Va rog mult sa ma ajutati sa aleg barca potrivita pentru plimbari pe Dunare cu o motorizare de maxim 20 cp [ am cumparat deja un motor nou de 20 cp cu cizma lunga ] pentru o familie formata din 4 membrii deci maxim 350-400 kg greutate cu tot cu bagaje !
As dori in primul rand sa-mi spuneti cate ceva despre Romcraft 480 - mai ales astept impresii de la posesorii acestui model - deoarece eu am fost posesor de Black Sea si am numai cuvinte de lauda despre acest model ! Problema cu Black Sea este ca 20 de caluti sunt cam putini pt ea si ca deocamdata Pronautica are comenzi foarte multe comenzi pentru extern si nu mai fabrica momentan barci ....deci trebuie sa ma reorientez daca vreau barca primavara asta !
Deci ce parere aveti despre Romcraft 480 ?
salut,
iti recomand antov 2 de 4,3 m , iar cu 20 cai se va misca frumos
drmarius are una cu 13,5 hp , iti poate spune mai multe
sau varianta de 5,10 m o am eu cu 30 cai, insa cred ca merge si cu 20 cai
sunt colegi care au motorizat o cu 20
Va multumesc mult pentru raspuns dar as dori strict o parere despre Romcraft de la un proprietar sau de la un coleg ce a folosit acest model !
Salut Adrian. In 2014 eu am reconditionat un Romcraft 480, al unui prieten din Braila. Momentan nu mai am numarul lui, dar am sa-l caut pe la cunoscuti, il intreb, si daca e de acord, va pun in legatura. El foloseste pe barca lui un Honda de 20 CP, cizma scurta.
Ce pot spune eu despre barca este doar ce am constatat cu ocazia lucrarilor la ea (deci nu am avut ocazia sa ma dau cu ea). Nu e o barca rea, dar are niste particularitati pe care eu personal le evit cand e vorba de barci utilitare:
1. E o barca grea, prea grea pentru dimensiunile ei, din cauza ca e dublu-bordaj. Cred ca are o greutate apropiata de cea a Black Sea-ului 510. Asta n-ar fi neaparat un dezavantaj, dar daca esti hotarat pe 20 de cai, motorizarea va fi la limita, si cred ca daca veti fi mai mult de 2 oameni, barca nu va glisa cu 20 de cai.
2. Are fundul plat, ceea ce nu e intotdeauna un avantaj. La fundul plat teoretic portanta e maxima, deci barca va intra usor in glisare. Practic insa, comportamentul la valuri si la giratie va avea de suferit, din cauza lipsei stabilitatii dinamice, care se manifesta doar la barcile cu fund in V.
Totusi, pana nu faci o proba cu barca, nu poti spune daca iti place sau nu. Insa parerea mea e ca barca nu se va descurca avand incarcatura de care spui - 350-400 kg, la motor de 20 de cai.
Gandeste-te ca pentru o glisare decenta ai nevoie de 20 kg / cal putere, si deja atingi aceasta limita numai cu incarcatura de oameni + bagaje. Deci daca mai pui si barca + motorul + benzina, la Romcraft 480 te mai duci cu minim vreo 250 kg in plus, ceea ce te scoate total din raportul kg / CP necesar pentru glisare.
Inca un lucru, daca-mi permiti: daca vrei barca in primavara asta, te-ai hotarat cam tarziu. Acum toata lumea vrea barca, si incepand din februarie o sa fie bataie. Ar fi trebuit sa faci probe in toamna cu toate barcile care te intereseaza, iar la inceputul iernii sa dai deja comanda. Important e sa nu actionezi sub impulsul momentului, si sa masori de 10 ori inainte de a taia o singura data, dar bine. Sper sa iti gasesti barca dorita, si scuze daca te-am deranjat cu aceasta mica paranteza.
Cat despre barcile mele, ii multumesc lui Radu ca m-a recomandat, dar e total exclus sa ma angajez la vreo lucrare, deoarece sunt acoperit pe o perioada lunga. Asa ca ramane sa-mi spui daca doresti sa te pun in legatura cu amicul meu cu Romcraft 480, fiindca de la un utilizator direct poti afla exact ce te intereseaza. Sau poate te mai gandesti si la alte barci, cine stie.
Salutare
Pot sa iti spun ca pana si Black Sea cu 30 caluti e cam la limita cu 4 persoane si bagaje.....Merge f ok dar parca pana si asa cere mai multa putere......
Dl adrian, daca sunteti din bucuresti , in primavara pe snagov va puteti da cu oricsre din cele 2 antonov uri, iar cu vali ... ;) n are cum sa refuze un pasionat
Vă mulțumesc frumos pentru răspunsurile primite ! Ce să zic... acum am la ce să mă gândesc... De Vali știam că deocamdată nu ia comenzi deoarece are mult de lucru așa că mă tot uit pe la modelele de bărci care sunt disponibile pe piață !
