Salut baieti, in prag de lansari la proaspat sezon!
In scop lamuritor, lansez o intrebare pentru un prieten care mi-a cerut sfatul pe tema asta. Eu consider ca un brain-storming forumist e mult mai eficient decat sfatul unui singur om.
Asadar se doreste achizitia unei barci dupa criteriile:
1-cabinata, spatioasa, cabina de stat in picioare
2-motorizare mica si consumul la fel
3-nu conteaza deloc viteza de deplasare, nu se doreste glisaj
4-arealul de folosinta este Dunarea (desigur delta, canalele mari) si Marea Neagra musai. Marea Neagra adica posibile calatorii Mangalia-Balcic
5-pretul nu ridica probleme, poate fi orientativ in jur de 30 000 E, mai mult sau mai putin, in masura in care merita.
Din discutii la o bere non alcoolica :) , am sesizat importanta autonomiei data de consumul mic si cat de putin conteaza viteza de deplasare.
Avand in vedere si accesul pe mare la calatorii medii-lungute, cred ca prietenul doreste un velier, fara sa o stie :) .
Adica un velier (transportabil), se deplaseaza relativ incet, are autonomie mare cu consum mic, acceseaza frumos marea in regim costier, il poti gasi "stand-up cabin", poti accesa Dunarea si delta ei, iar daca are derivor retractabil si catarg usor de rabatat, se pot accesa canalele deltei.
Dar discutia cu voi va deschide un areal mai amplu, cu mai multe posibilitati si modele din zona motorizatelor de exemplu, la care eu nu ma pricep :)
Cea mai la indemana cred ca ar fi Corabia lui Cristizz, daca bineinteles mai e la vanzare.
Citat din: Vali din Mai 07, 2016, 07:10:09 AM
Cea mai la indemana cred ca ar fi Corabia lui Cristizz, daca bineinteles mai e la vanzare.
Desigur. Eu am fost acela care i-am dat directia catre velier desi amicul are o jena de prea mult bun simt si o temere nejustificata ca "nu stie sa navigheze cu vele" (chiar daca eu i-am spus apasat ca invata usor).
Totusi n-as fi vrut sa-l duc pe o directie (velier) doar pentru ca imi place mie asta :) . Am deschis discutia, in eventualitatea ca voi stiti modele de barci cu motor care ar avea calitatile descrise.
Dupa cum stim de la gashca lui Capitanu, Mac-ul se poate folosi si exclusiv la motor, deci n-ar fi probleme daca ar lua un Mac. Singura problema pe care o vad este ca daca Cristi si-ar vinde barca, am pierde un partener cert de joaca pe apa pentru o perioada de timp :).
Din alte pdv, un velier precum Mac-ul, chiar si fara catarg, mi se pare mai seaworthy decat o barca exclusiv cabinata capabila (si) de mare. Asta datorita balastului lichid si regimului vitezei, care poate fi si lenta, si nervoasa cand situatia o impune.
Eu nu sunt fixat pe Mac, ci ma gandesc ca daca doreste marea, sa caute o barca maximum de seaworthy, eventual chiar si clasa B. La cabinate motorizate economice acest lucru e foarte rar, barcile bune fiind scumpe si greu de gasit in Romania, fiindca la noi la mare predomina powercruiserele de viteza si fitze.
Citat din: Vali din Mai 07, 2016, 08:13:51 AM
Dupa cum stim de la gashca lui Capitanu, Mac-ul se poate folosi si exclusiv la motor, deci n-ar fi probleme daca ar lua un Mac. Singura problema pe care o vad este ca daca Cristi si-ar vinde barca, am pierde un partener cert de joaca pe apa pentru o perioada de timp :).
Din alte pdv, un velier precum Mac-ul, chiar si fara catarg, mi se pare mai seaworthy decat o barca exclusiv cabinata capabila (si) de mare. Asta datorita balastului lichid si regimului vitezei, care poate fi si lenta, si nervoasa cand situatia o impune.
Eu nu sunt fixat pe Mac, ci ma gandesc ca daca doreste marea, sa caute o barca maximum de seaworthy, eventual chiar si clasa B. La cabinate motorizate economice acest lucru e foarte rar, barcile bune fiind scumpe si greu de gasit in Romania, fiindca la noi la mare predomina powercruiserele de viteza si fitze.
