Cap Compas

Ambarcatiuni => Motorizate => Subiect creat de: Vali din Ianuarie 31, 2015, 01:31:04 PM

Titlu: Supramotorizarea barcilor
Scris de: Vali din Ianuarie 31, 2015, 01:31:04 PM
Cu permisiunea d-lui Romica, as dori sa adaug cateva completari despre supramotorizare, la modul general, nu doar vizavi de Motocraft SL 410.

In momentul cand se adopta o motorizare maxima pentru o anumita barca, se procedeaza astfel:

1. Se face un calcul preliminar de putere, in functie de dimensiunile barcii - lungime, latime la oglinda si unghiul de stelaj al fundului (deadrise), acest unghi fiind masurat la cupla maestra (mijlocul barcii).
Procedura e descrisa intr-un standard ISO dedicat, si in functie de valoarea rezultata, se obtine puterea maxima preliminara, consultand un grafic (nomograma) publicat in acel ISO.

Exista 2 conditionari in acele calcule: odata tipul de guvernare (la mansa sau comanda la distanta), si a 2-a oara valoarea unghiului de stelaj. Astfel, valorile puterii maxime din nomograma sunt cu atat mai mari cu cat unghiul fundului creste, fiind maxime in cazul comenzii la distanta.

2. Aceasta putere se testeaza practic pe barca, pentru verificarea performantelor de manevrabilitate. Testul propriu-zis determina alunecarea laterala la giratie, si in caz ca nu se incadreaza in valorile limita, se reduce puterea pana se obtin valorile respective.

In urma acestor proceduri, se obtine puterea maxima la care barca e sigura in exploatare. Orice plus de putere scoate barca din "anvelopa" de predictibilitate a comportamentului nautic, avand de suferit in primul rand siguranta.

Pentru discutii mai detaliate, avem un topic denumit "Carene de glisare", pornit de colegul Adi - Fritz, unde gasim inclusiv capitolul despre glisare din cursul de nave mici al d-lui profesor Dan Obreja: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,965.0.html (http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,965.0.html) .
Titlu: Re: Supramotorizarea barcilor
Scris de: Mihaif99 din Februarie 01, 2015, 07:17:29 PM
Aporopos de barci supramotorizate. Am gasit niste poze cu Orca mea de 14 sau 15 picioare rated 35 CP, motorizata cu un Honda 50 CP.

Bine ca am scapat :)


Titlu: Re: Supramotorizarea barcilor
Scris de: catalinfish din Februarie 01, 2015, 09:04:53 PM
As vrea sa achizitionez o asfel de barca , dar singura mea retinere este legata de posibilitatea transportarii acesteia in conditii de siguranta maxima pe portbagajul unui autoturism break.E cineva dintre posesorii acestei barci care o transporta frecvent pe portbagaj ?
Multumesc anticipat.
Titlu: Re: Supramotorizarea barcilor
Scris de: Vali din Februarie 01, 2015, 09:22:09 PM
Citat din: Mihaif99 din Februarie 01, 2015, 07:17:29 PM
Aporopos de barci supramotorizate. Am gasit niste poze cu Orca mea de 14 sau 15 picioare rated 35 CP, motorizata cu un Honda 50 CP.

Bine ca am scapat :)

Procedura de alegere a motorizarii maxime la pneumatice sau RIB-uri e alta decat la rigide. Asta nu inseamna ca e sanatos sa se puna (si) la RIB-uri motor mai mare decat cel recomandat. Eu m-as gandi in primul rand la esantionaj (dimensionarea structurii), care de obicei e facut ca sa suporte solicitarile date de motorul maxim recomandat.
Titlu: Re: Supramotorizarea barcilor
Scris de: Mihaif99 din Februarie 02, 2015, 07:05:27 AM
Citat din: Vali din Februarie 01, 2015, 09:22:09 PM
Procedura de alegere a motorizarii maxime la pneumatice sau RIB-uri e alta decat la rigide. Asta nu inseamna ca e sanatos sa se puna (si) la RIB-uri motor mai mare decat cel recomandat. Eu m-as gandi in primul rand la esantionaj (dimensionarea structurii), care de obicei e facut ca sa suporte solicitarile date de motorul maxim recomandat.
O fi ea alta procedura, si de suportat suporta structura. Aveam si niste intarituri care mergeau direct din oglinda in barele de ramforsare. Problema era ca barca NU era o barca sigura cu 50 CP. Atingeam intre 65-90 km/h in functie de pasul elicei ales... fara sa ai siguranta unde se duce in secunda urmatoare.  Am calmat acea barca cu un "whale-tail" maricel.  Dar tot mergea ca un .... "bat outa hell"  :)

