Cap Compas

Ambarcatiuni => Motoare => Subiect creat de: mariusbig din August 30, 2015, 07:25:05 PM

Titlu: 2T vs 4T
Scris de: mariusbig din August 30, 2015, 07:25:05 PM
Cand vad despre ce sume vorbiti ma doare capul ! La yammy autolube 40cp mi-a crapat grupul din cizma. 500 lei cizma second si merge de naiba il ia. Benzina de care apuca , in rest apa paie si bataie.Nu mofturi , nu nimic.
Multumesc Vali ca mi-ai recomandat acest motor. Sunt super multumit. Mai curat un carburator , mai schimb o bujie si blana cat incape.
Ce injectoare , ce calculator , ce tester ............
PS. Va admir si va respect pentru motoarele pe care le aveti , dar indiferent de barca pe care sunt montate tot cu 50-60 km/ora mergeti pe apa ........ ca si mine.
Diferenta consta in : motoarele voastre de 40cp consuma 7-9  l/ora , al meu 10-12 l/ora , motoarele voastre costa 5-7 mii euro (poate mai mult ) , al meu doar 500 euro , iar ca piese de schimb ...... , mai bine lasa , vorba lui Fritz !
Unde e smecheria ? Daca crapa , iau altul si tot imi fac treaba !
De ce sa iau un motor nou ? La benzina din balta il faci praf rapid . Asa ca , mai bine unul de tavaleala care nu emite pretentii , si daca pocneste , il fac ancora , iau altul si da-i bataie !
Repet , va respect foarte mult si poate intr-o zi am sa va inteleg.
Titlu: Re: Off topic
Scris de: mustatza din August 30, 2015, 07:48:14 PM
@mariusbig
Se pare ca ai inteles gresit,si eu tot un 2t calaresc sio sa renunt la el/ele cand or sa fie interzize.
Eu consum cca 14-15l/ora dar la nici 40 ore/an nu se merita investitia in 4t.
Titlu: Re: Off topic
Scris de: mariusbig din August 30, 2015, 08:17:49 PM
Mustatza , ma gandeam ca o sa ma cauti cu toporul !
4t se merita pentru cei care baga zilnic , pescari profi ,  lipoveni , navetisti , pescari care merg de 2-3 ori pe saptamana la pescuit sau zilnic ,transportatori de turisti , etc ,  sa iesi cu un consum mic.
Pentru cei ca mine , nu !   4-7 mii pe un motor nou care face ( in cazul meu maxim 100 ore/an ) niciodata , doar daca devine obligatoriu !
Fire intinse si plimbari placute tuturor colegilor.
Titlu: Re: Off topic
Scris de: BRP din August 30, 2015, 10:09:01 PM
Fratilor, mariusbig si mustatza sunt 100% de acord cu voi.
Desi lucrez in domeniul motoarelor outboard si am acces la informatii,piese, documentatii, stiinta si toate cele necesare sa imi repar singur motoarele de orice fel ar fi ele, alegerea mea a fost un Johnson 30 hp din 2004, carburatie 2 timpi.
Motoarele in 2 timpi carburatie, pentru noi cei care nu facem mai mult de 100h/an sunt alegerea perfecta.
Am asa de putin timp la dispozitie si bat aproape 2000km, ca sa ajung sa fac si eu un pescuit in Delta,o data sau maxim de 2 ori pe an, incat nu sunt curios de toate fitele de motoare pe injectie scumpe si pretentioase la benzina si uleiuri.
Dupa ce acum vreo 7 ani am venit in tara cu un prieten sa facem o delta cu barca noua echipata cu un Evinrude Etec de 115hp nou nout si care dupa ce am alimentat la Star 2000 in Crisan in 2 ore s-a dus naibii din cauza ca in benzina era aproape 40% alcooli sub diferite forme(analiza facuta pe bune in centrul nostru de testari), am declarat tare si raspicat ca in Romania doar motoare in 2 timpi carburatie modele mai vechi rezista punct.
Motoarele in 4 timpi nu imi plac ca nu au vana ,si nici fiabilitatea nu da pe afara,asa ca nu mi-a fost foarte greu de ales Johnson/Evinrude sau Yamaha,Mercury si Suzuki exclus,Tohatsu greu de gasit si motor si eventuale piese.
Mi-a sarit in fata acest Johnson si nu il schimb decat atunci cand nu ma mai vor lasa sa intru cu el in Delta.
In timp mi-am facut rost de piese pentru inca 3 motoare, asa ca am  intr-un rucsac mic bagat in barca am cateva scule si piesele ce se pot defecta si nici nu ma intereseaza cat consuma,stiu doar ca porneste de fiecare data indiferent de benzina sau vreme etc.
Aceasta perceptie sa stiti ca nu e singulara,Asiaticii dupa ce au testat si cumparat tot felul de inventii in 4 timpi ,au reinceput sa cumpere din 2 timpi carburatie pentru ca nu mai au incredere in 4 timpi si daca sunt si cu injectii cu atat mai putin.
Nu e deloc placut sa ramaii la mama dracului in ocean fara motor.
Nici in Delta nu merita sa dai o gramada de bani,numai ca sa nu poti dormi noaptea ca poate iti fura cineva motorul, sau sa cari dupa tine tone de benzina ca sa nu alimentezi de pe tancurile plutitoare, sau sa nu fii niciodata sigur ca nu te lasa panarama de motor.
Sa cumperi ca turist!!!!!(pescar nu plimbareti) un motor nou si in 4 timpi trebuie sa ai ceva lipsa la tiglele de pe casa, parerea mea, si sa il mai si inmatriculezi si sa platesti o gramada de taxe,vai! vai!
Fratilor noi mergem la distractie, la pescuit, la bors pe malul apei,la socializare cu prieteni dragi,la orice altceva decat expozitii de motoare sau parametrii lor.
Toate cele bune
Titlu: Re: Off topic
Scris de: mariusbig din August 31, 2015, 04:18:16 PM
Corect BRP. Multumim pentru sfaturile pertinente in domeniu.
Ca fapt divers :o cunostinta , cu un Johnson de 50cp injectie cu 20 de ore , inca in rodaj , din 2005 sau 2007 , mansa , etc. cumparat de nou din magazin , se chinuie sa-l vanda cu 13000 lei de cca. 2 ani. De ce nu-l cumpara nimeni ?
Titlu: Re: Off topic
Scris de: ziuamarinei din August 31, 2015, 07:07:49 PM
  :D :D :D :D :D
Da, gata m-am hotarat, chiar vroiam sa vand motorul dar nu stiam ce sa iau. O sa caut un doi timpi carburatie, cu timpii cat mai vechi (am auzit ca sunt ca vinul , cu cat se invechesc cu atat sunt mai bune).
Cat despre masini da-le dracu, deja am vorbit la REMAT maine duc doua pe injectie si fac schimb cu doua Dacia 1300 din "72 una o iau de plimbare si cealalta o tin de piese. Bine ca astia de la REMAT nu mi-au mai cerut diferenta, ufff ce norocos sunt. Daca ar sti ei pe ce comoara stau? ;D ;D
Scuze @didu de offtopic.
Titlu: Re: Off topic
Scris de: Vali din August 31, 2015, 07:25:30 PM
Am mutat aici postarile off-topic din discutia despre Evinrude de 40 CP.
Pe viitor am rugamintea sa pastram discutiile on-topic, conform punctului 10 din regulamentul forumului.
Titlu: Re: Off topic
Scris de: ziuamarinei din August 31, 2015, 07:36:58 PM
Scuze
Titlu: Re: Off topic
Scris de: BRP din August 31, 2015, 08:20:45 PM
Citat din: mariusbig din August 31, 2015, 04:18:16 PM
Corect BRP. Multumim pentru sfaturile pertinente in domeniu.
Ca fapt divers :o cunostinta , cu un Johnson de 50cp injectie cu 20 de ore , inca in rodaj , din 2005 sau 2007 , mansa , etc. cumparat de nou din magazin , se chinuie sa-l vanda cu 13000 lei de cca. 2 ani. De ce nu-l cumpara nimeni ?

In acceptiunea unora e scump,ca de, nu e de furat.
Daca tot e o mistocareala asa fina ,atunci fa-i , la om lipeala cu ziuamarinei ca lui ii plac Suzuki-uri altoite cu manere de bombardier(evinrude), poate cine stie iese ceva.
In fond si la urma urmei e acelasi motor cu singura diferenta ca nu e de furat si are ore putine, nu are etichete de 20 cp ca sa te poata lua in balon toate controalele, ce mai o gramada de dezavantaje.
Titlu: Re: Off topic
Scris de: mariusbig din August 31, 2015, 09:27:51 PM
Dl. " ziuamarinei " , Dl. Dragos - cred ca am retinut bine din zecile de ore petrecute pe acest forum din placere , chiar nu cred ca " luatul in balon " sau misto-ul isi are loc aici. Noi , ca useri , ne exprimam sincer parerile si asteptam un feedback pozitiv sau negativ de la colegi , in nici un caz sa fim luati peste picior de unul sau altul.
Probabil ca Dvs. aveti o experienta mult mai mare ca noi pe care am fi dorit sa ne-o impartasiti in mod elegant si noua , incepatorilor.
Din cate tin minte ( citind pe acest forum ) , Dvs. ati cumparat o barca de la Dl. Vali , administratorul si proprietarul acestui site/forum , banuiesc ca sunteti si amici.
Ceea ce eu personal cred ca Dvs. nu intelegeti , este faptul ca  luand la " misto " userii , cei ca noi care intra pe acest forum din placere , defapt il luati la misto chiar pe amicul Dvs. , munca lui .
Poate maine ma decid sa fac o firma cu obiect de activitate nautic si vreau sa fac reclama pe acest forum , implicit sa-i ofer Dlui. Antonov 1,2...5 mii euro /lunar pentru gazduire.
Comentariile Dvs. ma obliga sa ma gandesc la alte oportunitati.
Vorba Dlui. Vali , daca nu ne place , ne abtinem de la comentarii , sau le facem in mod adecvat.
Ca in orice business , azi pleaca unul , maine altul si tot asa.
Nu inteleg de ce ! Respectul nu costa bani , nici macar timp !
Era doar o discutie amicala despre motoare .....
Va multumesc si va asigur de tot respectul meu.......... daca tot nu costa nimic.
Titlu: Re: Off topic
Scris de: Thor din August 31, 2015, 09:45:50 PM
A fost o glumita... omul si-a cerut scuze, ce atata suparare si puneri la punct? A spus, in alt fel, ca ii plac si are incredere in motoarele moderne.
Cat despre reclama... Vali ai avut... ghinion, cum ar zice un contemporan. Tu sa fii sanatos!
Titlu: Re: Off topic
Scris de: ziuamarinei din August 31, 2015, 09:54:26 PM
Stati asa nu va suparati pe mine, am vrut sa fie ca o gluma , sa ne mai descretim fruntile si sa nu mai fim asa drastici in afirmatii ca una e mai buna decat alta si nu mai incap si alte argumente sau variante.
Scuze daca tonul nu a fost inteles, departe de mine intentia sa iau in balon sau sa-mi bat joc de munca sau lucrul altuia, dar nu suport ideile preconcepute sau conceptiile totalitare gen: albul e mai bun decat negru si punct, daca intelegeti ce vreau sa spun.

Va suparati prea repede, nu tineti la gluma, altul am vrut sa fie tonul postarii.

