De mult planificata, realizarea acestui accesoriu foarte necesar pentru deplasarea in spati inguste cu viteze reduse
si nu in ultimul rand, la acostare intr-un loc delimitat. O tot discut cu Cristi maestrul faurar al brigazii Constanta de cca un an si iata ca s-a materializat! S-a mobilizat exemplar si iata ce a iesit :
toate bune si frumoase , dar si CARENAREA ELICEI da rezultate bune . lemnul de care este , si cu ce este vopsit.
Imi permit sa rapund eu la intrebarea legata de lemn .
Placaj mesteacan 9 mm incleiere de exterior de la Welde .Sunt doua bucati facute sandwich la interior tesatura de 300g/mp .Lipite cu rasina epoxidica amestecata cu rumegus (pudra asa arata )de tei.Pe exterior aplicate doua straturi de rasina epoxidica dupa care vopsita cu vopsea auto.
Citat din: mario38 din Iulie 20, 2016, 08:02:11 AM
toate bune si frumoase , dar si CARENAREA ELICEI da rezultate bune . lemnul de care este , si cu ce este vopsit.
Asa cum am precizat scopul carmei este de a marii manevrabilitatea la viteze mici si foarte mici;
De multe ori cu propulsia in STOP;
Nu am avut in vedere protectia eliciei.
Cand spui carenare te referi la diuza,nu ?
Salut
Outboard Rudder
Am avut si eu probleme cu manevrabilitatea barcii la viteza mica (barca mare 7m/1000kg/15hp)
Am construit ceva asemanator si barca raspunde acum excelent dar atentie -daca motorul este virat la maxim si turez tare nu pot sa revin pe drept fara sa reduc turatia spre minim pur si simplu opune rezistenta foarte mare !
Cred ca ar trebui sa reduc suprafata minisafranului de la (cat o paleta de ping pong)40cmp la 30cmp.
Ai experimentat ceva !
Eu nu am iesit inca la mare larga insa, m-am invartit ceva prin acvatoriu. Pare OK;
Cert este ca la acostare, unde trebuie sa intru aproape din lateral intre alte doua barci controlul directiei este
mai mult decat multumitor. Barca mea are 6,7m si cca 350 kg.
Sunt curios cum se va comporta la valuri lungi din pupa cu mare montata.
Ai incercat si pe vela? E satisfacatoare solutia pentru controlul directiei ?
Fotografiile atasate sunt gasite pe net si eu m-am inspirat si a iesit ca in prima fotografie !
Am iesit pe mare dar nu au fost valuri !
Nu am incercat pe vele dar nici nu are cum sa functioneze .Suprafata minisafranului este de aprox 40cmp iar suprafata safranelor mele este aprox 400 cmp (se calculeaza in functie de suprafata velica).
Sunt multumit de sistem !
ok;voi revenii dupa testari.
In locul celui mic va fi alt safran;au fost concepute sa fie interschimbabile;
Azi am iesit pe mare;Am testat carma.
Corespunde tuturor asteptarilor mele si asigura mentinerea cu usurinta a unui curs, prestabilit la drum lung.
Nea Gica , arata super carma
Multumesc, insa meritul este a lui Cristi !!!
Manevrabilitatea este excelenta asa cum am mai spus.
Are cineva o guvernare (pentru motoare mici) defecta....de dat?..Iarna asta vreau sa-mi modific guvernarea la barca , adica sa trec pe timona.Problema este ca nu-mi dau seama daca nu ocup prea mult spatiu in cockpit cu ce vreau sa fac .....respectiv o consola din inox pe care sa prind o timona de lemn( am achizitionat-o in toamna asta )..eventual si o mansa. ideea este dsa fac la inceput consola din tub de plastic si sa vad cat loc ocupa..astfel as incerca sa prind si guvernarea ( defecta..daca o gasesc) si timona ...reusind sa=mi fac o idee daca merita tot efortul financiar,Daca ar fi ok as face investitia ( conform definitiei ca barca-i o groapă în apă în care bagi bani...)
Nea Gica si Cristi,felicitari....cu intarziere. Arata f.f.bine.