Asta e modul in care am vazut si eu lucrurile, m-am temut sa nu fie o deformatie personala si am apelat la voi sa ma trageti de maneca :)
Citat din: Vali din Mai 07, 2016, 07:10:09 AM
Cea mai la indemana cred ca ar fi Corabia lui Cristizz, daca bineinteles mai e la vanzare.
Corabia este acum intr-o situatie de asteptare.
Am un cumparator din Ucraina care a vazut-o si a acontat-o, cu plata finala si ridicare la inceputul lunii urmatoare.
Cat despre parteneriatul cu voi ... nici o nadejde, nu o sa ma pierdeti ;). Pasiunea este mult prea mare si virusul s-a extins deja si in familie, asa cum speram.
Cat despre pretabilitatea Mac-ului la cerintele amicului lui Florin, aceasta a fost aratata in descrierile noastre din ultimii 2 ani si mai ales ale lui Florin in cei 7 ani dinainte.
Daca azi nu-i este ,,confortabila'' ideea navigatiei cu vele, nu monteaza arborada si merge in regim motorizat.
Pe masura ce se va obisnui cu barca sigur va incerca si deplasarea in regim de motor-sailer cel putin.
Si atunci nu trebuie decat sa ridice arborada, in 1 - 2 ore, intre 2 cafele si 4 beri, avantajul fiind ca o poate face.
Citat din: cristizz din Mai 07, 2016, 06:37:13 PM
Daca azi nu-i este ,,confortabila'' ideea navigatiei cu vele, nu monteaza arborada si merge in regim motorizat.
Pe masura ce se va obisnui cu barca sigur va incerca si deplasarea in regim de motor-sailer cel putin.
Si atunci nu trebuie decat sa ridice arborada, in 1 - 2 ore, intre 2 cafele si 4 beri, avantajul fiind ca o poate face.
Asa au spus si baietii aia care au proiectat-o: șalupa si velier. Scopul si marele avantaj al acestei barci. Pacat sa plece Corabia in alta parte.
Eu mai iau in discutie un lucru care e de partea unei (exclusiv) motorizate:
-forma si spatiul.
O barca cu motor are o forma lata pana la pupa (observam Shetland-ul lui Doru), cu carena la fel de adanca. La un velier pupa se ingusteaza si se ridica totodata, micsorand dramatic volumul barcii pe partea din spate.
Un motor-yacht sau o cabinata cu motor, vor avea spatiu interior si exterior mai generos decat un velier de aceeasi lungime.
Cum spuneam toti, nu exista barca perfecta, ci barca potrivita unei familii sau activitati. :)
Deocamdata mai sapam dupa idei, ca nu exista graba.
P.S.
E drept ca si aici un MacGregor creaza un compromis bun. Forma lui este undeva la mijloc, pupa se ingusteaza dar foarte putin, iar carena se ridica insignifiant. Iar la MacGregor, modelul "M" este ajustat sa aiba o performanta mai buna sub vele, iar modelul "X" are o stabilitate de forma mai buna si pupa mai latita, dedicata motorizarii. (Lucru inutil mie, caci desi am "X", navighez aproape exclusiv cu vele :) )
Initial, am dat exemplul Shetland 640, pentru spatiu si faptul ca o gasim si la motorizari de 15 cp.
Acum, e total imposibil ca Shetland 640 sa fie singulara pe segmentul ei, mai ales ca are o varsta. Trebuie sa fie si altele din aceasta gama, pe care nu le stiu eu, din slab interes pentru segmentul motorizat.
P.S>
No way, Cristi nu se pierde din peisajul asta :) ! Nici nu a plecat barca de la el si discutam zilnic despre noul tip de barca pe care o va cumpara. Nu dau nimic din casa, o sa fie o surpriza cu siguranta placuta :)
O barca interesanta pe care am vazut-o la salonul nautic genova e aceasta: http://mariner.pl/yachts/mariner-24-en/ (http://mariner.pl/yachts/mariner-24-en/)
Nu varsta conteaza....
