Cap Compas

Ambarcatiuni => Motorizate => Salupe => Subiect creat de: serbanj din Mai 08, 2015, 10:29:59 AM

Titlu: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: serbanj din Mai 08, 2015, 10:29:59 AM
Buna ziua ! Am un catamaran de 25 ft, dotat din cumparare cu un motor de 115 cai Envirude, etec., 2 timpi. Merge ok, dupa mine.
Un mecanic, se zice bun de la Tulcea, imi propune sa imi dea la schimb pe motorul meu,  unul de 4 timpi tot la 115 cai, dar Yamaha sau Honda, sau ceva de genul acesta. Oare de ce? Inteleg ca in aceleasi conditii de vechime, utilizare, etc. Ma puteti sfatui care ar fi mai bun din cele doua variante, 2T sau 4T ?
Multumesc
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: mariusm piesenoi111 din Mai 08, 2015, 12:23:13 PM
Eu zic sa ramai clar la ce ai.
Chiar dacă superi mecanicul :)
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: rica din Mai 08, 2015, 02:14:51 PM
E-tec sunt motoare bunicele dar scumpe piesele, motoarele Japoneze sunt  mai fiabile si gasesti piese mult mai repede chiar si second hand.
Daca schimb-ul se face in mod echitabil (o inspectie totala a motorul-ui,transmisie,compesie etc.)atunci schimb-ul este foarte bun pentru tine(parerea mea).Intre cele doua motoare in 4 timpi (Yamaha si Honda) eu asi merge pe Honda.
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: kimi din Mai 08, 2015, 03:56:51 PM
E-tec sunt foarte laudate , specialistii sunt de parere ca sunt peste cele in 4 timpi .
Daca era un 2 timpi clasic , ti-a fi recomandat sa faci schimbul cu ochii inchisi , asa eu as pastra E-tec .
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: mariusm piesenoi111 din Mai 08, 2015, 10:50:06 PM
Când ai zis în primul post "oare de ce?"ar fi trebuit sa vezi și răspunsul. ....E evident .....și cu cât e mai bun mecanicul cu atât mai mult o sa insiste sa te sară din Etec
Păstrează ce ai...e mult mai ok (presupunând ca e în toate mințile motorul și ca îi dai uleiul care îi trebuie).
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: ziuamarinei din Mai 08, 2015, 11:29:21 PM
Mecanic bun? ;D Prieten sau ce? ;D Motor conta motor?  ::)Nu.
Pastreaza ce ai si daca vrei sa faci o schimbare (nu vreu sa intru in polemici inutile si a nu se citi upgrade) vide-l la un pret bun, profita de piata neagra (e o lipsa de motoare bune ceva de speriat :o) sau mai bine zis gri a ouboarder-lelor si alege un patru timpi cinstit pe injectie (suzuki sau suzuki sau ...) Nu mai sta cu grija unui ulei de buna calitate benzina bla bla reglaj senzori de bla bla, piese de schimb care sunt livrate dupa ....n timp , nu suntem SUA.
Nu ma intelege gresit, "si mie place Everude" vorba unui plasar din RFG, stie Vali, mai ales ETEC , dar cu un patru timpi injectie ai scapt de grija uleiului bun de amestec , emotiile alimentarii de prin Mirifica, etc , etc , dar alegerea finala e a ta.
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: WBF din Mai 09, 2015, 05:05:32 AM
De ce ai schimba un Etec de 115 cai cu un motor in 4 timpi tot de 115 cai?
Sa ai ceva mai puturos si mai greu pe barca?
Ia vezi diferenta de greutate.
Trecand peste grija unora ca e naspa sa mai ai de bagat ulei(doar ai revervor de peste un galon, nu?) acelasi dezastru il face mizeria de benzina cu etanol de la  star2000 si la un etec si la un 4timpi
Si mecanicul ala bun din Tulcea cam ce deal face?
Tin sa-ti reamintesc ca Maica Tereza e moarta de mult si in plus era albaneza, nicidecum din Tulcea.
Sezi bland cu ce ai, ca ai bine.
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: serbanj din Mai 09, 2015, 07:52:20 AM
Multumesc mult la toti. NU am experienta, dar si eu cred ca e mai bine sa pastrez ce am.
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: BRP din Mai 09, 2015, 07:04:38 PM
Stai linistit cu ce ai, ca ai avion.
Bombardier, producatorul acestui motor de garantie de nou ,5 ani fara limita de ore de functionare.
Oare de prosti?
Stii alt motor sa aiba aceleasi conditii de garantie?
Parerea mea este ca sunt cele mai bune motoare din lume, cu mult peste japoneze.
Japonezele sunt bune, dar nu mai apuci sa bagi bani in piese, cand ajung sa se strice  piese importante din agrenajul motor, sunt gata si poti sa le arunci direct la gunoi.
Pretul la piese nu este nicidecum mare,dar se vorbeste in necunostinta de cauza, si cei care spun asa ceva ar trebui sa si argumenteze.
Exista o singura piesa care este mai scumpa si anume injectoarele, dar daca nu pui benzina de pe tancurile plutitoare, nici nu stii ca le ai in motor.
Sa stii ca nu de prost mecanicul ti-a oferit schimbul.
Concluzia este una singura , NU!!!!!!!!!!!!!!!fa schimbul.
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: mariusm piesenoi111 din Mai 09, 2015, 08:16:25 PM
Exact asta  spuneam și eu.Lasa Etec - ul la locul lui ca sta bine.
În alta ordine de idei......Am ajuns din nou pe piața în căutarea unui motor de 30CP după ce am fost în expediția  de la Zimnicea la Giurgiu și am concluzionat ca al meu Honda 20CP din 2012 nu face fata bărcii noi (Comfort 460) și încărcăturii puse pe ea.
Așa ca.....sunt in cautarea unui motor cât mai nou sau chiar nou....și prima opțiune e Etec - ul de 30CP. Intrebare pt cei care se pricep:
Am mari probleme cu încheieturile mâinilor care se agravează dacă conduc un motor la eche din cauza vibrațiilor(nu am avut decât 2 timpi și cam vechi) așa ca am trecut la comanda la distanta.
Acuma......Etec cu cizma scurta nu exista pt distanta și mă întreb : Vibrează și ăsta tare sau generațiile mai noi de motoare sunt mai OK?
Avantaje ETEC fata de concurenta?Ăsta mai mult ca sa am ceva îi arat soției pentru a justifica  alegerea.
Mulțumesc
Marius
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: ziuamarinei din Mai 09, 2015, 10:45:17 PM
Citat din: BRP din Mai 09, 2015, 07:04:38 PM
Stai linistit cu ce ai, ca ai avion.
Bombardier, producatorul acestui motor de garantie de nou ,5 ani fara limita de ore de functionare.
Oare de prosti?
Stii alt motor sa aiba aceleasi conditii de garantie?
Parerea mea este ca sunt cele mai bune motoare din lume, cu mult peste japoneze.
Japonezele sunt bune, dar nu mai apuci sa bagi bani in piese, cand ajung sa se strice  piese importante din agrenajul motor, sunt gata si poti sa le arunci direct la gunoi.
Pretul la piese nu este nicidecum mare,dar se vorbeste in necunostinta de cauza, si cei care spun asa ceva ar trebui sa si argumenteze.
Exista o singura piesa care este mai scumpa si anume injectoarele, dar daca nu pui benzina de pe tancurile plutitoare, nici nu stii ca le ai in motor.
Sa stii ca nu de prost mecanicul ti-a oferit schimbul.
Concluzia este una singura , NU!!!!!!!!!!!!!!!fa schimbul.

De acord cu tine BRP, acelasi lucru l-am sfatuit si eu sa pastreze ce are pe barca.
Am afirmat ca piesele de schimb import SUA se gasesc greu daca nu sunt pe stoc, am patit-o eu cu un kit pt elica (piulita, hub si saiba) am sunat la toti din tara care comercializeaza piesele respective si nu erau pe stoc, singurul care le aducea mai repede (doua sau trei saptamani nu mai retin exact) era importatorul dar mi-a dat un pret de era sa cad din picioare.
Am lasat si comenzi pe la vreo doua firme, unul se lauda ca dureaza maxim 15 zile, nici acum dupa doi ani nu ma sunat ;D.  Dupa o luna printr-un noroc am gasit piesele la cineva in Tulcea, le avusese comandate pt altcineva dar respectivul renuntase la comanda. Poate am nimerit eu cuiul ruginit :D nu zic nu.
Si eu admir ETEC-urile, chiar am fost la un pas sa iau unul dar ce ne facem in Delta cu benzina in care eu personal nu am incredere 100%, nu stii ce alimentezi din tancuri. De unde un combustibil de calitate pentru ele?
Parca aici pe forum, daca retin bine, s-a afirmat ca e nevoie de un timp redus de functionare cu o benzina proasta ca sa zapacesti injectoarele, sau ceva reglaje deficitare? Ce te faci cu un motor la mana a doua cand nu stii cum la exploatat (benzina si uleiul de amestec) fostul propietar.
Acum am facut si o cautare pe net si am ramas surprins de pretul injectoarelor, si nu vreau sa stiu cat costa la noi in tara dupa aplicarea taxelelor de import si a TVA -ului.
Din aceste motive am preferat si voi prefera 4 timpi si in special japonezele.
Acum fiecare cu preferintele si fixurile lui, oricum e decizia lui @serbanj.
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: WBF din Mai 09, 2015, 11:32:54 PM
@Ziiamarinei

In Delta mergem cu stoc, nu cumparam mizerii loco.
Ne-am luat muile corespunzatoare... nu mai vrem.
Au costat ceva..
Suntem pe stoc spre zero, trimitem canistre la Tulcea sa ne ia zeama din Rompetrol.Sau MOL.

