Salutare.
De curand am achizitionat caiacul din imagine.
Sunt novice in domeniul barcilor de fibra si am cateva intrebari:
1. Stie cineva ce model este si cine este producatorul?
2. Cat de curand voi incepe reconditionarea barcazului si cu aceasta ocazie vreau sa-i montez un derivor. Nu am nici cea mai vaga idee cum voi face si de aceea va cer ajutorul.
3. Are improvizata o carma care culiseaza in sus cand atinge spatele de substrat. Daca reusesc sa montez derivorul mai am nevoie de carma?
Multumesc anticipat pentru raspunsurile voastre.
Inteleg ca vrei sa pui vele pe el. Derivorul poate fi montat lateral, unu pe fiecare parte. Da trebe si carma.
Citat din: AdrianP din Iulie 28, 2015, 02:27:59 PM
Salutare.
De curand am achizitionat caiacul din imagine.
Sunt novice in domeniul barcilor de fibra si am cateva intrebari:
1. Stie cineva ce model este si cine este producatorul?
2. Cat de curand voi incepe reconditionarea barcazului si cu aceasta ocazie vreau sa-i montez un derivor. Nu am nici cea mai vaga idee cum voi face si de aceea va cer ajutorul.
3. Are improvizata o carma care culiseaza in sus cand atinge spatele de substrat. Daca reusesc sa montez derivorul mai am nevoie de carma?
Multumesc anticipat pentru raspunsurile voastre.
Buna, Adrian. Am sa incerc eu un raspuns rapid:
2. La caiace se monteaza derivor in adevaratul sens al cuvantului, daca se doreste o arborada in scopul navigatiei cu vele. Asa cum au cei de la Klepper de exemplu.
In cazul tau, eu intuiesc a avea nevoie de un skeg, pentru pastrarea mai buna a directiei. Skeg-ul arata in general cam asa:
(http://www.kayarchy.com/images/01equipment/090%20skeg.jpg)
Dar poate fi si total exterior, demontabil.
3. Skeg-ul si carma au functiuni diferite. Eu de exemplu, i-as repara sau imbunatati carma, daca tot o are. In cazul acestei barci care e destul de scurta, intr-adevar daca ai un skeg poti exclude carma, pe motiv ca reusesti sa-l manevrezi usor din padela. La un caiac mai lung, s-ar simti nevoia de carma.
P.S.
La numarul 1 nu stiu ce sa zic si nici nu vad o relevanta. Mai importanta e situatia actuala a caiacului.
Vazand imaginea barcii tale, o solutie mai simpla e sa montezi o placuta cu functie de skeg chiar in suportul existent al carmei. Va fi foarte eficient in pastrarea directiei. Iar la nevoie, il ridici, pentru o mai usoara manevrare in locuri inguste.
Salut Adrian si bun venit pe forum.
Daca e vorba de pus vele la caiac, va trebui sa faci cum a scris Rumpi.
Banuiesc totusi ca nu e vorba de vele, si vrei sa pui derivor pliabil (briceag) la pupa, in locul carmei, pentru stabilitate directionala. Adica asa cum au unele caiace de serie.
Daca e asa, cred totusi ca e mai buna carma actuala, mai ales ca e si basculanta. Din experienta mea, derivorul pliabil iti da ceva stabilitate directionala, dar e incomod la giratie, trebuie sa dai tare cu padela in bordul opus. Pe cand carma iti asigura giratia indiferent de padela, fiind si actionata comod la pedale.
Scrie-ne deci te rugam care e scopul precis, dupa care ramane sa detaliem.
PS: intre timp am vazut ca a scris si Florio, cam acelasi lucru pe care l-am scris si eu.
Salutare tuturor,
Intradevar este vorba de skeg. Nu vreau sa pun vele, ci vreau sa ma ajute la directie. Asa zisa carma este de fapt un skeg, deoarece este rabatabila, dar nu vireaza stanga/dreapta.
