Va salut prieteni,
Un superb Venus 22 a venit din Olanda la noi si a facut fericit inca un om al apelor :). Transportul ei a fost facut luna trecuta dar din pacate timpul asta scurt nu ne lasa sa facem ce vrem noi,cum vrem noi, asa ca am intarziat putin cu povestirea despre ea.
Este o barca superba,de fabricatie poloneza, foarte solida, spatioasa in cockpit si cabina. Despre calitatile ei ca velier, il voi lasa pe detinator sa ne povesteasca, dupa ce o va lansa la apa...
Asadar sa inceapa show-ul cu cautarea si transportul ei spre casa...
De la inceput, nu se anunta sa fie ceva complicat, dat fiind faptul ca barca nu este o barca grea si se dorea a avea si peridoc. Dupa o asteptare specifica numai noua celor care cand nu avem vant il asteptam, adica am asteptat cateva luni, timp in care am ratat cateva ocazii bune din cauza unor nesincornizari legate de diverse chestiuni tipice principiului:,, cand nu e sa fie al tau nu este '' sau ,,ce e al tau e pus deoparte'' sau mai exact,, nu e pentru cine se pregateste, e pentru cine se nimereste''.
Asadar ,intr-o buna zi, ma trezesc cu un telefon de la M.R :
- Salutare, gata am GASIT-O!!!
- Inchide imediat si trimite-mi link-ul acum sa nu o mai scapam si pe asta ca vad ca se dau instantaneu!
- Dar nu are numar de telefon in anunt si nu raspunde nici la email vad...
- Tu trimite-mi si vedem cum facem..
Forwardez imediat unui olandez din zona anuntul alaturi de mesajul meu dur:
,,Stiu ca este domeniul tau, si mai stiu ca imi esti un bun prieten asa cum sustinem amandoi. Mai stiu ca esti un bun business man si un bun negociator atunci cand vrei. Iar tu desemenea stii despre mine ca eu nu imi dezamangesc niciodata prietenii fie ca sunt ei din Ro sau din NL. Asadar pune draku mana si rezerva barca asta pentru mine ca vin imediat dupa ea. Fa ceva si nu sforaii ca un mosh sclerozat cu telecomanda in mana in fata televizorului!! Sa nu imi raspunzi,,wait a little bit'' ca intotdeuna si sa o pierzi si pe asta ca nu stiu ce iti fac!
Nici un raspuns >:( Dar vad ca il citeste...
Imi zic in gand:,, bah asta ma fierbe in suc propriu''...
A doua zi de dimineata cu noaptea in cap vad mesaj dar de la M.R nu de la olandez:,, sa nu ii spui ca am scapat-o si pe asta, ca vad ca a rezervat-o cineva, scrie GERESERVEERD!
Contrariat nu stiu ce sa raspund. Sa fi fost mesajul meu catre prietenul olandez asa de mobilizator incat nu si-a putut abtine veleitatile?
Scriu mesaj din nou:
- Look, somebody reserved the sailboat!
In secunda unu vine raspunsul:
- I am this ,,somebody'' 8)
-Ok man...+ some bottles of romanian old wine and cognac!!!
-Ja , ja...I like :)
- Drunker... ;)
Imi scrie ca a rezervat-o pana peste vreo doua zile cand va avea timp sa se duca la ea sa o vada, barca fiind intr-o marina la doar vreo 50 km de el, si ca acum e foarte ocupat cu transportul unor barci mari. Imi trimite cateva foto din care rezulta ca este cam depasit de situatie cu niste mastodonti pe camioane. Il acuzasem degeaba. El muncea ca sclavul de curgeau apele pe el, si eu il incurcam cu barci de 22 ft. Ii raspund...
- A piece of cake :)
Imi raspunde cu semnul cu degetul mare in sus. Si completeaza text: ,,I mean with the middle finger up ;)''
Il contactez imediat pe M.R. sa il linistesc spunandu-i ca tocmai cred ca si-a luat barca 8). Rabdare doar doua zile ca sa stim daca barca e ok.
Liniste mare pana intr-o vineri linisitia, cand pe la ora 15, aflandu-ma in Eforie in marina si lucrand meticulos la peridocul lui Pelicanul de la Sasanka, incepe un bombardament de fotografii pe telefon de credeam ca ceva a luat foc! Las lucrarea balta si incep sa avansez pozele cu Venusul 22 catre M.R. venite de la olandezul meu, transmisiune live de la fata locului . Apoi incepe bombardamentul din partea astalalta:,, Si aia cum e? Aia e ok? Are din aia? dar din aia are?"
Pana sa trimit eu intrebarile catre olandez el imi spune:
- Tocmai ce am cumparat barca..Am cheile in buzunar... Mi-a fost frica sa nu se razgandeasca. Barca este in conditii mult mai bune decat se vede in foto. Motor tzipla Yam hight trust 9,9 , vele tzipla,etc etc. Merita banii astia in orice pozitie!
Ii aduc imediat la cunostinta lui M.R. ca este fericitul posesor al Venusului 22 pe care il dorea!
In continuare va voi povesti aventurile cu peridocul si cu un control ,,criminal'' de nasol legat de greutate la iesirea din Olanda. Asadar povestea palpitanta abia acum incepe ;)
Revin cu mai multe foto in curand.
Yeeey, bravo!
Dbr,ne uluiesti in mod constant,mi ales cand ai interdictii de a transmite online !!!!
Oricum esti poate cel mai bun din zona !
Eeee...stati ca nu a fost doar una! De cealalta vroiam sa povestesc in alt topic sa nu le amestec :)
Deci, dupa achizitionarea barcii incepe aventura cautarii unui peridoc pe masura, nici prea scump si nici prea ieftin, nici prea scurt si nici prea lung, reglabil cat de mult posibil, cat mai nou ca an de fabricatie si cat mai consacrat ca marca. Dupa vreo saptamana de asteptare si cautari, gasesc unul in aceeasi zona a olandezului meu care ma ajutase cu cumpararea barcii. Aceeasi procedura, il trimit la fata locului cu acceptul lui M.R. si spre seara avem si peridocul cumparat. Povestea parea cam simpla si imi prevestea ceva complicatii la fata locului. Intotdeauna cand lucrurile merg prea simplu ceva e in neregula. Ii solicit olandezului meu foto dupa actele peridocului , acestea fiind de Germania , sa vad daca totul e ok. Toate bune si frumoase pana aici. Vine data plecarii, fugim ,,speedy gonzales ''pana in NL, dar cu remorca mare dupa mine zicandu-mi in gand la plecare ca daca avem nevoie de ea o folosim, daca nu, o las la olandezul meu in curte pana data viitoare.
Luni dimineata ajungem mai jos de Rotterdam in sudul Olandei de unde am cumparat Vito acela din foto. Era pentru un prieten care se indragostise de a mea si vroia una la fel. Norocul lui a fost ca asta era mai accesorizata si pe deasupra mergea parca si mai bine ca a mea. Invidia asta bat-o vina!