Pe barca morsei am pus un rezervor auxiliar de 30L. Pe langa ala de 60. Sa stim o treaba....
Si cand plecam ne luam benzina la noi, e doar un drum pana la baza, prefer 1l/h in plus la dus dar sa avem zeama potrivita la noi, nu mizeria de acolo.
Da, stiu, filtru de 10 microni, da ala nu ajuta la ce cocktail Molotov vind aia...

On topic:
@Serbanj
Prietene ai un motor pe cinste. Sa-l stapanesti sanatos.
Nu fa tampenii....
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: BRP din Mai 09, 2015, 11:46:19 PM
Iti raspund scurt si la obiect.
Pentru Etec-uri Euronautica aduce orice piesa in maxim 3 saptamani,si nu din alt motiv ci pentru ca acesta este regimul de aprovizionare din SUA spre Europa.
Piesele uzuale ,consumabile le au pe stoc si ei si mai toti dealerii din Europa.
Cu kitul de elice,daca nu gaseai la ei ,ar fi trebuit sa incerci la Motoarebarci.ro,ca au pe stoc mai tot ce exista sau la Epixmarine.
Eu personal cat am mai lucrat in Ro, ajutand diferiti  prieteni nu a fost nici o data sa astept mai mult de 1 sapt,ptr.piese de schimb, totul tine de cat de informat esti.
Un kit de elice,un filtru ,un rotor de pompa de apa,bujii de rezerva,o elice,eu spun ca orice pasionat de bun simt ar trebui sa le aiba la el comandate din timp, si sa nu astepti sa te loveasca napasta.
Cu benzina e simplu=rezervor mai mare,sau canistre mai multe.
Sa nu credeti ca la motoarele in 4 timpi,nu se intimpla nimic.
Cand te loveste nici nu stii de la ce ti se trage, si dai vina pe orice altceva decat pe benzina.
Diferenta e ca  la Etec se blocheaza injectoarele,din cauza proportiei mari de alcooli in benzina ,alcooli ce dizolva furtunele de alimentare si introduc reziduurile in injector, fara a se ajunge la distrugerea motorului.
Injectoarele se pot curata,cu o scula speciala si o solutie,care probabil va fi disponibila si in Ro, mai precis la Cluj,la fostul meu coleg,care as si proiectat-o,si merge de minune, am vazut-o in functie,la noi la Bombardier, in faza finala de executie.
Mai exista si in SUA asa ceva, dar mult sub ce a proiectat tatucul Etec-urilor.
Am mai auzit ca mai sunt unii , altii care au reusit sa curete injectoarele astea,pe Galati, la Tulcea(>>>),deci se poate.
Etec-uri la mana a doua cu provenienta din Ro,mai rar, doar pocnitori zdrobite, care in mod normal nu merita atentie,si la care nu ar trebui sa existe interes.
Cine are un Etec bun,nu are nici un motiv serios sa il vanda, si eu cunosc cateva zeci de persoane, care au asa ceva si nici nu le trece prin cap sa la vanda, ba mai mult cunosc si vreo cativa "tacaniti"care si-au luat un al doilea sau al treilea, asa doar ca sa aiba, sau au mai cumpara vechile modele de Direct Injection,ieftine,sa se dea cu ele, si au descopert ca sunt grozave si acelea.
Problema cu aceste motoare este ca din cauza unui marketing, slab a trebuit aproape 10 ani de la aparatie sa isi faca simtita valoarea pe piata.
La noi s-au vandut prea putine motoare noi,si in cercuri destul de exclusiviste,  persoane care nu socializeaza pe forumuri pasionale, si atunci a existat doar reclama proasta facuta de mecanici de malul apei,care nu au habar ce cu ce se mananca, sau de tot felul de bagatori in seama care nu au avut de a face cu aceste motoare.
Acum incet, incet s-au mai schimbat opiniile, dar nu datorita feedback-urilor bune , ci pe seama faptului, ca au inceput sa crape pocnitorile cumparate ieftin cu ceva vreme in urma(genMercury),si din cauza crizei,si a faptului ca existau etec-uri de provenienta dubioasa, la pret de nimic,oamenii au cumparat si dupa ceva vreme au inceput sa constientizeze ca sunt f.bune.
Rezultatul e ca acum nu mai sunt pe piata decat f.putine si dispar repede, cand cu cativa ani in urma nu trebuiau nimanui.
Acelasi fenomen, a fost si cazul motoarelor in 2 timpi clasice,acuma o Yamaha de 20 sau 25 bun si cu cizma scurta dispare instantaneu la un pret dublu fata de anii trecuti.
Incep oamenii sa isi dea seama ca motoarele in 4 timpi nu sunt doar lapte si miere, si ca pentru un turist nu merita investitia, atata vreme cind poate inlocui cu un motor in 2 timpi, mai usor si mai ieftin si la chizitie si la intretinere.
Da-i Romanului Mintea De Pe Urma!



,
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: ionitzady din Mai 10, 2015, 12:39:29 AM
s-a curatar un injector la Galati pt un E-tec 25 hp cu ultrasunete , cost 400 ron parca . Eu am dus barca cu motor si tot eu am luat-o restul a rezolvat meseriasul , adica montat - demontat - etc
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: BRP din Mai 10, 2015, 05:46:47 AM
Citat din: mariusm piesenoi111 din Mai 09, 2015, 08:16:25 PM
Exact asta  spuneam și eu.Lasa Etec - ul la locul lui ca sta bine.
În alta ordine de idei......Am ajuns din nou pe piața în căutarea unui motor de 30CP după ce am fost în expediția  de la Zimnicea la Giurgiu și am concluzionat ca al meu Honda 20CP din 2012 nu face fata bărcii noi (Comfort 460) și încărcăturii puse pe ea.
Așa ca.....sunt in cautarea unui motor cât mai nou sau chiar nou....și prima opțiune e Etec - ul de 30CP. Intrebare pt cei care se pricep:
Am mari probleme cu încheieturile mâinilor care se agravează dacă conduc un motor la eche din cauza vibrațiilor(nu am avut decât 2 timpi și cam vechi) așa ca am trecut la comanda la distanta.
Acuma......Etec cu cizma scurta nu exista pt distanta și mă întreb : Vibrează și ăsta tare sau generațiile mai noi de motoare sunt mai OK?
Avantaje ETEC fata de concurenta?Ăsta mai mult ca sa am ceva îi arat soției pentru a justifica  alegerea.
Mulțumesc
Marius


Marius,
Etec de 30 este o bijuterie care multi si-o doresc.
Vibratiile la etec sunt f mici, chiar mai mici decat la 4 timpi.
Daca cumperi unul second sa fii atent sa fie modelul,pentru comanda la mana, si fara trim electric,care are suplimentar sistemul de blocare pe directie si tampoanele si menghina au alt tip de amortizoare de cauciuc,diferite ca elasticitate fata de cele cu comanda la distanta si trim electric!!!, la care se monteaza maner.
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: BRP din Mai 10, 2015, 06:43:21 AM
Citat din: ziuamarinei din Mai 09, 2015, 10:45:17 PM

Parca aici pe forum, daca retin bine, s-a afirmat ca e nevoie de un timp redus de functionare cu o benzina proasta ca sa zapacesti injectoarele, sau ceva reglaje deficitare? Ce te faci cu un motor la mana a doua cand nu stii cum la exploatat (benzina si uleiul de amestec) fostul propietar.

