Am o nelamurire legata de alegerea tipului de ulei pt motorul meu mercury 60cp 2t 2004 cu rezervor separat de ulei . La celelalte motoare de barca care le-am avut am folosit un ulei Pannasol TCW 3 recomandat de OMC si fabricat in "GERMANY" (la un pret excelent).Acest ulei se foloseste in amestec de 1:50 .M-am uitat si la alte uleiuri tot TCW3 dar sintetice ,acestea au o ratie de amestec 1:100. Acum nelamurirea mea e legata de faptul ca motorul meu isi ia aceiasi cantitate de ulei ori ca eu bag pentru amestec 1:50 ori 1:100 .Pe alte motoare exista un mic stiker care reconda amestecul 1:100 caz in care ma gandesc ca ar trebui un ulei cu aceleasi specificatii ,pe motorul meu nu am gasit sa scrie , deci ce ulei sa folosesc???
Citat din: pilu din Aprilie 15, 2015, 07:50:53 AM
Am o nelamurire legata de alegerea tipului de ulei pt motorul meu mercury 60cp 2t 2004 cu rezervor separat de ulei . La celelalte motoare de barca care le-am avut am folosit un ulei Pannasol TCW 3 recomandat de OMC si fabricat in "GERMANY" (la un pret excelent).Acest ulei se foloseste in amestec de 1:50 .M-am uitat si la alte uleiuri tot TCW3 dar sintetice ,acestea au o ratie de amestec 1:100. Acum nelamurirea mea e legata de faptul ca motorul meu isi ia aceiasi cantitate de ulei ori ca eu bag pentru amestec 1:50 ori 1:100 .Pe alte motoare exista un mic stiker care reconda amestecul 1:100 caz in care ma gandesc ca ar trebui un ulei cu aceleasi specificatii ,pe motorul meu nu am gasit sa scrie , deci ce ulei sa folosesc???
Daca are rezervor separat pune un ulei cu specificatia TCw3,daca nu are rezervor separat raportul de amestec care este sfant este 1:50.
Nu de ulei tine raportul de amestec in aceste cazuri, ci de specificatiile constructive ale motorului.Ca masura suplimentara de protectie la unele motoare se recomanda un adaos de 1:200 in rezervor chiar daca are injectie de ulei separat.
Chestia cu raport de 1:100, a fost incercare a majoritatii producatorilor ,cu ceva vreme in urma, dar s-a dovedit a fi nefiabila si era functionala doar cu uleiurile de producator(Mercury oil,Yamaha oil,etc) care sunt cu mult mai scumpe.
In concluzie,daca vrei sa nu ai probleme, ar fi indicat sa respecti ce ti-am sugerat.
Atentie mare la mot. cu rezervor de ulei am avut ocazia la doua mot. sa constat ca are ulei dar mot. era varza senzoru indica ca are ulei in rezer. dar nu si ca-l injecteaza .solutia .. am blocat furtunasele ce duc la carburatr si am lasat uleiul in rezer. ptr. momi si am facut amestec in rezervor ,grupa TCW3 este f bun mult noroc.
Amestec 2% este recomandat eu cate mot. am reparat n-am intalnit nici unul stricat de la ulei mai mult in amestec ,in schimb invers destule multa bafta.
@BRP citez:""Chestia cu raport de 1:100, a fost incercare a majoritatii producatorilor ,cu ceva vreme in urma, dar s-a dovedit a fi nefiabila si era functionala doar cu uleiurile de producator(Mercury oil,Yamaha oil,etc) care sunt cu mult mai scumpe."
Eu am un motor Yamaha 5Cp 2T, pe care este inscriptionat 1:100 raport amestec ulei/benzina. sa merg pe 1:50 si sa nu ma iau dupa ce zice fabricantul ?
Voi urma sfatul lui BRP , voi folosi tcw 3 normal ,nu cel fulsintetic.+ un mic adaus in rezervor.
Cand nu functioneaza ungerea automata cred eu ca se infunda vreun furtunas sau orificiul din carburator ,voi incerca sa fac o curatare a circuitului de ulei ,sfaturi ceva de la cei care au mai facut operatiunea asta?
Kalifu ce senzor de ulei are motorul cu injectie ulei?
Eu am un motor Yamaha 5Cp 2T, pe care este inscriptionat 1:100 raport amestec ulei/benzina. sa merg pe 1:50 si sa nu ma iau dupa ce zice fabricantul ?
