Buna ziua.
Cumpat mansa si cabluri (comanda la distanta) + ceas si cabluri pentru TOHATSU TLDI 2006.
Multumesc
Ce putere are motorul? Ceva poze cu motorul?
Daca e de 40-50 CP, cred ca e identic cu Suzuki. Am vazut anul acesta la Salonul Nautic un Tohatsu desfacut si arata identic cu Suzuki DF40-50.
Cand i-am intrebat ca e identic Suzuki, ei mi-au raspuns ca e invers. :)
E cineva care vinde pe probarca:
http://www.probarca.ro/anunt/81253/104/1/104/Vand-motor-60-CP-.htm (http://www.probarca.ro/anunt/81253/104/1/104/Vand-motor-60-CP-.htm)
Motorul este de 40. Acelasi cu 50 mai putin o restrictie si aparent calculatorul.
Asta este TLDI (2 timpi injectie directa) deci nu prea are cu ce suzuki sa semene. In fapt este anticul Tohatsu M40 la care s-a adaugat injectia si un compresor.
Anuntul de pe pro barca este o varianta mai veche ... nu are trim si trebuiesc inversate firele pentru protectia la start in viteza si oprirea de siguranta ... si nu cred ca are nici contactul pulsant pentru modificarea relantiului.
O sa fac o poza cu mufele de pe motor sa vedem daca seamana cu ceva mai comun!
Am deschis si eu manualele la cele de 40 CP TLDI (sunt trei modele):
http://www.tohatsu.com/tech_info/manuals.html (http://www.tohatsu.com/tech_info/manuals.html)
Sunt date schemele de conectare mansa-motor in toate cele trei manuale si culorile sunt apropiate cu cele de Suzuki.
Eu cred ca merge adaptata orice mansa, mai ales Suzuki sau Yamaha; trebuie vazuta treminatia cablurilor de sens si acceleratie daca se potriveste inspre motor.
Buton de trim se poate pune si separat pe consola.
Cablurile de sens si acceleratie sunt sigur la fel cu Yamaha ... trebuie sa ma uit la mufa de cabluri electrice. Din pacate nu am Yamaha in aceeasi ograda cu tohatsu. Cred ca merg si adaptate dar trebuie sa ai ambele schite electrice in fata in asa fel incat fiecare pin sa corespunda comenzii corecte.
Am atasat ceva scheme cu mansa Suzuki si Yamaha.
Este si o poza facuta la mansa Yamaha; semana la partea de actionare cabluri cu mansa prezentata in anuntul (ultima poza):
http://www.ebay.com/itm/Tohatsu-Nissan-Outboard-Control-Box-8M0046402-802616A02-SW1-/321851118422 (http://www.ebay.com/itm/Tohatsu-Nissan-Outboard-Control-Box-8M0046402-802616A02-SW1-/321851118422)
Legatura dintre mansa si motor se poate face cu un cablu oarecare care sa aiba un numar suficient de fire pentru toate comenzile necesare plus ceasuri.
Multumesc mult pentru suport.
Am rezolvat, zic eu destul de elegant, avand in vedere ca traim in Romania.
Ceasuri Tohatsu cu avertizari si toata matzaraia luate din Franta
Mansa Mercury + cablaj noua - are acceasi mufa pe motoarele produse de Tohatsu pentru Mercury (difera asezarea la 3-4 fire)
Cabluri acceleratie si sens Quicksilver + terminatie
Ca sa fie treaba clara am achizitionat si un calculator de 50cp :)
Testat 5secunde si totul functioneaza perfect - mansa, kill switch, start in gear, diagnoza pe ceasuri.
Joi sper sa inugurez struto-camila.
Un anunt care cred ca te rezolva frumos daca aparea cand aveai nevoie:
http://www.probarca.ro/anunt/83167/1/1/107/Vand-comanda-la-distanta-Tohatsu-.htm (http://www.probarca.ro/anunt/83167/1/1/107/Vand-comanda-la-distanta-Tohatsu-.htm)
Si da, si nu. Este ce trebuie, dar tot trebuiesc "invatrite" firele in mufa de 8, mufa este la fel, dar la Tldi vine semnalul pe alte fire, iar celelalte mufe oricum lipseau. Ceasurile nu sunt la fel ...
Acum l-am testat 3 zile in Delta si este chiar FFF bine, senzorii merg, protectiile merg ... mai e de reglat cursa acceleratiei (prea multa cursa moarta_ si gata - bun si Mercury ;D
Revin cu poze, sau daca mai are cineva problema asta, am schemele electrice si "reteta" de imperechere completa!