Salutare
Caut sa-mi cumpar o alta barca de ceva timp si am gasit una cu un motor BMW B130 de 2.0L. Intrebarea era ce parere aveti despre motoarele astea? Din cate am citit sunt de generatie destul de veche de prin 80, se mai gasesc piese, sunt fiabile, se merita?
Salutare, e cam greu cu piesele pentru BMW marin pe la noi.
Inainte de a cumpara barca da un telefon la reprezentanta si vezi in ce masura mai poti gasi piese uzuale, din ce BMW am intalnit pana acum proprietarii au cam fost obligati sa ia piesele direct din Danemarca.
Nici filtre, garnituri, curele, etc.. nu se gasesc? Acelasi motor nu s-a montat si pe masini (ma rog, cu unele modificari)?
Motorul BMW 130 Marine se bazeaza pe motorul BMW M10 care a fost produs pana in 1987-88. Piesele sunt majoritar identice cu varianta auto cu exceptia axului cu came, a carburatorului, schimbatoarelor de caldura si a colectorului de gaze de esapament. Transmisia e dedicata. Carburatorul fost folosit si de Volvo, exista kituri de reparatie. La transmisie se potrivesc unele piese de uzura de la Volvo si Mercruiser.
Toate piesele se gasesc la F. Maier Yachtsport langa Muenchen. http://www.bodenseemotore.de/index.htm (http://www.bodenseemotore.de/index.htm)
Motorul e deja oldtimer, preturile la piese sunt in consecinta.
Aha.. multam de raspunsuri.. Ce as putea sa verific la motor/transmisie sa vad daca-s in mintile lor?
Salut sixone ! despre motor nu-ti pot spune prea multe ca nu cunosc aciasta gama de motoare insa ce trebue sa stii este ca alternatorul si electromotorul nu pot fi schimbate cu cele auto chear daca se potruvesc pentru ca aceste piese sunt dedicate capsulate au arcul electric inchis pentru a nu creia eventuale explozii in sala masini din cauza vaporilor de benzina care se pot forma din mai multe motive . Eu ma straduesc sa montez un motor de BMW disel si voi folosi piesele oridinale pentru ca la diesel nu se formeaza vapori imflamabili . despre transmisie trebue sa ne spui daca e cu linie axiala sau cu transmisie Z pentru ca si costurile de intretinere sunt diferite si avantajele si dezavantajele de navigatie deasemeni, pentru ca linia axiala te dezavantajeaza la trecerea peste anumite praguri sau ape foarte scazute, ca exemplu pe dunarea veche de la Mahmudia -Uzlina in a doua jumatate a sezonului nu poti naviga fara sonar ca sunt praguri si pina la 30cm . Eu am optat pentru transmisia Z chear daca ma va costa mai mult numai pentru aceste avantaje. cu rspect eu i-ti doresc sa alegi varianta care te satisface tinind cont de cele scrise mai sus.
Transmisia este sterndrive cred cu trim hidraulic. Inca o intrebare, motorul are racire cu antigel si antigelul e racit de apa care o trage de afara?
Salut ! toate motoarele imbord sunt echipate cu schimbatoare de caldura . nu am reusit sa incarc de pe youtube insa i-ti sugerez sa cauti ( bmw marine) si acolo vei vedea motoare dedicate si marinarizate de la bmw pe mine m-au inspirat foarte bine acele filmulete. bafta!
Nu, nu sunt toate echipate cu schimbatoare de caldura, sunt si motoare care racesc direct cu apa din balta.
Motorului ii poti face un test de compresie si o proba sa vezi daca merge. Transmisia ori merge ori nu. Daca auzi zgomote anormale te opresti din proba si cauti balta barca. Idem daca vezi coroziune puternica si alte alea.
Oricum te astepti sa schimbi tot ce inseamna consumabil (fluide, furtune, filtre, curele, anozi, etc.). Mai devreme sau mai tarziu un kit de carburator. Astea sunt chestii normale pe care le planuiesti de la inceput. Daca n-ai noroc vei avea nevoie de o distributie noua, reslefuit supape, etc.
M10 nu e deloc un motor rau. Dar fiind asa vechi modelul totul tine de ce au facut cu el fostii proprietari. Poti gasi un motor ingrijit sau un harb la sfarsitul vietii. Transmisia la fel, poate fi in stare perfecta sau poate sa fi luat lovituri toata viata. Totul se poate repara bineinteles, dar e decizia ta daca si cat vrei sa scoti din buzunar. Dupa cum am spus piesele nu sunt foarte ieftine si nici oferta nu e mare.
Salut rumpi ! o anumita gama din cele vechi de la mercuriser sau penta au fost racite cu apa direct din balta insa coroziunea nu a putut fi eliminata suta la suta nici cu 100 de feluri de anozi deaceia modelele actuale vin echipate cu schimbatoare de caldura la toate tipurile de imborduri si se comercializeaza chituri de racire si pentru cele vechi binenteles pentru cine vrea sa-i lungiasca viata motorului.
Renata si noi despre ce vorbim aici? Tocmai despre o astfel de vechitura. Motorul M10 a fost lansat in 1961 si a terminat productia in 1988. BMW Marine a fost fondata in 1977 si vanduta catre Mercury Marine in 1987. Mercury a ales ca din toata gama BMW Marine sa continue doar cu dieselele mari de la VM Motori. Restul produselor BMW (motoarele pe benzina pe baza BMW si dieselele mici pe baza Hatz) au fost sistate. Daca sixone vrea un BMW 130 acesta are minim 28 de ani vechime, maxim 38. Din punct de vedere al conceptului motorul are 55 de ani. Daca are sau nu schimbator de caldura e dependent de instalatia initiala si proprietarii anteriori. 28 de ani depaseste probabil durata de viata estimata intial de constructorul barcii si conditia motorului si a instalatei e dependenta de actiunile fostiilor proprietari.