Pune 1:50 si nu ai sa ai probleme.
Citat din: pilu din Aprilie 15, 2015, 02:42:59 PM
Voi urma sfatul lui BRP , voi folosi tcw 3 normal ,nu cel fulsintetic.+ un mic adaus in rezervor.
Cand nu functioneaza ungerea automata cred eu ca se infunda vreun furtunas sau orificiul din carburator ,voi incerca sa fac o curatare a circuitului de ulei ,sfaturi ceva de la cei care au mai facut operatiunea asta?
Daca ai fi cumparat motorul de nou ,ti-as fi spus sa incerci, daca ai posibiltate financiara sa folosesti un ulei full sintetic, la care cea mai valoros parametru ar fi sa fie "ash free",adica arde fara cenusa si zgura.Cum aceste uleiuri sunt ffff putine pe piata si extrem de scumpe,a da bani in plus pe un ulei care este sintetic,dar nu este ash free, este egal cu frectie pe picior de lemn cu apa rece= bani aruncati.In general sa stii, ca posesorii de motoare sunt prea putin interesati,de marca de ulei,ci mai degraba de pret si de specificatiile vizibile, nu si de cele din fisa de produs, asa ca la un motor second nu te prea ajuta cu nimic,acuma in al12 -lea ceas sa pui tu cine stie ce ulei scump.
Am vazut la Epix Marine, ca au ulei Mallory, care este un ulei f.apreciat si folosit in SUA, pe care il recomand si nu este scump.
Citat din: BRP din Aprilie 15, 2015, 04:07:48 PM
Eu am un motor Yamaha 5Cp 2T, pe care este inscriptionat 1:100 raport amestec ulei/benzina. sa merg pe 1:50 si sa nu ma iau dupa ce zice fabricantul ?
Pune 1:50 si nu ai sa ai probleme.
Mergi pe mana producatorului, foloseste ulei de caliate - Yamalube, Castrol, Quicksilver, Ravenol - si motorul o sa rasneasca mult si bine!
Fa-i un bine motorasului si nu experimenta 1\50, 1\75 sau orice alta combinatie ... masoara cu atentie fix cat zice manualul.
Eu pentru yamaha autolube 2t folosesc yamalube de la Lacramioara 57lei/l tva inclus. acum ce sa fac ? mai pun si in rezervor o completare ?
Salut.Multumim pentru raspunsuriBRP,sint foarte clare si dupa parerea mea pe intelesul tuturor.Am o nelamurire cu uleiul pentru motoare 2t cu care ma contrazic cu niste amici.Eu sustin ca este diferenta intre uleiul facut pentru motoare racite cu apa si motoarele racite cu aer in privinta punctului de ardere si ca este ideal ca uleiul sa arda complet in motor si aduce un plus valoare la putere pe cind mai multi amici ai mei sustin ca uleiul de 2t e la fel si cu cat punctul de ardere e mai ridicat cu atat uleiul e mai bun.Te rog luminezane si pe noi in aceasta privinta.Multumesc anticipat.
Din experienta mea ( neplacuta ) cu un Suzuki 2T autolube , iti recomand calduros sa anulezi pompa de ulei si sa bagi ulei in rezervorul de benzina . Chestia asta o sa-ti ia max. 5 min in plus la alimentare , dar te poate scuti de multe neplaceri .
Fostul meu motor a avut la un moment dat o lipsa majora de ungere , ambielajul era rosu la demontare , rulmentii praf , biela iesita prin bloc .
Ca si ulei iti recomand un ulei 2T pt. motoare marine de la un producator consacrat , Motul , Castrol etc .
Mercury , Yamaha si alti producatori de motoare nu fabrica uleiuri , ei il cumpara de la producatori si il ambaleaza sub sigla proprie . Faza naspa e ca in ultimul timp pt. maximizarea profitului , ambalatorii astia de cumpara uleiuri de la producatori mai '' ieftini '' care nu fac neaparat si uleiuri de super calitate .
Eu si cativa prieteni am folosit MOTUL Outboard Tech 2T si nimeni nu a avut nimic de reprosat ( umbla zvonul ca cei de la Suzuki folosesc Motul la motoarele lor marine ) .