Am sunat zilele trecute la Polidis pentru materialele necesare reconditionarii si m-au intrebat daca rasina este poliesterica sau epoxidica. Nu am stiut sa raspund la aceasta intrebare. Incercam prin punctul 1 sa-mi dau seama de vechime si alte detalii legate de fabricatie. Imi spuneau cei de la Polidis ca daca are mai mult de 6 ani, rasina a polimerizat complet si pot folosi poliesterica, indiferent de materialul din care este fabricat.
Ma puteti ajuta cu ceva sfaturi in alegerea materialelor pentru reconditionare?
In cursul zilei voi atasa alte fotografii mai detaliate.
Merci.
Atasez si foto.
Mie mi se pare ca ar fi un caiac mai vechi de wildwater. Ce lungime are? Daca e de wildwater nu prea are sens modificarea, e el prea arcuit din constructie. E facut sa iei curba usor cu el nu sa mergi drept.
Skegul il faci simplu, iei o tabla de aluminiu, o dublezi pe ambele fete cu ceva carton gros, infasori toata povestea in folie de sandwichiuri si laminezi o caseta peste. Tai o fanta in caiac si bagi toata smecheria inauntru dupa care laminezi caseta cu filet si banda ca la S&G.
Asa in poze pare a fi de fibra da nu pun mana in foc. Daca e de plastic (rotomoldat) nu prinde nimic de el si singura solutie e aia pe care o ai deja, suportul prins cu suruburi.
Mai ramane bineinteles intrebarea daca are sens reconditionarea. Slefuit complet, chituit, vopsit, bagat skeg. Daca la sfarsit tot nu te multumeste mai bine mergi cu el asa si faci economie la bani si munca.
Salut Rumpi.
Lungimea este 3.7 metri. Cu ce am montat acum, reusesc sa mentin directia destul de bine. Voiam doar sa renunt la partea inestetica din spate. Sunt pe punctul de a renunta la skeg, dar la ideea de reconditionare nu renunt. Din ce vad pe interior, este fibra. Voi slefui astazi pe exterior si voi posta foto.
Salutare,
Am dat la o parte o portiune mica de chit si se vede fibra.
Salutare
Uite aici http://tedhamiter.blogspot.ro/2010/06/strap-on-skeg.html (http://tedhamiter.blogspot.ro/2010/06/strap-on-skeg.html) o varianta pentru ce doresti sa iti faci la caiac.
La fel de bine te poate inspira la constructia din fibra cu rasina poliesterica a derivorului.
Caiacul e din fibra clar ! Faci derivorul si il poti fixa permanent pe caiac ,il faci tip briceag e alta treaba , cred ca... e o varianta si asta http://www.clcboats.com/shoptips/fitting_out/retractable_skeg.html (http://www.clcboats.com/shoptips/fitting_out/retractable_skeg.html) .
Orice varianta alegi curata pana la fibra (indepartezi vopseaua ,gelcoat-ul cureti cu acetona sau diluant nitro)dupa care lipesti sistemul dorit de,derivor cu rasina .
Spor la treaba si distractie maxima cu "utilajul"
Uite am uitat si aici http://kayak-build.blogspot.ro/2011/08/27-08-11-fiberglassing-deck-skeg.html (http://kayak-build.blogspot.ro/2011/08/27-08-11-fiberglassing-deck-skeg.html) ai ceva pentru inspiratie
Salut,
Interesanta ideea din al doilea link. Cred ca voi proceda asa.
Acum o intrebare de 10 puncte: Ce materiale sa folosesc?
Ma puteti ajuta cu o marca de rasina, fibra si gelcoat? Ma gandeam sa folosesc rasina poliesterica. Credeti ca e ok asa?
E OK rășină poliesterică,fibră de sticlă stratimat 450g/mp țesătură de 300g/mp gelcoat daca se lăsa cu matriță samd. Da vrei topcoat .