Dar nici nu cred ca o tehnologie de acum 20 de ani e net superioara injectiei.
Da si ce am pangarit manerul de Bombardier daca l-am altoit pe Suzi? E un maner nu e viu, si iti promit ca nu l-am abuzat. :D
Ar trebui sa vedem numai doi timpi pe apa.
Am vazut in delta motoare pe injectie care merg peste 1000 ore pe an cu benzina de pe tancurile Star 2000 si nu tusesc, nu se strica si proprietarii nu care tone de benzina de la Peco din Tulcea.
Am avut si eu doi timpi dar toata ziua aveam ulei si benzina pe maini sau prin bas, de zici ca lucram la Petrom. Dupa o zi de mers imi zornaiau creierii. De ce e asa greu sa recunoastem ca tehnologia avanseaza. Ca utilizator de 4 timpi injectie , intr-un regim de 300 pana la 400 ore pe an nu cred ca ma voi intoarce la doi timpi carburatie.
Cat despre faptul ca sunt sau nu furaciuni printre motoare, da BRP ai dreptate, eu am curajul sa afirm ca 99.9 % din outbordurile de la noi sunt de stanga fara mama si fara tata, ca si multe altele din tara.
Dar sa afirmi
Citat din: BRP din August 30, 2015, 10:09:01 PM
sau sa nu fii niciodata sigur ca nu te lasa panarama de motor.
:o :o
Inseamna ca pe ape sunt 95% panarame de motoare pentru care propietarii stau cu frica sa nu ii lase.
Hai sa pornim in topicul asta o statistica sa vedem cam cate pe injectie si cate carburatii doi timpi sunt in utilizare pe apa si cam cati utilizatori obisnuiti isi doresc, cand au de ales, doi timpi si nu patru injectie.
Eu personal din sapte zile cel putin trei sunt pe apa, si iti spun ca panarama aia altoita nu ma lasat niciodata si sunt foarte multumit.

PS: Si sa numim lucrurile altora panarame , altoite etc etc, nu cred ca defineste tonul discutiilor de pe acest forum asa cum cred ca si Dl Marius e de acord.
Titlu: Re: Off topic
Scris de: mariusbig din August 31, 2015, 10:05:38 PM
Thor , nu e suparare si nimeni nu pune la punct pe nimeni. Doar ca noi , incepatorii care am invatat foarte multe de la voi , profesorii , ne asteptam poate la altceva, Eu personal am fost ajutat de voi , Vali, Fritz , Adiionitza , Bradutzu , etc. de multe ori si am ajutat la randul meu pe altii.
E drept ca si la scoala te mai ia in balon un profesor , asa ca mucles ( noi  , incepatorii ) si dam inainte !
Cat despre reclama si business , am un amic Dan Ostahie. In 90 a inceput sa vanda televizoare second , inca am un Sony luat de parintii mei atunci de la el cu 52000 lei. Si tot asa il luam in balon.
Astazi , cred ca toata lumea stie de ALTEX .....
Titlu: Re: Off topic
Scris de: mariusbig din August 31, 2015, 10:17:16 PM
Dl Dragos , deja suntem muuuult mai buni prieteni decat acum 1 ora.
Vedeti ca se poate ? ;D ;D ;D
Si mie imi plac motoarele noi , tehnologie noua , etc.
Sunteti un profesor deci va rog un sfat : vreau motor pe injectie 4t maxim 30cp , daca se poate 20cp , care sa plimbe barca mea de cca. 600kg cu tot cu ocupanti , cu consum de maxim 12/ora si viteza de croaziera 35-40 km/ora , sa coste maxim 2000 eur. Astept recomandari. Multumesc.
Titlu: Re: Off topic
Scris de: ziuamarinei din August 31, 2015, 10:24:57 PM
Si inca ceva Marius, crezi ca afirmatiile de genul
Citat din: mariusbig din August 30, 2015, 07:25:05 PM
Cand vad despre ce sume vorbiti ma doare capul ! La yammy autolube 40cp mi-a crapat grupul din cizma. 500 lei cizma second si merge de naiba il ia. Benzina de care apuca , in rest apa paie si bataie.Nu mofturi , nu nimic.
Multumesc Vali ca mi-ai recomandat acest motor. Sunt super multumit. Mai curat un carburator , mai schimb o bujie si blana cat incape.
Ce injectoare , ce calculator , ce tester ............
PS. Va admir si va respect pentru motoarele pe care le aveti , dar indiferent de barca pe care sunt montate tot cu 50-60 km/ora mergeti pe apa ........ ca si mine.
Diferenta consta in : motoarele voastre de 40cp consuma 7-9  l/ora , al meu 10-12 l/ora , motoarele voastre costa 5-7 mii euro (poate mai mult ) , al meu doar 500 euro , iar ca piese de schimb ...... , mai bine lasa , vorba lui Fritz !
Unde e smecheria ? Daca crapa , iau altul si tot imi fac treaba !
De ce sa iau un motor nou ? La benzina din balta il faci praf rapid . Asa ca , mai bine unul de tavaleala care nu emite pretentii , si daca pocneste , il fac ancora , iau altul si da-i bataie !
Repet , va respect foarte mult si poate intr-o zi am sa va inteleg.
nu vor induce in eroare oare macar unul sau doi utilizatori sau vizitatori ca tanjesc dupa un motor? Si citeste omul randurile de mai sus dupa care concluzioneaza ca e mai ieftin si mult mai bine sa iei o tehnologie invechita care ii va manca sufletul si nervii. Si mai da si peste un vanzator frate cu renumitul constructor de barci Modi si iar se repeta buna si traditionala teapa romaneasca. Iar apar pe forum incepatori care sustin ca asa au fost recomandarile si punct. Cand am luat atitudine pe forum in legatura cu barcile renumitului constructor scoase imediat la vanzare dupa o simpla utilizare, sa suparat Iulian ca nu mai putea sa predea junghiul mai departe, Cred ca cei doi colegi care au facut tamtam pe internet cu ultima creatie puteau fi preveniti de cumparatorii precedenti, dar na ce sa-i faci nu acceptam si alte variante, si ne simtim luati in balon cand cineva glumeste.
De data sta nu voi mai retrage postarea, sa stea acolo cine intelege gluma, o intelege, ce suntem la gradi nu se poate glumi ca ne ducem la D-na suparati?
Titlu: Re: Off topic
Scris de: mariusm piesenoi111 din August 31, 2015, 10:25:52 PM
Dar ca sa ne mai apropiem cât de cât de subiectul inițial și sa împăcăm pe toată lumea.....2timpi injectie.
Nu e bine așa?
Știu ca sunt sensibile la benzina dar acum cca 3 săptămâni când motorul meu era montat pe barca în același service se schimba un injector la un Etec cred ca de 70CP sau chiar mai marisor (nu am văzut capacul).
Era primul injector schimbat în,parcă 1200 sau chiar mai multe ore de funcționare doar în Delta. Era barca unei pensiuni celebre.
Titlu: Re: Off topic
Scris de: mariusm piesenoi111 din August 31, 2015, 10:29:09 PM
Și încă ceva.....fac pariu ca un ETEC de 30CP nou nouț ar răspunde cerințelor colegului de mai sus cu excepția prețului dar....daca se caută cu răbdare mai exista old stock (nu făcut în 2015)dar nou nouțe, nepornite și cu 5 ani garanție.
Dar sunt puțin peste 3000 euro.
Titlu: Re: Off topic
Scris de: mariusbig din August 31, 2015, 10:37:29 PM
Bravo tati ! Asta vreau si eu , 2t modern. ( nu ca 4t nu ar fi ok  ) .In afara de evinrude mai este altul ?
Vezi , de la o mica discutie in contradictoriu pleaca un subiect frumos - motoare cu cai putini , dar frumosi , vechi sau noi. Din nou ajung la vorba lui Fritz - toti cautam performante maxime cu cheltuieli minime.
Acesta e motivul pentru care suntem aici , sa invatam.
Hai ca se poate !
Titlu: Re: Off topic
Scris de: Vali din August 31, 2015, 10:50:58 PM
Stimati colegi, dupa o perioada de activitate slaba pe forum, constat ca singura discutie activa contine o polemica inutila, care nu ajuta cred userii.

Fara sa ma refer la cineva anume, am rugamintea sa se citeasca regulamentul cu atentie inainte de a se posta: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1434.0.html (http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1434.0.html) . Este foarte clar scris acolo cum se formuleaza o postare, astfel ca discutiile sa fie echilibrate si utile. Ca sa se vada si mai bine, am atasat si o poza cu regulamentul.

In caz de derapaje de la tonul si tematica forumului, topicul se va inchide imediat. Am avut un scandal urat anul trecut pe vremea asta, si n-as vrea sa stricam bunele relatii intre useri la acest nou inceput de toamna. Asa ca, inainte de a posta, recititi si evaluati daca postarea ajuta in vreun fel forumul in ansamblul lui.
Titlu: Re: Off topic
Scris de: ziuamarinei din August 31, 2015, 10:52:44 PM
Marius si Marius,
Eu personal recomandari nu fac, dar de folos intr-o alegere este sa te uiti in jur sa vezi ce foloseste marea majoritate.
Dupa care numara toate benzinariile de pe apa si uitate la ele zici ca sunt gazariile de pe Caramidarie din Badalan de pe vremuri.
Alt factor care trebuie luat in seama e un service cat de cat in zona ta si posibilitatea procurarii unor piese in niste preturi acceptabile (dar aici nu cred ca e vreo marca bine reprezentata).
Eu personal admir ETEC, am fost la un pas sa iau unul, dar nu cred ca sunt facute pentru noi. Sunt pentru ei acolo in SUA sau Australia sau oriunde e civilizatie, ma refer la o garantie a calitatii benzinei , dealer service si mecanici buni in fiecare marina ( si marinele sunt peste tot nu o ciudatenie ca la noi) etc.
A si nu in ultimul rand sa ne uitam in buzunarele noastre si dupa in al lor.
Am ramas surprins intr-o discutie cu cineva de afara, cand mi-a explicat ca nu il intereseaza cat costa barca cu motor si peridoc in total, ci il intereseaza doar cat il costa rata lunara doua sau trei sute dolari pe luna nu conta chiar daca era dator 40 de ani, si creditul sau ipoteca se transmitea copiilor.
Asa ca fiecare trebuie sa aleaga pentru el, ce considera ca il satisface dar fara a emite afirmatii de genul celor din postarile anterioare care pot induce in eroare.
Titlu: Re: Off topic
Scris de: mariusbig din August 31, 2015, 10:53:17 PM
Dl. Dragos , daca va uitati peste peste postarile mele vis-a-vis de Modi o sa va lamuriti. Nu spun ca 2t sunt mai bune decat 4t , doar mi-am exprimat punctul de vedere legat de timpii de utilizare si costuri. Si nu e nimeni suparat si sper nici Dvs.
Titlu: Re: Off topic
Scris de: mariusbig din August 31, 2015, 11:05:23 PM
Vali , micile polemici dau nastere cateodata unor lucruri constructive !
Dam drumul la topicul propus de Dragos ?
2t versus 4t ? vechi si nou ? carburatie si injectie ? avantaje si dezavantaje ?
Titlu: Re: Off topic
Scris de: Vali din August 31, 2015, 11:09:24 PM
Considerati ca acesta e noul topic. Alegeti titlul, si il voi schimba.

Nu polemica tehnica s-a abatut de la regulament, ci modul de exprimare tensionata din postarile de mai sus. Cine citeste regulamentul intelege imediat ce am vrut sa spun.
Titlu: Re: Off topic
Scris de: ziuamarinei din August 31, 2015, 11:12:02 PM
Da hai sa dam drumul la topic, si sa vedem si alte pareri si fiecare sa-si spuna impresiile, bune sau rele, in urma exploatarii motoarelor indiferent de tipul lor. Si dupa, fiecare poate trage o concluzie si poate judeca singur in alegerea unui motor.
Titlu: Re: Off topic
Scris de: BRP din Septembrie 01, 2015, 08:50:04 AM
Citat din: ziuamarinei din August 31, 2015, 11:12:02 PM
Da hai sa dam drumul la topic, si sa vedem si alte pareri si fiecare sa-si spuna impresiile, bune sau rele, in urma exploatarii motoarelor indiferent de tipul lor. Si dupa, fiecare poate trage o concluzie si poate judeca singur in alegerea unui motor.

Hai sa incep si eu scuzele de rigoare ,ca in fond nu avem nimic de pierdut daca exista intelegere intre noi ca doar asta e scopul, NU?
Daca tu mistocareai asa putin,am zis sa te impung si eu putin ,asa ca sa nu ma las , dus de Dunare.
Revenind, la tematica "off topic" eu cred ca aceasta alegere trece prima data prin buzunar iar apoi tine de personalitatea fiecaruia daca e vorba de ales intre 2T si 4T. si mai apoi de necesitatile tehnice ale ambarcatiunii.

