Cap Compas

Ambarcatiuni => Motoare => Subiect creat de: Florio din Iulie 12, 2011, 05:55:42 AM

Titlu: Probleme motor Yamaha 50 outboard
Scris de: Florio din Iulie 12, 2011, 05:55:42 AM
Titlul nu este chiar la obiect fiindca motorul e in perfecta stare . Insa nu l-am putut folosi in weekend fiindca mecanismul automat de trim, n-a mai raspuns la comenzi. Stie cineva cum pot rezolva problema ?

Trim-ul ridica sau coboara motorul avand la baza doi cilindri: unul e un cilindru hidraulic iar celalalt adaposteste un motoras care actioneaza hidraulicul.    Ultima oara am folosit motorul acum doua saptamani, in lungile furtuni din acea perioada. Ajuns in Tomis, l-am ridicat din apa in pozitia de repaus si am plecat.
Ei bine, acum vad ca sistemul cupleaza electric, face zgomotul fin al motorului actionat, dar nu actioneaza nici sus nici jos. Motorul e in pozitia ridicat.
 Am primit diverse sfaturi in port, de la persoane care se spune ca au habar. Unul din sfaturi a fost ca nu mai are ulei la pistonul hidraulic. Altul a fost ca are ulei , altfel n-ar sta motorul in pozitia ridicat; dar s-au blocat carbunii la motoras si trebuie ciocanit cilindrul motorasului, sa-si dea drumul.
Asta din urma a fost cel mai zdravan sfat, fiindca dupa ce am ciocanit usurel acel cilindru, motorasul nici n-a mai vrut sa functioneze :) . Se aude cum cupleaza electric dar ramane blocat, nu mai face zgomotul de motor functionand :) .

Stie cineva cum as putea rezolva sau la cine sa apelez pentru a rezolva ? (Barca e in portul Tomis, legata la ponton).
Multumiri anticipate !
Titlu: Răspuns: Probleme motor Yamaha 50 outboard
Scris de: Vali din Iulie 12, 2011, 06:48:27 AM
Salut Florin, ma consult azi cu amicul Catalin, tatal motoarelor din zona de est a tarii, si iti dau raspunsul :).
Titlu: Răspuns: Probleme motor Yamaha 50 outboard
Scris de: _Alex_ din Iulie 12, 2011, 06:55:21 AM
Neata
Asa repede s-au dezlipit magneti de pe stator ???
Titlu: Răspuns: Probleme motor Yamaha 50 outboard
Scris de: rexsailor din Iulie 12, 2011, 08:52:02 AM
daca dai cautare in gogu

http://www.google.ro/#hl=ro&sa=X&ei=p-EbToSFKMqr-QbX3YDoCA&ved=0CBYQvwUoAQ&q=yamaha+50+outboard+trim+issue&spell=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=e1a468c6c874d2b0&biw=1072&bih=569

si s-ar putea trage o concluzie aici

http://continuouswave.com/ubb/Forum3/HTML/006477.html
si aici
http://www.texasflats.net/index.php?topic=1266.0

bafta!
Titlu: Răspuns: Probleme motor Yamaha 50 outboard
Scris de: Florio din Iulie 12, 2011, 12:11:25 PM
Multumesc mult pentru indicatii.... ma apuc de studiat :) .
Dar n-am sa ma multumesc sa fiu autodidact, ci am sa merg si pe sfatul unuia care stie, dupa cum spune si Vali.
Luata asa, din doua parti, s-ar putea rezolva mai bine problema.
Titlu: Răspuns: Probleme motor Yamaha 50 outboard
Scris de: Florio din Iulie 18, 2011, 04:38:14 PM
Citat din: _Alex_ din Iulie 12, 2011, 06:55:21 AM
Neata
Asa repede s-au dezlipit magneti de pe stator ???


