Cap Compas

Ambarcatiuni => Motorizate => Salupe => Subiect creat de: black din Februarie 17, 2016, 06:17:34 PM

Titlu: Proiect Shetland 570 Donna alba
Scris de: black din Februarie 17, 2016, 06:17:34 PM
Salutare tuturor
Pana imi apare in curte barcuta ( cu putin noroc asta inseamna la inceputul saptamanii viitoare) deschid un topic unde astept sugestiile si parerile voastre .
Pentru ca toate sunt amestecate in capul meu tot asa am sa le si scriu urmand ca Vali sa ma mai corercteze cand gresesc.
Deoarece am sa echipez barca aprroape de la zero am sa incep cu izolatia termica a barcii. Subiectul a mai fost tratat pe forum fara rezultate ok ptr mine.Va propun o varianta ok sper eu . Astept pareri comentarii si atentionari .
O  izolatie termica ptr mine tb sa indeplineasca conditiile: sa izoleze eficient,sa previna condensul , sa fie antimicrobian ,sa fie ieftina sa se monteze usor , sa arate bine estetic vorbind, sa nu ocupe din spatiul si asa intotdeauna insuficient. Tin sa precizez ca nu fac reclama nimanui ,astept doar parerea voastra
AF Armaflex,  de la Armacell Romania de 10 mm grosime autoadeziv livrat la sul de 13 mp  la pretul de 18,5 euro/mp fara tva.Pentru completa informare uitati va la atasamente si accesati Armacell.ro sau armacell.com . Peste  placile de la armacell putem lipi folosind 3M General Trim Adhesive spay glue piele ecologica de asemenea tratata antibacterian sau tesatura impermeabila de la ANCROMA SRL Piatra neamt. Accesati situl ptr informare
Deci?
Titlu: Re: Proiect Shetland 570 Donna alba
Scris de: mariusbig din Februarie 17, 2016, 07:06:05 PM
Pentru Ancroma , eu sunt din Piatra Neamt. Daca doreste cineva , am timp berechet si pot trage o fuga pana la ei sa vad monstre , culori , preturi etc.  si foto de pus pe forum , doar sa-mi spune-ti ce doriti.
Titlu: Re: Proiect Shetland 570 Donna alba
Scris de: black din Februarie 17, 2016, 07:59:09 PM
mersi mariusbig
cu siguranta am sa pun pe canapelestofa impermeabila Ozio de la Ancroma . sunt curios daca e asa de moale si pufoasa si de placuta la atingere asa cum o descriu ei . cand poti trage o fuga si uitate la ea si spune o parere . 
Titlu: Re: Proiect Shetland 570 Donna alba
Scris de: mariusbig din Februarie 17, 2016, 08:31:14 PM
k. maine poimaine trec pe la ei si va spun concluziile. sunt convins ca ii cunosc si pe administratori. orasul e mic si toata lumea cunoaste pe toata lumea.
Titlu: Re: Proiect Shetland 570 Donna alba
Scris de: Alex1958 din Februarie 17, 2016, 09:09:51 PM
Salut cumnate!
Intelegem ca vrei sa echipezi barca de la 0 dar ce intentionezi sa faci cu ea?
10 mm nu sunt un capat de tara si chiar e bine sa inchizi cabina si sa ai racoare sau caldura.
La a mea eu am numai o panza de tapiserie pe tavan si pe laterale. Nu mi s-a parut insuficienta si n-a condensat. Vara nu poti sta in cabina pe caldurile de foc decat daca ai Aer Conditionat. Prinavara si toamna cand vrei caldura poti folosi ceva gen Siroco/ Webasto/Ebenspaecher, care la cel mai mic model fac 1500 W ceea ce ajunge si prisoseste ca sa fie cald in cabina.
Deci ce vrei de la barca ta?
Titlu: Re: Proiect Shetland 570 Donna alba
Scris de: black din Februarie 17, 2016, 10:49:11 PM
Draga cumnate
Dragilor
Vreau sa folosesc barca de cand se dezgheata si pana da inghetul pe dunare. sunt pescar inrait fara a fi lacom . sunt si pictor in timpul liber asa ca o priveliste face  mult pentru mine
Vreau sa pot sa ma duc cu familia ( sotie+1 copil 23 ani ) atunci cand au placere in delta pana la marea cea mare cu max de confort . atat cat se poate fara a fi absurd.
Am prieteni pescari care la randul lor au barci mai mari sau mai mici cu care sper sa mi petrec timpul pana la 80 ani. mi ar face placere sa devin prieten cu  voi toti daca nu cu majoritatea.
Am dormit si in cort si pe pamant si ma cam dor oasele, merit un confort nu?
Apropo de incalzire : e ok ce spui .dar merita studiata si varianta cu un generator compact pe benzina800w cu iesiri multiple si un convector electric 500w. de exemplu Convector Applimo Euro Plus, Termostat incorporat, Fabricatie Franta, Garantie 5 ani, 10 trepte de putere, Protectie anti-inghet, 500 W de la emag pret 346 Lei . Generatoare ultrausoare sunt o multime pe net la preturi diverse de la 140 $ la 700$ .ptr cei interesati pot atasa toate informatiile.Am vazut in olanda barci izolate termic cu un vinilin cu burete pe dedesupt care se lipea cu diverse
Titlu: Re: Proiect Shetland 570 Donna alba
Scris de: calin1967 din Februarie 17, 2016, 11:36:02 PM
Varianta de incalzire cu generator si aeroterma are dezavantaje - volumul mare (ca sa suporte o sarcina rezistiva de 500 w ar trebui sa aiba vreo 700 VA), faptul ca trebuie sa scoti generatorul afara cand functioneaza, zgomotul (amplificat de barca, ce actioneaza ca o cutie de rezonanta), si nu in ultimul rand pretul. Eu ma gandeam la arzatoarele ceramice cu gaz, asa numite cu ardere completa, dar nu sunt sigur ca nu ar fi neplacut si riscant in barca cu asa ceva. Foloseste cineva?
Titlu: Re: Proiect Shetland 570 Donna alba
Scris de: Dbr din Februarie 18, 2016, 06:46:28 AM
Salutare.