Daca e vorba de tine(Dragos) este cat se poate de normal si de ok ce solutie ai ales pentru barca ta.
Tu stai pe malul Dunarii,iesi frecvent la pescuit,adica faci ore de functionare,ai acces la benzina buna de pe uscat, stii tot ce misca in zona(locuri de pescuit,unde ii benzina buna, cand si unde sunt controale si aici ma refer la ANR, etc) aveai nevoie de un motor maricel in jur de 40 hp,esti migalos si atent cu motorul tau,ai si resursele financiare si timp, probabil iti place sa mergi cu barca in glisaj si nu in deplasament,pescuiesti la stationar din barca,ATUNCI se justifica pe deplin alegerea ta adica un motor pe injectie in 4T.
Am vorbit despre,tine, acum hai sa vorbim despre mine si oamenii sa traga singuri concluziile.
Ca sa ajung la pescuit in Delta , fac 2,5 ore de zbor cu avionul, apoi 3 ore cu masina sa ajung acasa,2 zile de pregateli si apoi 800 km pana la Tulcea si de aici>>>>>
Eu am o barca de 5m,lata de 1,20(Italiana) de pescuit pe rau,ingusta,plata pe fund pentru ape mici,imi place glisajul rapid,nu ma deranjeaza zgomotul motorului, ba chiar imi place,maximul motorizarii ar fi fost de 25hp,ajung in Delta de maxim 2 ori pe an cu noroc,ma bucur de fiecare clipa petrecuta si nu vreau sa ma gandesc la motor si barca,vreau doar sa mearga si nu ma intereseaza consumul,nu fac mai mult de 10 ore de functionare/iesire,deci max.20 ore/an,nu dorm in sau pe barca.
Dupa ce ma cinstesc seara cu prietenii, pe care si asa ii vad rar, nu vreau sa gandesc la motor si la barca si sa nu pot dormi linistit din cauza ca am nu stiu ce avion si pot ramane fara, nu vreau sa gandesc daca mai am suficienta benzina de calitate ca sa pot ajunge nu stiu unde(am trecut si prin asta),nu vreau sa inmatriculez barci si sa platesc taxe, dar nici sa pun autocolant de 20 hp pe o dihanie de motor,care nici o data nu s-a produs ca 20hp cinstiti si sa fiu la bunul plac al celor care te controleaza,pt.ca totusi pana la urma e vorba de o infractiune.
Prefer sa ma "murdaresc"asa usor cu ulei de amestec la fiecare alimentare,si sa consum ceva mai mult combustibil,dar sa am liniste si siguranta, ca doar ma duc in concediu.
Asa ca alegerea MEA a fost 30 hp, 2T, carburatie,cu incarcare,pornire electrica si sfoara,dar un motor bun si intretinut+motor electric ca sa nu zapacesc stiucile, cu zgomote de2T = cost investitie max.1000 eur.
Dupa ce imi termin contractul afara,si o sa am suficient timp cred ca am sa trec la mersul in deplasament,si daca se va mai putea  atunci sigur va fi carburatie chiar daca in 4T.
Deci, daca ar fi sa imi spun concluzia MEA ar fi:
-cine nu are nevoie motor mare(peste 25hp),circula putin,buget mic la achizitie (nu neaparat,aici tine si de ce place),nu tine la imagine,etc si se identifica cat de putin cu persoana mea, atunci alegerea ar fi 2T, carburatie.
-cine vrea cu totul altceva, si este mai aproape de Dragos dupa capul meu ordinea ar fi
1.4T carburatie Yamaha sau Honda
2.4T injectie Suzuki,Yamaha,Honda
3.2T injectie directa Evinrude Etec,foarte performant,consum mai mic ca la 4T injectie,din pacate fff sensibil la calitatea combustibilului.
Chiar daca unii sustin ca benzina de pe tancurile plutitoare e buna, eu pot sa va spun clar si asta dupa teste profesionale ca este f. proasta si total nerecomandata motoarelor pe injectie,dar cine vrea nu are decat sa o folosesca.
Dar inainte de a o folosi as recomanda sa faca o vizita scurta pe la firma Pronautica din Tulcea si roage pe baieti sa le arate capetele motor bubuite,pistoane crapate etc,ca au curtea plina cu asa ceva,incepand de la inboard,terminand cu outboard fara exceptii de la toate firmele producatoare, si sa dea o cafea baietilor ca sa le spuna DE CE, si cate ore aveau motoarele,o sueta mica asa,poate isi mai schimba opiniile.

Ce am expus aici,cu toate ca m-am referit direct la persoane(sper sa nu il Deranjeze pe Dragos)am vrut doar sa expun 2 puncte de vedere total diferite, dar nu neaparat in contradictie.
Finalmente tuturor ne place apa ,pescuitul si socializarea,si sper ca sa poata fiecare sa se bucure de toate astea.
Va doresc numai bine




Titlu: Re: Off topic
Scris de: pava din Septembrie 01, 2015, 09:52:40 AM
Bine ati revenit in zona discutiilor constructive ;D
Titlu: Re: Off topic
Scris de: pava din Septembrie 01, 2015, 09:57:48 AM
 Inteleg ca motoarele 4T pe carburatie sunt mai putin sensibile la calitatea combustibilului .Se poate trage concluzia ca sunt mai robuste si usor de servisat  ?
Titlu: Re: Off topic
Scris de: BRP din Septembrie 01, 2015, 09:59:33 AM
Citat din: pava din Septembrie 01, 2015, 09:57:48 AM
Inteleg ca motoarele 4T pe carburatie sunt mai putin sensibile la calitatea combustibilului .Se poate trage concluzia ca sunt mai robuste si usor de servisat  ?

Corect,asa e.
Titlu: Re: Off topic
Scris de: ionpescarul din Septembrie 01, 2015, 03:55:50 PM
Citat din: pava din Septembrie 01, 2015, 09:57:48 AM
Inteleg ca motoarele 4T pe carburatie sunt mai putin sensibile la calitatea combustibilului .Se poate trage concluzia ca sunt mai robuste si usor de servisat  ?
Carburatia e mai putin sensibila ,daca o comparam cu injectia,dar daca o comparam cu motorul in 2 timpi ,clasic ,asta e cel mai putin pretentios la cifra octanica ,un motor in 2 timpi merge si cu amestec de jumate ,jumate benzina cu motorina.Pentru deplasari scurte pe dunare ,in apropierea locului de campare ,sa mergi in sus ,in josul Dunari 1km ,2 km ,e ok ,motorul in 2 timpi.Problema e ca pestele nu il mai gasesti aproape ,trebuie sa traversezi toata delta ,in cazul asta iese total din discutie motorul in 2 timpi ,cand trebuie sa parcurg 80 km ,doar la dus.Un motor in 2 timpi consuma mult tare si e foarte zgomotos,pentru iesiri dese in delta si pentru distante mari iese din discutie.Eu plec singur pe apa ,merg des in delta,motorul de 5 cai ,4 timpi ,cu un piston ,e cam zgomotos,fata de un 8 cai ,2 pistoane ,4 timpi ,cum a-si fi vrut sa iau ,dar toate la timpul lor.In delta majoritatea motoarelor mici ,sunt Yamaha sau Honda carburatie ,4 timpi ,intre 10 si 20 cp.Cand vi in concediu in romania ,ai te-ai chinuit un an prin tari straine ,nu mai conteaza ce motor ai pe barca ,oricum bugetul e suficient.Zilele trecute m-am intalnit pe Dunarea Veche cu prieteni veniti in concedui din Anglia care inchiriasera 2 barci cu motor ,10 si 15 cp ,de la Victoria pentru o saptamana 14 milioane chiria la ambele barci ,carburantul il baga ei .Cand vi doar o data pe an in delta nu mai conteaza cat costa,dar cand mergi in delta de 5,6 ori ,poate si de 10 ori pe an ,iar la o iesire parcurgi 100 poate 200 km ,totul trebuie gandit cu atentie,barca , motorizare ,tot.Totusi pentru cineva care face   multi km  in delta ,eu recomand 4 timpi ,carburatie.Dar concluzile astea le-au pus in practica ,de mult ,toti cei care au dat km peste cap ,in delta.
Titlu: Re: Off topic
Scris de: ziuamarinei din Septembrie 01, 2015, 09:17:07 PM
Citat din: BRP din Septembrie 01, 2015, 08:50:04 AM
Hai sa incep si eu scuzele de rigoare ,ca in fond nu avem nimic de pierdut daca exista intelegere intre noi ca doar asta e scopul, NU?
Daca tu mistocareai asa putin,am zis sa te impung si eu putin ,asa ca sa nu ma las , dus de Dunare.
Revenind, la tematica "off topic" eu cred ca aceasta alegere trece prima data prin buzunar iar apoi tine de personalitatea fiecaruia daca e vorba de ales intre 2T si 4T. si mai apoi de necesitatile tehnice ale ambarcatiunii.

Daca e vorba de tine(Dragos) este cat se poate de normal si de ok ce solutie ai ales pentru barca ta.
Tu stai pe malul Dunarii,iesi frecvent la pescuit,adica faci ore de functionare,ai acces la benzina buna de pe uscat, stii tot ce misca in zona(locuri de pescuit,unde ii benzina buna, cand si unde sunt controale si aici ma refer la ANR, etc) aveai nevoie de un motor maricel in jur de 40 hp,esti migalos si atent cu motorul tau,ai si resursele financiare si timp, probabil iti place sa mergi cu barca in glisaj si nu in deplasament,pescuiesti la stationar din barca,ATUNCI se justifica pe deplin alegerea ta adica un motor pe injectie in 4T.
Am vorbit despre,tine, acum hai sa vorbim despre mine si oamenii sa traga singuri concluziile.
Ca sa ajung la pescuit in Delta , fac 2,5 ore de zbor cu avionul, apoi 3 ore cu masina sa ajung acasa,2 zile de pregateli si apoi 800 km pana la Tulcea si de aici>>>>>
Eu am o barca de 5m,lata de 1,20(Italiana) de pescuit pe rau,ingusta,plata pe fund pentru ape mici,imi place glisajul rapid,nu ma deranjeaza zgomotul motorului, ba chiar imi place,maximul motorizarii ar fi fost de 25hp,ajung in Delta de maxim 2 ori pe an cu noroc,ma bucur de fiecare clipa petrecuta si nu vreau sa ma gandesc la motor si barca,vreau doar sa mearga si nu ma intereseaza consumul,nu fac mai mult de 10 ore de functionare/iesire,deci max.20 ore/an,nu dorm in sau pe barca.
Dupa ce ma cinstesc seara cu prietenii, pe care si asa ii vad rar, nu vreau sa gandesc la motor si la barca si sa nu pot dormi linistit din cauza ca am nu stiu ce avion si pot ramane fara, nu vreau sa gandesc daca mai am suficienta benzina de calitate ca sa pot ajunge nu stiu unde(am trecut si prin asta),nu vreau sa inmatriculez barci si sa platesc taxe, dar nici sa pun autocolant de 20 hp pe o dihanie de motor,care nici o data nu s-a produs ca 20hp cinstiti si sa fiu la bunul plac al celor care te controleaza,pt.ca totusi pana la urma e vorba de o infractiune.
Prefer sa ma "murdaresc"asa usor cu ulei de amestec la fiecare alimentare,si sa consum ceva mai mult combustibil,dar sa am liniste si siguranta, ca doar ma duc in concediu.
Asa ca alegerea MEA a fost 30 hp, 2T, carburatie,cu incarcare,pornire electrica si sfoara,dar un motor bun si intretinut+motor electric ca sa nu zapacesc stiucile, cu zgomote de2T = cost investitie max.1000 eur.
Dupa ce imi termin contractul afara,si o sa am suficient timp cred ca am sa trec la mersul in deplasament,si daca se va mai putea  atunci sigur va fi carburatie chiar daca in 4T.
Deci, daca ar fi sa imi spun concluzia MEA ar fi:
-cine nu are nevoie motor mare(peste 25hp),circula putin,buget mic la achizitie (nu neaparat,aici tine si de ce place),nu tine la imagine,etc si se identifica cat de putin cu persoana mea, atunci alegerea ar fi 2T, carburatie.
-cine vrea cu totul altceva, si este mai aproape de Dragos dupa capul meu ordinea ar fi
1.4T carburatie Yamaha sau Honda
2.4T injectie Suzuki,Yamaha,Honda
3.2T injectie directa Evinrude Etec,foarte performant,consum mai mic ca la 4T injectie,din pacate fff sensibil la calitatea combustibilului.
Chiar daca unii sustin ca benzina de pe tancurile plutitoare e buna, eu pot sa va spun clar si asta dupa teste profesionale ca este f. proasta si total nerecomandata motoarelor pe injectie,dar cine vrea nu are decat sa o folosesca.
Dar inainte de a o folosi as recomanda sa faca o vizita scurta pe la firma Pronautica din Tulcea si roage pe baieti sa le arate capetele motor bubuite,pistoane crapate etc,ca au curtea plina cu asa ceva,incepand de la inboard,terminand cu outboard fara exceptii de la toate firmele producatoare, si sa dea o cafea baietilor ca sa le spuna DE CE, si cate ore aveau motoarele,o sueta mica asa,poate isi mai schimba opiniile.

