Dupa cum am promis in ''Dinghy modificat''marca BB'',m-am apucat de o noua barca.Am denumit-o asa pt.ca este a saptea construita de mine de cand cu microbu' :).Planurile sunt pt. o barca de glisare de 4m lungime si 1,4m latime si bordul de 0,5m.Taiasem placajul odata cu placajele pt.ultima barca,dar nu am avut timp de ea.Am'' innadit''colile de placaj de 6mm acum cateva zile,am laminat doua coli pt. oglinda[6mm-tesatura cu epoxi-6mm] si azi am gaurit placajele si le- am prins in mustati din fase de plastic.Am mai facut un cadru de lemn si placaj pt. a ma ajuta la incheiat,caci lucrez singur.E mare fata de celelalte si trebuie sa-mi ''lungesc ''atelierul improvizat.La asta vreau sa lucrez incet cu rabdare folosindu-mi cunostintele acumulate si am sa mai apelez la voi pt.a mai cere sfaturi.Oricum,deja trebuie sa-i multumesc lui Cristian Tutuianu pt. ajutorul maxim acordat,adica planurile barcii.Eu am dorit ceva asemanator cu planurile de la Sedelnikov,caci sunt rapide ,stabile la pescuit,spatioase si sigure.Poate intra si pe ape putin adanci fara probleme.Am sa revin cu poze cat mai repede...
Revin cu noutati...
spor la lucru si te asteptam cu poze
Mult succes Dany! Sper sa obtii ceea ce iti doresti de la barcuta asta.
Spor la lucru si asteptam poze!
Spor!
asta om gospodar ... , face iarna barca si vara prinde peste :)) spor la lucru
Azi am chituit la ea ,folosind pt. prima data echipament de protectie,adica masca pt.gura,nas si ochi[multumesc Corsarului ;)],manusi de cauciuc,salopete protectie.Am bagat dim.soba in functiune si pe la pranz m-am bagat la treaba in atelier.Am transpirat copios cu masca pe figura ???,dar dupa cum v-am spus am patit-o de doua ori cu epoxi-ul asta bata-l vina!.
Am povestit unui anume cristi...ce-am patit cu epoxi si mi-a zis ceva in legatura cu moldovenii si rasina epoxi :D :D :D,dand ca exemplu si pe Bytework[suceava],am incurcat-o cu el,caci e din brigada constanta.Sunt unii care lucreaza fara nici un echipament special si o fac f.bine,cica[poate datorita aerosolilor de la marea neagra.... :) ::)].
Nu se poate asa, nici macar o poza?
Zilele urmatoare am sa fac
Nici eu n-am avut probleme cu epoxy(europlastic) si am lucrat 90% in spatiu inchis.
Spor la treaba!
Au trecut multe zile de cand nu am scris despre tigaia cea noua.Am lucrat si lucrez destul de greu la ea datorita problemelor cu rasina.Port masca permanent ceea ce -mi inteneste lucrul si ma oboseste plus ca sunt ocupat cu lucrul la fiarele mele de zi cu zi.Azi am pregatit-o pt. acoperit cu tesatura si rasina,si m-am gandit s-o arat un pic asa dezbracata s-o fac de ras :D
Rog baietii ce au lucrat cu chit facut cu cenosfere sa-mi zica de unde au procurat cenosferele si daca merge facut amestecul cu rasina de la europlastic.Dupa cenosfere cu ce a-ti dat inainte de vopseaua poliuretanica ?As vrea sa-mi iasa cat mai neteda.Multumesc.
Eu am luat de la Bridgexim persoana de contact dl.Adrian Ganta tel.0734660655.Din ce am vazut eu la chitul facut cu cenosfere nu cred ca mai trebuie altceva dupa chituire (dar asta este parerea mea ,poate cei cu mai multa experienta in lucrul cu epoxy iti vor recomanda altceva).