Eu sunt total impotriva supramotorizarii. Arta e sa gasesti o barca care sa mearga eficient la motorizari cat mai mici. 
Titlu: Re: Supramotorizarea barcilor
Scris de: Sosoktm din Februarie 02, 2015, 08:48:10 AM
Mihai, ceva filme cu orca la viteze din astea superluminici gasesti? La 90 kmh nu prea inteleg cum mai statea pe apa, pe bune.Orice pala de vand, orice imperfectiune in suprafata apei ..si flip over. Aerodinamica nu prea e orka :D
Titlu: Re: Supramotorizarea barcilor
Scris de: Fritz din Februarie 02, 2015, 10:01:18 AM
 Uite aici un filmulet cu un Zapcat ...catamaran cu motor de 50 de cai , tunat bine ...cu elice supracavitanta cu pas de 18" se ajunge la 96.8 km/ora.

https://www.youtube.com/watch?v=J-S7Psesc4k (https://www.youtube.com/watch?v=J-S7Psesc4k)
Titlu: Re: Supramotorizarea barcilor
Scris de: Sosoktm din Februarie 02, 2015, 11:23:36 AM
vai sufletul meu, ce rachete....Cred ca e genial sa te dai cu genul asta de gonflabile catamaran "autodrenante", conditia fiind ca apa sa fie calda.
Din filmarea postata de tine nu inteleg pe unde isi mai trage apa motorul, in majoritatea timpului doar lumatate din elica e in apa, eci priza de deasupra, fie ea si adaptata cu sorb/tub(cum era intr-o poza cu un motor mai vechi al tau)  nu mai ajunge la apa. Deci?
Titlu: Re: Supramotorizarea barcilor
Scris de: Fritz din Februarie 02, 2015, 11:41:49 AM
 O sa poluam aici...Pintenul motorului e modificat. Trage apa din fata de sub axul elicei .
Titlu: Re: Supramotorizarea barcilor
Scris de: Mihaif99 din Februarie 02, 2015, 03:48:08 PM
Citat din: Sosoktm din Februarie 02, 2015, 08:48:10 AM
Mihai, ceva filme cu orca la viteze din astea superluminici gasesti? La 90 kmh nu prea inteleg cum mai statea pe apa, pe bune.Orice pala de vand, orice imperfectiune in suprafata apei ..si flip over. Aerodinamica nu prea e orka :D

Din pacate nu am filmulete. Doar aceste fotografii pe care le-am scanat. Am vandut motorul la sf sezonului in 2007, pentru ca era total nepotrivit barcii.
In rest ai dreptate cu statul pe apa. Fara whale tail era o barca foarte ...  nervoasa. Cand incepeai sa treci de 60 devenea aproape de nestapanit. Am strans menghina motorului ma maxinum. In fine.... Am descris in alte topicuri cum se comporta, cum se deformau tuburile foarte straniu de la 45 km/h pina la vreo 50 cand ieseau tuburile din apa, etc.  Nu a facut flip (probabil din noroc) si pentru ca nu am mers tare decat pe apa ca in palma. De obicei eram 3 in barca, si aveam doi in prova.

Ca idee barca este o barca "rescue" serie limitata, cantareste 150 kg, are niste bare de ramforsare enorme pe toata lungimea, si intarituri la oglinda care rigidizeaza oglinda de aceste bare.
Barca planeaza cu 2 persoane medii cu un motor de 8 CP, si se comporta mai mult decat onorabil cu 20 CP ->   40 km/h ceea ce e absolut decent pentru o pneumatica.

Dar cum zice si Fritz, hai sa lasam topicul in pace. Voiam doar sa zic ca e foarte riscant sa supramotorizezi o barca.
Titlu: Re: Supramotorizarea barcilor
Scris de: Sosoktm din Februarie 02, 2015, 05:22:48 PM
pai topicul e acum despre supramotorizare, asa ca numa bine sa continuam discutia. Am vazut postarile tale privind fenomenul de ..."supra-aderenta" a baloanelor la apa, probabil ca peste o anumita viteza se dezlipeau complet de apa si mergeai mai mult pe elica. Chiar ma gandeam ce oo tre sa ai daca i-ai dat la barca aia 90 /ora singur, cu 50 ci la mansa. Nu spun ca e simplu nici in 3, dar cu greutate pe prova cu siguranta scad emotiile pentru un flipover. Plus ca fiind de salvamar, rigiditatea longitudinala era gandita pentru sarituri pe valuri fara sa se faca ghem.
Pana la urma supramotorizarea e un capitol ce priveste strict aspectul siguranta pentru domestic user. Discutiile privind sl410+20 cai sunt inutile cata vreme exista o omologare si limitare clara data de producator. Ca barca aia duce sau nu 20 cai, pe termen lung si fara risc, e alta poveste, fiecare isi trage concluziile. Nu e o barca de viteza, orice i-ai face.
Daca vreau sa imi sparg mufa ori sa zbor planat pe apa, fara sa omor pe nimeni altcineva, nu vad ce m-ar opri sa pun 60 cai in loc de 15, cred ca de bun simt este ca orice astfel de operatiune sa se faca doar constient si dupa ce exista un minim de instruire pe subiect a celui ce experimenteaza.
Titlu: Re: Supramotorizarea barcilor
Scris de: Vali din Februarie 02, 2015, 06:49:10 PM
Daca mi-as dori viteza cu orice pret, as proceda ca Adi - Fritz: as optimiza in primul rand barca, adoptand o arhitectura potrivita pentru viteza pe care o vreau (in cazul lui Fritz, redane transversale).