Sa stapanesti sanatos barca si sa te bucuri de ea pe ape linistite. Cunosc sentimentul si entuziasmul pe care le incerci acum cautand sa faci tot ce este mai bun pentru ea. Dar in tot ce vei face, trebuie sa tii cont de greutate, zgomot, miros,etc.  La incalzire te sfatuiesc asa cum a spus si Alex 1958 la Siroco/ Webasto/Ebenspaecher desi nu stiu cata nevoie o sa ai. Eu am dormit pe cabinata si in noiembrie fara sa simt nevoia de incalzire. Cabinele sunt destul de mici pentru 2-3 suflete ce au 37 grade fiecare, cu cate un sac de dormit de buna calitate.. Daca este bine izolata dar si ventilata inteligent ,nu vei avea de incalzire. Plus ca trecerea de la temperatura ridicata la scazuta creeaza acea senzatie mai accentuata de frig cand vei iesi din cabina.
In nici un caz generatoare de curent sau arzatoare de gaz in cabina !!!
Titlu: Re: Proiect Shetland 570 Donna alba
Scris de: Alex1958 din Februarie 18, 2016, 10:43:26 AM
Draga Cumnate,
Si aici suntem pe aceiasi lungime de unda, adica amandoi pescari pe ape salbatice.
Pentru doi pescari barca e ideala, un al treilea poate dormi, daca sunteti mai mititei, dar peste zi va veti lovi unul de altul.
Mie imi place cel mai mult, atunci cand sunt la pescuit, linistea aia ireala cand auzi numai susurul apei si vantul prin copaci sau stuf. In contextul asta un generator strica tot farmecul.
Asa cum zicea si Dbr, incalzirea nu este un "must have" dar e buna seara cand te bagi la culcare sa incalzeasca aerul si obiectele din cabina. Eu am un Eberspaecher si il folosesc cam o ora inainte de nani. Un sistem ca cele despre care am vorbit consuma 30 W si scoate 1500 W arzand cam 350 ml de motorina pe noapte. Nu ocupa mult loc - in barca esti ca intr-un tanc, nu-ti permiti chestii voluminoase.
Izolatia, ca de la asta am plecat, te ajuta sa mentii caldura si sa nu-ti condenseze apa pe tavan sau pereti ca sa ajungi sa-ti fie sila sa atigi ceva. Condens tot se va face, caci apa din respiratie trebuie sa se depuna undeva, dar va fi pe trapa batanta din tavan, dar ziua deschizi totul sa treaca aerul si sa ususce.
In cabina este inca o sursa de caldura -frigiderul, care la mine e pe gaz.
Trebuie sa-ti faci bine socoteala la partea electrica, iti sugerez s-o faci acum ca sa-ti proiectezi o instalatie electrica trainica si functionala. Toti consumatorii sa fie pe sigurante si sa ai acces facil la acestea. Cablurile recomandate sunt cele marinizate. Luminile musai sa fie pe led-uri, prize de 12V pentru tableta, telefon, legaturi pentru GPS, sonar, pompa de santina, pompa de apa din garla si ce iti mai propui. Ca sursa aditionala iti sugerez un panou solar ampasat pe cabina pana de la parbriz pana in trapa (cam 60W).
Mai vorbim depre asta cand vine barca si vezi ce mai gasesti pe ea. Eu am fost foarte placut surprins de ceea ce fostul proprietar neamt amenajase pe ea, la o parte din amenajari am renuntat, am mai pus de la mine si am ajuns, zic eu, la un optim. Nu ne-ai spus de unde esti de loc poate putem sa ne si vedem barcile. Deasemenea, pentru viitoarele discutii trebuie sa te gandesti unde vei tine barca si cum faci cu lansarea/ recuperarea din apa.
E un subiect foarte ofertant acum in extra-sezon si sunt sigur ca vor participa multi colegi de forum.
Toate cele bune!
Titlu: Re: Proiect Shetland 570 Donna alba
Scris de: black din Februarie 18, 2016, 02:01:21 PM
salut Alex1958
sa stii ca in mod deosebit ti am urmarit toate discutiile de pe forum. Ti am analizat barca si problemele avute cu  ea mai abitir ca unul de la fisc . sunt indragostit de 570.e  ideala ptr mine .Sunt din Galati si eu sunt mare am 1,89m si 100kg . Barca am sa o tin in curte  ptr ca stau la casa si am loc ptr ea. Sunt electronist ing de meserie ma pricep dar merci ptr sfaturi sunt utile am sa te mai deranjez cu intrebari.  . am sa merg pe webastto e mai bine. E criminal sa fie si rece si umezeala in cabina. Spune mi te rog ce  rezervorai  si unde .
Titlu: Re: Proiect Shetland 570 Donna alba
Scris de: bradutzu din Februarie 19, 2016, 07:26:18 AM
Citat din: black din Februarie 17, 2016, 07:59:09 PM
mersi mariusbig
cu siguranta am sa pun pe canapelestofa impermeabila Ozio de la Ancroma . sunt curios daca e asa de moale si pufoasa si de placuta la atingere asa cum o descriu ei . cand poti trage o fuga si uitate la ea si spune o parere .
Atentie: stofa impermeabila de la Ancroma nu este tratata UV si nici recomandata pentru exterior. Am discutat cu ei acest aspect ptr ca mi-am tapisat barca cu piele ecologica de la acest furnizor
O zi buna
Titlu: Re: Proiect Shetland 570 Donna alba
Scris de: Alex1958 din Februarie 19, 2016, 09:32:22 AM
black,
Am un rezervor de 5 l amplasat in pupa la babord. Sub panoul de mascare din babord e amplasat injectorul iar traseul de motorina urmeaza cablurile si furtunul buteliei de gaz pana in cabina. Ebenspaecherul e plasat sub dulapul de la babord. Priza de aer este la extremitatea de jos a peretelui cabinei, aerul cald iese in partea de jos a cabinei, sub bancheta din babord iar gazul ars printr-un cos de fum asezat tot pe bordul babord. Toate astea le-am gasit instalate de vechiul proprietar si nu le-am schimbat decat alimentarea electrica odata cu tot sistemul de cabluri in 2015.
Da, Shetland 570 e o barca frumoasa si solida.