Dany , eu credeam ca esti la peste pe barca
Multumesc Eugen.Am primit cenosferele si am chituit barca imediat ce am terminat cu tesatura si rasina.Am asteptat ca rasina sa se lipeasca de deget dar nu sa se ia si am chituit-o.Am facut chitul ca o smantana ''de la tara'',adica ceva mai grasa si am dat-o cu paleta de plastic si la redane am folosit o pensula cu perii mai scurti.A intrat in toti porii existenti ai rasinei.Unde a fost tesatura parte peste parte nu am dat sa acopere complet,adica nu am incarcat inutil caci ii mai dau o slefuire.Am incercat un pic azi dimineata sa vad cum iese si m-am oprit caci e duminica fratilor[eram prea curios] si iese o suprafata fina super si am dar cu smighel de 120. 8)
Am luat grund epoxidic si vopsea de la romtehnochim,doua chituri de fiecare;2 x3+1 grund si 2x 4+1 vopsea poliuretanica yachturi.Mi-au dat sa-mi ajunga....Mai folosesc la reparatii,caci am un prieten ce mi-a adus doua barci la reconditionat.O cabinata de 4,5m si un papuc de 5m.Apropo de papuc.Vrea sa echipeze barca cu un mercury 90 cp 4t.Are 176 de kg,namila.Oare nu e prea mare motorul asta pt. ea?Nu are nici o placuta de identificare.Este englezoaica ,clar.Am dezechipat-o,i-am scos paiolul care era putrezit si acoperit de o mocheta si in interior e perfecta adica stringheri si varange perfect acoperite cu rasina,fara gauri sau crapaturi,oglinda perfecta.Sa vad cand mai apuc sa lucrez la ea si am sa va pun poze.La asta in afara de paiol care -l imbrac cu epoxi am sa lucrez numai cu poliesterica
Revenind la tigaia mea ,sa vad pe marti,poate, s-o slefuiesc si s-o pregatesc de vopsit.Grundul epoxidic trebuie slefuit?
Multumiri!
Am slefuit barca dupa chituirea cu cenosfere.Au disparut toate mustacioarele si micile imperfectiuni.Nu zic ca e perfecta dar a capatat o alta fata.Azi o dau cu grund si dupa aia cu vopsea.Am sa folosesc trafalet cu blanita,cum am mai folosit.Fisa tehnica a grundului zice ca se amesteca 1000gr subst A cu 120-240 gr.subst.B.E cam mare toleranta asta....Se lasa min 3 ore dupa care se poate da vopseaua prima mana si iar dupa 3 ore se da a doua mana.Am incercat sa gasesc alte postari dar nimic.Nu am mai dat cu grund inainte la nici o alta barca si sunt cam nelamurit la faza asta.In fisa tehnica cam asa zice..Am sa mai rasfoiesc niscaiva pagini sa ma mai informez.Daca lucram zilnic cu asa ceva nu mai intrebam.Baietii care au mai lucrat ,se pare ca sunt in concedii ...Ne descurcam noi cumva!
Pentru grundul EPOXIDIC de la EMEX, am găsit pe undeva că proporția este 1000:200, gravimetric. Așa am și folosit. Intervalele de timp sunt ok dar aș lăsa vreo 5 ore înainte de primul strat de vopsea (asta în cazul în care ai nevoie să corectezi prin șlefuire eventualele picături). Obligatoriu degresează suprafața după orice șlefuire. La vopseaua pentru yahturi, am folosit proporția de 1000:140. Spor la treabă! P.S. Nu uita de mască cu filtru de vapori!
Multumesc Nessy!Asa am sa procedez.
Azi am iesit cu barca la probe.De fapt ea este gata de o saptamana si mai bine dar am lasat vopseaua sa se matureze .Am pus pe ea motorul de 10 cp 2t si in doi ,glisare in 3 sec.In 3 insi se schimba treaba,nu mai poate sa faca acelasi lucru.In 5 insi barca se comporta admirabil,in jur de 20km la ora.In doi insi si in trei am facut viraje scurte si am urcat pe propiile valuri de siaj,am tavalit-o un pic sa zic asa.Nu stropeste,e f. stabila si merge f. usor si la vasle,e manevrabila in ciuda formelor.Pragurile ce le stiam ca sunt pe lacul din apropiere[il cunosc destul de bine] le trec fara probleme.Apa de 35 de cm sa am si trec cu motorul...Poate sunt subiectiv dar astea sunt faptele.Motorul s-a comportat admirabil.Am dat blana s a vad barca cum se comporta si a iesit un duet pe cinste.Asta e cadoul meu de 50 de ani pe care-i fac in noiembrie.Seven se v-a numi si alta barca din placaj cu epoxi nu mai fac datorita intolerantei la rasina.Poate ceva reparatii pe la vreo barca si-atat.
Barca are dimensiunile L=3,16 ;l =1,48 la copastie,44 la oglinda[portiunea de prindere motor]/50 restul
Consum materiale:
-placaj plop 3 coli welde
-placaj mesteacan 1 coala ,tot de la welde
-tesatura 160 gr doua straturi la exterior si una la interior
-27 kg rasina epoxidica de la europlastic
-praf de lemn....pt chituire placaj
-sipci de brad groase de 8mm-1cm cu latimi diferite incleiate cu epoxi
-cenosfere de la bridgextim[cel mult un kg]
-grund epoxidic romtehnochim de la emex 4kg
-vopsea poliuretanica romtehnochim de la emex 6 kg[doua maini la exterior]
-diluanti3-4 kg
-smirghel,pensule ,trafaleti,multe pensule....