Încă o dată va mulțumesc și aștept să-mi dați și altele idei pentru o barca de plimbare pe Dunăre !
A mea e de vanzare.....ca ma atrage tare un Macgregor:)
Despre ce barca e vorba?
Pana apare Marius, am sa mai scriu si eu cate ceva din ce stiu.
Adrian, orice barca ai alege, e putin probabil sa poti glisa cu 20 de cai si 350-400 kg incarcatura, din motivul pe care l-am scris mai sus (raportul kg / CP).
Daca renunti la o parte din aceasta greutate, poti glisa, cu conditia sa alegi o barca suficient de usoara.
Eu sincer as evita barcile cu bordaj in clin (tip Laguna), fiindca majoritatea au beton turnat in chila, un obicei foarte prost al fabricantilor de la noi, care ingreuneaza inutil niste barci si asa mediocre. Singurul producator despre care stiu ca nu toarna beton in chila barcilor de tip Laguna e Bratesul Galati.
Acum nu as vrea sa generalizez, fiindca mai sunt producatori de asemenea barci, gen Serami Tim, Temerar si altii, despre care nu am date, si nu-mi permit sa comentez.
Ce sa spun, pe vremuri studiam barcile de pe piata, si imi placea ca hidrodinamica Romcraft 510. E o barca utilitara reusita, cu fund in V si unghi bun la prova, insa sufera de boala barcilor production: e prea grea pentru dimensiunile ei, din motive de eficienta economica (barca dublu-bordaj). In plus, e si cam scumpa raportat la ce ofera.
Insa din Romcraft 510, Forward 535, plus cateva barci rusesti foarte reusite m-am inspirat cand am gandit si apoi realizat barca mea. M-a interesat hidrodinamica optima, in conditiile unei rigiditati maxime si greutati minime a corpului, plus o ergonomie optima. Am reusit sa satisfac cam tot ce imi propusesem, insa nu asta e subiectul acestei discutii.
Important e sa gasim pentru tine o barca buna. Din ce am mai cunoscut in ultima vreme, mi-a placut Golful celor de la Bratesul. Nu sunt eu fan al barcilor in clin (din motivul stabilitatii dinamice), dar aceasta e cea mai apropiata de modul corect de a construi barci din fibra. Nu e dublu-bordaj, nu are osb pe ea, nu are beton in chila, nu e exagerat de grea, si in general e o barca cinstita, buna la tavaleala si cu calitati ok.
In legatura cu greutatea rectific un pic - e vorba de greutatea maxima la care vom ajunge cumva peste vreo cativa ani - adica ;Dsuntem 2 adulti si doi copii , la ora actuala cam maxim ...maxim 230 kg cu tot cu bagaj !
Am uitat sa va spun ca prima mea barca a fost o Delta Solitar construita la Galati , barca de care eu nu am fost deloc multumit adica in momentul in care erau valuri pe Dunare devenea instabila .....
Citat din: Adrian Iamandi din Ianuarie 16, 2017, 07:24:05 PM
Despre ce barca e vorba?
http://www.probarca.ro/anunt/85822/103/1/103/Vand-barca-Pronautica-Black-Sea-Consola--cu-motor-30-CP-si-peridoc.htm (http://www.probarca.ro/anunt/85822/103/1/103/Vand-barca-Pronautica-Black-Sea-Consola--cu-motor-30-CP-si-peridoc.htm)
pai ce faci Marius, vinzi barca? dar motorul? cum sa vinzi motorul?
Salutare dragule.....vand TOT.....vreau MacGregooooooooooor! :)
ce model ? cat de mare?
Intradevar este chiar ce-mi doresc , numai că îmi depășește bugetul ! Barca pe care o voi cumpăra nu trebuie să depășească un buget de 2000 euro , iar motorul l-am luat deja anul trecut !
Citat din: Adrian Iamandi din Ianuarie 17, 2017, 04:14:13 PM
Intradevar este chiar ce-mi doresc , numai că îmi depășește bugetul ! Barca pe care o voi cumpăra nu trebuie să depășească un buget de 2000 euro , iar motorul l-am luat deja anul trecut !
Pai...sa vedem ....azi m-a intrebat un cunoscut daca dau peridocul separate..saptamana trecuta tot un cunoscut dca dau motorul(ambii membrii aici)....poate o impartim in trei :)
chiar daca sunt offtopic aici cu informatia de mai jos, fac o trimiere catre un anunt care poate este de interes pentru Marius. Un Mac 26X la un pret foarte bun. Succes!
https://www.olx.ro/oferta/vand-barca-mcgregor-26x-motor-50-cp-peridoc-ID4wDOS.html#23ca76f288 (https://www.olx.ro/oferta/vand-barca-mcgregor-26x-motor-50-cp-peridoc-ID4wDOS.html#23ca76f288)
Multumesc foarte mult....si scuze de off topic.
