Plimbat barcazul undeva peste 1,5 ore.
De glisat gliseaza in doua lungimi de barca, cu doua morse care impreuna au 250 kg plus o foca de 80 de kg.
Undeva calculat ca doua persoane plus bagaje plus 90 de litri de benzina in chila.
Consum real de 10.5 litri la 1,5 ore de dat blana la 6000 de ture.
Viteza maxima de 25 mph sau altfel spus de 40kmph, cu elice de forta in patru pale.
N-am incercat elicea de fuga ca nu ma intereseaza, e de rezerva in caz ca se va intampla ceva nasol.
Una peste alta-s multumit, nu speram de la un Quicksilver care oricum are o geometrie de tip topor, sa scoata mai mult de 25mph cu un consum de 7-8 litri/ ora
PS:
Am uitat sa specific costurile
Barcaz 5000
Peridoc 1000
Motor 2200 cu tot cu mansa.
Furnituri, consumabile, ceasuri, computere de bord si alte alea alea inca 1000
Manopera 650.
Citat din: WBF din Martie 23, 2015, 12:31:15 PM
PS:
Am uitat sa specific costurile
Barcaz 5000
Peridoc 1000
Motor 2200 cu tot cu mansa.
Furnituri, consumabile, ceasuri, computere de bord si alte alea alea inca 1000
Manopera 650.
Pun preturile reale pentru ca vad multi care se gandesc ca e ieftin sau ca exista chilipiuri.
Nu e deloc ieftin cand vrei calitate si chilipirurile au de obicei cate o problema sau doua
Poza cu barcazul:
.... dar nici scump nu este. Un setup similar nou noutz la dealer te duce in 20-25k
@Mihaif99
Stiu cat te duce la dealer.
Si mai stiu ca daca vrei ceva o faci iarna.
Am vandut oarecum pe break even, nu in pierdere, tabla de sl410.
Barca ok dar nu pe gustul meu si a partenerului meu.
Vanzare care a ajutat la achizitia de diverse.
Acum sa vedem cum se comporta barcazul, momentan motorul e genial, barca are comportament decent.
Nu ma asteptam, sincer, la asemenea comportament de la un motor ca de la Evinrude.
Devin fan 2 timpi, eu, fan 4 timpi
Sa o stapanesti sanatos man.
Se comporta foarte bine cu 50 de cai. Daca e sa ne luam dupa Horea de pe Barcaholic, asta zicea ca Evnrude de 50 scoate chiar mai mult. Consumul e mai mult decat acceptabil. E o barca pe cinste.
sa te bucuri de ea sanatos.
@mihai
".... dar nici scump nu este. Un setup similar nou noutz la dealer te duce in 20-25k"
la dealer barcaz+mercuri 50cp 4 timpi = 12.5k+tva
Multumesc mult de urari.
Este si o sa fie un barcaz ok.
Zic eu...
@Mihaif99 daca vorbim de aceleasi Horea, din Cluj, da, el e ala care a pus barcazul la punct.
L-am ignorat o gramada de vreme, fiind prieteni, dar e omul care mi-a zis verde in fata: ori o facem de la zero ori poti sa mergi unde vrei, da la mine nu, eu nu fac carpeli.
Una peste alta, n-am comentat la pret.
Pretul l-am facut oarecum public. E variabil..
Si a iesit ok. Cu proba pe apa, ceea ce nu prea vezi uzual.
Nu zic cat m-ar fi costat la Rebegel...
Cu rugamintea sa nu-mi mai aud de Mercury :)
Am doua, un Optimax si o morisca de 15.
E doar o rugaminte personala, nici o legatura cu fanii Mercury.
Tot respectul pentru ei.
Ca am eu mini traume?..
E alta discutie.
Revenind la proiectul actual:
Vai mama ei barca cu un Mercury de 50cp.
Glisa in 8 lungimi de barca.
Asta fara Stingray sau ceva..
Minim.
Multumesc, nu.
In rest, sa auzim de bine si sa ne bucuram de barcazuile noastre. Ca aia e important, restul is detalii
Daca vorbim,de aceeasi persoana, din Cluj,a fost coleg cu mine la BRP Europe,si in Italia facea teste si imbunatatiri la motoarele de la Brp.
Ii un tip doxa in motoare si ambarcatiuni si te cunoaste bine de ti-a luat asa putin si ti-a facut treaba, cu alte cuvinte ai avut noroc cu carul ca l-ai prins pe el sa iti configureze ambarcatiunea.
Am auzit ca s-a asociat cu un croat si cu un ungur si au ceva marina,oare nu mai lucreaza cu ei?