Si aici este un pic de .........
Doar modele din 2005 si 2006 de Etec,si Direct Injection,aveau o linie suplimentara de aprovizionare cu ulei in benzina, linie ce nu era destinata ungerii ansamlului motor,pentru ca aceasta benzina nu intra prin aspiratie ca sa perieze(pulverizeze) arbore ,biele,rulmenti,bolturi etc.
Aceasta linie era dedicata ungerii injectorului, care sunt mult diferite fata de cele actuale, si erau si f.bune.
Din cauza noilor norme poluare,aceasta linie a fost suprimata si a fost necesara reproiectarea injectoarelor,miscare similara cu cea din auto de la VW care au trebuit sa renunte la injectorul Pumpe Duse si sa refaca motorul cu sistemul Common Rail.
Informatia si concluzia este ca ETEC!!! nu foloseste ulei in amestec cum gresit se afirma,ci foloseste o pompa electrica de ulei, cu un senzor de presiune, care numara si impulsurile de ulei date de pompa,ulei ce se injecteaza in puncte cheie de ungere ale angrenajului motor  exact ca la 4 timpi,doar ca acest ulei nu se recupereaza si refiltreza pentru a se reintroduce in sistem.
Nu trebuie sa ai foarte mari inclinatii spre mecanica, ca sa iti dai seama ca acest sistem folosit de Etec este clar superior.
Este ca in bucatarie,bucatarul Etec-ul foloseste pentru cartofi prajiti de fiecare data ulei proaspat, in timp ce bucatarul 4 Timpi foloseste acelasi ulei timp de.... ore?(100 ore, cine schimba la timp),filtrat si tras prin sita.
Restul sunt speculatii si povesti fara baza tehnica.
Intotdeauna aceste treceri creaza probleme si trece ceva timp pana la fiabilizare,indiferent de constructor,pentru ca traim in secolul vitezei, si toate trebuie sa se intample la foc automat.
Ar trebui gandit usor diferit,pentru ca un producator ca VW(exemplul mai cunoscut la noi) care a produs milioane de exemplare de motoare auto cu feedback de milioane de ori mai mare si totusi au avut probleme si nu mici cu noile lor injectoare,raportand situatia la numarul redus de motoare(Etec) facute de Bombardier,eu spun ca nici nu avut chiar asa mari probleme.
Evinrude Etec este un motor de nisa, motor cu o tehnica care nu este prezenta la nici unul dintre producatori si care este accesibil financiar.
Luand doar producatorii japonezi in calcul si extrapoland ideea in auto(e mai usor de perceput, ca idee),spun ca si Nissanul face masini sport foarte bune,DAR nici o data nu va fi un Ferrari, Ferrari care din fericire ne este accesibil, si mai este si exemplul cu Iphone-ul.
Apple cu IPhone, cu un singur produs de baza bate toti asiaticii la un loc cu toate smsrtphone-urile lor, care nu sunt rele dar nu sunt si nu o sa fie IPhone nici odata.
Cam asta este diferenta intre Etec si Restul,parea mea,dar exista si alte pareri care nu trebuie minimalizate si excluse.

Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: serbanj din Mai 10, 2015, 07:52:28 AM
Multumesc mult inca odata la toti pentru timpul acordat comentariilor. Mentionez ca motorul si catamaranul sunt  luate de la sursa- de la Euronautica- si intradevar si eu au spus ca aduc piese in trei saptamini, ce nu au pe stoc.
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: serbanj din Mai 10, 2015, 07:57:05 AM
Si am uitat sa va spun, discutia cu mecanicul dun Tulcea, pornise de la o rugaminte adresata lui sa verifice _tractiunea, guvernarea_, pentru ca aveam probleme cu virajul- nu vireaza motorul destul dupa mine- si pentru ca la mers inapoi, porneste foarte incet, cu mansa la maxim, si nu accelereaza, nemaiavind cursa inapoi mansa. O idee a cuiva era c motorul are cizma medie si trebuia lunga... ma rog ....
Multumesc mult inca odata de ajutor !!!
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: BRP din Mai 10, 2015, 09:49:36 AM
Motor cu acte in regula.Bingo
Asa ceva mai rar.
Daca vrei reparatii de calitate du-te la reprezentantul lui Euronautica la Tulcea si anume la Pronautica,ca sunt buni si relativ seriosi.
La mersul cu spatele este normal fenomenul, asa este configurata mansa din fabricatie,si este accentuat daca ai o elice de viteza.
NU EXISTA CIZMA MEDIEE!!!!!!!!!!!!pentru a miia oara fratilor.
cizma scurta =15 inch
          lunga=20 inch=intre 52 si 56 cm functie de producator
        extra lunga=25 inch
extra extra lunga=30 inch
Chestia cu viratul tine de coloana de directie si de bieleta de intoarcere a miscarii(daca e cazul), nu de motor.
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: mariusm piesenoi111 din Mai 10, 2015, 11:44:17 AM
Salutare.....mă adresez în primul rand lui BRP (am încercat privat dar nu mere :( )
Știi cumva ceva de acest motor http://www.probarca.ro/anunt/65762/104/1/104/Vand-motor-40-CP-.htm (http://www.probarca.ro/anunt/65762/104/1/104/Vand-motor-40-CP-.htm)
Mă gândesc ca ai spus ca acel fost coleg e acum în Cluj (oare de Horea e vorba?....cu el am vb de multe ori în privat și am primit numai sfaturi valoroase dar știam ca e în Croația și nu am mai îndrăznit sa îl deranjez).....Acolo (în anunt)spune ceva și de garanție și de montaj și de varianta la distanta sau la mâna și mă gândeam ca poate poate e el.
Și mai are și alias "service".....Dacă ar fi la el cred ca as face pasul :)
Mulțumesc mult
Marius
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: serbanj din Mai 10, 2015, 11:45:09 AM
Am inteles, mutumesc.
Am si vorbit la reprezentanta. Mecanicul de care va spuneam in posutl anterior-primul, e chiar de acolo !
Multumesc.
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: WBF din Mai 10, 2015, 01:40:49 PM
Citat din: mariusm piesenoi111 din Mai 10, 2015, 11:44:17 AM
Salutare.....mă adresez în primul rand lui BRP (am încercat privat dar nu mere :( )
Știi cumva ceva de acest motor http://www.probarca.ro/anunt/65762/104/1/104/Vand-motor-40-CP-.htm (http://www.probarca.ro/anunt/65762/104/1/104/Vand-motor-40-CP-.htm)
Mă gândesc ca ai spus ca acel fost coleg e acum în Cluj (oare de Horea e vorba?....cu el am vb de multe ori în privat și am primit numai sfaturi valoroase dar știam ca e în Croația și nu am mai îndrăznit sa îl deranjez).....Acolo (în anunt)spune ceva și de garanție și de montaj și de varianta la distanta sau la mâna și mă gândeam ca poate poate e el.
Și mai are și alias "service".....Dacă ar fi la el cred ca as face pasul :)
Mulțumesc mult
Marius

Daca esti real interesat, ia motorul ala, in mare viteza.
Da, e de la Horea.
Cand am luat Etec-ul pentru Quicksilver, motorul ala era pe lista mea la numarul 2.
Nu l-am luat ca era de 40 si eu vroiam de 50.
Inca ma gandesc daca-mi pare rau sau nu.
Cel mai probabil o sa regret ca nu am luat motorul ala..... Asta este
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: bica77 din Mai 10, 2015, 03:21:28 PM
Sa inteleg oameni buni ca de fapt motorul in doi timpi este muuuult ma bun decat cel in 4 timpi, ?mi a placut" expresia" cu bucătăria si uleiul ...deja imi caut masina cu motor in doi timpi m am săturat de asta in 4 timpi care prajeste uleiul en km .....eu cred , lăsând la o parte parerile proprii, ca fiecare motor are avantaje si dezavantaje ,,,,pai sunt motoare cu injectoare pe wv de exemplu cu milion de km si săracu e in 4 timpi,,, este? si merge de n ai treaba ,nu sunt fanul nici unui fel de motor dar cred ca un motor cu cat este mai nou cu atat ofera o garantie in ceea ce priveste consumul poluarea dar si costurile suplimentare
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: BRP din Mai 10, 2015, 04:34:26 PM
Citat din: mariusm piesenoi111 din Mai 10, 2015, 11:44:17 AM
Salutare.....mă adresez în primul rand lui BRP (am încercat privat dar nu mere :( )
Știi cumva ceva de acest motor http://www.probarca.ro/anunt/65762/104/1/104/Vand-motor-40-CP-.htm (http://www.probarca.ro/anunt/65762/104/1/104/Vand-motor-40-CP-.htm)
Mă gândesc ca ai spus ca acel fost coleg e acum în Cluj (oare de Horea e vorba?....cu el am vb de multe ori în privat și am primit numai sfaturi valoroase dar știam ca e în Croația și nu am mai îndrăznit sa îl deranjez).....Acolo (în anunt)spune ceva și de garanție și de montaj și de varianta la distanta sau la mâna și mă gândeam ca poate poate e el.
Și mai are și alias "service".....Dacă ar fi la el cred ca as face pasul :)
Mulțumesc mult
Marius