Fericiti ca avem si a doua masina, care va tracta a doua barca, ne indreptam spre Friesland unde ne astepta prietenul olandez care luase Venusul 22, doua bucati peridoc( unul pt. velier si altul pentru cealalta) si barca cu motor. Fugim repede sa facem actele la peridocul barcii cu motor ca tot mai era timp pana la inchiderea programului. Rezolvam treaba in cateva minute la ghiseu iar spre seara deja ii prezentam vinurile vechi romanesti olandezului care se lingea pe bot ca un copil . El tocmai era in mutari dintr-un loc in altul cu spatiul inchiriat asa ca ne-am apucat sa il ajutam sa caram si noi cu remorca noastra o gramada de lucruri dintr-un depozit in altul la adrese diferite in locatii nu foarte departate, la doar cativa km. El era siderat de faptul ca inca ne mai putem misca dupa atat drum. Dar eu mai mult de curios sa ii mut toate acareturile( accesorii pentru veliere, arborade,etc). La sfarsitul zilei, stand la o vorba cu proprietarul noului spatiu inchiriat (un tip de varsta a treia , foarte de treaba ,Nico pe numele sau)am si incarcat peridocul velierului pe platforma mea in vederea transportului Venusului.
Urmeaza povestea cu peripetiile actelor peridocului velierului... >:(
P.S. In timpul zilei vazusem cu coada ochiului in actele de Germania ale peridocului ca acesta nu era radiat inca din circulatie, avea revizia tehnica (TUV) la zi si ca proprietarul era nascut in 1928 :o:
- Ia da-mi nevasta te rog actele de la peridocul Venusului!
Intr-adevar proprietar an de fabricatie 1928. Va puteti inchipui cum am dormit eu noaptea la gandul ca el ori este ,,oale si ulcele'' ori eu voi avea de facut sute de kilometri sa dau de el in orasul unde avea adresa Aachen( granita cu NL) Am adormit fericit gandindu-ma ca bine ca nu era din Munchen sau Regensburg :D
zii mai departe:)
Asadar marti dimineata plecam sa incarcam Venusul. Aia din marina nu erau prea matinali si ne-au chemat la ora 10.00 la macara. Intre timp ca sa nu pierdem vremea, am incercat sa dam de proprietarul octogenar al trailerului. Ne uitam pe internet dupa adresa (ca un fel de carte de telefoane) si gasim un tel fix. Ne uitam unul la altul ca niste togolezi si incepem sa ne indemnam ca ,,grecii la spanzuratoare '' cine sa sune. Olandezul nu si nu...ca el nu vb bine germana, etc...
- Bah, voi nu vreti sa va luati chelfaneala de la neamt, si sa ma balacareasca pe mine ca nu ati facut actele cu el la timp?
- Pai da, cam asa ceva...ma gandesc la varsta lui ca e cam dificil sa ma inteleg cu el..
- Pai si eu cum o sa ma inteleg? Eu sunt altceva? Buun asa ...banditi olandezi...de aia le-ati luat scortisoara si cuisoarele amaratilor aia acu' sute de ani in urma... >:(
Si incepe o polemica intre mine si olandezul meu( bineinteles in gluma) in care el imi explica precum ca ei nu prea sunt agreeati de nemtii in varsta, etc etc...
- Taci ca suna! ii spun eu care deja sunasem la neamt.
Imi raspunde o voce barbateasca sobra:
- Numele + bitte...
-Gutentagher....maine nameis...inshuldigung...ihrufefurbot trailerpapieren.etc etc.
-Ja, kainproblem. Kan du come in Aachen fur abmeldung?
In sfarsit, eu mai mult siderat de amabilitatea neamtuli, accept o intalnire pentru vineri dimineata in Aachen la ora 10.00.
Apoi ii spun olandezului:
- Daca nu ma mai intorc inapoi vineri sa iau barca ,inseamna ca m-a kilarit germanul, ca prea era amabil.Ma trezesc acolo ca ma ia la omor, ca cine stie de cand va alearga sa faceti actele cu el. >:(
- E lasa ca te descurci tu...
- Mda... Multumesc de incurajari...e usor sa fie o mie la cu.ul altuia >:(
Ok gata, avem contactul cu actele trailerului, acum hai sa incarcam Venusul.
Mergem cu masina mea. Ajungem la fata locului, punctuali. Dispare olandezul si vine cu cateva cafele...
- Bah hai draku sa incarcam barca si dupa bem cafele pana nu mai putem.
- Pai e pauza la ei..
- Si de ce ne-au chemat in pauza?
- Ca sa bem cafele! Take a coffie!
Bem cafelele cu anasana,bagate pe gat. Apoi apare unul plin de fumuri , macaragiul din maina.Eu intre timp aranjasem cam tot ,numai sa pun barca si sa o leg apoi linistit, asa cum procedez intotdeauna.
- We have only 15 minutes to load the Venus sailboat! il aud pe nefu...ul ala de macaragiu in spate... :o
- Why?
- Because I have to load another boat after...
- Take another coffie maybe you change your mind! ii raspund eu cu spatele calarind peridocul si aranjand una alta, simtindu-i fata socata la spusele mele.
Apare si olandezul meu contrariat de disputa care deja se infiripase intre mine si macaragiu.
Imi explica olandezul meu ca daca depasim 15 minute trebuie sa platim in plus :o. Ca cica asta e politica firmei/marinei. Simt ca imi fierbe sangele in vene. Bah si ma apuca niste nervi din aia romanesti si incep sa arunc cu vorbe in ei:
- Cine e seful marinei?
-Adica sefa, vrei sa zici...
- Oricine ar fi...te rog sa ma duci la ea. Nu porni macaraua ii spun macaragiului. Ala ramane consternat cu telecomanda in mana...
Intru la ,,sefa''' una destul de atragatoare pe la aproape 50 ani. Upps imi spun in gand, sa vezi ca nu ma inteleg cu asta...
-Buna ziua stimata doamna...
-Buna ziua stimate domn.
-Cat costa marina la dvs pret/luna? intreb eu vazandu-l pe olandezul meu consternat de intrebarea mea fara vreo legatura cu macaraua :o
-400 euro...+ tva
- Si pana cand are platita Venusul 22 marina? Eu stiind de la olandez ca o are platita pana la sfarsitul lunii mai...
-Pana in Mai inclusiv...dupa ce se uita ea in niste acte.
-Si cat costa o operatiune de ridicare cu macaraua pentru o asemenea barca?
- 200 euro ...
-Ok, deci suntem in data de 16 Mai,o zi peste jumatatea lunii. Asta inseamna ca trebuie sa va mai dau 6,66 euro pentru macara...pentru ca au mai ramas diferenta de la chirie, deoarece am luat barca mai devreme cu doua saptamani
- :o Nu inteleg....
- Pai the crane operator say 15 minutes hurry up !
Iese olandeza la macaragiu si incepe balacareala. Ala se oftica si mai tare...
