Buna ziua,
Am petrecut cateva zeci de ore pe net cautand un model de barca potrivit pt cerintele mele si in principiu m-am cam oprit asupra modelelor din titlu.
Barca o luam pt pescuit in special, pe Dunare si Delta, atat la crap si somn, cat si la stiuca, pentru 2 persoane, si in principiu as vrea sa o luam noua, sau in stare foarte buna. Avand in vedere interzicerea camparii in Delta, ne-am gandit ca nu ar fi rau sa si dormim pe aceasta barca, fie sub o "cabina" realizata din prelata speciala pe cadru metalic (stil bimini-top), fie intr-un cort Quechua 2 secunde (Decathlon). Pentru aceasta ultima functionalitate, balanta se inclina evident inspre barca Hiros Yacht 5.0 Fish, avand bancheta centrala extrem de usor de indepartat. La Romcraft 500 si Black Sea Fishing nu stiu cum s-ar putea improviza un loc potrivit cat de cat de dormit pt 2 persoane.
Ce puteti sa-mi spuneti despre plusurile si minusurile celor 3 ambarcatiuni? Ca si diferenta constructiva a cocilor HY-ul este catamaran, si din ce am inteles, in conditii de valuri mari "sare" pe val, nu il taie ca celelalte 2. Cu ce m-ar deranja asta? Unul din aspectele care m-au deranjat la majoritatea barcilor cu care m-am dat au fost ca cel de la mansa se uda uneori foarte tare in conditii de vant si barca incarcata cu 3 persoane si echipament de cort. Ce ma ingrijoreaza oarecum este bordul liber (cred ca asa se numeste distanta intre suprafata apei si marginea superioara a barcii), care la Romcraft este 40 cm (oricum destul de mica), la Black Sea cred ca este mai mare (e facut pt cizma lunga) insa nu stiu cat este la HY (facuta pt cizma scurta la fel ca Romcraft-ul).
Un lucru foarte important pentru mine este glisarea lor pe aceeasi motorizare. Din punct de vedere al dimensiunilor constructive barcile sunt apropiate, iar greutatea data de producatori este de 170 kg in cazul Romcraft 500 si HY 5.0, iar Black Sea-ul are 200 kg.
Noi avem un Johnson de 15 CP cu cizma scurta in 4T, si am vazut un filmulet postat pe youtube cu HY-ul care gliseaza cu 4 adulti "zdraveni" cu un suzuki de 15 in 4T (deci similar cu motorul meu). Black Sea-ul stiu ca gliseaza cu 4 persoane cu motorul meu (am testat-o). Nu stiu daca Romcraft-ul 500 se poate lauda cu aceeasi performanta. Aveti idee? Exista filmulete? eu am incercat sa caut pe youtube, dar fara succes.
Cunoasteti vreun posesor de Romcraft 500 cu 15 CP sau 20?
Ce ma sfatuiti sa achizitionez? Credeti ca exista si alte ambarcatiuni ce merita interes? Mentionez ca am exclus deja barcile Laguna, Bratesul, Lotus, Pescarus, Egreta, Cirus Plast, Corsar, Serami Tim, Temerar, nu neaparat din cauza calitatii acestora, ci a faptului ca nu raspund tuturor cerintelor mele.
Ma intereseaza pareri doar din partea celor care cunosc direct aceste ambarcatiuni (le-au avut, testat, vazut in actiune) sau indirect avand informatii reale si sincere de la persoanele din prima categorie.
Va multumesc anticipat!
Salut Sorin,
pentru pescuit "multispecie" modelul vizat de tine este probabil una dintre cele mai bune optiuni. Pentru camparea pe barca, cea mai simpla varianta este cu un cort, deoarece un coviltir e mai laborios de instalat si demontat. Cred ca orice barca din categoria asta stropeste carmaciul daca e vant lateral, totusi, datorita formei , s-ar putea sa ai o surpriza placuta cu o coca tip catamaran. Barca e mare, lata, se va urca pe val daca nu exagerezi.
Motorasul cred ca e cam la limita , 100+100 2 pasageri(scuzati aproximarea, daca e gresita :D) +50 motor+ 200 barca/benzina/ancora = 450 kile, adica....probabil ca va glisa ca porcul, spre deloc, daca vrei sa iei si alt bagaj in afara de portofel.
Cred insa ca aceeasi hiba o vei avea si pe blacksea/romcraft, astfel incat o motorizare mai potrivita e minim 20 (25 colantat ?:D)
Spor
Salut,
Experienta mea este mult limitata fata de cea a altor persoane de pe aici dar voi incerca sa impartasesc tot ce pot din ea.
Citat din: sorinc din Mai 12, 2017, 08:56:25 AM
Buna ziua,
A La Romcraft 500 si Black Sea Fishing nu stiu cum s-ar putea improviza un loc potrivit cat de cat de dormit pt 2 persoane.
