ajutor baietii,
o intrebare aproape On topic. Am punte cu arcuri elicoidale pe peridoc, si ma bate gandul sa pun una pe torsiune. cunoasteti cumva avantaje si dezavantaje la cele 2? cea pe care o am este facuta..improvizata, si sunt multe puncte unde poate ceda, de aceea as vrea sa pun una standard, KNOTT.
I-ati una de la KNOTT ...pe torsiune si nu ai probleme. Au si cu franare si fara ...Au reprezentanta pe Dobroiesti . Daca peridocul e inmatriculat ...e musai sa te duci la RAR pentru re-omologare cu noua punte.
Cel mai bine intreaba intai la RAR. E posibil ca re-omologarea si puntea sa te coste cat un peridoc SH in conditii bune.
Ex de intrebari la RAR:
- daca trebiue re-omologare in cazul in care pastrezi tipul de punte (cu franare sau fara, depinde cum ai ti)?
- daca trebuie, atunci cat costa re-omologarea?
- daca faci re-omologare, si acum ai cu franare, poti sa treci la punte fara sistem de franare (puntea cu sistem de franare e de vreo trei ori mai scumpa decat cea fara)
Eu cred ca nu este nevoe de omologare, daca respecti ce este scris CI. Pina la urma este piesa de schimb, nu?
Puntile de peridoc au serie de fabricatie separat (cel putin cele de la Knott) si reprezinta un element de siguranta foarte important, ca si cupla de altfel. Cred ca din aceasta cauza e nevoie de un nou drum la RAR. Nu e o simpla piesa de schimb, e ca si cum ai schimba motorul la o masina. Sau la o barca... :)
Hai sa-mi expun si eu cateva pareri :
- personal n-as schimba niciodata o suspensie pe arcuri elicoidale cu una pe bara de torsiune , principalul motiv ar fi rigiditatea suspensiei
- daca schimbi puntea , din una cu sistem franare intr-una fara , o sa fie bai mare la ITP , reomologare la RAR etc
- daca faci schimbul invers nu vad nici o problema
- schimbarea puntii nu e o problema atata timp cat se pastreaza sasiul pe care este poansonat nr. de identificare
Nu am sa mai merg la RAR. Cea pe care o am acuma este o adunatura de improvizatii batrane si ruginite gata sa cedeze oricand. Nu are serie. Singura serie este pansonata pe sasiu oe bara centrala, de catre RAR
Eu am cumparat o ruginitura de peridoc adus din Italia. A fost cu sistem de franare, dar el nu mai avea decat tamburii goi, rulmentii partial blocati iar pistonul din dispzitivul de cuplare gripat.
M-am dus la RAR sa intreb daca pot sa-l transform in unul fara sistem de franare ca sa scap mai ieftin si mai simplu.
Raspuns: Noi vom da cautare dupa serie si daca ne da ca acest tip de peridoc este cu sistem de franare, asa va trebui sa ramana, daca nu va trebuie proiect pe langa taxa de omologare.
De aceea am zis sa intrebe la RAR, poate in alta parte sunt mai permisivi, sau poate am dat eu peste unul foarte constiincios si strict.
Este de inteles ca bbl81 vrea sa schimbe puntea din cauza suspensiei pastrind caractersticile peridocului ( cu frinare sau fara ), in cazul asta nu trebue sa mearga la RAR. In CI nu apare nici o alta serie decit cea de pe sasiu. Ce ar insemna sa mergem la RAR si cind schimbam cupla ( si ea are serie)... dar poate le dam niste idei la astia de la RAR.
eu am schimbat puntea cu una noua de la knot, la 2 luni am facut ITP la RAR, desi a fost vizibil ca puntea este noua ,nu au comentat nimic sau uitat doar la seria sasiu , daca functioneaza stopurile si daca anvelopele sunt conform C I.
@bbl81 nu ne-ai spus daca este cu franare sau nu, dar daca zici ca a poansonat Rar-ul seria sasiului la omologare trag concluzia ca are pana in 750 Kg MMA si este fara franare. Asa ca poti schimba fara probleme cu o punte Knott ( recomandabil noua). Ca si sistem de suspensie poate fi si cel mai uzual momentan, adica cel pe elemente deformabile. Important insa este sa respecti masa totala a puntii , ecartamentul si dimensiunile rotilor trecute in CI. Prinderea noii punti trebuie facuta neaparat numai mecanic ( bride,suruburi clasa minim 8.8 ,piulite autoblocante).
punte va fi noua, maine o comand. Este fara sistem de franare, pana in 750 kg . ideea este ca nu stiu unde gasesc bride de fixare. am cautat pe net bride U dar nu vad nimic, poate ma ajutati cu un link. Daca nu gasesc, sudez pe peridoc 2 talpi gaurite si puntea o prind cu suruburi si piulite autoblocante, duritate peste 8.8, zincate.
