Da da, renumitul model Suzuki DF20 EFI cu probleme de tot felul.
Al meu este la vreo suta de ore de functionare in 4 ani, este foarte putin utilizat cum s-ar zice. Anul trecut la excursia in Delta s-a imbolnavit: porneste perfect, merge perfect la relanti, daca reusesc sa-l ridic in ture spre maxim merge si acolo bine, in schimb la acceleratii intermediare "da in nas", "cicleaza", adica da sa accelereze si imediat revine jos, apoi iar da sa accelereze si revine, etc.
Am verificat si urmatoarele sunt in regula:
- bujii schimbate
- linia de alimentare pana la injectoare verificata, inclusiv filtre
- pompa de joasa presiune merge
- pompa de inalta presiune merge
- injectoarele improasca frumos
- valva de relanti functioneaza
- senzorul MAP functioneaza
- senzorul de pozitie clapeta de acceleratie functioneaza
Dupa toate astea la verificarea fara elice cuplata face la fel - ma intreb daca limiteaza calculatorul sa nu se supratureze??
In sarcina, elicea cuplata, in butoi, pare sa accelereze mai bine dar nu consider concludent pana nu reusesc sa ies pe apa. Nu trag mari sperante totusi.
Deci, ceva idei, sfaturi? Servisul e departe si nu am sanse sa ajung pana la iesirea din Delta in octombrie. Mersi anticipat!
E un tip, Virgil la Euronautica. Iti trimit numărul lui, poate te poate ajuta.
Benzina noua, de calitate, ai schimbat ?
Da, am pus benzina proaspata OMV. Mersi pentru numar!
verifica si senzorul de pe axul de cuplat scos din viteza ...daca ramane cuplat pe neutru poti porni merge bine in relanti dar nu te lasa sa treci de 2mii de ture.
Senzorul acela merge, taie demarorul cu totul cand e cuplat in viteza - deci nu l-as putea porni deloc la baterie asa cum fac.
Salut,
Am vazut ca ai scris ca ai verificat linia de alimentare, dar mai verifica odata mufa. vezi sa nu fie ciupita garnitura aia pe care apasa bila. Am patit si d-aia zic. Cel mai bine schimba mufa cu totul daca ai la indemana.
Numai bine,
Daniel
Mersi - am pus si pe direct, fara mufa. Oricum paharul decantor/separator apa are benzina suficienta ca sa mearga si fara linia cuplata, la relanti merge minute bune alimentat numai cu ce e in pahar.
Mai ai sensor de turatie !
Nu stiu daca e tot acelasi cu senzorul CMP dar parca nu le-as suspecta, prea merge rotund la relanti. Am sa arunc totusi o privire, mersi!
I-ai dat de cap?
Da' de unde, umblu pe coclauri cu slujba. Planuiesc duminica o iesire pe apa sa vad daca e vreo schimbare dupa ultimele activitati de curatenie, poate-mi iese de data asta.
Nu are nici o treaba ,panaramele de senzori dau defecte in turatii diferite , vezi ca Suzuki mai pune si sensor de batai , si senzor de temperatura aer in debitmetru !! 8)
Am avut un Suzuki 40 injecție in jur de 100 de ore de functionare . La un moment avea cam aceleași simptome ... Am curățat fantele și toate traseul de răcire (erau crescute inclusiv scoici acolo, foloseam motorul foarte rar). Nu aveam răcirea bună chiar daca ieșea apa pe la martor .....senzorul ii limita puterea .La turație mica mergea brici la turație mare dădea în nas.
Rece face la fel, imediat dupa pornire - mersi pentru idee.
Citat din: tudy din Septembrie 12, 2017, 09:04:44 AM
Am avut un Suzuki 40 injecție in jur de 100 de ore de functionare . La un moment avea cam aceleași simptome ... Am curățat fantele și toate traseul de răcire (erau crescute inclusiv scoici acolo, foloseam motorul foarte rar). Nu aveam răcirea bună chiar daca ieșea apa pe la martor .....senzorul ii limita puterea .La turație mica mergea brici la turație mare dădea în nas.
Atunci e simplu ! se scoate sonda si se mentine la un 60 grade ,ramane problema de gasit un dop si de vasul cu apa in care sa tii sonda in timpul mersului , ca nu o poti tine nici rece ca iar ar da anomalii calculaturul ...ar tine socul tras ...!!..si alte alea de n ar mai fi relevant !
Am fost la proba pe lac cu barca mica Broscuta si se pare ca dupa toate operatiunile de motorul merge bine: porneste impecabil, sta la relanti ca o pisicuta care toarce, merge corect la turatii medii unde dadea in nas. N-am turat la maxim caci decolam cu Broscuta, nici oglinda ei nu mai e ce era odata ...
Taierea turatiei in butoi, fara a fi bagat in viteza, se pare ca e din calculator.
Deci se pare ca e bine, proba finala va fi in octombrie in Delta.
Multumesc tuturor pentru ajutor!
:-\Nu știu dacă am fost eu singurul care am înțeles că motorul este montat pe barca 😀Al meu de 40 cp avea limitare la turație daca nu era cuplat fie pe barca fie în butoi. Nu puteam sa-l turez nici la jumătate , tremura tot.Da are limitare din calculator pt turații in gol.
Defectul initial cu datul in nas la turatii medii se manifesta bineinteles cu motorul pe barca, in mars, in primul mesaj am precizat ca imbolnavirea s-a petrecut in timpul excursiei in Delta anul trecut.
Pana la urma care a fost defectul ? Am un amic cu acelasi motor si probleme ::)asemanatoare
Nu stiu :o pare sa mearga dupa toate operatiunile de inspectie si curatare, schimbare bujii.
Bun ! Amicul cu acelasi motor a adus pe cineva cu un tester . Nu apar erori !!!
Ca un epilog: am facut iesirea octombrara a bucovinenilor in Delta, de joi pana azi duminica, cu Bouboulaki si 4 persoane. Motorul a mers ca un ceas elvetian, fara nici cea mai mica problema.
Viteza medie undeva pe la 13 km/h cu persoanele si bagajale de camping si pescuit ale unora :) Doua ore jumatate - patruzeci pe ambele variante Mahmudia - pod plutitor Caraorman, dus pe Sf. Gheorghe-Uzlina-Isac-Litcov, la intors pe Litcov-Carasuhat.
Cu doua persoane si bagaj minim turele de aprovizionare catre Crisan si Caraorman au fost o bagatela, peste 25 km/h.
Daca trebuie neaparat sa spun si despre pescuit, noi suntem multumiti cu ce trage la carlig, a mers in regula la feeder caras si albitura, plus o ora de distractie la biban bine facut in gura unui canal - s-a adunat vreo 5 kg la 2 aruncatori vteza.
PS: Bouboulaki e o barca marisoara si incapatoare dar nu e grea la dimensiunile ei, forma cocii este de semiglisare.
Povestea ei este aici (https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,858.0.html).