Buna ziua,
Postez pentru un prieten care o problema cu barca.Este vorba de o cabinata 6,5m cu outbord de 50hp.Are o directie foarte instabila - tot timpul misca de timona pentru a mentine barca pe cursul dorit.Cum se poate rezolva problema?
Salut,
Daca e directive hidraulica trebuie aerisit sistemul. E un buson de aerisire pe volan. Are nevoie si de ulei hidraulic de completare.
Toate cele bune!
Directia nu este hidraulica.Problema nu cred ca este de la mecanismul de directie.Cumva supravireaza.
Datele furnizate sunt mult prea putine pentru a formula vreo concluzie. Pune-ne te rugam detalii, poze, sau eventual sa intre omul sa ne spuna povestea in detaliu.
Personal sunt foarte interesat de aceste chestiuni, fiind un segment din care fiecare avem continuu de invatat.
Salutare , doar o parere personala din invataturile unei situatii similare, trebuesc anulate toate jocurile de la pana timonei pina la boltul motorului. succes!
Citat din: renata din Iulie 24, 2016, 05:49:40 AM
Salutare , doar o parere personala din invataturile unei situatii similare, trebuesc anulate toate jocurile de la pana timonei pina la boltul motorului. succes!
Jocurile de pe circuitul cinematic si neaparat de vazut daca nu s-au slabit suruburile casetei de directie. Barcile tractabile sufera de sindromul asta, cauzat de vibratiile drumurilor. In final poate fi si cauza cea mai evidenta, uzura casetei. :) De verificat totul, ca pe apa e mai greu.
Pentru o cabinata de 6,5m daca are corp de glisaj este submotorizata. Ar avea nevoie de peste 110-120 cai. Absolut toate barcile glisoare pe care le-am avut, inclusiv cea pe care o detin Bayliner Trophy 2556 Flybridge sunt instabile la directie la viteza mica 5-7 noduri. Situatia se schimba total in momentul cind barca gliseaza, poti merge minute intregi chiar zeci de minute fara sa fie nevoie de corectie din timona.
Si in semiglisaj barca merge cum vrea ea stabilizandu-se cand intra in glisaj sau din trim dar in semiglisaj este un dezastru sa controlezi barca. Anul trecut a trebuit sa merg cu cineva care era pentru prima data in delta si incepator iar viteza lui maxima era egala cu limita de glisare la mine/semiglisaj mergand asa vreo 3 ore asa ca am avut timp sa incerc toate variantele de asezare a barcii dar directia ramane instabila fata de viteza normala de croaziera.
Salutare
Salut ,
Am aceeasi problema cu cabinata mea ( 5m cu un motor de 50 HP ) la viteza mica . In schimb , in glisaj , n-are nici o problema .
Marius
Trebuie ajuns la un compromis , daca deplasarile sunt dese in starea de instabilitate se monteaza pe aripa verticala un plus de suprafata (se mareste suprafata carmei),dupa.. trebuie vazut comportamentul in viteza ...este posibil sa devina mai greu volanul !