Salut,
Am fost cu motorul (Honda BF20 din 2008) in service si mi-au spus ca am axul elicei stramb cu cativa milimetri (evident si o pala stramba,de la impact :'( ).
Este foarte putin sesizabil la ochi doar ca,atunci cand invart elica manual,se aude un zgomot.Pretul dat de ei a fost cam mare si momentan nu-mi permit.
Primul instinct este sa ma duc cu el la un strungar si sa-l repare dar,cum nu vreau sa-l "coafez" pentru vanzare ci vreau sa-l fac pentru mine,va rog sa ma directionati catre cineva care comercializeaza piesa respectiva,noua sau chiar si sh de la dezmembrari.Sau poate este compatibil alt ax de la alt motor....sunt dispus la orice varianta.
Va multumesc.
Cauti sh , sau il ,,fabrici" , e simplu pt un strungar ,ramane problema materialului...sau si mai mult a tratamentului termic ce se mai aplica , pt iesiri ocazionale au l as fabrica din material bun si tot inainte pana la prima trazneala ! ;),eventual un olc 45!
Apropo de elice lovita, pentru ca foarte multi dintre posesorii de barci, naviga pe Razelm , cei care ajung si pe la canalul 5, sa fie atenti la intrare. Pe mijlocul canalului, e adus de furtuni probabil, un pietroi ceva dur oricum, care daca ai norocul sa-l nimeresti mai ales pe cote scazute, sigur te lasa fara pale la elice. Recomand sa intrati pe stanga mult si atentie mare si la digul submers, e semnalizat partea dinspre lac printr-un par cu niste ceolofane legate in varf, ocoliti la 10-15 metri. Sunt un patit. Daca exista un topic aviz navigatorilor, il rog pe Vali sa mute postarea.
Citat din: teo pes din Martie 22, 2017, 12:05:02 PM
Cauti sh , sau il ,,fabrici" , e simplu pt un strungar ,ramane problema materialului...sau si mai mult a tratamentului termic ce se mai aplica , pt iesiri ocazionale au l as fabrica din material bun si tot inainte pana la prima trazneala ! ;),eventual un olc 45!
E greu sa imiti ce face japonezul ,la aceleasi standarde de tratamente termice ,strambatura ca strambatura ,dar acolo e un angrenaj asemanator cu grupul unei masini ,pinionul de atac care vine de sus in jos si pe orizontal 2 pinioane conice ,rulmenti dai dracu ,sunt cei mai ieftini ,Ce poate fi grav este ca un ax stramb poate compromite piesele care sunt montate pe el ?cand curbura axului este in sus ,cele 2 pinioane conice preseaza in pinionul de atac ,care e deasupra ,daca la piesele astea 3 ? cimentarea superficiala sa spart putin?, tot acest ansamblu e c-am compromis .doar superficial daca au sarit mici bucatele de ordinul milimetrilor ,mai ai curaj sa plec cu grupul ala tocmai in capatul deltei ? Citeam in iarna asta ,cred ca despre Honda ,ca axul care transmite puterea de la motor la cizma ,are o portiune mai subtire ,calculata special ,pentru a se rasuci putin la unele socuri, pentru ca astfel ,va exista o componenta care va prelua unele socuri mari ,astfel se salveaza elicii mari din inox ,pinioane sau chiar axe rupte.
Nu am nici-un sfat ,mai ales ca la honda ,un grup poate costa cat un motor sh la noi pe piata.Dar e un angrenaj dat dracu acolo.
eu am refacut un ax mare pentru un mercury 20 cp, 2t. facut la o firma mare cu prestanta, din material bun si cu tratamente termice aplicate profesional. am facut acest lucru pentru ca acest model de motor era vechi si nu se gasea aceasta piesa. rezultatul----dat la vasle in golful de la Ieselnita, langa Mraconia, pe furtuna, in Decembrie. Aventura s-a cam transformat in panica, am uitat sa scoatem si cisma motorului din apa , si am dat la rame ca niste bezmetici, cu motorul ca plugul dupa noi,pe valuri de juma de metru.
am invatat de aici ca:
- o piesa care este supusa la asa forte nu este de inlocuit DOAR cu una originala
- un motor cu asa o piesa realizata intr-un atelier, cat o fi el de profesionist, nu este de plecat departe cu el.
Asta este experienta proprie, si nu trebuie neaparat urmata de cineva.
Eu ma refeream de mers la strungar pentru a-l indrepta si nicidecum pentru a fabrica altul.Daca n-au fost in stare sa-mi strunjasca 4 distantieri pentru jante la masina,care sunt practic niste inele metalice,nu ma voi increde in ei sa-mi faca o piesa de la zero,si de asemenea finete.Dar de indreptat,ma gandesc ca sunt in stare,intrebarea fiind in acest caz....se poate indrepta???