E super barca dar am gasit deja una mai ieftina si din 2007.
Dar tot trebuie sa vand barcuta mea.
Mulțumesc inca o data Mihai
Adrian,
Romcraft 480, la dimensiunile astea, este o barca foarte misto, in topul barcilor de fibra fabricate pe la noi.
Te-as sfatui sa iei M-ul, astfel poti pune 30 cai pe ea, rezolvi repede si cu inmatricularea si aia e.
Barca are 125 kg, nu este grea, si 20 cai o imping bine, dar cu 400 kile va fi cam greu sa o scoti in glisaj.
Este o barca ideala pentru 3 persoane, deja la a 4-a iti cam trebuie 25 / 30 cai
NU este o barca cu fundul plat. are chila in V, iar cine nu crede, ii trimit eu niste poze.
Doar cuvinte de lauda despre modelul asta, sta foarte bine pe apa, iar cu o singura persoana in barca, se face racheta si zbori cu 42km/h pe apa.
Finisaje superbe, si niste optiuni demne de luat in seama.
Eu sunt foarte incantat de achizitie, multumesc si colegilor pentru sfaturi.
Daca esti interesat si vrei sa povestim mai multe poti sa-mi dai un mp.
Salutari !
Probabil au schimbat modelul intre timp, sau au modificat matrita in zona fundului. Ceea ce e un lucru bun.
Oricum, din ce se vede pe site-ul lor (imaginea nr. 16) , unghiul de stelaj e mic, dar tot e mai bine decat deloc.
Pe de alta parte, din experienta mea, 120 de kg la o barca dublu bordaj de aproape 5 metri suna "too good to be true". Ori greutatea reala e alta, ori grosimea fibrei e prea mica, deoarece barca include in greutatea ei si braul lateral de cauciuc plus celelalte accesorii.
Personal apreciez barcile Romcraft, fiind cele mai reusite ca hidrodinamica dintre barcile de serie de la noi. Insa tot personal ma feresc cat pot de barcile dublu-bordaj, din destule motive pe care le-am scris in trecut. Diferentele fata de barcile conventionale (bordaj "single skin") se vad in timp.
Nu am deci vreo intentie sau vreun interes sa denigrez barcile Romcraft sau de alt tip. Insa am in urma multa experienta la mentenanta, reparatii si modificari de barci, ca si la utilizarea in conditii grele a barcilor utilitare. Cred ca pentru o utilizare decenta, in regim de amator, orice barca de pe piata e potrivita.
Ca de obicei, proba practica a barcii ramane cea mai concludenta, oricate pareri s-ar emite pe forumuri sau in alte parti. Iar despre proba timpului, asta ramane sa o povesteasca proprietarii peste ceva vreme.
Va mulțumesc frumos pentru răspunsurile primite ! Luni voi face încă o încercare la cei de la ProNautica pentru un Black Sea iar dacă răspunsul va fi tot negativ voi lua legătura cu cei de la Romcraft și voi comanda barca !
Sa fie cu noroc :).
Mica rugaminte e sa ne povestiti (daca doriti) impresiile despre barca achizitionata, cei care v-ati luat un anume tip de barca. Asta pentru a completa tabloul informatiilor de interes.
Oricare dintre noi are de asimilat noi cunostinte in urma discutiilor de acest tip. Pana atunci, inca o data noroc la achizitie.
Citat din: Adrian Iamandi din Ianuarie 29, 2017, 05:44:22 PM
Va mulțumesc frumos pentru răspunsurile primite ! Luni voi face încă o încercare la cei de la ProNautica pentru un Black Sea iar dacă răspunsul va fi tot negativ voi lua legătura cu cei de la Romcraft și voi comanda barca !
Romcraft 480M are un prieten in Bucuresti de vanzare in stare fff buna - noua, achizitionata si imbunatatita anul trecut. Daca te intereseaza iti trimit numarul lui si vezi jucaria in viu.
Eu voi posta imediat ce fac prima iesire pe apa.