Shetlandul nu l-am probat pe mare, dar pt Dunare e perfecta. Apropo, cu un Suzi de 20cp 4t, elica pas 9, la vale 14-15km/h, la deal 9-10kmh. I-am schimbat elica cu un pas de 7. Astept ca vremea sa-mi permita proba . Probabil se va castiga o lecuta la viteza in detrimentul consumului. In fine chestiile astea nu fac obiectul topicului aista. in topic, o recomand cu caldura deocamdata pt Dunare. Ideala pt 4 persoane
Eu consider ca strutocamila care optimizeaza cele doua concepte : velier - cabinata, ar fi motor sailer-ul.
Cabina spatioasa,pailot house,propulsie economica si fiabila pe motor + vele,etc.
De exemlu :
http://www.boatshop24.com/en/lm-24/Sailboat/968962#5BfOM6zFkMsZiqKv.97 (http://www.boatshop24.com/en/lm-24/Sailboat/968962#5BfOM6zFkMsZiqKv.97)
http://www.boatshop24.com/en/beneteau-evasion-22-biquilla/Sailboat/505990#de3aYpOX17mI593O.97 (http://www.boatshop24.com/en/beneteau-evasion-22-biquilla/Sailboat/505990#de3aYpOX17mI593O.97)
http://www.boatersresources.com/bfs_detail.php?adid=415197 (http://www.boatersresources.com/bfs_detail.php?adid=415197)
http://www.mourneboatsales.co.uk/pages/index.asp?title=Hardy_20_Motorsailer (http://www.mourneboatsales.co.uk/pages/index.asp?title=Hardy_20_Motorsailer)
Cateva exemple alese la intamplare.
Modele sunt multe, insa aici intervine feelingul fiecaruia
Ii doresc succes !
Desigur, motor-sailer - ul clasic este o optiune, cred insa mai pretabila apelor ceva mai adanci decat canalelor Deltei sau intinsurilor Dunarii.
Un pescaj mai mare de 40 cm inteleg ca restrictioneaza accesul, dupa cum descriu unii colegi.
De asemenea, facilitatea unei arborade demontabile/pliabile rapid este in opinia mea bine venita pentru utilizarea barcii in scopul propus in titlu.
Daca nu era problema de pescaj, cred ca o optiune excelenta era Beneteau-ul Evasion 22 al colegului Deltasub.
Se poate folosi si fara velatura, are standing headroom plus comportament excelent pe mare datorat lestului, si cel mai interesant este ca are inboard diesel la o dimensiune mica a barcii, ceea ce inseamna o exploatare foarte economica.
Tin minte o discutie de acum vreo 8 ani cu skipper pe Softpedia, cand acesta spunea ca in interiorul Deltei oricum nu prea poti intra cu o barca mai mare, ci e cel mai bine cu tenderul (sau o barca de serviciu). In acest caz, barca mare ramane un fel de nava-baza cu care se circula pe caile principale de navigatie, iar pentru acces in locuri mai inaccesibile, pescuit etc, cea mai buna e o barca de serviciu, mica si fasneata.
Daca s-ar lua in considerare aceasta varianta de explorare a Deltei, o barca precum Beneteau Evasion 22 ar fi excelenta, asigurand confortul necesar, iar pentru mare e din nou foarte buna, cum am scris mai sus. Mai ales ca si pretul e mai mult decat bun, iar vanzatorul e colegul nostru nea Vasile, despre care stim bine ce om de incredere este.
Eu raman la parerea ca un velier e cea mai buna alegere daca se doreste si marea, putand fi folosit si fara velatura daca e cazul. Barci exclusiv motorizate comparabile dpdv al calitatilor marine sunt doar trawler-yacht-urile, care sunt si rare, si scumpe, iar la noi in tara inca nu am vazut asa ceva.
Daca prietenul tau nu o sa aleaga un velier atunci de ce nu un Motorcruiser. Inconvenient este ca nu prea se poate tracta si ii trebuie santier o data la 5 ani.
Dar oferta este destul de mare si sunt destul de echipate.Eu ma gandesc destul de serios sa imi iau si eu una.
http://www.botentekoop.nl/motorkruisers/One-off-Bakdekker-look-alike-1972/1656238 (http://www.botentekoop.nl/motorkruisers/One-off-Bakdekker-look-alike-1972/1656238)
http://www.botentekoop.nl/motorkruisers/Irnsum-kruiser-1977/1601467 (http://www.botentekoop.nl/motorkruisers/Irnsum-kruiser-1977/1601467)
http://www.botentekoop.nl/motorkruisers/De-ruyter-1200-AK-1979/1750692 (http://www.botentekoop.nl/motorkruisers/De-ruyter-1200-AK-1979/1750692)
Citat din: Intersect din Mai 08, 2016, 03:11:59 PM
Daca prietenul tau nu o sa aleaga un velier atunci de ce nu un Motorcruiser. Inconvenient este ca nu prea se poate tracta si ii trebuie santier o data la 5 ani.
