemenea accident, dupa aceea ai un tel in viata, sa tot platesti despagubiri. Deci repet ce am zis deja: nu risca, pentru ca nu stii ce se poate intampla !
Citat din: Fritz din Ianuarie 03, 2015, 12:59:03 AM
Am prieten care , avand masina in service, a luat cu imprumut un jeep de la alt prieten sa-si aduca o rulota de la mare pe care o lasase-n camping. La Cernavoda l-a oprit organu'. Dosar penal ! :o S-a judecat...a cantarit ansamblu prin RAR...comisii ...Era singur in masina ..deci nu avea masa totala...a iesit basma curata ...dar cu mult timp pierdut, nervi.. stres.
Asemenea interpretare a legii e posibila doar in Romania. In Germania toti se refera la masa totala autorizata, nu la masa reala a remorcii. La masa reala se refera doar cand depasesc ce scrie ca am voie conform talonului. Deci, daca am voie sa trag 2800 kg (total autorizat) si tractez o remorca mare goala care cantareste 1000 kg dar are masa totala autorizata de 3000 kg in talon, aici imi face rapid dosar penal. Sau, patesc la fel daca remorca mea de 1500 kg (dupa talon) pusa pe cantar pe autostrada cantareste 1600 kg.
Poate ca ne poate spune Lipan cum e de fapt interpretarea legii in Romania in aceasta situatie. Ce conteaza: realul sau maximul total autorizat ?
Am înțeles, o sa fac B+E, mai ales ca au o oferta la 650 RON plus alte taxe, sa avem macar carnetul in ordine, găsim noi un prieten cu masina corespunzătoare.
Velierul are derivorul tip ghilotina, si nu cred ca se cade sa încep sa demontez dupa barca ca sa pierd timp cu montatul.
Multumesc si La Mulți Ani.
Salutare Oameni Buni si La Multi Ani ,
@kmbh69 la remorca cu 100 Km/h ( autocolant) ai cupla antibalans?
Referitor la cat B+E va spun din proprie experienta ca, cu cat in permisul de conducere sunt mai multe categorii( B+E, C+E,etc) cu atat riscul sa fii pus pe cantar, in Ro sau UE este mai mic. Cu cat ,, Abecedarul '' este mai complet, cu atat la un eventual control referitor la mase proprii/ maxim autorizate,etc. vei fi privit altfel.
Asa ca recomand sa aveti macar E ul aferent categoriei B.
Stima tuturor.
Citat din: Dbr din Ianuarie 03, 2015, 10:44:44 AM
@kmbh69 la remorca cu 100 Km/h ( autocolant) ai cupla antibalans?
Cupla e normala (te referi cumva la asa-numita Antischlingerkupplung ? pentru ca in cazul unor termeni nu mai sunt sigur de traducerea romaneasca), dar remorca e cu axa dubla si are montate suplimentar 4 telescoape, care reduc balansul.
remorca cu doua axe !?? S-ar putea sa fie altceva...
Prin semiremorca se intelege remorca la care lipseste axa din fata putand avea in spate max 3 axe, sprijinindu-se cu partea din fata si cu o parte a incarcaturii pe autovehiculul tragator si articulandu-se cu acesta.
Deci nu ai treaba ca are o axa, doua sau 3. Trebuie sa te incadrezi in masele autorizate ...si mai e o clauza...Masa totala autorizata a auto tractor sa fie mai mare cu 100 kg decat masa total autorizata a remorcii.
Citat din: Fritz din Ianuarie 03, 2015, 11:16:49 AM
remorca cu doua axe !?? S-ar putea sa fie altceva...
Prin semiremorca se intelege remorca la care lipseste axa din fata putand avea in spate max 3 axe, sprijinindu-se cu partea din fata si cu o parte a incarcaturii pe autovehiculul tragator si articulandu-se cu acesta.
Deci nu ai treaba ca are o axa, doua sau 3. Trebuie sa te incadrezi in masele autorizate ...si mai e o clauza...Masa totala autorizata a auto tractor sa fie mai mare cu 100 kg decat masa total autorizata a remorcii.
Poate că nu am spus bine, trebuia să spun că e tandem. Are 4 roti, dar nu are proțapul rotativ, deși există așa ceva în Germania și pentru categoria B+E (adică remorcă cu proțap rotativ, pentru autovehicule până la 3500 kg, îi zice Drehschemelanhänger, arată ca și cea de tractor sau de camion, dar mai redusă în dimensiuni, ca de exemplu aici: http://www.blyss.de/produkte/anhanger/drehschemel/dsa-3060 (http://www.blyss.de/produkte/anhanger/drehschemel/dsa-3060)).
