Salut!!! Am si eu nevoie de cateva sugestii pentru montajul unui rulment de presiune in cadrul unei liniii axiale la un velier... De fapt intreaga linie axiala este in proiect... Despre executie caut solutii... :) Multumesc mult!!!
cum linie axiala?
pune o schita.
Din punctul meu de vedere este vorba de intregul ansamblu de la reductor la elica. In principiu cred ca este vorba de axul portelica, tubul etambou cu subansamblurile aferente(presetupe, lagare, etc...). Din cate stiu exista un rulment de presiune care preia forta exercitata de elica pentru a nu fi directionata catre motor... Cu ceva timp in urma ma documentasem un pic si gasisem multe referinte dar ca de obicei cand ai nevoie nu mai gasesti nimic, nici macar idei...😊
Se ocupa cineva de astfel de montaj...???
Acest rulment de preluare al fortelor axiale se gaseste de regula in inversor-reductor.
Din ce am mai citit pe aici, cred chiar ca Vali a spus-o pe undeva, intr)adevar acest rulment se gaseste in reductor-inversor dar la modelele mai noi... Din pacate nu stiu cum sa verific existenta acestuia... O sa incerc sa vad daca gasesc ceva in cartea tehnica... Chiar si asa, nu cred ca ar fi ceva rau sa mai fie montat unul intermediar pana in inversor...
Sunt rulmenti radial axial oxcilanti; acestia au rolul unui rument obisnuit+ corecteaza eventuale erori de aliniere+preia fortele axiale de impingere +tractiune in cazul ansamblului linie axiala.
Iata o sugestie :
http://www.industrial-gp.ro/ro/produse/rulmenti-si-carcase/rulmenti-radial-axiali-cu-role-conice/rulmenti-radial-axiali-cu-role-conice-skf/rulmenti-radial-axiali-cu-role-conice-imperecheati-skf.aspx (http://www.industrial-gp.ro/ro/produse/rulmenti-si-carcase/rulmenti-radial-axiali-cu-role-conice/rulmenti-radial-axiali-cu-role-conice-skf/rulmenti-radial-axiali-cu-role-conice-imperecheati-skf.aspx)
http://www.industrial-gp.ro/ro/produse/rulmenti-si-carcase/rulmenti-axial-oscilanti-cu-role-butoi.aspx (http://www.industrial-gp.ro/ro/produse/rulmenti-si-carcase/rulmenti-axial-oscilanti-cu-role-butoi.aspx)
Aici iti poti forma o parere despre ceia ce iti trebuie.
Multumesc mult!!!
Nu stiu daca se preteaza la linia ta axiala;
Totusi uite ce am gasit :
https://www.olx.ro/oferta/lagar-32015-cu-interior-40-mm-complet-echipat-ID4yC3s.html#8c2073c705 (https://www.olx.ro/oferta/lagar-32015-cu-interior-40-mm-complet-echipat-ID4yC3s.html#8c2073c705)
Multumesc mult!!! Pare putin voluminos dar nu strica o intrebare, nu spune nimic de destinatia acestuia... Imi poate oferi cineva mai multe detalii referitoare la schita din photo... Am gasit)o mai demult dar cotele nu le pot depista
In ceea ce priveste etansarea am gasit si o solutie mai noua... https://store.pyiinc.com/collections/pss-shaft-seal Dezavantajul ar fi ca la fiecare 6 ani ar trebui schimbate oringuri si alte componente, toate incluse intr-un kit de intretinere...
Imaginea reprezinta o solutie clasica a ansmblului :propulsor(elice)-safran(carma)
Cred ca in textul care lipseste se dadeau limitele amplasarii acestora inte ele,si ele fata de corp.
Mai te uita si aici :
https://allpa-marine.com/drive/inboard-drives/propeller-shafts.html
Succces !
Multumesc mult!!! Sistemul prezentat de dvs. este asemanator dar mult mai complet... Din pacate trebuie sa adaptez ceva exact la necesitatile si caracteristicile ambarcatiunii mele... Daca poate cineva sa ma ajute cu cateva detalii referitoare la acele limite mi-ar fi foarte utile pentru a putea avea o vedere de ansamblu mult inbunatatita...
Am gasit..😊
http://www.fao.org/docrep/X0487E/x0487e04.htm (http://www.fao.org/docrep/X0487E/x0487e04.htm)
Bravoo !!!
Foarte interesant ;merita aprofundat;
Multumesc si eu.
Tot pe acolo, pe undeva există și planurile de construcție și documentația pentru o barcă de pescuit marin 7,5 - 12 m. Am să revin cu link-ul.
Si eu am avut probleme cu linia axiala. La iesirea axului spre elica este un cuzinet(Gudrich) pe care l-am facut din bronz grafitat, axul l-am schimbat cu unul nou din inox 316L ( am vrut sa cumpar unul de pe Ebay si am citit caracteristicile ), la iesirea spree motor mai are o bucse din grafit cred si presetupa cu salamastra care nu lasa apa sa intre in barca + reductia pentru racirea bucsei de grafit. La mine nu mai are acest sistem de racire, intra apa de mare pana acolo si atat. Apoi urmeaza cuplajul axului cu motorul - un cuplaj elastic , 2 flanse cu un disc din cauciuc intre ele. Urmeaza ce este cel mai greu, sa centrezi motorul pe acest cuplaj astfel incat sa fie in aceleasi planuri cu axul; ceas comparator, laine , etc. Am facut operatiunea asta de 3 ori si inca mai am de lucru! E spatiu mic la mine in velier.
Am mai vazut un sistem fara tub etambou, la iesirea din barca este un semering care nu lasa apa sa intre( este de la Volvo penta) si un lagar in afara pe coca, acest lagar este din cauciuc si am vazut la magazinele nautice.
Mult succes! Pe ce barca vrei sa faci acest sistem, cati cai are motorul?
Pentru a usura centrarea liniei axiale cu ansamblul reductor -inversor-motor se poate intercala unde se poate, un cap de planetara auto cu mult succes.
Ambarcatiunea este hn cuter de 9m... din pacate stau prost cu timpul si nu gasesc pe nimeni sa se incumete, asa ca trebuie sa ma ocup eu... am vazut un sistem nou, "PSS" de etansare a tubulii etambou la interior... ar fi ok, cred... principial la tubul etambou asigurarea agentului de ungere este asigurat de apa... Nu stiu ce ar merge intre tubul etambou si axul portelica, banuiesc ca un fel de bucsa pentru frictiune din bronz grafitat...
Intre tubul etambou si axul port elica se foloseste un cuzinet Goodrich (Goodrich cutlass bearing). Gasesti tot ce vrei la Vetus.
Reprezentant Vetus Galati 0744593593
https://www.vetus.com/vetus-locations (https://www.vetus.com/vetus-locations)
S-a mai discutat chestia asta aici: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,2409.msg42043.html#msg42043 (https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,2409.msg42043.html#msg42043)
Multumesc mult!!! Nu ma deranjeaza sa mi se reaminteasca... la unele discutii nu am ajuns asa ca un link este binevenit...😁
Citat din: acig din Iunie 20, 2017, 10:24:27 PM
Pentru a usura centrarea linijei axiale cu ansamblul reductor -inversor-motor se poate intercala unde se poate, un cap de planetara auto cu mult succes.
Cred ca doua cruci cardanice ar fi eficiente cu un ax pe caneluri intre ele
Parerea mea este ca solutia planetarei elimina operatiunea delicata de alinieir celor doua cardane si in plus, anamblul planetara este mult mai compact