Titlu: Re: Proiect Shetland 570 Donna alba
Scris de: mariusbig din Februarie 19, 2016, 07:04:24 PM
Black , am fost astazi pe acolo. Nu era nimeni , nu a raspuns nimeni pe mobil - am sunat la primul numar.
Mai incerc luni si va tin la curent.
Titlu: Re: Proiect Shetland 570 Donna alba
Scris de: black din Februarie 21, 2016, 10:30:25 AM
salut,
Alex1958 spune mi te rog cum merge barca ta cu motor honda 75 cp.Sunt chitit pe un Suzuki 70, 80 sau 90 cp. Da- mi un sfat . Traseul meu de la Galati  cu barca in delta sau la mare stat 3sau 4 zile si inapoi .Incarcat 3 persoane si bagaje pescuit.
Titlu: Re: Proiect Shetland 570 Donna alba
Scris de: Alex1958 din Februarie 21, 2016, 11:33:09 AM
Salut,
Am renuntat la motorul de 70 HP. Era cu carburatie, 4 carburatoare- un cosmar de reglat si mai era si din 1995. Cu doi insi in barca plus bagajele de 4 zile de pescuit intra in glisare greu iar daca eram mai multi nu mai intra deloc. Am avut vreo 2 calatorii de cosmar Sulina -Tulcea. Altfel, cand glisa eram pe la 35-36 km/h aproape de blana.
L-am schimbat pe un Honda cu injectie de 130 HP- pentru ca pe asta l-am gasit . Asta este absolut suficient, 50 km/h la 4500 rpm.
Problema la mine este ca motorul nu este atasat de barca ci de un prelungitor- vezi imagine. Este foarte practic caci lasa mai mult loc pe puntea pupa unde are loc "actiunea" dar apupeaza barca in stationare.
In mars ma ajut cu trim-tab-urile sa-i anulez miscarea sinusoidala atunci cand are vant din fata. Deasemenea inghesui bagaje in partea din fata iar daca am si alti pasageri trebuie sa stea in cabina.
Deci iti recomand un motor pe la 100 -115 HP cat mai usor si trim-tab-uri. Cu 90 HP vei fi la limita.
Toate cele bune!
Titlu: Re: Proiect Shetland 570 Donna alba
Scris de: black din Martie 06, 2016, 05:55:41 PM
Salut. Am 1 buc wc chimic functional. Gratis. este de pe. rulota     o  demontez  ptr peridoc
Titlu: Re: Proiect Shetland 570 Donna alba
Scris de: Bogdan ion din Martie 06, 2016, 07:26:00 PM
Frumos gest, sa iti pastrezi obiceiul.
Si poate ne spui si noua cu faci cu peridocul.
Titlu: Re: Proiect Shetland 570 Donna alba
Scris de: dorely din Martie 06, 2016, 07:37:55 PM
S-o stăpânești sănătos si sa te bucuri de ea. Poate mai pui ceva poze cu ea. Eu am tot un Shetland 640 pe care abia aștept sa-l dau la apa. Mi-ar face mare plăcere sa ne întâlnim in delta sau oriunde pe Dunăre. Nu înțeleg (evident ca nu e treaba mea), de ce asemenea barca, suficient de grea, trebuie sa mearga in glisaj cu 50km/h. Eu pe a mea am un Suzi de 20cp 4t ultimul model cu care sigur voi merge cu 15km/h si probabil de la Tulcea la Sulina nu voi face mai mult de 3,5 ore. In plus si șprițul se bea mai bine😄
Titlu: Re: Proiect Shetland 570 Donna alba
Scris de: black din Martie 06, 2016, 07:38:30 PM
am o rulota adusa de mine din Oanda de multi ani .Si imi lipseste teribil un peridoc de 1000 kg.
Am vrut sa mi construiesc unul dar ajunge scumpisor .Asa ca imi modific rulota .Dupa ce fac un drum la RAR evident .
o sa am disponibil tot gratis mobilier de rulota mare .Asta de saptamana viitoare
TEl 0742334457 ptr doritori. Eu imi montrez un wc marin.
WC-ul chimic nu a fost folosit niciodata de mine in 7 ani .
Titlu: Re: Proiect Shetland 570 Donna alba
Scris de: dorely din Martie 06, 2016, 07:40:29 PM
La pescuit mergem si noi cei din brigada Constanta, dar nu ne pricepem aproape niciodată in prima zi😜
Titlu: Re: Proiect Shetland 570 Donna alba
Scris de: dorely din Martie 06, 2016, 07:43:52 PM
Legat de mobilierul de pe rulota, poate i-l contactezi pe Vali. Are in lucru ditamai vaporul
Titlu: Re: Proiect Shetland 570 Donna alba
Scris de: black din Martie 06, 2016, 07:44:56 PM
Dorely . ti am urmarit evolutia si pozele . sa o stapanesti sanatos .a iesit asa cum vreau sa iasa si a mea
Cand il rugam pe vali sa ne intalnim ptr o parere despre barca mea era plecat la Constanta la tine .Am sa l prind si eu ca nu se muta din Galati .
Titlu: Re: Proiect Shetland 570 Donna alba
Scris de: dorely din Martie 06, 2016, 07:47:57 PM
Sa știi ca nu am pus monopol pe el😄. Oricum țin mult la părerile f pertinente si super argumentate ale lui Vali. Shetlandul tău abia acuma vine?
Titlu: Re: Proiect Shetland 570 Donna alba
Scris de: black din Martie 06, 2016, 07:50:28 PM
nu . a venit acum 2 saptamani .E la demontat  si pregatit ptr reconditionare si reutilare
Titlu: Re: Proiect Shetland 570 Donna alba
Scris de: black din Martie 06, 2016, 07:52:55 PM
vreau sa montez un rezervor 100l sub punte si am nevoie de parerea lui vali ca de aer .poate ma ajuta cu un sfat
Titlu: Re: Proiect Shetland 570 Donna alba
Scris de: dorely din Martie 06, 2016, 08:00:28 PM
Valeleu. Spun asta ca ai mult de lucru. Dar si satisfacția va fi pe măsura. Daca consideri necesar poți găsi ceva sfaturi si pe la constănțeni. Orice ai face la barca, musai sa-i pui o instalație solară. Eu am pus doua panouri in paralel, de 50w, total suficiente pt tot.
Titlu: Re: Proiect Shetland 570 Donna alba
Scris de: Vali din Martie 06, 2016, 08:11:17 PM
@black: Salut Gabi, saptamana asta imi fac timp si ajung la tine, mai ales ca afara s-a facut mai frumos. Te anunt oricum la telefon. Poate trec chiar maine, dar inca nu promit.