Ce am expus aici,cu toate ca m-am referit direct la persoane(sper sa nu il Deranjeze pe Dragos)am vrut doar sa expun 2 puncte de vedere total diferite, dar nu neaparat in contradictie.
Finalmente tuturor ne place apa ,pescuitul si socializarea,si sper ca sa poata fiecare sa se bucure de toate astea.
Va doresc numai bine

Salut tuturor colegilor si tie BRP,

     Nu e vorba de scuze, dar e bine sa pastram asa un respect fata de ceea ce au altii, si aici nu ma refer numai la mine, prin curte si dupa parerea mea nimeni nu este posesorul adevarului absolut in motoare si barci. In permanenta avem de invatat unul de la altul indiferent ca experientele sunt negative sau pozitive.
     Hai sa-mi expun parerea mea in legatura cu 2T (si aici ma refer numai la carburatie , ETEC-ul e alt avion are rubrica lui separata) si 4T carburatie respectiv injectie.
     Primul meu contact cu un motor outboard (exceptand un TN-un si doua Veterok 8 CP) a fost cu un Eivinrude 9,9 CP din 1985 produs in Belgia 2T carburatie, amestecul de ulei trebuia sa-l faci in rezervor normal. Motororul pornea pe vreme calda sau toamna tarziu din prima sfoara dar iarna avea asa un tabiet, doua sau trei pompe, acceleratia pusa asa mai spre plus, soc tras maxim aerul putin inchis din maneta, doua pana la trei sfori numai asa de incalzire, grija mare sa nu-l ineci din prea mult zel, ce sa zic imi venea sa-l iau la topor >:(. Inainte de pornire agitam rezervorul sa se reamestece benzina cu uleiul sa nu se depuna fereasca Sfantul, daca nu era benzina cu ulei ramasa de la pescuitul precedent prepara cativa litri, invariabil mai turnam pe langa sau mai scapa rezervorul pe la garnitura. >:( >:( >:( Ce mai plecam la pescuit transpirat iarna in curentul barcii, miroseam a benzina pe maini, nervos. Chiar ma intrebam cu ce am gresit? Pe langa toate astea pescuitul meu din barca presupune cel putin 6 sau 7 ancorari pe zi la crap iar la salau nici nu mai spun pot sa schimb locul de 20 ori pe zi. Pornitul ala la sfoara, precedat de soc, reglaj aer si pompa era plictisitor, imi consuma nervii si miroseam ingrozitor pe maini plus zgomotul ala de "tandandaran daran dan dan dan" la relanti ma facea sa cred ca dauneaza pescuitului. Nu eram deloc multumit de motor dar nu aveam de ales. Din ce mai vorbea unul si altul pe garla se spunea ca nu e bine sa lasi multa benzina cu ulei in amestec in rezervor pentru ca pierde din puterea de ardere, nu stiu , poate erau prostii sau nu. Cert este ca incercam sa prepar o cantittate de benzina sa-mi ajunga pe o zi dar nu se potrivea, undeva spre sfarsitul zile mai era nevoie de alt amestec, alta manjeala prin barca etc etc.
Chinul de pe lume, dar pasiunea cere sacrificii. Cert e ca dupa cativa ani de paie, apa si bataie motorul in mainile mele si-a gasit sfarsitul.
L-am facut bucati in garaj si am pornit sa cercetez piata dupa piese de schimb, vroiam sa-l fac ca nou. Cand am terminat de socotit inainte de lansarea comenzilor am ajuns la frumoasa suma de aproape 700 USD, asta fara manopera unui mecanic ( si astia nu erau ieftini deloc nici atunci si nici acum). M-am gandit ca investesc minim 800 sau 900 USD, timp pierdut, nervi intr-un fier si ce ma aleg: acelasi motor de 9,9 CP 2T, cu aceleasi tabieturi la care daca il vand pierd banii si pe care imi va fi mila sa-i fac upggrade.
Asa ca am strans motorul intr-un sac, l-am sunat pe un amic si l-am dat moca (sa dea si el o bere pe apa).
La pretul pieselor plus manopera am mai pus doi, trei lei si  prin noroc m-am capatat cu un Suzi alb 15CP 4T carburatie , o minunatie de motor. Cu el pe un RIB Novurania de 3.10 m consumam pana la Chilia de la Galati fix 14 litri de benzina. Am scapat de amestec si de grija uleiului de amestec, pornirea era la sfert de sfoara motorul avea doi sau trei ani vechime, silentios. In comparatie cu 2T nu aveam ce sa-i reprosez. O singura grija in afara de ulei care trebuia schimbat la 100 ore, era ca iarna pe o perioada mai lunga de conservare sa nu las benzina in carburator sau pe circuit sa nu faca depuneri. Foarte multumit nu aveam nici o grija decat siguranta legata de mana si sa trag la pornire socul asa la sfert. Totusi simteam lipsa unui electromotor, unui trim electrohidraulic, etc. Era loc de mai bine. Dupa vreo 5 ani de folosinta am vandut Rib-ul unui spiningar din Bucuresti, eu uitandu-ma dupa o barca care sa o pot baga prin toate crengile si cioatele de pe Dunare.
Am ajuns pe la Vali dar era bagat in alt proiesct si am luat un Lotus major de la Iulian & Ionica ,am dat Suzi de 15 Cp unui amic fix pe aceeasi bani pe care l-am cumparat si mi-a sarit un Mercury 30 HP EFI in cale, pe care nu l-am putut refuza. Eram glont pe apa, cosum cam 8 litri la ora, nu asa silentios cum as fi vrut, pornire la sfoara si electric, trim si am altoit un maner de Honda pe el (asta cu manerele altoite sa stii BRP ca e un fel de trademark al meu  :D :D) retiplat cu insemnele albastre de la Optimax saltwater, nu stia nimeni ce e  ;D ;D ;D. Dar sincer nu am avut asa un sentiment de prietenie cu el, mai dadea cate o eroare am mai umblat dupa niste piese de doi lei cam o luna jumatate in plin sezon de pescuit,cam zgomotos la drum lung avand in vedere ca-l conduceam la maner. Dar cine se urca in barca ca in masina, bagam cheia si plecam la pescuit , fara ritualuri cu ulei, benzina, para, soc, reglaje de aer sau de carburator. Cand il foloseam traiam acelasi sentiment cand am scapat de DACIA 1300 cu juma' de portbagaj piese in caz de avarie ( asta era porecla mecanicului care ma invata sa depanez Dacia, Dan Avarie  :D :D) si am condus primul CIELO coreean, injectie benzina servo.
Bine inteles ca au reusit niste flamanzi sa ma scape de Mercury intr-o iarna. Am prins momentul si m-am reintors la Suzi acum de 40 CP tot pe injectie, consum 9 litri la ora cu elica de 13 si 7,2 litri cu cea de 15 la 4500 rot/min .
Nu am decat cuvinte de lauda silentios, fara trepidati, pornire electrica, trim, curat, fara fumul de 2T care iti inunda barca, simturile si narile cand mergi la relanti , la pornire nu face zgomot, in barca e farmacie acum. Simt ca am exact ce e nevoie sa ma pot dedica in totalitate pescuitului. Din punctul meu de vedere este exact ca la masina te urci in haine curate o foloseti un nr de km ridici capota la servisare si atat. Ca sunt taxe si impozite, ca trebuie inmatriculat (ca si 30-ul tau chiar daca e in 2T  ;)), ca sunt piesele scumpe, ca e mare investitia, da asa e, dar iti  garantez ca nu iei nimic din ce pui deoparte in viata asta, asa ca de ce sa nu ne bucuram de tehnologie si confort acum  ;) fara a exagera totusi, in limita bunului simt.
E drept ca pentru 10 ore de functionare pe an nu se merita, eu personal nici nu as fi cumparat asa ceva gaseam un prieten donam benzina si gata imi faceam pofta, dar cand barca si motorul sustin cea mai mare pasiune cand avem Dunarea langa casa, barca la apa, Delta la 2 ore de mars pe apa, nu incape discutie trebuie sa evoluam.
Ca sunt carburatiile mai insensibile la benzina nasoala decat injectia, da, e posibil dar asa cum spuneam mai sus sunt multi care merg cu benzina din delta si nu au nimic. Daca stii sa-l exploatezi si e lucrul tau nu se strica asa usor , cand il dai pe mana oricui lipovean de nadejde angajat la pensiune sau pe mana turistului si se merge numai in maxim si minim fara un regim normal de tranzitie, fara revizii la timp sau facute pe genunchi cu cine stie ce uleiuri, fara presiune la racire e normal sa se strice fierul, sa mai sara cate un piston sau o bucata de chiuloasa. :).
Totusi mie carburatia chiar si la 4T imi aduce aminte de jiglere infundate , site de suflat , reglaje de amestec, , nivel de reglat ,iarna mai un dop de gheata, depuneri de la benzina iarna dupa o nefolosinta indelungata, vizite anuale pe la mecanici ca se balbaie sau e prea turat.
Din punctul meu de vedere nu multumesc, vreau sa mearga perfect cand mai sui in barca la orice ora si in orice anotimp, sa plec la pescuit, sa ma rog ca in primavara sa vina prohibitia mai repede sa ma odihnesc  ;D ;D ;D.
In totdeauna am facut o analogie cu ce vad pe sosele, merg saraciile de masini pe injectie sute de mii de km si nu au nimic, de ce motoarele de barca pe injectie sa fie asa sensibile incat sa ne cramponam de acea carburatie. Nu inteleg. Poate ne lamureste cineva, ca mie imi scapa motivele.
Eu unul cat timp am folosit 2T nu faceam decat sa ma uit dupa 4T in special pe vremea aia ma fascinau Johnson si Suzi.
Cat despre ETEC (imi plac si le admir dar nu concep sa schimb un injector la 1200 ore de functionare chiar si in garantie din cauza benzinei sau mai stiu eu ce) raman la parerea mea, sunt pentru tarile civilizate unde sunt rampe de lansare , marine , dealeri si service cu garantie, mecanici multi si buni si benzina buna.
Cam atat si sunt curios si la alte opinii pro sau contra injectiei sau a carburatiei , sau 2T contra 4T.
Nu concluzionati ca toata lumea trebuie sa aiba injectie sau 4T, fiecare dupa buget sau dupa necesitati Coane Fanica, dar totusi ....
Titlu: Re: 2T vs 4T
Scris de: pilu din Septembrie 02, 2015, 08:25:34 AM
O intrebare , eu si poate si altii care folosesc motoarele in alte zone decat delta si cumpara benzina din statiile peco din tara fie ele ,rompetrol ,omv,mol...etc , suntem expusi aceluiasi risc de care vorbeste BRP?
Titlu: Re: Off topic
Scris de: ionpescarul din Septembrie 02, 2015, 09:36:20 AM
Citat din: ziuamarinei din Septembrie 01, 2015, 09:17:07 PM
Salut tuturor colegilor si tie BRP,