@Dbr, nu inteleg care ii suspensi pe elemente deformabile? Puntea Knott mai are nevoie de arcuri sau telescoape aditionale? eu credeam ca are tot inclus.
Multumesc.
Citat din: bbl81 din Martie 14, 2016, 04:48:35 PM
..... ideea este ca nu stiu unde gasesc bride de fixare. am cautat pe net bride U dar nu vad nimic, poate ma ajutati cu un link. Daca nu gasesc, sudez pe peridoc 2 talpi gaurite si puntea o prind cu suruburi si piulite autoblocante, duritate peste 8.8, zincate.
............................
Doar la yacht tng, scumpe ca dracu' : http://www.yacht-tng.com/accesorii-pentru-remorca/1046-tija-u-filetanta.html (http://www.yacht-tng.com/accesorii-pentru-remorca/1046-tija-u-filetanta.html)
Ar trebui sa aiba si la knott dar eu n-am gasit pe pagina lor de net.
Salut.Am in garaj cateva zeci de bride U pe care le-am strans cand am construit un peridoc.Da-mi dimensiunile care te intereseaza si daca le am te ajut cu toata placerea gratis.Daca transportul lor costa prea mult pot sa ti le timit pana la Deva la Mintia unde firma noastra are o sectie de productie.
Citat din: momaul din Martie 14, 2016, 07:06:31 PM
Salut.Am in garaj cateva zeci de bride U pe care le-am strans cand am construit un peridoc.Da-mi dimensiunile care te intereseaza si daca le am te ajut cu toata placerea gratis.Daca transportul lor costa prea mult pot sa ti le timit pana la Deva la Mintia unde firma noastra are o sectie de productie.
Bravo domnule!Frumos gest!Cum zice Lipan: Sa va tina DUMNEZEU obiceiul!
Citat din: momaul super. Fac ceva masuratori dupa ce primesc puntea.link=topic=924.msg31955#msg31955 date=1457975191puntea
Salut.Am in garaj cateva zeci de bride U pe care le-am strans cand am construit un peridoc.Da-mi dimensiunile care te intereseaza si daca le am te ajut cu toata placerea gratis.Daca transportul lor costa prea mult pot sa ti le timit pana la Deva la Mintia unde firma noastra are o sectie de productie.
Puntea knott nu are nevoie de telescoape, iar bride se pot confectiona. Nu știu dacă la RAR se accepta bride confecționate în regie proprie.
Trimis de pe al meu SM-N910C folosind Tapatalk
Intr-adevar, la Knott nu iti trebuie decat puntea. Pe "grinda" puntii ai din fabricatie 2 talpici, pe care poti sa le prinzi in suruburi direct pe cadrul peridocului.
In catalogul Knott ai dimensiunea "b", care reprezinta exact distanta pe lateral intre talpici, mai exact intre gaurile de fixare ale suruburilor. Asa ca ar trebui sa alegi o punte cu "b"-ul corect pentru cadrul peridocului tau, daca vrei sa faci prinderea prin talpici si sa nu folosesti bride.
Salutare,
@bbl81 suspensia pe elemente deformabile este foarte simpla. Vezi atasamentul. Parerea mea este ca ar fi cea mai indicata pentru peridoc de barca, fiind cea mai putin dependenta de rugina.
Poate fi cu amortizoare sau fara.
La Knott in Bucuresti gasesti si produse Alko.
Stima tuturor.
pai si puntile Knott nu sunt pe elemente deformabile?
Ia mai citeste odata raspunsul numarul 80, aici: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,924.msg31906.html#msg31906 (http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,924.msg31906.html#msg31906)
Citat din: Vali din Martie 15, 2016, 09:18:50 AM
Ia mai citeste odata raspunsul numarul 80, aici: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,924.msg31906.html#msg31906 (http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,924.msg31906.html#msg31906)
mc @Vali.
am comandat puntea. astept sa o primesc, si ...o si montez candva. o sa postez cateva poze cu peridocul, poate ma ajutati cu o idee cum sa montez puntea.
Cu suruburi tratate termic si piulite cu autoblocare ! ;D ! Intreaba si vei primi raspuns.
