buna ziua
as vrea ceva pareri de la cei care ai avut sau inca mai au motoare evinrude de 20-25 cp generatie 1979-1982 am gasit unul la un pret f bun cu acte in regula (este adus din italia,carnetul motorululi este emis in italia de OMC in 1979) motorul functioneaza f bine din punctul meu de vedere,l-am probat si intrun butoi si raspunde destul de bine la pornire si acceleratie dar scoate cam mult fum,compresia este (la turatia electromotorului) aprox 12 bari pe fiecare cilindru
sunt fiabile sau nu?
multumesc
daca compresia e buna si motorul nu scoate zgomote ciudate motorul e ok ,fum mult din cauza uleiului prea mult in amestec. sunt fiabile dar consuma multa benzina .
Si eu am un evinrude de 8 cai din 88 89 si intradevar dint niste motoare foarte rezistente. Pune-i ulei 2/100 sintetic si nu mai scoate fum. Cind ai sa-l pui pe barca si o sa mearga in turatie fumul o sa dispara. La porniri scurte se acumuleaza ceva gaze nearse in toba de esapament si de aici rezulta si fumul. Nu-ti face griji. Sint foarte rezistente ...permit multe abuzuri.
super rezistente, daca nu te deranjeaza consumul si faptul ca trebuie sa faci amestecul in rezervor o sa fi multumit. Compresia este excelenta la 12 bari
La 12 bar este super bine.în butoi scoate mai mult fum, folosește un ulei Bun ptr amestec Și benzina de 95.
Eu am un motor de 15 cai tot evinrude, este din 1986, este la mine de vre-o 6 ani si merge si acum.
Am facut cu el peste 2000 de ore de functionare fara sa schimb decat vre-o 4 elici,niste bujtii si filtre de benzina....
Foarte bune motoarele de la evinrude, Tocmai deaia am un E-tec de 40 de care sunt ff multumit
P.S. Nimic nu e mai bun decat e-tec
daca folosesti sintetic pt 70-80 trebuiesc niste bujii mai calde , iar benzina e bine sa fie 90 si fara alcool !
Salut.Intreb si eu ,nu inseamna ca ma si pricep,12 bari sau 120psi pentru ca 12 bari imi pare cam mult pentru un 2t.
bravo momaul ... , buna intrebare . :o
120 PSI =8.273709 bar
stiu bine ce am citit pe compresograf, aprox 12 BARI sau 12 kg/cm2,o sa incerc sa mai iau compresia inca o data filmata in detaliu(sper sa am timp azi)
Salut.Marian, pentru mine nu trebuie sa dovedesti nimic,daca spui ca e 12 bari inseamna ca asa e.Am spus ca nu sant specialist ,tot ce am invatat este din cateva motoare pe care le-am avut si ce documentatie am putut sa procur de ici de colo.In toate manualele pe care le am nu specifica nici unde care trebuie sa fie compresia masurata.De exemplu in manualul de Mercury spune doar ca diferenta de compresie intre pistoane sa nu depaseasca 15 psi.Iti doresc sa-l stapanesti sanatos si sa te bucuri cat mai mult de el.Oricum cand masori compresia unui motor totul depinde de mai multi factori,daca incalzesti sau nu motorul,cit ulei este ramas in carter,cit de incarcata e bateria etc asa ca si la acelasi motor e posibil sa nu iasa de 2 ori la fel
12 BAR ...sau 174 PSI e o compresie buna...de motor in 4 timpi. Atasez un convertor de unitati de masura arhivat.
va multumesc pt toate opiniile voastre,o sa mai fac`o data testul respectiv sa vad daca valorile citite de mine corespund cu realitatea,dar am intampinat alta problema acum si am nevoie de ajutor
am fost cu barca pe apa de doua ori,prima data dupa 15-20 min de mers normal a inceput sa mearga doar intrun piston,am inlocuit bujia pe loc si a aparut aceeasi problema dupa 10 min.
am plecat acasa hotarat sa inlocuiesc toata aprinderea,zis si facut,dupa o luna m-am intors pe apa cu bobine noi ,bujii ngk BR7HS noi(2 seturi),dar motorul are aceeasi problema,dupa 10 min nu mai vrea sa functioneze decat intrun piston
daca stiti vreun specialist in domeniu, mi-ar fi de mare ajutor orice sfat
multumesc
Salut problema care te framinta poate sa apara atunci cand mot. nu are racirea buna mot. se incalzeste peste temp. normala si intervine protectia care te avertizeaza de anomalie ,verifica rotorul de la pompa de apa si termostatul .
motorul este generatie veche(1979),iar pompa de apa a fost inlocuita complet asta iarna,scoate destul de multa apa pe orificiile de pe cizma iar apa e calduta
nu cred ca motorul asta are vreo protectie la supraincalzire
multumesc oricum
Salut.Am patit si eu cu un motor care la reducerea brusca a acceleratiei nu mai functiona pistonul de jos desi bobina de inductie livra scanteie spre bujie.Daca scoteam bujia o stergem motorul functiona din nou.Am inlocuit semeringurile de la capetele ambielajului si se pare ca problema a disparut,nu am mai folosit motorul asa mult ca sa dau un verdict clar,dar cred ca la reducerea brusca a acceleratiei tragea putina apa pe la semering si o baga in piston.Totusi prima data verifica daca atunci cand nu functioneaza pistonul are scinteie,dar dupa cum ai spus ca dupa inlocuirea bujiei motorul a reanceput sa functioneze problema nu pare a fi din aprindere
acum as avea nevoie de un vas metalic mai mare pt probe motor "la banc"cred ca un rezervor metalic de 300-400 l ar fi suficient,asta ca sa nu ma mai duc pana la snagov si sa stau acolo doar un sfert de ora dupa care s-o iau de la capat
masori lungimea si latimea cizmei ,te duci si-ti cumperi un butoi de plastic de 40-60 lei astfel ca daca-i tai gura sa-ti intre motorul in el , asta daca ai suport stationar la motor ! :o