     Nu e vorba de scuze, dar e bine sa pastram asa un respect fata de ceea ce au altii, si aici nu ma refer numai la mine, prin curte si dupa parerea mea nimeni nu este posesorul adevarului absolut in motoare si barci. In permanenta avem de invatat unul de la altul indiferent ca experientele sunt negative sau pozitive.
     Hai sa-mi expun parerea mea in legatura cu 2T (si aici ma refer numai la carburatie , ETEC-ul e alt avion are rubrica lui separata) si 4T carburatie respectiv injectie.
     Primul meu contact cu un motor outboard (exceptand un TN-un si doua Veterok 8 CP) a fost cu un Eivinrude 9,9 CP din 1985 produs in Belgia 2T carburatie, amestecul de ulei trebuia sa-l faci in rezervor normal. Motororul pornea pe vreme calda sau toamna tarziu din prima sfoara dar iarna avea asa un tabiet, doua sau trei pompe, acceleratia pusa asa mai spre plus, soc tras maxim aerul putin inchis din maneta, doua pana la trei sfori numai asa de incalzire, grija mare sa nu-l ineci din prea mult zel, ce sa zic imi venea sa-l iau la topor >:(. Inainte de pornire agitam rezervorul sa se reamestece benzina cu uleiul sa nu se depuna fereasca Sfantul, daca nu era benzina cu ulei ramasa de la pescuitul precedent prepara cativa litri, invariabil mai turnam pe langa sau mai scapa rezervorul pe la garnitura. >:( >:( >:( Ce mai plecam la pescuit transpirat iarna in curentul barcii, miroseam a benzina pe maini, nervos. Chiar ma intrebam cu ce am gresit? Pe langa toate astea pescuitul meu din barca presupune cel putin 6 sau 7 ancorari pe zi la crap iar la salau nici nu mai spun pot sa schimb locul de 20 ori pe zi. Pornitul ala la sfoara, precedat de soc, reglaj aer si pompa era plictisitor, imi consuma nervii si miroseam ingrozitor pe maini plus zgomotul ala de "tandandaran daran dan dan dan" la relanti ma facea sa cred ca dauneaza pescuitului. Nu eram deloc multumit de motor dar nu aveam de ales. Din ce mai vorbea unul si altul pe garla se spunea ca nu e bine sa lasi multa benzina cu ulei in amestec in rezervor pentru ca pierde din puterea de ardere, nu stiu , poate erau prostii sau nu. Cert este ca incercam sa prepar o cantittate de benzina sa-mi ajunga pe o zi dar nu se potrivea, undeva spre sfarsitul zile mai era nevoie de alt amestec, alta manjeala prin barca etc etc.
Chinul de pe lume, dar pasiunea cere sacrificii. Cert e ca dupa cativa ani de paie, apa si bataie motorul in mainile mele si-a gasit sfarsitul.
L-am facut bucati in garaj si am pornit sa cercetez piata dupa piese de schimb, vroiam sa-l fac ca nou. Cand am terminat de socotit inainte de lansarea comenzilor am ajuns la frumoasa suma de aproape 700 USD, asta fara manopera unui mecanic ( si astia nu erau ieftini deloc nici atunci si nici acum). M-am gandit ca investesc minim 800 sau 900 USD, timp pierdut, nervi intr-un fier si ce ma aleg: acelasi motor de 9,9 CP 2T, cu aceleasi tabieturi la care daca il vand pierd banii si pe care imi va fi mila sa-i fac upggrade.
Asa ca am strans motorul intr-un sac, l-am sunat pe un amic si l-am dat moca (sa dea si el o bere pe apa).
La pretul pieselor plus manopera am mai pus doi, trei lei si  prin noroc m-am capatat cu un Suzi alb 15CP 4T carburatie , o minunatie de motor. Cu el pe un RIB Novurania de 3.10 m consumam pana la Chilia de la Galati fix 14 litri de benzina. Am scapat de amestec si de grija uleiului de amestec, pornirea era la sfert de sfoara motorul avea doi sau trei ani vechime, silentios. In comparatie cu 2T nu aveam ce sa-i reprosez. O singura grija in afara de ulei care trebuia schimbat la 100 ore, era ca iarna pe o perioada mai lunga de conservare sa nu las benzina in carburator sau pe circuit sa nu faca depuneri. Foarte multumit nu aveam nici o grija decat siguranta legata de mana si sa trag la pornire socul asa la sfert. Totusi simteam lipsa unui electromotor, unui trim electrohidraulic, etc. Era loc de mai bine. Dupa vreo 5 ani de folosinta am vandut Rib-ul unui spiningar din Bucuresti, eu uitandu-ma dupa o barca care sa o pot baga prin toate crengile si cioatele de pe Dunare.
Am ajuns pe la Vali dar era bagat in alt proiesct si am luat un Lotus major de la Iulian & Ionica ,am dat Suzi de 15 Cp unui amic fix pe aceeasi bani pe care l-am cumparat si mi-a sarit un Mercury 30 HP EFI in cale, pe care nu l-am putut refuza. Eram glont pe apa, cosum cam 8 litri la ora, nu asa silentios cum as fi vrut, pornire la sfoara si electric, trim si am altoit un maner de Honda pe el (asta cu manerele altoite sa stii BRP ca e un fel de trademark al meu  :D :D) retiplat cu insemnele albastre de la Optimax saltwater, nu stia nimeni ce e  ;D ;D ;D. Dar sincer nu am avut asa un sentiment de prietenie cu el, mai dadea cate o eroare am mai umblat dupa niste piese de doi lei cam o luna jumatate in plin sezon de pescuit,cam zgomotos la drum lung avand in vedere ca-l conduceam la maner. Dar cine se urca in barca ca in masina, bagam cheia si plecam la pescuit , fara ritualuri cu ulei, benzina, para, soc, reglaje de aer sau de carburator. Cand il foloseam traiam acelasi sentiment cand am scapat de DACIA 1300 cu juma' de portbagaj piese in caz de avarie ( asta era porecla mecanicului care ma invata sa depanez Dacia, Dan Avarie  :D :D) si am condus primul CIELO coreean, injectie benzina servo.
Bine inteles ca au reusit niste flamanzi sa ma scape de Mercury intr-o iarna. Am prins momentul si m-am reintors la Suzi acum de 40 CP tot pe injectie, consum 9 litri la ora cu elica de 13 si 7,2 litri cu cea de 15 la 4500 rot/min .
Nu am decat cuvinte de lauda silentios, fara trepidati, pornire electrica, trim, curat, fara fumul de 2T care iti inunda barca, simturile si narile cand mergi la relanti , la pornire nu face zgomot, in barca e farmacie acum. Simt ca am exact ce e nevoie sa ma pot dedica in totalitate pescuitului. Din punctul meu de vedere este exact ca la masina te urci in haine curate o foloseti un nr de km ridici capota la servisare si atat. Ca sunt taxe si impozite, ca trebuie inmatriculat (ca si 30-ul tau chiar daca e in 2T  ;)), ca sunt piesele scumpe, ca e mare investitia, da asa e, dar iti  garantez ca nu iei nimic din ce pui deoparte in viata asta, asa ca de ce sa nu ne bucuram de tehnologie si confort acum  ;) fara a exagera totusi, in limita bunului simt.
E drept ca pentru 10 ore de functionare pe an nu se merita, eu personal nici nu as fi cumparat asa ceva gaseam un prieten donam benzina si gata imi faceam pofta, dar cand barca si motorul sustin cea mai mare pasiune cand avem Dunarea langa casa, barca la apa, Delta la 2 ore de mars pe apa, nu incape discutie trebuie sa evoluam.
Ca sunt carburatiile mai insensibile la benzina nasoala decat injectia, da, e posibil dar asa cum spuneam mai sus sunt multi care merg cu benzina din delta si nu au nimic. Daca stii sa-l exploatezi si e lucrul tau nu se strica asa usor , cand il dai pe mana oricui lipovean de nadejde angajat la pensiune sau pe mana turistului si se merge numai in maxim si minim fara un regim normal de tranzitie, fara revizii la timp sau facute pe genunchi cu cine stie ce uleiuri, fara presiune la racire e normal sa se strice fierul, sa mai sara cate un piston sau o bucata de chiuloasa. :).
Totusi mie carburatia chiar si la 4T imi aduce aminte de jiglere infundate , site de suflat , reglaje de amestec, , nivel de reglat ,iarna mai un dop de gheata, depuneri de la benzina iarna dupa o nefolosinta indelungata, vizite anuale pe la mecanici ca se balbaie sau e prea turat.
Din punctul meu de vedere nu multumesc, vreau sa mearga perfect cand mai sui in barca la orice ora si in orice anotimp, sa plec la pescuit, sa ma rog ca in primavara sa vina prohibitia mai repede sa ma odihnesc  ;D ;D ;D.
In totdeauna am facut o analogie cu ce vad pe sosele, merg saraciile de masini pe injectie sute de mii de km si nu au nimic, de ce motoarele de barca pe injectie sa fie asa sensibile incat sa ne cramponam de acea carburatie. Nu inteleg. Poate ne lamureste cineva, ca mie imi scapa motivele.
Eu unul cat timp am folosit 2T nu faceam decat sa ma uit dupa 4T in special pe vremea aia ma fascinau Johnson si Suzi.
Cat despre ETEC (imi plac si le admir dar nu concep sa schimb un injector la 1200 ore de functionare chiar si in garantie din cauza benzinei sau mai stiu eu ce) raman la parerea mea, sunt pentru tarile civilizate unde sunt rampe de lansare , marine , dealeri si service cu garantie, mecanici multi si buni si benzina buna.
Cam atat si sunt curios si la alte opinii pro sau contra injectiei sau a carburatiei , sau 2T contra 4T.
Nu concluzionati ca toata lumea trebuie sa aiba injectie sau 4T, fiecare dupa buget sau dupa necesitati Coane Fanica, dar totusi ....