Exista o modalitate pe care am vazut-o la niste pescari pe Dunare,foarte ingenioasa,dar la care din pacate nu am facut poze.Oamenii aveau confectionata o "podea" din 4 piese,pentru a putea fi transportata usor,si care asamblata peste cele 3 bancute ale barcii,forma un pat.Cu o prelata de stationare mai inalta si o saltea gonflabila,aveau un veritabil cort plutitor ;).
Citat din: sorinc din Mai 12, 2017, 08:56:25 AM
Ca si diferenta constructiva a cocilor HY-ul este catamaran, si din ce am inteles, in conditii de valuri mari "sare" pe val, nu il taie ca celelalte 2. Cu ce m-ar deranja asta?
Deranjul ar fi generat de zdruncinaturile cauzate de impactul barcazului cu valul.Pe valuri mari experienta ar fi un pic infricosatoare(caz in care se recomanda viteza de deplasament),iar pe valuri mici,zdruncinatul pur si simplu iti amesteca gandurile.Fiind catamaran ofera un plus de stabilitate in stationare dar nu cred ca-ti este necesara pentru pescuitul de crap sau somn.
Oricum,15 CP cred ca sunt cam putini pentru 3 persoane cu tot cu echipament,si sunt sceptic in privinta atingerii glisajului.
Numai bine!
Salut Sorin si bun venit pe capcompas.ro.
Eu voi fi momentan cam laconic, odata fiindca sunt pe fuga, si a doua oara fiindca nu sunt pescar (decat profesionist :) ).
Desi nu e intotdeauna posibil, cel mai bun lucru e sa faci cate o proba cu barca dorita pe apa. In felul asta vei obtine raspuns la majoritatea intrebarilor.
Pe de alta parte, si mie mi se pare mica motorizarea de 15 cai pentru necesitatile mentionate. Cred ca mai degraba s-ar potrivi un 25 de cai colantat la 20, de exemplu un Yamaha in 2T / 2 cilindri, care e un super-motor. In conditiile de utilizare ca amator, diferenta de consum fata de 4 timpi nu e asa problematica, dar bineinteles depinde de frecventa iesirilor.
Despre comportamentul hidrostatic si hidrodinamic al barcilor mentionate ramane de povestit in continuare. Sunt sigur ca vor mai fi colegi care vor contribui la randul lor pe topic.
Va multumesc Sosoktm si Siad.
Am uitat sa specific ca planul este sa trecem la 20 CP cand prindem o ocazie buna.
Nu merg pe ideea de 25 colantat pt ca intr-o evolutie fireasca a lucrurilor, in viitor ma gandesc ca organele care verifica un motor pe apa, vor verifica seria lui si in secunda 2 afla adevarul.
Legat de greutatea noastra, eu sunt cat o oaie mai "zdravana" (66kg), iar amicul meu e pe la 75-80.
Black Sea-ul versiunea veche (aprox 130 kg constructiv) am testat-o cu motorul nostru de 15 CP cu 3 persoane si echipament de stiuca si glisa foarte bine si usor cu elicea originala de 9 pitch. Acum am luat una de 8 pt cand mergem cu bagaje (la dus si la intors spre/dinspre locul de campare), si una de 10 cand mergem doar la pescuit.
Astept in continuare cu interes raspunsuri noi la dilema (trilema :)) mea!
Multumesc.
Multumesc Vali!
Legat de 2T, la o iesire mai lunga apare in plus o canistra de benzina daca e mai mult de alergat, si nu neaparat consumul ar fi cel care deranjeaza, cat "deranjul" provocat de aceasta canistra.
Fiind din Bv trebuie toate carate dus-intors...
Clar ca proba pe apa e cea mai importanta, si se pare ca voi avea ocazia curand sa vad Black Sea-ul nou si poate si Romcraft-ul pe viu in actiune.
Eu am BlackSea Fishing si prietenul meu Romcraft.
Dar pt detalii te rog sa ma suni daca te grabesti.
0732017229
Marius
Experienta mea de 10 ani cu Romcraft este pozitiva, barca este un compromis bun pentru pescuitul in Delta, intre calitatile de glisare si cele de stationare. 15 cai sunt acceptabili pentru un stiucarit in 3 persoane, dar total insuficienti pentru o deplasare cu echipamente de crap de la Tulcea la Periprava. Noi avem un Mercury EFI de 25 cai si este taman bun. De campat si pescuit pe barca, merge in cel mult 2 persoane. Problema cortului am rezolvat-o foarte simplu cu o podina de lemn intre compartimentul prova si cel central, astfel am obtinut si un nou spatiu de depozitare umbrit. Am mai pus poza asta pe undeva pe forum, cu organizarea barcii la un pescuit/campat. In cazul asta am montat un pat de crapist cu un cort de o persoana de la Decathlon, dar merge si 2 Seconds!