Dar oferta este destul de mare si sunt destul de echipate.Eu ma gandesc destul de serios sa imi iau si eu una.
http://www.botentekoop.nl/motorkruisers/One-off-Bakdekker-look-alike-1972/1656238 (http://www.botentekoop.nl/motorkruisers/One-off-Bakdekker-look-alike-1972/1656238)
http://www.botentekoop.nl/motorkruisers/Irnsum-kruiser-1977/1601467 (http://www.botentekoop.nl/motorkruisers/Irnsum-kruiser-1977/1601467)
http://www.botentekoop.nl/motorkruisers/De-ruyter-1200-AK-1979/1750692 (http://www.botentekoop.nl/motorkruisers/De-ruyter-1200-AK-1979/1750692)
Problema e ca barcile astea sunt strict de ape interioare, nu au ce cauta pe mare. Se vede clar ca sunt folosite in sistemul de lacuri si canale interioare ale olandezilor.
Exista barci cu adevarat marine - powercruisere (de viteza) sau trawler-yacht-uri (de deplasament), care pot fi bineinteles incadrate la denumirea generica de motorcruisere, dar diferenta e data de categoria superioara de navigatie la care sunt omologate acestea, anume C, B sau chiar A.
Uite un exemplu de test al unui asemenea motorcruiser, de fapt powercruiser, omologat pentru navigatia maritima (clasa A):
https://www.youtube.com/watch?v=N0G7tb80JDw (https://www.youtube.com/watch?v=N0G7tb80JDw)
Vali, exemplul gasit de tine este excelent pentru o barca mica si sigura. Cine o face si din ce material? N-am cautat inca detaliile?
Olandezi!
Fibra de sticla.
Dupa criteriile mele nu e tocmai mica ... L=14,95 m si l=4,25 m
http://www.yachtworld.com/boats/2004/Elling-E4-Ultimate-2899659/Netherlands (http://www.yachtworld.com/boats/2004/Elling-E4-Ultimate-2899659/Netherlands)
Auch.. e interesanta, dar costa 400k euro :o
Cu exemplul de mai sus am vrut doar sa ilustrez care sunt cerintele pentru o barca marina cu adevarat.
Orice barca omologata pentru o anume categorie de navigatie trebuie sa indeplineasca obligatoriu cerintele tehnice specifice - hidrostatica, flotabilitate, etanseitate, seakeeping, esantionaj etc.
Aceste cerinte sunt cu atat mai pretentioase cu cat categoria de omologare e mai sus in clasificarea conform directivei 94/25/CE. Conditiile tehnice sunt prevazute in standardele industriale la care face trimitere directiva. Am atasat mai jos lista cu categoriile de omologare conform legislatiei europene (directiva mentionata anterior).
Barca din filmulet este produsa din fibra si rasina poliesterica, de catre producatorul olandez Elling: http://www.elling-yachting.com (http://www.elling-yachting.com) . Nici eu nu stiu prea multe despre barca, fiindca sunt interesat exclusiv de veliere cand e vorba de barci de larg. Se vede insa in filmulet ce inseamna o barca avand curba de stabilitate in intregime pozitiva, adica isi revine la plutirea normala indiferent de unghiul de bandare (0 - 180 grade).
Imi place ce vad in video. S-ar potrivi multor iesiri.
Fara sa cunosc detaliile, de la distanta, pretul mi se pare mare. Imi bucur ochiul, zambesc si trec mai departe... :)
Citat din: Vali din Mai 07, 2016, 08:13:51 AM
... Mac-ul se poate folosi si exclusiv la motor, deci n-ar fi probleme daca ar lua un Mac.
Din alte pdv, un velier precum Mac-ul, chiar si fara catarg, mi se pare mai seaworthy decat o barca exclusiv cabinata capabila (si) de mare. Asta datorita balastului lichid si regimului vitezei, care poate fi si lenta, si nervoasa cand situatia o impune.