Multumesc kimi. Acum sunt tulburat de tot. Unii spun ca nu au avut probleme cu autolube , altii da. Cum pot verifica daca pompa de ulei functioneaza corect ? Si cat ulei sa pun la litru de benzina ?
Demontezi carburatoarele si vei ajunge la jiclorul de ulei si vei vedea picatura de ulei in buza , daca e asa la toate trei e k . Daca mai dai la atomat si stropeste e si mai k
Kimi daca ai citit comentarul meu ai inteles cum stau lusrurile ptr. prieteni care au mot. in 2t. si cu injectie de ulei senzorul de nivel se afla in rezervorul de ulei Daca nivelul este la limita atunci senzorul intra in actiune si intrerupe sacinteia la doi cilindri si in urmatoarele secundae se opreste mot.calculatorul nu inregistreaza si daca se face ungera daca ai nelamuriri sunama la nr 0735866236
am gasit ulei "fara cenusa " 10 litri 65 euro este tcw3 si recomandat pt skyjet-uri ,mam uitat si la castrol ,e mai scump si e doar" cenusa redusa" .
Citat din: pilu din Aprilie 15, 2015, 09:47:09 PM
am gasit ulei "fara cenusa " 10 litri 65 euro este tcw3 si recomandat pt skyjet-uri ,mam uitat si la castrol ,e mai scump si e doar" cenusa redusa" .
TCW3=TWO STROKE WATER COOLED FORMULA 3
Pe romaneste=DOI TIMPI, RACIT CU APA FORMULA 3
Exista si alte formule decat formula 3.
Un motor racit cu aer in doi timpi,nu are aceeasi parametrii constructivi,de expl. sunt motoare care nu au rulmenti cu ace pe lagarul de biela,au alti parametrii de dilatare functionala,etc, nu facem aici teorii constructive ale motoarelor.
Ca sa raspund, si celorlalti, sunt diferite solutii constructive pentru mixarea automata,dar sfant este amestecul de tip premix, in rezervor.
Solutia VRO de la Johnson& Evinrude= dezastru cu toata protectia lor de senzori, motoarele cad pe capete, si este aparuta deja versiunea de Remove(de inlaturare) a pompei comune benzina &oil de mai bine de 20 de ani.
Solutia de dupa anii 2000 de la Johnson&Evinrude cu pompa de ulei in rampa comuna cu senzor de circulatie si presiune este cea mai fiabila si nu da gres,daca senzorii nu functioneza ,se taie alimentarea CDI si /sau reducerea turatiei motorului in prima faza.
Solutia Suzuki= deasemenea dezastru, arbori decaliti sau rupti, recomand inlaturarea, nu se mai fabrica aceasta solutie.
Solutia Yamaha ,Tohastu, Mercury,Mariner= pompe mecanice, bunicele fara feedback negativ,DAR!!!!!!!!!, totusi cu probleme la partea de avertizare si protectie la ramanerea fara ulei, am vazut motoare crapate din cauza ramanerii fara ulei si a faptului ca avertizarea nu a functionat cu toate ca pompa de ulei era functionala.
Aici recomand, fie sa aveti grija sa fie mai tot timpul ulei destul in vas ,fie periodic sa goliti vasul si sa verificati sub protectia unei benzine cu amestec in ea, daca senzorii functioneaza corect.
Cu toata comoditatea ce o creaza amestecul automat,eu personal recomand ,cand se poate inlaturarea mixajelor automate sau cel putin verificarea lor la sange,pentru ca altfel,consecintele sunt dezastroase.
Citat din: AdrianZUZ din Aprilie 15, 2015, 04:37:57 PM
Mergi pe mana producatorului, foloseste ulei de caliate - Yamalube, Castrol, Quicksilver, Ravenol - si motorul o sa rasneasca mult si bine!
Fa-i un bine motorasului si nu experimenta 1\50, 1\75 sau orice alta combinatie ... masoara cu atentie fix cat zice manualul.
Am sa iti dau un raspuns asa prin ricoseu, cu o mica abreviatie despre ce inseamna,recomndarea producatorului,eu fiind in interiorul unei companii producatoare,pentru mai bine de 10 ani.
In anul 1999 cea mai mare companie de motoare de ambarcatiuni , si cea mai buna totusi , OMC da faliment.
De ce?
Pe langa un management, prost financiar, factorul decisiv a fost cel de ordin tehnic care a declansat criza financiara din companie.