De problema cu diferența de 100 kg nu știam. Eu m-am uitat până acum ce scrie în talon, cât am voie să remorchez.
Acum, că mi-ai atras atenția, m-am uitat în talonul de la Sorento și scrie că are masa totală autorizată de 2640 kg și că are voie să tracteze o remorcă cu masa totală autorizată de 2800 kg, prevăzută cu dispozitiv de frânare. Deci nu mai înțeleg nimic. Talonul e eliberat de autoritățile germane în urma omologării autovehiculului la ei acasă (primul proprietar l-a cumpărat de la reprezentanța Kia din orașul său).
Într-adevăr, știam și eu că remorca trebuie să fie mai mică decât trăgătorul. Bine, remorca mea actuală are maxim 1500 kg, dar mă ispitea gândul să o schimb cu ceva mai mare.
Să aibă de a face situația aceasta cu tracțiunea integrală ?
Nu e obligatoriu ca masa maxima a remorci sa fie cu 100kg mai mica decat masa maxima a autovehicolului tragator.La Nissan Navara ,masa maxima atorizata e de2805kg
Tracteaza 3000kg
Deschideti la sectiunea specificati tehnice
http://www.nissan-badsi.ro/Nissan-Navara-2-5-L-dCi-190CP-King-Cab-manuala-6-trepte/ (http://www.nissan-badsi.ro/Nissan-Navara-2-5-L-dCi-190CP-King-Cab-manuala-6-trepte/)
@kmbh69 Da. La acela ma refeream.
@ Ionpescarul. La auto 4 x 4 , mai ales la cele cu tractiune integrala permanenta, masa maxima remorcabila poate fi cu mult mai mare decat masa maxima admisa a vehiculului in sine.
La multi ani! Va salut cu respect,va doresc un an bun si plin de satisfactie.Intortochiate sunt caile Domnului!Eu am un VW Pasat combi,tractiune fata,apr.1600 kg,170 PS,cirlig de remorcare omologat pt.2000 kg,semiremorca omologata pt 2000 kg,este cu 2 axe si sistem de frnare prin inertie. Pentru rev. tehnica am cintarit,cu barca goala,si are 1670 kg. Am trecut fara probleme.Insa,cu toate cele,pentru o iesire de 7-10 zile in delta,4 pescari,cu toate cele,depasesc sigur cele 2 to,dar pe distanta ceva mai mica.Ideea este ca se poate circula cu remorca cu masa autorizata mai mare decit a masinii in conditiile in care aceasta are tot felul de sisteme "anti".Pentru a evita balansul masinii si a remorcii,este bine ca masina sa fie cit mai incarcata si cauciucurile umflate la limita maxima data de producatorul masinii,de asemenea atentie la amortizoare.Pentru a iesi din balans este suficient frina de motor,cum s-a mai spus.
An nou plin de bucurii, oameni buni!
Vad ca se discuta din nou probleme ale codului rutier. Probleme pe care le-am mai rasdiscutat si cu alte ocazii, fiindca m-am lovit de ele cu ocazia transportului barcii proprii, o barca la limita de sus a transportabilitatii fara permise speciale.
Legea rutiera trebuie citita atent, altfel "incoruptibilii" abia asteapta sa intocmeasca un dosar penal.
Asadar:
Art 30 din regulamentul de aplicare a OUG 195 spune ca :
Permisul de conducere se elibereaza pentru una sau mai multe dintre urmatoarele categorii si subcategorii de vehicule:
a) CATEGORIA A: motocicleta cu sau fara atas;
b) CATEGORIA B:
1. autovehiculul a carui masa totala maxima autorizata nu depaseste 3.500 kg si al carui numar de locuri pe scaune, in afara conducatorului, nu este mai mare de 8;
2. ansamblul format dintr-un autovehicul tragator din categoria B si o remorca a carei masa totala maxima autorizata nu depaseste 750 kg;
3. ansamblul de vehicule a carui masa totala maxima autorizata nu depaseste 3.500 kg, format dintr-un autovehicul tragator din categoria B si o remorca, a carei masa totala maxima autorizata nu depaseste masa proprie a autovehiculului tragator;
c) CATEGORIA BE: ansamblul format dintr-un autovehicul tragator din categoria B si o remorca a carei masa totala maxima autorizata depaseste 750 kg, iar masa totala maxima autorizata a intregului ansamblu depaseste 3.500 kg;
Perfect adevarat ce spune Florio.
