Cap Compas

Ambarcatiuni => Motorizate => Barci de pescuit => Subiect creat de: dany din Aprilie 26, 2015, 06:48:21 AM

Titlu: Pareri 12 ft ''Bowdidge marine designes''
Scris de: dany din Aprilie 26, 2015, 06:48:21 AM
Apelez la experienta voastra in ale barcilor si va rog sa va dati cu parerea la barcile de pe acest site .Priviti numai la categoria 12 ft,caci se incadreaza la categoria barcilor'' cartop''Mie i-mi place Magnum 12,dar si mushulu 12,acesta din urma acceptand o motorizare de 15 cp.Exista alte modalitati de ''prindere '' a planurilor?Multumiri.
Titlu: Re: Pareri 12 ft ''Bowdidge marine designes''
Scris de: byteworks din Aprilie 26, 2015, 08:18:07 AM
Adica barcile de aici (http://www.bowdidgemarinedesigns.com/Bowdidge_Marine_Designs_1/Small_boat_designs.html).
Titlu: Re: Pareri 12 ft ''Bowdidge marine designes''
Scris de: dany din Aprilie 26, 2015, 08:30:39 AM
Multumesc Byteworks!N-am idee de ce pretul la planuri difera asa mult.Ex:magnum este dublu fata de mushulu?
Titlu: Re: Pareri 12 ft ''Bowdidge marine designes''
Scris de: Moshu din Aprilie 26, 2015, 09:01:56 PM
Imi plac amandoua insa, la 1.7 m latime, parerea mea e ca Mushulu nu e car topable ... Iar Magnum, mai solida, in functie de incarcarea cu rasina si fibra, s-ar putea sa depaseasca greutatea max.admisa (70-75kg) pe barele de portbagaj si sa fie probleme la transport.
Titlu: Re: Pareri 12 ft ''Bowdidge marine designes''
Scris de: dany din Aprilie 26, 2015, 09:13:34 PM
Placaj okoume si rasina epoxi+tesatura +vopsea la ext. si epoxi la interior+vopsea[eventual].Moshulu este lata,dar cu niste prelungiri a barelor de portbagaj se rezolva,fara a depasi latimea totala cu tot cu oglinzile masinii...zic si eu.
Nu-mi explic totusi dif.de pret.Sa fie mai cautate magnum-urile si atunci sa sara calul cu pretu'
Oricum costurile se ridica destul de baban ???
Titlu: Re: Pareri 12 ft ''Bowdidge marine designes''
Scris de: Moshu din Aprilie 26, 2015, 09:37:05 PM
Nu vreau sa te descurajez, Dany, insa la 1,7 m barca + protectia bordajului / copastia ti-ar trebui bare de 1,9 m ... :)
La Magnum, datorita dublului fund, planul e mult mai complex, ca si constructia in sine, insa, chiar si asa, pretul mi se pare cam mare/exagerat ...
Titlu: Re: Pareri 12 ft ''Bowdidge marine designes''
Scris de: silvian2009 din Aprilie 27, 2015, 09:26:18 AM
Tare meserias Magnumul. E drept ca pretul planurilor e f mare dar tare m-as încânta sa-l construiesc.
Titlu: Re: Pareri 12 ft ''Bowdidge marine designes''
Scris de: dany din Mai 04, 2015, 07:25:25 AM
Lasam deoparte faptul ca v-a iesi mai grea decat specifica ei in prezentare si va rog sa va dati cu parerea asupra barcii mushulu 12.Mie mi se pare in filmul postat ,ca se descurca minunat si ca dunarea sau un lac mai suparat nu poate sa-i cauzeze daune :)Ca si constructie ma cam ''sperie ''latimea ei....Asta ii asigura o buna stabilitate si vad ca la viraje se comporta bine,taindu-si propiile valuri de siaj fara emotii.Eu tare as construi barca asta gandindu-ma si la pescuit din barca la ''monstruleti'' de siret.
Ce parere i-mi dati,dupa vizionarea filmuletului cu mushulu12?
Titlu: Re: Pareri 12 ft ''Bowdidge marine designes''
Scris de: NessyRO din Mai 04, 2015, 10:46:26 AM
    Și eu sunt fan al celor de la Bowdidge Marine.
    Consider că designul pe care l-au adoptat pentru toate ambarcațiunile cu planuri oferite spre vânzare sunt create cu scopul de a răspunde condițiilor concrete din Australia (ocean, estuare expuse mareelor și râuri cu ape/faună nu tocmai prietenoase). Toate ambarcațiunile sub 12 ft au bordaje înalte iar construcțiile tind să fie un pic mai masive decât ar fi pe gustul meu (nu spun că asta ar fi neapărat rău).
    Am dubii mari că la genul de construcție care transpare din foto, greutățile bărcilor au să iasă întocmai cu cele afișate. Mai ales că ei spun că metoda de construcție este stich & glue dar, de fapt, este un pic mixtă (ceva planking). Poate că dacă ai lucra extrem de atent și la limită, folosind numai twill de fibră (ori carbon/aramidă) ar ieși ceva.
    Nu știu de ce dar Mushlu îmi aduce aminte de un soi de Laguna. Din filmare, se deplasează destul de apupată (cu motor de 15 hp), chiar dacă este un individ nu tocmai micuț în prova. Sunt convins că este foarte stabilă în staționare și că poate face față cu siguranță Dunării, chiar dacă este un pic scurtă.
    Este evident că băieții nu-și pun probleme de gabarit și putere motor.
    Eu dacă ar fi să aleg un design de la ei, complet adecvat Deltei și Dunării, seaworthy și cu gabarit acceptabil, m-aș orienta către Tropic 12. Este relativ simplu de construit, se poate modifica mai ușor pentru 14 ft sau mai mult, este ultra-stabilă în staționare, una peste alta este barca cu shallow V bottom perfectă pentru mlaștină/lagună/estuar. Este drept că-i cam urâtă dar...
Titlu: Re: Pareri 12 ft ''Bowdidge marine designes''
Scris de: dany din Mai 04, 2015, 01:59:18 PM
Salut si multumesc,nessy.!Sa stii ca mi-a mai spus cineva acelasi lucru privind'' tropic 12'',si tot ''urata''am zis ca e ;D.dar tinand cont de calitatile ei s-ar putea sa trec peste.....Crezi ca s-ar putea pt.viitor ca planurile de 12 sa se poata modifica pt 14?Mai vedem.........
Titlu: Re: Pareri 12 ft ''Bowdidge marine designes''
Scris de: ulise70@ din Iulie 11, 2015, 10:15:19 PM
salut!încearcă și Skeeter ul american e un bass bot destul de bun și de stabil,eu l am redus la 4 m,din 4,9 originalul,cu doar 1,75 lățime,de la 2m cît e varianta originală.a ieșit ceva în jur de 120 de kg ,cu tot cu finisaje,dat o variantă metalică,eu prefer metalul,nu fibra sau placajul;;)))