As alege deci un unghi de stelaj mare, plus numarul redanelor si unghiurile lor de incidenta conform cerintelor pe care le am. Dupa ce as obtine volumetria necesara la dimensiunile fixate, m-as apuca de esantionaj, apoi de jurnalul de greutati si calculul puterii motorului. Apoi de la capat, pana la obtinerea rezultatului optim.

In acest mod nu exista pericolul de supramotorizare, iar barca se incadreaza in performantele dorite, pastrandu-si si rezerva de siguranta (stabilitatea dinamica), data de unghiul mare de stelaj. Redanele asigura o suprafata udata minima, plus un raport de aspect al suprafetelor redanelor mult mai mare decat la o carena conventionala. De unde portanta sporita.

Dezavantajul principal e ca o asemenea barca se comporta bine doar la viteze mari, nu are versatilitatea unui glisor conventional. Mai ales daca prizele laterale de aer pentru ventilarea redanelor sunt obturate temporar, apar depresiuni mari in pupa redanelor, care pot induce momente de giratie neasteptate.

In concluzie, o barca de mare viteza se va comporta bine doar la acea viteza, cu un consum corespunzator de carburant. Ceea ce in practica folosirii normale in regim de amator nu se prea justifica (pescuit, turism, transport etc), dar ar putea fi un subiect interesant pentru amatorii de adrenalina pe ape.

Supramotorizarea apare de obicei atunci cand vrem viteza mare la barci cu unghi mic de stelaj. Din cauza asta si in ISO se face departajarea in functie de acest parametru. Un unghi de stelaj mic (fund mai plat) inseamna portanta prea mare si stabilitate dinamica transversala apropiata de zero. De unde si atatea belele, precum "insurubarea" barcii etc.

Totusi, intre barcagiii "deltoizi" de obicei se practica supramotorizarea, dintr-un motiv simplu: barca se supraincarca, la transport de marfuri sau persoane etc, si implicit are nevoie de putere mai mare ca sa se obtina viteza dorita. Oamenii pur si simplu cer ca barcile sa fie facute mult mai "zdarova", astfel ca sa suporte solicitarile suplimentare ale puterii mai mari a motorului. Nu e o solutie buna, dar asta e situatia actuala, care s-a raspandit in anii post-decembristi.
Titlu: Re: Supramotorizarea barcilor
Scris de: Sosoktm din Februarie 03, 2015, 10:09:36 AM
Citat din: Vali din Februarie 02, 2015, 06:49:10 PM

Totusi, intre barcagiii "deltoizi" de obicei se practica supramotorizarea, dintr-un motiv simplu: barca se supraincarca, la transport de marfuri sau persoane etc, si implicit are nevoie de putere mai mare ca sa se obtina viteza dorita. Oamenii pur si simplu cer ca barcile sa fie facute mult mai "zdarova", astfel ca sa suporte solicitarile suplimentare ale puterii mai mari a motorului. Nu e o solutie buna, dar asta e situatia actuala, care s-a raspandit in anii post-decembristi.
deltoizii in general vor sa poata fugi cu barca rasa de peste sau sa fuga de organ ;)
Titlu: Re: Supramotorizarea barcilor
Scris de: Vali din Februarie 03, 2015, 11:11:50 AM
Ma bucur ca ai spus-o tu, eu am preferat sa fiu putin mai diplomat :D. Asa gandesc si eu, daca ne supramotorizam barcile, o sa incepem sa ne asemanam  cu unii dintre deltoizi ;).
Titlu: Re: Supramotorizarea barcilor
Scris de: Sosoktm din Februarie 03, 2015, 11:59:48 AM
pai tu repari barci de ...deltoizi...eu nici macar nu cumpar peste de la ei. Cand vezi 40 cai pe laguna, e clar cam ce ganduri are proprietarul. Mie imi e utila viteza ca alerg mult dupa stiuca, dar totusi vorbim de zona decenta, pana in 30 knots, cam limita pentru unghi de stelaj mic.
Titlu: Re: Supramotorizarea barcilor
Scris de: Vali din Februarie 03, 2015, 12:26:08 PM
Citat din: Sosoktm din Februarie 03, 2015, 11:59:48 AM
pai tu repari barci de ...deltoizi...

Nu in viata asta, pe bune :). Am mai lucrat pentru baieti de aici din GL, pescari autorizati, dar in ultimii ani ma ocup doar de proiectat sau construit, foarte rar reparatii, si mai ales never ever pentru deltoizi.