Da, Horea  a adus motorul pentru ceva prieten de-al lui, care are acuma ceva probleme si nu l-a folost, si vrea sa il vanda.
Motorul e bijuterie si e complet cu toate acareturile, l-am vazut cand i la cumparat de la unul ce-l schimbase cu un etec 40 HO.
Oricum daca il cumperi de la el poti fi linistit ca e motor nu panarama, si orice ti s-ar intampla  ,omul are solutia la el si nu te va lasa balta niciodata.
El nu vinde in mod uzual motoare,dar daca vinde ceva sigur e marfa buna,a lui personala sau a unui apropiat.
Nu e genul de comerciant de motoare  care ,dupa ce iti vinde ceva nu iti mai raspunde la telefon
Clientii lui fideli nici nu vor sa auda de altcineva in ceea ce priveste reparatiile si sfaturile sau chiar achizitiile,in concluzie e un tip grozav,toba de carte,  caracter de neamt usor mai rigid in anuminte privinte, dar nimeni nu ii perfect.
Am reusit sa vorbesc cu el si se pregatea de mers spre Tulcea,Braila Galati sa repare cate una alta pe acolo si din 15 iunie, ne vom intalni din nou pe noul proiect de La Bombardier(nu pot sa spun mai multe)unde iarasi va fi Di Capo(seful), deci multi purici nu mai face prin Ro.
Profita daca vrei ceva bun,fara sa ai dureri de cap.
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: momaul din Mai 10, 2015, 04:40:31 PM
Salut.Pentru mine sunt cateva nelamuriri.De exemplu in reclama pentru motoarele e-tec se spune ca de acum gata cu schimbatul uleiului la fiecare 100h dar nimeni nu sufla un cuvant ca trebuie sa pui mereu (ca la orice 2 t doar ca poate in cantitate mai mica dar da calitate si deci pret net superioare).Si oare ce se intampla cu uleiul care se aduna in carter nu arde el oare ca la un motor 4t care consuma ulei si deci poluare mai mare?De unde o poluare atit de mica cum se lauda evinrude daca arde si ulei,sau poate de la carecteristicile uleiului .Acum exista si pentru vechile 2t uleiuri cu ardere completa dar pretul de cost te lasa cu gura cascata .
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: BRP din Mai 10, 2015, 05:18:45 PM
Citat din: momaul din Mai 10, 2015, 04:40:31 PM
Salut.Pentru mine sunt cateva nelamuriri.De exemplu in reclama pentru motoarele e-tec se spune ca de acum gata cu schimbatul uleiului la fiecare 100h dar nimeni nu sufla un cuvant ca trebuie sa pui mereu (ca la orice 2 t doar ca poate in cantitate mai mica dar da calitate si deci pret net superioare).Si oare ce se intampla cu uleiul care se aduna in carter nu arde el oare ca la un motor 4t care consuma ulei si deci poluare mai mare?De unde o poluare atit de mica cum se lauda evinrude daca arde si ulei,sau poate de la carecteristicile uleiului .Acum exista si pentru vechile 2t uleiuri cu ardere completa dar pretul de cost te lasa cu gura cascata .

Frate scump si drag,
In USA nu te poti lauda cu ceva,cu care ai induce in eroare cumparatorii sau oficialitatile ca ajungi direct in puscarie!!!!!!!!!, si vei plati amenzi imense etc.
Toate asa zisele laude sunt certificate de cele mai mari Agentii de Protectie a Mediului din USA,Europa,Asia.....
Stiati ca, este singurul si unicul motor in 2 timpi acceptat pe lacurile restrictive din Europa( Bodensee,Koonstatz,Geneva etc)unde sunt si motoare in 4 timpi ce nu au voie sa circule?
Stiati ca motoarele japoneze pentru aceste lacuri, ca au puterea intre 2 treimi si jumatate ,pe aceeasi cilindree din cauza normelor de noxe.
Au trebuit japii sa reduca puterea motoarelor pentru trece de certificarile de mediu.
Uleiul Xd 100 este 100%, sintetic si  biodegradabil,si daca scapi in il apa in 10 secunde dispare pata si nu se mai vede nimic,in caz ca arde in motor se intimpla exact acelasi lucru, si arde fara cenusa reziduala, putin lucru ,nu ii asa?
Ratele de consum de ulei variaza functie de regimul de functionare intre 1:400 si 1:50(TCW 3) sau 1:100(XD 100).
Castigul mare este la consumul specific al motorului,care este cu mult mai mic decat la 4 timpi,datorita faptului ca are mai putin lucru mecanic pierdut(piese in miscare mai putine),si a sistemului de injectie ,care creste randamentul si care isi schimba regimul de functionare, functie de cerinte, de la injectie omogena(injectia tipica de 4 timpi), la injectie stratificata (injectie tipica pentru motoarele de inalta performanta), scanteia la fel, materialul pistonului,etc........
Nu vreau sa intru in amanunte tehnice ,pentru ca sigur nu e multa lume sa inteleaga ce spun.
Concluzia e ca apa e uda, si nu vreau sa mai continui sa nu se inteleaga ca fac reclama,sau orice altceva.
Va scriu doar ca un pur tehnician, fascinat de tehnica si nu de siglele marcilor.
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: BRP din Mai 10, 2015, 05:27:34 PM
Citat din: serbanj din Mai 10, 2015, 11:45:09 AM
Am inteles, mutumesc.
Am si vorbit la reprezentanta. Mecanicul de care va spuneam in posutl anterior-primul, e chiar de acolo !
Multumesc.
Spune-mi cum il cheama ca il sun pe patronul lui care imi este prieten bun sa il dea afara pe smecher.
Cand lucrezi intr-o reprezentanta nu ai voie nici sa te gandesti,daramite sa si dai pe gura asa ceva.
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: serbanj din Mai 10, 2015, 06:46:56 PM
Nu vreau sa ii fac probleme omului, dar daca il cunosti pe patron, asa vrea sa vorbesc cu el daca se poate, am de lucru pentru ei, dar vreau treaba serioasa. Poate beau o cafea cu el cind ma duc la Tulcea. Multumesc
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: serbanj din Mai 10, 2015, 06:48:46 PM
Mailul meu
serban@aidabroker.ro
Multumesc frumos
Daca esti din Tulcea, cind vin, poate bem si noi o cafea, mai ne sfatuim despre motoare(unilateral:))) )
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: Intersect din Mai 10, 2015, 09:18:04 PM
Citat din: BRP din Mai 10, 2015, 05:18:45 PM
Frate scump si drag,
In USA nu te poti lauda cu ceva,cu care ai induce in eroare cumparatorii sau oficialitatile ca ajungi direct in puscarie!!!!!!!!!, si vei plati amenzi imense etc.
Toate asa zisele laude sunt certificate de cele mai mari Agentii de Protectie a Mediului din USA,Europa,Asia.....
Stiati ca, este singurul si unicul motor in 2 timpi acceptat pe lacurile restrictive din Europa( Bodensee,Koonstatz,Geneva etc)unde sunt si motoare in 4 timpi ce nu au voie sa circule?
Stiati ca motoarele japoneze pentru aceste lacuri, ca au puterea intre 2 treimi si jumatate ,pe aceeasi cilindree din cauza normelor de noxe.
Au trebuit japii sa reduca puterea motoarelor pentru trece de certificarile de mediu.
Uleiul Xd 100 este 100%, sintetic si  biodegradabil,si daca scapi in il apa in 10 secunde dispare pata si nu se mai vede nimic,in caz ca arde in motor se intimpla exact acelasi lucru, si arde fara cenusa reziduala, putin lucru ,nu ii asa?
Ratele de consum de ulei variaza functie de regimul de functionare intre 1:400 si 1:50(TCW 3) sau 1:100(XD 100).
Castigul mare este la consumul specific al motorului,care este cu mult mai mic decat la 4 timpi,datorita faptului ca are mai putin lucru mecanic pierdut(piese in miscare mai putine),si a sistemului de injectie ,care creste randamentul si care isi schimba regimul de functionare, functie de cerinte, de la injectie omogena(injectia tipica de 4 timpi), la injectie stratificata (injectie tipica pentru motoarele de inalta performanta), scanteia la fel, materialul pistonului,etc........
Nu vreau sa intru in amanunte tehnice ,pentru ca sigur nu e multa lume sa inteleaga ce spun.
Concluzia e ca apa e uda, si nu vreau sa mai continui sa nu se inteleaga ca fac reclama,sau orice altceva.
Va scriu doar ca un pur tehnician, fascinat de tehnica si nu de siglele marcilor.

  Ai uitat sa spui ca sunt singurele motoare acceptate de Marina militara  in ale noastre state unite ale americiiiiiiiii.....Sincer sunt bune....Am vazut si in Canada prin gheturi pe niste rib uri cu chila de otel,am vazut in Norvegia pe niste bestii de cauciuc plin,pana acum mi se par motoarele ideale.Eu abia astept sa imi iau unul.
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: momaul din Mai 10, 2015, 10:07:44 PM
Salut. Nu va suparati pe mine dar eu consider ca cel mai bine e sa intrebi cand ai o nelamurire .Mi s-a mai ridicat un pic ceata despre nestiinta despre aceste motoare dar tot am ramas cu multe nelamuriri. De exemplu a circulat mult pe internet un test facut de o firma (nu mai gasesc saitul acum) care ar fi testat mai multe motoare de 50 hp in conditii indentice si evinrude e-tec a fost depasit cu mult la consum de honda si mercury.Bineanteles ca au fost si multe acuzatii cum ca testul a fost facut special pentru mercury.Din cauza asta cred ca cu cat se aduna mai multe informatii cu atat e mai bine pentru viitori utilizatori.De altfel e foarte greu sa castigi increderea oamenilor cu un produs nou,totdeauna vor fi si nemultumiti pentru ca pentru firma statistica spune ca procentul de defectiune e 2%dar pentru clientul care a patit defectul procentul de defectiune e 100%.
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: Intersect din Mai 10, 2015, 10:11:25 PM
Citat din: momaul din Mai 10, 2015, 10:07:44 PM
Salut. Nu va suparati pe mine dar eu consider ca cel mai bine e sa intrebi cand ai o nelamurire .Mi s-a mai ridicat un pic ceata despre nestiinta despre aceste motoare dar tot am ramas cu multe nelamuriri. De exemplu a circulat mult pe internet un test facut de o firma (nu mai gasesc saitul acum) care ar fi testat mai multe motoare de 50 hp in conditii indentice si evinrude e-tec a fost depasit cu mult la consum de honda si mercury.Bineanteles ca au fost si multe acuzatii cum ca testul a fost facut special pentru mercury.Din cauza asta cred ca cu cat se aduna mai multe informatii cu atat e mai bine pentru viitori utilizatori.De altfel e foarte greu sa castigi increderea oamenilor cu un produs nou,totdeauna vor fi si nemultumiti pentru ca pentru firma statistica spune ca procentul de defectiune e 2%dar pentru clientul care a patit defectul procentul de defectiune e 100%.
Stiu ce spui,dar alimentat de informatie plus un test pe apa cred ca te poti decide.

