Salut si bine v-am gasit.
Tocmai am achizitionat un DT20, fabricat in 1996.
Pentru ca sunt cam rookie in motoare, va cer aici sfatul.
Motorul a fost probat la butoi, porneste usor, merge relativ rotund.
Am luat decoamdata un impeller, bujii si ulei de amestec, in vederea inlocuirii acestora.
Ce altceva mi-ati recomanda sa verific/inlocuiesc eventual?
Multumesc.
Uleiul din cizma. Cand il dai jos pe ala vechi vezi cum se prezinta. Daca are apa in el (arata ca niste muci) inseamna ca tb schimbate si simeringurile de la grup.
Cand bagi uleiul il bagi pe la gaura de jos si cand a ajuns la gaura de sus inchizi dopurile.
Mulțumesc, kama3.
Revin dupa ce schimb piesele si consumabilele.
Alte idei de intretinere?
Sa verfici si fisele si pipele.M-a frecat 2 zile o pipa de bujiii, pana am descoperit buba, imi intrerupea un cilindru.
Citat din: cristi80 din August 23, 2017, 10:34:50 PM
Sa verfici si fisele si pipele.M-a frecat 2 zile o pipa de bujiii, pana am descoperit buba, imi intrerupea un cilindru.
Ok, asta se face clasic, ca la Dacia parintilor? Adica scoti fisa si dai la sfoara cu ea pe carcasa motorului, sa vezi daca scanteieste?
Ca altfel nu stiu ce verificare sa le fac..
o spalare a carburatorului si o suflare cu aer ar fi utila.ATENTIE sa montezi la loc exact cum a fost!Asta daca a stat pe dreapta mult timp.
Citat din: leba din August 24, 2017, 02:58:10 PM
Ok, asta se face clasic, ca la Dacia parintilor? Adica scoti fisa si dai la sfoara cu ea pe carcasa motorului, sa vezi daca scanteieste?
Ca altfel nu stiu ce verificare sa le fac..
Pe mine ma curenta pipa și am încercat cu un patent izolat sa scot fisa când mergea motorul, atunci am văzut scântei între partea izolata a pipei și patent. Am schimbat pipele și sa schimbat mersul motorului(fara rateuri)
Așa am făcut eu,nu știu dacă e metoda corecta de verificare.
Ok, revin cu feedback.ul.
Am schimbat impellerul si granitura de la pompa de apa.
Nu aratau prea bine niciunele, asa cum se vede si in atasament.
Apoi bujiile, care erau si ele afumate bine.
Am sa merg la un "carburist" sa-mi curete carburatorul.
Motorul merge ok, l-am probat sambata. Pornire usoara, relanti rotund.
Multumesc pentru sfaturi.
Bine ar fi sa gasesti si bucatile lipsa din impeller! Daca au plecat in sus pe circuitul de racire ...
Citat din: AdrianZUZ din August 28, 2017, 03:01:01 PM
Bine ar fi sa gasesti si bucatile lipsa din impeller! Daca au plecat in sus pe circuitul de racire ...
Ups! La asta nu m-am gandit.
Acest circuit de racire cum se poate curata?
Nu cunosc modelul tau, daca are posibilatea de "backflush" o mufa sau o orice vaianta de cuplare a unui furtun, incearca asta prima data, daca nu, desfaci capacul termostatului (oricum o sa ai nevoie de termostat curatat sau nou si garnitura noua) si incerci sa il clatesti invers cu cat mai multa presiune ... vezi ce iese ... nu iese, spui o rugaciune si montezi cizma, il bagi in butoi (eventual faci un amestec de otet si apa) si ii dai sfoara ... daca nu se infunda, ai scapat. Daca se infunda ... naspa/
Citat din: AdrianZUZ din August 28, 2017, 05:59:08 PM
Nu cunosc modelul tau, daca are posibilatea de "backflush" o mufa sau o orice vaianta de cuplare a unui furtun, incearca asta prima data, daca nu, desfaci capacul termostatului (oricum o sa ai nevoie de termostat curatat sau nou si garnitura noua) si incerci sa il clatesti invers cu cat mai multa presiune ... vezi ce iese ... nu iese, spui o rugaciune si montezi cizma, il bagi in butoi (eventual faci un amestec de otet si apa) si ii dai sfoara ... daca nu se infunda, ai scapat. Daca se infunda ... naspa/
Sincer nici nu stiu inca unde e termostatul. :) dar aflu eu rapid.