Da, e exact ce a spus Alex : s-au dezlipit magnetii de pe stator.
Am desfacut motorasul si am observat ce s-a intamplat. Numai ca la sfatul unui specialist in motoare, eu lovisem usurel in carcasa motorasului, cu un ciocan. SI ca urmare, unul dintre magneti e spart :) .  L-am lipit noi cu Poxipol, insa toleranta minuscula dintre magnet si rotor e atat de mica incat acum rotorul nu se mai misca.
Asa ca:
1. Slefuim statorul si il rotim in carcasa pana isi face locas suficient pentru rotatie .
2. Gasim un capac de electromotor, cu magnetii intacti
3. Daca nu gasim capacul, cumparam un electromotor nou pentru trim.

EU as incepe cu varianta 2, apoi 3, apoi ca o ultima speranta, 3 .

Daca imi poate da cineva o indicatie unde sa gasesc electromotor de acest tip sau doar capac, eu dau la schimb vinul rosu si plimbarea cu barca :) .

Pe cat e vara de scurta, pe atat e treaba de urgenta :)  

P.S>
Am inteles ca e acelasi tip de electromotor ca la scuterele Yamaha. Deci ar mai fi o varianta .
Titlu: Răspuns: Probleme motor Yamaha 50 outboard
Scris de: rexsailor din Iulie 19, 2011, 12:22:21 AM
salut!
cred ca ar fi utila barem o poza de cum arata fieratania, pe care sa fie date niste cote, ca s-ar putea pupa cu alte neamuri de motor...
vorba cantecului:'' sa vedem, sa vedem, ce-o sa iasa!'' ...

deja a adus marfa la varu' gogu!
http://www.piesedescuter.eu/49,0,electromotor.html
oricum, netul zice ca se gasesc electromotoare de scuter, insa trebe musai fieratania...
succes!
Titlu: Răspuns: Probleme motor Yamaha 50 outboard
Scris de: _Alex_ din Iulie 19, 2011, 05:01:10 AM
Salutt
Totusi cred ca nu motorasul este de vina acum ca cineva...nu dam nume a batut cu ciocanu in stator asta este :( fapta este consumata.
Intrebarea este ce anume actioneaza acel motor?
1.o pompa hidraulica?
2.un ansamblu reductor cu schimbator de sens?
3.un ansamblu reductor simplu, shi prin schimbarea de sens de rotatie la motorasul de curent continu se facea shi mishcarea trimului sus jos :)
Avem o schema sau ceva sa ne dam seama de sistemul de actionare?
Unde este motorul acum?
Ash vrea sa vad poate pot fi de folos :)
Titlu: Răspuns: Probleme motor Yamaha 50 outboard
Scris de: Florio din Iulie 19, 2011, 10:34:58 AM
@ Alex.

Electromotorul actioneaza un sistem hidraulic (un piston). Pistonul nu are urme de scurgere de ulei si nici nu a cedat vreodata presiune. Din cate mi-a spus Marian ( cel care in final s-a ocupat de asta), sistemul hidraulic se lasa comandat prin doua valve care schimba sensul.

In momentul de fata Marian a reusit sa faca electromotorul sa functioneze si in cursul zilei de maine (sper) o sa-l monteze sa-l vedem la lucru.
Magnetii sunt lipiti cu Poxipol, pe carcasa. Toleranta infima care nu lasa rotorul sa se invarta a fost luata pe un strung, iar acum totul este ok. Toleranta -sau lipsa ei :) - era data de lovirea/zgarierea unor tole in ciobul de magnet .

Pentru alti viitori patiti, sfaturi :
1. Reparatiile in general sunt mai slab rezistente decat produsul initial. Noi am lipit magnetii dar e un hazard a sti cat rezista .
2. Am incercat sa gasesc piesa, noua. Si am gasit. Uitati un exemplu, la Yacht TNG, Galati (un furnizor destul de prompt si serios) . Capacul electromotorului costa 489 USD. COmanda dureaza cca 12 zile. Daca vreau sa cumpar intregul electromotor (capac, rotor, carbuni, angrenaje ) pretul este 450 USD :) .
Oamenii au ridicat din umeri la asa o aberatie si mi-au spus  ca astea sunt preturile de catalog. Ca sa descurajeze cumpararea de piese :) .