In plus, evident ca trebuie avuta in vedere si restrictia maselor maxime autorizate din taloane (autovehicul tragator si remorca) .
Eu inca nu am gasit vreo modificare in Codul Rutier care sa faca referire la posibilitatea de a tracta cu permis categoria B (cu sau fara acel curs suplimentar) o masa totala autorizata de pana la 4250 kg. S-ar parea ca aceasta sa fie o Hotarare Europeana care trebuia aplicata incepand cu 2013 in toate Statele membre. Daca nu este adoptata oficial si la noi, orice politist poate sa-ti deschida un dosar penal de care sa scapi numai in instanta, cu cheltuieli mult mai mari decat te-ar costa scoala si examenul pentru B+E.
Exista, am postat eu undeva, intr-o discutie pe aceeasi tema. Trebuie absolvit un curs la o scoala agrementata.
M-am pus pe cautat. Asa este, cum ai zis:
Anexa 1 la OUG 195/2002 modificata prin Legea 203/2012:
Categoriile de vehicule pentru care se eliberează permisul de conducere, prevăzute la art. 20 alin. (2), se definesc astfel:
f) categoria B:
1. autovehiculul a cărui masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 3.500 kg şi al cărui număr de locuri pe scaune, în afara conducătorului, nu este mai mare de 8;
2. ansamblul format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B şi o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 750 kg;
3. ansamblul de vehicule a căror masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 4.250 kg, format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B şi o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată depăşeşte 750 kg;
g) categoria BE: ansamblul de vehicule a căror masă totală maximă autorizată depăşeşte 4.250 kg, format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B şi o remorcă sau semiremorcă a cărei masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 3.500 kg;
Art.24.1.
(3) Persoanele care poseda permis de conducere categoria B au dreptul de a conduce ansamblurile de vehicule prevazute la lit. f) pct. 3 din anexa nr. 1, in cazul in care ansamblul depaseste 3.500 kg, numai daca fac dovada ca au absolvit un curs de formare in cadrul unei unitati autorizate de pregatire a conducatorilor de vehicule.
Sursa: http://politiarutiera.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=10158:noul-cod-rutier-complet-2013&catid=34:stiri-politia-rutiera (http://politiarutiera.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=10158:noul-cod-rutier-complet-2013&catid=34:stiri-politia-rutiera)
Florio, stiu ca ai mai spus, dar te rog sa imi spui cat are voie masina ta sa traga, cat cantareste Nemo cu si fara peridoc si daca ai avut probleme la masina.
Ma gandesc ca daca depasesc cu 150-200kg masa maxima admisa(1055) si merg cu grija nu stric masina.
Ma incanta sa fac doar cursul pt ca scapam de analize si examenul cu politia,(am incercat si un chestionar online si nu am trecut testul:-[) dar daca este mai bine cu B+E asta este, o facem si pe asta.
Florio,ai subliniat bine in postul 26,ca de obicei,si asa se limpezesc apele. Am uitat sa spun ca am si "E",iar apropo de "incoruptibili",am avut doua dosare penale,intocmite aiurea,si daca nu ai timp s-o rezolvi singur trebuie sa suni avocatul.Prin hirtie nici glontul nu trece!
Citat din: Bogdan ion din Ianuarie 04, 2015, 11:24:09 AM
Florio, stiu ca ai mai spus, dar te rog sa imi spui cat are voie masina ta sa traga, cat cantareste Nemo cu si fara peridoc si daca ai avut probleme la masina.
Ma gandesc ca daca depasesc cu 150-200kg masa maxima admisa(1055) si merg cu grija nu stric masina.
Ma incanta sa fac doar cursul pt ca scapam de analize si examenul cu politia,(am incercat si un chestionar online si nu am trecut testul:-[) dar daca este mai bine cu B+E asta este, o facem si pe asta.
La mine totul e in regula.
Barca are 1100 kg goala (1800 cu lest, dar asta e alta poveste, e caracteristica ei esentiala de transportabilitate) iar peridocul 280 kg.
Masina are voie sa traga 1635 kg
Din punct de vedere al maselor maxim autorizate, masina si peridoc se inscriu cu 40 kg sub acele 3500 kg legale pentru B .
Initial nu se intampla asta fiindca peridocul era facut sa duca 1600 kg, dar l-am reomologat (RAR) pentru barca proprie, ca alta mai grea n-am sa duc cu el.
Am avut controale de la "incoruptibili" carora initial nu le venea sa creada ca sunt in regula (disproportia vizuala intre marimea barcii si un mercedes E berlina, e destul de mare :) ).
