Cap Compas

Pe ape => Resurse => Legislatie => Subiect creat de: cristizz din Martie 01, 2017, 07:51:33 AM

Titlu: Turcia - procedura intrare pe mare in zona Istanbul
Scris de: cristizz din Martie 01, 2017, 07:51:33 AM
Un articol care descrie exact cum si unde se procedeaza pentru a obtine Transit Log-ul:

https://maringret.wordpress.com/cn_cruisingnotes/cn_turkey/cn_transit-log-new/
Titlu: Re: Turcia - procedura intrare pe mare in zona Istanbul
Scris de: ghrt din Martie 01, 2017, 06:03:00 PM
Te bate vreun gând?
Titlu: Re: Turcia - procedura intrare pe mare in zona Istanbul
Scris de: cristizz din Martie 01, 2017, 07:00:00 PM
Citat din: ghrt din Martie 01, 2017, 06:03:00 PM
Te bate vreun gând?

;D Asa sper ...
Titlu: Re: Turcia - procedura intrare pe mare in zona Istanbul
Scris de: pauli din Martie 02, 2017, 01:53:15 PM
interesante informatii, multumesc. Din cate vad pe harta Atakoy pare marina pentru inbound spre marea Neagra dinspre Egee. Stiti cumva care ar fi prima marina pentru outbound venind de la bulgari spre Egee?
Titlu: Re: Turcia - procedura intrare pe mare in zona Istanbul
Scris de: ghrt din Martie 02, 2017, 02:43:53 PM
Pentru Bulgaria -> Egee este tot Atakoy. Nu exista alta marina mai apropiata de granita. Practic ai Atakoy intrare si Canakale ieşire. Vezi "port of call in Turkey". Dar stai să vizitezi Istanbulul astfel încât să merite costul?
Titlu: Re: Turcia - procedura intrare pe mare in zona Istanbul
Scris de: cristizz din Martie 02, 2017, 02:45:00 PM
Din cate stiu Atakoy este primul si singurul Port of entry din zona Bosforului, in situatia in care intri in Turcia, deci nu ai Transit Log. Daca ai Transit Log si vrei sa iesi se pare ca mai este varianta Fenerbahce/Kalamis Marina pe malul estic, vis a vis de Atakoy. Gurile rele zic ca Atakoy e scumpa, iar Fenerbahce exorbitanta.
Alte Port of entry mai sunt la Marea Neagra, dar substantial mai departe decat acestea (http://www.noonsite.com/Countries/Turkey (http://www.noonsite.com/Countries/Turkey) de vazut porturile cu *)
Titlu: Re: Turcia - procedura intrare pe mare in zona Istanbul
Scris de: ghrt din Martie 02, 2017, 04:02:34 PM
Porturile de intrare sunt şi de ieşire. La Istanbul a rămas doar Atakoy, mai demult era o marină şi pe malul asiatic. Dacă ieşi accidental din TR poţi să predai transit logul la primul consulat, însă rişti să nu mai îţi permită intrarea pe viitor.

Atakoy taxează în funcţie de barcă şi de numărul de persoane de la bord plus consumul de apă (la tonă) şi de curent electric (la kwh, preţ foarte mic). Cu o barcă sub 7 metri şi 3 persoane a fost 65€ per noapte, apa gratis (30-40 litri) şi curentul nesemnificativ. Ca servicii e o marină decentă.
Titlu: Re: Turcia - procedura intrare pe mare in zona Istanbul
Scris de: deltasub din Martie 02, 2017, 09:16:30 PM
Va salut, cunoaste cineva informatii privind tranzitarea celor doua stramtori fara  a se face intrarea in Turcia. Se poate opri intr-un port oarecare de pe traseu in caz de vreme rea, pentru aprovizionare cu combustibil sau reparatii neprevazute? Multumesc
Titlu: Re: Turcia - procedura intrare pe mare in zona Istanbul
Scris de: Florio din Martie 02, 2017, 09:31:18 PM
Citat din: deltasub din Martie 02, 2017, 09:16:30 PM
Va salut, cunoaste cineva informatii privind tranzitarea celor doua stramtori fara  a se face intrarea in Turcia. Se poate opri intr-un port oarecare de pe traseu in caz de vreme rea, pentru aprovizionare cu combustibil sau reparatii neprevazute? Multumesc