Momentan barca e inca la producator, e gata, si abia astept sa fie gata peridocul si s-o iau
Am ales si niste optiuni care sunt deosebit de utile
Protectia inox prova, care protejeaza la pietre si alte abuzuri
Sistem autodrenare inertial...(cu alte cuvinte... ploua cu galeata peste noapte si dimineata nu am apa in barca) e un sistem de tevi in panta care dreneaza apa din toate compartimentele spre exterior
Vasle de aluminiu cu strapazane
Mana curenta 4 buc x 60cm... foloseste efectiv sa te tii de ea, dar si pentru legarea diverselor accesorii, fiind utile si ca manere de forta
Tachetii (3) braul de cauciuc cu aluminiu, inelul de tractiune, etc sunt incluse
Toate balamalele, incuietorile din inox
Finisajele de FOARTE buna calitate
Traseu combustibil de la motor pana in chesonul central
Culoarea o alegeti in functie de preferite, dintr-un paletar cu peste 300 culori (interior / exterior)
Oglinda e ramforsata cu pvc pe o parte si aluminiu pe cealalta
Fundul la 480M e si el dublat
Despre experienta cu producatorul... e iar de bine
Oamenii sunt seriosi. Ca vand o barca de 2000 sau una de 20.000 ... trateaza lucrurile cu aceeasi seriozitate. Si pe clienti la fel.
Factura, documentatie, totul la dosar... gata de inmatriculare
Nu vorbesc deloc despre concurenta, doar un zambet ironic si atat. Ei stiu ce fac si e de ajuns. Initial am auzit ca au preturi mari la accesorii. Ei bine, am cautat mana curenta s-o pun eu (am vorbit sa o aduc eu si ei o pun pentru mine) si tot de la ei am luat-o la cel mai mic pret. (Sau egal cu ce gasisem dupa 3 zile de cautari)
O parere finala foarte buna. Barca.... sigur se va comporta foarte bine!
Dar ce conteaza cel mai mult e ca imi place. Am facut o cum am vrut, am simtit ca iau un lucru nou, ca il pot personaliza (culoarea nu o zic.. dar cand o sa vedeti o barca ŞOC ..sa va ganditi ca e a mea) si mai ales ca e FRUMOASA. Conteaza mult. Nu e neaparat utila ca un golf minor bratesul, dar e o prezenta diferita pe apa, e altceva!
Asa cum sunt si masinile italiene... cele frantuzesti sunt mai ieftine, dar nu au aceeasi personalitate !
Spor la cumparaturi
Citat din: valeriu28 din Ianuarie 31, 2017, 01:19:47 AM
Sistem autodrenare inertial...(cu alte cuvinte... ploua cu galeata peste noapte si dimineata nu am apa in barca) e un sistem de tevi in panta care dreneaza apa din toate compartimentele spre exterior
Valeriu,
Nu te imbata cu apa rece, te rog! Sistemul de autodrenare merge cand barca gliseaza pe apa, nu cand o lasi tu peste noapte si ploua in ea. Trebuie sa existe o energie care sa ridice apa prin tevile de drenare peste bord -cum ar face o pompa de santina automata. De ce ar pune lumea pompe de santina daca s-ar putea fara...
Este vorba de un ejector actionat de viteza apei printr-un tub care creaza vidul ce trage apa peste bord. Nu merge decat peste anumite viteze de deplasare si iti consuma din puterea motorului prin frecare permanenta.
Nu exista minuni in fizica!
Toate cele bune!
Alex,
pe ce te bazezi cand faci asemenea afirmatii ?
Cunosti sistemul de drenare de la Romcraft? l-ai studiat? sau poti demonstra ca nu se poate? mai mult de atat, esti usor agresiv in exprimare.
Si eu devin usor ignorant cateodata cand am senzatia ca stapanesc un domeniu, dar e doar o himera, mereu avem ceva nou de invatat, de-asta e bine sa studiem inainte sa afirmam, pentru ca, afirmatia cantareste mult, in ochii celui care isi doreste respect de sine.
In fine, principiul e foarte simplu, si merita studiat, chiar te rog sa-l studiezi. Poti discuta inclusiv cu producatorul.
Cat despre fizica, sa stii ca si eu, culmea, am ramas cu ceva cunostinte din liceu, apoi in facultate am invatat sa-mi sustin pledoariile.
@valeriu28
Dacă e vorba despre un sistem automat care scoate apa din barcă atunci cînd aceasta stă pe loc, fara a folosi o pompa, sint sigur că toată lumea este extrem de interesata. Poți să ne explici cum funcționează? Eventual o poza, o schiță, un site ar fi foarte apreciate. Mulțumesc.
Valeriu,
Scuza-ma daca ti s-a parut ca sunt agresiv in exprimare. N-am nici un fel de intentie sa te ofensez!
M-am referit la fizica elementara (principiul conservarii energiei) cand am afirmat ceea ce am afirmat.
Cand barca este in apa ea se scufunda pana cand cantitatea de apa dislocuita egaleaza greutatea barcii cu incarcatura ei. Deci apa care este in barca e mai jos decat nivelul apei pe care pluteste. Adica, daca faci o gaura sub linia de plutire iti intra apa in barca nu iti iese cea prezenta in ea.