Titlu: Răspuns: Probleme motor Yamaha 50 outboard
Scris de: Florio din Iulie 19, 2011, 10:40:19 AM
Citat din: rexsailor din Iulie 19, 2011, 12:22:21 AM
salut!
cred ca ar fi utila barem o poza de cum arata fieratania, pe care sa fie date niste cote, ca s-ar putea pupa cu alte neamuri de motor...
vorba cantecului:'' sa vedem, sa vedem, ce-o sa iasa!'' ...

deja a adus marfa la varu' gogu!
http://www.piesedescuter.eu/49,0,electromotor.html
oricum, netul zice ca se gasesc electromotoare de scuter, insa trebe musai fieratania...
succes!

Fieratania arata simplu, este un capac metalic de diametru 64-65 mm . Dar e greu de crezut ca se potriveste cu cele pe care le-am gasit noi, la scutere. Acum, daca tot l-a facut omul sa functioneze, o sa-l montam sa vedem cum se descurca. Pe mine tot ma bate gandul a cumpara unul nou, sa-l am de rezerva .
   
Titlu: Răspuns: Probleme motor Yamaha 50 outboard
Scris de: Florio din Iulie 19, 2011, 10:48:47 AM
Apropo de ciocanit electromotorul sa-si "dea drumul" carbunii. Daca primiti vreun sfat de acest gen de la "specialisti", eu, patitul, va pot spune ca in nici un caz nu trebuie ciocanit in carcasa ( sus sau pe corpul cilindric al carcasei) .
Aceasta carcasa nu contine decat magnetii, iar vibratia ii poate desprinde sau chiar fragmenta.
Carbunii sunt in partea de jos a carcasei, acolo unde capacul se imbina cu restul corpului .

Astea sunt invataturi practice dobandite in urma a mai multe suduieli, alergaturi, telefoane si cheltuieli fara rost :) . Specialistii adevarati  pot fi adesea foarte greu deosebiti de novici cu aer de specialisti.
Titlu: Răspuns: Probleme motor Yamaha 50 outboard
Scris de: Vali din Iulie 19, 2011, 01:00:23 PM
Desi e tardiv, as vrea sa spun ca nu prea am auzit sa se blocheze periile de capul lor intr-un motor electric inchis etans (capsulat). Cu atat mai mult, n-am auzit vreodata sa se bata in motor ca sa se deblocheze periile  ??? (culmea e ca am lucrat ceva ani ca electromecanic).
Concluzia e ca un fleac de genul acelui motoras pentru trim e suficient sa-ti strice concediul daca se defecteaza. Eu personal sunt adeptul solutiilor cele mai simple, fiabile si economice, gen motor mic, cu pornire si guvernare manuala, cu trim manual etc. La fel ca si la motociclete, cele mai frumoase aventuri le-am avut cu motoarele rusesti in 2 timpi, acolo cel putin stiam ca daca crapa ceva, il rezolvam la fata locului, chiar daca mai caram un sac de fiare dupa noi :D.
Titlu: Răspuns: Probleme motor Yamaha 50 outboard
Scris de: Florio din Iulie 19, 2011, 01:21:30 PM
Nu e deloc tardiv, experientele noastre au sa fie de folos si altora.
Daca pentru motoare sunt forumuri cu destule discutii, pentru motorizarea barcilor domeniul e mult mai sarac. Si experienta, asijderea :) .
Titlu: Răspuns: Probleme motor Yamaha 50 outboard
Scris de: _Alex_ din Iulie 19, 2011, 05:52:23 PM
Bine zis Florio experienta se poate dobandi shi din greselile altora. Suntem slab pregatiti la articolul motoare pentru barci........In cea ce priveshte intretinere shi mai ales foarte important EXPLOATAREA
Eu ash propune sa facem o arhiva aici cu fishiere de preferat pdf in care sa gasim despre motoare intretinere shi exloatare cu scheme explicite bla bla bla :)
Titlu: Răspuns: Probleme motor Yamaha 50 outboard
Scris de: Florio din Iulie 19, 2011, 09:00:11 PM
De acord. Am manualul motorului Yamaha 50T in format PDF. Daca e cineva interesat, il pot anexa cumva :).