Dar nu a avut incotro si a trebuit sa ma lase sa imi fac treaba pana barca a fost pusa drept, cu centrul de greutate in locul potrivit...Apoi am ancorat-o in 4 chingi, am bagat calabalacul in masina (inclusiv motorul si acumulatorul). Am pornit motorul sa scot masina din marina sa ies in strada sa imi ancorez in continuare barca. Olandezul meu luase doua scanduri de brad pe care le folosise provizoriu sub barca la incarcare.
- Give me 5 euros for the wood pieces! il aud pe macaragiu in spate
Ma uit la el ;D crezand ca glumeste. Dar el serios...dezarmez barca din cateva puncte si scot scandurile:
- Take it back. For grill in evening... ;)
Al draqu de zgarcit ce m-a ofticat ala cu macaraua. Daca nu imi venea sa ii mai zic vreo cateva dar m-am abtinut pana la sfarsit.
Afara ne-am vazut de treaba in liniste, fara sa ne bata nimeni la cap...
Voi continua cu peripetiile.
1+;maestre !
Multumesc Nea Gica,
Ca si observatie la cele spuse mai sus, apropos de cat costa marina( cei 400 eur/ luna) eu stiam ca pretul este pentru o barca de peste 30 ft, dar am lasat-o in pace pe femeie intorcand impotriva ei pretul.
Asadar, ne-am terminat treaba cu Venusul si am pornit spre zona noastra. Am parcurs 50 km in foarte mult timp. Termometrul arata 30 grade afara. Aglomeratia de ora 17 ne-a pus capac si am ajuns in zona epuizati. Olandezul meu arata ca un Limax transpirat complet:
- Ma duc acasa sa ma schimb.
-Ok , noi ramanem la hala sa ne mai aranjam barcile si masinile.
Apare dupa vreo 30-40 minute el inapoi, imbracat intr-o tinuta hawaiana, cu camasa florie vaporoasa, pantaloni scurti, ochelari de soare cu o alura de macho. 8) Imi pare rau ca nu i-am facut o foto ca arata superhazliu!
- Pleci in Caraibe?
- Da, Am facut deja rezervarile la KLM... 8)
- Da da...las ca te vad eu maine la 15 grade cand iti vor tremura tzurloaiele!
Eu sunt super obisnuit cu clima aia nemernica a lor care din cauza umezelii vara pe soare puternic te sufoci efectiv si nu poti face mare lucru.
In acea seara nu ne-am mai dus la olandez acasa. Cu o seara inainte era maica-sa in vizita, si intelesesem ca statea cateva zile la ei. Nu spun ca nu era simpatica maica-sa dar prea cicalitoare:
- Nu vreti o supa? Nu vreti o prajitura? Si cum e in Romania? samd chestii din astea de mame...
Asa ca am luat o camera la un hotel mic si cochet in localitate. Raport calitate pret excelent.
A doua zi urma sa ne ducem sa inmatriculam barca cu motor la RDW.
Citat din: Dbr din Iunie 05, 2017, 11:04:36 PM
.....................
-Cat costa marina la dvs pret/luna? intreb eu vazandu-l pe olandezul meu consternat de intrebarea mea fara vreo legatura cu macaraua :o
-400 euro...+ tva
- Si pana cand are platita Venusul 22 marina? Eu stiind de la olandez ca o are platita pana la sfarsitul lunii mai...
-Pana in Mai inclusiv...dupa ce se uita ea in niste acte.
-Si cat costa o operatiune de ridicare cu macaraua pentru o asemenea barca?
- 200 euro ...
-Ok, deci suntem in data de 16 Mai,o zi peste jumatatea lunii. Asta inseamna ca trebuie sa va mai dau 6,66 euro pentru macara...pentru ca au mai ramas diferenta de la chirie, deoarece am luat barca mai devreme cu doua saptamani
- :o Nu inteleg....
- Pai the crane operator say 15 minutes hurry up !
Iese olandeza la macaragiu si incepe balacareala. Ala se oftica si mai tare...
Dar nu a avut incotro si a trebuit sa ma lase sa imi fac treaba pana barca a fost pusa drept, cu centrul de greutate in locul potrivit...Apoi am ancorat-o in 4 chingi, am bagat calabalacul in masina (inclusiv motorul si acumulatorul). Am pornit motorul sa scot masina din marina sa ies in strada sa imi ancorez in continuare barca. Olandezul meu luase doua scanduri de brad pe care le folosise provizoriu sub barca la incarcare.
- Give me 5 euros for the wood pieces! il aud pe macaragiu in spate
Ma uit la el ;D crezand ca glumeste. Dar el serios...dezarmez barca din cateva puncte si scot scandurile:
- Take it back. For grill in evening... ;)
Al draqu de zgarcit ce m-a ofticat ala cu macaraua. Daca nu imi venea sa ii mai zic vreo cateva dar m-am abtinut pana la sfarsit.
Afara ne-am vazut de treaba in liniste, fara sa ne bata nimeni la cap...
Voi continua cu peripetiile.
Dar ce bine garnisiți sunt olandezii la prețuri! 400E marina, 200E o ridicare cu macaraua.... întrevăd un astfel de viitor luminos și pe la noi.
Trag nădejde că până se europenizează total Romania, eu să fiu departe, retras pe alte ape :) .
Totuși macaragiul avea nevoie de o exorcizare. Trebuia să-i explici ca bun creștin, relația "banu-i ochiul dracului" :)
tare ! eu zic sa-ti iei o secretara care poate sa scrie in timp ce conduci,ridici barci...etc,nu de alta dar sa stim si noi ce si cum.....:)
Florin, in Italia pt Blusail am platit 215 euro ( chitanta/factura) o macara mobila de doar 3,5 tone pentru doar 15 minute folosire. In Monnikendam pt Albin am platit 195 euro iar pt Pogo in Marsillia 200 euro, si tot asa... Deci pretul este dictat de zona. Investitiile sunt pe masura in marinele lor, salariile angajatilor la fel. Dar pretul depinde din cate am observat eu de densitatea marinelor in zona. Cu cat esti mai singur intr-o arie mare impui pretul tau. Daaar, daca ai peridoc si auto pe masura, TOATE rampele in marinele din NL sunt GRATUITE. Si sunt rampe adevarate. Daca e vara si faci o mica baie, poti pune orice barca cu orice pescaj pe un peridoc adecvat, asa cum am procedat la Dehlerul lui Razvan Evergreen.
Si apropos de preturi, un hotel la 60-70 euro/camera/2 pers in NL este chiar ,,pomana''. Pe noi personal, in principiu, nu ne intereseaza atat conditiile din camere / restaurant( cu toate ca sunt excelente) cat cele de parking, unde avem nevoie de spatii largi si generoase, unde sa intru cu remorci si alte acareturi. In cazul de fata nu am avut nevoie de asa ceva pentru ca olandezul meu dispunea de spatiu destul unde sa tin ,,fiarele'' mari.
Eu de aia eram practic ofticat la culme de macaragiu. Adica la pretul asta tu imi spui mie ,,hurry up''???!!!