Ce sa zic, dupa schimbarea impellerului am observat ca pompeaza apa relativ corect.
Am sa incerc acel backflush si revin.
Multumesc de sugestie.
Cu asa ceva curat motoarele ! cel putin 2 la 5l apa, gasesti un vas si l recirculi , daca te lasa inima (buzunarul)cat mai concentrat atat mai bine , nu ataca aluminiul si nici restul componentelor ,are treaba numai cu calcarul si oxizii din circuit!
Aici este termostatul , daca spuneai ca vrei s al cureti inainte de a da jos cizma astupai orificiile de sub linia termostatului si l umpleai pe acolo cu o doza la 1,5l de apa si l tineai pana a doua zi ,asa se curata ca nou !
Multumesc, teo pes.
Revin cu impresii dupa ce verific.
Va salut din nou.
Mi-am făcut curaj și am schimbat uleiul de transmisie.
Ce mā intrigă e faptul că în baza tabelelor specifice, la motorul meu trebuie 7,8 oz , adică vreo 220 ml.
Tubul avea 290 ml, l-am băgat tot, dar uleiul nu a ajuns la buşonul superior, așa cum am văzut în tutorialul video.
Acum întrebarea mea este: e cazul să mă îngrijorez? Ar trebui să mai pun sau ar trebui să mai scot?
Mulțumesc.
regula generala la scimbul uleiului de transmisie, este sa bagi ulei pe jos, pana incepe sa curga din gaura de sus. asta cu motorul coborat jos, vertical.
Citat din: bbl81 din Iulie 09, 2019, 09:21:05 AM
regula generala la scimbul uleiului de transmisie, este sa bagi ulei pe jos, pana incepe sa curga din gaura de sus. asta cu motorul coborat jos, vertical.
Fix așa am făcut.
Conform tabelului trebuia cam 7.8 oz, deci aproximativ 230 ml. Eu am pus 290 ml, adică cam tot tubul.
Am folosit uleiul acesta: https://motoarebarci.ro/ulei-grup-mineral.html
Pentru a verifica cantitatea si calitatea uleiului din grup poti sa improvizezi o joja dintr-un colier de plastic (soricel https://cablul.ro/categorie/coliere-de-plastic/)
Daca nu ai dat nici un strop de ulei pe linga inseamna ca e undeva inauntru. :) Nu e problema daca e prea mult, desi in mod normal ar fi trebuit sa iasa pe gaura de sus.
Mai verifica o data cantitatea de ulei necesara si din alta sursa (manualul motorului) nu te baza doar pe tabelul de pe site-ul vinzatorului.
Citat din: pelicanul din Iulie 09, 2019, 10:01:02 AM
Pentru a verifica cantitatea si calitatea uleiului din grup poti sa improvizezi o joja dintr-un colier de plastic (soricel https://cablul.ro/categorie/coliere-de-plastic/)
Daca nu ai dat nici un strop de ulei pe linga inseamna ca e undeva inauntru. :) Nu e problema daca e prea mult, desi in mod normal ar fi trebuit sa iasa pe gaura de sus.
Mai verifica o data cantitatea de ulei necesara si din alta sursa (manualul motorului) nu te baza doar pe tabelul de pe site-ul vinzatorului.
Am săpat în manual, am un pdf vechi pt. Suzuki, se pare că 300 grame e cantitatea corectă.
Totodată, eu nu am găsit în manual "regula" de a ieși ulei prin bușonul superior.
Mulțumesc pentru sfaturi.
Daca 300 g (cred ca e ml de fapt) este cantitatea corecta inseamna ca tubul de 290 ml abia ajunge. Verifica nivelul (ar trebui sa se vada si cu ochiul liber) si daca e mai jos de citiva milimetri fata de marginea gaurii de sus, inseamna ca trebuie sa mai adaugi.
Citat din: pelicanul din Iulie 09, 2019, 10:54:08 AM
Daca 300 g (cred ca e ml de fapt) este cantitatea corecta inseamna ca tubul de 290 ml abia ajunge. Verifica nivelul (ar trebui sa se vada si cu ochiul liber) si daca e mai jos de citiva milimetri fata de marginea gaurii de sus, inseamna ca trebuie sa mai adaugi.
Vă salut.
Nivelul este chiar la baza martorului (găurii) superior. De altfel, am mai citit și pe alte forumuri, cantitatea corectă e 300 ml.
Daca este chiar sub gaura superioara, poti sa il lasi asa.