P.S.
Daca nu ne ajutam intre noi...cine o s-o faca ?!? :)
Titlu: Răspuns: Probleme motor Yamaha 50 outboard
Scris de: rexsailor din Iulie 19, 2011, 09:46:13 PM
apropo de batutul cu ciocanul sa se deblocheze periile, asta era o solutie de moment la electromotorul de dacie echipat cu perii de rm. sarat care erau asa moi ca se macinau relativ repede, insa praful de perie nu sarea ci incarca port peria ducand la blocarea periei...evitarea problemei se putea face dand electromotorul jos odata pe an , desfacerea lui, spalat cu gaz si la loc comanda....
baterea in electromotor avea riscul ca peria sa nu calce suficient de ferm, de unde flama si posibilitatea de ardere a colectorului de pe rotor....
Titlu: " Daca ceva poate merge prost, va merge "
Scris de: Florio din Septembrie 20, 2011, 08:35:45 PM
Stiam legea asta a lui Murphy si de aceea am zis ca repararea motorasului de trimm al barcii e o solutie de moment, urmand sa il inlocuiesc cu unul nou .
  Dar asa cum se intampla de obicei, treaba amanata ramane uitata, pana se intoarce intr-un perfect efect de bumerang, cand ti-e lumea mai draga.
Mie, weekend-ul trecut, lumea imi era tare draga :) !

Vremea era superba, vantul usor aprig, marea sublima, limpede si relativ calma.
Am iesit din port, am navigat doua ore, am efectuat balaceala de rigoare intr-o mare care aducea a Mediterana, cu limpezimea ei.
SI cand sa plec, trimm-ul a murit, lasandu-mi motorul afara din apa ;D . Ce te faci, Vasile ? ACum cateva saptamani am primit un telefon de la un amic, sa il tractez pana in port fiindca nu ii mai pornea motorul :) . Iar acum marea era usurel mai naravasa decat in situatia precedenta.
  SIgur ca nu mi-a trecut prin cap sa chem pe cineva, zicandu-mi ca daca un motor mi-a murit, mai am doua : randa si focul :).
SI am parcurs in viteza cele 4 mile catre marina, calculandu-mi voltele necesare sa pot ajunge in pozitie favorabila fata de stabilopozi si vant. Asa ca am facut o intoarcere la marina, ca la carticica, venind in volte mici  catre ponton, cu vant  curat-curatel de prova .A doua zi, marea se cam burzuluia si vantul devenise mai taios, dar asta nu m-a impiedicat sa plec in larg si ma intorc la ponton, cu velele din dotare :) .