Ca sa scoti apa aia de acolo iti trebuie o cantitate de energie ca sa compensezi diferenta de nivel plus frecarile apei prin conducte. In plus, la momentul initial iti trebuie energie care sa urce apa pana la inaltimea de la care o evacuezi. Asta face o pompa de santina alimentata electric.
Sau o face bacagiul cand scoate apa cu ispolul- consuma niste energie, pe care in cazul golirii barcii tale peste noapte nu o vad de unde vine.
Nu imi pot da seama cine si ce ti-a explicat, dar in mod sigur cei de la Romcraft n-au inventat perpetum mobile!
Eu unul mi-as pune si intrebarea: de la ce o veni atributul "inertial"?
Dar ai sa te lamuresti singur!
Sa-ti stapanesti sanatos barca si sa te bucuri de ea!
Salut Valeriu, cel mai bine ne descrii cum e conceput si cum functioneaza acel sistem de auto-drenare. In felul asta evitam discutiile neproductive, concentrandu-ne pe chestiunile concrete.
Banuiesc ca sistemul respectiv nu e o chestie brevetata si protejata de nu stiu cate patente. Personal cred ca e vorba de scurgerea apei spre pupa, prin niste tuburi prin banchete, de unde eventual se va evacua la pompa sau manual. Am facut si eu asa ceva, e simplu si functional.
Daca barca e in miscare, probabil ca unghiul de asieta va ajuta mai mult la scurgerea apei spre pupa. Poate din cauza asta l-au denumit ei "inertial".
Din ce stiu, singurul sistem de evacuare inertiala a apei il au powersailer-ele de tip Macgregor 26, Odin sau Imexus, unde la marsul la motor toata apa din santina se aduna la pupa si e evacuata prin valvula din oglinda. E drept ca ajuta si depresiunea pupa creata de turbulenta din zona oglinzi.
Mai exista așa ceva și la iolele performante, de concurs. Funcționează prin efectul Venturi, prin niște valve de pe fundul bărcii, dar numai la viteze mari.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Venturi_effect
De fapt este un sistem de drenare gravitational. L-am vazut la barci care au paiolul montat la o inaltime destul de mare fata de linia de plutire. Este compus din scurgeri montate pe paiol conectate la un sistem de tuburi care sunt montate la dublu fund, pe acesta tubulatura existe niste supape de sens unic. In oglinda exista montate alti doi clapeti de sens care in stationare sunt la nivelul liniei de plutire sau chiar sub acestain functie de distribuirea greutatilor pe barca: motor, baterie, rezervoare, diferite alte bagaje care sunt permanent in barca etc..
In mometul glisarii acestia vor fi deasupra liniei de plutire si apa adunata in tubulatura se scurge in mare parte gravitational.
Dupa parerea mea sistemul la un Romcraft 480 nu va functiona nici macar in mars iar in stationare va fi complet inutil. Nu mai vorbesc de faptul ca oglinda fiind gaurita pt montarea clapetilor in timp inevitabil vor aparea infiltratii in miezul oglinzii.
Sistemul de drenare la barci de acest tip este inutil.
Nu vreau sa insult sau sa aduc denigrari constructorului dar anul trecut am vazut un Romcraft la Galati cu gelcoatul complet exfoliat pe carena dupa un an de folosinta. Cei drept barca a fost inlocuita cu una noua dar dupa drumul de la Tulcea la Galati a doua zi fericitul proprietar a constat ca barca lua apa pe la oglinda, vreo doua zeci de litri la 24 ore.
Nu cred ca toate sunt buleli dar totusi nici sa credem toate basmele povestite vanzator.
Eu in piticul baltilor si pestisorul de aur nu mai cred de multa vreme. ;)
eu am doua barci, un trimaran micut 4m /1,3m cu fund dublu si dublu bordaj si e autodrenanta in felul urmator: am o gaura in partea din spate spre oglinda cu un dop exact ca la vana ,cand ies din barca iau acel dop si daca ploua toata apa se scurge ,daca stau in barca(cu dopul scos) intra apa pe acea gaura si iasa numai cand glisez tot asa e si ceaialalta barca dar cu diferenta ca apa nedorita iasa prin doua gauri laterale .sigur la ambele paiolul e mai sus ca linia de plutire
vad ca se diseca fiecare fir de par pe aici... sunt curios de ce mai exista firma asta. in alt topic ati laudat-o, aici o criticati.
in fine, am alta pregatire, si n-am aprofundat capitolul asta, motiv pentru care, platesc si nu sunt platit.
astea fiind spuse, ma declar un simplu utilizator, fara a avea cunostintele necesare sa explic in delaliu procesul de fabricatie si cum functioneaza. ideea e ca functioneaza si pentru nivelul meu e suficient.
da, stiu ca e gravitational, evident nu exista pompa de santina, e o treaba relativ simpla.
acum, ca am facut bine sau rau, banii au fost ai mei, decizia tot a mea, si fiecare face ce vrea. ca probabil puteam sa iau altceva, sau etc, asa ne diferentiem in societate, unii mai destepti, altii mai putin :))... in fine.
nu o sa mai poluez forumul asta inutil, scuze ca am vrut sa aduc un plus de valoare printr-o experienta autentica, ne-nuantata.
va multumesc pentru sfaturile pertinente din topicul anterior "da-te cu toate si vezi care-ti place"
spor
Valeriu, felicitari pentru achizitie, mai ales ca este noua si configurata dupa bunul plac. Din ce spui sunt sigur ca este alegerea cea mai buna. Sunt curios ce culoare ai ales.
