Buna ziua,
Stie cineva care este procedura de inmatriculare in RO a unei ambarcatiuni construita in regie proprie?Bineinteles dupa planurile unui proiectant consacrat!
Multumesc anticipat pentru lamuriri.
Salut Cosmin, problema expusa de tine este dezbatuta in Ordinul Ministrului Transporturilor mr. 1079 / 2014:
http://lege5.ro/Gratuit/gqydcnruha/ordinul-nr-1079-2014-pentru-stabilirea-procedurilor-privind-evidenta-si-inmatricularea-ambarcatiunilor-de-agrement-conditiile-tehnice-si-incadrarea-cu-personal-navigant-a-acestora-si-avizarea-operator (http://lege5.ro/Gratuit/gqydcnruha/ordinul-nr-1079-2014-pentru-stabilirea-procedurilor-privind-evidenta-si-inmatricularea-ambarcatiunilor-de-agrement-conditiile-tehnice-si-incadrarea-cu-personal-navigant-a-acestora-si-avizarea-operator)
Treaba cu regia proprie e tratata in art. 3, unde se vede ca e cam mare birocratia si cheltuiala. Iar despre planurile designerului, e posibil sa trebuiasca "traduse" in ISO, fiindca ANR lucreaza exclusiv dupa ISO pe parte de documentatie tehnica la ambarcatiuni. Deci inca o cheltuiala substantiala si cu documentatia ISO.
Asa ca poate e mai bine sa te gandesti la un pavilion strain (din UE), fiind mult mai lejera treaba. Sunt situatii cand si inmatricularea in tara e avantajoasa, asa ca ramane sa ne mai povesteasca cine mai are experienta pe partea asta.
Buna ziua,
Treaba cu pavilionul strain este cu dus si intors.Exact ca si cu numerele de BG.Nu pot sa o iau in considerare.
Revenind la cele spuse de colegul Timberland nu cred ca este asa simplu.
Imi aduc aminte ca actele necesare pt inmatricularea unei barci construite in US au fost de cosmar.Am avut nevoie de certificatul de origine si toate contractele de vanzare-cumparare ale proprietarilor anteriori,declaratii vamale etc.
Nu cred ca ma duc cu un contract si gata.
Poate altcineva care a incercat ne poate lamuri.
Multumesc
Sent from my iPhone using Tapatalk
Pai o barca luata neinmatriculata din italia ,anglia , olanda tu vei avea doar contract intre tine si cetateanul din tara respectiva ...La fel si la remorci . rulote .peridoc din anglia si RAR ul ti le inmatriculeaza in baza cv ..or fi astia de la Anr mai cu coarne...eu ti-am spus calea cea simpla.. Da un telefon la orice capitanie si pune urmatoarea intrebare ''Am o barca adusa din Anglia si am doar contract ,cum o putem inmatricula la cerere?'' Vei fi surprins de raspuns 😉
cred ca si cu barcile este la fel ca si cu remorcile...etc:
exemplu real:
peridocul adus de mine din Anglia, a fost cam greu de inmatriculat si se dovedea chiar imposibil. RAR-ul din Timisoara avea pretentii mai inalte, in alte orase se inmatricula mult-mult mai usor. Dupa cateva telefoane, s-a mai indulcit relatia cu domnii inspectori, si totul a fost rezolvabil.
Mult noroc!
Citat din: Cobar din Mai 16, 2017, 09:47:40 AM
Imi aduc aminte ca actele necesare pt inmatricularea unei barci construite in US au fost de cosmar.
Asa se intampla cand e vorba de barci din afara spatiului UE. Asta deoarece pentru inmatriculare este la fel nevoie de conformitatea cu ISO.
Cred ca si solutia lui Timberland e buna, acum depinde la cine nimeresti ;).
La peridocuri e exact invers, e foarte greu de inmatriculat un peridoc de afara fara acte, dar daca declari ca l-ai facut in regie proprie, se omologheaza imediat la RAR. Dar si aici bineinteles ca depinde peste cine dai ...
asa este Vali. La peridoc a trebuit sa fac proiect, si am declarat ca este in regie proprie, si mi-au pansonat o serie pe el.
La peridocul inmatriculat de noi doar cu contract ne-a facu carte si am stat 2 luni pe numere rosi pana a venit ceva raspuns de la interpol ca nu e dat furat in UE.. Cu acea hartie am facut inmatricularea definitiva la politie
Barcile de peste 30 picioare nu se inmatriculeaza obligatoriu si in alte tari?Va rog scuzati ignoranta.
Iti scuzam ignoranta , dar nu ai specificat ce lungime are barca...
Citat din: Cobar din Mai 16, 2017, 01:35:40 PM
Barcile de peste 30 picioare nu se inmatriculeaza obligatoriu si in alte tari?Va rog scuzati ignoranta.
In alte tari nu stiu cum este,dar in Romania stiu ca se inmatriculeaza o lungime >7m.
30 ft = 9.14 m (google)
Poti incerca cu un costructor de barci asemanatoare cu a ta sa faci ceva acte,sa-i platesti omului TVA-ul..etc etc.Probabil ca astea-ti vor facilita inmatricularea.
Mult succes.
In Olanda se inmatriculeaza barcile in urmatoarele cazuri:
- lungime mai mare de 24 m
sau
- viteza constructiva mai mare de 7 noduri
sau
- barca este folosita pentru activitati comerciale (pescuit, turism, etc)
sau
- la cerere, inclusiv pentru cetateni sau rezidenti din orice tara UE.
La tine se aplica ultimul punct. Ce barca de 30 de picioare vrei sa construiesti? Esti sigur ca vrei sa faci asta? :)
Buna ziua,
Timberland - lungimea este specificata 30 feet.Ignorant dar nici chiar asa.
Pelicanul - Nicule asta vreau sa-mi dau seama.Inca nu am luat hotararea dar imi tot fac calculele pentru un catamaran de 31 de picioare.Tamar - Richard Woods.
Deci chiar nu vad in titlu sau in prima ta postare sa fie specificata lungimea.. Succes cu inmatriculatul