Cred ca va fi destul de lucru, dar cred ca o vei duce la capat cu brio, mai ales ca iti suntem alaturi, si galatenii, si constantenii :).
Titlu: Re: Proiect Shetland 570 Donna alba
Scris de: dorely din Martie 06, 2016, 08:50:34 PM
Spune-mi te rog Gabi ce înseamnă Ținutul bărcii la Tulcea? E parcare păzită, sigura, asigura scosul si băgatul in apa, costuri, etc. Multumesc
Titlu: Re: Proiect Shetland 570 Donna alba
Scris de: black din Martie 06, 2016, 08:56:58 PM
Nu cunosc detaii. Sorry.eu o tin in curtea mea la gl
Titlu: Re: Proiect Shetland 570 Donna alba
Scris de: black din Martie 06, 2016, 09:03:25 PM
Alex1958 stie mai bine.vezi arielle
Titlu: Re: Proiect Shetland 570 Donna alba
Scris de: dorely din Martie 06, 2016, 09:26:00 PM
Scuza-mă te rog, am încurcat topicurile
Titlu: Re: Proiect Shetland 570 Donna alba
Scris de: Alex1958 din Martie 07, 2016, 09:17:40 AM
Salutare!
Black, ne esti dator cu poze al Donnei Alba. Nu prea am vazut locuri sa pui rezervorul sub punte. Plus ca incarci partea dinspre pupa. Parerea mea este ca trebuie sa te orientezi sa plasezi chestiile grele cat mai in fata, caci in spate ai motorul care e destul de greu. Cand pleci la pescuit ai destul bagaj si nu pe tot poti sa-l bagi in cabina. Si pasagerii, daca nu e frig or sa vrea pe punte, deci tot in spate...parerea mea!
Dorely, Shetland 640 e o barca de deplasament daca e sa ma iau dupa ce motor ii recomanda producatorul- vezi
http://www.shetlandboats.co.uk/range/ (http://www.shetlandboats.co.uk/range/)
Shetland 570 e o barca de glisare. Din nefericire pentru mine trebuie inca sa ma zbat pe piata muncii asa ca timpul imi este dramuit. Daca pana spre Obrize pe Chilia sunt 75-80 km si merg cu 15 km/h in deplasament fac pana acolo 5-6 ore. Dus/intors o jumatate de zi de pescuit! Deci 50 km/h pe bratul Chilia e OK desi suge benzina ca disperata.
Titlu: Re: Proiect Shetland 570 Donna alba
Scris de: Vali din Martie 10, 2016, 04:48:25 PM
Ca sa trecem direct la treaba, aduc prima problema in discutie: avem de dat jos toata ranforsarea fundului, facuta din lemn imbracat in fibra, si care lemn e putrezit complet. Urmeaza deci sa refacem fundul, inclusiv sa facem o noua osatura plus paiol etans.