Eu sincer îți recomand o vopsea ( epoxidica ,poliuretanică sau duralchidica )
Deci, daca am inteles bine: constructie skeg, smilgheruire pana la fibra pe toata suprafata, degresare cu diluant nitro, aplicat skeg, chituire unde este nevoie, slefuire, un strat de rasina poliesterica si apoi o vopsea.
Citat din: AdrianP din Iulie 30, 2015, 04:24:29 PM
Deci, daca am inteles bine: constructie skeg, smilgheruire pana la fibra pe toata suprafata, degresare cu diluant nitro, aplicat skeg, chituire unde este nevoie, slefuire, un strat de rasina poliesterica si apoi o vopsea.
Până la urma ce variantă o să folosești ?
toată suprafața = zonă de fixare a skeg-ului+o "ramă" a zonei lată de cel puțin 5 cm.
Voi folosi varianta de aici: http://www.clcboats.com/shoptips/fitting_out/retractable_skeg.html, (http://www.clcboats.com/shoptips/fitting_out/retractable_skeg.html,) dar voi reconditiona toata suprafata caiacului cu aceasta ocazie.
Propunerea mea e urmatoarea: ia niste placaj, lega-l cu chingi sub caiac si mergi la plimbare. La 3,7m e clar un caiac de rau, poate de slalom si nu unu de plimbat pe lac. Cu ocazia asta determini daca merita sa pui skeg si cat de mare sa fie.
Despre reconditiontul barcilor de fibra sunt destule topicuri aici, nu e diferit la barca ta.
Citat din: AdrianP din Iulie 30, 2015, 08:29:20 PM
Voi folosi varianta de aici: http://www.clcboats.com/shoptips/fitting_out/retractable_skeg.html, (http://www.clcboats.com/shoptips/fitting_out/retractable_skeg.html,) dar voi reconditiona toata suprafata caiacului cu aceasta ocazie.
Doar o opinie: atat timp cat ai deja un suport metalic in pupa, as propune sa-l folosesti, te va scapa de interventiile complicate cu putul pentru derivor.
Prinzi o placuta de aluminiu in acel suport (care imi pare tot aluminiu) si o culisezi sus sau jos, in functie de cum ai sau n-ai nevoie de skeg. La culisat te va ajuta un simplu cablu dus catre cockpit si o prindere cu arc in suport (pentru revenire).
Ceea ce iti propun poti vedea in imaginea de mai jos, facut de Costin pentru caiacul fiului sau, caiac de aceeasi forma care o are si al tau.
Simplu si foarte eficient.
Citat din: AdrianP din Iulie 29, 2015, 10:47:19 AM
Atasez si foto.
Ai facut bine ce ai facut cu montatul skeg pe doua lamele la pupa. Stiu ce vorbesc. Uita-te la caiacul Dimension River Runner R5 care e un caiac similar. Uita-te ca cum au atasat ei skeg-ul intr-o cupa care se monteaza cu bungees la pupa. Ai facut in principiu la fel. Un skeg montat mai central e inieficent la barca ta
O barca de whitewater veche, asa cum e a ta, daca nu e prea grea, face un caiac reusit de plimbare, cu conditia sa ii atasezi un skeg. Principalul dezavantaj e faptul ca cockpitul e cam mic la asemenea barci.
Dimension River Runner R5 (caiac similar cu al tau, dar probabil mult mi usor) e barca preferata a neveste-mii. Nu ma lasa sa o vand! Cantareste sub 15 kg si se misca superb cu skeg-ul atasat. Doar ca pentru unul ca mine devine dureros dupa 1 ora, pt ca nu pot sa imi indoi genunchii.
Rasina cred ca poliesterica - in cazul tau.
Se misca chiar bine. Cu ce am montat, isi pastreaza bine directia. Ai dreptate cu pozitia corpului, dar din cand in cand opresc pe cate o insula si fac putina miscare.