Colegul si prietenul Bogdan (tox ) a amenajat in regie proprie un Romcraft super tare(podina intre chesoane si inchidere aproape totala si a dormit de multe ori in ultimii doi ani pe barca(mai ales on perioadele reci)si se declara f multumit.
Mai multe detalii poate va da el cand va avea ceva timp
Multumesc Marius pentru invitatia adresata prietenului tau Bogdan.
Astept cu interes postarea lui, si cine stie, daca am noroc poate pune si cateva poze :).
Salut,
Pot sa imi dau cu parerea numai despre Romcraft 500 pe care o si detin, cum au spus si colegii de forum 15CP este prea putin, cu 20CP 4T cu 2 persoane si ceva bagaj o sa te descurci. Sorin si Vali au spus deja si am sa repet si eu 25CP 2T colantat va face serviciu :)
Din pacate nu am poze recente cu inchiderea de pe barca dar am din momentul in care lucram la ea ca sa iti faci o idee. Am unit cele 2 chesoane din fata printr-un placaj de 6mm imbracat in epoxy, demontabil, sub care pun bagajele. Incap 2 persoane elegant sa doarma.
Eu unul ma declar multumit de ea si de amenajare, daca ar fi sa imi iau una noua as lua modelul mai "imbunatatit" M, din cate am auzit s-a mai lucrat un pic la partea de ranforsare. Poti sa suni la ei sa intrebi exact ce au intarit si care sunt diferentele.
Respect
Iti multumesc Bogdan (Tox) pentru postare. Informatiile postate de tine imi sunt foarte utile.
Peste aprox 2 saptamani, prietenul meu cu care doresc sa fac investitia va avea ocazia sa testeze BlackSea si sper ca si Romcraft.
Daca norocul ne surade si vor fi echipate cu 20 CP, cu atat mai bine, va fi exact testul de care avem nevoie!
Va voi tine la curent!
Salut Sorinc, eu am un romcraft 480 cu motor de 20 cp Mercury. Eu unul sunt multumit , daca urmaresti ecuatia : consum - viteza - timp de deplasare - greutate transportabila ...este chiar ok. Acum , ce sa zic , eu unul cam simt nevoia unui motor de 25-30 cp , când sunt incarcat cam cu 600 de kg si chiar peste , ma misc greu .... e drept ca nu am distanta mare de parcurs ....dar se simte când sunt incarcat. Cu dormitul pe barca ...de gneul asta ..nu stiu ce sa zic ....nu am incercat ...probabil ca se poate. Am vazut la Decatlon un pat pliant cu un cort montat chiar pe el ..mi se pare ceva foarte tare ..o sa imi iau si eu unul ....pe romcraft poti sa montezi pe varf o prelata si cred ca se poate sta sub ea ....dar nu stiu ce faci cu al doilea pasager ...mie mi se pare complicat tare ......cred ca mai bine mergi pe ideea unui pat cu cort ...Vad totusi ca TOX s-a aranjat frumos ....cred ca se pot gasi solutii....
Salut....ai grija cu patul cu cort.
Trebuie sa iei modelul cel mai.mare de pat ca sa stea cortul ok.Am avut si am returnat.....:)
Am detinut timp de trei ani Romcraft cu consola si motor de 30 cp.Am fost foarte multumit de ea atat ca glisare ,aproape instantanee ,viteza cat si stabilitate.Este o barca atent construita,mult mai bine finisata decat celelalte doua.Inconveniente la a mea au fost doua si anume faptul ca la stiuca era foarte greu de tras la rame,din cauza consolei si al doilea,datorita greutatii persoanelor si a" saritului ca din pod" in ea,capitonajul din plastic din interiorul barcii crapa.Am avut surpriza sa scot 20-30 litrii de apa din ea,apa patrunsa intre capitonaj si corpul barcii,fisurile fiind greu de observat.Din experienta iti spun ca desi camparea este interzisa in delta,toata lumea campeaza si foarte putini au probleme.Amenajarea unui cort pe barca,necesita materiale care au si ele o greutate ,plus doua-trei persoane si bagaje,cu 15 sau chiar 20 de cai,nu-mi pare a fi o alegere prea fericita .Inmatricularea unei barci(de care si eu am fugit odata )nu este asa o mare problema ,mai ales la o capitanie din Ardeal.Acolo este un capitan nu un birou specializat ca la Tulcea,Galati,etc,
Salut,stie cineva cum va arata noua barca Black sea fishing 510?
Am inteles de la constructor ca in aprox.30 zile se finalizeaza matrita.
Am vorbit zilele trecute la ei.Matrita noua va fi identica cu cea veche.
Pai si atunci de ce o schimba?Mai umbla putin la finisaje oare?
Asta ar fi posibil.