Undeva spunea Fritz ca rusii au facut un studiu, in urma caruia s-a obtinut valoarea de 12 grade ca unghi optim de stelaj pentru barci glisoare de ape interioare. Cam asta am vazut si eu la multe barci de aluminiu, si la unele glisoare de fibra aduse de afara. La barcile facute la noi, din pacate inca se merge pe varianta in clinuri, cu fund plat, gurna rotunda si chila exterioara, nu tocmai potrivite pentru o glisare sigura si eficienta. Sunt cateva barci mai reusite, dar majoritatea sunt in clinuri. E bine totusi ca lumea s- a mai dezghetat, si se uita mai atent la.arhitectura barcii, fata de acum cativa ani de exemplu.
Titlu: Re: Supramotorizarea barcilor
Scris de: Sosoktm din Februarie 03, 2015, 03:08:02 PM
asta nu e rau, pana la urma e strict optiune personala.
Cererea dicteaza piata, atat prin pret cat si prin cerintele de la o barca. La plasa nu merge bine o glisoare pur sange, dar o laguna care are si glisaj decent, merge si la rame, are si bord jos , bonus un pret mai redus....e greu de combatut. Torni un 40 cai pe coada si da-i tata braconeala, sa iasa capitalul. Ca merge acceptabil si cu turist la inchiriere e bonus.


p.s. cumpar stickere cu clinuri pentru barca mea, nu vreau sa ies in evidenta.
Titlu: Re: Supramotorizarea barcilor
Scris de: Fritz din Februarie 06, 2015, 11:44:18 AM
 Asta nu e rau ??? ;D  ,,
Un 40 de cai ...dar neaparat pe injectie pus pe o laguna. Alegerea perfecta ...
Titlu: Re: Supramotorizarea barcilor
Scris de: WBF din Februarie 07, 2015, 11:27:19 PM
Iar il enervez pe Romica, dar asta este. :P
Zicea cineva mai sus de " deltoizi"......
Strict on topic, nu e vorba de deltoizi.
Am vazut pe Bicaz modelul de 3 si ceva de aluminiu de la Romica cu intarituri facute la oglinda si cu 30 de cai in doi timpi pe ea.
Racheta.
I-am intrebat de ce si oamenii au fost sinceri, pazeau lacul pentru gigelul care concesionase zona. Aveau nevoie de viteza.Pentru  plasari.
Am vazut in Periprava, filmat chiar, pe tartorul lui Raduta, Andu, cu o mizerie de Laguna cu un Honda de minim 50 de cai.
Alta racheta, zero siguranta, 100% adrenalina.
Ne tot cacam pe noi cu supermotorizari la barci, in lumea auto se numeste tunning si e tolerata.
Fiecare pasare moare pe limba ei.
Si oferte de barci cu oglinda crapata vezi saptamanal. Evident reparate cu materiale de calitate si garantie verbala.
Unii pun botul la diversi, puteteti vedea la vanzare, de un samsar, un Quicksilver de 4.3 echipat cu un Mercury Bigfoot de 60 de cai. Producatorul zice max 40, el cu 60 Bigfoot, ca gliseaza mai repede. Mda

PS: am in garaj un Smart ForTwo omologat, inmatriculat si  bibilit de Brabus.Are 121 de cai. E strict problema mea daca vreau sa mor ca un tembel. Decat ca nu.
Parol
Titlu: Re: Supramotorizarea barcilor
Scris de: Intersect din Februarie 08, 2015, 02:42:26 AM
Citat din: WBF din Februarie 07, 2015, 11:27:19 PM
Ne tot cacam pe noi cu supermotorizari la barci, in lumea auto se numeste tunning si e tolerata.
Fiecare pasare moare pe limba ei.
Unii pun botul la diversi, puteteti vedea la vanzare un samsar, un Quicksilver de 4.3 echipat cu un Mercury Bigfoot de 60 de cai. Producatorul zice max 40, el cu 60 Bigfoot, ca gliseaza mai repede. Mda

PS: am adrenalin Smart ForTwo omologat, inmatriculat si  bibilit de Brabus.Are 121 de cai. E strict problema mea daca vreau sa mor ca un tembel. Decat ca nu.
Parol

Compari 2 lucruri total diferite.
Eu am Quicksilver și producătorul recomandă 40-60 C.P.
Tot eu am V.W Golf cu motor supraalimentat și la momentul când l-am cumpărat același motor era pus pe un Polo de către producător și nu modificat după cumpărare.
Cred ca Fritz a explicat destul de clar ce și cum și crede-mă știe ce spune.
Titlu: Re: Supramotorizarea barcilor
Scris de: WBF din Februarie 08, 2015, 08:04:51 AM
@Intersect
Nu esti singurul cu Quicksilver :)

Pe modelul actual de 430 producatorul zice ca 50.
http://www.quicksilver-boats.com/quicksilver/int/en/products/?m=Cruiser%20430&b=Quicksilver%20Fiberglass#specifications (http://www.quicksilver-boats.com/quicksilver/int/en/products/?m=Cruiser%20430&b=Quicksilver%20Fiberglass#specifications)

Asa ca un 60 de cai frumoshi si cu Bigfoot cred ca se pupa brici cu barcazul respectiv.
Am sunat si am primit acelasi raspuns dragut de la samsar: ca greutate motoarele de 50 si 60 sunt identice, deci care e problema? :) Gliseaza mai repede....