Acesta a fost motivul pentru care a renuntat la colaborarea cu BRP Europe,desi avea un venit de nnn ori mai mare ca al nostru(angajatii).
Eu am tot incercat sa dau de el sa ii propun o afacere in Romania, si nu am reusit.Te rog daca poti da-mi pe privat nr de telefon la care raspunde sa incerc sa dau de el.
Multumesc mult.
Yep, vorbim de aceeasi persoana.
Din pacate nu am libertatea de a da mai departe un numar de telefon.
Cu scuzele de rigoare
Dar, daca zici ca va cunoasteti si ati fost colegi, cu siguranta stii cum il cheama.
Nah, mai pui un @ si un yahoo.com si ajungi la el.
In alta ordine de idei, fix ce-ai auzit tu am auzit si eu.
Banui ca lucreaza extern, in tari care ori au traditie nautica precum Croatia ori au o rigoare a lucrului bine facut si pe bani corecti precum Ungaria.
Legat de cum si cat am platit, am spus ca pretul e variabil.
Calitatea in schimb e constanta si poate cel mai important intr-un patreneriat la un proiect este ca fiecare partener sa urmareasca calitatea.
In rest, numai de bine
Era un Horea pe celalalt forum, parea ca stie treaba omul si avea si legaturi cu Croatia, doar ca arata un pic de atitudine si energie cam agitate si cred ca s-a retras, eu cred ca ar fi putut ajuta mult daca ramanea:
Horea:
CitatNu sunt detinatorul adevarului absolut si nici nu vreau sa fiu,caci m-as plictisi daca nu as mai avea de invatat, dar dupa o facultate ,un master in motoare termice,o scoala de navigator,4 limbi vorbite fluent la nivel universitar si 30 de ani de experienta ,as putea sa fiu oricand profesor pentru multi de pe acest forum.
O fi acest user de pe forumul celalalt , tipul a fost mai mult decat OK , mi-a dat niste sfaturi care i-au luat cel putin 30 min in fata tastaturii , si e si fan BRP . :)
Citat din: HoreaSfatul meu personal daca vrei sa ai un motor performant cu un consum f.mic(cel putin cu 50% mai mic decat orice motor in 4 timpi) si performante cu cel putin 50% mai mari este Evinrude Etec de 30 sau 40hp(cel mai bun motor de 40 care s-a produs vreo data in lume,motor facut special pentru tavaleala,pentru pescarii profesionisti,cu specificatii care nu le intalnesti la nimeni!!!!).
Mai oameni buni.
Nu am nici o idee la cine va referiti sau ceva, si nici nu vreau.
Sincer.
Dar nu sunteti departe de adevar
Eu am deschis ciocu' despre un nene, amic, certificat BRP, care stie exact cat e ceasul, care a fost suficient de decent sa ma ajute cu expertiza, munca si pasiune la finalizarea unui proiect.
Nu fac reclama, sfinte kkt. Ca nu am de ce.
O sa sune arogant, dar nah, exista oameni care au proiecte.
E un om dificil, ca si mine.
Suntem unii care cautam excelenta in orice facem si de multe ori nu avem timp de povesti degeaba.
Ca nu gasim excelenta, ok, dar o cautam.
Zic ca e ok, nimeni nu are monopol pe ea.
Uneori ne mai pierdem vremea schimband opinii online.
Chestie ok decat ca omul nu vrea expunere.
E treaba voastra sa luati de bune sau nu ce punem noi online.
E o treaba strict subiectiva ca ne place Evinrude. La unii ne place Quicksilver, la altii nu, si zic ca o vechitura de Shetland e mama lor..
Acum eu ma duc sa-mi plimb catelusul, ca e apropae 11
@Byteworks
Probabil ca e ceva legat de aerul de aici, avem uneori o atitudine ciudata, ne cerem scuze si promitem ca o sa incercam sa nu mai fim aroganti
@WBF: nu cred ca s-a referit cineva ca faci reclama cuiva :). Baietii si-au adus aminte de un coleg de pe celalalt forum, care a facut ceva "valuri" acolo, dupa care a disparut in ceata. Omul parea destul de pregatit, dar avea un mod ciudat de a aborda comunicarea online, adica era sus tare in turnul lui de fildes. Daca ati facut impreuna treaba la barca ta, cu atat mai bine, omul parea ca le stie.
La fel ca toti colegii de pe aici, si eu incerc sa invat cat mai multe despre tot ce e nou si performant, si uneori incerc sa-mi aduc si eu particica de contributie, daca ma pricep. Totusi, ceea ce evit (si spun asta strict despre acel coleg) este sa dau verdicte categorice. In fine, fiecare cu treburile lui, cel mai bine revenim la subiectul topicului.