-inoxaraie facuta de mine sau cumparate de la epix marine[tacheti]+doua capace tot de la ei pt.cele doua chesoane de la pupa
-masti de gaze,manusi,carpe si medicamente....
Pretul materialelor i-l estimez la 900-1000 euro.Nu am tinut evidenta exact caci le-am luat putin cate putin si nici nu ma interesat foarte.Am facut-o incet ,in timpul liber
Multumesc inca odata celor care m-au ajutat in special lui Cristian Tutuianu, din brigada Constanta.
Am mai incercat cu pozele mai de vreme si nu a mers am sa mai incerc odata si daca nu, maine le modific si le postez.
Pe cat de cuprinzator raportul de final, pe atat de scurta interventia mea: bravo Dany!
Sa te bucuri de ea ! Mă bucur pentru tine !
Dar pune și tu o data pozele !!!!
Maine in zi de sarbatoare.Am incercat varianta transferului,ce s-a prezentat in ''simple machine''dar nu ma pricep.....,ce sa fac.maine vine un prieten ,cu maini subtiri si atingeri fine,fara bataturi si cu abilitati in domeniu si mi le rezolva el.
poze
poze,vad ca merg .am primit indicatii prin telefon cum sa le modific...
Frumoasa tare Dany, pare destul de finisata. Sa o folosesti sanatos!
Salut
sa o stapanesti sanatos, foarte frumoasa si sa fie cu cat mai multe iesiri pe ape
Toate cele buna
Super barca, super cadou de 50 de ani! Sa o stapinesti sanatos!
Multumesc de urari.
Nu -mi prea plac manerele alea.....Sunt de inox ,sunt f. utile intradevar dar ca estetica cam lasa de dorit.Nu aveam cum s-o ridic pe masina,ea fiind lata o manevrezi cam greu si de asta le-am montat.Mai usor o duc cand o bag in duba.Deci fara peridoc.Are pana-n 75 de kg.Salutari.
Super !
E un fel de 4x4 al ambarcațiunilor . Ce sa zic nava desant infanterie marina. Când ai de gând sa ii schimbi culoarea te sprijin sa o vopsești cu un model de camuflaj digital.
Ce sa zic frumos cadou ! Sa îl stăpânești sănătos! La mulți ani!
La multi ani! Bucură-te de vaporul tău!
Multumesc de oferta Cristian si ma bucur ca-ti place .Daca era de 4m,asa cum ai facut tu planurile,atunci chiar ca era HUMMER-UL barcilor 8)
Thor-multumesc de urare si sper sa te bucuri la fel de mult cand esti pe ape asa cum ma bucur eu :)
:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o
uaaaaaaaauuuuuuuu ..........
a reusit
bravo domne' ..... BRAVO fara cuvinte este super NO COMENT
BRAVO
Sa te bucuri de ea pe ape Dany! Se vede inca o data ca munca si perseverenta sunt rasplatite pe masura.
Toata stima din partea mea.
Multumesc dbr de aprecieri .
Cum v-am zis,am motorizat barca cu 10 cp .Am iesit la pescuiala cu ea in weekend,trei persoane cu scule pt. stationar si campare pe noapte,deci soto bagaj......Am facut cam 30 de km cu ea[dus intors+ceva plantari] pe lacul racaciuni si am pescuit la stationar intai de pe malul mai putin accesibil ,amanuntul asta pt. cei ce cunosc zona.Am plantat la somn cateva monturi pe seara cu tipari,rama neagra ,caras.Nu am avut nici o intrare pe noapte.Dimineata devreme am iesit cu barca ,am bagat sonarul la lucru,am cautat pragurile din zona si nici tipenie de peste,in schimb am dat de un gard de plasa bagata pe fundul apei ,cam la 8 m adancime ce inchidea tot golful unde pescuisem[la nucarie].Daca ajungeam mai devreme sambata seara la locul cu pricina poate aveam norocul sa dau de ea si nu mai pierdeam noaptea degeaba.Am fost pleostiti rau ,am dat ceva telefoane si am plecat spre coada lacului.Am lasat bagajele la masina si am pescuit din barca la undita ,caras,rosioara si biban.Am salvat cumva iesirea asta ....