Deci incercam sa reducem pe cat posibil greutatea barcii si sa folosim un motor cat mai mic. Sugestia mea a fost sa folosim un Evinrude Etec de 60 de cai, daca reusim sa aducem barca undeva in jur de 500 kg la gol. Asta din motive de cuplu sanatos al motorului in 2 cilindri, stiind din experienta ca dinamica la Etec este superioara oricarui motor de aceeasi putere. Daca reusim sa ne incadram intr-un raport bun kg/CP, ar fi o treaba buna, fiindca intentia e de a cumpara motor nou.

Daca aveti sugestii sau recomandari pentru colegul nostru, va rugam sa contribuiti. Multumim anticipat :).
Titlu: Re: Proiect Shetland 570 Donna alba
Scris de: mariusm piesenoi111 din Martie 10, 2016, 05:04:24 PM
Votez cu toată inima pentru ETEC (sunt bijuterii nervoase si nici nu atrag hotii prea tare ca sunt si rare si inregistrate la producator si nu pot lua piese pt ele decât proprietarii dovediti) si ca sfat pt coleg....negociază la sânge. ...eu am obținut aproape 20% discount la ETEC-ul meu anul trecut
Titlu: Re: Proiect Shetland 570 Donna alba
Scris de: H din Martie 10, 2016, 07:25:50 PM
Eu zic sa cantariti barca dupa ce o terminati, sa adaugati atata greutate cata credeti ca mai incarcati in barca(persoane,benzina,baterii,apa acareturi etc..) si abia apoi sa cautati un motor.
Eu am trecut prin aceasta experienta cu un Shetland (si era modelul Shallow water) si sunt sigur de ce va urma (70hp/2t  nu a facut fata)
Un motor de 60 hp fie el si Etec nu va genera suficienta putere si va consuma ca dracu de mult. 
In primul rand Vali sa fii atent si sa masori unghiul dintre pupa si opera vie,pentru ca din fabricatie nu e suficient  de negativ( stii bine ce e de facut) si nu va reusi sa o puna in glisaj  si se va apupa si de aici tot ce urmeaza......
Parerea mea este sa va uitati dupa un motor mai mare ( pe la 100hp si >), care sa genereze suficienata putere la plecare, ca sa intre in glisaj iar apoi sa poti reduce mentinand glisajul si sa poata face economie de combustibil, si sa ai o rezerva de putere pentru situatii neprevazute.