Daca nu,este cineva pe acest forum care se ocupa cu dezmembrari si la care pot gasi un ax sh?
Sau cineva care vinde piese noi si-mi poate face o oferta de pret?
parerea mea este sa nici nu incerci sa il indrepti. Sunt forte si rotatii multe acolo, si ma indoiesc ca se va indrepta perfect. Cea mai mica abatere de la axa perfecta, va duce la distrugerea mai multor piese implicate in angrenaj(chiar si axul principal). Poate nu imediat, dar se va intampla. Internetul e sfant, cauta o cizma intreaga second hand, sau doar axul acesta. poti sa il gasesti si in afara tarii, si il iei prin posta, tot pe second hand.
mult noroc!
Am intrat pe desfasuratorul Honda BF20:
http://www.boats.net/parts/search/Honda/Outboard%20Engine/2007%20and%20Later/BF20DK0%20LHA/PROPELLER%20SHAFT%20PROPELLER/parts.html (http://www.boats.net/parts/search/Honda/Outboard%20Engine/2007%20and%20Later/BF20DK0%20LHA/PROPELLER%20SHAFT%20PROPELLER/parts.html)
Axul este reperul "9" din pagina de mai sus, si este aceeasi componenta pentru Honda BF8-9.9-15-20 dupa 2001 pana in prezent:
http://www.boats.net/parts/detail/honda/H-41161-ZW9-000.html (http://www.boats.net/parts/detail/honda/H-41161-ZW9-000.html)
Deci ai o plaja mare de cautare la dezmembrari. E un tip din Bucuresti/Voluntari care are anunturi pe Probarca folosind mai multi useri cu vand, dezmembrez, cumpar..
Si eu am avut axul stramb ,la varf avea o bataie de 1mm . L-am indreptat singur in strungul unui prieten.Axul se stramba in zona semeringului adica imediat dupa rulmentul cu ace deci in partea cu pinioanele el este drept. Cum ziceam ,l-am prins in universal exact pana la zona semeringului si cu un cric hidraulic sub el si ceasul comparator deasupra am reusit sa indrept nu de tot ca a mai remas o bataie de o zecime. oricum inaine era vizibila la ochi acum nu se observa. Eu il folosesc in continuare sper sa nu am probleme ,oricum cine stie cat o fi mers cu axul indoit fostul propietar..!?
https://www.youtube.com/watch?v=vxbxHPjBBm4 (https://www.youtube.com/watch?v=vxbxHPjBBm4)
Meserie ,bun clipul si usor de reparat ,dar curbura sa fie doar la exterior
Citat din: ionpescarul din Martie 25, 2017, 11:30:52 PM
Meserie ,bun clipul si usor de reparat ,dar curbura sa fie doar la exterior
De fapt cred ca la majoritatea socurilor nu foarte mari ,indoitura apare in partea din spate a axului ,in zona elicei ,,pentru ca partea din fata e rigidizata de rulmenti si pinioane ,aici totul depinde de tehnica tratamentului.
multi recomanda second hand , dar care sunt sansele sa iei tot o piesa indoita sau cu uzura mai mare? chiar asa mult costa nou?
ar fi interesant sa aflam cat costa unul nou. cred ca si al meu este bushit. :-\
Nou nu este foarte usor de gasit. Noi nu avem licenta ca sa-l putem comercializa si practic Honda va obliga sa luati doar din reprezentanta.
M-am uitat in ultima lista de preturi de la ei pe care o aveam (2014), un ax al elicei pentru un Honda 20 CP aleator si costa 147.186 euro (fara TVA).
Seconda hand este o optiune, sigur gasesti ceva.
De indreptat nu stiu ce sa zic, daca nu este perfect atunci va face joc si in curand vei avea nevoie si de pinioane. In Bucuresti noi lucram cu un fel de super mecanic (Boboc Sorin 0724.302.604) ce are un atelier foarte dotat (Calusei nr 27), omul are si scule si experienta dar iti dai seama ca nu o sa fie la fel.
Mai mult din pacate nu stiu cum sa va ajut.
eu pentru yamaha 20 cp, 4t, cocosat am nevoie de axul mic. se gaseste nou, la pret de catalog?
multumesc.
Citat din: bbl81 din Martie 27, 2017, 03:30:17 PM
eu pentru yamaha 20 cp, 4t, cocosat am nevoie de axul mic. se gaseste nou, la pret de catalog?
multumesc.