Am avut o vreme splendida,cu putin vant duminica la pranz,barca s-a comportat admirabil,se pescuieste din ea super misto.Ai loc berechet,unditele sau lansetele stau minunat pe suportii de inox, facuti de mine bineinteles,bauturi si papa la racoare in lazile barcii,ramele asisderea la loc ferit de soare.E CE MI-AM DORIT!!!!!!!!!Mai putin plasele....Foamea e mare in zona,saracie lucie.Apropo de asta:
Apare seara tarziu un tataie cu cizme de cauciuc,in haine ponosite cu un imens crasnic [lesnic-cum se mai spune in alte zone]in spate.Se baga el frumusel pana aproape de subtiori in apa si strecoara el apa pana spre dimineata,schimband frecvent locatiile pe toata plaja existenta in zona,ferindu-ne cumva sculele noastre.Rezultatul ,un caras si doua rosioare,vreo patru tigari fumate de la noi si doua cani de vin baute pe nerasuflate urmate de un ''bogdaproste''.....A lucrat angajat un singur an in toata viata lui si avea in jur de 65...Se plangea ca nu are din ce trai,dar oare atatia amari de ani nu s-a gandit...O poveste trista si fara inteles pt. multi dintre noi.Ma uitam la el,cum era ud pana la piele,cu cizmele pline de apa pe care le purta sa nu se taie in pietre sau scoici,cu o caciula arsa pe soba pusa la uscat si uitata acolo.Saraci ,....am zis....dar si puturosi.Un subiect greu.OFFFFFFF.....
Citat din: dany din Septembrie 15, 2016, 06:21:52 AM
Multumesc dbr de aprecieri .
Cum v-am zis,am motorizat barca cu 10 cp .Am iesit la pescuiala cu ea in weekend,trei persoane cu scule pt. stationar si campare pe noapte,deci soto bagaj......Am facut cam 30 de km cu ea[dus intors+ceva plantari] pe lacul racaciuni si am pescuit la stationar intai de pe malul mai putin accesibil ,amanuntul asta pt. cei ce cunosc zona.Am plantat la somn cateva monturi pe seara cu tipari,rama neagra ,caras.Nu am avut nici o intrare pe noapte.Dimineata devreme am iesit cu barca ,am bagat sonarul la lucru,am cautat pragurile din zona si nici tipenie de peste,in schimb am dat de un gard de plasa bagata pe fundul apei ,cam la 8 m adancime ce inchidea tot golful unde pescuisem[la nucarie].Daca ajungeam mai devreme sambata seara la locul cu pricina poate aveam norocul sa dau de ea si nu mai pierdeam noaptea degeaba.Am fost pleostiti rau ,am dat ceva telefoane si am plecat spre coada lacului.Am lasat bagajele la masina si am pescuit din barca la undita ,caras,rosioara si biban.Am salvat cumva iesirea asta ....
Am avut o vreme splendida,cu putin vant duminica la pranz,barca s-a comportat admirabil,se pescuieste din ea super misto.Ai loc berechet,unditele sau lansetele stau minunat pe suportii de inox, facuti de mine bineinteles,bauturi si papa la racoare in lazile barcii,ramele asisderea la loc ferit de soare.E CE MI-AM DORIT!!!!!!!!!
Daca se mai poate si de la intarziati, primeste complimentele mele pentru barcaz, ca acum am citit postarile. Sa-ti pluteasca mult si bine, ducandu-te catre capturile pe care ti le doresti :)
Multumesc Florio!Numai placerea de a fi pe apa este pt. mine prilej de bucurie si incantare.Daca mai este si peste e si mai bine.Compania amicilor mei ma bucura nespus de mult la iesirile cu barca.Am ajuns la ideea ca orice ni se intampla ,lucruri bune sau rele ,merita sa fie traite si sa invatam ceva din ele .Tandemul de doua barci la pescuit este misto grav.E o ''concurenta'' acerba intre echipaje ,ce se lasa cu misto-uri ,sicane de dupa partida,momeli secrete prezentate rivalilor tot dupa...Daca mai avem pe unul printre noi din asta mai ''chietros'',ghinionul lui si norocul nostru,caci mai avem de cine rade....Destindere ,relaxare si voie buna ,ceea ce-ti doresc si tie la fiecare iesire!
E perfecta pentru zona unde o folosesti ,sanatate maxima,sa te bucuri de ea .
felicitari Dany, arata fff bine. Ai lucrat f frumos la ea, se vede munca si atentia la detaliu. Pacat ca nu se merita sa faci asa barci pentru vanzare datorita costurilor de productie ne-intensiva.
Sa te bucuri de ea cat mai des si cat mai multi ani, fata evenimente!!!