Pe scurt, au fost cateva decizii proaste, la nivel de conducere tehnica, si proiectare a unor motoare care adus in lant la dezastru.
La toate acele motoare,puse in productie si in vanzare mai apoi a fost cate un manual al utilizatorului, care nu inseamna ca era si corect tehnic ce era scris in el.
Concret si cu inceputurile:
1.Ole Evinrude, inventeaza motorul outboard,si creaza o companie care pune accentul pe fiabilitate
2.Produc motoare f.fiabile, dar si multe piese de schimb pe stoc, piese care nu se prea vand,din auza ca motoarele era f.bune
La acea vreme,Mercury facea pocnitori,Yamaha muzicute,Suzuki nu exista,Tohatsu se chinuia pe piata din Asia,Honda incepeau cu motociclete pentru saraci etc.
3.Pe masura ce concurenta isi facea aparitia pe piata,pe niste ingineri de la proiectare ii mananca degetele si sa fie ei mai cu mot,aleg sa puna pe motoarele lor f. bune,o pompa de amestec de ulei automata,asa numita VRO .
Aceasta pompa era actionata prin vacum si avea 2 etajari,1 ulei si 1 de benzina,2 membrane si etaj de mixare, fara senzori.
Aceste s-au dovedit a fi un dezastru,si din tot ce au facut bun pana atunci a ramas doar praful.
Cu toate ca utilizatorii,respectau INDICATIILE DIN MANUAL,motoarele crapau si concurenta se ridica peste cadavrele OMC.
Dar ai nostrii zmei nu s-au lasat,au reproiectat pompa, cu senzori de impuls,si CDI care numara impulsurile si in caz ca nu existau aceste impulsuri, opreau motorul.
Utilizatorii deasemenea respectau manualul,dar motoarele crapau.
Si uite asa a durat aproape 15 ani de respectare a instructiunilor din manual si de crash de motoare,fara ca cineva sa le dea vreo dou dupa cap la idiotii de ingineri.
In acest timp, celelalte companii,care nu stiau sa faca motoare,au ales solutii mai simple,si s-au dezvoltat pe seama prostiei din managementul OMC.
Colac peste pupaza in sfarsitul anilor 90,ca sa reduca din pierderi si iasa pe piata cu ceva nou,ca sa poata revigora compania,cumpara pe bani f.multi o inventie a unui profesor german,un sistem de injectie directa denumit ulterior FICHT RAM,il implenteza fara suficiente testari pe piata pe aceleasi motoare foarte bune de fapt,care crapa din nou si urmeaza dezastrul binecunoscut din 1999, adica falimentul.
Acest faliment s-a datorat, in primul rand ungerii din motoare si solutiilor prost alese!!!!!!!!!!!!!!!
Toate celelate companii in domeniu, au crescut si au invatat sa faca motoare din prostia celor de la OMC, orientandu -se pe diferite segmente de piata si tehnologie.
Compania Bombardier,care facea deja,skijet-uri, snowmobile,utilaje de prelucrat zapada pe partii de ski,atv,avioane,motoare de avion,metrouri,nave,si cate si mai cate,a mirosit ocazia si cumparat compania OMC,si a facut divizia BRP cu un alt management si alta viziune asupra produsului final si feedback-ului consumatorului.
Ca sa concluzionez, dupa o perioada de tranzitie ce a durat pana in 2005,timp in care s-a facut curat,reevaluat,tot ce misca in compania veche,au introdus un nou concept la motoarele outboard,au inteles si aplicat faptul ca feedback-ul de la consumator este cel mai important test de functionare a unui produs,au inlocuit pe gratis si fara comentarii, mii de capete motor,au apelat la expertiza la cei mai buni proiectanti din lume,au creat o divizie care cerceteaza reclamatiile consumatorilor(tehnice) si cauta solutii,au lasat computerele motoarelor in regim deschis ca sa se poata face update-uri si corecta erorile,etc.,chestie nu prea intalnita la concurenta ca sa nu spun inexistenta.
Revenind la uleiuri,si amestecuri va voi da un exemplu de mine din casa.
Incepand cu productia din 2006-2007, din dorinta de intra pe piete restrictive la emisii,se ia decizia de a suprima o linie de ulei ce introducea in rate relativ reduse ulei in linia de benzina.
