Salutare!
Incerc sa rezolv o problema suparatoare, ma gandesc ca poate cineva a eliminat-o in vreun fel.
In lunile de vara, datorita caldurii ,in rezervorul de benzina (rezervor de plastic) se creaza presiune.
In mers dau drumul la orificiul de pe buson si datorita curentului produs nu se simte miros, dar in stationare (cateva ore la pescuit) daca il las deschis se simte miros si in loc de aer curat inspir aer cu cifra octanica.
Exista vreun dispozitiv, se poate improviza ceva care sa preia surplusul de vapori si astfel sa pot sta cu rezervorul etans?
Rezervorul il am la pupa iar spatiul e deschis. Am incercat si varianta cu carpa uda pusa peste rezervor, dar tot apare fenomenul.
Rezervorul trebuie depozitat intr-un loc cat mai racoros; in barca acesta poate fi cat mai jos cu putinta si intr-un loc umbros astfel incat sa nu fie influientat de temperatura mediului si in special de razele solare. Trebuie lasat sa respire altfel se va face minge ori se poate sparge. Un sfat ar fi sa incerci sa ii faci o cutie sau sa il protejezi de razele soarelui prin montarea deasupra lui a unui paravan.
Rezervorul il am in compartimentul de la pupa, nu bate soarele direct pe el, dar cand afara sunt 30 si de grade chiar daca nu bate direct tot se umfla. Eu il tin deschis, dar mirosul e deranjant.
Rezervorul trebuie sa aiba acel mic orificiu pentru respiratie. acel mic orificiu este situat in dopuletul acela mic de pe dopul normal al rezervorului.
trebuie sa ai grija ca atunci cand il umpli sa ii ramana spatiu de vapori altfel la manipulare sau in mersul barcii atunci cand dai de valuri acestea se vor propaga si in rezervorul tau iar benzina poate da pe afara si daca ai si un prosop sau ceva burete ramane imbibata acolo generand miros o lunga perioada de timp. Deasemeni, atunci cand tragi barca la pompa ai grija sa nu dea pe afara (cum de altfel se intampla des) atunci cand este aproape plin rezervorul. Mai poti verifica si furtunele de legatura cu motorul care uneori au cate un por si pot genera miros puternic in stationare.
Daca si daca este persistent mirosul dupa ce te-ai asigurat de toate acestea, poti monta un tubusor de 6mm pe care sa-l orientezi sub vant dar nu in apa pentru ca la o micsorare de temperatura va aparea un usor vid in rezervor ceea ce va conduce la suctiune de apa pe tub si intrare in rezervor. Normal cantitatea de vapori de benzina nu trebuie sa fie asa de mare incat sa te deranjeze; iar apoi unii sunt chiar bucurosi cand simt mirosul de benzina ceea ce ii face sa porneasca la plimbare s.a.m.d.
Subscriu verificării tuturor furtunelor. Nu am simţit niciodată miros de benzină de la rezervor în bancă nepuntată, deci bătut de soare.
Ca să elimini treaba cu buşonul monteaza-i un balon elastic peste buşon, gen prezervativ, cu căpăcelul lăsat bineînţeles deschis.
eu tin surubul de pus la presiunea atmosferica desurubat doar foarte putin si nu am nici un miros de benzina
Din cand in cand mai desfaci busonul si asa ai mai mult timp cand nu miroase !la umbra cu carpa uda pe el ,restul e poveste ! ;) ai motor termic ...pute !!! ;D ;D
Multumesc pentru sfaturi. O sa incerc cu un furtun la respectivul orificiu sa vedem daca rezolv problema.
Mai vreau sa iti reamintesc odata ca nu e de joaca cu vaporii de benzina. Asa cum spuneau colegii nu trebuie sa miroasa a benzina in barca. Vaporii de benzina in amestec cu aerul dau nastere unui amestec inflamabil ce poate deveni chiar exploziv, ceea ce nu cred ca iti doresti. Mai cauta sursa de pierderi si la motor - furtunurile din interior pot avea pori si de acolo poate veni mirosul specific de benzina sau ceva neetans pe traiectul benzinei. Nu este normal sa miroasa a benzina.
Furtunul l-am verificat cand am schimbat para, mufele la fel, sunt ok. Rezervorul nu e sart / fisurat.
Singurul loc pe unde poate iesi mirosul e prin acel orificiu.
Acuma nu va imaginati ca miroase in barca precum intr-o rafinarie... Problema e ca eu as vrea sa nu simt deloc mirosul de benzina. O fi el semn bun, dar cand sunt in barca la pescuit, leganat de valuri chiar vreau sa simt doar aerul curat..
Pune o mănuşă chirurgicală peste buşon, îi va permite rezervorului să expire dar nu ar trebui să mai sesizezi vapori. Dacă totuşi mai miroase fă-ţi un bine şi verifică tot, inclusiv motorul.