Cel mai probabil ca o sa vad barcazul, in viitor, cu genul asta de anunt de vanzare:
"Barca are fisura la suportul motor si reparata... Mai multe detalii la telefon"


Titlu: Re: Supramotorizarea barcilor
Scris de: Intersect din Februarie 08, 2015, 08:49:25 AM
Ma bucur ca nu sunt singurul,pe barca scrie motorizare maximă 60 c.p.
Titlu: Re: Supramotorizarea barcilor
Scris de: Fritz din Februarie 08, 2015, 10:49:26 AM
 O sa ajungem sa comparam Quicksilver 430 cu laguna.  Totusi...
Eu daca aveam bani sa cumpar un motor de top ...un 40 de cai - injectie ...nu-l puneam pe copaia aia ...chit ca-l tineam in casa pe un suport si ma uitam la el.  Un motor de mileniu 3 pus pe o coaja ..model mileniu 1 .
Am mai scris despre barcile astea in clinuri ...Nu sunt nici de glisare, nici de deplasament. Sunt copiate dupa barci din lemn ...in principiu barci de salvare pe nave...facute sa mearga la vasle ...si construite dupa cum vroia scandura sa se indoaie ... Asa rezulta forma .  O forma totusi placuta la vedere si rezistenta datorita suprapunerilor scandurilor.
Barcile de glisare au forme prismatice ...paralele pe directia de inaintare...iar cele de deplasament ..rotunjite si lise ...Un caiac de competitie are o astfel de forma.

Iar Quicksilverul e barca !!! Gliseaza de la 15 cai in sus. Cu un 40 de cai merge parfum...
https://www.youtube.com/watch?v=y6iHwLNee_g (https://www.youtube.com/watch?v=y6iHwLNee_g)

Tot cu 15 cai dar in 2 timpi merge si aceasta ,,barca de viteza" ...E de vanzare !! Sunati.
https://www.youtube.com/watch?v=n57csjUKk4I (https://www.youtube.com/watch?v=n57csjUKk4I)
  Cine cumpara o astfel de barca isi merita soarta.
NOI E MESERIASI ..si facem barci ...pentru ca ne e foame de bani !!!

Dupa ce aceeasi ,,racheta" a primit un Honda 20 nou nout !!! minune minunata !!! Apa-n PUPA !!!
https://www.youtube.com/watch?v=oLRhYEDqAyY (https://www.youtube.com/watch?v=oLRhYEDqAyY) 


Titlu: Re: Supramotorizarea barcilor
Scris de: bradutzu din Februarie 08, 2015, 12:42:23 PM
si ce barca recomanzi ca se pupa cu un 40 cp de generatie noua?
sa fie open, spatioasa si rapida dar destul de stabila sa pescuiesti din picioare la spinning si cu bordurile joase sa poti pescui fara efort la clonc!!!!!!!!!!!!!!
Titlu: Re: Supramotorizarea barcilor
Scris de: Fritz din Februarie 08, 2015, 02:46:01 PM
 Bradutule..eu daca aveam motorul ala imi faceam o barca adevarata...la 5m x2m cu cabina ...carena in V la 20-22 grade , dublu redan transversal...etc.
  Uite la second ..in Italia , barci de glisare...Open ...modele destul de vechi , dar bune.

http://www.kijiji.it/annunci/barche-e-gommoni/foggia-annunci-manfredonia/open-470/73886579 (http://www.kijiji.it/annunci/barche-e-gommoni/foggia-annunci-manfredonia/open-470/73886579)
http://www.kijiji.it/annunci/barche-e-gommoni/lecce-annunci-lecce/barca-open-4-7m/68211276 (http://www.kijiji.it/annunci/barche-e-gommoni/lecce-annunci-lecce/barca-open-4-7m/68211276)
http://www.kijiji.it/annunci/barche-e-gommoni/messina-annunci-milazzo/barca-open/75552118 (http://www.kijiji.it/annunci/barche-e-gommoni/messina-annunci-milazzo/barca-open/75552118)
http://www.kijiji.it/annunci/barche-e-gommoni/ancona-annunci-ancona/barca-mt-480/75251294 (http://www.kijiji.it/annunci/barche-e-gommoni/ancona-annunci-ancona/barca-mt-480/75251294)
http://www.kijiji.it/annunci/barche-e-gommoni/taranto-annunci-taranto/barca-open-fiart-450/74973773 (http://www.kijiji.it/annunci/barche-e-gommoni/taranto-annunci-taranto/barca-open-fiart-450/74973773)
http://www.kijiji.it/annunci/barche-e-gommoni/brindisi-annunci-san-michele-salentino/barca-motore-mercury-40-60-4t-carrello-omol/633572 (http://www.kijiji.it/annunci/barche-e-gommoni/brindisi-annunci-san-michele-salentino/barca-motore-mercury-40-60-4t-carrello-omol/633572)
Titlu: Re: Supramotorizarea barcilor
Scris de: Fritz din Februarie 08, 2015, 04:50:10 PM
  Bradutule ...stii ce am prajit eu azi ? Sabioara de Dunare (Sabita) ...5 bucati.  Sunt comestibile ! ;D :o pe bune !!!
Acum sunt satul de ales la oase ..si o sa dau la somn ... ::) ???... Acasa ..la Bucuresti !!!
  Cabinata e cea mai buna...dupa parerea mea ... Dai la ce vrei tu !!! scoici, raci, craci, draci, si la  ..somn ...ca nu ai incotro pana la urma ...e bun si ala !!! ;D ,
Eu somn nu am prins niciodata ...Pe bune...
Morunas, platica ,caras ...mreana, clean, avat , stiuca ..scobar...adica din astia plini de oase...Probabil am lipsa de calciu ...Nu ma pot satura de peste ..ca ma satur de oase.  :o
Dar cabinata e buna la toate... Nu te ploua, nu te sufla vantul... Nu te halesc tantarii !!! nu te intreaba aia ,,de ce campezi " !!! pe canale...E mult mai bine decat sub cerul liber... Gasesti si umbra ziua...Incui cabina in port...si stii ca gasest ceva uscat acolo...
Titlu: Re: Supramotorizarea barcilor
Scris de: bradutzu din Februarie 08, 2015, 07:28:17 PM
multumesc frumos pentru idei!
Titlu: Re: Supramotorizarea barcilor
Scris de: WBF din Februarie 09, 2015, 11:18:19 PM
Nu as vrea sa fiu rau...