Am un prieten la Sulina ,are un Suzuki de 25 injectie cumparat de nou ,nu stiu cand la cumparat?, dar il stiu la el de vreo  5 ani ,alimenteaza de la Star 2000 ,nu a avut nici-o data probleme cu motorul din cauza benzinei ,a schimbat doar pinioanele din cizma.E un tip tare tipicar ,2 filtre pe alimentare ,din care unul cu pahar de decantare montat in pozitie corecta.Eu sunt mult mai neatent ,nu ma uit nici in bidon sa vad daca are mizerie pe fund,asta pana oi pati-o vreodata.Cred ca pe multi ne separa fara sa ne dam seama ,atentia pe care o acordam motorului si gradul de preventie ,un utilizator care exploateaza cu grija si preventiv un motor pe injectie ,nu poate avea probleme ,comparativ cu unul care merge pe premiza ca motorul trebuie sa mearga indiferent in orice conditi,chiar si atunci cand folosim o palnie murdara,stocam benzina intr-un vas cu impuritati sau alimentam pe ploaie.Intr-un 2 timpi clasic ,bagi cu buna stiinta toate cacaturile,la o carburatie daca faci la fel ? cureti doar carburatorul si treci pe benzina buna ,dar la injectie ,schimbi injectorul cu bani multi.
Tu ai cautat si ai gasit varianta optima pentru tine pentru a ajunge de la Galati la Chilia ,e posibil ca de la tine sa mai invatam multe ,pentru ca e o problema care te intereseaza direct ,la care ai lucrat si probabil vei mai lucra.
Titlu: Re: 2T vs 4T
Scris de: Alex1958 din Septembrie 02, 2015, 12:17:00 PM
Salutare colegi!
Imi relatez si eu experienta cu motoarele de barca pe care le-am operat. Sublinieza ca experienta mea se limiteaza la cea de operator.
Primul a fost un Johnson Commercial de 8 CP cumparat de nou chiar de mine, fabricat in USA. L-am tinut numai pe ulei original si la cisma si la amestec, schimbate in fiecare an la reprezentanta desi abia faceam 20-30 de ore pe an. Mi-a cazut aprinderea pe un cilindru si mi-a stricat o iesire anuala visata indelung. A trebuit sa-i inlocuiesc si manerul de manevrare -il luam in masina la fiecare iesire. Altfel pornea si isi facea treaba, desi cam lacom, as zice. Johnson scotea doua linii, comercial pentru utilizatori frecventi -mai economic si mai fiabil si de placere - mai simplu si mai lacom. Aia de la GIPO il vindeau pe cel de placere de 8 CP pe la 2300 $ in 99 si eu l-am luat cu vreo 1000 $ tocmai din Malaezia. L-am dat in 2008.
Am luat cu tot cu barca un Yamaha de 25 CP- 4 T carburatie faceam cu el 100 ore pe an. Nici o problema, ever! Il duc odata pe an la Yamaha sa-i faca mentenanta. In rest nimic si n-a vazut decat benzina de la Star 2000. Mai tin inca barca pentru spining dar fac ore mult mai putine cu el de trei ani.
Am sarit la cabinata si am luat-o cu un Honda de 70 CP vechi din 1995, 4T pe carburatie- 4 carburatoare. Inainte sa dau barca la apa am chemat un mecanic de la service Honda sa-l faca bucati sa-l diagnosticheze si sa-l puna la punct. I-a schimbat niste simeringuri la cisma si l-a pornit cu casti de apa -parea OK, dar n-a fost deloc. Pe apa nu sarea de 2000 rpm si putere nix. S-a chinuit un baiat de la service Honda din Tulcea 2 zile pe balta si apoi l-a mai reparat o sptamana in Tulcea. Chestia aia cu sincronizatul carburatoarelor mi s-a parut infernala. Cand a terminat se ridica cu greu in glisaj -era la limita pentru barca- si cand am luat prima data iarba s-a prajit rotorul pompei de apa.
L-am schimbat cu un Honda 135 CP 4T pe injectie, anul trecut. Il tin mai mult cu benzina de pe mal dar a mai vazut si Star 2000 de completare. Sa bat in lemn pana acum e foarte OK dar nu l-a forjat peste 4500 rpm caci mi se pare ca ma duc prea tare si nu mai am siguranta.
Cam asta este experienta mea. Nu trag concluzii.
Am, la final, o intrebare. La Sulina si Tulcea sunt, pe apa, statii Petrom. Are benzina lor vreo problema similara lui Star 2000? Intreb asta caci anul trecut la Perisoru am stat langa niste baieti din Galati care veneau la motor cu un velier hat de la Severin, daca am retinut bine. Erau nervosi tare caci benzina din Tulcea (PETROM?) le infundase motorul si s-a chinuit unul din ei juma de zi sa-l curete.
Fire intinse!
Titlu: Re: 2T vs 4T
Scris de: mariusm piesenoi111 din Septembrie 02, 2015, 12:29:21 PM
Citat din: pilu din Septembrie 02, 2015, 08:25:34 AM
O intrebare , eu si poate si altii care folosesc motoarele in alte zone decat delta si cumpara benzina din statiile peco din tara fie ele ,rompetrol ,omv,mol...etc , suntem expusi aceluiasi risc de care vorbeste BRP?
In mod cert nu...este vorba DOAR despre tancurile plutitoare Star 2000 de prin DD.
In schimb...intrebarea care ma framanta putin este: daca luam benzina de 95 care are max 5% etanol sau de 98 care are minim 7,5% etanol.
Eu inclin spre cea de 95 cu cat mai putin etanol.....
Titlu: Re: 2T vs 4T
Scris de: mariusm piesenoi111 din Septembrie 02, 2015, 12:34:14 PM
Citat din: Alex1958 din Septembrie 02, 2015, 12:17:00 PMErau nervosi tare caci benzina din Tulcea (PETROM?) le infundase motorul si s-a chinuit unul din ei juma de zi sa-l curete.
Fire intinse!
E posibil sa fie Petrom pa apa si la Tulcea( nu stiu, nu am vazut) dar stiu sigur ca este Star 2000 si la Tulcea pe apa ancorat permanent.
Titlu: Re: 2T vs 4T
Scris de: BRP din Septembrie 02, 2015, 02:47:40 PM
Citat din: mariusm piesenoi111 din Septembrie 02, 2015, 12:29:21 PM
In mod cert nu...este vorba DOAR despre tancurile plutitoare Star 2000 de prin DD.
In schimb...intrebarea care ma framanta putin este: daca luam benzina de 95 care are max 5% etanol sau de 98 care are minim 7,5% etanol.
Eu inclin spre cea de 95 cu cat mai putin etanol.....

Marius, tu ai un motor nou,iar in cartea motorului scrie cat se poate de clar, ce fel de benzina poti folosi.
Daca ar fi doar E10 nu ar fi nici o problema,si/sau concentratie de MBTE sa nu fie mai mare de 15%.
Problema e ca in Balta se introduc tot felul de combustibili, in care nu impuritatile sunt problema ci procentul de alcooli din combustili, care se mixeaza cu apa din condensul tancurilor si mai apoi cu benzina.
Primul semn ca e foarte mare concentratia de alcooli si implicit de apa in benzina ,este ca dupa ce sta benzina o perioada in sistemul de alimentare, ea se coloreaza usor spre maroniu din cauza cauciucului dizolvat de pe furtune.
Daca pentru furtunele de alimentare exterioare exista solutie prin inlocuirea cu unele aditivate cu silicon,pentru cele din interiorul motorului nu este solutie.
Acele impuritati dizolvate ajung in sistemul de injectie si timp infunda injectoarele.
Foarte rar sunt intilnite cazuri de injectoare arse la Etec, ele se blocheaza din cauza infundarii canalelelor de injectie cu impuritati si sunt f. dificil de curatat din cauza tehnologiei de constructie(aceasta tehnologie este prezenta la mai tot ce este cu injectie directa).
Injectoarele de la mot in 4T au o tehnologie mai permisiva pt.ca sunt in rampa comuna si injectie indirecta(injectorul nu este plasat direct in camera de ardere,nu suporta temperaturi si presiuni de combustie,are canale de injectie mai largi,vaporizare mai mica, etc.
Dar , ce ne face cu presiunea de explozie?
Contrar la ce ar crede marea majoritate ,apa existenta in amestecul de combustie creaza presiuni suplimentare pe angrenajul piston bilela arbore, si ce e mai rau decat asta este momentul declansarii acestor  suprasarcini, si de aici vin pistoane crapate biele blocate si apoi rupte.
Ceea ce va spun de amestecul apei in combustie,este o chestiune f. bine stiuta de inginerii de motoare termice,predata in facultate, iar cel mai acesibil exemplu este cel al motoarele de pe prea bine cunoscutele avioane de vanatoare Spittfire,care aveau un rezervor de injectie cu apa in camera pistoanelor pentru a creea pt. scurt timp extra putere.
Un pic de navigare pe net va va introduce pe acest taram.
O solutie nu tocmai comoda ar fi sa aveti un kit de test rapid si atunci ati fi mai linistiti.
un link:
http://www.fueltestkit.com/ (http://www.fueltestkit.com/)
Problema este ca ar trebui sa fiu mai indolent si mai nepasator, ca nici prea multa cunostere nu face bine,pentru ca am constatat ca sfaturile gratis nu sunt cel mai bine apreciate,asa ca de acum am sa fiu foarte selectiv ce si cui ii mai dau vreun sfat,sau informatie, asa ca sa nu mai fie polemici si mistocareli.
Titlu: Re: 2T vs 4T
Scris de: GionyGl din Septembrie 02, 2015, 04:44:46 PM
 Am lipsit o perioada si recunosc ca m-am amuzat nitel citind topicul de la inceput, unde mai pui ca l-am si sunat pe Dragos sa le fac concurenta celor de la Remat! Lasand la o parte felul de a fi  mai glumet al lui Dragos, (cine il cunoaste stie ca e lipsit de orice urma de rea intentie), la urma urmei e vorba de alegeri! Am un Yamaha 25, 2T care merge foarte bine, porneste la prima sfoara si nu a creat probleme pina in prezent! Insa ghinion, are caracteristicile unui 2T, mai zgomotos, mai flamind si nici aspectul nu este cel al unui motor nou! Anul acesta plecand de la premiza ca papa in jur de 10 litri la ora de mars, avind in vedere ca de cele mai multe ori ies singur si nu impart cheltuielile cu combustibilul am vrut sa il schimb cu un 4T (la combinatie mai intra un auxiliar Honda 5CP, 4T si o diferenta maxima de circa 200E). Am constatat ca interesul pietei pentru 2T este unul extrem de scazut! Tinind cont si de tendinta de crestere a preturilor motoarelor in 4T, am constat ca riscam sa dau 2 motoare testate, pe care ma puteam baza, sa mai trebuiasca sa pun o diferenta semnificativa pentru a lua un 4T ok.
    Avand in vedere ca anual nu fac mai mult de 50 de ore pe apa, momentan am hotarat sa pastrez cele doua jucarii! Asta nu inseamna ca nu imi mai fug ochii dupa cate un 4T silentios, aratos! Pentru a mai compensa am hotarat ca in iarna sa ii schimb putin aspectul, vopsea, elica noua, etc!
  Pentru a concluziona, cred ca alegerea apartine fiecaruia in functie de contextul personal (timpul petrecut in barca, disponibilitatea unei investitii mai mari, asumarea sau nu a anumitor riscuri caci 4T va fi intodeauna mai tentant pentru "flamanzi"etc), important este ca jucariile sa functioneze bine! Toate cele bune! PS: parerea unui novice in ale motoarelor de barca
Titlu: Re: 2T vs 4T
Scris de: BRP din Septembrie 02, 2015, 08:42:06 PM
Asta e cel mai bun motor din lume.
Ce jiglere,ce filtre,injectoare si alte dracii.
Titlu: Re: 2T vs 4T
Scris de: ziuamarinei din Septembrie 02, 2015, 09:01:40 PM
Citat din: BRP din Septembrie 02, 2015, 08:42:06 PM
Asta e cel mai bun motor din lume.
Ce jiglere,ce filtre,injectoare si alte dracii.

No comment. :D :D :D :D :D :D
Titlu: Re: 2T vs 4T
Scris de: ziuamarinei din Septembrie 02, 2015, 09:36:32 PM
Citat din: BRP din Septembrie 02, 2015, 02:47:40 PM
Dar , ce ne face cu presiunea de explozie?
Contrar la ce ar crede marea majoritate ,apa existenta in amestecul de combustie creaza presiuni suplimentare pe angrenajul piston bilela arbore, si ce e mai rau decat asta este momentul declansarii acestor  suprasarcini, si de aici vin pistoane crapate biele blocate si apoi rupte.
Ceea ce va spun de amestecul apei in combustie,este o chestiune f. bine stiuta de inginerii de motoare termice,predata in facultate, iar cel mai acesibil exemplu este cel al motoarele de pe prea bine cunoscutele avioane de vanatoare Spittfire,care aveau un rezervor de injectie cu apa in camera pistoanelor pentru a creea pt. scurt timp extra putere.

