Cap Compas

Ambarcatiuni => Motoare => Subiect creat de: bbl81 din Ianuarie 18, 2017, 01:34:02 PM

Titlu: PREGATIRE MOTOR 4T PENTRU IERNAT
Scris de: bbl81 din Ianuarie 18, 2017, 01:34:02 PM
salut dragi colegi,

cine ma poate ajuta cu cateva sfaturi pentru pregatirea motorului pentru nefolosinta indelungata de iarna?(chiar daca este cam tardiv)
Mentionez ca motorul sta in garaj unde temperatura sta in jur de 0 grade celsius.


Multumesc anticipat.

Titlu: Re: PREGATIRE MOTOR 4T PENTRU IERNAT
Scris de: mariusm piesenoi111 din Ianuarie 18, 2017, 03:01:57 PM
Scoti bujiile bagi cate o siringa de ulei de motor de care folosesti in capul pistonului si apoi sfoara de cateva ori pana isi trage uleiul....bujiile la loc si nani-nani.
La primavera o sa scoata nitel fum.....
Ah...si daca are carburator ...golit total ca va cristaliza benzina
Daca aveai ETEC facea singur winterizarea.....https://www.youtube.com/watch?v=jSJW0eC6p6g (https://www.youtube.com/watch?v=jSJW0eC6p6g)
si nu goleai nici carburatorul ca nu are ...
Spor!
Titlu: Re: PREGATIRE MOTOR 4T PENTRU IERNAT
Scris de: bbl81 din Ianuarie 18, 2017, 03:27:09 PM
multumesc Marius.
Titlu: Re: PREGATIRE MOTOR 4T PENTRU IERNAT
Scris de: bbl81 din Ianuarie 18, 2017, 03:29:33 PM
dar cam cat ulei injectez in capul piston???motorul este yamaha de 20 cp, 4t
Titlu: Re: PREGATIRE MOTOR 4T PENTRU IERNAT
Scris de: Intersect din Ianuarie 18, 2017, 04:25:59 PM
Salut, personal am folosit http://www.force4.co.uk/quicksilver-storage-seal-fogging-oil.html#.WH96HllMrqA (http://www.force4.co.uk/quicksilver-storage-seal-fogging-oil.html#.WH96HllMrqA)
Îl găsești pe orice site din România aceeași firmă sau produse similare.
Injecteze spray-ul pe la admisie aer relanti până se îneacă.
Dacă ai baterie o scoti și o duci la căldură o încarci odată la 3 luni. Pt motor este un spray lubrifiant care se evapora până la vară. Linia de combustibil o lași sub presiune.
Sper sa te ajute.
Titlu: Re: PREGATIRE MOTOR 4T PENTRU IERNAT
Scris de: bbl81 din Ianuarie 18, 2017, 04:41:28 PM
multumesc.
Titlu: Re: PREGATIRE MOTOR 4T PENTRU IERNAT
Scris de: mariusm piesenoi111 din Ianuarie 18, 2017, 07:46:01 PM
Cred ca o seringa de 10 ml in fiecare ar fi ok.....si sprayul ala ar fi super pt ca am impresia ca ETEC exact asta face.....pulverizeaza ulei pana il ineaca.
Legat de linia de alimentare......nu prea cred ca e presiune pe acolo si cristalizarea se intampla in camera de nivel a carburatorului
@Intersect....se pare ca nu e injectie motorasul asa ca .....no pressure at all :)
Titlu: Re: PREGATIRE MOTOR 4T PENTRU IERNAT
Scris de: radu andritoiu din Ianuarie 18, 2017, 08:17:24 PM
pur si simplu am lasat motorul , nu i am facut absolut nimic
si marius la fel
sper sa mai porneasca
inclusiv bateria, tot in barca
Titlu: Re: PREGATIRE MOTOR 4T PENTRU IERNAT
Scris de: iulian_cioclin din Ianuarie 18, 2017, 09:37:00 PM
Scoate bateria Radule, nu o lasa in ger daca vrei sa o ai si la anul in aceasi parametrii.
Titlu: Re: PREGATIRE MOTOR 4T PENTRU IERNAT
Scris de: radu andritoiu din Ianuarie 18, 2017, 09:46:57 PM
marius auzi ce zice iuliannnn
Titlu: Re: PREGATIRE MOTOR 4T PENTRU IERNAT
Scris de: Intersect din Ianuarie 18, 2017, 10:37:30 PM
Citat din: mariusm piesenoi111 din Ianuarie 18, 2017, 07:46:01 PM
Cred ca o seringa de 10 ml in fiecare ar fi ok.....si sprayul ala ar fi super pt ca am impresia ca ETEC exact asta face.....pulverizeaza ulei pana il ineaca.
Legat de linia de alimentare......nu prea cred ca e presiune pe acolo si cristalizarea se intampla in camera de nivel a carburatorului
@Intersect....se pare ca nu e injectie motorasul asa ca .....no pressure at all :)

Va salut
Pentru E-TEC cred ca trebuie făcut un topic separat( întreținere, reparații,revizii, durată de viață..... )  nu sunt în măsură să impun asta.
Așa că apucați-vă de injectat și ai grijă cu cristalizarea. :)
Titlu: Re: PREGATIRE MOTOR 4T PENTRU IERNAT
Scris de: costinium6 din Ianuarie 19, 2017, 08:12:47 PM
Va salut.
Eu sunt atat de mecanic incat nu prea fac pergatiri de hibernare dar fac revizii si punere la punct pentru perioada rece la generatoare de avarie care tocmai iarna se apuca sa aduca un plus de avarie.
La motoarele 4t in principiu este necesara schimbarea uleiului pentru ca in sezonul rece baia de ulei devine stationara si apar depuneri care nu vor iesi afara la revizia din primavara, vor colmata si filtrul nou dupa cateva ore de functionare. Alta operatie pe care o fac la motoarele de generator, acolo unde este posibil, este sa rostogolesc motorul astfel incat uleiul sa atinga cilindrii si bielele inainte de prima pornire.

Am 17 ani de service cu generatoare dar cu motoarele de barci sunt foarte tanar, am doar doua veri.
Detin un bj25eeub care cu siguranta a fost modificat, in schema apare ca avand solenoidul de shoc actionat de presiunea din carter, la al meu solenoidul este electric si stutul prin care lua presiune a ramas liber, pe acolo sufla benzina. I-am pus un furtunel si l-am adus in fata clapetei de shoc. toate bune si frumoase dar daca merg mai mult de juma de ora la relanti si il opresc se ineaca si nu mai porneste decat dupa o ora.
Sa il astup?