@Home made: ,,Secretara'' o am in permanenta cu mine. Fara ea nu m-as descurca la fel. Salariul si-l da singura ;), ba chiar am trimis-o si la recalificare anul asta pentru categoria E in speranta ca va pica examenul si voi avea motiv sa o concediez ;). Dar daca are o vechime de peste 20 ani in firma stie faptul ca nu accept nereusitele si mi-a venit acasa intr-o buna zi cu permisul completat cu inca o categorie folositoare in defasurarea activitatii noastre. Poate va si scrie la un moment dat, dar deocamdata are alte sarcini de serviciu de indeplinit ;).
Revin la povestire...Asadar a doua zi am cam frecat menta prin zona olandezului, cautand diverse accesorii ,el fiind ocupat cateva ore dimineata si cateva seara. Are o echipa cu care face diverse lucrari ocazionale la barci( fibra, curatare, gelcoat, polish, dezmembrari, antifouling,etc). Si apropos de preturi,isi plateste colegii cu 30 eur/h. Ma gandesc la cat plateste proprietarul barcii in asemenea cazuri >:(.
Ajungem sa facem inmatricularea barcii cu motor. Unde? La Posta lor!!! :o Completez eu un formular cu toate datele ,platesc serviciul, apoi primesc o foaie de hartie cu o gramada de incrisuri si gata...pa ...pa...:
- Hey dar talonul barcii? Ma refer la cardul acela cu numarul de inmatriculare, etc...
- Il primiti prin posta la domiciliul dvs in maximum 30 zile...
- Aha...Danku well ( multumesc)
- Alstublieft ( va rog)
Peste cateva zile ne suna fii-miu de acasa, noi fiind pe drumul de intoarcere spre casa, ca am primit ceva in cutia postala, ceva cu RDW din NL. Imi trimite foto cu ce era in plic. Era doar o scrisoare prin care ma informau ca cererea mea a fost inregistrata si se proceseaza, ca voi primi imediat ce va fi emis talonul, si ca imi multumesc. Mda...no comment. Parca si la noi este la fel nu?
Asaaa...si vine in sfarsit ziua de joi seara cand trebuia sa ne pregatim de plecare,urmand ca a doua zi sa ma intalnesc cu proprietarul din Germania sa definitivez actele peridocului de la Venusul 22.
Ne luam la revedere de la prietenul nostru olandez si ne punem in micare spre alta zona a Olandei, zona Enschede( estul Olandei aproape de granita cu Germania) unde aveam alti prieteni unde puteam sa lasam ,,fiarele'' mari in siguranta. Ne vedem si cu olandezii nostrii, le inmanam ca intotdeauna cateva vinuri de ale noastre, stam la cateva taclale cu ei,schimbam o anvelopa la remorca mea care imi facea figuri pe drum, ma rog, chestii din astea administrative si relaxative. Parcam barcile si una din masini in curtile lor de la firme pana a doua, apoi ne punem in miscare seara spre Aachen. Setam navigatia si vad stupefiat peste 200 km pana la destinatie...Pffff...hai sa mergem ce draqu sa facem... Am innoptat intr-o parcare inainte de destinatie cu cativa km, ca haiducii :D.
A doua zi de dimineata plecam spre adresa octogenarului,care era in buricul orasului, pe niste stradute inguste de abia aveam loc sa intru doar cu masina. M-am felicitat in gand pentru ideea de a nu veni cu barcile dupa noi.
Bing bang la usa omului la ora stabilita. Deschide omul. Ma asteptam sa vad unul din ala cat usa, neamt get beget. Cand colo unul mic, zambaret si foarte amabil:
- Aaaaa...pai mergem cu masina mea. Lasati masina dvs aici ca doar sunteti musafirii mei si eu stiu locurile pe aici mai bine.
Mare greseala! Bah fratilor,conducea moshu' ca nebunu'. La un moment dat la un semafor il vad pe banda din mijloc cu semnalul de dreapta dat. Ii spun sa stinga semnalul:
- Die blinker in rechte seite is offnung...wir fahren vorne?( semnalul de dreapta e aprins...noi mergem inainte?)
- Ja ja...kein problem..
- :o Bah ce are asta? Nu intelege oare ce ii zic?
La culoarea verde vireaza brusc la dreapta aproape sa il ia pe ala de pe dreapta. Urmeaza claxoane, semne obscene, etc. Nu am inteles decat ceva de genul ,,raus bei strasse''...
Mosul le arata semnul cu degetul in sus: jungers...
Doamne ,bine ca am ajuns sanatosi si intregi la primarie , la acte, dar ma gandeam ca avem de facut si drumul inapoi >:(
Cand sa intram in primarie, usa inchisa si un mare afis :o :o >:( >:( >:(
Mda...inchis doar azi, vineri...si pentru orice chestie sa ne adresam primariei din orasul alaturat care era la vreo 30 km unde era deschis pana la ora 12.00 iar noi eram deja aici la 10.30!
Aventura continua, nu e nici pe departe la finish...
Ce credeti? Am reusit sa fac actele sau nu?
Citat din: Dbr din Iunie 07, 2017, 08:13:48 AM
................... Bah fratilor,conducea moshu' ca nebunu'. La un moment dat la un semafor il vad pe banda din mijloc cu semnalul de dreapta dat. Ii spun sa stinga semnalul:
- Die blinker in rechte seite is offnung...wir fahren vorne?( semnalul de dreapta e aprins...noi mergem inainte?)
- Ja ja...kein problem..
- :o Bah ce are asta? Nu intelege oare ce ii zic?
La culoarea verde vireaza brusc la dreapta aproape sa il ia pe ala de pe dreapta. Urmeaza claxoane, semne obscene, etc. Nu am inteles decat ceva de genul ,,raus bei strasse''...
Mosul le arata semnul cu degetul in sus: jungers...
...............
Louis de Funes :)
Daaa...raposatul francez era mic fata de germanul meu live care mi-a aratat ca nu varsta conteaza.
Dar sa nu credeti ca nu m-am razbunat romaneste pe el. Pai am indurat toate degeaba?
Sa revin la naratiune... Ok vede Opa( bunicul) afisul si se pune pe un ras isteric de imi venea sa il pocnesc direct in mecla! >:( Zice razand:
- Nu avem incotro...ne vedem luni!
- Cum adica?
- Pai da...ce vrei sa mergem pana la mama draqu 30 km? Eu nu conduc pe autostrada...pentru ca nu pot...
- :o :o
- Da da...
Ei na, imi spun in gand ca nu merge cu sclerozatu'...Ce sa fac?
Mie intre timp imi zburau din gura organe genitale masculine, insotite de cele mai oscene pozitii sexuale, totodata pornindu-se si o ploaie de imi venea sa imi smulg parul din cap. Repertoriul meu oscen era de neoprit. Germanul :o.
Cand aud o voce feminina din spate care nu era nevasta-mea...
- Ce, boshorogul nu vrea sa mearga sa faca actele in Duren?
Eu credeam ca delirez si ca am auzenii de nervi.