Calculele de compensare nu au fost suficient de bine puse la punct,dealerii nu si-au prea dat interesul la inceput, si recomandarea ca in cazul ca se trage de motor la limite,sa se folosesca uleiul de top XD100 cu rata de adaus de TCW3(adica aproape dubla),nu a fost respectata si inceput necazul.
Au inceput sa cada motoare.Pe utilizator nu il intereseaza precum am mai spus toate aceste amanunte de interior, ci doar ca motorul trebuie sa functioneze 100% cu uleiul cu care ii setat calculatorul.
Remediul la acesta problema a fost schimbarea totala si pe gratis a catorva mii de capete motor in cel mult 10 zile de la data prezentarii la service,update obligatoriu al softului calculator,reproiectarea pentru generatia noua din 2008,a injectoarelor etc.
Unde a ajuns BRP in acest fel, la Evinrude G2(proiect la care am participat si sunt mandru),la 5 ani garantie fara limita de ore la functionare
Eu spun ca este un exemplu concludent,ca chiar daca respecti manualul se pot intampla necazuri, si ca feedback-ul utilizatorilor si a tehnicienilor merita cate odata luat in seama.
Dvs. decideti in ce conditii,cum si cand, trebuie doar sa aveti o minte deschisa si selectiva in acelasi timp.
BIG BIG LIKE !
Multumesc de informatiile din "casa".
Eu am putina experienta cu motoarele de barca si limitata la Yamaha (20cp 90cp 25cp), Tohatsu (4cp) British Seagull (1 si ceva cp :)) Evinrude (15cp) toate 2t. La ce am avut, pana acum, s-a aplicat de minune regula manualului respectat ... inclusiv tipul uleiului ... Yamaha cu autolube digera f f bine Yamalube, in timp ce la altele merge si Castrol sau Quicksilver fara sa sesizez diferente.
Evident ca exista si exceptii si de aceea ma bucur ca exista oameni care impartasesc si problemele avute de diverse motoare/modele.
Revenind la motorul Yamaha 5cp 2t - eu nu as pune mai mult ulei, mai ales ca sigur nu este un motor care sa mearga turat la maxim non stop. Consumul de ulei / an este mult prea mic ca sa merite riscul sa experimentezi uleiuri ieftine. Oricum preturile sunt tot pe acolo ... la Yamaha litrul de TCW3 este aprox 50ron.
PS Eu oricum am doua idei, putine si fixe, Yamaha si Toyota! ;D
Citat din: ionitzady din Aprilie 15, 2015, 08:54:24 PM
Demontezi carburatoarele si vei ajunge la jiclorul de ulei si vei vedea picatura de ulei in buza , daca e asa la toate trei e k . Daca mai dai la atomat si stropeste e si mai k
azi am vrut sa verific circuitul uleiului ,am observat ca pompita de ulei(mikuni) injecteaza uleiul direct in furtunul de benzina inaintea pompei de alimentare ,asta inseamna ca dupa pompa de alimentare am benzina amestecata gata .o fi bun sistemul asta ?? motorul e mercury din 2004.
am uitat mai e un furtunel subtire care duce din pompa de ulei la shok-ul electric unde intra din nou in furtunasul cu benzina al shokului
@ AdrianZUZ: la ''fixe'', la mine a intrat de curand in club si Honda. Ref. la amestec ulei ptr. motorul meu Yamaha de 5CP 2T, am sa continui cu 1:100 MOTUL TCW3. Sistetic, semi, mineral ? De asta am folosit pana acum,fara probleme :http://www.ulei-motul.ro/produs/181/motul-outboard-tech-2t.html. E ok ?
Eu nu am folosit Motul la barci, nu am avut ocazia - pentru Subaru 2.5XT, motociclete si scutere a fost bun. ::)
daca nu e montat pe o barca grea, mai degraba as suspecta un 5cp 2t de mers indelungat la blana. Nakasone, totusi, de ce nu ulei yamalube?
In rest, perfect de acord cu o verificare periodica a functionarii sistemului autolube dar si a senzorului de nivel scazut de ulei. La motorul actual (yamaha 25cp autolube) , motorul intra in regimul de protectie cand mai are aprox 150 ml ulei din total 700 ml cat are vasul. La momentul in cauza se aprinde un bec pe motor si turatia scade.
