salut
care este diferenta dintre un motor de 10cp 4 timpi high thrust si unul normal si cum se deosebesc ?
multumesc
am avut mai demult un hightrust yamaha de 10cp , grupul este vizibil mai voluminos decat la un motor normal , are alt raport de transmisie ,si elicea este foarte mare ca diametru dar cu pas mic.
am inteles ca este mai bun decat unul normal . e diferenta mare ?
Citat din: pilu din Decembrie 17, 2016, 06:19:36 PM
am avut mai demult un hightrust yamaha de 10cp , grupul este vizibil mai voluminos decat la un motor normal , are alt raport de transmisie ,si elicea este foarte mare ca diametru dar cu pas mic.
si ce impresie ti a lasat ?
Citat din: pilu din Decembrie 17, 2016, 06:19:36 PM
am avut mai demult un hightrust yamaha de 10cp , grupul este vizibil mai voluminos decat la un motor normal , are alt raport de transmisie ,si elicea este foarte mare ca diametru dar cu pas mic.
[/scuze ,si ce impresie ti a lasat ?quote]
Salut @sofinel65.
Eu am un astfel de motor Yamaha High Thrust de 9,9 CP. E un motor conceput indeosebi pentru anduranta, deci pentru folosirea in regim greu de tractiune, la incarcaturi mari, dar in deplasament, nu in glisare.
Diferente la high thrust fata de un motor normal in 4 timpi (de viteza):
- constructie mult mai robusta si mai cu "simt de raspundere"
- raport in cizma de 13 / 38, fata de 13 / 27 la motorul normal
- elice cu diametru mare si pas mic, specifica de tractiune. Elicea are o particularitate care se gaseste doar la acest tip de motor: profilarea simetrica a palelor, pentru aceeasi eficienta la mars inainte sau inapoi. Elicele de motoare normale au palele profilate exclusiv pentru eficienta la mars inainte.
- pornire electrica ca echipare standard
- cizma extra-lunga (635 mm)
- de obicei echipare pentru comanda la distanta
La ce e bun acest tip de motor: la marsul in deplasament cu barci grele - mahune, lotci mari, cruisere cu motor, veliere, multicoci etc. Poate impinge la hull speed un deplasament de pana la 2,5 - 3 tone. Se obtine deci un regim de mars foarte economic, dar bineinteles la viteze mici, de deplasament.
La ce nu e bun acest motor: la propulsia barcilor usoare, de glisare. Asta fiindca pasul prea mic si turatia prea mica la elice (din cauza raportului din cizma) nu permit suficienta viteza ca barca sa depaseasca tranzitia si sa gliseze.
Singurul artificiu care ar permite glisarea poate fi montarea unei elice cu pas cat mai mare (maximul pasului din catalogul de elice after market), dar in acest caz barca trebuie pastrata foarte usoara (incarcatura minima). Chiar si asa, functionarea motorului nu e eficienta si nici economica, din cauza raportului din cizma.
I ti multumesc Vali pentru raspuns .
cred ca nu se preteaza pentru barcuta mea de pescuiala (jon boat de 4,2m).
Apropo , o idee de motor pentru barca mea ?
yamaha 20 cp 2t
Sunt de acord cu Marius.Am yamaha 20cp 2t pe barca mea ''Seven''si se comporta admirabil.Cu 4,20 cat are barca ta v-a merge cu 3 insi si bagaj in glisare.Cel putin asa merg eu cu a mea.Am iesit si ieri cu ea,dar asta este alta poveste....
Am dat un anunt si pe forum poate un coleg are asa ceva, acum astept .
multumesc mult
Vezi daca te aranjeaza motorul din anuntul de mai jos. Film cu motorul mergand in anunt, poze pot trimite pe watsapp.
https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,2081.0.html
multumesc , mai astept .
Am eu un Mariner ca cel din anunt !, din zecile de motoare mici ce mi au trecut prin mana asta o sa ramana pe viata ! adevarul ca l am achizitionat si nemers dar conservat de 7 ani ! il am de rezerva la papuc sau de bun la aluminiu ,se vede aci !!.. https://www.youtube.com/watch?v=c4H0ZHqKsak (https://www.youtube.com/watch?v=c4H0ZHqKsak)
Acelasi tip de Mariner de 15 cp / 2T am si eu, si la fel nu cred ca am sa-l dau vreodata. Cat am tras de el pana in prezent, nu a facut nici cea mai mica problema, si cred ca nici in viitor nu-mi va insela asteptarile.
as vrea, daca gasesc binenteles un yamaha de 15-20 cp in 2t.
Pai, Marineri astia de care vorbim sunt Yamaha 1000%. Cod motor 695 sau 25DM ... toate piesele sunt stantate cu cele 3 diapazoane, piesele se comanda la Yamaha...
Asa e, si Marinerul de 15 cp / 2T are cap Yamaha, si piesele sunt tot de Yamaha.
Apropo, in speranta ca nu sunt of-topic, as dori sa intreb daca stie cineva daca si unde se poate gasi un electromotor de pornire sh pentru acest Mariner de 15 CP / 2T. Imi trebuie pentru un prieten, eu sunt fan pornire si guvernare manuala.
Corect. De ex. eu am un mercury de 50 cp cu cap yamaha. Ai incredere in ceea ce spun Domnii Profesori de pe aici.
Si mai zic si sa ai incredere in AdrianZUZ.....e un tip super si are grija de lucrusoarele lui ca nimeni altul......vezi LC-urile :)
asta stiam cu mariner-ul si yamaha dar adrian am inteles ca are unul de 25 cp ,ce sa fac cu el ?
Lasa ca il scapam noi de motorul ala....
Legat de ce sa faci cu 25CP.....pai cam tot ce faci cu 20CP dar mai bine:)
Marimea conteaza 😉
da , dar trebuie inscris , nu ?
Cum spuneam.......am rezolvat :)
De inscris.......discutabil :)
Citat din: sofinel65 din Decembrie 22, 2016, 01:33:09 PM
da , dar trebuie inscris , nu ?
La Yamaha, motoarele in 2 t, 2 cil, 1 sau 2 carburatoare nu se vede diferenta intre 20-25cp. Si mai este varianta de inmatriculare prin straini daca vrei sa fi mai catolic decat papa.
Si la Yamaha in 4 timpi pana in 2006, F20 si F25 sunt aceleasi motoare 498 cmc.
Dupa 2006 a ramas numai F25 (498 cmc) si au mers la F15 si F20 cu acelasi cap motor 362 cmc.