Cand ma uit in spate, o tipa pe la 45-50 ani cu un neamt dupa ea. Tipa vorbea perfect romaneste...
- Sarut manutzele...ma scuzati...nu credem ca e nimeni pe aici care sa imi inteleaga polutiile mentale din acest moment...
- Vrei sa vorbesc eu cu omu'? imi raspunde ea razand la injuraturile mele...
-Chiar va rog...credeti ca aveti sanse sa il convingeti sa mearga acum ca mai avem timp?...doar daca voi conduce eu ;D
Bah fratilor , si cand si-a dat drumu'la gura romanca in germana sa il balacareasca pe neamt, imi era rusine ca exist pe lume:
-Cum sa nu te duci sa faci actele la bunul tau? L-ai vandut, ai luat banii? Acum te duci imediat sa faci actele! Omul asta vine de la mii de km si tuu ii spui sa revina luni? Imediat te urci in masina si mergi la acte, nu iti e rusine? Doar ai o varsta considerabila...iti bati joc de om?Pai ce vina are el ca e primaria inchisa? Aici scrie clar sa mergeti dincolo...
Mamaaa ce ii turuia gura....imi venea sa intru in pamant.
Moshu se face alb ca varul si zice rusinat cu capul in pamant ca un copil...
-Ja ja allles klaar...
Ii multumesc femeii sunand-i ca a fost pentru mine ca un inger pazitor.
Revenim la masina cu germanul octogenar. El timorat imi recunoaste ca nu este in stare sa conduca pana acolo. Inteleg situatia si ii propun sa conduc eu si contra unui plin la masina. El nu si nu. Il conving cu chiu cu vai sa ne intoarcem acasa la el sa imi recuperez masina mea sa ii arat cum se conduce in Germania pe ploaie ;) Ajungem in final inapoi acasa la el. Nevasta-mea pe drum se tot inchina si cu mainile si picioarele sa ajungem cu bine. Mergea omul ca nebunul,ploaie torentiala, stergatoarele de parbriz ziceai ca sar din tzatzani...
Cand m-am urcat in masina mea zic:
- Seteaza adresa nevasta ca vreau sa ii bag in boala pe Niky Lauda asta...
-Pai tu te pui la mintea lui?
- Nu conteaza la mintea cui ma pun...vreau doar sa traiasca si el ce am trait eu!!! >:( Si vreau sa ajung repede...Pune centura mai strans...
- Nebunule...!
- Vezi ca voi conduce in stilul ,,smuls'' 8)
Ce sa mai spun...imi aduc aminte cand germanul rostea tremurat:
- Ist zehr snell!
- Kein problem...Raspundeam eu 8)
Ajungem la destinatie cu omul ametzit:
- Ai grija de el ca eu intru sa iau bon de ordine! Voi veniti in urma mea...spun isteric, cu actele peridocului in mana si aruncand cheile de la masina nevestei.
Cand intru inauntru in primaria din Duren, ziceai ca era miting. Ca sa aflu apoi ca mai multe primarii din zona nu lucrau si toti erau din toate zonele acolo cu diverse probleme legate de administratia locala. Imi fac loc cu greu si trag lozul castigator. Aveam bilet de ordine. Gata. E ca si rezolvata treaba imi zic...
Ajung in fata la ghiseu sii ii arat nemtzoaicei actele. Intre timp apare si consoarta cu actogenarul, care deja obosise si mai mult se tara. Se uita amazoana de la ghiseu in acte si zice:
- Dar nu sunt complete! Si imi arata ca in continuarea talonului trebuiau sa mai fie cateva parti...
Il intreb pe neamt si el spune ca alea sunt toate!
Si incep iar cu organe masculine introduse in cele feminine, acompaniate cu toate cele necesare introducerii lor >:(
Nu stiu daca cea de la ghiseu a inteles ceva, dar o vad la un moment dat ca ia actele si fuge intr-un birou de sef! Upps...cred ca si asta era romanca...
Stam ce stam cuminti si asteptam...Revine gagica mancand o ciocolata!
Bah ce draqu, acolo era bufetu'? Credeam ca e sefu'!
Voi continua...
Esti incredibil....trebuie sa mergem impreuna o data dupa o barca doar de amorul artei!
Da Marius, asa este, pare hazliu din fata monitorului dar acolo la mii de km daca nu iei totul in ras si cedezi psihic este foarte grav. Atunci nu rezolvi lucrurile si se complica mai tare problemele. Am avut foarte multi parteneri de drum care la stres si oboseala au reactionat foarte ciudat, violent in gandire si fapte, chiar si un specialist din domeniul medical nu ar putea sa le inteleaga manifestarile. Multi mi-au spus ca am un noroc nespus de mare , cand rezolv la limita situatii de genul celor descrise mai sus.
Dar le raspund intotdeauna cu proverbul romanesc:,, norocul si-l face omul'' si totodata nu imi fortez norocul. Pastrez din el si pentru data viitoare;)
Ma intreaba cateodata consoarta:
- De ce ma iei cu tine? Ca doar nu fac mare lucru si nu iti sunt de mare folos..
- Pentru ca tu esti norocul meu ;) Asa ca fara tine nu m-as descurca ...
Stie raspunsul, dar vrea sa il auda din cand in cand :).
Sa revin la povestire...
Iese aia mancand ciocolata. Eu :o. Ea spune:
- E in regula. Aveti dreptate. Sunt in regula actele...
- Deci putem sa o radiem din circulatie?
- Da dar la ora asta nu mai aveti cum sa faceti acte de export! Putem doar sa o radiem..
- Ok. Nu ma intereseaza actele de export( nr. de inmatr. + asigurare) pentru ca o voi transporta pe remorca proprie.
- Aaaa ok.
Cand am vazut-o ca imi lipeste timbrul de radiere cu data pe talon cred ca eram in stare sa ma imbat instant de bucurie si sa ma pup singur pe frunte ca am luat remorca cu mine de acasa . Asadar le voi transporta pachet. Ramanea doar problema legata de greutate. Sigur eram depasit cu cateva sute bune de kg.
Platim, rezolvam treaba complet si plecam sa il duc pe om acasa. Saracu' de el. Era obosit si terminat de rapiditatea miscarii noastre. I-am multumit de mai multe ori pentru amabilitate si intelegere, el deasemenea.
La drumul de intoarcere catre Olanda, inapoi sa ne recuperam remorcile cu barcile , am zacut in niste stau-uri pe cateva noduri rutiere( zona Dusseldorf) de era cat pe aci sa nu ajungem la olandezii nostrii sa ii prindem in timpul programaului firmelor, pana in ora 18.00. Am parcurs 200 km in 5 ore!
Voi continua in curand cu ,,bomboana de pe coliva'' respectiv descrierea controlului drastic la iesirea din NL.
Stima tuturor.