Se gaseste fara probleme (http://motoarebarci.ro/ax-elice-yamaha-9.9-15-cp.html). Ideea e sa ne dai datele complete de identificare a motorului pentru a verifica exact compatibilitatea.
@mbro-am gasit axul nou, urmeaza sa duc motorul in service sa vedem daca ii doar elicea pocnita sau este si axul afectat.
Citat din: peb5 din Martie 24, 2017, 03:55:05 PM
Am intrat pe desfasuratorul Honda BF20:
http://www.boats.net/parts/search/Honda/Outboard%20Engine/2007%20and%20Later/BF20DK0%20LHA/PROPELLER%20SHAFT%20PROPELLER/parts.html (http://www.boats.net/parts/search/Honda/Outboard%20Engine/2007%20and%20Later/BF20DK0%20LHA/PROPELLER%20SHAFT%20PROPELLER/parts.html)
Axul este reperul "9" din pagina de mai sus, si este aceeasi componenta pentru Honda BF8-9.9-15-20 dupa 2001 pana in prezent:
http://www.boats.net/parts/detail/honda/H-41161-ZW9-000.html (http://www.boats.net/parts/detail/honda/H-41161-ZW9-000.html)
Deci ai o plaja mare de cautare la dezmembrari. E un tip din Bucuresti/Voluntari care are anunturi pe Probarca folosind mai multi useri cu vand, dezmembrez, cumpar..
Multumesc frumos.Cred ca deja am incercat la persoana respectiva,fara succes din pacate.
Citat din: Betto din Martie 25, 2017, 10:14:57 PM
https://www.youtube.com/watch?v=vxbxHPjBBm4 (https://www.youtube.com/watch?v=vxbxHPjBBm4)
L-am vizionat.Tocmai de asta nu vreau sa-l duc in service.Ca e posibil sa-l indrepte si sa-mi ia banii pe unul nou ;)
Citat din: timberland0910 din Martie 26, 2017, 09:10:48 PM
multi recomanda second hand , dar care sunt sansele sa iei tot o piesa indoita sau cu uzura mai mare? chiar asa mult costa nou?
Oferta de la service pentru ax nou era de 140 euroi,manopera inclusa (sau cred ca era inclusa).
Am mai primit o oferta de la Marina Tulcea de 800 RON doar piesa.
Citat din: siad din Martie 29, 2017, 05:03:39 PM
Multumesc frumos.Cred ca deja am incercat la persoana respectiva,fara succes din pacate.
L-am vizionat.Tocmai de asta nu vreau sa-l duc in service.Ca e posibil sa-l indrepte si sa-mi ia banii pe unul nou ;)
Oferta de la service pentru ax nou era de 140 euroi,manopera inclusa (sau cred ca era inclusa).
Am mai primit o oferta de la Marina Tulcea de 800 RON doar piesa.
multi recomanda second hand , dar care sunt sansele sa iei tot o piesa indoita sau cu uzura mai mare? chiar asa mult costa nou?
La un motor care costa de nou peste 3000 euro ..140 eur axul e decent pretul
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Am vizionat si eu clipurile video cu indreptatul axului si sincer nu stiu ce sa cred ,va explix acum de ce. Am un motor yamaha 15cp de prin anii "80 tras de el lovit pe toate partile binenteles si cu axul stramb.Am zis hai sa incerc o indreptare bazata pe ce am vazut in filmulete. nu am acel tip de cric hidraulic si oricum mi se pare greoi de montat si lucrat cu asa ceva la un motor mic ,asa ca am confectionat presa din imagine care in partea dinspre talpa de fier se invarte intr-un rulment axial (altfel este greu de rasucit) care vine montat pe placa antiventilatie iar acel surub pe axul elici.Atentie nu pe capatul filetat (ca in filmulete)deoarece partea filetata este mai subtire ca si axul si eu sunt convins ca dace se impinge de acolo se indoaie acea parte nu se indreapta axul ,asa ca am impins din varful partii canelate. Folosind ceasul comparator exact ca in filmulete am reusit sa aduc axul intr-o toleranta de doua sutimi(dupa incercari repetate) adica exact toleranta data de manualul de reparatie .Acum sa explic de ce am indoieli in legatura cu filmuletele. In filmari cand se trece la indreptare se preseaza axul si ceasul comparator face cam o tura si un sfert sau jumate dupa care revine se fac masuratori si tot asa pana indreapta de tot. La mine ca sa indrept axul a trebuit sa presez pana ce ceasul comparator a facut 5 ture jumate ca sa se indrepte ceva ceva axul. Poate axul din filmari sa nu fie asa otelos...nu stiu .