Problema cu apa din balta nu e atat coroziunea electrica (care se poate stapani foarte bine cu anozi de zinc sau magneziu) cat depunerile de calcar si ingustarea canalelor de racire, ceea ce duce la probleme termice mai ales la motoarele moderne care sunt proiectate cu tolerante mai mici in aceasta zona. Racirea directa ramane in continuare o optiune viabila daca conditiile de utilizare o cer si motorul suporta. Vezi toate outboard-urile de exemplu. Intrebarea era oricum daca are motorul de vanzare asa ceva si raspunsul corect este "poate".
Da, intre timp am vazut barca. Motorul arata ok, nu pare sa aiba scurgeri nici el nici transmisia. Barca este scoasa din apa pe peridoc, l-am pornit timp de 10-20 secunde fara sa aiba cizma bagata in apa, nu cred sa fie vreo problema.. Suna bine, rotund, la fel transmisia nu facea zgomote, trimul hidraulic functiona si el, totul pare ok.. N-am apucat sa vad daca are schimbator de caldura, dar dupa ce am downloadat si manualul lui asa ar parea.. Daca cumpar barca sigur o sa pun poze si probabil am sa vin cu mai multe intrebari :)
Poze, poze si daca nu iei barca.
Pai barca am vazut-o dar n-am mai stat sa-i fac poze ca ploua destul de tare, dar sper s-o iau zilele astea daca totul e ok.
Gata, am luat-o.. Am deschis un topic aici: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1835.0.html (http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1835.0.html)
La motor inca n-am reusit sa-i fac poze ca ploua afara, o sa-i fac saptamana viitoare ca sigur o sa am ceva intrebari legate de el :)
Revin cu o intrebare, trebuie sa schimb la transmisie cel putin burduful care vine peste cardan, este rupt, se potriveste de la o alta cizma, volvo, mercury, etc? Am vazut unul de mercury, dar era prea scurt, asta are undeva pe la 120mm diametru si vreo 200mm lungime, o sa-l scot sa vad exact cotele. Sau de la ceva utilaje, camioane, stie cineva ceva?? Seamana cam cu cel din atasament.
Este protectie pt. culisa de cardan, orice masina cu transmise spate are, deci masoara interiorul, lungimea si vezice găsești
Trimis de pe al meu HUAWEI VNS-L21 folosind Tapatalk
Pai da, este pt. cardan, interiorul are aprox 110mm, dar n-am gasit nimic asemanator la masini, am gasit la cineva ceva relativ asemanator de la o combina agricola, dar nu-i foarte flexibil si ma gandesc sa nu sara de acolo cand se ridica sau misca cizma la maxim.
Citat din: sixone din Iulie 20, 2016, 12:45:55 PM
Revin cu o intrebare, trebuie sa schimb la transmisie cel putin burduful care vine peste cardan, este rupt, se potriveste de la o alta cizma, volvo, mercury, etc? Am vazut unul de mercury, dar era prea scurt, asta are undeva pe la 120mm diametru si vreo 200mm lungime, o sa-l scot sa vad exact cotele. Sau de la ceva utilaje, camioane, stie cineva ceva?? Seamana cam cu cel din atasament.
Salut ,daca ai transmisie ZF e aproape imposibil sa mai gasesti un racord dedicat insa eu am folosit unul de mercuriser, unul din capete e mai mare cu 13mm respectiv 103-113mm si va trebui sa bucsezi partea de la oglinda cu un inel de cauciuc care sa intre presat si sa umple acia diferenta de 1cm
Da, transmisia e zdrive, am cautat pe la Mercury, dar ala e mult mai scurt, aproape de jumatate. Intr-un final, am gasit la un atelier ceva de la o combina agricola, doar ca e mai lung, dar cred ca se va potrivi, inca nu l-am montat. Greu cu piesele astea.. Iar cel de la esapament ai idee daca-l gasesc tot asa pe undeva? El arata bine acum, dar e vechi posibil sa crape oricand.
Citat din: sixone din Iulie 25, 2016, 09:47:22 AM
Da, transmisia e zdrive, am cautat pe la Mercury, dar ala e mult mai scurt, aproape de jumatate. Intr-un final, am gasit la un atelier ceva de la o combina agricola, doar ca e mai lung, dar cred ca se va potrivi, inca nu l-am montat. Greu cu piesele astea.. Iar cel de la esapament ai idee daca-l gasesc tot asa pe undeva? El arata bine acum, dar e vechi posibil sa crape oricand.
Salut! Masoara distenta intre oglinda si unitatea Z cand e rabatat si inciarca sa-l intinzi pe ala de mercuriser, ai sa vezi ca se intinde sufivient de mult , daca le masori comprimate ele fiind noi e normal sa fie scurte fata de cele vechi . Despre esapament eu l-am anulat din doua motive: nu i-mi mai incapea saxofonul metalic intre flansa de montaj si carterul ambreajului pt ca a fost modificat si al doilea motiv pt care l-am scos prin peretele cocii lateral dreapta spate e ca il pot verifica la fiecare pornire daca nu cumva sa dezamorsat pompa Intrucat transmisia mea ZF nu e echipata cu inpelier pomp si folosesc pompa cu inpelier antrenata de flansa arborelui motor[/quote]
Posibil sa fi fost alt model de Mercury ce-am vazut eu, dar parea mai scurt cam cu 10-15cm, oricum momentan am gasit un al burduf, care sper sa mearga. Btw, elici se gasesc? Se potrivesc dupa altceva?