Multumesc baieti!E adevarat ce spui in privinta vanzarii acestor barci.Am facut-o pt. mine ,clar,...dar daca ar fi s-o vand pretul cerut v-a speria pe multi tinanad cont de preturile materialelor[900-1000e] si munca.....saptamani de inhalat gaze si praf...oho ! Nu se merita
Mishto ! ;)
Cu siguranta ca o sa ai acces prin multe alte locuri cu ape mici...forma chilei, ma face sa afirm aceasta !
Una peste alta,ai construit o barca frumoasa...sa te bucuri de ea cat mai mult timp !
Felicitari Dany ! ;)
Multumesc Corsare!
Am iesit in doi si ceva bagaj mai multisor si adio glisare.Am bagat un 15 evinrude si iarasi glisare in trei dar fara bagaj.Acum caut un 18-20 cp 2t cu cizma de 45,comanda la maner,sa-l am pt. iesirile in trei .20 maxim,caci trebuie pus pe barca si dat jos de fiecare data ,si-mi rupe salele.Pe al meu de 10 i-l manuiesc extrem de usor si-l pastrez fireste, pt. iesirile in doi la spining sau la crap din barca,partide de zi...Cel de 20 intervine la partidele mai lungi care se apropie.Astept oferte!Multumesc!
Se vede ca m-am inselat un pic si am zis ''maxim 20 cp'' :D.Am gasit un johnson de 25 cp cu pornire electrica,comanda la maner,cizma scurta,incarcare baterie[sa fie pt. electricul ce v-a sa vie],Probat in butoi,si astept sa-l probez la iesirea din weekend....
Inmatriculezi vaporul? Asa ar trebui, la peste 20 de cai.
E o tigaie pt. pescuit.Mie asa-mi place sa le numesc,tigai,nu stiu de ce....la fel cum nu stiu de ce o numesti pe a MEA vapor :)
Am vrut o barca de pescuit pt. lacurile mele din zona,sa pot intra pe ape mici cu multa vegetatie sa caut stiuca ;sa pot pescui la crap din barca ,cautand pragurile cu sonarul meu modest la pret,dar bunisor ;sa stau ca boierul pe scaunul meu rotativ si capitonat cu burete fara sa amortesc;sa am loc berechet pt. inca un tovaras de pescuiala;sa ma pot deplasa la locuri de pescuit accesibile numai cu barca ,cu bagaj cat cuprinde pt. campare ;sa ma simt bine in compania prietenilor mei;etc..... ;)
Ultimul meu gand este sa-mi inmatriculez tigaia,ma rog vaporul...
Citat din: dany din Septembrie 23, 2016, 05:52:15 AM
E o tigaie pt. pescuit.Mie asa-mi place sa le numesc,tigai,nu stiu de ce....la fel cum nu stiu de ce o numesti pe a MEA vapor :)
Am vrut o barca de pescuit pt. lacurile mele din zona,sa pot intra pe ape mici cu multa vegetatie sa caut stiuca ;sa pot pescui la crap din barca ,cautand pragurile cu sonarul meu modest la pret,dar bunisor ;sa stau ca boierul pe scaunul meu rotativ si capitonat cu burete fara sa amortesc;sa am loc berechet pt. inca un tovaras de pescuiala;sa ma pot deplasa la locuri de pescuit accesibile numai cu barca ,cu bagaj cat cuprinde pt. campare ;sa ma simt bine in compania prietenilor mei;etc..... ;)
Ultimul meu gand este sa-mi inmatriculez tigaia,ma rog vaporul...
Exista si alte metode pe linga inmatriculare... ;) Oricum, trebuie sa te gindesti la ceva daca ai spus "25 de cai". Cred ca asta a vrut sa zica Thor.
In rest, ce sa zic, pare o barca reusita, nici tigaie nici vapor si cred ca raspunde bine tuturor temelor de proiectare. :) Sa ai parte de iesiri frumoase!
Nu am avut nici o intentie sa-ti jignesc "tigaia", doar ca mi s-a parut ca din toate barcile pe care care le-am vazut, facute de tine, pe Forum, asta a fost cea mai mare, cea mai barca... cel mai vapor. In rest @Pelicanul are dreptate, voiam sa-ti spun doar ca ar trebui sa faci ceva atunci când pui 25 de cai pe "tigaie". Ai dreptate, nu era treaba mea.