Citat din: kama3 din August 03, 2017, 02:48:01 PM
Furtunul l-am verificat cand am schimbat para, mufele la fel, sunt ok. Rezervorul nu e sart / fisurat.
Singurul loc pe unde poate iesi mirosul e prin acel orificiu.
Acuma nu va imaginati ca miroase in barca precum intr-o rafinarie... Problema e ca eu as vrea sa nu simt deloc mirosul de benzina. O fi el semn bun, dar cand sunt in barca la pescuit, leganat de valuri chiar vreau sa simt doar aerul curat..
Schimba garniturile la buson si la dop si ori se umfla ori se strange , asta pana cand te induri sa desfaci tu sa l relaxezi ! ;D
Pai cand e inchis nu miroase. Miroase cand il deschid si il las deschis.
Citat din: kama3 din August 03, 2017, 04:34:41 PM
Pai cand e inchis nu miroase. Miroase cand il deschid si il las deschis.
;DPai ce ai frate sa l lasi deschis dupa oprirea motorului !? la rezervorul de mana asta este prima operatiune la pornire si ultima la oprire ...sa umbli la dop ! 8)
Probabil ca il tine in soare si se umfla.
Rezervorul nu sta direct in soare, il tin in compartimentul de la pupa care nu e complet inchis.
Dar, la temperaturile de vara daca il tin inchis etans intr-o ora e minge. De asta ziceam ca il tin inchis(ca sa nu puta) si ii dau drumul la dop din cand in cand cs sa elimin presiunea.
Masinile astea mai noi au din cate stiu o supapa si un filtru pt recuperarea vaporilor care elimina fenomenul.
Da, dar acel filtru "purge canister'' se numeste, functioneaza doar atat cat merge motorul ca acele gaze sunt recirculate in galeria de admisie si sunt arse in cilindri. Nu este cazul la barci.
Salut,
Nu este normal sa ti se faca rezervorul minge dupa o ora de stat in barca.
Parerea mea este ca ai probleme cu benzina. Benzina da vara are specificatie diferita de cea de iarna (care are mai multe volatile C4-C5). Daca ai benzina de asta iarna sau ai luat-o de la unul care a achizitionat-o asta iarna, aceasta ar putea fi o explicatie pentru ce ti se intampla.
Toata stima domnilor dar eu stiu de diferente intre motorina de iarna si cea de vara ceea ce nu este aplicabil benzinei. Benzina este aceeasi vara si iarna. Se poate sa fi fost cumparata de la terte persoane sub denumirea de benzina dar in realitate sa fie vorba de o fractie mai usoara.
Incearca sa schimbi statia de la care alimentezi. Oricum daca ai avea o "benzina" mai usoara ar trebui sa vezi atat in functionarea motorului cat si in consumul acestuia pe unitatea de timp/distanta.
Buna ziua,
Exista diferente intre benzina vanduta iarna si vara. Diferenta se face controlat, la producator. Mai poate face si benzinarul ceva diferenta cu o galeata doua de apa, dar asta e alta discutie. Benzinarii seriosi au camera pe gurile de descarcare si pe incarcarea cisternelor in depozite.
Nu vreau sa starnesc acum polemici despre benzina. Aveti dreptate, este diferenta intre benzina vanduta vara si cea vanduta iarna, dar aceasta diferenta o face numai si numai temperatura ambientala.
Pentru se intelege mai lesne, benzina este un amestec de benzine si fractii care se face intr-o instalatie numita blending in line unde sunt controlate la "sange" proprietatile benzinei - atat COR, COM cat si distilarea, densitatea etc. Producatorii care se respecta au aceasta instalatie, ceilalti o fac direct intr-un rezervor industrial caruia i se aplica o amestecare de o durata x de timp. Standardul de calitate pentru benzina este respectat de catre producator. De regula, de la producator - de unde incarca lanturile de distributie - mai are loc una sau mai multe aditivari astfel ca unele firme ca vand pe piata din tara fac diferenta numai prin aditivare - adica Rompetrolul are EFIX - adica a aditivat benzina pentru curatare motor si cresterea randamentului acestuia; firma X are ....motion deci mai aditiveaza carburantul pentru o marire de cifra care duce la un raspuns mai bun al motorului - a nu se crede ca se aceste "reglaje" au o plaja f larga deoarece nu este asa. diferenta fiind relativ mica. Si asa mai departe. Sunt benzine in statii de distributie de 95, 98, 100 ca si CO. Aici ma opresc la benzine.
Pentru motorina in schimb, da, este motorina de vara si de iarna - toti stiu cum se face motorina de vara, iarna - magiun - fiind improprie curgerii prin tubulatura masinilor pentru a alimenta motoarele. Din aceasta cauza pentru cei ce isi mai amintesc, pornirea pe timp de iarna se facea inainte folosind festila - in cazurile masinilor diesel.
Mai mult aceste motorine sunt si standardizate ca si motorina de vara si iarna, ceea ce la benzina nu exista.