Știm că orice caz de distress, primează. Se anunță situația prin radio, către autorități.
Experiența practică spune și ea că da, este posibil. Acum doi ani, Constantin cu Bananec Blues, a trebuit să acosteze cu probleme la motor, chiar înainte de a intra în Bosfor, într-un portuleț. Au luat legătura cu paza de coastă și au fost escortați în incinta portului, până a doua zi când s-a putut repara problema.
Titlu: Re: Turcia - procedura intrare pe mare in zona Istanbul
Scris de: radu_d din Martie 03, 2017, 08:06:43 PM
In octombrie, cand am mers cu barca mea din Mangalia in Sitonia, nu am facut intrarea in Turcia.
Cu toate acestea nu ne-a impiedicat nimeni sa intram in Atakoy marina la o realimentare dupa care ne-am continuat traseul.
Nu as fi avut nicio problema, ca skiper, sa intru in primul port daca m-as fi simtit in pericol cu sau fara acte de intrare.
Cand vremea s-a inrautatit in Marmara cum apare in videoclip

https://www.youtube.com/watch?v=TTYquMTpnDc&feature=youtu.be (https://www.youtube.com/watch?v=TTYquMTpnDc&feature=youtu.be)

problema intrarii pe hartie nu a fost pe lista noastra.

Mai mult, de cand, am plecat din Mangalia si pana am ancorat in Mirinia, Grecia NU am fost apelati radio de nicio tara in vederea identificarii.

Probabil eticheta pusa pe noi la plecarea din Mangalia si sistemul digital de urmarire-cooperare Marea Neagra etc si-au facut treaba.

PS: In noiembrie, am plecat din Sitonia in Mirinia sa fac iesirea din Grecia din cauza problemelor birocratice. Am ajuns la 06 dimineata si in cateva ore marea a fost grad 7-8 Beaufort. Ancorat in Mirinia mi-a rupt 2 parame , cate una in pupa- prova, norocul meu  chior fiind ca le dublasem mecanic, involuntar!
A urmat un somn de lemn dupa 14 ore de sailing in conditii grele continuat cu vizita la capitania portului.

Desi am facut iesirea din Grecia ofiterii din Port Police (capitanie) nu mi-au permis iesirea pe mare 24 de ore si mi-au repetat interdictia de iesire pana cand s-au lamurit ca am inteles mesajul (oricum nu voiam sa plec).
Luni dimineata am reluat procedura de iesire din Grecia cu politia de frontiera greaca (care nu lucreaza sambata-duminica  :) ) dupa care ofiterii de tura de la Port Police m-au pus sa semnez o declaratie pe propria raspundere ca pot ajunge singur cu nava pe continent avand in vedere ca am reclamant defectiunile autopilotului.  Reintrasem in Grecia ...lol
Titlu: Re: Turcia - procedura intrare pe mare in zona Istanbul
Scris de: pauli din Martie 03, 2017, 08:18:50 PM
Imi poate da cineva un link legat de ce inseamna acest transit log si cat de obligatoriu este? cu alte cuvinte daca plec din Bulgaria spre Egee e obligatoriu sa opresc in Atakoy sau oricare alta marina din Turcia pentru intregistrare (urmand procedura destul de complicata descria in linkul de mai sus) sau pot trece direct?
Titlu: Re: Turcia - procedura intrare pe mare in zona Istanbul
Scris de: radu_d din Martie 03, 2017, 08:21:03 PM
Nu este obligatorie intrarea in Turcia, mai citeste inca o data raspunsul meu k l-am modificat. Intri oricum in Atakoy si alimentezi..Noi am stat 4 ore ancorati la dana dupa care turcii de la pompe ne-au facut vant
Titlu: Re: Turcia - procedura intrare pe mare in zona Istanbul
Scris de: radu_d din Martie 03, 2017, 08:22:37 PM
Distanta de la canulul de trecere pana la dana de realimentare de la Atakoy este de aprox 200 m. Te duci pe directia marinei si nu are treaba nimeni cu tine. Altfel ne intrebau baietii de la pompe de tranzit log daca eram primii in situatia de a nu avea.
Titlu: Re: Turcia - procedura intrare pe mare in zona Istanbul
Scris de: radu_d din Martie 03, 2017, 08:27:26 PM
Daca vii invers, din Egee si vrei intrare in Turcia, rezolvi cu tranzit log-ul in Chanakale. Am dat personal telefon si am vb cu cei din marina care au confirmat ca e politia de frontiera langa ei si faci imediat tranzit log-ul.
Zvonurile sunt de 300 euro intrarea 300 iesirea -prin agent
Titlu: Re: Turcia - procedura intrare pe mare in zona Istanbul
Scris de: cristizz din Martie 03, 2017, 09:21:00 PM
Citat din: pauli din Martie 03, 2017, 08:18:50 PM
Imi poate da cineva un link legat de ce inseamna acest transit log si cat de obligatoriu este? cu alte cuvinte daca plec din Bulgaria spre Egee e obligatoriu sa opresc in Atakoy sau oricare alta marina din Turcia pentru intregistrare (urmand procedura destul de complicata descria in linkul de mai sus) sau pot trece direct?