Titlu: Re: Proiect Shetland 570 Donna alba
Scris de: Alex1958 din Martie 10, 2016, 09:09:37 PM
Prieteni,
Shetland 570 are 612 kg de la mama ei. Vezi:
http://www.shetlandboats.co.uk/range/19.php (http://www.shetlandboats.co.uk/range/19.php)
Cum o scoateti voi la 500kg?
Ma rog eu sunt numai un utilizator... dar la mine cu HONDA 70 HP nu a lucrat cu mai mult de 2 insi si bagaje. Iar Black zice ca vor fi 3 insi.
Poate ca luam noi pre multa momeala ...sau bautura....Insa va doresc succes!
Mie mi-ar fi placut mult Yamaha 100 HP in 4T pe injectie.
Titlu: Re: Proiect Shetland 570 Donna alba
Scris de: sorinmanea din Martie 10, 2016, 11:37:43 PM
caii sun cai indiferent de tipul sau marca motorului. un motor mai nervos va scoate barca in glisaj mai repede ,dupa aia tot caii conteaza!acum am prima mea barca de deplasament dar cu barcile de glisaj sunt patit,motorul mai puternic rules!mai ales cu o pilotina ce va fi mereu incarcata ca de aia o iei si nu mergi cu ea 2,3 mile pe mare la pescuit.pt asta iti trebuie cel mult un motor de 20 de cai ,te duce te aduce,dar tu mergi pe garla deci poate multi km. asa ca ...70 cai MINIM!pe bune!
Titlu: Re: Proiect Shetland 570 Donna alba
Scris de: Vali din Martie 10, 2016, 11:50:24 PM
Am avut musafiri barcagii, asa ca abia acum pot sa scriu. Multumim de mesaje, oricum mai avem pana ne decidem ce motor punem.

Citat din: H din Martie 10, 2016, 07:25:50 PM
Eu zic sa cantariti barca dupa ce o terminati, sa adaugati atata greutate cata credeti ca mai incarcati in barca(persoane,benzina,baterii,apa acareturi etc..) si abia apoi sa cautati un motor.
Eu am trecut prin aceasta experienta cu un Shetland (si era modelul Shallow water) si sunt sigur de ce va urma (70hp/2t  nu a facut fata)
Un motor de 60 hp fie el si Etec nu va genera suficienta putere si va consuma ca dracu de mult. 
In primul rand Vali sa fii atent si sa masori unghiul dintre pupa si opera vie,pentru ca din fabricatie nu e suficient  de negativ( stii bine ce e de facut) si nu va reusi sa o puna in glisaj  si se va apupa si de aici tot ce urmeaza......
Parerea mea este sa va uitati dupa un motor mai mare ( pe la 100hp si >), care sa genereze suficienata putere la plecare, ca sa intre in glisaj iar apoi sa poti reduce mentinand glisajul si sa poata face economie de combustibil, si sa ai o rezerva de putere pentru situatii neprevazute.

Am vazut cum se misca fostul tau Shetland cu Etec de 115, din pacate nu mai stiu exact ce model era.
Despre barca de 5,70 a colegului black, sunt sigur ca o vom usura serios, vom pune operatiunile pe topicul ei.

Eu m-am gandit ca daca barca nu va fi incarcata, va fi suficient Etec de 60, la un raport in jur de 1 t / 60 CP, deci 16,6. M-am gandit la alternativa asta fiindca motorul va fi cumparat de nou, iar diferentele sunt destul de mari de la 60 la 115. Acum ma gandesc si la 90 - Inline 3, dar sa ajugem intai acolo.

Din ce am discutat cu black, colegul nostru nu intentioneaza sa incarce prea mult barca, insa mai ales pentru Etec va fi nevoie de un rezervor baban, sa asigure autonomie suficienta cu benzina buna, luata la plecare. Asta inseamna sa adaugam la masa in ordine de mars si toata benzina necesara, ceea ce ne limiteaza masa incarcaturii utile.

Deci inca o data rezulta intr-adevar ca 60 e cam la limita inferioara. Cred totusi ca ar fi potrivit daca barca va fi folosita de una, maxim 2 persoane. Recunosc ca eu ma raportez la modul meu de calatorie pe apa (nu sunt pescar) atunci cand estimez incarcatura la o anume barca.