Pai intai trebuie sa am pe cadru loc sa prind suruburile. Suduri extra. Stiu ca sunt de evitat sudurile, dar la cadrul peridocului meu nu prea este posibil.
Nu suda sasiul mai ales in zona puntii!! Acolo sunt solicitarile maxime.
Incearca pridere cu bride asa cum am spus mai sus sau o alta varianta de prindere demontabila mecanica.
Cateva foto ne-ar ajuta sa ne dam seama ce ai acolo de facut.
am sa fac dupamasa cateva poze si le incarc.
numa bine, am primit si puntea.
poze peridoc
.
.
cam astea sunt pozele. cred ca o sa trebuiasca sa refac cadrul, sa ramana doar protapul, (bara centrala)
Salut Mircea, am separat mesajele despre inlocuirea puntii, mutandu-le din topicul despre avantajele peridocului basculant.
Pe viitor am rugamintea sa deschidem topic nou cand avem de povestit situatii fara legatura cu topicul initial.
ok Vali,
multumesc si scuze.
deci, ceva idei? cum montez puntea fara sudura?
Parerea mea e ca mai bine modifici cadrul peridocului, astfel ca sa ai grinzile laterale cu sectiune mai mare, si la distanta necesara ca sa prinzi talpicile puntii direct cu suruburi. Cam ca in poza atasata.
In plus, e foarte important sa ai continuitate a grinzilor laterale. Adica chiar daca formeaza unghiul ala ca sa se uneasca la protap, sa nu aiba ca in prezent bara aia transversala exact la sudura. Noi de fiecare data am si intarit cu platbanda sudata zona aceea de imbinare in unghi a grinzilor laterale.
Penru montarea puntii trebuie avuta in vedere forta distribuita pe carligul de remorcare care in functie de tipul carligului instalat pe masina nu trebuie sa depaseasca undeva ~~50 - 80 kg. Deci puntea trebuie pozitionata in punctul respective pentru obtinerea acestei forte applicate pe carligul de remorcare. Atentie - peridocul ar trebui sa fie incarcat in momentul masurarii fortei la carlig.
Pentru fixare punte pe cadrul peridocului consider ca trebuie intarita zona in care se va monta puntea astfel incat la aplicarea unei forte de stranger asupra tevii patrate a peridocului aceasta sa nu se deformeze. Iar si aici trebuie avut in vedere peridocul incarcat si nu descarcat deoarece tragandu-l dupa masina acesta este supus la diferite conditii special de transport; fara a mai lua in seama ca nimeni nu controleaza greutatea transportata pe peridoc. Cred ca niste profile pentru distribuirea fortelor ar fi de ajuns. Acestea ar trebui sa fie undeva ~~40 - 60 cm pentru a distribui fortele. Stii tu....drumurile noastre nu sunt asa de bune, iar noi nu mai avem rabdare sa petrecem mult timp cu transportul pana la apa al barcii si apasam pedala de acceleratie.
Daca comentariul acesta adduce valoare la ceea ce ai nevoie as fi foarte bucuros, daca consideri ca nu are valoare atunci ignora-l.
Spor la treaba si sa ne vedem pe ape!
Salut bbl81. Eu zic sa nu te grabesti cu inaltatoarele. Monteaza rotile pe punte ca sa-ti faci o idee. Sar parea ca are sa fie la acelasi nivel cu puntea veche. Problema cea mare este sectiunea prea mica a cadrului. Ma tem ca trebuie modificat tot cadrul...sau mai bine de facut unul nou. Cred ca esti din TM. dupa nr. de la masina....te puteam ajuta eu cu indoirea tevii rectangulare astfel incit sa nu mai sudezi in zoona unde se itilneste cu protapul...(eu sint din Vrancea). Poti sa incerci la o firma care se ocupa cu fierul forja...au masina de roluit profile si faci curba larga fara sa cutezi teava . Nu te grabi si o sa iasa ceva frumos. Parca ma maninca pe mine....daca eram mai aproape te ajutam cu placere. Mult spor la treaba.
@crysty, nu inteleg, ce profile de 50-60 cm? Multumesc.
La firme de garduri am incercat sa caut masina de roluit. Raspunsul a fost ca au doar role mici pt profile mai inguste. Deci raman la sudura si intarire cu platbanda, cum zicea @Vali
Ca si colegul dflorin, si eu in locul tau as reface tot cadrul peridocului, renuntand la cel vechi.