@Sosokatm : iau si incerc Yamalube,1:100.O intrebare ,,tare": uleiul din cizma se schimba anual, indiferent de nr. de ore de exploatare a motorului(cazul meu 5cp 2T) ? Intreb ptr. ca am auzit diverse variante. Prefer un raspuns autorizat.
Citat din: BRP din Aprilie 16, 2015, 07:08:18 AM
Am sa iti dau un raspuns asa prin ricoseu, cu o mica abreviatie despre ce inseamna,recomndarea producatorului,eu fiind in interiorul unei companii producatoare,pentru mai bine de 10 ani.
In anul 1999 cea mai mare companie de motoare de ambarcatiuni , si cea mai buna totusi , OMC da faliment.
De ce?
Pe langa un management, prost financiar, factorul decisiv a fost cel de ordin tehnic care a declansat criza financiara din companie.
Pe scurt, au fost cateva decizii proaste, la nivel de conducere tehnica, si proiectare a unor motoare care adus in lant la dezastru.
La toate acele motoare,puse in productie si in vanzare mai apoi a fost cate un manual al utilizatorului, care nu inseamna ca era si corect tehnic ce era scris in el.
Concret si cu inceputurile:
1.Ole Evinrude, inventeaza motorul outboard,si creaza o companie care pune accentul pe fiabilitate
2.Produc motoare f.fiabile, dar si multe piese de schimb pe stoc, piese care nu se prea vand,din auza ca motoarele era f.bune
La acea vreme,Mercury facea pocnitori,Yamaha muzicute,Suzuki nu exista,Tohatsu se chinuia pe piata din Asia,Honda incepeau cu motociclete pentru saraci etc.
3.Pe masura ce concurenta isi facea aparitia pe piata,pe niste ingineri de la proiectare ii mananca degetele si sa fie ei mai cu mot,aleg sa puna pe motoarele lor f. bune,o pompa de amestec de ulei automata,asa numita VRO .
Aceasta pompa era actionata prin vacum si avea 2 etajari,1 ulei si 1 de benzina,2 membrane si etaj de mixare, fara senzori.
Aceste s-au dovedit a fi un dezastru,si din tot ce au facut bun pana atunci a ramas doar praful.
Cu toate ca utilizatorii,respectau INDICATIILE DIN MANUAL,motoarele crapau si concurenta se ridica peste cadavrele OMC.
Dar ai nostrii zmei nu s-au lasat,au reproiectat pompa, cu senzori de impuls,si CDI care numara impulsurile si in caz ca nu existau aceste impulsuri, opreau motorul.
Utilizatorii deasemenea respectau manualul,dar motoarele crapau.
Si uite asa a durat aproape 15 ani de respectare a instructiunilor din manual si de crash de motoare,fara ca cineva sa le dea vreo dou dupa cap la idiotii de ingineri.
In acest timp, celelalte companii,care nu stiau sa faca motoare,au ales solutii mai simple,si s-au dezvoltat pe seama prostiei din managementul OMC.
Colac peste pupaza in sfarsitul anilor 90,ca sa reduca din pierderi si iasa pe piata cu ceva nou,ca sa poata revigora compania,cumpara pe bani f.multi o inventie a unui profesor german,un sistem de injectie directa denumit ulterior FICHT RAM,il implenteza fara suficiente testari pe piata pe aceleasi motoare foarte bune de fapt,care crapa din nou si urmeaza dezastrul binecunoscut din 1999, adica falimentul.
Acest faliment s-a datorat, in primul rand ungerii din motoare si solutiilor prost alese!!!!!!!!!!!!!!!
Toate celelate companii in domeniu, au crescut si au invatat sa faca motoare din prostia celor de la OMC, orientandu -se pe diferite segmente de piata si tehnologie.
Compania Bombardier,care facea deja,skijet-uri, snowmobile,utilaje de prelucrat zapada pe partii de ski,atv,avioane,motoare de avion,metrouri,nave,si cate si mai cate,a mirosit ocazia si cumparat compania OMC,si a facut divizia BRP cu un alt management si alta viziune asupra produsului final si feedback-ului consumatorului.
Ca sa concluzionez, dupa o perioada de tranzitie ce a durat pana in 2005,timp in care s-a facut curat,reevaluat,tot ce misca in compania veche,au introdus un nou concept la motoarele outboard,au inteles si aplicat faptul ca feedback-ul de la consumator este cel mai important test de functionare a unui produs,au inlocuit pe gratis si fara comentarii, mii de capete motor,au apelat la expertiza la cei mai buni proiectanti din lume,au creat o divizie care cerceteaza reclamatiile consumatorilor(tehnice) si cauta solutii,au lasat computerele motoarelor in regim deschis ca sa se poata face update-uri si corecta erorile,etc.,chestie nu prea intalnita la concurenta ca sa nu spun inexistenta.