Eu am intEles ce vreau.Acum conduc pe ape un Mercury si sunt super multumit,recomand.....
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: BRP din Mai 10, 2015, 11:24:27 PM
Citat din: momaul din Mai 10, 2015, 10:07:44 PM
Salut. Nu va suparati pe mine dar eu consider ca cel mai bine e sa intrebi cand ai o nelamurire .Mi s-a mai ridicat un pic ceata despre nestiinta despre aceste motoare dar tot am ramas cu multe nelamuriri. De exemplu a circulat mult pe internet un test facut de o firma (nu mai gasesc saitul acum) care ar fi testat mai multe motoare de 50 hp in conditii indentice si evinrude e-tec a fost depasit cu mult la consum de honda si mercury.Bineanteles ca au fost si multe acuzatii cum ca testul a fost facut special pentru mercury.Din cauza asta cred ca cu cat se aduna mai multe informatii cu atat e mai bine pentru viitori utilizatori.De altfel e foarte greu sa castigi increderea oamenilor cu un produs nou,totdeauna vor fi si nemultumiti pentru ca pentru firma statistica spune ca procentul de defectiune e 2%dar pentru clientul care a patit defectul procentul de defectiune e 100%.
Mercury The first in the Water?
Adica primul motor care ajunge in apa ca ancora??
Mercury nici ei nu mai stiu ce motoare produc.
Au ajuns ca,Chinezii adica ieftin,mult si prost cu mult tam-tam pe seama motoarelor de curse, motoare ce nu au de-a face cu nimic cu cele uzuale.
Acuma cumpara licente,de motoare de la Yamaha ,maine de la Tohatsu,poimaine de la nu stiu cine,rezultatul este ca sunt catastrofe frumos poleite, cu o politica de service de KKT,si parca au facut concurs de dealeri hoti in toata lumea,fara exceptie si in Ro la fel.
Firmele serioase au inceput sa renunte la colaborarea cu ei din cauza ca isi pierdeau clientii.
Mai gasesti pe ici pe colo motoare cu cap Yamaha care functioneaza bine, dar nu e o regula valabila pentru toata gama.
Motoarele inboard sunt de fapt blocuri motoare, arbori, biele, de GM ,la fel ca la Volvo Penta,la care fiecare isi adapteaza chiuloasele si sistemele de alimentare cu benzina.
Diferenta e ca la Volvo functioneaza ok, si la Mercury dupa o vreme dau pe nas.
Mercury e un fel de Citroen,bune masinarii de curse ambele ,dar putini isi doresc sa aiba un Citroen inaintea unui Bmw, sau Audi, sau....,sau.
A compara un Etec cu un Mercury e ca si cum ai compara mere cu pere,iar a compara un Mercury cu Yamaha sau Honda mi se pare blasfemie curata.
Japonezele toate fara exceptie ii bat pe Mercury din orice pozitie vrei tu.
Un etec de 50 bate la toate capitolele fara exceptie orice Mercury de 50 in 4 sau 2 timpi, si diferentele majore se simt pe ambarcatiuni mai grele, sau incarcare mare.
Dar si aici e ca in cazul nevestelor,adica cea mai buna nevasta este aia pe care o ai, asa cum e ea.
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: Intersect din Mai 11, 2015, 06:36:58 AM

Cred ca raspunsul meu a fost un pic ambiguu reformulez,daca o sa imi iau un motor nou fara doar si poate o sa fie E-TEC.
Pana acum m-am inteles foarte bine cu Mercury si sper sa ma inteleg in continuare,de curand am aflat si eu ca sunt facute in China cele pana in 100 CP.Nu are nici o legatura Made in Belgia scris pe el....

Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: Fritz din Mai 11, 2015, 08:51:31 AM
 Mercury pana in 30 erau facute in Japonia de Tohatsu ...Cica acum se fac in China ...Si Yamaha ..honda tot acolo.
Mercury 40 , 50 ,60 tot in China.
http://www.marineenginedigest.com/profiles/mercury/mercury-chinese-outboards.htm (http://www.marineenginedigest.com/profiles/mercury/mercury-chinese-outboards.htm)

In USA se mai fac Verado, Optimax...si toate..alea mari in 2 timpi.
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: BRP din Mai 11, 2015, 09:02:18 PM
Citat din: Fritz din Mai 11, 2015, 08:51:31 AM
Mercury pana in 30 erau facute in Japonia de Tohatsu ...Cica acum se fac in China ...Si Yamaha ..honda tot acolo.
Mercury 40 , 50 ,60 tot in China.
http://www.marineenginedigest.com/profiles/mercury/mercury-chinese-outboards.htm (http://www.marineenginedigest.com/profiles/mercury/mercury-chinese-outboards.htm)

Ciica in USA se mai fac Verado, Optimax...si toate..alea mari in 2 timpi.

Da ,ai dreptate, Traiasca Chinezii.
Eu unul nu sunt curios de ce stiu sa faca aia mici cu ochii oblici la capitolul asta.
Probabil peste vreo 10 ani au sa le faca bune,dar pe moment sunt catastrofici cu toate ca au linii de productie americane, mai trebuie si un pic de experienta de productie, si ceva creier,iar astia nu au de nici de unele.
Motoarele de barci nu sunt telefoane, sau tablete unde masinariile fac tot, aici trebuie sa mai turnatorii,masini de rectificat de inalta calitate,mana de mecanic cu experienta la montajul final,finete la reglajul pieselor in miscare, etc,unde trebuie sa puna omul mana,iar aceasta experienta nu vine de pe o zi pe alta,altfel am fi toti priceputi la asa ceva.
Optimaxul nu au un motoare echivalente in gama de putere 25-75,oricum sunt dezastru ca fiiabilitate,ca consum,si ca service toate fara exceptie, si nici nu trec barierele de poluare.
Verado, nu iese nici el din tipare, consum mare, si dupa 100 ore incep sa apara probleme,mai ales la cele care merg pe apa sarata,spatiu putin in carcasa de nu poti sa arunci un pai,daca cumva ti-a scapat un surub trebuie sa desfaci tot motorul sa il poti recupara.
Degeaba te lauzi cu  Verado la performante, atata timp cat consuma de rupe normele,si din 50 in 50 de ore esti in service cu tot felul de cacatisuri.
Eu cred ca noi nu avem nevoie de asa ceva.
Noi avem nevoie de motoare fiabile,cu consum rezonabil, si cu service ok in caz de nevoie, si preturi la piese acceptabile si atunci nu conteaza ce scrie pe motor.
Partea cea mai proasta la Mercury, este ca au o politica de service KKT,dealeri de KKT,piese scumpe si greu de obtinut, softurile motor complicate si prost facute,la fel si softurile de diagnoza.
Tehnicienii lor pun diagnostice mai mult ghicite din cauza faptului ca softurile motor nu dau exact piesa defecta  i n toate cazurile, si atunci trebuie sa te apuci sa simulezi tot felul de defecte pana ce dai de defectul real.
Asta nu face decat sa dureze f.mult si sa incarce nota clientului fara justificare.
Acestea sunt motivele pentru care au castigat japonezii o cota de piata imensa in detrimentul Mercury(SUA)
La fel a pierdut si OMC cota de piata, dar din alte motive.
Pe pietele serioase cu vanzari mari de motoare outboard, Mercury pe gama motoarelor asa zis uzuale(fara Verado,Optimax si alte avioane) este un fel de Dacia Logan.(totusi Loganul este mai fiabil cred).
Mercury, a facut pe vremuri motoare bune in 2 timpi,  grele cu consum mare,cu solutii tehnice complicate, bunicele in final,dar in momentul cand au intrat japonezii pe piata le-au taiat gazul si atunci s-au facut frate cu dracul si prin divizia lor Mariner,i-au lasat pe japonezi sa le faca capul motor, a fost ok,dar in momentul cand au crezut ca ei stiu sa le  faca ei mai bine au si dat-o in bara.
Daca ma intrebati pe mine,eu spun ca Mercury este o femeie care este azi cu unul maine cu altul,nici o data nu stii la ce sa te astepti,azi face un copil cu unul maine cu altul,cand crezi ca ai tras-o la semne si o duci la biserica iti da flit de nu te vezi.
Pentru mine Mercury nu exista ca optiune de achizitie.Mai bine o pocnitoare sovietica, ca macar stii la ce sa te astepti si nu te loveste in moalele capului cand tie lumea mai draga.
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: Intersect din Mai 11, 2015, 09:50:36 PM
Singurii care au Evinrude sunt cei de la Euronautica nu? Un motor de 60 cp ajunge la 4500 eur comenzile la distanta ce pret au?Informativ
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: momaul din Mai 11, 2015, 10:26:36 PM
Salut.BRP s-ar putea sa ai dreptate nu am argumente sa te contazic pentru ca nu am avut asa multe motoare.Am avut o ""pocnitoare"" ruseasca mai bine de 15 ani,un vihar de 18 hp probabil fabricat inainte de 1970 care in afara ca era prea greu si consuma enorm nu mi-a facut nici o problema majora atatia amari de ani. Acum am un mercury 45 hp 4 cilindri fabricat in Belgia care de 6 ani functioneaza impecabil,porneste la prima cheie,La throlling functioneaza ca un 4 timpi si consumul e rezonabil.Dupa testele mele comparative cu ale unui prieten care are un honda de 40hp carburatie, consum eu cam cu 4l mai mult pe ora cu o diferenta mai mica in throlling si cu un plus de cam 2-3 litri la blana.Cat timp ma mai lasa sa circul cu el nu am nici cel mai mic gand s-al schimb Deci fiecare s-a obijnuit cu magarul lui, nu ca nu ne-am dorii sa avem un bidiviu da trebuie sa mai si sa ti-l permiti.
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: BRP din Mai 12, 2015, 12:29:28 AM
Citat din: Intersect din Mai 11, 2015, 09:50:36 PM
Singurii care au Evinrude sunt cei de la Euronautica nu? Un motor de 60 cp ajunge la 4500 eur comenzile la distanta ce pret au?Informativ
Daca cumperi motorul  nou sunt incluse in pret,comenzile,elicea si ceasurile si la modele pana in 30 hp si rezervorul de benzina.
Separat mansa 350-400$,ceasurile vreo 300$,instalatia electrica 150-180$.
Mai putin cablurile mecanice care se cumpara dupa barca
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: marian giurea din Mai 12, 2015, 06:32:21 AM
@BRP vad ca esti suparat rau pe Mercury,
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: ss din Mai 13, 2015, 07:24:11 PM
Citat din: BRP din Mai 11, 2015, 09:02:18 PM
Partea cea mai proasta la Mercury, este ca au o politica de service KKT,dealeri de KKT,piese scumpe si greu de obtinut, softurile motor complicate si prost facute,la fel si softurile de diagnoza.