Citat din: Alex1958 din Martie 10, 2016, 09:09:37 PM
Prieteni,
Shetland 570 are 612 kg de la mama ei. Vezi:
http://www.shetlandboats.co.uk/range/19.php (http://www.shetlandboats.co.uk/range/19.php)
Cum o scoateti voi la 500kg?
Ma rog eu sunt numai un utilizator... dar la mine cu HONDA 70 HP nu a lucrat cu mai mult de 2 insi si bagaje. Iar Black zice ca vor fi 3 insi.
Poate ca luam noi pre multa momeala ...sau bautura....Insa va doresc succes!
Mie mi-ar fi placut mult Yamaha 100 HP in 4T pe injectie.

570-ul colegului va fi modificat substantial, dupa cum am spus vom arata pe topic. S-a indepartat absolut totul de pe barca, pastrandu-se doar corpul si suprastructura, si inclusiv acestea se vor usura substantial.

Tot grid-ul de ranforsare a fundului a fost praf, lemnul de sub fibra s-a transformat intr-un fel de namol, fiind bineinteles indepartat complet. Vom renunta inclusiv la varange, longitudinale si oglinda. La fel ranforsarile de lemn ale suprastructurii, totul zboara. Dupa care se va lamina fibra curata pana la obtinerea esantionajului corect, avand garantia integritatii corpului (fara cancerul grid-ului). Si abia apoi noua structura de fund, cu paiol etans.

Din acest pdv, sincer ma gandesc ca ar trebui sa inspectezi si tu zona santinei la barca ta, e teroare ce am gasit la barca lui black. Acum stiu ce sa le spun celor interesati de Shetland 570, la ce anume sa fie atenti cand inspecteaza barca.

Cer scuze de off-topic, incetez aici povestea despre 570, insa vom reveni in momentul alegerii motorului. Asta deoarece e mai potrivit zic eu sa discutam argumentat direct pe caz, decat sa facem diverse sondaje neconcludente. Multumim inca o data pentru contributii.
Titlu: Re: Proiect Shetland 570 Donna alba
Scris de: H din Martie 11, 2016, 04:03:49 AM
Citat din: sorinmanea din Martie 10, 2016, 11:37:43 PM
caii sun cai indiferent de tipul sau marca motorului. un motor mai nervos va scoate barca in glisaj mai repede ,dupa aia tot caii conteaza!acum am prima mea barca de deplasament dar cu barcile de glisaj sunt patit,motorul mai puternic rules!mai ales cu o pilotina ce va fi mereu incarcata ca de aia o iei si nu mergi cu ea 2,3 mile pe mare la pescuit.pt asta iti trebuie cel mult un motor de 20 de cai ,te duce te aduce,dar tu mergi pe garla deci poate multi km. asa ca ...70 cai MINIM!pe bune!

Daca caii sunt aceeasi cum spui tu ,atunci te rog vizioneaza acest video si da-ne si noua o explicatie tehnica argumentata de ce un un Etec de 30 hp este mai puternic decat un Yamaha 40 hp/4t sau vice versa.
Fiind vorba de motoare noi ,aceleasi barci, aceleasi conditii de test.....

https://www.youtube.com/watch?v=tZvIw83uZgY (https://www.youtube.com/watch?v=tZvIw83uZgY)