Daca te uiti cu atentie la poza pusa de mine mai sus, ai sa vezi 2 idei interesante la acel peridoc:
1. Grinda centrala la nevoie culiseaza inainte si inapoi, si se poate deci fixa in pozitia necesara pentru:
- lungimea optima a peridocului in functie de barca
- pozitia optima a puntii pentru sarcina necesara pe carlig, cum spune mai sus crysty
2. Talpile permit bascularea barcii, si deci lansarea la apa fara sa imersam tot peridocul. Asta ca tot s-a discutat pe celalalt topic despre basculare.
Lansarea si apoi recuperarea barcii devin mult mai usoare, dupa cum se vede si in poza atasata.
Grinda centrala culisanta mi-a atras atentia si mie, dar io am teava de 70 patrata si nu stiu de inde sa gasesc teava cu interiorul de 70, ca sa le bag una in alta.probabil teava de 80*80*4 mm ar merge. As avea 2 mm toleranta.
M-am referit la lungime. Aceste profile se prind rigid de cadrul peridocului sau de punte. Pot fi chiar din teava rectangulara putin mai groasa in carne. Practic peridocul nu va mai sta numai pe acele urechi (talpici) ale puntii ci intreaga greutate se va distribui pe lungimea acestui profil (teava).
Cu siguranta peridocul tau a fost folosit o oarecare perioda de timp si acum necesita schimbarea puntii - In timp teava peridocului mai corodeaza la interior, acolo unde nu poti vedea. Ideal ar trebui sa vezi cat este grosimea tevii rectangulare in zona de prindere a puntii si in functie de asta poti alege metoda optima de fixare a puntii (adica folosind sau nu aceste profile). Eu stiu ce inseamna sa fii nevoit sa te intorci din drum cand pleci la pescuit si nu doresc nimanui asa ceva, chiar daca mie mi s-a intamplat din cauza masinii.
Citat din: bbl81 din Martie 19, 2016, 08:40:43 AM
Grinda centrala culisanta mi-a atras atentia si mie, dar io am teava de 70 patrata si nu stiu de inde sa gasesc teava cu interiorul de 70, ca sa le bag una in alta.probabil teava de 80*80*4 mm ar merge. As avea 2 mm toleranta.
@vali,
vad ca la tine, peridocul atinge puntea in 3 locuri. atat cele 2 profile laterale, cat si grinda centrala se sprijina pe punte. Eu am doar 2 prinderi la punte. Pe mijloc, unde se intalneste cu grinda vad 2 variante:
-ori las distanta intre ax si grinda ca sa nu se frece/atinga intre ele
-ori prind mecanic cu ancora grinda centrala si partea din mijloc a puntii.
deci peridocul va avea 2 puncte de sprijin pe punte(profilele laterale), ori 3 puncte de sprijin (grinda centrala , si cele 2 profile laterale)
La peridocul meu vreu sa schimb toate elementele ruginite, si apoi sa zinchez toate elementele.
Lateralele mele sunt din profil 70x30x2 si protapul de 70x70x2 pentru un peridoc cu sarcina de 400 kg.
Pentru a le curba, am fost ajutat de Florin, intamplator am avut drum pe la Focsani.
Curbura si deformarea a iesit un pic mai mari decat cea originala, si la final am intarit profilul pe intereior.
A se vede mai jos originalul si ce a iesit:
Citat din: peb5 din Martie 23, 2016, 12:02:05 PM
La peridocul meu vreu sa schimb toate elementele ruginite, si apoi sa zinchez toate elementele.
Lateralele mele sunt din profil 70x30x2 si protapul de 70x70x2 pentru un peridoc cu sarcina de 400 kg.
Pentru a le curba, am fost ajutat de Florin, intamplator am avut drum pe la Focsani.
Curbura si deformarea a iesit un pic mai mari decat cea originala, si la final am intarit profilul pe intereior.
A se vede mai jos originalul si ce a iesit:
de unde ai avut ancorele facute din platbanda? Bridele.
Ceea ce vezi in prima poza, este peridocul asa cum a fost cumparat intr-o stare deplorabila.
Acum este facut bucatele, si una din acele bucati este acea laterala (lonjeron, poza 2) folosita ca model pentru realizarea celor noi.
Urmeaza sa schimb tot ce se poate, restul sa le curat, si apoi la zincat (dar nu stiu cand).
Cand am desfacut peridocul, am umplut curtea de rugina ce a curs din toate tevile.