Da .... aveti dreptate , trebuie sa faca ceva cu motorul asta , trebuia sa puna mai multa benzina ;D ;D ;D
Iertare Thor!Nu stiu ce mi-a venit de ti-am raspuns asa,stiind doar ca o faci din simpatie si amicitie :-[
Multumesc si tie Pelicane.Stii cat te apreciez pt. cunostintele tale in ale barcilor si navigatiei,caci am mai comentat in postarile tale...Intr-adevar,thor are dreptate.Asta e cea mai reusita barca pe care am facut-o de la a la z.Nu pun la socoteala pe cele carora le-am facut reparatii sau le-am adus oarecare modificari.Acum abia astept sa ies cu barca si cei 25 cp si montandu-i sonarul am sa vad si viteza ce am sa reusesc s-o scot.Sa vad daca o sa am curajul sa-i dau blana....nu cred...Am sa fiu cat se poate de prevazator si atent.Poate ave-ti ceva sfaturi in privinta asta,adica legate de caracteristicile barcii,felul cum e ea construita si puterea motorului.Bogdan[dbr] m-a avertizat cu virajele si viteza prea mare cu incarcatura mare,tinand cont de fundul plat al barcii.Ce ave-ti de zis?Multumiri!
Felicitari pentru barca Dany!
Cat despre sfaturi, nu pot decat sa-ti spun unul singur, poate doua: Cu motorul de 25 ia-o usor, nu accelera din prima sa-i studiezi demarajul barcii! Eu am sa port toata viata pe antebratul stang, semnele unei aventuri asemanatoare, iar sentimentul avut dupa ce am cazut in apa si am vazut barca venind spre mine au ramas intiparite adanc in memorie! Sa nu uiti niciodata sa folosesti snurul de la kill-switch, oprirea de urgenta!
Citat din: dany din Septembrie 23, 2016, 09:30:34 PM
Iertare Thor!Nu stiu ce mi-a venit de ti-am raspuns asa,stiind doar ca o faci din simpatie si amicitie :-[
Multumesc si tie Pelicane.Stii cat te apreciez pt. cunostintele tale in ale barcilor si navigatiei,caci am mai comentat in postarile tale...Intr-adevar,thor are dreptate.Asta e cea mai reusita barca pe care am facut-o de la a la z.Nu pun la socoteala pe cele carora le-am facut reparatii sau le-am adus oarecare modificari.Acum abia astept sa ies cu barca si cei 25 cp si montandu-i sonarul am sa vad si viteza ce am sa reusesc s-o scot.Sa vad daca o sa am curajul sa-i dau blana....nu cred...Am sa fiu cat se poate de prevazator si atent.Poate ave-ti ceva sfaturi in privinta asta,adica legate de caracteristicile barcii,felul cum e ea construita si puterea motorului.Bogdan[dbr] m-a avertizat cu virajele si viteza prea mare cu incarcatura mare,tinand cont de fundul plat al barcii.Ce ave-ti de zis?Multumiri!
Nu-i nicio problema. Inca o data, felicitari pentru barca sau, ma rog, cum vrei sa-i spui tu. Recidivez, stiu ca nu este treaba mea dar nu o botezi?
Dupa cum e titlul topicului de fata thor....deci ''Seven''!
Am iesit sambata cu seven si cu motorul de 25.Nasol am dat-o.....A pornit ca acasa fara probleme,dar din pacate la acceleratie avea intrerupere din bujii.Le-am desfacut si erau afumate.Le-am curatat,montat si iarasi aceeasi problema.Nu am prevazut asta,puteam sa fi luat doua bujii noi ........Deci ,incercarea barcii cu 25 a fost un esec,fiind sambata tarziu,unde faceam rost de 2 bujii pe balta.Asa ca am mers destul de chinuit in deplasament trei insi si bagaje.Am ajuns cu bine la locul de pescuit.Capturi modeste:platica si un salau de 1,5 kg.
Duminica ,cand sa plecam spre casa s-a starnit vantul pe lacul sascut[unde am mai avut probleme in trecut cu barca albastra-vezi topicul-care este interesat] si m-a cam luat durerea de cap....Am plecat noi frumusel pe valuri si am parcurs cca.un km si am tras la mal.Barca incarcata bine facea fata valurilor dar mai primeam in prova cate un val,din care o mica parte ajungea in barca,stropindu-mi camarazii.Contrar previziunilor meteo,vantul s-a facut foc si para...Am apelat la prietenul caruia i-am reconditionat salupa,echipata cu 90 de cai,stiind ca vine la pescuit.Am urcat cu totii in salupa,am legat barca si la drum.O barca ce fuge lejer cu 60 la ora a fost obligata sa mearga cu 15 ,caci barca topaia in spate pe valul de siaj daca dadea mai tare...concluzie:
Datorita incapacitatii motorului de a scoate caii necesari nu prea pot spune mare lucru ,din pacate.Oricum ar fi,barca nu este pt. valuri mari,clar.Si la manevrarea motorului,adica pus in masina,dat jos,pus pe barca si viceversa e nasol din cauza greutatii motorului si a muschilor nostrii.Am sa ma rezum la 10 cp pe care-l am si daca iesim in trei punem 15 cp,al prietenului meu.