@Intersect.  Cu siguranta ca ne-om vedea pe apa.
Ne-am vazut deja, dar la revedere o sa-ti aduc aminte :)
Sa speram ca anul asta Delta si Dunarea nu o sa fie gherla murdara de anul trecut.

@ Fritz
Quicksilver cu 15 cai
Ciudat, nu?
Supermotorizare? Mda...
Submotorizare : https://m.youtube.com/watch?v=Es_Z-gZGJnw

Vineri merg sa iau acasa  un 470 pentru prietenul meu.
Am luat doar barcazul fara motor, ca motorul avea lipsa serii.
Mai avem doar dilema: sa punem un 50 Evinrude ETEC sau un Mercury 50 EFI
Pareri, opinii?
Titlu: Re: Supramotorizarea barcilor
Scris de: Mihaif99 din Februarie 10, 2015, 06:24:50 AM
Citat din: bradutzu din Februarie 08, 2015, 12:42:23 PM
si ce barca recomanzi ca se pupa cu un 40 cp de generatie noua?
sa fie open, spatioasa si rapida dar destul de stabila sa pescuiesti din picioare la spinning si cu bordurile joase sa poti pescui fara efort la clonc!!!!!!!!!!!!!!

Scuze ca imi permit sa raspund la intrebarea adresata altcuiva..

Cu un motor de 40 CP, in Romania, bazat pe criteriile de mai sus, mai putin partea cu cloncul, pentru ca sunt un adept al bordurilor  cata de cat inalte, pentru giguranta si seaworthiness, as alege ori barca lui Vali, versiunea de glisare, cum are Ziuamarinei,. A doua optiune ar fi barca lui  barca lui Romica, Motocraft 490, cum are amicul Ovidiu 66.  Dar as adauga macar doua segmete de podea pentru inceput. 
Sincer, nu cred ca ai cum sa gresesti cu nici una din barcile de mai sus.
Titlu: Re: Supramotorizarea barcilor
Scris de: Fritz din Februarie 10, 2015, 07:41:10 AM
 @ WBF ...intadevar Quicksilverul 430 cu 15 cai e la limita glisarii. Este o barca grea ...Are 450 kg ..si totusi cu un motor de 52 de kg , rezervor si o persoana .sa zicem 75 kg ..gliseaza.
http://www.quicksilver-boats.com/quicksilver/uk/en/products/?m=Cruiser%20430#specifications (http://www.quicksilver-boats.com/quicksilver/uk/en/products/?m=Cruiser%20430#specifications)
Adunand 450+20 +52 (motorul) +75(omul) =597 kg ... /15 cai !!! :) :) Deci avem aproape 600 kg/ 15 cai .
Barca asta gliseaza cu 40 kg/cal . Asta vreau sa scot in evidenta . Asta vor si ei sa arate...
Un 40 decai i-ar veni mult mai bine.  :D
  Acum sa luam o laguna 480 ...punem pe ea ..un 15 cai ...Are 140 kg barca...52 motorul ...20 rezervorul ..75 omul si ajungem la 290 kg .  Va glisa cu o persoana...doua ...chiar cu trei. Mai departe ... :'( :'(
  Mai bagam inca 4 barbati ..cam la 75-80 kg sa ajungem la 600 kg. Va merge in deplasament la 10-12 km/ora. Oare de ce ??? Pentru ca nu are forma de glisare.
  Incarca o laguna la 600 kg si scoate-o in glisare cu 15 cai !!! Never!!!
Si atunci ce face omul ??? Pune un motor mai mare !!! In loc sa schimbe barca ...supramotorizeaza luntrea !!! :o :o
Si cand e singur in barca mai pune un sac de nisip in prova...