Pentru Vali, era un Shetland 500, model de ape mici,cu un V mult atenuat al operei vii, foarte bun in glisaj dar execrabil in deplasament si oricat am incercat sa tin cure de slabire cu ea nu s-a lasat si la final pe cantarite, dupa echipare am ajuns la aproape 700kg fara persoane,combustibil, motor.
Am testat-o cu motorul ei original (70 hp/2t)cu care a fost echipata de noua, motor bun de altfel,dar abia mergea si consuma mult.
Dupa reechipare,cu motor de 115hp,trim tab pe motor,trim tab pe barca, corectat unghiul pupei etc, s-a schimbat radical comportamentul barcii.
Barcile Shetland, cele de glisaj, sunt barci foarte bune ca si constructie,dar dificil de motorizat si tras la semne ca sa merga corect si principalul lor defect constructiv este greutatea mare la gol , unghiul pupei cu opera vie si concentrarea greutatii in treimea dinspre pupa ceea ce face f. dificila iesirea in glisaj , necesitand putere mai mare si aplicata in timp scurt(sa se tureze rapid motorul!!!).
Dupa ce iese in glisaj, comporatmentul barcii este remarcabil,dar si aici sunt limitari.
Opera vie fiind construita sub forma unor apripi de albatros(pescarus) ajuta barca sa gliseze usor si economic pana pe la 50km/h,dar peste aceasta viteza se creeaza o portanta prea mare si barca incepe sa topaie pe apa mai ales daca ai si vant din prova.
Din experienta mea cel mai bun comporatament il are barca intre 35 si 45 km/h, si cam aici ar trebui sa ajungeti cu o rezerva de putere la incarcatura mai mare.
Eu am avut o barca si am echipat altele 2(Shetland 536) si toate au avut aceleasi probleme.
Fiind vorba de 570 care este mai lunga barca s-ar putea ca misiunea voastra sa fie mai usoara.
Ce sa zic?
Eu as imprumuta un motor sau doua de diferite puteri,si as testa inainte sa cumpar ceva, cu tot discomfortul creat.
Succes
Titlu: Re: Proiect Shetland 570 Donna alba
Scris de: Alex1958 din Martie 11, 2016, 08:48:32 AM
Citat din: Vali din Martie 10, 2016, 11:50:24 PM
Din acest pdv, sincer ma gandesc ca ar trebui sa inspectezi si tu zona santinei la barca ta, e teroare ce am gasit la barca lui black. Acum stiu ce sa le spun celor interesati de Shetland 570, la ce anume sa fie atenti cand inspecteaza barca.
Vali,
Am facut inspectia asta cand am luat barca in 2013. Chiar am avut o grinda transversal care s-a exfoliat de fibra si era la vedere, dar era un stejar in stare foarte buna. Dupa ce s-a uscat peste iarna l-am acoperit cu fibra si vopsit si totul e OK.
Cred ca barca lui Black a fost tinuta in apa- erau o gramada in UK de vanzare cand am cautat eu- pe cand a mea a stat pe peridoc atunci cand nu s-a mers cu ea.
Inteleg ce vrei sa faceti cu barca lui Black si va doresc succes. Dar pescarii sunt tentati sa-si ia cu ei o gramada de nada, momeli si provizii. Efectiv descarcam Passatul incarcat la full in barca.
Toate cele bune!
Titlu: Re: Proiect Shetland 570 Donna alba
Scris de: momaul din Martie 12, 2016, 07:05:38 PM
Salut.Referitor la usurarea unei barci construita pe structura de lemn,daca eu am reusit sa micsorez greutatea cu aproape1/3 in regim de amator nu vad de ce niste profesionisti nu ar reusi mult mai mult.Principala problema la mine a fost ca nestiind sa fac nici un fel de calcul de rezistenta m-am luat dupa unul si altul si am intarit peste masura oglinda barcii.Pentru a scadea greutatea a fost suficient sa scot tot lemnul din barca,care desi uscat parca era din plumb si sa-l inlocuiesc cu structuri de rezistenta realizate din fibra de sticla.E foarte mult de munca dar se merita.
Titlu: Re: Proiect Shetland 570 Donna alba
Scris de: Fritz din Martie 13, 2016, 08:30:41 PM
 ai mare dreptate ...in privinta lemnului imbracat in fibra de sticla ...si rasina poliesterica. Parca-i plumb. Iar cand trage apa e mai greu.  :). Greutatea unei barci e importanta. Cat de mare o fi barca..chiar si de deplasament. Te baga la cheltuieli de transport, consum mai mare pe apa ...viteza mai mica...chin la lansarea la apa si ...dezastru la scoaterea pe peridoc...peridoc solid ( cu franare obligatoriu ) ..si masina , 4x4 s-o scoti din apa.  Deci...o barca usoara e de preferat !
Titlu: Re: Proiect Shetland 570 Donna alba
Scris de: Alex1958 din Iulie 05, 2016, 08:14:42 AM
Salutare!
Ce se mai aude cu proiectul acesta?
Din martie nu s-a avansat deloc? Sunt foarte curios la cat ati usurat barca si mai ales cum?
Toate cele bune!
Titlu: Re: Proiect Shetland 570 Donna alba
Scris de: black din Iulie 05, 2016, 05:24:54 PM
Salutare.se lucreaza de ceva timp mai intens.am avut 2 luni cand am lucrat doar la sfarsit de saptamana. Multumiri lui Vali ptr ajutor. Am sa incep a va spune ca am demontat o complet. Asta inseamna suprastructura data jos oglinda jos .varange jos pereti transversali jos etc etc .aproape tot lemnul din partea de jos era imbibat cu apa .Am batut fibra si tesatura peste tot .Am refacut  cu rasina si topcoat marginea  de la suprastructura .acolo unde vine chederul de acostare.. refacut cu topcoat toate gaurile .la ora actuala am pusa pe pozitie suprastructura este prinsa in popnituri de inox su chit rasina ci fibra .Se lucreaza la montare perete transversal dormitor paiol si varange.
Titlu: Re: Proiect Shetland 570 Donna alba
Scris de: black din Iulie 05, 2016, 05:38:04 PM
Revin cu poze dupa remediere server. In privinta greutatii nu ma pot pronunta inca. Ca termen de comparatie pot sa spun ca atunci cand a venit din anglia nu reuseam sa o misc de spate deloc.  Deocamdata o ridic usor singur dar sa nu uitam ca nusunt montate toate pe ea.