Citat din: bbl81 din Martie 23, 2016, 11:17:54 AM
@vali,
vad ca la tine, peridocul atinge puntea in 3 locuri. atat cele 2 profile laterale, cat si grinda centrala se sprijina pe punte. Eu am doar 2 prinderi la punte. Pe mijloc, unde se intalneste cu grinda vad 2 variante:
-ori las distanta intre ax si grinda ca sa nu se frece/atinga intre ele
-ori prind mecanic cu ancora grinda centrala si partea din mijloc a puntii.
deci peridocul va avea 2 puncte de sprijin pe punte(profilele laterale), ori 3 puncte de sprijin (grinda centrala , si cele 2 profile laterale)
Eu zic sa lasi doar cele 2 puncte de prindere, unde ai talpicile. In cazul asta, cred ca va trebui sa mai pui 2 inaltatoare din teava rectangulara unde ai talpicile, ca sa nu se atinga puntea de grinda centrala.
Citat din: Vali din Martie 23, 2016, 12:52:40 PM
Eu zic sa lasi doar cele 2 puncte de prindere, unde ai talpicile. In cazul asta, cred ca va trebui sa mai pui 2 inaltatoare din teava rectangulara unde ai talpicile, ca sa nu se atinga puntea de grinda centrala.
exact asta planuiam sa fac. si cum spunea Crysty, pun profile un pic mai lungi, ca sa diminuez greutatea de pe profilul peridocului in puctul de prindere. Pot sa gauresc profilele laterale si sa prind puntea direct in suruburi zincate, sau trebuia folosite bride U ? ii clar ca, gaurirea profilelor se va face in sectiunea mai ingusta a tevii rectangulare, si o va slabi.(parerea mea)
Rezistenta la incovoiere a profilului e data in mare parte de peretii verticali (de aceea sunt asezate profilele cu latura mai mare verticala).
Deci daca gauresti laturile orizontale, nu slabesti foarte mult (acum depinde si ce gauri faci, sau cate).
Peridocul din poza este un model basculabil, deci poate fi o sursa de inspiratie pentru modificarea peridocului tau.
Citat din: Vali din Martie 23, 2016, 12:52:40 PM
Eu zic sa lasi doar cele 2 puncte de prindere, unde ai talpicile. In cazul asta, cred ca va trebui sa mai pui 2 inaltatoare din teava rectangulara unde ai talpicile, ca sa nu se atinga puntea de grinda centrala.
exact asa, ca in poza am sa fac.
si mai o intrebare: stiti cumva ce jenti sse potrivesc la butucul pentru punti knott? gauri 4x100, dar am vaz ca nu prea se potrivesc la gaura din mijloc.(jentile de auto ma refer)
Jante 4x100: Astra, Corsa, Golf... modele mai vechi. Vezi ce cota ai tu la butuc si vezi care din acestea se potrivesc.
Citat din: peb5 din Martie 23, 2016, 03:17:12 PM
Jante 4x100: Astra, Corsa, Golf... modele mai vechi. Vezi ce cota ai tu la butuc si vezi care din acestea se potrivesc.
ok. Multumesc.
Asa este. Sunt in general de Opel / Vw.
Dar vezi si ET -ul (adancimea fata de tambur). Adancimea asta iti da ecartamentul care il ai trecut in CI.
cel mai bine este sa te adresezi celor de unde ai luat puntea - ei au si roti care nu mai trebuie adaptate si iti confera un plus de siguranta (stii ca acestea sunt dedicate puntii) Ca si pret nu ar trebui sa fie prea mare. Eu am cumparat o remorca recent si o roata de rezerva m-a costat 70 Eur (janta si cauciuc nou). Dar asta implica o cheltuiala in plus.
Referitor la prinderea pe cadrul peridocului cred ca varianta cu bride in U este benefica - materialul peridocului este si asa relativ compromis (vechime si destule lansari la apa) - eventual se pot folosi mai multe bride pentru siguranta
materialul nu este compromis, ca schimb tot. ramane doar grinda centrala de la cel vechi.
Citat din: Vali din Martie 19, 2016, 05:49:28 AM
Ca si colegul dflorin, si eu in locul tau as reface tot cadrul peridocului, renuntand la cel vechi.
Daca te uiti cu atentie la poza pusa de mine mai sus, ai sa vezi 2 idei interesante la acel peridoc:
1. Grinda centrala la nevoie culiseaza inainte si inapoi, si se poate deci fixa in pozitia necesara pentru:
- lungimea optima a peridocului in functie de barca
- pozitia optima a puntii pentru sarcina necesara pe carlig, cum spune mai sus crysty
2. Talpile permit bascularea barcii, si deci lansarea la apa fara sa imersam tot peridocul. Asta ca tot s-a discutat pe celalalt topic despre basculare.