Legat de sistemul de drenare si eu am inteles aiurea. Faza cu apa in barca este importanta (ptr mine) doar cand esti pe apa. In rest pentru mine sunt solutii, un dop, o husa, etc.
Asteptam poze si mai ales pareri in primavara. Pana scapam de gheata cu siguranta o sa mai disecam fiecare fir de par ... :D
valeriu, s o stapanesti sanatos
cu siguranta te vei bucura de ea, o barcuta aduce multa bucurie
ce motor pui pe ea?
si eu sunt interesat de sistemul asta minune de drenaj, de la un timp am devenit lenes sau mai bine zis patit
merci pentru ganduri.
Poze o sa pun imediat ce le descarc.
Din ce stiu, astia de la romcraft au sistemul in productie de mult.
din ce stiu, e doar un sistem de tevi (in panta), prin care se scurge apa din barca printr-o deschidere laterala, care este deasupra nivelului apei.
cum o sa am acces la barca, o sa fac niste poze.
Motor, caut un 30 caluti, cu trim manual... e mai usor si te fereste de probleme cu cioatele din delta. din pacate e greu sa gasesti ceva ok, ... iar 4000 eur (+) nu prea ma incanta pentru unul nou.
cu 30 caluti fuge de papa apa, intre 40-50 km/h - singur in barcuta
clar trimul manual e mai sigur in delta
tot patit
asteptam nerabdatori pozele
astea ar fi o varianta
http://www.probarca.ro/anunt/86808/104/1/104/Vand-motor-Evinrude-e-etc--an-2011--25-CP-.htm (http://www.probarca.ro/anunt/86808/104/1/104/Vand-motor-Evinrude-e-etc--an-2011--25-CP-.htm)
http://www.probarca.ro/anunt/86395/104/1/104/Vand-motor-Suzuki-VTwin-fabricat-2013-25-CP-.htm (http://www.probarca.ro/anunt/86395/104/1/104/Vand-motor-Suzuki-VTwin-fabricat-2013-25-CP-.htm)
Valeriu , felicitari pentru achizitie , cu multe iesiri pe apa ;D
Referitor la trim , am avut un motor cu trim manual si din punctul meu e vedere era destul de inervant de manevrat , trebuie modificata pozitia in functie de incarcare , valuri .La 30 cp si aprox 75 kg trebuie sa ai un spate antrenat . La distane lungi e mult mai comod un trim electric si se pot face modificari instant dupa caz . Intradevar singurul avantaj ar fi situatia cu cioatele submerse .
Sistemul de evacuare a apei functioneaza in stationare doar daca barca este urcata cu prova pe mal astfel incat sa fie o diferenta de nivel intre paiol si nivelul apei. Asta face parte din principiile fizicii de clasa a 8-a. Pana aic,i nu am auzit la alti fabricanti de barci de asemenea atribut.
Salut.Nu am inteles unde este problema trimului electrohidraulic?Eu am 2 motoare indentice unul cu trim manual si unul cu trim electric si amandoua se comporta indentic in cazul ca lovesti un obiect din apa adica amandoua se ridica dupa care coboara la pozitia initiala .
Romcraft de 4,8 m are si Nea Mircea Barau de la Sulina ,,omul e baltagan (si prieten ) mi-a povestit ca a ales barca asta pentru ca din foarte multe barci vazute pe apa ,prin delta ,de aia ia placut si el vorbea de finisajele facute atent . A lui are sistemul asta de drenaj care spui .Probabil e o barca buna pentru nevoile unui localnic .Nu am mers cu ea ,personal nu ma pronunt .
Aici un link cu descrierea barci (probabil aceiasi cu a ta)
https://www.facebook.com/marius.mircea.barau/media_set?set=a.10207164002079354.1073741831.1261593261&type=3 (https://www.facebook.com/marius.mircea.barau/media_set?set=a.10207164002079354.1073741831.1261593261&type=3)
mie unul mi-ar place barca facuta de Vali de 4,3m ,cu finisajele de pe barca lui nea Mircea.(asta la capitolul vise ) la real ma multumesc cu ce am.