Din partea mea, ma bucur ca ati rezolvat cu bine propulsia Quicksilver-ului, care, exact cum spuneai, nu e un monument de finete hidrodinamica, si nici nu e o barca prea usoara. Cred ca la glisarea rapida a contribuit, in afara de cuplul bun al ETEC-ului in 2 cilindri, si elicea in 4 pale.
Ma gandesc ca si hydrofoil-ul a avut contributia lui, cu toate ca e mai greu de cuantificat. Cel mai bine se vede contributia hydrofoil-ului la probele practice, odata cu, odata fara el. Noi de exemplu am fost mai multumiti despre cum s-a miscat o barca facuta de mine cu un ETEC de 25 fara hydrofoil, decat cu hydrofoil. Nu stiu exact ce tip era, dar semana destul de mult cu Stingray-ul pe care l-am vazut pe motorul tau, cand era inca la vanzator.
Intr-adevar ETEC e altceva, dar nu cred ca e neaparat solutia universala de motorizare. Argumente sunt o multime, si pro si contra. Cel mai important e ca in cazul barcii tale solutia a fost cu adevarat optima, iar motivul e cuplul sanatos obtinut din cei 2 cilindri (cursa mare a pistoanelor), elicea mai "de tractiune", si nu in ultimul rand conceptia inovatoare a motorului nervos, 2 timpi injectat de ultima generatie.
Vali, scot catelusul la plimbare si raspund, ok? :)
E democratie, nu-i nici o graba :).
Vali.
Capacitatea de a comunica, online, a unora, uneori pare si este o problema.
Pe care nu o comentez.
Nu-s purtatorul de cuvant al nimanui :)
Ai vazut editari la postarea mea si nu vreau sa le reeditez :)
Prietene, unii suntem mai echilibrati, altii suntem dispusi la verdicte.
In opinia mea verdictele-s autiste.
Iar turnul de fildes e o mizerie absoluta.
Cam cat crezi ca zambesc la monumentul de finete hidrodinamica Quicksilver, cuplul de la 2 timpi si elicea in 4 pale?
Eh?
Maxim, ca le-ai vazut si tu, de la distanta :)
Ps:
Nu stiu nimic despre turnuri de fildes si verdicte anterioare sau de pe alte forumuri, sincer.
O sa ma uit.
Nu ca ar conta...
Eu zic s-o lasam asa si sa ne vedem de ale noastre :). Adica de pasiunea pentru barci, si nu despre autisme si turnuri de fildes :P.
Strict despre hydrofoil, din ce am experimentat, in unele cazuri efectul e semnificativ, in altele imperceptibil. La un anumit trim (la inceputul cursei negative, adica elicea mai sub barca), efectul lui este o portanta care ridica mai repede pupa din "holeshot", barca ajungand in glisare mai rapid. Totusi, la o barca echilibrata si suficient de usoara, intrarea in glisare se face mai usor, si poate din cauza asta am avut senzatia ca efectul "aripioarelor" a fost neglijabil.
Oricum, rezistenta de apendice a hydrofoil-ului la mars constant e aceeasi, indiferent de tipul barcii. Noi cu hydrofoil-ul montat aveam 2 jerbe de toata frumusetea in pupa, care bineinteles ca au disparut si barca s-a miscat mai fasnet odata ce l-am dat jos.
Ar fi interesant daca ati putea sa faceti o proba si fara hydrofoil. Cred ca barca va intra ceva mai greu in glisare, dar e posibil ca viteza sa mai creasca putin. Daca totusi e ok cum e acum, nu va deranjati, important e sa va placa voua cum se misca.
Asta cu hydrofoilul e cea mai discutabila treaba.
Am facut teste pe apa cu si fara.
La toporul de Quicksilver eu zic ca ajuta.
Ca barca are geometrie de topor, cred ca e clar, nu vorbim de o barca echilibrata si usoara.
Dar nah, incearca sa explici cuiva ca ce e aratos nu e neaparat hidrodinamic.
Cu scuzele de rigoare ca am sa fiu putin off-topic, inca un lucru despre hydrofoil: am intalnit de mai multe ori entitati comerciale care clamau "cutare hydrofoil este cel mai bun, cel mai hidrodinamic, dezvolta portanta maxima etc", referindu-se culmea la o placa ingusta. Bineinteles ca in realitate efectul nu era nici macar la nivelul unui hydrofoil normal, cu anvergura mare.