Asadar ajungem la ultima zi si momentul plecarii. Ne facem ultimele pregatiri, alimentari,etc. Cand am facut impartirea greutatilor in masini ,am tinut cont de faptul ca eu am remorca depasita oricum ca greutate totala, si am burdusit pe cat posibil cu lucrurile grele, masina sotiei, incercand macar ansamblul meu per total sa nu fie depasit ca masa. Era evident ca greutatea remorcii mele nu putea fi fractionata fiind formata in mare parte din trei parti distincte: remorca in sine+ Venus 22 + peridoc.
In fine zic, poate avem noroc si nu avem parte de vreun control de greutate. Ne punem in miscare, tinand legatura cu in statii. Nu ne incalzim bine motoarele si cand mai aveam cativa km pana in granita cu Germania, vad sub un pod o motocicleta orange cu dungi albastresi albe , cu girofar albastru/rosu :D Ce o fi asta?? :o
Trec eu de el si ii vad in oglinda mana dreapta rasucind manerul acceleratiei. In secunda urmatoare aud:
- Cred ca s-a luat dupa noi..
- Mda...sa vedem.
Apare omul in dreptul fiecaruia dintre noi facand semnul cu mana sa il urmam. Imi pune si afisul luminos pe ecranul din spatele motocicletei scris in limba lui materna sa il urmez:
- Bah ce tari suntem,avem avantgarda!
- Ai luat-o razna? Iti arde de glume? >:(
- Stai linistita. Tu nu ai nici o problema. Eu am. Asa ca nu te baga in treaba mea . Ma descurc eu cu el 8)
In spate vad ca se mai ia unul dupa noi chiar de pe breteaua de decelerare de pe autostrada:
- Vezi ca ai si arrieregarda?
- Da unde ne duc mah astia??
- Nu stiu...vedem. Ma descurc 8)
Mergem ceva distanta pe niste bulevarde largi din oras, apoi vireaza intr-o zona relativ industriala si cu multe supermarketuri cu parcari largi:
- Cauta o parcare larga sa putem opri.
- Da , asa se pare.
- Da dar astea toate au limita de inaltime de 2,5- 3m..Unde vrea asta sa intram?
-Nu stiu...
Raspunsul a venit singur imediat cand dupa un colt, zaresc o cohorta de peste 50 politisti, vama, belastingdienst ( fiscul lor), zeci de masini inscripitionate si civile, zeci de ecusoane in piept, mascati,etc. Ne plaseaza motocilclistii , adica ne predau frumos cohortei, si ei pleaca la treaba lor. Cativa din cohorta se chinuiau sa mute niste popici din aia portocalii de semnalizare sa ne faca loc sa oprim in mica parcare care devenise brusc neincapatoare din cauza noastra. Scot capul pe geam si ii spun celui care ne dirija:
- Goeden met dag meneer( buna ziua domnule)! We are too long for this small place! I propose to go forward on my way to Romania :D
- Ja ja..joker man..funny guy :D
Facem noi cateva manevre ba cu fata , ba cu spatele si pana la urma reusim sa ne parcam int-un colt in asa fel incat sa mai incapa si alti nefericiti culesi la control de pe autostrada.
Incepe procedura de verificare a actelor masinilor si remorcilor, facturi si alte acte ale barcilor si motoarelor lor , etc etc. Oamenii foarte amabili de altfel, fara priviri incruntate sau incrancenati. Deci nu era un semn rau pentru mine. Am discutat in mare parte in paralel cu ambele echipe , cei care ma controlau pe mine si cei care o controlau pe nevasta-mea, incercand sa le distrag atentia de la greutati. Ei luasera actele toate si plecasera la un birou mobil cat un TIR cu o gramada de parabolice deasupra. Au stat acolo vreo 10 minute. Intre timp unii imi demontasera capacul de la motorul barcii cu motor sa verifice seriile,,micului samurai'' Yamy de 50 cai. Dupa aia se chinuia sa il puna inapoi si nu il mai nimereau pe inchizatoare:
- Ce ati facut?...mi-ati stricat motorul!! :D zic eu in gluma...
- Nu Nu ...numai ca nu mai nimerim sa punem inapoi capacul, raspund ei cat se poate de seriosi dar oarecum intimidati si incercand sa monteze inapoi capacul.
Apare un politist negru, mai priceput tehnic si incearca si el sa il monteze. Imi zic in gand , vazand culoarea pielii lui, si intuind ca stramosii lui au venit si ei de prin alte tari in NL, imi spun in gand ca ar fi cazul sa imi caut un aliat in tabara adversa:
- Let's try together sir.
- Yes. So and so, push...in final reusim sa convingem chederul capacului sa se alinieze cum trebuia.
Ii strang mana prieteneste si ii spun zambind:
- Thanks!
- You welcome!
Si incep sa leg un dialog cu el, fara un scop precis, legat de chestiuni banale.
Ii vad cu coada ochlior pe altii,cam multi ,catarati pe remorca mea si sus pe Venus. Masurau , vizualizau,etc.
Il intreb pe negru ce fac aia acolo. Imi spune ca nu e ceva in regula cu greutatea, ca cica ei cred ca e prea mare. Chestiunea asta cu ,,cred'' inca imi dadea sperante:
- Aaa..nu e ceea ce pare, toate barcile par mari cand sunt scoase din apa :D
- Da dar peridocul ;)?
Intre timp apare si ala de la TIR cu o lista cu greutatile spundu-le celorlalti:
- Am verificat tot: Barca are 1300 kg, peridocul 350 plus ce mai avem in barca estimam ca avem peste 500 kg+.
Intervin rapid si spun:
- Aaa stiu asta! Ce credeati ca nu stiu!? 8)
- :o :o :o E chiar funny tipul asta zice negrul...
- Pai da nu e problema ca nu e prima data cand fac asta cu greutatile! ;)
- :o :o Bah e mortal gagiul...imi place de el cat curaj are si recunoaste dezinvolt totul!
- Pai da, ce sa spun ca ala care isi gaseste nevasta in pat cu altul? Nu nu e ceea ce crezi!!
- ;D :D :) bufnesc ei toti in ras!
- Si daca esti barbat cari frate ca de aia suntem barbati nu? Uite la nevasta-mea barca mica...la mine monstrul marin!
- :D :) Pai da dar e ilegal!
- Pai daca esti barbat adevarat calci un pic peste lege...ca legea doar de aia e facuta: sa fie respectata dar si incalcata 8) Si acum ce sa fac? Sa tai din barca sau din catarg sau peridoc? Ce am putut sa fractionez, am pus in masina la sotie, ca la ea ansamblul e usor oricum. Dar eu per total ansamblu nu sunt depasit.
-Pai da dar nu puteai sa vii cu peridocul direct pe drum si atunci erai perfect legal?
-Pai da dar uite situatia( si le explic situatia cu moshul din Aachen, etc etc) ca nu am putut face acte de export samd.
-Da dar asta nu e probleme noastra.
-Pai atunci pot pleca daca nu e problema! 8)
Intre timp ii vad pe altii care cu un soi de nacela mobila electrica, urcau un caine sus in barca :o
-Puteti sa ne dati cheile de la barca?