La comentari unde descrie dl.Mircea Barau ,barca ,posteaza si dl Valeriu Faighenov ,sunteti aceiasi persoana (valeriu28 ) ?
am comunicat mult cu domnul Mircea inainte si in timpul fabricatiei. (si cu alti posesori de 480M- versiunea noua, facuta initial la cererea dansului)
asta e. culoarea nu se vede foarte bine in poze, parerea mea e ca live arata diferit (mai bine, cu contrast puternic)
WOW. Este superba. Acum te indentificam repede pe apa sa tragem lângă ... mai ales ca trebuie udată si re udată :). Felicitări pentru achiziție!
MULTUMESC :) in chesonul central o sa tin in permanenta 2 lazi frigorifice pline. asa ca... ne vedem pe ape, la o bere !
Sper ca dupa ce se goleste de bere sa o umpli cu peste.Buna combinatia de culori e...altceva
Sa o stapanesti sanatos
Foarte frumoasa, felicitari!. Sa te pluteasca mult, bine si sanatos!!
Frumoasa baraca, sa o utilizezi sanatos!
multumesc ! e si prima, si in consecinta... sunt putin exagerat. sa vad unde gasesc un loc bun de tinut. momentan ma sperie preturile, pentru tot. de la baloane de acostare si pana la prelata de stationare, totul se discuta in euro... :(
dar, partea buna e ca n-am cum sa mai dau inapoi.
sa ne vedem cu bine pe ape linistite !
Salut valeriu,
Privind prelata de stationare iti recomand prelata de la brico
Costa intre 90-180 lei in fc de dimensiune
Se prinde cu zgarciuri de peridoc
Nu trece apa prin ea
Eu am cumparat initial o prelata ( trebuie sa verific de la cine ) care a costat 300 lei , iar in prima luna s a sfasiat; apa trecea prin ea ca prin sita
Citat din: radu andritoiu din Februarie 01, 2017, 11:30:08 AM
Salut valeriu,
Privind prelata de stationare iti recomand prelata de la brico
Costa intre 90-180 lei in fc de dimensiune
Se prinde cu zgarciuri de peridoc
Nu trece apa prin ea
Eu am cumparat initial o prelata ( trebuie sa verific de la cine ) care a costat 250 lei , iar in prima luna s a sfasiat; apa trecea prin ea ca prin sita
ai cumva un link de la prelata de Brico?
multam. diseara, directia Brico.
imi poti da mai multe detalii te rog? gen raion, si tip de prelata, sa nu fac confuzii? si mod de prindere?
apogeul in materie de pret a venit de la tulcea.
am sunat la http://www.egisnautica.ro/ (http://www.egisnautica.ro/) - unde pentru o prelata DOAR de stationare, dimensiuni 480 x 160 ... am primit si pretul. 2800 LEI. Da, 2 8 0 0 .. (600 si ceva de euro)
Multam!
vezi si la Corbeanca la Maria huse-prelate .ro eu husa de stationare am facut o la el si nu ma costat 2800 si crede ma husa este tambal material elastic impermeabil, cred ca cei de la egisnautica iti dadeau prelata si cu un carucior de transportat motorul
Eu m am inteles cu omul si a fost ok
dr marius ne poate ajuta cu pozele prelatei
ambele barci sunt invelite cu prelate de la brico
Prelata stationare
- Selectati modelul *New*: 3487/4 Prelata barca 1 306 Lei 306 Lei - achizitionata de la e_ix, prea scumpa ptr calitatea oferita
Am vazut o in toate magazinele de brico. Noi am gasit la Hornbach.
Acum in primavara o sa o tai convenabil pentru forma/dimensiunile barcii si o sa ii pun niste capse de prindere. Pana acum nu a trecut apa prin ele si pe ambele a zacut toata zapada ninsa anul acesta. Sub pentru o mica panta am pus 2 scaune pliabile.
acesta este produsul: https://www.google.ro/search?q=prelata+lemne&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwierLKq1-7RAhXFB5oKHWu-BrsQ_AUICCgB&biw=1906&bih=922#imgrc=Du2oFoNa4JPEMM: (https://www.google.ro/search?q=prelata+lemne&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwierLKq1-7RAhXFB5oKHWu-BrsQ_AUICCgB&biw=1906&bih=922#imgrc=Du2oFoNa4JPEMM:)
multumesc mult. caut azi si o "arestez"
La noi este in teste. Problema la dimensiune este ca le-am gasit cu latime prea mare fata de lungime. Dar tot la brico se gasesc capsele pentru gaurile de prindere. Intaritura dupa taiere o fac cu un scotch rezistent la apa cu 2 fete. Fata de husa cumparata de Radu cu 250 lei speciala si prin care trecea apa, asta e o varianta ok.
Baloane noi am gasit cu 45 ron/buc la marine shop.
