Nu stiu cat de mult am gresit cumparand astazi acest catamaran striped dar am comis-o..Nu am mai putut astepta si mi s-a parut o ocazie buna de inceput povestea cu velele.
Postez aici pentru ca am nevoie de un coleg forumist cu permis Clasa A care sa ne aduca din Anglia in tara.
Suntem doi care venim la munca sa-l punem pe picioare : lumini navigatie, catarg, etc.
Ma ofer sa si gatesc pt toata lumea :-[
Pe privat pot fi contactat. Ms
Textul anuntului: " Iriquois Mrk I Catamaran. Totally stripped and gutted. Professionally gel coated outside with non slip on walking surfaces. New rubber rubbing strip fitted however some further sealing required here. All new tinted windows fitted. Inside has been rubbed down ready to paint. Comes with mast, boom, serviceable sails, rudders , centre boards ,chrome rails, oven , An assortment of other things. This is a project where the hard expensive work has been done. Needs someone with time to put back together and complete. She is a boat with beautiful lines and has sailed well over many years. We have lost thousands so far so our loss is someone else's gain!! Priced for a quick sale as we want to move her She is currently out of the water and based in Plymouth"
Pretul este confidential.
Bineinteles ca sfaturile si sugestiile sunt binevenite
De asemenea, ma intereseaza ce acte trebuie sa-i cer sa-mi faca
As vrea sa putem pleca intr-o sapt max doua
PS: ramane sa-mi gasesc tovarasa frizerita
Daca poza nr 2 este interiorul actual al barcii cred ca veti avea nevoie de vreo doua luni ca sa plecati din Anglia, nu doua saptamini. Asta in cel mai bun caz. Mare atentie, drumul din Anglia pina in Romania pe mare nu e deloc o joaca.
Poti sa ne dai mai multe amanunte despre dimensiuni, suprafata velica, motor, alte dotari?
La momentul asta nici eu nu stiu mai multe. Maine vorbesc cu fostul proprietar si am lista de intrebari.
Stiu doar ca daca nu are motor plecam de aici cu outboard.
Drumul ar fi Rin, Dunare
Felicitari pentru achizitie!
O sa ai ceva de tras. Traseul cred ca va fi de poveste, poti sa descrii o adevarata epopee.
Succes in intreprindere!
E un proiect extrem de ambitios. Asta ca sa folosesc un eufemism! :) Mult succes!
Dar de ce ai nevoie de strict de permis Clasa A? Intre Dover si Calais sunt 18 NM iar in rest costier.
Multumesc pt urari...Pt ca nu avem clasa B cu noi...
Poti incerca si pe Sena, apoi in Paris intri pe Marna, iar apoi e un canal navigabil pana la Strasburg, dupa care o iei pe Rin la vale pana in Mainz (unde intri pe Main). E bine sa evaluezi mai multe rute posibile, cu avantaje/dezavantaje (distante pe apa, taxe pentru trecere prin ecluze etc.). Mult succes!
Multumesc
Salut Radule!
Felicitari pentru achizitie si pentru curajul de a fi rupt bariera dintre teorie si practica. Partea interesanta abia acum incepe. Abia astept sa ne inviti pe el.
Incearca sa-l contactezi pe Romeo alias Skipper, pe http://www.eurosail.ro/view-content/16/Info-Contact.html, (http://www.eurosail.ro/view-content/16/Info-Contact.html,) este instructor RYA, proprietar de catamaran, nu stiu daca are timpul necesar sa vina cu tine, dar un sfat bun iti poate oferi!
Din pacate oameni fara cuvant si la ei.
Nenorocitul de englez a anulat tranzactia pt motive care nu exista.
In descriere nu exista nicio mentiune despre cumparator cum ca ar trebui sa fie englez.
L-am sunat toata ziua sa-i trimit banii prin paypal sau card si nu i-a primit.Probabil ca vrea cash sa nu plateasca impozit la ei sau comisioane bancare.
Damn ! Si se mai spune ca "gentlemen agreement" a fost inventat in Anglia.
Exista si parte buna ...am facut o repetitie generala cu cine ma duc, ce iau la mine, pe unde o iau, cand plec, ce mancam, etc.
Astept pana data viitoare.
Multumesc pt ajutor!
Din ce scrie în anunţ, caută un cumpărător care să preia catamaranul rapid de unde este acum. A anunţat că nu este apt de navigaţie, iar în starea în care este ar fi durat cu mult peste două săptămâni să îl echipezi ca să poţi pleca cu el navigând. Dacă i-ai spus că vii să lucrezi două săptămâni la el înseamnă că nu ai înţeles ce vrea şi l-ai speriat.