Povestea mea are mai multe pilde.
Una ar fi, ca o barca cu vele este o barca vie, niciodata abandonandu-te .
O alta ar fi sa nu lasi pe maine ceea ce trebuie sa faci azi :) . Suna parental , dar e real .
Si ultima [pilda este de fapt o solutie pentru cei care au problema trimm-ului : in Romania un capac de trimm costa 500 E. Un trimm intreg costa 485 E. Paradoxal.
Subsemnatul a facut comanda in SUA, la pretul de 91USD trimm-ul si 45 USD transportul. Peste cateva zile soseste :)
Titlu: Re: Probleme motor Yamaha 50 outboard
Scris de: Thor din Septembrie 20, 2011, 09:34:04 PM
Manevre cu vele in port ???
Titlu: Re: Probleme motor Yamaha 50 outboard
Scris de: HOME MADE din Septembrie 20, 2011, 09:57:45 PM
pai velistii din vechime aveau motoare?ala velist care merge numai cu vele!bravo florio,sa mai faci si sa-i inveti si pe altii.
Titlu: Re: Probleme motor Yamaha 50 outboard
Scris de: Mihai Irimia din Martie 18, 2012, 09:01:09 AM
Salut, incearca sa alimentezi electromotorul pe direct (sari peste relee) daca nu raspunde nici asa, cel mai probabil a intat apa in el( asta daca cumva e de tipul exterior si e expus), daca a intrat apa nu mai ai ce sa faci eu am reusit cu ceva modificari sa pun un motor de stergator de parbriz, nu mai stiu de la ce masina, si cred ca merge si acum ca nu m-a mai sunat omul, cand am vrut sa cumparam unul SH original, ne-a cerut 250 de euro...
Titlu: Re: Probleme motor Yamaha 50 outboard
Scris de: Florio din Martie 18, 2012, 04:40:50 PM
Citat din: Mihai Irimia din Martie 18, 2012, 09:01:09 AM
Salut, incearca sa alimentezi electromotorul pe direct (sari peste relee) daca nu raspunde nici asa, cel mai probabil a intat apa in el( asta daca cumva e de tipul exterior si e expus), daca a intrat apa nu mai ai ce sa faci eu am reusit cu ceva modificari sa pun un motor de stergator de parbriz, nu mai stiu de la ce masina, si cred ca merge si acum ca nu m-a mai sunat omul, cand am vrut sa cumparam unul SH original, ne-a cerut 250 de euro...

Mihai, prinderile, parghiile, legatura cu pistonul hidraulic si toate cele implicate sunt atat de particulare, incat e la limita imposibilului sa inlocuiesc cu altceva decat originalul. De aia le si fac in felul asta, fabricantii.
Cea mai simpla metoda si totodata cea mai sigura este cea pe care am aplicat-o. Am cumparat motorasul original, din SUA. M-a costat 136 $ cu tot cu transport, l-am montat in 15 minute si am siguranta lucrului nou, original.
Titlu: Re: Probleme motor Yamaha 50 outboard
Scris de: Mihai Irimia din Martie 23, 2012, 11:54:51 AM
Citat din: Florio din Martie 18, 2012, 04:40:50 PM
Citat din: Mihai Irimia din Martie 18, 2012, 09:01:09 AM
Salut, incearca sa alimentezi electromotorul pe direct (sari peste relee) daca nu raspunde nici asa, cel mai probabil a intat apa in el( asta daca cumva e de tipul exterior si e expus), daca a intrat apa nu mai ai ce sa faci eu am reusit cu ceva modificari sa pun un motor de stergator de parbriz, nu mai stiu de la ce masina, si cred ca merge si acum ca nu m-a mai sunat omul, cand am vrut sa cumparam unul SH original, ne-a cerut 250 de euro...

Mihai, prinderile, parghiile, legatura cu pistonul hidraulic si toate cele implicate sunt atat de particulare, incat e la limita imposibilului sa inlocuiesc cu altceva decat originalul. De aia le si fac in felul asta, fabricantii.
Cea mai simpla metoda si totodata cea mai sigura este cea pe care am aplicat-o. Am cumparat motorasul original, din SUA. M-a costat 136 $ cu tot cu transport, l-am montat in 15 minute si am siguranta lucrului nou, original.

Asta asa e nu prea poti sa intreci originalul, eu m-am chinuit mult tare atunci (si pe altii) a iesit ce-i drept, dar de altul nu ma mai apuc. Daca pun in calcul cat am alergat cu masina, cate telefoane date etc., etc. cred ca m-a costat mai mult decat pe tine, ce e drept poanta e cam veche deaia si cerea atat de mult, nu se gaseau.Ma rog e un tip in Galati, o sa auziti de el, are o greata de zici ca toate bancile din Elvetia sunt datoare la el.