Aici cu apa din benzina ai perfecta dreptate.
Cred ca tancurile de combustibil din Delta nu au fost curatate si nu vor fi curatate in veci vecilor.
Pt a evita apa am recurs la montarea unui filtru decantor , mai am pe fiecare linie de alimentare de la rezevoare cate un filtru de benzina de la masina , urmeaza filtrul decantor din motor si filtrul de inalta. Toate le schimb la inceputul sezonului sau chiar de doua ori in afara de cel de inalta care se schimba la inceputul sezonului.
In afara de filtre am obisnuinta de a alimenta rezervoarele full din canistre de plastic semitransparente, canistre pe care le las o zi la decantat. La alimentat nu torn din canistra in rezervor cu palnia sa nu o reamestec, am un furtun cu o supapa in capat care se amorseaza singur si bineinteles mai las in canistra un deget de benzina, deci teoretic ar trebui ca apa sa nu ajunga in rezervoarele barcii. Rezervoarele daca va uitati in ele au un furtun sau o teava care ajunge pana aproape de fundul rezervorului. Am montat rezervoare inclinate astfel incat sorbul sa fie in punctul cel mai ridicat al rezorvorului si astfel in rezervor ramane in permanenta in partea cea mai de jos o cantitate de benzina si eventuala apa decantata. Rezevoarele se curata la inceputul sezonului.
Cam asta e de facut local unde alimentam de la benzinariile din oras.
Alta e situatia in Delta. In afara de cele doua rezervoare mai pun o rezerva in barca dar de fiecare data ajung invariabil si pe la tancurile cu combustibil. Aici D-zeu cu mila si baza e pe filtre, dar nici nu pot sa car in barca toata benzina necesara pentru o iesire in Delta, avand in vedere ca o tura e minim minim 360..370 km. Acum stiti si voi vorba aia cu ghinionistul si cuiul ruginit din
Citat din: BRP din Septembrie 02, 2015, 08:42:06 PMcel mai bun motor din lume.
. :D
Titlu: Re: 2T vs 4T
Scris de: mariusbig din Septembrie 02, 2015, 10:06:29 PM
Va salut. Si pentru ca intr-un fel si din vina mea a plecat acest topic , ma simt dator :
Am plecat la drum cu o honda 4t carburatie de 10 cai , foarte ok , consum mic , intretinere ieftina , etc.Schimband barca , obligatoriu trebuia motor mai mare. Colegii de balta au un suzi de 40cp injectie, foarte ok dar la barca lor ( mai mica ca a mea ) totusi cam puturos , implicit alegerea mea a fost un yammy autolube 3 cil 2t in mintile lui , comenzi la distanta , la recomandarile voastre , doar ca nu am luat 25cp ci 40cp. Nu ma murdaresc de ulei , nu fac amestec , are rezervor de ulei separat , la cumparare revizie totala si sunt foarte multumit. Consum 10-12l/ora. Pt. 100 ore/an este foarte ok. Echivalentul lui in 4 timpi ar fi unul de 60-70cp cu un consum echivalent cred dar mult mai greu si mult mai scump , investitia ar fi amortizata in " n " ani de utilizare.
La cate se aud in balta , ca vor sa interzica motoarele in 2t , sau cele mai mari de 20cp 2t sau 4t, prefer sa pierd cei 500 euro platiti pe motor decat 2-3mii pe unul mai performant.
La fel , se aude ca vor sa faca legale , adica fara inmatriculare barca motoarele de pana in 40cp.Sunt multe speculatii.
In functie de ce legi vor veni , voi lua ori honda 20cp 4t carburatie si schimb barca ori suzi 40cp injectie.
Momentan e ok asa si asta e motivul pentru care am ales 2t.
PS. Scuze Dragos ca m-am turat.Nu am stiut ca esti mai glumet din fire asa ca data viitoare stam si noi in " balon " cu tine.
Titlu: Re: 2T vs 4T
Scris de: mariusm piesenoi111 din Septembrie 02, 2015, 10:30:41 PM
Citat din: BRP din Septembrie 02, 2015, 02:47:40 PM
Marius, tu ai un motor nou,iar in cartea motorului scrie cat se poate de clar, ce fel de benzina poti folosi.
Daca ar fi doar E10 nu ar fi nici o problema,si/sau concentratie de MBTE sa nu fie mai mare de 15%.
Problema e ca in Balta se introduc tot felul de combustibili, in care nu impuritatile sunt problema ci procentul de alcooli din combustili, care se mixeaza cu apa din condensul tancurilor si mai apoi cu benzina.
Primul semn ca e foarte mare concentratia de alcooli si implicit de apa in benzina ,este ca dupa ce sta benzina o perioada in sistemul de alimentare, ea se coloreaza usor spre maroniu din cauza cauciucului dizolvat de pe furtune.
Daca pentru furtunele de alimentare exterioare exista solutie prin inlocuirea cu unele aditivate cu silicon,pentru cele din interiorul motorului nu este solutie.
Mulțumesc de raspuns Horea dar întrebarea care se ridica evident este:
Dacă e o atât de cunoscuta problema (si nu doar in DD ci si in USA tot site-ul posesorilor de ETEC fiind plin de plângeri legate de Etanol care le topește furtunele si le strica injectoarele de de nu baga nițel silicon și în furtunele din motor :) Ca silicon e pe toate drumurile, nu?
Titlu: Re: Off topic
Scris de: ziuamarinei din Septembrie 02, 2015, 10:30:55 PM
Citat din: ionpescarul din Septembrie 02, 2015, 09:36:20 AM
Am un prieten la Sulina ,are un Suzuki de 25 injectie cumparat de nou ,nu stiu cand la cumparat?, dar il stiu la el de vreo  5 ani ,alimenteaza de la Star 2000 ,nu a avut nici-o data probleme cu motorul din cauza benzinei ,a schimbat doar pinioanele din cizma.E un tip tare tipicar ,2 filtre pe alimentare ,din care unul cu pahar de decantare montat in pozitie corecta.Eu sunt mult mai neatent ,nu ma uit nici in bidon sa vad daca are mizerie pe fund,asta pana oi pati-o vreodata.Cred ca pe multi ne separa fara sa ne dam seama ,atentia pe care o acordam motorului si gradul de preventie ,un utilizator care exploateaza cu grija si preventiv un motor pe injectie ,nu poate avea probleme ,comparativ cu unul care merge pe premiza ca motorul trebuie sa mearga indiferent in orice conditi,chiar si atunci cand folosim o palnie murdara,stocam benzina intr-un vas cu impuritati sau alimentam pe ploaie.Intr-un 2 timpi clasic ,bagi cu buna stiinta toate cacaturile,la o carburatie daca faci la fel ? cureti doar carburatorul si treci pe benzina buna ,dar la injectie ,schimbi injectorul cu bani multi.
Tu ai cautat si ai gasit varianta optima pentru tine pentru a ajunge de la Galati la Chilia ,e posibil ca de la tine sa mai invatam multe ,pentru ca e o problema care te intereseaza direct ,la care ai lucrat si probabil vei mai lucra.

Probabil ai un motor cu un carburator dar citeste postul lui Alex, mi se pare infernal si nici nu vreu sa stiu cat costa sa aduci un mecanic de la Tulcea in orice punct al Deltei pt o asa lucrare de sincronizare sau orice altceva pe la carburatoare. Acum injectoarele astea de 4 T nu se strica asa din senin si gata, e ca la masina ori se infunda treptat cu depuneri si nu mai lucreaza cum trebuie sau se decalibreaza si debitul e prea mare. in ambele cazuri se simte in mersul motorului si la primul semnal pana sa iei masuri sau sa-l duci la doctor te mai poti deplasa o perioada scurta cat sa te ajute un prieten cu o masina si peridoc sa ajungi acasa. Acasa e cu totul alta situatia mai stii un mecanic/prieten, mai deschidem usa pe la cine stim ca aduce piese, mai un internet, un tester se gaseste sa vezi exact ce se intampla in motor si ce erori sunt.
Oricum in prohibitie cand scot barca pentru lucrari de intretinere fac si un test la motor, se blocheaza din soft fiecare injector in parte si se poate observa daca lucreaza corect si in ce parametri, ce erori au fost la motor in timpul exploatarii, in ce turatii am mers si multe altele. Mentionez lucrari facute loco preventiv. Oricum erorile care mi le da testerul le citeste si turometru (turometrul iti da si orele de functionare citite din calculatorul motorului si stii din timp de revizii si uleiuri, cam ca la motocicletele moderne) e un beculet acolo care clipeste intr-un anumita secventa si ne mai uitam in manual si stim ca am avut o eroare la IAC de ex si stiu ca trebuie sa ma pregatesc de schimbat sau curatat. Sunt lucrari de mentenanta care cu un pic de pregatire sau pricepere le faci fara probleme, si sunt si placute mai ales in prohibitie ;).
Titlu: Re: 2T vs 4T
Scris de: ziuamarinei din Septembrie 02, 2015, 11:09:56 PM
Citat din: mariusbig din Septembrie 02, 2015, 10:06:29 PM
Va salut. Si pentru ca intr-un fel si din vina mea a plecat acest topic , ma simt dator :
Am plecat la drum cu o honda 4t carburatie de 10 cai , foarte ok , consum mic , intretinere ieftina , etc.Schimband barca , obligatoriu trebuia motor mai mare. Colegii de balta au un suzi de 40cp injectie, foarte ok dar la barca lor ( mai mica ca a mea ) totusi cam puturos , implicit alegerea mea a fost un yammy autolube 3 cil 2t in mintile lui , comenzi la distanta , la recomandarile voastre , doar ca nu am luat 25cp ci 40cp. Nu ma murdaresc de ulei , nu fac amestec , are rezervor de ulei separat , la cumparare revizie totala si sunt foarte multumit. Consum 10-12l/ora. Pt. 100 ore/an este foarte ok. Echivalentul lui in 4 timpi ar fi unul de 60-70cp cu un consum echivalent cred dar mult mai greu si mult mai scump , investitia ar fi amortizata in " n " ani de utilizare.
La cate se aud in balta , ca vor sa interzica motoarele in 2t , sau cele mai mari de 20cp 2t sau 4t, prefer sa pierd cei 500 euro platiti pe motor decat 2-3mii pe unul mai performant.
La fel , se aude ca vor sa faca legale , adica fara inmatriculare barca motoarele de pana in 40cp.Sunt multe speculatii.
In functie de ce legi vor veni , voi lua ori honda 20cp 4t carburatie si schimb barca ori suzi 40cp injectie.
Momentan e ok asa si asta e motivul pentru care am ales 2t.
PS. Scuze Dragos ca m-am turat.Nu am stiut ca esti mai glumet din fire asa ca data viitoare stam si noi in " balon " cu tine.

Si mie initial sincer mi se parea putin cam puturos dar am mutat ce era mai greu din bagajele de pescuit in compartimentul prova si glisam mai repede. anul acesta am schimbat si elica in loc de 13 am luat una de 15 si s-a schimbat complet situatia. Oricum barca mea e usoara, problema e ca toate greutatile semnificative sunt pe pupa. Eu 100 kg in viu , motorul si el la fel, benzina. Ar fi alta situatia daca as avea un post de comanda dar momentan nu. La maner ca asa am condus pana acum, pe apa am si comenzile inversate in cap  :D :D.
https://www.youtube.com/watch?v=tZvIw83uZgY (https://www.youtube.com/watch?v=tZvIw83uZgY)
Ia uite in linkul de mai sus un test comparativ.

Mai glumim si noi, sa nu stam toata ziua incruntati. Am un amic care si acum dupa ani, se uita la mine si nu e lamurit daca vb serios sau mai in gluma.
Lasa ca e bine, uite ce discutie constructiva s-a pornit.
Titlu: Re: 2T vs 4T
Scris de: BRP din Septembrie 03, 2015, 08:10:37 AM
Citat din: mariusm piesenoi111 din Septembrie 02, 2015, 10:30:41 PM
Mulțumesc de raspuns Horea dar întrebarea care se ridica evident este:
Dacă e o atât de cunoscuta problema (si nu doar in DD ci si in USA tot site-ul posesorilor de ETEC fiind plin de plângeri legate de Etanol care le topește furtunele si le strica injectoarele de de nu baga nițel silicon și în furtunele din motor :) Ca silicon e pe toate drumurile, nu?