Lansarea si apoi recuperarea barcii devin mult mai usoare, dupa cum se vede si in poza atasata.
Frumos mai arata barcuta ......pregatita de decolare :)
Citat din: momaul din Martie 14, 2016, 07:06:31 PM
Salut.Am in garaj cateva zeci de bride U pe care le-am strans cand am construit un peridoc.Da-mi dimensiunile care te intereseaza si daca le am te ajut cu toata placerea gratis.Daca transportul lor costa prea mult pot sa ti le timit pana la Deva la Mintia unde firma noastra are o sectie de productie.
.
Am nevoie de bride pentru teava de 40 si de 60 mm latime U, pt tevi patrate, nu rotunde, diferita lungimi. Daca aveti ceva dimensiuni asemanatoare, dati mp cu ele si vorbim.
Multumesc.
Cam asa sta treaba in acest moment. Am salvat doar grinda centrala de la cel vechi, deoarece are seria pansonata pe ea, in rest...am taiat jos tot.
Salut. Din pacate bride pentru profil patrat nu am.Am folosit si eu la peridocul meu si pentru ca nu am gasit le-am confectionat din bara filetata incalzita cu autogenul si indoita dupa cum am avut nevoie.De frica ca nu o sa tina am pus cate 2 in loc de una si de 4 ani nu am avut nici o problema.
Ok, multumesc. Cred ca ii dau pe gaura si surub
Daca ai profil de 40mm ,de exemplu.Cauti platband[otel lat ]de 40mm latime,gros de 8-10mm,tai bucati de 100 mm lungime,trasezi si dai gauri de 14mm in asa fel incat intre suruburi sa ai 40mm.Suruburile sa fie cu rezistenta mare la forfecare ,M14, nu din alea chinezarii si sa aiba lungimea necesara sa cuprinda cele doua tevi una peste alta plus o data si jumatate grosimea piulitei,care v-a fi autoblocanta .
Fa un test cu o teava intreaga,negaurita.Prinde-o in menghina si incearca s-o indoi si vezi cat rezista.La fel procedeaza cu una gaurita si ve-i vedea ca se v-a indoia de la gaura,mai greu pe partea perpendiculara gaurii si mult mai usor pe partea paralela cu gaura....Sper ca ai inteles fenomenul....Aproape la fel se intampla si la suduri.De exemplu cand sudezi capatul unei tevi, perpendicular pe o alta teava.Daca supui teava la indoire[cea pe care ai sudat capatul] ve-i vedea ca de acolo v-a ceda prima data.
Sunt calcule de rezistenta a materialelor pe care nu trebuie sa le ignori si cred ca nici cei de la rar nu le vor ignora...
Sudura care ai facut-o folosind bucata aia de otel lat e buna ea cumva dar nu aici in cazul de fata.Indoiai teava fara sa tai si puneai teava cealalta peste si prindea-i in bridele mai sus mentionate sau bride facute din bara de14mm[sau 12mm],dusa la un strungar,facut filete la ambele capete,trasata si-ndoiate la cald in menghina...
E mult de munca intr-adevar dar asa se fac treburile astea ,cu rabdare si transpiratie
Multumesc pt sfaturi Dany. Am sa ma gandesc, dar ideea cu testarea pe teava gaurita mi se pare foarte buna.
Barca mea are cam 100 kg, deci nu cred a o sa fie probleme.
Mai am cateva poze, poate ajuta si pe altcineva in viitor. Investitia nu a fost mare, si eu cred ca a meritat. Multumesc celor care m-au ajutat cu sfaturi, idei, poze. Urmeaza sa ii mai pun cateva acesorii, si la apa.
De ce nu-l faci basculabil?
Inlaturi laturile inferioare ale celor doua profile care tin protapul:
-la profilul din capatul protapului ii faci o articulatie (un surub prin centrul profilului);
-la profilul care uneste cele doua lonjeroane, prinzi protalul cu ajutorul unei bride sau tot cu un surub prin cele doua profile.
Vezi poza cu peridocul postata de mine la pagina 3.
Mai atasez cateva poze pentru exemplificare:
exact ala ii urmatorul pas. trebuie doar sa gasesc 2 buloane dinacelea cu siguranta in capat, si gata.
inca o data multumesc, peb5