Nu te supara, cine lucreaza cu cacat, miroase a cacat, daca intelegi ce vreau sa spun!  :-[
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: Vali din Mai 13, 2015, 10:54:27 PM
Baieti, mi se pare ca dintr-o data aici cam miroase a barcaholicul de pe vremuri :). Haideti sa pastram atmosfera cordiala. E o rugaminte personala, nu o cerere de la admin. Stiti ca nu-mi place sa fiu admin, dar daca e nevoie n-am sa stau pe ganduri si am sa intervin imediat. Va salut de undeva de la marginea Deltei :).
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: Intersect din Mai 14, 2015, 12:40:06 PM
Citat din: ss din Mai 13, 2015, 07:24:11 PM
Nu te supara, cine lucreaza cu cacat, miroase a cacat, daca intelegi ce vreau sa spun!  :-[

Ok,daca tot ne-am murdarit macar sa o facem temeinic.Pot sa ma exprim foarte limitat in privinta motoarelor,in principiu cel mai calarit a fost Mercury.
Personal motorul l-am luat la 80 de ore acum are 400 ore facute in 2 ani de zile pana acum motorul a benficiat de intretinerea sugerata de catre producator(chinez,american,belgian,samoan...) nimic in plus.
Am un prieten care a facut cu un Mercury de 900 de ore in 2 ani la fel motorul beneficiind de intretinerea sugerata de catre producator nimic in plus,stricat,probleme de pornire in mars sau altele .
Mai am inca 2 prieteni care la fel calaresc tot Mercury 40 respectiv 60 C.P in principiu acelasi motor,plangeri nu am auzit.
Intretinerea a fost facuta la reprezentatnta din Calarasi apoi la Braila de service ce pot sa spun nu mai fac la Braila :) era un mecanic polivalent ca romanul stia de toate....
Am inteles ca cel mai bun este la Bucuresti,Rebegel are de asemenea mecanici buni,preturi prohibitive dar clientii sunt multumiti.

  Ca si consum Galati  Tulcea 20 de litri,barca de 500 de kg,RPM 3800-4000, 2 persoane si bagajele aferente unei iesiri de o saptamana.
Voi considerati daca este mult sau putin.

   De asta am indraznit sa ma murdaresc si sa ii imbin si pe altii sa se murdareasca.

   
    Daca cititi postarile mele anterioare sau daca luati in considerare cele scrise de altii o sa vedeti ca sunt fan si o sa fiu fan E-TEC (nu al motoarelor in 2 timpi in general) dupa ce am vazut ce pot face pe niste RIB-uri in Alaska.

    Prima si singura optiune cand am vrut sa imi iau motor nou a fost E-TEC si pe viitor este singura.Dar nu mi-am permis vreodata sa jignesc(intentionat sau neintentionat) restul proprietarilor de motoare.
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: Fritz din Mai 14, 2015, 01:58:35 PM
 Si eu am un Mercury 20 pe Pilotina Cranchi ...Sunt foarte multumit de el. Consum mic...impinge dormitorul cu 20-28 km/ora ...porneste f. usor ...zgomot  mic...La modul in care il exploatez eu nu-mi voi cumpara altul prea curand . Probabil ca e tot o ,,pocnitoare" chinezeasca ... dar merge foarte bine.
Eu ma mai uit la cursele de barci ...La clasa GT 15 ...castiga Tohatsu sau Mercury...
La GT 30  batalia era intre Mercury 30 si Evinrude ETEC-30 ...Castiga Mercury. :) sau Tohatsu.
  La formula 4 castiga Mercury de 60.

https://www.youtube.com/watch?v=T_FZfcc9YnY (https://www.youtube.com/watch?v=T_FZfcc9YnY)

Asta era in 2013.
In 2014 la GT30 ...Tohatsu si Mercury.  Evinrude 30 a esuat !!! :o ;D ...
https://www.youtube.com/watch?v=Vy1vzbigOMQ (https://www.youtube.com/watch?v=Vy1vzbigOMQ)

Cam asa stau recordurile la 15, 30, 60 cai ...Tohatsu si Mercury... Dubios ... ??? :-[ ???  Deci motorul ala de kkt ...e pe primul loc .  :o :o :o
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: Fritz din Mai 14, 2015, 03:02:41 PM
  Si inca ceva ...Hai sa facem o comparatie intre un motor de kko ...Un mercury de 50 in 4T si un E-tec de 50 .
Mergem pe site..la BRP. si gasim exact ce avem nevoie.  Greutate ..apropiata ...Raport de transmisie la Etec 2.67/1    :o :o :o   iar la Mercury 1.83/1 .  Se vede clar ...E-tec ul e tractor iar Mercury ...alearga.
Uite si vitezele in mile ...Ambele se tureaza maxim la 6000. 
  Aici e o mare diferenta ...Mercury ...49 de mile si Evinrude Etec ...34...cu elice de 19" la turatie maxima.
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: Intersect din Mai 14, 2015, 04:10:58 PM
 
    Oh ,scuze Fritz am ramas in urma,la Selva.Acum imi aduc aminte ca ne-ai povestit de Mercury 20 c.p.