In orice curs de manevrabilitate a navei, unul din cele mai importante lucruri pe care se pune accent este influenta raportului de aspect (aspect ratio) al apendicilor - carme, derivoare, aripi portante etc. Astfel, intotdeauna efectul maxim la o actionare minima se obtine cand avem raport de aspect mare (anvergura mare si coarda mica a profilului). Din acest motiv, si la actionarea trimului, un hydrofoil cu anvergura mare si lungime mica (precum Stingray) va actiona mult mai rapid in sensul crearii portantei, comparativ cu un hydrofoil ingust.
Scuze ca am scris chestiunile astea pe acest topic, dar m-am gandit ca tot discutam de hydrofoil, si n-am vrut sa uit ideea. In plus, sper ca nu e prea greu de inteles ce am vrut sa spun :).
M-am tot uitat la piata mini-cruiserelor, si am vazut doua barcute foarte interesante de la concurentii Quicksilver, ce-i drept in alta clasa. E vrba de mini cruiser la 6.50 m TRAILARABLE si cu inboard DIESEL!
Coca pare a fi de semi-glisare. Quicksilver nu are model echivalent.
Ocqueteau 645
Janneau Merry Fisher 650 https://www.youtube.com/watch?v=_O3_qAdM7dA (https://www.youtube.com/watch?v=_O3_qAdM7dA)
Are cineva experienta cu asa ceva ? Mie mi se par foarte misto.
Citat din: byteworks din Martie 28, 2015, 07:32:55 PM
Era un Horea pe celalalt forum, parea ca stie treaba omul si avea si legaturi cu Croatia, doar ca arata un pic de atitudine si energie cam agitate si cred ca s-a retras, eu cred ca ar fi putut ajuta mult daca ramanea:
Horea:
Da cred ca vorbim de aceeasi persoana.Este un tip intradevar dificil la prima vedere si nu prea suporta sa fie contrat de neprofesionisti,dar sa stii ca astia de la BRP de dreptul il iubeau,pentru ca este absolut un profesionist adevarat.
Ii dadeau astia un target de facut si el era ca un panzer nemtetsc ,nu avea stop pana nu ii dadea de capat si in 99% din cazuri avea dreptate in ceea ce facea.
Colegii elvetieni ii spuneau Panzerul si le era o ciuda pe el de mureau,ca ,canadienii pe ei nici nu ii bagau in seama in favoarea lui.
Intradevar avea momente cand era foarte dificil sa comunici cu el din cauza faptului ca are o mentaliate de neamt combinata cu o inteligenta de latin cu directie de rus adica numai inainte, si in momentul in care incercai sa iesi din aceste restrictii nu mai vorbea cu aceea care incercau pe din laturi, ii o mancatorie aici.
Au amanat de 3 ori testele finale la Evinrude G2, din cauza lui/a lor defapt ,pentru ca nu a vrut sa mai finalizeze corectiile de ulei,numai pentru ca nu l-au platit la timp pentru ce lucrase pana atunci.
Le-a spus ca daca vor munca de pomana cu asta el nu e de acord,si-a luat catrafusele si plecat in tara.Au incercat astia sa ii continue munca, dar le-a dat cu virgula,au trosnit vreo cateva motoare,a ajuns treaba la CEO de la BRP Europe,pe noi era sa ne desfiinteze,pe seful de la resurse umane si pe cel de la salarizari i-au dat afara,iar apoi nu stiu pe ce bani si ce intelegere au facut cu el de a venit si si- a terminat treaba,dupa care a plecat cu totul si s-a asociat cu croatul si cu ungurul.
In concluzie ,intradevar dificil om dar daca vrei sa faci un bussines corect si profesionist in domeniu ,este primul om la care m-am gandit.
Din cauza stresului de aici si eu incerc sa plec la altceva mai linistit,dar nu gasesc inca o varianta.
Astept sugestii pentru Romania in domeniu,poate cine stie..........
@BRP: bun venit pe forum. Discutia e interesanta, dar cred ca ar trebui sa cream un topic separat pentru ea, sa nu interferam in discutiile tehnice din acest topic. Asa ca vom separa postarile, rugamintea la dvs fiind sa ne spuneti un titlu potrivit pentru noul topic.
Proba pe apa.
Martie, frig ca dracu.
Ala micu cu cagula..eu
Ala mare, tata lu' barca.
http://youtu.be/QG1dXnsrDBc (http://youtu.be/QG1dXnsrDBc)
Salutare
Mai aveți ceva updates despre combo?
Mai ales despre ETEC m-ar interesa in special...