Cap Compas

Ambarcatiuni => Motoare => Subiect creat de: bbl81 din Mai 12, 2017, 09:43:59 AM

Titlu: tuning yamaha cocosat
Scris de: bbl81 din Mai 12, 2017, 09:43:59 AM
se poate creste puterea unui Yamaha de 20 cp, 4t, cocosat,- la 25 cp? daca da, cum se face, cat este de sigura transformarea?
Titlu: Re: tuning yamaha cocosat
Scris de: peb5 din Mai 12, 2017, 11:19:25 AM
Yamaha 20 CP / 4 timpi, este acelasi cap motor pentru 15 si 20 CP cu capacitatea de 362 cmc.
In consecinta, nu se poate mari puterea.
Motoarele de F20 CP pana in 2006, cu capacitatea de 498 cmc, sunt identice cu F25
Titlu: Re: tuning yamaha cocosat
Scris de: bbl81 din Mai 12, 2017, 12:34:21 PM
:(

speram sa pot sa iau o barca mai mare, dar fara sa scgimb motorul. Re-calculare.
Multumesc
Titlu: Re: tuning yamaha cocosat
Scris de: Robby din Mai 29, 2017, 08:21:11 AM
Dar un F25 2006 poate fi dus la 30CP ?
Titlu: Re: tuning yamaha cocosat
Scris de: ionpescarul din Mai 29, 2017, 10:17:55 PM
Citat din: peb5 din Mai 12, 2017, 11:19:25 AM
Yamaha 20 CP / 4 timpi, este acelasi cap motor pentru 15 si 20 CP cu capacitatea de 362 cmc.
In consecinta, nu se poate mari puterea.
Motoarele de F20 CP pana in 2006, cu capacitatea de 498 cmc, sunt identice cu F25

Dar un Selva 15cp ,4 timpi ,362 cmc ,an 2006(dupa cum il vad e identic Yamaha ).Cum poate fi facut de 20 cp?
Titlu: Re: tuning yamaha cocosat
Scris de: peb5 din Mai 30, 2017, 10:14:32 AM
Se pare ca difera cam multe, conform desfasuratorului:
- Diferente in carburator;
- Axa cu came;
- CDI-ul.
Daca gasesti un carburator de 20 poti face o incercare sa vezi daca obtii cresterea puterii.
Titlu: Re: tuning yamaha cocosat
Scris de: ionpescarul din Mai 30, 2017, 10:56:47 AM
Citat din: peb5 din Mai 30, 2017, 10:14:32 AM
Se pare ca difera cam multe, conform desfasuratorului:
- Diferente in carburator;
- Axa cu came;
- CDI-ul.
Daca gasesti un carburator de 20 poti face o incercare sa vezi daca obtii cresterea puterii.

Multumesc mult
Titlu: Re: tuning yamaha cocosat
Scris de: ionpescarul din Mai 30, 2017, 11:00:30 AM
Citat din: peb5 din Mai 30, 2017, 10:14:32 AM
Se pare ca difera cam multe, conform desfasuratorului:
- Diferente in carburator;
- Axa cu came;
- CDI-ul.
Daca gasesti un carburator de 20 poti face o incercare sa vezi daca obtii cresterea puterii.
O benzina de 98 ,parca exista si de 100  probabil ii va prinde bine.
Titlu: Re: tuning yamaha cocosat
Scris de: Florio din Mai 31, 2017, 07:10:04 AM
Citat din: ionpescarul din Mai 30, 2017, 11:00:30 AM
O benzina de 98 ,parca exista si de 100  probabil ii va prinde bine.

M-am gândit și eu la a pune o benzină cu o cifra octanică superioara. Dar m-am întrebat dacă nu afectează negativ mersul și motorul în sine, atât timp cât el a fost gândit să funcționeze cu explozii de o anumită putere și noi forțăm nota :) .
Poate ne explică cei mai cunoscători a-i mecanicii.
Titlu: Re: tuning yamaha cocosat
Scris de: Alex1958 din Mai 31, 2017, 09:29:52 AM
Salut,
Nu sunt specialist in motoare dar am treaba cu benzina.
Uite ce scrie Wikipedia:
"La un motor cu raport de comprimare dat, folosirea unei benzine cu CO mai mică decât cea prevăzută prin proiect deformează diagrama indicată, micșorând randamentul indicat, și determină apariția detonației, distrugând motorul. Folosirea unei benzine cu CO mai mare decât cea prevăzută prin proiect deformează și ea diagrama indicată, micșorând de asemenea randamentul indicat, ducând la o risipă inutilă."
Deci benzina cu CO mai ridicata nu ajuta.
Titlu: Re: tuning yamaha cocosat
Scris de: ionpescarul din Mai 31, 2017, 10:10:59 PM
Multumesc nea Alex .dar barcagii nostri dvs .sau alti .ce cifra octanica folosesc la.4 timpi?
Titlu: Re: tuning yamaha cocosat
Scris de: DoiNomazi din Iunie 01, 2017, 01:21:54 AM
Citat din: ionpescarul din Mai 31, 2017, 10:10:59 PM
Multumesc nea Alex .dar barcagii nostri dvs .sau alti .ce cifra octanica folosesc la.4 timpi?

92 sau 93, ca de 94 gasesc greu si aici de 98 nu exista...