Sincer acum mecanicul care se bazeaza numai pe softul de diagnoza o sa greseasca la un moment dat.Nu pot sa ma pronunt in privinta softurilor de diagnoza la motoare pentru barca pentru ca nu le stiu poate sunt exacte si de o acuratete nemaintalnita indicandu-ti exact cauza problemei.
La randul meu lucrez cu o mare varietate de echipamente care ma obliga sa folosesc softuri de diagnoza,din punctul meu de vedere iti ofera doar un punct de plecare in identificarea problemei.Nicidecum cauza problemei ca asa toti putem fi mecanici sa schimbam piese si sa reparam echipamente.
Tenhnicienii lor pun diagnostice pe ghicite cred ca da asa se intampla de altfel Galati Braila pentru ca nu exista un inginer dedicat pe un anumit tip de motor ci niste baieti incarcati cu tester si o reglabila.
Poate gresesc si va rog sa ma corectati poate asa gasesc si eu un mecanic :) .
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: Fritz din Mai 19, 2015, 11:56:34 AM
Si la Formula 4 s se merge tot cu Mercury ...60 de cai ...Oare de ce ???   :o :o :o
Si le alearga aia de le clocotesc ..si nu le mai sare softul.

https://www.youtube.com/watch?v=3S95G1zxLsc (https://www.youtube.com/watch?v=3S95G1zxLsc)

Iar la Formula 1 ... se alearga tot cu pocnitori ...
https://www.youtube.com/watch?v=CW7QNRP1HPA (https://www.youtube.com/watch?v=CW7QNRP1HPA)
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: Intersect din Mai 19, 2015, 09:07:48 PM
http://www.mercuryracing.com/optimax-diesel-reporting-for-duty/ (http://www.mercuryracing.com/optimax-diesel-reporting-for-duty/)

   Fritz iar se schimbă jocul.Ce spui de animalul ăsta?
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: WBF din Mai 20, 2015, 12:10:45 AM
Cineva face o confuzie naprasnica intre motoarele de curse si motoarele comerciale.
Numa zic....
Am niste ani de raliu in spate, niste multi ani ca proprietar de firma in domeniul auto, pasionat de motoare.
Actualmente ma ocup cu IT, deci nu povestim azi de soafte comerciale si soafte dedidicate.... :)

Pe vremuri concuram cu o Lancia Delta HF integrale.Evident pregatita de curse.
O racheta.... pentru vremurile respective.
Avea ceva comun cu o Lancia Delta de serie? Sau cu cu un HF de serie?
Nici vorba. Alea au fost niste tigai sinistre, neteflonate, cadeau toate de pe ele, da erau ieftine. Braga.

Care esti fan Citroen, Lancia, Alfa?
Ca au facut istorie in competitii...
Am avut peste 11 Alfa Romeo, ca deh, cuore sportivo.....
Noroc ca stiam mecanica&stuff, sa-mi depanez masina pe drum..
Valurile tineretii, sa schimbi garnituri de chiuloasa la costum sau sa ramai fara lumini, noaptea, pe valea prahovei, in curbe, la un 60-80 cinstit.... Parfum
Inca mai am una, asteptand sa devina de epoca si sa scap de impozit, ca la fier vechi stramba aia din nas si mie mi-e mila sa o casez, ca merge ceas si-mi aminteste de vremea cand aveam par in cap

Asta cu 2T vs 4T e o polemica care nu se mai termina.

@Intersect
Daca te uiti prin postarile mele anterioare o sa vezi un Quicksilver Sport de peste 6m cu un Optimax de 150.
Sa zic sau sa nu zic ceva? Mai bine nu.

Toate motoarele au partile lor bune si rele, nici unul nu poarta coroana.

As fi un cretin sa-mi ridic in slavi Smartul FourTwo Brabus, e o racheta de doua locuri, cu peste 100 de cai la cateva sute de kg.
Cutie secventiala in 6 viteze, acceleratii putin salbatice...adrenalina.
Suspensie ioc, spatiu ioc, dar fac aproximativ orice masina la o liniuta.
Daca vreau sa merg mai mult decat de acasa si pana la birou cu masina aia?
NU.
Maxim sa ma joc cu fiul meu pe pista de karting sau sa enervez cate un cocalar cu masina beton si stiinta zero.

Revenind la barci si motoare de barca:
Pentru Quicksilver-ul de 470 am ales Evinrude in locul unui Mercury gata montat si cu nu mult peste 120h de functionare
Greutati aprox identice, acelasi numar de caluti, 50
Motivul a fost simplu, cu Mercury trecea o vreme pana sa scoti toporul in glisaj si consuma mult mai mult.
Da, am mai pus o claie de bani pe mansa, pe furnituri, pe ceasuri, pe cabluri, pe electrica... etc.
Da a iesit ce-am vrut.

Idem, pentru gonfliciul meu, Zodiac de 3.4 Cadet, am un Mercury de 15.Ieftin ca barca, 4 timpi, alternator.
Ca se potriveste si dam doua persoane la spinning ca regii, trolling o zi intreaga si nu ne doare la patina.
N-as pune un 2 timpi pe gonflici nici batut.

Nu o sa aiba un motor comercial in 4 timpi vana si coiul unuia in 2 timpi, de generatie noua, nici cu soborul de preoti.
Daca ma tine sa merg la trolling o zi intreaga cu Evinrude?
Nope.
Dar am pus un motor de ajutor si cu ala e ok.

Cel mai bun motor e ala pe care ti-l permiti si care e al tau.


PS:
Am incercat sa fac analogii cu lumea auto fiind mai simplu si nedorind sa jignesc cu epitete legate de anumite marci.
Chestii care-s maxim de subiective si tin de treburi strict legate de cerinte, buget si pitic pe creier.
Si fiecare e fan de ce are dar discret doreste mai mult..
Rana la imagine doare.

Ca idee, acum 15 ani eram fan italiene si ma certam cu un amic care era fan nemtesti.
Azi eu conduc nemtesti iar el conduce.... ce sa vezi, o italiana cu un trident ca sigla.
Prioritati, cerinte, buget si pitici pe creier.
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: Intersect din Mai 20, 2015, 07:40:46 AM
Salut,Fritz încearca sa evidentieze ceva.
Nu se pot compara de acord dar nici chiar așa sa ne batem joc,fiecare cu părerea lui.Cei care și-au permis o barcă cred ca a facut-o cu niste sacrificii foarte mari și să ii jignim așa gratuit,nu se face părerea mea

Cum merge barca cu Evinrude de 50? Îți pare rau de alegerea făcută?A fost o polemică destul de serioasă imi aduc aminte.
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: Fritz din Mai 20, 2015, 09:44:28 AM
 La clasele GT15 , GT30 ..F4s se folosesc motoare de serie . Singurele modificari admise sunt priza de apa de racire si elicea supracavitanta. Nu e nici o confuzie @WBF. La clasa GT30 au concurat si ETEC30 si Mercury30..si Tohatsu 30. Rezultatele sunt pe site-ul UIM .  Nu apare ETEC-ul la nici un record . Asta e adevarul...
  In schimb gasim la recorduri la clasa S350 Neptun-ul rusesc  ... :o ...70 km/ora . O sa atasez poza... :)...Deci si pocnitoarea aia ruseasca a facut un record international in 1975.

In principiu toate motoarele de noua generatie sunt bune. Eu mi-am luat Mercury 20 ..ca n-am avut bani suficienti pt un Suzuky 20. Si un Tohatsu 20 m-ar fi multumit.
  Barcile sunt si ele intr-o varietate foarte mare...de la pontoane ...barci de transport ...pana la barci de viteza ...Fiecare barca are nevoie de motorul potrivit .
  Daca eu pun pe un ponton ...un Mercury de 50 ( chiar si ala vechi in 2T ) cu elice de 11" diametru ...si un raport la cutia de viteze de 1.83/1 o sa mearga prost ...Mult mai bine merge un Evinrude cu elice diametru de 13"-14" , pas mic...si raport 2.67/1.   Pe o barca de viteza mercury de 50 se va misca mult mai bine.
  Deci... puneti motorul potrivit pe barca ...si elicea potrivita.
Uite Etec-ul de 115 ...chiar la BRP.
http://www.evinrude.com/en-us/engines/pontoon_engines/etec_115_pontoon (http://www.evinrude.com/en-us/engines/pontoon_engines/etec_115_pontoon)
  Sunt doua modele..de V4. Cu 2.44/1 raport de transmisie si 2.25/1 .
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: WBF din Mai 20, 2015, 01:47:50 PM
Citat din: Intersect din Mai 20, 2015, 07:40:46 AM
Salut,Fritz încearca sa evidentieze ceva.
Nu se pot compara de acord dar nici chiar așa sa ne batem joc,fiecare cu părerea lui.Cei care și-au permis o barcă cred ca a facut-o cu niste sacrificii foarte mari și să ii jignim așa gratuit,nu se face părerea mea

Cum merge barca cu Evinrude de 50? Îți pare rau de alegerea făcută?A fost o polemică destul de serioasă imi aduc aminte.

Pai eu nu incercam sa-mi bat joc, spuneam doar ca cel mai bun motor e ala pe care il ai si corespunde unor criterii personale.
Toti am facut si facem eforturi/sacrificii, si da, nu ne place sa ni se spuna...."Man, ce tigaie ai !"
Tigaie, netigaie, da-i tigaia mea  :)
Mai spuneam ca sunt total irelevante discutiile despre motorsport, fie el pe soasea sau pe apa in comparatie cu ce vand comercial firmele respective.

Legat de cum merge barca cu Evinrude-ul de 50: merge mult mai bine decat cu Mercury-ul pe care il avea pe ea.
Glisaj intr-o lungime de barca, consum jenant de mic.
Una peste alta sunt extrem de multumit, ramane sa vad cum se comporta la o tavaleala in Delta, dar asta o sa vad in maxim o saptamana.
Nu, nu-mi pare rau de alegera facuta, cel putin pana acum.


@Fritz.