La ei e mai complicat cu marinele, nu este ca la noi. Dacă nu eliberează spaţiul, va fi penalizat drastic indiferent de cine l-a cumpărat pe eBay. Suma poate depăşi lejer preţul bărcii. De asta uneori poţi face super afaceri, cu condiţia ca într-un termen scurt să fii acolo cu banii şi să eliberezi locul.
Părerea mea este că puteai trata la modul de a căuta un şantier mai ieftin unde să îl ţii şi apoi cum să îl transporţi, probabil, la remorcă pe apă. După aceea băteai palma cu vânzătorul, spunându-i de aranjamentele tale.
Mai există şi varianta ca să plăteşti în continuare acolo unde se află, dar de obicei este imposibil. Marinele englezeşti au liste de aşteptare destul de lungi şi dacă un proprietar nu îşi prelungeşte contractul la timp, automat va veni altcineva. De aceea şi trebuie să elibereze locul.
În fine, sunt supoziţii, dar la următoarea achiziţie trebuie să fii foarte receptiv la ce îţi spun şi să discuţi cu ei ce şi cum, pentru a evita astfel de surprize şi nepotriviri culturale.
Nu a aratat in nicio discutie termenul maxim pana la care pot sa o tin, de exemplu pana pe 10 martie. As fi cautat in alta parte marina sau nu m-as fi bagat.
In fine, astea sunt supozitii.
Ramane partea buna cu pregatirea de plecare si cu dorinta ferma de a avea anul asta un obiect de navigat care sa faca pace buna cu Arhimede.
Ms de ajutor inca o data
Intre timp reevaluez toate obiectele plutitoare de vanzare care m-ar putea atrage la bugetul meu.
aici, de ex scrie clar ca nu vinde in afara UK
Ai avut noroc de data asta, eu zic ca poti sa-i trimiti un mesaj cu "Thanks and best regards" vinzatorului.
In screenshoturile puse de tine scrie clar ca mai e mult de munca la barca, ca barca nu e "sailable" (ce o mai fi si asta, nu? :) ), ca trebuie ridicata cit mai urgent si, cel mai important, "cash privind colectarea preferat". In limba ebay tradusa de google asta inseamna "dai banu' cind vii si iei marfa" :) NU prin pay pal, transfer bancar sau alte metode de plata.
Barca respectiva mai avea nevoie de citeva luni de munca (dupa cum am scris si mai sus) si citeva mii de coco (euro, dolari, lire, franci elvetieni sau ce vrei tu) ca sa poti sa iesi cu ea pe mare. Aici e norocul cel mai mare, nu stiu daca erai pregatit de asa ceva.
Acum poţi să ne spui şi nouă cât urma să dai pe barcă, că poate nu mai este confidenţial?
Angajasem deja 4 oameni sa mergem acolo din care trei construisera barci
1 Primul era specializat in fibra stia navigatie, fusese pe mare, clasa A
2. Al doilea construia barci +fibra + permis C
3 Al treilea construia barci + specializare pe revizii de motoare
4 AL patrulea mester bun la toate din echipa primilor 3
5.Eu- stiu electrica + bucatarie (am avut un restaurant unde eu eram bucatarul) + ajutor la toate
Vorbim de Anglia unde o calatorie cu metroul costa 6 litre.
Asta era echipa care trebuia sa-i puna carma, directia, luminile de navigatie, 1 motor outboard si un rand de fibra pe interiorul zonei imerse din flotoare (daca era cazul)
Adica treaba de o sapt sa-l pregatim
In niciun caz nu plecam singur sa ma intreb cum se leaga o franghie de un ochet.
Urma sa plecam cu un microbuz cu scule, jucarii, maruntisuri, surubaraie, materiale, etc.
In plus urma sa angajam pilot din Anglia sa ne treaca canalul pana in Franta.
Planul era sa venim la motor pe canale Rin, Dunare. Aveam 2 termice + 2 electrice
Back-ul il reprezenta posibilitatea de a-l aduce rasturnat pe un trailer.
Am lucrat multa vreme la o internationala care face transport pe apa, cai ferate, sosele.
N-a fost pentru tine. Eu zic ca ai avut noroc ...Tot raul spre bine. Gasesti ceva mai bun ...Ai rabdare.
Citat din: lipan din Martie 05, 2015, 09:52:45 AM
Acum poţi să ne spui şi nouă cât urma să dai pe barcă, că poate nu mai este confidenţial?
http://www.ebay.co.uk/itm/Catamaran-30-Iroquois-mark-I-Boat-PROJECT-/331493943749 (http://www.ebay.co.uk/itm/Catamaran-30-Iroquois-mark-I-Boat-PROJECT-/331493943749)
sint de accord cu cei care spun ca ai avut noroc. Rinul are current f. puternic si stinci multe in afara senalului pe anumite portiuni. traficul este si el infernal. daca veneai cu 2 outboarduri te-ar fi costat combustibilul o groaza. si cum planuiai sa sincronizezi viteza motoarelor montate la catamaran?