-Da dar aveti grija sa nu faca catzelul pipi inauntru! :)
Bai fratilor, cand s-au pus astialalti toti pe un ras de nu se mai puteau opri, mai pun si capac:
-Pai da, am si eu un caine la fel acasa si asa procedeaza...cica o da la apa :)
Apoi o las mai moale cu glumele si incep sa le explic serios ca barca are 1300 kg deplasament, adica greutate totala cu tot cu incarcatura. Sa nu mai vorbim de faptul ca balastul de vreo 300 kg il ia din apa, atunci cand este lansata,etc etc...Dar se vedea clar pe fata lor ca nici eu nu cred ceea ce spun..
Eu cu ochii dupa cantar ;). Unde o fi ca nu il vad ? imi spun in gand...
Era unul mai in varsta care vroia neparat sa ma ,,friga'' dar negrul imi tinea partea. Le explic printre altele ca am lucrat si la ei in Olanda la o firma de transporturi agabaritice de renume( stiau toti de ea) si ca mai stiu faptul ca ei sunt mult mai prietenosi decat altii( spre ex. germanii) atunci cand e vorba de depasirea greutatilor,etc etc.
Aud negrul zicand cu actele mele in mana:
- Esti foarte norocos! Nu avem cantar! :(
- Stiu ca nu aveti! :) Stiu ca sunt norocos intotdeauna ;)
Si le mai explic inca o data ca totul este in siguranta, ca remorca este special dotata,masina la fel( chiptunning, anvelope extrasize), detalii de care se aratau destul de interesati. Zice unul din ei in olandeza:
- Bah romanu' stie foarte bine ce face, e ancorat totul super ok, bine semnalizat, ce sa ii facem acum daca a depasit si el un pic limita!
- Care un pic? 500kg???
Intre timp apare unul , cu numere olandeze la masina si remorca cu doi cai in ea! O masina foarte mica, vizibil depasita de situatie, cocosata pe carlig, vai mama ei. Noi toti ne uitam unul la altul :o :o.
Deja eu devenisem brusc neinteresant pentru ei:
- Ti-am spus eu ca sunt norocos?
-Nu chiar, pentru ca un coleg de-al meu a vorbit la un centru RDW sa megeti acolo sa va cantareasca!
- Pai toate RDW urile( RAR ul lor) au inchis la 17.00!
- Pai nu, ca a vb aici aproape la un service care face APK (ITP) si au si cantar...si inchis la 19.00..imediat o sa mergeti...
- Dar intreaba si ce inaltime au in hala!
Suna ala batranu' si zice apoi:
- 2,8 m!
- Ti-am spus eu ca sunt norocos?
Negrul se intoarce spre mine dandu-mi toate inapoi si strangandu-mi mana :
- Take care, keep the distance and drive safe to home!
- I'll be back 8) am spus salutand cu mana la sapca...
Super tare!Asta e exact si atitudinea mea in asemenea situatii doar ca pemine ma mai infraneaza jumătatea:)
Si eu cred ca esti norocos.
Nu mai stiu cum e acum in Europa, dar de obicei cu autoritatile nu se sta la discutii sau negocieri. Ei spun ce sa faci si tu executi si toata lumea este fericita si in siguranta. Daca initiezi dialogul vociferand, intri rapid intr-o infundatura in care ai numai de pierdut.
De la Austria in sus nici in EU nu se sta de vorba, in principiu.
La ei se aplica dictonul german ''ein mann ein wort''.
Totusi, exista in viata situatii de tipul ''exceptia intareste regula", iar Bogdan confirma acum dictonul matematic. Aceasta situatie a fost posibila insa pentru ca:
• a urmat instructiunile agentului intocmai, nu ca Boureanu
• a inceput sa construiasca un context inter-uman
• a acceptat culpa fara proteste, cu relaxare dar ne-sfidator
• a cautat si gasit aliati
• a aratat cunoasterea legii si a profesiei
• a avut noroc cu lacomia omeneasca (in cazul asta prada mai facila aparuta in parcare la momentul cheie)
Una peste alta, chiar daca nimic din cele de mai sus nu se sustine, rezultatul acestei subtile interactiuni (o pot numi linistit negociere) este o reusita pentru care zic Bravo!
Sa stiti ca discutiile au fost mult mai ample, dar nici pe departe pe ton ridicat sau artzagos, fara mishto-uri sau aluzii indirecte. Treaba a fost un pic si pe principiul ,,hotul neprins,negustor cinstit, lucru pe care am marjat cat am putut de mult, neavand cantar la fata locului.
La un moment dat chiar le-am spus resemnat ca daca ei considera ca trebuie sa descarc sau sa ma amendeze, asta este, respect decizia lor, fara tagada, dar sa nu uitam ca suntem intr-o inegalitate evidenta, ei fiind cu zecile iar eu unul singur, iar argumentele mele nu aveau cum sa contracareze legea reprezentata de ei. Dar sa nu uitam ca toti cei prezenti la discutii suntem oameni si putem avea , daca vrem,intelegere unii fata de altii. Deci adaugam intotdeauna ceva la final care ii punea pe ganduri ;)
Probabil ca a contat enorm de mult si faptul ca nici un moment nu m-am caciulit la ei cu ceva de genul;
- Please let me go...please no fains..I am a poor man...I have many kids at home...etc etc..
Am avut cred eu o atitudine ferma, care probabil le-a creea impresia ca stiu foarte bine ce fac, adica eram constient de repercursiuni. Chiar aliatul meu, cel de culoare, mi-a atras atentia spre final ca daca voi fi implicat in vreun accident sunt raspunzator de tot chiar daca nu sunt eu vinovatul. I-am raspuns ca nu vreau sa vorbesc despre accidente, pentru ca astea nu sunt pentru oamenii ca noi ;)
Au inteles probabil si faptul ca din punct de vedere al actelor masinilor remorcilor si bunurilor transportate eram perfect in regula si ca singurul lucru din toata multitudinea era treaba cu greutatea, care nu putea fi demonstrata, decat daca se incapatzanau cu un cantar mobil. De cantar fix de autostrada nici nu putea fi vorba ,pentru ca le stiu cam pe toate din Olanda si erau foarte departe de locatia noastra( peste o suta de km).
Voi descrie in curand si modalitatea de descarcare inedita a Venusului la destinatie, fara rampe, fara macara :o!
Si eu cred ca ai procedat foarte bine si ar fi util multor colegi sa invetze din ce ai scris.
Cand politetzea si respectul marcheaza discutzia de la inceput, indiferent de directia in care evolueaza firul, ai o sansa in plus, dar trebuie sa ai si un strop suplimentar de noroc sa nu nimeresti vreun "robocop" cu ochelari fumurii care iti vorbeste cu o mana pe patul pistolului in expresii strict regulamentare desprinse direct din manualul de instructie.
Politzistii, agentzii de frontiera si vamesii par putzin mai relaxati in EU. La noi si ranger-ul din parc, sau agentul din paza de coasta, rezeama mana pe pistol cand ne intalnim prin pustietatzi. S imi se pare cat se poate de firesc pentru ca niciodata nu stie cu ce fel de om intra in contact.