S-au dumirit de fiecare data ca e in regula.
Citat din: visanpd din Ianuarie 04, 2015, 07:47:10 PM
Florio,ai subliniat bine in postul 26,ca de obicei,si asa se limpezesc apele. Am uitat sa spun ca am si "E",iar apropo de "incoruptibili",am avut doua dosare penale,intocmite aiurea,si daca nu ai timp s-o rezolvi singur trebuie sa suni avocatul.Prin hirtie nici glontul nu trece!
Categoria B+E este pentru noi, cei cu barci medii si mici, arhisuficienta in orice situatie :)
Cu singura conditie ca autovehiculul sa aiba in caracteristici tractarea unei greutati pe care o implica remorca.
Eu am preferat reomologarea peridocului pe de o parte din comoditate si pe de alta parte fiindca astfel, anual, dupa lansarea la apa, imi poate aduce peridocul acasa oricine are simpla categorie B pe permis.
Multumesc.
Salutare,
Am studiat problema caci m-am lovit de ea.
Daca depasesti sarcina maxima pentru remorca marcata pe talonul masinii tale este o abatere contraventionala sanctionata cu amenda si 6 puncte penalizare.
Daca depasesti 4250 kg pe ansamblu (masina + remorca) si ai numai B-ul e caz penal.
Atentie! "Organul" constatator nu se uita decat pe acte, adica pe sarcina maxima a remorcii. Deci, chiar daca tragi o remorca goala si pe ea scrie sarcina maxima x, daca x depaseste ce scrie in talon ca ai voie sa tragi iei amenda sau daca x+sarcima maxima a masinii(din talon) depaseste 4250 kg e caz penal.
Detararea remorcii (adica incrierea pe talon a unei sarcini maxime mai mici decat cea din certificatul fabricantului) se poate face prin RAR.
Toate cele bune!
Un BRAVO pentru Alex1958 si o bere cand ne vedem, chiar ma uitam cu mirare cum nu vede nimeni ca a trage o remorca mai grea decat prevede nu este fapta penala si nu iti face nimeni dosar, desi daca ma intrebati pe mine merita cu varf si indesat. Nu umplu topicul acum sa va povestes accident in pasaj Victoria cu remorca prea grea care s-a inodat la vale, fiind si prost incarcata. La mine oricum totul depaseste insa preventiv am in permis tot ce trebuie ca sa pot trage pana in 40 000 kg ;D
Nu conteaza cate roti are peridocul ???
Acum cateva zile ma opreste un militian ,era undeva in afara strazi ,langa o masina , da cum ma vazut ,a luat-o la fuga catre strada si a inceput sa dea'din maini.Am oprit ,am prezentat actele in afara de cartea masini (inmatriculata bulgaria) militianul a cerut cartea in mod special ,spunand ca banuieste ca am depasit 3500 kg.i-am dat cartea ,a facut calculele ,a iesit 3450 kg (tractam o rulota) eu stiam greutatea,dar omul trebuia sa'se'convinga din acte ,apoi l-am intrebat,domnule te rog spune-mi si mie ,cum e cu cele 4250kg.Omul a spus urmatoarele:Se merge la o scoala privata ,se achita taxa ,se face un curs,scoala elibereaza un document in care specifica ca ai facut cursul,cu documentul se merge la biroul permise ,ACOLO SE SCHIMBA PERMISUL CU ALTUL NOU ,IN CARE E SPECIFICAT SI NOUL COD REFERITOR LA CELE 4250KG.deci nu e suficient sa avem documentul de la'scoala de soferi ,trebuie schimbat si permisul,dar nu se da nici-un examen.Cursul costa intre 450 ron si 500 ron,eu preturile astea le-am gasit ,daca stiti preturi mai mici ? ,e bine sa stim.
Nea Ioane,
Organu' care te-a oprit era in urma cu cartea!
Conform codului rutier 2013 (publicat in MO 760/12 Nov 2012) in Anexa:Categorii de vehicule pentru care se eliberează permisul de conducere la pct f) categoria B: alin3. ansamblul de vehicule a căror masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 4.250 kg, format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B şi o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată depăşeşte 750 kg;
Acelas document mentioneaza:
g) categoria BE: ansamblul de vehicule a cãror masã totalã maximã autorizatã depãseste 4.250 kg, format dintr-un autovehicul trãgãtor din categoria B si o remorcã sau semiremorcã a cãrei masã totalã maximã autorizatã nu depãseste 3.500 kg;
Deci omul trebuia sa socoteasca pana la 4250 Kg daca ai B-ul. Greu!
Alex