Eu nu sunt fixat pe Mac, ci ma gandesc ca daca doreste marea, sa caute o barca maximum de seaworthy, eventual chiar si clasa B. La cabinate motorizate economice acest lucru e foarte rar, barcile bune fiind scumpe si greu de gasit in Romania, fiindca la noi la mare predomina powercruiserele de viteza si fitze.
Avand balast fix si/sau lichid si fiind plin de polistiren prin interior pentru flotabilitate, nici Mac-ul nu sta foarte rau la capitolul siguranta (daca se foloseste conform cu indicatiile fabricantului). Iar pretul este totusi unul ... rezonabil.
https://youtu.be/3G2bZTjB7wo?t=2312
Citat din: Vali din Mai 08, 2016, 03:58:13 PM
Uite un exemplu de test al unui asemenea motorcruiser, de fapt powercruiser, omologat pentru navigatia maritima (clasa A):
https://www.youtube.com/watch?v=N0G7tb80JDw (https://www.youtube.com/watch?v=N0G7tb80JDw)
Stiam exact acest video, impresionant pentru stabilitate.
Sigur ca aceasta discutie are ca scop sa ne mai clarificam intre noi, cunostintele despre acest segment de barci. E un exemplu de ce se construieste, chiar daca nici marimea si nici pretul nu sunt in aria noastra tangibila.
Si exemplul dat de Cristi cu stabilitatea Macgregorului 26 este elocvent pentru o barca omologata pentru clasa C. In filmul ceva mai vechi, facut pentru MacGregor 26X, filmarea era chiar mai convingatoare, fiind facuta cumva mai de sus, si vazandu-se plutind, cu cockpitul plin de apa si oameni cocotati pe ea, dupa ce gaurisera barca. https://youtu.be/HDKfX6d4qHk?t=161 (https://youtu.be/HDKfX6d4qHk?t=161)
Eu nu mi-am pus mari probleme de navigatie costiera. Am zis ca daca prin absurd, ignor toate semnele de avertizare, daca prin absurd vin valurile gigantice si apa incepe sa mi se infiltreze in barca, o esuez, da-o-n ma-sa :) ! O urc pe plaja si imi dau echipajul jos direct pe nisip.
P.S.
Evident, discutia are ca scop sa mai cautam ceva modele de barci pretabile scopului definit initial. Daca acest model se va dovedi totusi preferat, asta o sa fie alegerea viitorului proprietar. Dar aici, informatia ramane :)
Am tot auzit de Odin si Imexus nu am vazut de vanzare SH .
Odinul 7.40 seamana cu MacGregor sau invers :-\
https://www.youtube.com/watch?v=lf_lQNLnoaI (https://www.youtube.com/watch?v=lf_lQNLnoaI)
https://www.youtube.com/watch?v=n6JZJwcym70 (https://www.youtube.com/watch?v=n6JZJwcym70)
http://imexusyachts.com/our-fleet/imexus-28/ (http://imexusyachts.com/our-fleet/imexus-28/)
http://www.odin-marine.com/index.php (http://www.odin-marine.com/index.php)
Anul trecut am avut ocazia sa urc pe Imexus 28.Este un MG mai dopat.Incepand cu inboardul de 150cp si terminand cu dimensiunile exterioare.Si la interior pare mai spatios .Este la limita tractabilitatii vis a vis de dimensiuni si mult mai greu decat MG.Si preturile sunt mult mai mari.
Citat din: Cobar din Mai 09, 2016, 10:59:10 AM
Anul trecut am avut ocazia sa urc pe Imexus 28.Este un MG mai dopat.Incepand cu inboardul de 150cp si terminand cu dimensiunile exterioare.Si la interior pare mai spatios .Este la limita tractabilitatii vis a vis de dimensiuni si mult mai greu decat MG.Si preturile sunt mult mai mari.
Probabil este acela pe care l-am vizitat si eu in Eforie, inaintea plecarii in croaziera bulgareasca.
Intr-adevar, e la limita tractabilitatii, dar si a ergonomiei de armare a arboradei. Catargul, manevrele fixe, totul e la o scara destul de mare, care impune respect :) . Chiar daca mecanic vorbind, exista parghiile necesare.