Mercury tau de 20 cred ca e identic cu ala de 15 pe care il am eu. Si am inteles ca sunt cu cap Tohatsu. Poate ma insel..
Legat de motorsport si uz indelungat al aceluiasi tip de motor.....
Uneori nu doar viteza conteaza ci si fiabilitatea in timp.
Intreb asa, pentru un prieten, la GT cam ce ulei/carburant/ setari software-hardware de parametri folosesc? :)
Stock?

Stai linistit ca nu am icoane cu Evinrude, e doar un motor care se potriveste la cerintele mele actuale pe barca de dat in Delta.
Si-s la fel de multumit momentan de Mercury in 15hp-4t si de Marinerul de ajutor in 2t.
Cu mentiunea ca am avut traumele mele cu Mercury.

Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: Fritz din Mai 20, 2015, 03:34:46 PM
  La clasele GT se folosesc numai motoare Stock.
Benzina fara plumb 95-98 standard ...Toti folosesc benzina de la tanc ....Aceeasi benzina.
Nu vine fiecare cu benzina de acasa...Benzina oferita de organizatori ...
  Motorul meu ..mercury 20 ...este model nou. Nu stiu daca are cap de tohatsu ..E posibil. Stiu ca au fost unele de 15 cu cap Yamaha...dar erau de 323 cm3 . Asta are 350 cm3.
Uite un link ...cum gliseaza dormitorul (Pilotina Cranchi 485) cu acest motor ...

https://www.youtube.com/watch?v=L8kwjBXdy-Y (https://www.youtube.com/watch?v=L8kwjBXdy-Y)

Asa e ...Cel mai bun motor e cel care se potriveste pe barca ta...Care te satisface. Sunt multi care nu sunt satisfacuti de achizitia facuta...sau de ansamblul barca +motor...si nu stiu nici de unde vine nenorocirea.
O fi motorul...o fi barca ? poate elicea ? Daca cineva a avut o experenta ...nasoala  cu un anumit tip de motor...nu trebuie sa generalizam .  Ce tu nu ai vazut Mercedes ramas in pana?
  Uite cum gliseaza dormitorul cu un motor Selva 25XS ... Asta motor adevarat ...2T !!!
https://www.youtube.com/watch?v=valbQbmIfHc (https://www.youtube.com/watch?v=valbQbmIfHc)
  Si acelasi motor Selva25xs pe o barca facuta de mine ... Elice supracavitanta ...Tundeam iarba in fata la Daniela Club ... https://www.youtube.com/watch?v=u_PcL5DyVho (https://www.youtube.com/watch?v=u_PcL5DyVho)
  Cu Selva 25xs s-au facut recorduri ...Nu le-a dobarat nimeni... La T550 ...105 km/h si la S550 118 km/h.
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: Intersect din Mai 20, 2015, 08:16:31 PM
WBF nu ma refeream la tine.Cred ca este nervoasă tare sunt curios ce fel se comportă la.drum lung.Eu plec din Galați până in deltă cu barca așa ca sunt curios in privința consumului de combustibil
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: WBF din Mai 20, 2015, 09:02:34 PM
@Fritz
Inteleg ce spui.
Perfect de acord.
Doar de placerea unei polemici colegiale, repet niste puncte legate de motorsport. :)
Micro tunning hardware? Macro tunning software? Echipa de tech care manaca pe paine si diametrul boltului de la piston?
Alea nu-s pentru produse comerciale.
Dar nah, ramanem ca cel mai bun motor e ala pe care il ai.
Si discret, dar discret de tot, il vrei pe ala si mai bun, urmatorul pe lista. :)

@Intersect
Cumva am reusit sa bulesc postul cu Quicksilverul de 470.
O sa il rog pe prietenul Gupi, ala de are grija de forumul asta, sa-l puna la loc din backup. Asa, colegial.

Barcazul a consumat 10.5l in 1.5 ore.
De dat la blana la 5500-6000 rpm, asta in conditii de altitudine de peste 1000 de metri si temperaturi aproape de negativ.
Cel mai probabil o sa ne " intersectam" vara asta prin Delta.
Si o sa poti sa-i dai o blana la barcaz, sa vezi daca e ok sau nu.
Ca din povesti pe forumuri....
Din ce tin minte si tu esti cu Quicksilver, nu?
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: Intersect din Mai 20, 2015, 09:49:40 PM
 spun ca are un cconsum mai mult decât decent având in vedere condițiile.Prima mea opțiune in privința motorului a fost E TEC dar am gasit pachetul complet adică Quicksilver plus Mercury si nu m-am încumetat sa schimb motorul pentru ca am fost foarte multumit de el.

Tare curios.sunt cum se comportă  Quicksilver ul echipat cu E TEC mai ales ca le pot.compara.
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: WBF din Mai 20, 2015, 11:30:20 PM
@Intersect

Cum spuneam, ne putem intersecta.
Ca nu doare..
Proba pe apa e sfanta, poate sa-ti povesteasca oricine, orice, virtual, ca e fix tranta.
Ne auzim, ne povestim, ne dam cu barci.
Poate ne si pescuim.
Aparent avem aceleasi nebuneli.

In rest, numai de bine.
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: Fritz din Mai 21, 2015, 09:53:31 AM
@WBF ...La GT15 ..GT30 sunt motoare de serie...comerciale ..fara nicio modificare.
Using factory 'standard' engines where modifications are forbidden
http://www.powerboatgp.co.uk/boat-racing-classes/3 (http://www.powerboatgp.co.uk/boat-racing-classes/3)

GT30 14yrs +
Hull Material Fibreglass, Kevlar, Synthetic Fibre
Length 3.50m
Width 1.35m
Weight 250kg (including driver)
Engine Tohatsu, Mercury, Yamaha
Engine Capacity 526cc
Horse Power 30
Top Speed 55mph +
Max rpm 6250

Ce e asa de greu de admis ca o barca cu un motor de 30 de cai de serie ...si greutate totala incluzand driverul de 250 kg atinge 88-90 km/ora ???
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: Intersect din Mai 21, 2015, 09:55:07 AM
Ce le mai punctează Fritz.
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: Fritz din Mai 21, 2015, 10:05:31 AM
 Si la GT15 ...la fel...40 mile adica 64 km/ora. Motoare de fabrica ...Mercury, Suzuky, Tohatsu ...de 350 cm3.
Recordul e de 70 km/ora facut cu Tohatsu.
http://www.powerboatgp.co.uk/boat-racing-classes/2 (http://www.powerboatgp.co.uk/boat-racing-classes/2)

Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: WBF din Mai 22, 2015, 12:03:47 AM
@Fritz

CitatUsing factory 'standard' engines where modifications are forbidden
Intreb pentru un prieten, la ce se refera "standard" si "modifications are forbidden" ?
Tot prietnul pentru care intreb zicea ca din punct de vedere strict mecanic pot fi "stock" restul e treaba baietilor alaora din tech staff.
Aia ce fac, dau polish la elice sau ceva?
Hai man, sa o lasam cum a cazut.
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: Fritz din Mai 22, 2015, 08:06:02 AM
 @WBF ...citeste UIM racing rules aici.
http://www.uimpowerboating.com/ (http://www.uimpowerboating.com/)
E federatia internationala ...nu e club de drogati care fac liniute si drifturi noaptea ...
La GT15 alearga copii de la 9 ani in sus. ..iar la GT30 de la 14 ani. Sponsorii si tot,,TECH STAFF"-ul cu care te bati in piept ... sunt TA-SU si MA-SA ... Daca mecanic NU Ai voie SA MODIFICI NIMIC !!! ce mai POTI MODIFICA ??? ? TURATIA E LIMITATA !!!
  Ce plm SOFT are un Mercury sau Tohatsu de 15 cai ...cu carburator ...si o aprindere electronica capsulata ??? ::). O aburim sa ne aflam in treaba.  Nu poti accepta realitatea MAN...
Hai s-o lasam draqu...Sunt motoare de serie ...fara nici o modificare . Elicea supracavitanta ...si atat.

https://www.youtube.com/watch?v=OrpPHLkDLE0 (https://www.youtube.com/watch?v=OrpPHLkDLE0)      THE ENGINE MUST BE COMPLETELY STOCK ....MAN !!!

Deci uite un start la GT15.  Copiii in barci ...staf-ul tehnic ( ta-su sau ma-sa ) in spate ...iar motoarele sunt ...Tohatsu , Suzuky, Mercury ...Tohatsu... motoare de serie ...Copiii aia sunt viitorii piloti in cursele de barci...
 
 
Titlu: Re: Motor 2 timpi sau 4 timpi?
Scris de: WBF din Mai 22, 2015, 03:23:09 PM
@Fritz

De ce te superi ?
Despre ce drogati si liniute vorbim, acuma sincer...

Intrebam, la modul general. :)
Nu am cunostinte de GT nautic, si ca sa fiu sincer nu intra in sfera mea de interes imediat.

Stiu in schimb cu ce se manaca GT/rally/karting in domeniul auto. Chiar bine de tot.
Banuiam ca e aceeasi mancare de peste dar aparent NU.

Nu vrei sa stii cam ce inseamna karting de exemplu, chestie cu care ma coiesc acum cu fiul meu.
Nu intru in amanunte despre rally sau GT in auto..
Chill man