(https://c1.staticflickr.com/1/519/31833134243_34c5e2770b_c.jpg)
am verificat comanda, 306 lei
Salutare ! sa o stapanesti sanatos .
Ca si prelata de stationare am folosit o prelata din dedeman https://www.dedeman.ro/constanta2/prelata-versay-4-x6-m-200-g/mp/p/7043132?q=Prelata%20Versay%204%20x6%20m%20200%20g/mp (https://www.dedeman.ro/constanta2/prelata-versay-4-x6-m-200-g/mp/p/7043132?q=Prelata%20Versay%204%20x6%20m%20200%20g/mp)
Dupa aproape 2 ani nu intra apa in ea .
Numai bine!
multumesc. o sa iau ceva ieftin, in genul asta. huse-prelate din Corbeanca le face la preturi destul de mari. cel putin 1200-1400 lei,
materiale bune, croite exact pe barca, cu chinga, etc, dar sunt totusi scumpe.
O sa iau una mai mare, cu capse, si chiar daca pierd o zi pe croiala langa barca, tot e mai ieftin si cu siguranta va fi si utila.
Baloane de acostare am gasit pe probarca, 45 x 15 la 20 lei buc (am luat 5 bucati)
sunt ok, au ventil de umflare dezumflare, din pacate au o singura prindere si pot fi asezate doar pe verticala.
Baiatul ala din Timisoara de la care am luat, zicea ca mai are 5 bucati, cred ca gasiti info pe pro barca.
Pentru cei din bucuresti, pot primi va rog o sugestie pentru spatiu de depozitare? pana in vara va sta pe aici, am cateva idei, dar nici una nu-mi surade prea tare...
multumiri (si scuze, am furat topicul omului)
Daca iti surade sa o parchezi in Otopeni langa ale noastre pot verifica cum stau cu spatiul. Nu promit ca noi le-am parcat cam aiurea, dar daca vei si ii gasim loc iti zic.
Marius, usor usor facem un parc nautic la tine
Deja am ocupat o incapere cu efecte ptr barca, jucarii pescaresti si de camping
Parca vad ca facem si intalniri spirituale pescaresti si ptr barcagii
O spirala asa de incalzire
e FOARTE misto initiativa. parca gasisem ceva informatii despre "proiectul" vostru, mai demult.
Marius, ti-am lasat un mesaj privat.
Multumiri!
proaspat venit de la mama dracu' (Mehedinti) am rezolvat si cu motoru'...
honda BF 30 (cai)... pornire si trim electric, arata bine, 2008, acte "noi"... sper sa fie ok... nu sunt eu foarte in regula cu trimul electric dar asta e... as fi mers pe manual, insa n-am gasit.
daca vrea cineva sa stie cu orice pret, peridocul e facut la Navio Calarasi. baietii se lauda cu o treaba A NAIBII de buna ! ...si se poate negocia cu ei (in limite)
La AN ul lui Radu cu motorul de 30 am vazut cat de bun este electricul. Si la motorul meu de 36 38 kg cand il ridic pe apa din cauza pozitiei imi cam risc spatele. O miscare gresita o faci si cu 100gr.
Felicitari pentru combinatie!
Mai bine ti rupi spatele cu altceva, implica tot niste pozitii, ... decat cu motorul
E mai placut
Valeriu esti barcagiu , barca , motor, peridoc ,
Sa te bucuri de ele
Sa nceapa sezonulll
scuze raspunsul intarziat !
Multumesc! in sfarsit le-am completat. acum sa vad cum le adun impreuna, motorul e in portbagaj, barca la Moreni si peridocul la Calarasi. tre sa verific, revizie, si pe apaaa !!!
Ne piti spune ce pret a avut peridocul?
Mai e un coleg in cautare de peridoc
Ai rabdare, ce a fost greu a trecut, bucuria de abia acuma urmeaza sa vina
Pe apa
Valeriu, am un amic ce nu prea este multumit de peridocul celor de la navio. Si-a cumparat varianta standard si nu este din teava zincata.
Daca vrei zincat treb sa mai pulsezi vreo 150 e. Presuspun ca stii asta. Nu vad sa scrie pe undeva ca este din structura modulara (un mare + pt peridocuri)
Iti urez satisfactie maxima!
Iulian, merci de update, omul mi-a zis ca il face zincat.
sper pe la 1000 eur.... asa ne-am inteles.
6.3m / 2.3 latime, roata de ghidaj, troliu manual 450kg, posibilitate pana la 5.5 m barca, stopuri led, etc
acum... sa-l vedem. eu sper sa fie ok. vad ca toti ii recomanda, avansul e dat..
Iuliane, imi esti dator, glumesc
Trebuie sa ma inveti sa prind mustaciosi
Da Radule, de care mustaciosi vrei? aia de la frizerie sunt buni?
DUNARE