Una peste alta, impresia mea personala a fost, vazand diverse barci din palierul acesta, ca marimea de 26' este o limita a manevrabilitatii umane facile.
Acum ceva vreme am citit istoria Imexus-ului 28, din pacate nu-mi mai amintesc exact sursa.
Imexus 28 a fost imaginat, proiectat, construit si lansat pe piata europeana de unul din reprezentantii Macgregor in Polonia. Motivul a fost nemultumirea omului respectiv vizavi de spatiul interior si modul in care sunt facute amenajarile interioare la MG 26, in fibra alba, cam anosta in opinia lui.
Asa ca s-a gandit ca un powersailer similar cu MG 26, dar "pe steroizi" si cu interioare luxoase in lemn natur ar putea fi mai atragator pentru noii imbogatiti ai tranzitiei din statele foste comuniste, dar si pentru vesticii de conditie medie.
Piata a reactionat moderat la aceasta oferta, in sensul ca s-au vandut unitati suficiente incat afacerea sa fie sustenabila, dar fara a atinge vreodata nivelul de "breakthrough" pe care MG 26 powersailer l-a atins in State. Asta din cauza ca Imexus e o barca exclusivista si destul de costisitoare, plus ca e si destul de incomoda, cum spune Florio, spre deosebire de MG 26, care in State e considerata o barca entry-level.
Numai cand ma gandesc la motorul ala imens si nejustificat pe un velier, fie el si powersailer, ma gandesc ca targetul lui Imexus 28 a fost din prima reprezentat de salupisti si nu de velisti. Adica velele sunt un fel de ciudatenie care poate da bine uneori la musafirii de la bord, baza fiind reprezentata de monstrul inboard. In plus, ca si calitati marine, Imexus e in aceeasi gama cu MG 26, adica o barca mai mult costiera, folosibila in conditii mai vitrege doar de oameni experimentati.
O ciudatenie: http://nuvayachts.com/ (http://nuvayachts.com/)
Citat din: deltasub din Mai 15, 2016, 09:22:40 AM
O ciudatenie: http://nuvayachts.com/ (http://nuvayachts.com/)
Chiar "ciudatenie" :) . Frumos realizata, lovind interesant catre inovatie, cu acea pupa extensibila in plan transversal.
Am gasit pe net, despre Nuva MS6, foarte putin material, catre deloc . Si am cumva convingerea ca in viitor o sa aud asimptotic spre zero :) .
Dar ideea este interesanta... pana la urma daca ne gandim cate variante bizare a avut aeroplanul pana la ceva viabil, asta arata chiar dragut.
Am fost curios sa vad cum anume extind jumatatea pupa, insa in afara imaginilor grafice, n-am gasit nimic.
Youtube-zero. Un film au pe Vimeo : https://vimeo.com/163150172 (https://vimeo.com/163150172) .
Dar si acesta e nesemnificativ, sunt imagini aeriene (drona) ale barcii care e manevrata "la motor" in timp ce tine sus o vela, cum ar spune un academician, "la 'şto " :) .
Initial, i-am banuit de o sclipire inginereasca, latind jumatatea pupa in chip de trimaran si navigand cu vele, in stabilitatea de forma a unei multicoca.
Se pare totusi ca acea latire se refera la utilizarea unui spatiu mai mare in regim stationar. Asta am inteles eu din desene si prezentare, daca gresesc, sa ma corecteze colegii mei academicienii :) (chiar asa, mai stie cineva de expresia asta? :D )
In rest, barca a aparut frumos la Salón de Palma, categoria motorsailors si in cateva publicatii: http://www.yachting-pleasure.com/index.php/archives/5861 (http://www.yachting-pleasure.com/index.php/archives/5861)
Cei de la http://nauta360.expansion.com (http://nauta360.expansion.com) i-au catalogat aparitia ca "surprinzatoare" .
Germanii apreciaza ca este un prototip facut sa acceseze nisa de piata in care a operat de multi ani, MacGregor .
Citat din: Florio din Mai 16, 2016, 07:17:22 AM
daca gresesc, sa ma corecteze colegii mei academicienii :) (chiar asa, mai stie cineva de expresia asta? :D )
Asta vera cumva expresia celei cu codoi-ul,polimerii si altili?