Pentru a o finisa mai bine nu trebuie sa schimbe matrita! Cred ca ei vor umbla si putin la forme ceea ce va duce la schimbarea ambelor matrite coca si partea din interior cu paiolul. Interesant de vazut ce fel va arata la final si atunci vom putea spune daca a fost asa sau nu.
Citat din: crysty din Iunie 24, 2017, 08:47:31 AM
Pentru a o finisa mai bine nu trebuie sa schimbe matrita! Cred ca ei vor umbla si putin la forme ceea ce va duce la schimbarea ambelor matrite coca si partea din interior cu paiolul. Interesant de vazut ce fel va arata la final si atunci vom putea spune daca a fost asa sau nu.
Asa o fi ca nu sunt meserias dar ma gandesc ca defectele matritei se regasesc(in oglinda)in coca.....
Salut,
am vazut ceva poze cu ea pe FB lui Mircea Barau(sulina)...am inteles ca acolo poate fi si vazuta...el e un fel de promotor/tester al barcii ;)...eu ma cunosc cu el de 15-20 de ani e un tip serios si tipicar...bineanteles ca tine cu ursul ;D
Salut tuturor,
Avand in vedere ca am deschis acest topic, cred ca se cade sa vin si cu un fel de mesaj "de incheiere".
In primul rand doresc sa multumesc tuturor pentru postari. In al doilea rand, vreau sa inchid "bucla" cu rezultatul acestei "trileme".
Noi am ales pana la urma HY 5.0 Fish. Sambata am iesit cu ea in probe pe unul din lacurile de acumulare de pe Olt. Imi cer scuze daca cu probele facute am deranjat cumva pescarii, am incercat sa fac probele departe de ei, in zona cea mai lata a lacului respectiv.
Configuratia "echipamentului" este urmatoarea: barca (170 kg) + motor 15 CP cizma scurta Johnson 4 timpi 2006 (48kg) + benzina (12kg). Total "echipament": 230 kg.
Motorul a fost dotat din fabrica cu elice de 9 pitch cu 3 pale. Anul trecut ni s-a stricat elicea (s-a forfecat cauciucul din interior). Am luat 2 elice Solas cu 3 pale. Arata oarecum diferit fata de cea originala, in sensul ca par dintr-o generatie mai inapoiata din pct de vedere al designului, deci banuiesc ca nu dau acelasi randament cu cea originala.
Conditii meteo pe toata perioada testelor: vant zero, apa oglinda, fara incretituri. Vitezele maxime prezentate mai jos au fost inregistrate cu acceleratia la maxim.
Testul 1: 4 adulti + 2 copii = total incarcatura 300 kg. Elice 8 pitch Solas. Intra repede in glisaj. Viteza maxima constanta 28 km/h.
Testul 2: Aceeasi incarcatura, cu elice Solas de 10 pitch. Intra in glisaj in aprox 10-12 secunde. Aceeasi viteza maxima constanta 28 km/h.
Testul 3: Incarcatura 70 kg (o persoana), cu elice Solas de 10 pitch. Viteza maxima atinsa pret de cateva secunde 39 km/h. Viteza maxima constanta 36-37 km/h.
Testul 4: Incarcatura 150 kg (2 persoane), cu elice Solas de 10 pitch. Viteza maxima atinsa pret de cateva secunde 35 km/h. Viteza maxima constanta 34 km/h.
Barca este f spatioasa, f stabila, sta bine in viraje la viteza mazima chiar si doar cu o persoana.
Astept parerile voastre cu privire la aceste teste si vitezele inregistrate.
Raspund cu placere intrebarilor daca exista.
S-auzim de bine!
salut
Si eu urmaresc aceasta barca inainte sa fi aparut dealerul din Romania si imi place foarte mult in ideea de a o echipa cu un motor de 40 cp. Problema mea a fost de comportament la valuri caci eu plec in delta de la Galati pe apa si am prins de cateva ori Dunarea foarte agitata drumul fiind un chin.
Este interesant un punct de vedere despre aceasta barca in viitor cand vei intalni valuri si te rugam sa ne tii la curent!
In rest, sa o stapanesti fericit si sa-ti aduca satisfactii!
desi cam tarziu, am sa imi dau si eu cu parerea despre Romcraft. Eu am modelul 480M, si cu motor de 20 cp, 4 timpi, merge foarte ok. 4 persoanesi 2 copii, cam 25 -maxim 30 km/h. motorul yamaha este foarte economic, deci nu voi schimba acest combo curand. mai urmeaza sa fac un bi-minitop si sa uunesc chesoanele central cu prova pt dormit.
https://www.youtube.com/watch?v=Vl4wj6m91rE (https://www.youtube.com/watch?v=Vl4wj6m91rE)
https://www.youtube.com/watch?v=lvV3HihumxM (https://www.youtube.com/watch?v=lvV3HihumxM)