Pe de alta parte, legea e lege. Mi se pare firesc s-o respect, chiar daca uneori nu inteleg de ce trebuie, sau nu trebuie, facut un anumit lucru. Dincolo de indatorirea civica, respectarea legii te ajuta sa-ti pastrezi demnitateate si te si fereste de intarzierile si neplacerile unor amenzi sau a unui arest.
Exista, bineinteles, si modelul intalnit in unele parti in America Latina si in Africa unde "agentul constatator" iti cere o atentzie pe sleau, dar modelul ala mi se pare si mai nesigur, caci nu stii niciodata cat de lacom sau absurd poate fi omul in situatia aia.
Citat din: Dbr din Iunie 11, 2017, 01:07:01 AM
Am avut cred eu o atitudine ferma, care probabil le-a creea impresia ca stiu foarte bine ce fac, ..................
Nu e o simplă impresie subiectivă, e o realitate pe care un politist experimentat știe să o recunoască. Tu știi bine ce faci. Iar oamenii au văzut asta clar.
Tot așa, un vameș experimentat nu are nevoie să demonteze mașina ca să găsescă mica coțcărie pe care o ascunde șoferul. Merge la sigur.
Acum mulți ani, imediat după revoluție ne-a făcut mucii cravată o cucoană în uniformă, de la vama românească. Șoferul pitise sub banchetele din spate, legate savant, niște conserve uriașe ce aveau căutare in Polonia. Și mai ascunsese tot cu niște improvizații savante, prin cotloanele portbagajului de Dacia, niște te-miri-ce-uri, de care auzise că se vând bine.
Nu se vedea nimic, nu se simțea nimic.
Când ne-a venit rândul, cucoana s-a uitat in acte, apoi la noi, a pus întrebarea clasică dacă avem ceva ce vrem să scoatem peste graniță... nu? Ok.
A deschis ușa din spate a pus genunchiul pe banchetă și-a apăsat. Bancheta elastică, frumos, ok.
Tipa, simplu:
-Scoateți ce aveți acolo. :)
Apoi a mers la portbagaj exact unde trebuia, totul lejer, ca o rutina executată la pont.
Fără patos, fără figuri.
Probabil șoferul avea față de om cinstit, pe care nu îl duce gândul decât maximum la găinării. Și totodată avea ceva pe fața aia de om cinstit, care a dat de bănuit.
Asta înseamnă experiență.
-Dacă vreți să treceți, lăsați astea aici și le luați la întoarcere. Nu aveți voie cu ele. (de parcă șoferul nu știa, de le legase fedeleș în poziții bizare, pe sub aripi și capitonaje :) )
Sunt în rezonanță totală cu părerile lui Cristi (de la opinii până la concluzie), care a făcut o analiză completă ( fișa de SRI ar arăta la fel :) ).
Citat din: DoiNomazi din Iunie 11, 2017, 01:35:49 AM
Cand politetzea si respectul marcheaza discutzia de la inceput, indiferent de directia in care evolueaza firul, ai o sansa in plus,
Sigur că da. E factorul uman care nu poate fi nesocotit. Oamenii își fac datoria, iar culpa susținută de vinovat cu tupeu și ton iritant de alba-neagra, jignește și strică iremediabil relația de moment.
Citat din: DoiNomazi din Iunie 11, 2017, 01:35:49 AM
Politzistii, agentzii de frontiera si vamesii par putzin mai relaxati in EU. La noi si ranger-ul din parc, sau agentul din paza de coasta, rezeama mana pe pistol cand ne intalnim prin pustietatzi. Si imi se pare cat se poate de firesc pentru ca niciodata nu stie cu ce fel de om intra in contact.
Ceea ce spune multe despre realitatea societății europene față de cea din SUA.
Cum s-ar zice "It's a wild, wild, world" :)
Am lasat putin timp sa treaca intre postari deoarece am vazut ca prezenta un oarecare interes ,,lupta cu sistemul'' si credeam ca vor mai fi opinii. In concluzie, daca e sa facem o comparatie intre SUA si UE d.p.d.v al comportamentului ,,robocop' ului in fata cetateanului, este clar ca vom discuta la nesfarsit. Dar daca este sa ma refer la o comparatie RO-UE, pot trage clar o concluzie. Int-o tara civilizata ca Olanda nu esti privit ca un infractor din start iar prezumtia de nevinovatie functioneaza perfect. Eu nu trebuie sa demonstrez ca sunt nevinovat ci ,,ei'' trebuie sa demonstreze ca sunt vinovat. Daca dovezile nu exista (in cazul meu cantarul) , atunci esti liber sa pleci. Si nu exista nici acea ura specifica mentalitatilor invechite comuniste. Dar in acelasi timp, trebuie sa recunoastem ca lucrurile s-au schimbat mult si la noi in Ro din punctul acesta de vedere.
Dar propun sa revenim la topicul nostru si sa va continui povestea...
Asadar , dupa ce am scapat ,,basma curata''din situatia descrisa mai sus, ne-am continuat drumul agale spre casa cu precadere noaptea, cand toate barcile sunt negre (precum pisicile ;)). Ziua trageam de timp cat puteam in locuri umbrite, imi scoteam tacticos primusul si faceam o cafea turceasca la ibric sau un pranz delicios la tigaie ;) Dealtfel, motivul cel mai forte era ca temperatura de afara fiind destul de mare,preferam sa imi omor cat mai putin anvelopele de la remorca supraincarcata. Drumul a decurs fara peripetii, doar rutina si nervii consoartei intinsi la maximum care vroia sa se vada ajunsa acasa. Stresul ei era maxim dupa toate cele petrecute in NL si mai ales ca pe drum in RO aerul conditionat al masinii ei a cedat si a refuzat sa mai raceasca.
Am luat o pauza de o noapte acasa. apoi am plecat spre minunata noastra Dunare, unde trebuia sa ajunga velierul. Pe drum vorbisem cu M.R. care isi facea probleme de descarcarea lui. L-am linistit spunandu-i ca ne vom descurca ,,loco''.
Asadar, o data ajunsi la destinatia finala,si dupa studierea rapida a locatiei descarcarii( destul de denivelata) am optat spre varianta din foto, pe care o mai practicasem in alte situatii similare. Dupa cateva manevre si ceva timp in care mai mult am explicat celui cu platforma ce avem de facut, totul era in siguranta la destinatie. Vedeam in ochii lui M.R. nerabdarea copilului care si-a vazut ,,jucaria'' la doar cativa metri de apa :D.Ulterior am aflat ca in urmatoarea zi a si lansat-o!
Deci in concluzie, pot spune ca intotdeauna asa cum v-am obisnuit: ,,mission over'' ;)
Ii urez Venusului 22 si echipajului, oricare ar fi el ,multe clipe minunate pe ape!
Stima tuturor.
Bravo, frate!
Ingenios!
nu m-as fi gandit la metoda asta. :-)