Benzina nu e de asta iarna. Intr-o luna jumate am consumat 40 de litri de benzina la un consum de aprox 5-6%. Nu ma plimb foarte mult, ies la pescuit prim imprejurimi. Am alimentat de la doua benzinarii de la care pun si in masina. Sincer la masina am avut o singura data probleme de la benzina, mai exact de la apa din benzina (acum 13-14 ani, la benzinaria din Tecuci care acum e OMV - atunci cred ca era Petrom).
In rest alimentez de la orice statie am in drum, criteriul de selectie fiind pretul mai mic (de asta nu sunt fan OMV si MOL).
Pe caldurile astea totusi nu cred ca e nimic anormal sa se umfle rezervorul.
,,Nu este normal sa ti se faca rezervorul minge dupa o ora de stat in barca." ,ca I de vara cai de iarna !!! ....mai fratilor chiar s o fi descoperit ieri benzina si rezervorul !!! ?
http://www.epixmarine.ro/supapa-aerisire-rezervor-benzina-ambarcatiune-cu-motor (http://www.epixmarine.ro/supapa-aerisire-rezervor-benzina-ambarcatiune-cu-motor)
Cum d ..cu la o diferenta de 20 gr sa nu expandeze rezervorul .... o scoti din pamant din statie si o asezi in barca n soare.... ce sa faca ? !!! cu riscul de a se lua moderatorul de mine v am pus lincurile ,au descoperit altii Americile sa o luam ca atare si sa trecem la alta discutie in care sa ne ajutam reciproc fara polemici !! ;D ;D ;D
http://www.epixmarine.ro/aerisire-supapa-rezervor-benzina-barca-atentionare-rezervor-plin (http://www.epixmarine.ro/aerisire-supapa-rezervor-benzina-barca-atentionare-rezervor-plin)
https://www.pieseauto.ro/alte-piese-alimentare/daewoo/matiz/supapa-vaporizare-benzina-matiz-1944442746.html (https://www.pieseauto.ro/alte-piese-alimentare/daewoo/matiz/supapa-vaporizare-benzina-matiz-1944442746.html)
Asta e piesa!
Multumesc @teo pes!
Dragilor,
Imi pare rau ca trebuie sa-mi contrazic colegii de forum (teo pes si crysty) dar benzina nu numai ca e are specificatie diferita iarna/ vara dar are si specificatie pentru sezon intermediar. Vedeti aici:
ewing.ro/fise-tehnice/petrom-benzina-95
Asta ca sa nu intram in polemici.
Problema lui kama 3 este clar de la benzina. Daca pune dispozitivele recomandate de Teo (supape de respiratie) mirosul de vapori nu va disparea dar rezervorul nu se va mai umfla. Solutia sugerata de ghrt s-ar putea sa mearga, in sensul ca basica aia se goleste doar din cand in cand si nu miroase tot timpul. Sunt si basici mai la indemana decat manusile de latex ;).
Incearca sa iei benzina de la producatorii consacrati cu rafinarii in Romania (PETROM, ROMPETROL, LUKOIL). Baietii tin la firma si intr-adevar amesteca benzina professional (blending-on line- I am impressed!). Acum sigur ca daca tii rezervorul in soare tot vei avea niste probleme dar nu se va face minge!
Benzinarii particulari au tendinta sa cumpere tot felul de mizerii din tot felul de locuri, pe care le amesteca- aproximativ- in tancurile lor de stocare si de aceea isi permit preturi mai mici. Eu unul, fiind din bransa, nu-mi alimentez niciodata masina de la micii benzinari. In DD, uneori nu pot sa evit firma omniprezenta dar de regula iau cat mai multa benzina de la statiile mari de pe mal.
Toate cele bune!
Ce marca/producator este rezervorul?
Intreb pentru ca la rez de marca facute de Quicksilver, branduite Yamaha, Suzuki ... nu am avut probleme cu deformatul ... la Big Joe, Small Bob sau alte nenorociri imi iesea din barca ... la un moment dat in Kefalonia il tineam sub masina ;D
Nu stiu ce marca e.
E de 22 litri, portocaliu cu capacul si stutul albastre.
Deformarea mai pronuntata e data clar de grosimea si rezistenta materialului.
Alea branduite probabil ca sunt facute dintr-un material mai rezistent si sunt mai groase in carne si de aceea nu se umfla atat de tare. Mai e si varianta rezervoarelor de tabla, dar la alea sunt alte dezavantaje.
https://goo.gl/images/XUV2gc
@ Alex 1958
Da domnule, ai dreptate. Dupa ce am verificat mai atent am gasit ca UE are standardul EN228/July2008 in care se arata acest lucru foarte clar. Aceasta specificatie este despre VLI (vapour lock index) care se corecteaza cu aditivi. Nu lucrez cu aceste standarde dar procesele de obtinere imi sunt familiare.
@ kama3
daca ai posibilitatea schimba rezervorul si vezi cum se comporta.