  Iar pentru Quicksilverul 470 as alege Mercury 50 EFI fara ezitare.

Titlu: Re: Supramotorizarea barcilor
Scris de: Sosoktm din Februarie 13, 2015, 05:08:36 PM
doamne cat imi place

https://www.youtube.com/watch?v=oow_XwtdVKs (https://www.youtube.com/watch?v=oow_XwtdVKs)

o fi supramotorizata? :)))
Titlu: Re: Supramotorizarea barcilor
Scris de: Fritz din Februarie 14, 2015, 09:40:53 AM
 Da , este o barca brig 360 ( rib 360)...la care se pune maxim 35 cai ...si omul i-a adaugat ranforsari ..si i-a pus motor de 70 de cai. Ala e Yamaha 70 in 2T.  Elice superacavitanta ... sau chopper.
Alt film al aceluias individ...https://www.youtube.com/watch?v=Nvk-Qqcr5Bg (https://www.youtube.com/watch?v=Nvk-Qqcr5Bg)

sau asta ...tot el e cu 70 de cai.  https://www.youtube.com/watch?v=K7EgzQ49_bQ (https://www.youtube.com/watch?v=K7EgzQ49_bQ)
  Viteza nu e de speriat . ..90 km/ora se obtine pe o barca de concurs cu 25+ de cai ( clasa T400) ...iar cu 35 de cai ( T550).s-a ajuns la 105 km/ora. Eu am luat 96 km/ora cu Selva 25xs...si elice supracavitanta de 21".
La S550 ...catamaran cu motor de 500 cm 3 ( Tot motor selva 25 xs ) s-a ajuns la 118 km/ora.
La T850 ( Yamaha 55 de cai ,2 cil cizma scurta !!! a luat unul prin 1995 ..123 km/ora. Probabil ca a manarit motorul ...bine de tot ...L-a dus pe la 70 de cai.

Titlu: Re: Supramotorizarea barcilor
Scris de: cristi_pescar din Februarie 14, 2015, 03:31:24 PM
La cum arata in ultimul filmulet pe care l-ai postat, pare ca e gata sa incerce o calatorie pe orbita. Barcile astea cu baloane au o suprafata portanta destul de mare si cred ca o adiere de vant ar fi in stare sa-l dea peste cap. Au patit asta si masinile de curse, si despre ce greutati vorbim acolo...
Titlu: Re: Supramotorizarea barcilor
Scris de: Fritz din Februarie 14, 2015, 04:16:58 PM
 Barca nu e pentru viteza aia ...Probabil ca are la vreo 80 km/ora. Are portanta in aer prea mare ...si la cea mai mica schimbare de vant va decola...si nici unghi de stelaj suficient de mare nu are. In cazul in care intalneste cel mai mic val de siaj al altei barci...isi ia zborul . O barca pentru 80+ km/ora are 22-25 grade unghi de stelare. Iar intr-o barca deschisa ...la 80+ km/ora te imbolnavesti instantaneu. Un sfert de ora ...si faci o nevralgie de nu stii ce te doare...Cap, masele ? coaste ? articulatii ... Faci sinuzita vara...
O barca cu unghi mic la viteze mari ..ori sare si cade necontrolat ..implicit pierde directia si se rastoarna ...ori se sparge dupa ce sare pe primul val mai mare ...ori pierde motorul ( cu oglinda ..sau doar menghina) ...
https://www.youtube.com/watch?v=RE2Pz8k8TUA (https://www.youtube.com/watch?v=RE2Pz8k8TUA)
Titlu: Re: Supramotorizarea barcilor
Scris de: Nicolai din Februarie 14, 2015, 07:22:34 PM
Si aici cred ca e supramotorizata,
https://www.youtube.com/watch?v=vvJZJtDl73Q (ftp://www.youtube.com/watch?v=vvJZJtDl73Q)
dar desi are unghi de stelaj mic, vad ca e naravasa dar pastreaza directia bine printre copaci.
Te rog "Fritz" mai comenteza-l si pe asta.
Multumesc.
Titlu: Re: Supramotorizarea barcilor
Scris de: Fritz din Februarie 14, 2015, 07:32:34 PM
nu merge link-ul... :'(
gata ...l-am vazut . :) https://www.youtube.com/watch?v=vvJZJtDl73Q (https://www.youtube.com/watch?v=vvJZJtDl73Q)

Sia sta tot supramotorizare e...
Pe aceeasi tema...https://www.youtube.com/watch?v=O_KR4Uv9NM0 (https://www.youtube.com/watch?v=O_KR4Uv9NM0)
Titlu: Re: Supramotorizarea barcilor
Scris de: Nicolai din Februarie 14, 2015, 08:22:50 PM
Scuze acum am vazut si eu ca il face ftp in adresa.
In post nu stiu sa-l modific, dar daca modifici in bara de adresa din ftp si-l faci https ca-n link, atunci merge.
Multumesc.
Titlu: Re: Supramotorizarea barcilor
Scris de: romica din Februarie 15, 2015, 10:57:15 AM
Citat din: WBF din Februarie 07, 2015, 11:27:19 PM
Iar il enervez pe Romica, dar asta este. :P


Horia, tu nu ai inteles nimic din ce-am spus eu pana acum. Eu n-am nici o problema cu ce face cineva dupa ce si-a luat o barca de la mine. Daca o supramotorizeaza, supraincarca, modifica, este fix problema lui si raspunde pentru consecinte. Problema mea este atunci cand spune cineva ca eu mi-am dat acordul pentru asta si implicit vina lui scade in cazul in care se intampla ceva.