Una peste alta ,concluzia ar fi ca Sevenul este o barca excelenta de pescuit pt. apele interioare,dar cu restrictii de circulatie [ca sa zicem asa ],pe vant puternic,echipata cu motor de 10 sau 15 cp ,2t pt.2-3 persoane fara prea mult bagaj.La spining sau pescuit din barca la pesti pasnici ...ideala....dar depindem de vreme,de vant in special.Asta e adevarul si ma multumesc cu asta.Am vazut plusurile am vazut minusurile.
Salutari.
Ce ma enervezi Dany! Sau mai bine zis ce ma enervez eu pe mine ca nu te-am sunat cu o zi inainte macar . Ca propunerea mea era sa iti dau motorul meu Yamaha care merge ceas, sa faci probe si daca iti convenea il foloseai tu in continuare.
P.S. Incearca si cu bujii noi, dar in sarcina, nu in butoi. Daca le afuma si pe cele noi vezi carburatia. Bujiile afumate nu inseamna neaparat ca bujiile sunt duse. Ele in conditii normale trebuie sa ajunga la o temperatura optima de autocuratare.La motoarele in doi timpi sunt si alte cauze pentru care se afuma bujiile( cifra necorespunzatoare, amestec prea bogat, avansuri aprindere, platine + bobine,uleiul de amestec,etc).
A.....Am luat pranzul si dupa el am zis sa intru pe forum.....Nu prea am timp asa ca :am inteles de la prop.[mi-a zis dupa]ca a avut probleme cu termostatul si la gaurit sa treaca apa garla prin el.Mi-a zis ca sa-l schimb cu cel de pe motorul de piese sau sa cumpar unul in momentul cand vine sezonul rece caci racirea e prea masiva acum...intelegeti voi.Apa are 18 grade si cred ca motorul nu avea cum sa se incalzeasca deloc si parametrii de functionare erau dati peste cap.Am sa-l schimb si pe asta..
Multumesc Dbr.!!!!!!!!Oricum pe asta i-l repar sa mearga ceas dar pe barca nu cred ca-l mai pun datorita kilgramelor[54-55].Poate ramane pt. alta barca ,eu stiu....cumparata,ca alta nu mai fac!Am sa te sun Bogdane cat de repede pot.
Si iata ca l-am sunat pe Bogdan....
Rezultatul discutiei noastre nu s-a lasat asteptat.M-am urcat intr-o masina cu cele doua motoare 25 si drumul la bucuresti.A fost pt.mine o placere sa ma intalnesc cu Bogdan la el in atelier intre o sumedenie de biciclete,motoare si alte cele....multe alte cele... ;D :o.Am petrecut cateva ore in care am povestit cate in cer si-n stele si spre sfarsitul sederii mele acolo ,zic ...pai hai sa vedem si de motoare...,parca asta era lucrul cel mai putin important ;).Fiind destul de devreme,caci eu am ajuns la el in jur de 6 dimineata[plecat la 2 .30 din bacau] nu puteam sa trezim tot cartierul cu barait de motoare probandu-le si baraindu-le si atat ne-a ramas sa facem schimbul pe care-l stabilisem telefonic.Asa m-am capatuit cu yamaha 20 cp,cizma scurta si cu un johnson de 18cp.Am plecat de la Bogdan si cu ceva material de la corturile pt. rulote din care urmeaza sa-mi confectionez un bimini cu inchidere totala,cu plase de tantari si geamuri.....Mai urmeaza sa-mi faca rost si de un fermoar lung de vreo trei metri cu inchidere dubla ,adica de-afara si din inauntru...daca-mi amintesc eu bine :o...asa e Bogdane???... ;D ;D ;D...Glumesc[oare!]
Ca sa ma rezum la yamaha 20.Kilogramele in minus fata de johnson 25 au fost hotaratoare in privinta alegerii mele.I-l manevrez mult mai usor la urcat si dat jos din duba plus montat si demontat pe barca.Am iesit deja de trei ori cu el in doi insi si-n trei cu bagaj moderat.Efectiv barca zboara cu 35-37 la ora si am avut rezerva de acceleratie.Nu am dat la blana motorul.Poate cand voi fi incarcat bine.Deci 20 este super de ajuns.Sper ca in curand sa-l aud pe Bogdan ca a pus motorul pe barca dedicata si ca-i functioneaza bine si ca este multumit,macar cat sunt si eu.Multumesc Bogdan!
