Salut,
Pe motorul meu sa montat incarcare de curand, pentru baterie. Problema este ca acasa l-am masurat, si scoate de la 25 volti pana la 120 volti, in functie de acceleratie. Masuratoarea este facuta pe borna +din motor si pe masa motorului pe pst de minus, fara a avea acumulatorul conectat. Cat ar trebuii sa scoata incarcarea in mod normal?
Incearca un aparat de masura cu ac. Trebuie acumulatorul conectat pentru ca sunt incarcatoare care citesc acumulatorul si ii furnizeaza tensiunea de prag. Mare atentie, pornesti motorul cu acu conectat si voltmetru si daca vezi tensiune mare opresti imediat. Eu am luat un capac de rombat in freza de nu mai stiam daca sa stau in knockout sau sa ma spal pe ochi.
Pai acumulatorul ii nou, nu as vrea sa il prajesc.
.Nu poti masura tensiunea fara acumulator,sau poti sa o masori dar este irelevanta.Motoarele de barca de puteri mici nu au alternator ca sa poti controla tensiunea de incarcare ci au un simplu magnetou care livreaza curent in functie de turatie dar curentul nu aste asa de mare asa ca tensinea se stabilizeaza pe baterie.Un acumulator absoarbe curent de incarcare cu atat mai mult cu cat tensiunea pe ea este mai mare asa ca tensiunea pe acumulator se stabilizeaza undeva la pragul dat de relatia puterea magnetoului si puterea in amperi a acumulatorului.Daca la turatie maxima tensiunea pe acumulator depaseste 15v trebuie sa alegi un acumulator de amperaj mai mare.La un motor de 50 hp eu am un acumulator de 55A si niciodata nu s-a supraincarcat.Bineinteles,daca mergi mult cu motorul si nu folosesti deloc curent din baterie o sa ajungi sa supraincarci bateria .Daca ai baterie pe barca este bine sa montezi si un voltmetru ca sa poti monitoriza starea acumulatoruluiScuza-ma din viteza am scris si baterie si acumulator,bineinteles ca m-am referit doar la acumulator.Nu am inteles daca cine ti-a montat incarcarea a folosit piese originale,daca a montat si bobina de sub volanta sau doar redresorul .
Pai de ce nu pui un integrat stabilizator de tensiune cu un radiator pe el, inainte de baterie? Se gasesc si niste montaje mai destepte reglabile, tensiunea de intarare cred ca e max 30v, la iesire daca iei reglabil ai undeva intre 12 si 15v..
Deci montez acumjlatorul, si dupa aceea masor. Ok, asa o sa fac, revin cu detalii. Bobina cred ca o aveam. A montat doar transformatorul de curent din cc in ac. Piesa este originala, da.r luata de pe alt motor, deci nu este noua.
Ma scuzati ,am gasit acest topic apropiat de ideea mea ,am o baterie mica de la o alarma ,o pot folosi sa incarc telefonul sau tableta in barca ,
Nea Paune ,lasane cu bateria in pace.
Pana ne lasi uite si solutia :
O cutiuta unde bagi bateria,o priza de bricheta auto montata pe ea si un incarcator auto pentru telefon;
Apoi mai faci un cablu cu cate un stecher la fiecare capat (pentru acelai tip de priza); Din cand in cand mai pui cu mare grije la incarcat bateria de la priza brichetei; De prefert cu motorul oprit in prima treime a timpului alocat incarcarii.
Pa ca esti simpatic !
desi a trecut ceva timp, am uitat sa revin ciu coment- incarcarea functioneaza, incarca acumulatorul, nu sunt probleme.
este atat de util sa ai incarcare la motor, ca nu stiu de ce nu am facut lucrul acesta mai repede. motorul avea in el bobina care incarca, trebuia montata doar piesa de transformare a curentuluio-20 eur. am inteles ca majoritatea motoarelor sunt in aceasta situatie...