O sa intru putin in detalii despre stabilirea motorizarii maxime ca sa fie clar de ce insist tot timpul asupra acesteia.

Asa cum spunea si Vali, motorizarea maxima se calculeaza dupa o formula care ia in calcul specificatiile ambarcatiunii, dar practica demonstreaza ca in realitate doua ambarcatiuni cu dimensiuni similare se comporta diferit. Ulterior motorizarea maxima trebuie sa fie testata si aprobata.

Dupa stabilirea puterii initiale (din calcule) ambarcatiunea cu motorizarea maxima trebuie sa treaca niste teste, iar in urma acestora se stabileste daca motorizarea este ok, sau trebuie redusa. Toate detaliile despre cum se efectueaza testarea sunt cuprinse intr-un standard si prevad printre altele: conditiile din timpul testarii (vant, valuri), cantitatea de benzina din rezervor si asezarea acestuia in barca, incarcatura din timpul testarii si chiar greutatea conducatorului ambarcatiunii. Testarea efectiva presupune ca la viteza maxima ambarcatiunea trebuie sa vireze la 90 grade intr-o distanta de 6-7 ori lungimea ei. Se fac trei incercari la babord si trei la tribord.

Nu stiu cati producatori respecta standardele, dar eu nu-mi permit sa fac altfel.


PS. daca la masini ar fi existat o testare similara si Smartul tau ar fi trebuit sa vireze la 90 grade intr-o distanta de 17 mt mergand cu viteza maxima probabil ca producatorul ti-ar fi pus un motor de 30 cp.


scuze pentru off-topic
Titlu: Re: Supramotorizarea barcilor
Scris de: ionitzady din Februarie 15, 2015, 12:38:00 PM
aaaaaaaaa , ce tare este asta . Si mi-e  i-mi  era frica de motor mare la barca mea.https://www.youtube.com/watch?v=O_KR4Uv9NM0 (https://www.youtube.com/watch?v=O_KR4Uv9NM0)
Titlu: Re: Supramotorizarea barcilor
Scris de: WBF din Februarie 15, 2015, 06:26:19 PM
Romica

Eu nu inteleg nimic din ce spui tu si tu nu intelegi nimic din ce spun eu :)
Buna treaba.
Hai sa o batem in cuie odata.

Supramotorizarea nu are nici o legatura cu specificatiile producatorului.
Tine de tunning, de bibilit masina, de ranforsat (la barci oglinda... etc, la masini mult mai multe)
Producatorul stie ce face si nu de cretin zice max x cai.

Ca tot aduceai aminte de Smart
Prietene, pe langa cai in plus are alta suspensie, directie, ranforsari la sasiu si ale alea alea..
Ca o firma a obtinut omologarea pentru ca modificarile lor corespund normelor  TUV in Germania( si implicit in EU) e alta treaba.

Mi-am cerut scuze subtil, nu cred ca ai recomandat vreodata supramotorizare pe barcile produse de tine.
Era multa lume atunci, noi eram dupa 12 ore de condus.
Plm, mea culpa daca te-am suparat cu ceva...

In alta ordine de idei:
1. Pe placa barcii de la tine zicea x cai... Am pus x cai. Nu stiu daca ai observat...

2. Pe salupa luata zilele trecute zice max 50, pai motor de 50 caut, nu 60 , nu 75 care corespunde ca greutate specificata de producator.

3. 90% din barcile din Delta si nu numai, si aici ma refer mai putin la turisti, sunt supramotorizate, pe principiul: mi-am ranforsat oglinda si merg cu mansa la 75%... Lasa tata, sa am de unde daca e cazul.

4. As putea sa-ti dau niste exemple de privit la cei care vor mai mult de la un produs si incearca(unii chiar reusesc cu succes) din domeniul meu.
Le spune hackeri.
Cu blandete-ti spun ca uneori, noi, ca producatori si furnizori primari de servicii avem de invatat de la ei.
Eu cel putin nu ma opresc la a ignora ce fac aia cu produsele/serviciile mele dupa ce eu le vand, incerc sa vad progres si oportunitati de a imbunatati oferta mea sau de a o diversifica.

Suntem ok acum? :)

PS: faci barci misto de tot


Titlu: Re: Supramotorizarea barcilor
Scris de: mariusm piesenoi111 din Februarie 19, 2015, 07:21:52 PM
Nu stiu daca ati vazut filmul asta dar daca nu chiar merita( nu reusesc sa imi amintesc de unde am link-ul....poate chiar de aici) dar ..la minutul 32:37 ....oare ce motor au baietii aia?