Revenind la uleiuri,si amestecuri va voi da un exemplu de mine din casa.
Incepand cu productia din 2006-2007, din dorinta de intra pe piete restrictive la emisii,se ia decizia de a suprima o linie de ulei ce introducea in rate relativ reduse ulei in linia de benzina.
Calculele de compensare nu au fost suficient de bine puse la punct,dealerii nu si-au prea dat interesul la inceput, si recomandarea ca in cazul ca se trage de motor la limite,sa se folosesca uleiul de top XD100 cu rata de adaus de TCW3(adica aproape dubla),nu a fost respectata si inceput necazul.
Au inceput sa cada motoare.Pe utilizator nu il intereseaza precum am mai spus toate aceste amanunte de interior, ci doar ca motorul trebuie sa functioneze 100% cu uleiul cu care ii setat calculatorul.
Remediul la acesta problema a fost schimbarea totala si pe gratis a catorva mii de capete motor in cel mult 10 zile de la data prezentarii la service,update obligatoriu al softului calculator,reproiectarea pentru generatia noua din 2008,a injectoarelor etc.
Unde a ajuns BRP in acest fel, la Evinrude G2(proiect la care am participat si sunt mandru),la 5 ani garantie fara limita de ore la functionare
Eu spun ca este un exemplu concludent,ca chiar daca respecti manualul se pot intampla necazuri, si ca feedback-ul utilizatorilor si a tehnicienilor merita cate odata luat in seama.
Dvs. decideti in ce conditii,cum si cand, trebuie doar sa aveti o minte deschisa si selectiva in acelasi timp.
Salutare
Fără legătură cu topicul dar nu am mai găsit subiectele unde se vorbea de un om mare (specialist în motoare).....Acum am realizat ca vorbeați de Horea (nu?)......Chapeaux bass în fata lui.....am o enciclopedie mica scrisa de el în câteva PM-uri.
Sper sa îi fie bine acolo unde e și mai sper sa îl cunosc vreodată face2face.
Citat din: Nakasone din Aprilie 20, 2015, 11:49:22 PM
@Sosokatm : iau si incerc Yamalube,1:100.O intrebare ,,tare": uleiul din cizma se schimba anual, indiferent de nr. de ore de exploatare a motorului(cazul meu 5cp 2T) ? Intreb ptr. ca am auzit diverse variante. Prefer un raspuns autorizat.
Eu schimb uleiul si saibele de etansare de la suruburi cizma in fiecare toamna inainte de iernare.
Logica imi spune ca apa in ulei, plus inghet, nu face bine grupului.
De asemenea, daca faci multe ore cu motorul poate nu e rau sa faci 2 schimburi pe an, asa ai un control al etanseitatii grupului si eventual aparitia de pilitura.
Nu este un raspuns autorizat, doar o varianta de intretinere preventiva.
Adriane , daca nu esti autorizat ... taci din tastatura , nu vezi ca omuuuu vrea autorizat . Ne-am gasit toti incepatorii pe forum si acum na ... tre sa ne autorizam . Sa ne trimita Vali la scoala pe banii lui , sa ne autorizeze , pai ... ! sa mai scriem si noi ceva .
Da FRITZ este autorizat ? uite ma si citeam cu balele pana la pamant ce scria el :o :o :o
Salut. M-a scuzati daca postez off topic si mai ales mentionez ca nu vreu sa intru in polemica cu nimeni.Cu toata stima pe care v-o port domnule BRP,vreau doar sa va amintesc ca si aia care faceau pocnitori au inventat impeller-ul au faccut evacuarea prin elice si altele,si nu in ultimul rand Mark75 e singurul motor 2 t din lume care a facut ocolul pamantului fara oprire.Desppre Honda ce sa zic dar e singura firma care nu a facut vreodata 2t si a mizat pe formula castigatoare atunci cand inca rulau si pe sosele multe 2t,Nu imi permit sa va contrazic,eu fiind un simplu electrnist,dar mi s-a parut ca santeti prea partinitor.