Lui Horea nu ai decat sa ii multumesti, dar mie sigur imi vei da un miel.
Pe mine pe langa BRP ma mai cheama si Virgil,mai stau si vreo 200 km intre mine si el in RO, el ii seful meu la locul de munca si sunt mai tanar cu 11 ani ca el,si nu as vrea sa schimb toate astea.
Sigur la un moment dat ne vom cunoaste si atunci sa fii pregatit ca nu te iert.
Revenind la intrebarea ta ,intradevar s-a pus serios aceasta problema si Evinrude G2 este cu totul altceva,va urma G2 pentru gama de motoare mici si medii pana in 200 hp.
Oricum la toti producatorii asta e o problema si a schimba la generatii intregi de motoare furtunele nu e o solutie.
In afara de Italia,Grecia si Norvegia ,Europa (2% din vanzari) nu insemna piata pentru Bombardier, iar continentul Nord American si Australia sunt reglementari f. dure la combustibili marini si de aviatie, si de aceea acolo nu au probleme.
In Europa doar pentru combustibili de aviatie exista reglementari si care se si respecta.
Noi avem si un centru de cercetare si productie si in Austria, care tot de Bombardier tine si se numeste Rotax,daca cumva nu stiai si pe langa motoare de ATV, snowmobile,skijet, motociclete,facem motoare de avion.
Eu am migrat de la Rotax(am lucrat 5 ani) la outboard., asa ca stiu exact ce cu ce se papa.
Titlu: Re: 2T vs 4T
Scris de: mariusbig din Septembrie 03, 2015, 05:40:36 PM
Corect Dragos. Chiar e un subiect foarte interesant pentru toata lumea. S-ar putea face inca un topic de genul -  " carburatie sau injectie " cu raspuns simplu c sau i pentru a stabili procentajul utilizatorilor intre carburatie si injectie la momentul actual , asa am sti tendintele in domeniu si toata lumea ar putea trage o concluzie clara la alegerea viitorului motor.
Pt. Virgil , stiu ca experienta ta a costat mult timp si bani , dar din cand in cand daca mai vezi vreun " repetent " ca mine in ale motoarelor pe aici , da si tu cate un sfat si om pune si noi un pomelnic pt. sanatatea ta , o bere , un batal la protap , cand ne-om intalni.
Sanatate si sa va vad in geam la LOTO !!!
Titlu: Re: 2T vs 4T
Scris de: BRP din Septembrie 03, 2015, 08:41:07 PM
Citat din: mariusbig din Septembrie 03, 2015, 05:40:36 PM
Corect Dragos. Chiar e un subiect foarte interesant pentru toata lumea. S-ar putea face inca un topic de genul -  " carburatie sau injectie " cu raspuns simplu c sau i pentru a stabili procentajul utilizatorilor intre carburatie si injectie la momentul actual , asa am sti tendintele in domeniu si toata lumea ar putea trage o concluzie clara la alegerea viitorului motor.
Pt. Virgil , stiu ca experienta ta a costat mult timp si bani , dar din cand in cand daca mai vezi vreun " repetent " ca mine in ale motoarelor pe aici , da si tu cate un sfat si om pune si noi un pomelnic pt. sanatatea ta , o bere , un batal la protap , cand ne-om intalni.
Sanatate si sa va vad in geam la LOTO !!!
Multumesc frumos,mariusbig si sper ca va fi candva acea intalnire.
Deocamdata vor urma 5 ani de foc pentru mine,munca pana imi iese prin caciula.
Sa raspund la carb vs inj.
Daca am fi o tara civilizata fara indoiala ca as raspunde ca injectia, dar asa >>>>>>, fiecare sa faca cum crede ca e mai bine pentru el.
Daca ar fi sa dau un sfat, care sa ajute ar fi  ca celor care folosesc injectia sa tina tot timpul (mai ales cand motorul e in repaus de zile sau luni)sistemul de alimentare presurizat,rezolvandu-se prin a scoate mufa de alimentare dinspre tank spre motor afara, in asa fel incat sa nu inceapa sa scape presiunea si sa intre aer.
Aerul incepe procesul de oxidare a benzinei si spatiu de lucru alcoolilor dizolvati in benzina sa munceasca la distrugerea sistemului.
La motoarele pe carburatie ar trebui facut fix pe dos, adica golirea completa a sistemului, lasand motorul sa functioneze fara a mai alimenta cu benzina,iar dupa ce se opreste apasata usor valva din conectorul de benzina ca sa se goleasca retrograd si furtunele.
Asta e valabil si la 4T si 2T.
Daca va ramane benzina dupa expeditie mai bine o bagati in masina si o folositi decat sa o lasati sa stea cu mult aer in jurul ei,sau umpleti rezervorul pina in gusa si puneti capacul, fara a lasa aerul sa intre.
Faptul ca pui peste benzina cica proaspata e o pacaleala,pt ca tot chestii dizolvate,si oxidate  introduci in motor,doar ca mai lent, basca ca odata incepute aceste procese sunt ca in reactiile de polimerizare, adica in lant si va contamina si benzina buna bagata mai ales daca nu o folosesti dintr-un foc cum se mai spune.
In aviatie ce v-am descris mai sus sunt(sigur ca personalizate pe tip de motor) la rang de lege, numite proceduri OBLIGATORII, daca nu cumva esti dornic sa mori.
In aer nu ai nici vasle si nici mal.
Cazul Iovan a fost un caz tipic de nerespectare a procedurilor, si totul a pornit de la motoare(numai ca nu s-a dat publicitatii).
Poveste e lunga si nu are rost sa detailez, dar cine are de a face cu aviatia stie la ce ma refer,cert e ca anumite avioane pot folosi si AVGAS  si AUTOGAS, cand si in ce conditii face diferenta intre viata si moarte.

Titlu: Re: 2T vs 4T
Scris de: AdrianZUZ din Septembrie 04, 2015, 09:55:00 PM
2T forever ... sau ma rog pana voi avea nevoie de o autonomie mai mare ;D
2t - 1.5cp retro merge ceas, tohatsu 4cp merge ceas,  a impins o gonflabila de la Tulcea la Mila 23 fara sa tuseasca, evinduda 15cp care este aproape la fel de cuminte ca un 4T, yammy 20-25 x 2 buc, am mai gadilat la ele dar merg ok, yammy 90cp toarce o luna pe an in apa sarata, dar necesita macar o curatare de carburatoare pe an.
Am poftit rau la un Yamaha HPDI 150cp ... dar s-a vandut cat am fost in concediu in Hr.
Am o problema mare cu motoarele care "nu comunica" cu mine. Cand si daca voi trece la motoare moderne sigur voi pune in pupa si un motor auxiliar!!!
Cu benzina de la Star2000 din Mila23 pierd cam 200rpm din turatia maxima (yamaha 25cp), verificat prin schimbarea rezervoarelor, unul cu plinul de la Mol unul cu Star, aceeasi linie alimentare.

PS Vecinul de parcare are 2 x 200 Optimax pe un rib de 8.5m ... ce frumos calarea valurile azi! Acum cara benzina ;D


Titlu: Re: 2T vs 4T
Scris de: BRP din Septembrie 05, 2015, 09:55:43 AM
Citat din: AdrianZUZ din Septembrie 04, 2015, 09:55:00 PM
2T forever ... sau ma rog pana voi avea nevoie de o autonomie mai mare ;D
2t - 1.5cp retro merge ceas, tohatsu 4cp merge ceas,  a impins o gonflabila de la Tulcea la Mila 23 fara sa tuseasca, evinduda 15cp care este aproape la fel de cuminte ca un 4T, yammy 20-25 x 2 buc, am mai gadilat la ele dar merg ok, yammy 90cp toarce o luna pe an in apa sarata, dar necesita macar o curatare de carburatoare pe an.
Am poftit rau la un Yamaha HPDI 150cp ... dar s-a vandut cat am fost in concediu in Hr.
Am o problema mare cu motoarele care "nu comunica" cu mine. Cand si daca voi trece la motoare moderne sigur voi pune in pupa si un motor auxiliar!!!
Cu benzina de la Star2000 din Mila23 pierd cam 200rpm din turatia maxima (yamaha 25cp), verificat prin schimbarea rezervoarelor, unul cu plinul de la Mol unul cu Star, aceeasi linie alimentare.

PS Vecinul de parcare are 2 x 200 Optimax pe un rib de 8.5m ... ce frumos calarea valurile azi! Acum cara benzina ;D

In sfarsit cineva care da din casa cum se mai spune!
Ma bucur pt. ca dai exemple si  nu pt. ca imi impartasesti  acceptiunea mea, despre ce se intimpla in realitate,dar poate astfel putem ajuta ca colegii de forum sa isi formeze o parere echilibrata , si sa aleaga in cunostiinta de cauza.
HPDI-ul e un motor grozav,dar daca se intampla ceva cu el in Ro ai mici sanse sa-l traga cineva inapoi la semne(soft special,piese scumpe si rare, lipsa de experienta la reparat asa ceva)
Am vazut 1 buc la Tulcea(reprezentanta) la reparat si se uitau mecanicii ca curca in lemne la el si eu la fel,toate erau bune si frumoase dar nu se tura peste 4500 rot/min nici cu slujbe sfinte.
Toate motoarele sofisticate si performante au aceasta problema cu combustibilul prost fara exceptie, diferenta o face timpul in care dau pe nas.
Titlu: Re: 2T vs 4T
Scris de: AdrianZUZ din Septembrie 05, 2015, 11:34:38 PM
Citat din: BRP din Septembrie 05, 2015, 09:55:43 AM
In sfarsit cineva care da din casa cum se mai spune!
Ma bucur pt. ca dai exemple si  nu pt. ca imi impartasesti  acceptiunea mea, despre ce se intimpla in realitate,dar poate astfel putem ajuta ca colegii de forum sa isi formeze o parere echilibrata , si sa aleaga in cunostiinta de cauza.
HPDI-ul e un motor grozav,dar daca se intampla ceva cu el in Ro ai mici sanse sa-l traga cineva inapoi la semne(soft special,piese scumpe si rare, lipsa de experienta la reparat asa ceva)
Am vazut 1 buc la Tulcea(reprezentanta) la reparat si se uitau mecanicii ca curca in lemne la el si eu la fel,toate erau bune si frumoase dar nu se tura peste 4500 rot/min nici cu slujbe sfinte.
Toate motoarele sofisticate si performante au aceasta problema cu combustibilul prost fara exceptie, diferenta o face timpul in care dau pe nas.

Cred ca ai dreptate cu HPDI-ul, este un motor destul de rar intalnit ... nu am prea vazut nici prin Grecia.
Tot l-as fi luat chiar daca stiam ca este cu cantec, dar l-am vazut cu o zi inainte sa plec in concediu si cand m-am intors era vandut, drept este ca nici barca pentru el nu aveam ... dar il imperecheam eu cu un rib de 6.5m
Titlu: Re: 2T vs 4T
Scris de: Alex1958 din Septembrie 07, 2015, 10:52:34 AM
Revin cu o precizare!
Este o statie pe apa la Tulcea care vinde benzina de la PETROM. Nu este efectiv PETROM dar asta pretinde ca vinde. E cu vreo 3-400 m in amonte de Star 2000. Am alimentat de la ei dupa ce am vazut un nene ce plimba turisti ca baga benzina si avea un Yamaha de 150 CP pe injectie.
La Star 2000 era coada!
Titlu: Re: Off topic
Scris de: kimi din Septembrie 07, 2015, 07:40:19 PM
Citat din: BRP din August 30, 2015, 10:09:01 PM
Sa cumperi ca turist!!!!!(pescar nu plimbareti) un motor nou si in 4 timpi trebuie sa ai ceva lipsa la tiglele de pe casa, parerea mea, si sa il mai si inmatriculezi si sa platesti o gramada de taxe,vai! vai!
Fratilor noi mergem la distractie, la pescuit, la bors pe malul apei,la socializare cu prieteni dragi,la orice altceva decat expozitii de motoare sau parametrii lor.
Toate cele bune
Aproape de acord cu BRP , exact asa gandeam si eu acum 2 ani , de ce dracu sa dau cateva mii de euro pe 4 timpi , cand eu folosesc motorul max 50 ore/an .
Atunci mi-am luat un Suzuki DT25 , 3 cilindri , carburatie , pornea la prima sfoara si imi ducea barca cu 3 persoane , lejer la 45 km/h . Eram supermultumit de el , numai ca la a 6-a iesire , POC , s-a distrus un rulment de la boltul pistonului + biela iesita prin bloc . Am cumparat alt cap de la un renumit vanzator din vest , teapa si cu asta .
Asa ca m-am hotarat la sfaturile lui Vali si ale lui Horea si mi-am luat o Honda BF25 , 3 cilindri carburatie . Ca si performante dinamice nici nu se compara cu vechiul Suzuki dar am castigat la zgomot si la consum .
Revenind la polemica , daca as gasi un 2T in stare buna ( nu vorbim aici de ETEC ) nici nu m-as gandi sa apelez la un 4T , dar aici e marea problema , motoarele 2T , majoritatea , sunt vechi si uzate , de aia la mine a castigat 4T .