Desi se spune ca motorului de barca in 4T nu-i place etanolul, si exista statii de alimentare fara etanol separate de cele auto, la Tohatsu am bagat benzina din aceeasi canistra si de la aceeasi pompa de la care am alimentat si masina (10% amestec etanol)

Mergea bine si fara gretzuri si cu 92 si cu 93.

Astept sa vad daca mai porneste dupa doi ani de liniste.

La motoarele mari > 100CP de la barcile inchiriate am bagat doar benzina de motoare de barca fara etanol, de la statie de benzina a barcilor, ca mi-a fost mila de scula omului, chiar daca era de inchiriat.
Titlu: Re: tuning yamaha cocosat
Scris de: ionpescarul din Iunie 01, 2017, 07:04:57 PM
Multumesc pt informatie
Titlu: Re: tuning yamaha cocosat
Scris de: ionpescarul din Iunie 02, 2017, 10:33:12 PM
De 98  e ok?
Titlu: Re: tuning yamaha cocosat
Scris de: Alex1958 din Iunie 06, 2017, 01:11:45 PM
Salut!
Motoarele de barca functioneaza in regim de turatie superior celor de masina.
De aceea etanolul nu prea e recomandat, mai ales celor cu injectie.
Eu unul bag de 95 de la statiile auto (ROMPETROL) si, cand dau de greu, ce gasesc pe balta (Star 2000). Dar nu sar decat rareori peste 4200 rpm.
Benzina de la statiile auto de carburant are max 5% alcool, dar la pretul de azi al petrolului cred ca n-are alcool deloc. Desigur ca la Nomazi s-ar putea sa fie altfel, mai ales ca ei nu platesc accize, taxe de drum (Dunare, drum fara pulbere -in cazul nostru- da' tot marcam banu'!), supra- acciza de autostrazi (asta e chiar tare!), etc.
Si benzina de 98 e OK dar e pacat de bani.
Titlu: Re: tuning yamaha cocosat
Scris de: DoiNomazi din Iunie 06, 2017, 04:05:54 PM
Nu stiu cum reactioneaza motoarele de barca la CO 98, dar stiu ca "accizele" se platesc peste tot. O mare marte din pretzul platit la pompa este un rezultat al diverselor taxe.
Titlu: Re: tuning yamaha cocosat
Scris de: Alex1958 din Iunie 07, 2017, 08:42:55 AM
Pai la Romania cam 70% din pretul carburantului sunt taxe si accize. De aceea ajunge la 1 Euro plus/ litru.
La unchiul Sam de banii astia va luati un gallon. Si aveti si autostrazi....
La o iesire in delta mai mult de 50% din cheltuieli sunt carburantii barcii. La care platim si acciza de drumuri. Da' nu ma plang, se poate si mai rau!
Titlu: Re: tuning yamaha cocosat
Scris de: DoiNomazi din Iunie 07, 2017, 08:54:55 AM
Cand am ajuns eu in NY inca se mai gasea benzina cu 89 de centi galonu si vreo jumate din pretzul ala erau accize. Acu s-a linistit pe la $3+  galonu' da' acu' ceva timp intr-o vara mai nasoala, impingea spre $5.

Prin coclaurile verii asteia, la urgenta tre' sa platim si $3+ litrul de motorina si cand ai 8 purcelusi de hranit in nisipuri afanate cu presiunea din pneuri la jumate vreo 10-12 ore pe zi pare nasol...

Inca incerc sa gasesc o modalitate de a lua "la bord" 400 de litri de motorina, ceea ce ar insemna 6 canistre de 20 + cele doua rezervoare de cate 90 litri fiecare. Vor fi cateva plinuri de facut... asa ca ma alearga de pe acum cosmaruri cu accize... :)

Da' nu mai povestesc aici sa nu poluez topicu' omului...
Titlu: Re: tuning yamaha cocosat
Scris de: alexandru din Iunie 07, 2017, 01:41:04 PM
Dupa cum spunea si un coleg in posturile anterioare , CO mai mare nu aduce performante motorului , din contra poate provoca distrugerea lui prin aparitia detonatiei. Singura modalitate de crestere a puterii motorului dupa cum scrie si in literatura de specialitate este modificarea sistemului de alimentare ( mai precis adaptarea unu carburator de la un motor cu putere mai mare , atata timp cat motorul iti permite modificarile ,insa aceasta modificare  determina si cresterea consumului de combustibil ). O zi buna !
Titlu: Re: tuning yamaha cocosat
Scris de: Robby din Iunie 08, 2017, 09:04:35 AM
Pai, pentru un motor F25 yamaha, modelul anterior celui cocoșat, a făcut cineva un upgrade la 30 CP ? Se poate adapta un carburator de 30 ?
Titlu: Re: tuning yamaha cocosat
Scris de: alexandru din Iunie 08, 2017, 09:17:50 AM
Modelul yamaha f30 este in 3 cilindrii si 3 carburatoare in serie ,iar f25 este in 2 cilindrii cu un singur carburator , fiind imposibil de modificat  ;)
Titlu: Re: tuning yamaha cocosat
Scris de: Robby din Iunie 08, 2017, 09:28:18 AM
Mulțumesc Alexandru, m-ai linistit :D