La asta nu mai stiu sa raspund..era treaba colegilor de pe barca...probabil le foloseam pe rand ...2 x 40 cp..luam sonar cu noi, busola, lumini navigatie, statie radio
La vale, pe Dunare, mai ne ajuta si apa care curge...scapam mai ieftin cu benzina.
Citat din: radu_d din Martie 05, 2015, 08:34:34 PM
La asta nu mai stiu sa raspund..era treaba colegilor de pe barca...probabil le foloseam pe rand ...2 x 40 cp..luam sonar cu noi, busola, lumini navigatie, statie radio
La vale, pe Dunare, mai ne ajuta si apa care curge...scapam mai ieftin cu benzina.
Acum ca nu mai e de actualitate, cum se spune in popor, "zece vorbe-un ban nu face" :)
Imi placea forma si alcatuirea catamaranului.
Despre motorizare, parerea mea e ca un singur outboard din cele de 40cp, montat central, ar fi facut treaba suficient de buna.
Dealtfel drumul e intr-adevar lung si costisitor chiar si asa, la vale.
Ce observ eu esential din topicul asta, e ca Radu, tu esti hotarat sa ai barca :) .
Pai asta e suficient, de acum incolo nu e decat chestiune de timp pana cand o vei avea.
Un pic hotarat..daca nu iese cu nicio achizitie traforez ceva din placaj si ma dau pe balta la peste.
Si pun doua motoare d'astea sa incep probele.
Aici la Felicimond acasa pe post de ajutor.
apropos de alte probleme aparute omul spunea ca nu are carnet de ambarcatiune sau cum se numeste la ei. Imi face o chitanta de mana si gata. Pe traseul Rin-Dunare pot sa circul doar cu chitanta de mana?
Daca in viitor cineva trebuie sa faca Anglia - Romania pe canale si Dunare, aici e povestea celui care a facut Londra - Istanbul acum patru ani in urma.
http://www.manontheriver.com/the-project/ (http://www.manontheriver.com/the-project/)
Multumesc... apropos de alte probleme aparute omul spunea ca nu are carnet de ambarcatiune sau cum se numeste la ei. Imi face o chitanta de mana si gata. Pe traseul Rin-Dunare pot sa circul doar cu chitanta de mana?
Am citit blogul unui tip cu un Anderson 22. L-a dat la apă pe Sava,în Slovenia sau Croaţia. Ca să intre cu el pe peridoc, venind din Spania, i-au cerut înmatricularea SSR actualizată (expirase). Tipul a jucat tare şi a scos peste noapte alta la imprimantă! La plecare a preferat să îl vândă pe alune în Serbia.
Ca cetăţean român pe Dunăre cu o barcă de 30', îţi trebuie înmatriculare deoarece depăşeşti 7 metri. Iar pentru că depăşeşti 8m, dacă înmatriculezi în RO, mai trebuie plătită şi acciza de 500€/ml (ar veni vreo 5.000€), deşi poţi încerca să te descurci cu o înmatriculare în Belgia (trebuie să poţi dovedi că barca e de dinainte de 1998 sau să ai certificat CE de la producător).
Dacă intenţionezi să păstrezi barca în şantier o perioadă, vorbeşte în prealabil cu vânzătorul. De asemenea "cash on collection preferred", cum s-a spus mai sus, trebuie să îl întrebi dacă acceptă PayPal sau virament bancar.
Bărcile din UK se cumpără cu "act de mână" (adică nu trebuie parafat pe nicăieri, sub semnătură privată cum îi spune juridic) şi există două modele pe net (RYA şi MCA), MCA fiind mai complex niţel.
Dacă mergi acolo cu banii, trebuie să mergi, înainte să plăteşti, la marină ca să întrebi dacă barca are datorii restante, vor fi în sarcina ta chiar şi pentru o barcă neînmatriculată.
În fine, sunt destule chestii de discutat. Subscriu şi la impresia ta că era o ocazie bună dar şi la părerile de mai sus că deocamdată e mai bine pentru tine că a picat. Vei găsi altceva bun cu siguranţă, sezonul de vânzări de primăvară a început. Vezi şi ApolloDuck, eventual o excursie în UK din care câteva zile să colinzi marinele.
Dacă vrei neapărat catamaran apar câteva de genul ăsta pe sezon, am urmărit şi eu anunţurile. Atenţie la o chestie: dacă vrei cruising (adică mai mult decât un weekend-3-4 zile), ar fi bine să ai o înălţime care să îţi permită să stai în picioare în salon şi în dreptul aragazului. Catamaranul ăsta are 4 ft 11 in., adică vreo 160 cm. E cam scund; în general catamaranele mici au problema asta, şi nu te ajută că ai 2 metri în flotoare.
Multumesc