Ps1.scuza-ma ca te-am pus la colt cu fermoarul,dar acum nu ai incotro sa fugi de ''promisiune''
Ps2.Pot sa pun pariu,ca am cea mai rapida barca din zona mea la categoria asta.Adica :topcar ,sau incar-folosind o duba pt. transport,sau manevrata de doi insi fara peridoc .Greutate redusa,capacitate mare de incarcare si viteza.Am starnit deja ceva spirite printre pescarii din Bacau 8)De bine ,fireste....
.Am plecat de la Bogdan si cu ceva material de la corturile pt. rulote din care urmeaza sa-mi confectionez un bimini cu inchidere totala,cu plase de tantari si geamuri.....Mai urmeaza sa-mi faca rost si de un fermoar lung de vreo trei metri cu inchidere dubla ,adica de-afara si din inauntru...daca-mi amintesc eu bine :o...asa e Bogdane???... ;D ;D ;D...Glumesc[oare!]
Cort inchis integral,plase de tantari ,ferestre,devine o necesitate stilul asta de ambarcatiune ,pot sa te ajut cu fermoarul.La Ploiesti la hale e un magazin specializat in marochinarie care vinde fermoare la metru ,Ei au fermoarul la sul si iti taie cati metri vrei ,eu am luat 10 metri cu deschidere doar pe o parte si inchiderea pe spate am facut.o din 2 bucati ,unul se inchide pe afara ,unul invers .Pretul pe ml a fost 1 ron /ml ,cheitele se vand separat ,parca 3 cheite ,1 ron ,fermoar cu deschidere dubla gasesti foarte greu .Pe mine ma gasise un ,,,specialist ,,sa i-mi vanda 5 ml de fermoar cu 70 ron ,acelasi fermoar de la marochinarie din Ploiesti ,daca vrei te cinstesc cu un fermoar nou de 10 m si cateva cheite ,platesti doar curieratul.
Sa traiesti nea Ioane si multumesc de oferta !Daca poti sa ma ajuti cu fermoarul e super.Vorbim la telefon.Multumesc.
Salut.Eu am renuntat la fermuar si am folosit cu succes arici sau cum ii spune.este mult mai comod,si tine foarte bine.Poti sa desfaci piesele componente ale acoperisului foarte repede si la fel se monteaza la loc.Se gaseste foarte usor si rezista ani buni,mai mult decat fermuarul.
Citat din: momaul din Octombrie 12, 2016, 07:21:18 PM
Salut.Eu am renuntat la fermuar si am folosit cu succes arici sau cum ii spune.este mult mai comod,si tine foarte bine.Poti sa desfaci piesele componente ale acoperisului foarte repede si la fel se monteaza la loc.Se gaseste foarte usor si rezista ani buni,mai mult decat fermuarul.
Vezi ca ariciul, scaiul sau velcro pe numele lui nu prea tine pe ploaie. Il cam smulge vantul. Am si eu la barca si cand e ud nu prea tine.
Salut.Nu stiu cum este la ud pentru ca eu l-am prins in asa fel incat nu se uda.Toate prinderile cu arici sant la 10 cm sub copertina principala asa ca pana acum nu am avut nici cea mai mica prolema.Cea mai mare problema a fermuarului este ca nu se gaseste cu capete metalice si blocare pentru a putea detasa complet lateralele si spatele acoperisului.
Salut Momaul.Daca ai putea sa faci niste poze a ansamblului tau ar fi super...,asa pt. inspiratie,sa-i pot arata croitorului cam cum ar vrea sa iasa.
Ziuamarinei are dreptate cu udatul scaiului,si ar fi interesant de vazut cum l-ai pus tu .Multumesc.
Uite aici originalul!! ;D
Unde vezi cusatura paralela acolo am cusut scaiul , panourile laterale si spatele sunt detasabile si interschimbabile cu plasa de teflon fina ,astfel scaiul este sub prelata si povestile cu uda, nu tine, nu e bine dispar ....4 ani fara probleme la mine .
Croit acasa pe barca si cusut la cizmar , 10% din pretul pietei !
Sper ca ,,fabricantii" de prelate sa nu se supere!...a!!! si capsele butoni de inox de prins pe barca se gasesc acum si la Dedeman mai ieftin !
Multumesc Teo !Imaginile sunt destul de concludente.Intradevar Dedemanul nu se dezminte,au astia si ochi de furnica ,daca vrei sa cumperi :)