https://www.sailinturkey.com/faqs/#details-1-7 (https://www.sailinturkey.com/faqs/#details-1-7)
A transit log is your sailing permit whilst in the Turkish Waters cruising area during your charter dates.  It must be returned at the end of each charter in order for the Harbour Authorities to issue a new transit log for the following charter.
Titlu: Re: Turcia - procedura intrare pe mare in zona Istanbul
Scris de: ghrt din Martie 03, 2017, 11:33:32 PM
Transit logul nu este necesar la trecerea prin Bosfor, Marmara şi Dardanele. Trecerea este guvernată de Convenţia de la Montreux şi nu are treabă cu legislaţia turcă. Trebuie să arborezi pavilionul galben Q la cruceta tribord, sub steagul turcesc.
În rest, în Orient a la legere. Nu coborâ la ţărm când sunt nave ale pazei de coastă turceşti în zonă. Amenda e parcă de vreo 600€. În Atakoy poţi opri oricând, că e port de intrare. Trebuie să îi apelezi pe VHF şi vine cineva să te ghideze. Nu e obligatoriu să faci intrarea oficială, am impresia că poţi staţiona 48 de ore pt reaprovizionare. Poţi ieşi în oraş, nu te controlează nimeni, oricum poţi să mergi singur să îţi faci formalităţile de intrare ;) Pavilionul cipriot grec şi cel grecesc îţi vor atrage o oarecare antipatie din partea grănicerilor.

În zona marinei Atakoy este zonă desemnată de ancoraj.

TL devine necesar dacă te plimbi în restul apelor turceşti. În zona de Egee poţi fi controlat şi la cardul de ape reziduale. În funcţie de litrajul rezervoarelor de ape negre şi gri şi de numărul membrilor de echipaj ai un număr minim de vidanjări. Pretext de şpagă.
Titlu: Re: Turcia - procedura intrare pe mare in zona Istanbul
Scris de: pauli din Martie 03, 2017, 11:46:07 PM
poate nu am inteles eu bine..dar eu vreau doar sa tranzitez -fara sa opresc -apele turcesti plecand din Bulgaria cu destinatia Egee/Grecia cu propria mea barca.In conditiile astea mai e nevoie de tranzit log?
Titlu: Re: Turcia - procedura intrare pe mare in zona Istanbul
Scris de: cristizz din Martie 04, 2017, 12:20:47 AM
Daca doar tranzitezi nu ai nevoie.
A detaliat Gheorghita mai sus.
Titlu: Re: Turcia - procedura intrare pe mare in zona Istanbul
Scris de: pelicanul din Martie 04, 2017, 08:33:52 AM
Foarte interesant materialul si foarte buna ideea cu pozele cladirilor pe unde ai treaba. Mie nu mi-a dat prin cap sa fac asa ceva.  :)

Citeva precizari in plus fata de ceea ce au scris colegii:
-dupa cum a scris si ghrt la Atakoy poti opri 48 de ore fara formalitati; in acest timp, teoretic nu ai voie sa iesi in oras, dar dupa ce iti explica regulile, cel de la marina iti intinde cartela magnetica de la portile de acces; deci nu ai voie sa iesi dar ai cartela la dispozitie si esti pe barba ta! :)
- blue card-ul pentru tancul de fecale este obligatoriu; se elibereaza de catre marina si se cere la capitanie; nu conteaza ca barca nu are tanc de fecale cardul se elibereaza si apoi trebuie completat la fiecare citeva zile cu goliri a caror frecventa si volum depind de numarul de oameni din echipaj si de marimea barcii; daca barca nu are tanc de fecale se procedeaza turceste: se muta barca la cheul "blue card", se baga in apa linga barca furtunul vidanjei, se trag in vidanja 150 - 200 litri de apa de mare si apoi se taxeaza proprietarul barcii cu 20 euro si se completeaza pe blue card o golire. :)
- la Zeyport politia de frontiera ne-a cerut sa mergem cu barca acolo; in portuletul respectiv e aproape imposibil sa gasesti loc de acostare, sint valuri foarte mari de la siajul diferitelor salupe si remorchere si cheul este de beton, mult mai inalt decit barcile "normale"; deci e distractie mare de tot cu acostarea! :)
- cartelele de autobuz sint foarte utile, se pot cumpara si incarca de la niste automate aflate in majoritatea statiilor si pot fi folosite pe orice mijloc de transport in comun din Istanbul (autobuz, tramvai, metrou, "funikuler" si chiar ferry-boat peste Bosfor); la Atakoy se cumpara din cladirea ferry-boat-ului; la autobuz nu e o problema daca nu ai cartela,  poti sa platesti la sofer, in rest e obligatoriu.