Salutare!
Detin barca de 5m al lui Vali pe care ma gandeam sa ii pun mansa+volan. Problema este ca atunci cand mi-a facut barca l-am rugat sa-mi taie oglinda pt cizma scurta dat fiind ca deja detineam un motor mic cu cizma scurta.
Faptul ca a fost taiata pt cizma scurta nu imi mai permite sa ii pun cablu de guvernare prin mengina motorului din cauza ca va lovi in copastie care la acest model in zona oglinzii ia o forma de "V" in loc sa urmeze conturul barcii.
Am inteles ca ar exista niste adaptoare care se prind ori de oglinda ori de copastie intr-o parte, si in cealalta prinde capatul fix al cablului. Stiti cumva de unde se poate procura asa ceva sau ce alt sistem as putea utiliza. In cazul acestor "adaptoare" se mai foloseste echea sau se conecteaza altfel motorul?
Cine loveste in copastie? Partea de cablu care intra in menghina sau partea care iese nu are cursa suficienta?
Daca loveste capatul cu echea, adica nu are cursa suficienta, solutia pe care am vazut-o adoptata la alte barci este o scobitura in zona unde i-ar mai trebui cursa cablului.
Poti sa pui o poza?
Guvernare - am excat ce iti trebuie ;D :( partea proasta este ca a fost rezervata pana pe 15.09)
Exista guvernare cu prindere/ fixare pe oglinda si cu o articulatie sferica care se prinde pe centrul motorului (aici se confectioneza un L cu doua gauri spre motor si una spre tija cablului). Evident nu se mai foloseste echee.
Este sistemul folosit de italieni pentru guvernare motoare care nu aveau tija, tubul prin care sa treaca cablul.
Capul adaptor pentru articulatia sferica se infileteaza pe orice cablu, mai greu de gasit piesa de prindere pe oglinda.
Daca crezi ca te ajuta iti fac poze la toata matzaraia.
Hidraulica ar fi solutia ! pretul e sus , mai ai variante :
Eu am folosit rulmenti oscilanti in loc de legaturile originale ,mai greu dar mai trainic !
@karma3 - partea care iese nu are cursa dar ma doare sufletul sa tai din copastie atat...nu cred ca e o solutie buna. Uite despre ce e vorba: https://photos.app.goo.gl/nKEzBYQUw9HFeoHW2
Fa abstractie de adaptorul ala pt cizma lunga din inox....nu mai exista.
@AdrianZUZ mi-ar prinde bine niste poze ca inspiratie si sa stiu ce anume sa caut. Cred ca acel capat de surub cu articulatia sferica nu e foarte la indemana de procurat.
@teo pes - am gasit si eu pozele alea pe net dar nu stiu de unde sa iau asemenea sisteme. Inteleg ca le-ati bricolat. Rulmentii oscilanti unde mai exact i-ati folosit? nu reusesc sa vizualizez.
sistemul din poza 3 a lui teo i-l am eu.Nou-nout ;)
nu cred ca mi se potriveste sistemul 3.
flansei aleia ii trebuie un plan perpendicular pe care sa fie montata iar eu nu am asa ceva, astfel incat sa mai ramana si spatiu in spatele ei pentru restul tijei + curbura cablului
nu trebuie plan perpendicular , acolo este o bila care permite o miscare destul de ampla.
Fix acesi problema am avut-o si eu(am barca tot de la Vali)
Am masurat cursa pistonului si am decupat din copastie. Nu merge doar daca faci o simpla gaura in copastie (daca pistonul ramane in gaura si vrei sa rabatezi motorul, rupi copastia)
Un flex, putina rasina si putina vopsea.
Ti-am atasat si o poza cum am facut la barca mea
(http://i68.tinypic.com/9bdsfa.jpg)
Succes!
Citat din: bogdanalex din Septembrie 06, 2017, 12:44:12 PM
nu cred ca mi se potriveste sistemul 3.
flansei aleia ii trebuie un plan perpendicular pe care sa fie montata iar eu nu am asa ceva, astfel incat sa mai ramana si spatiu in spatele ei pentru restul tijei + curbura cablului
Pai tocmai aici este compromisul pe care trebuie sa l faci !! ;D ori tai si ti o profilezi (laminezi) dupa cum trebuie sa vina , ori tai si faci un adaos (cutie) de tabla de al pe care sa prinzi comanda !
Barca prezentata nu este conceputa si pentru varianta comenzilor la distanta ! constructorul nu v a precizat asta ? !
Nu trebuie sa ti fie frica de lucrul cu fibra si rasina ! ;)
Eu ma gandeam la un sistem de prindere cumva de bancheta...atasez si o poza.
Nu ar fi ok si asa?
Este cumva sistemul din prima poza postata de teo pes, numai ca in loc de oglina sa prind de bancheta.
Intr-adevar nu imi imaginez ce se intampla atunci cand ridic motorul.
Nu imi este frica de lucrul cu rasina insa ma gandeam cu cat as fi mai putin invaziv in structura initiala cu atat mai bine.
Din cate stiu cablu pt varianta fara eche nu se mai gasesc...
Varianta de cabku m58 e cel mai simplu de gasit, dar nu se potriveste decat cu sistemul de prindere pe menghina si eche.
Pune motorul pe barca si vesi exact unde ajunge cablul. Vezi cati cm inaltime are echea si cat se roteste vand basculezi motorul. Nu trebuie sa pui cablu. Pt proba asta poti folosi si un batz sau o bucata de ceva identica cu cablul.
Problema e ca ar trebui sa tai in fibra simpla , adica zona sa nu aiba si alta armatura, sau altceva in spate.
Max 5x5 cm ar trebui sa fie gaura, iar in spate tre sa arate ca o cutie in care intra capatul cu echea.
Nu e mare inginerie. Pune motorul, masoara de 5 ori in toate pozitiile si apoi taie cu incredere :)
copastia cred ca este identica cu cea a lui Iulian.
Nu am cumparat cablu, evident, pt ca nu stiu inca spre ce solutie ma indrept.
Care este diferenta intre un M58 si un cablu pt sisteme fixate extern? Daca e doar articulatia aceea sferica, aia se poate gasi separat daca filetul e metric.
O face orice strungar cu 1/2 creier!
Nu taia bre nimic din barca!
Sisteme din astea gasesti cam pe toate vechiturile care vin din Italia ... si ghici, nimeni nu le foloseste! Culmea ca sunt de 1000 de ori mai rezistente decat plasticle astea care se vand acum ... mumuflex, steeringcacat si altele.
Ajung acasa si iti pun poze sexplicite.
Inox, filet pe alese in functie de cablu - https://www.stamel.ro/files/produse/fise-tehnice/1277816262_din71802-inox.pdf (https://www.stamel.ro/files/produse/fise-tehnice/1277816262_din71802-inox.pdf)
Citat din: AdrianZUZ din Septembrie 06, 2017, 04:52:46 PM
Inox, filet pe alese in functie de cablu - https://www.stamel.ro/files/produse/fise-tehnice/1277816262_din71802-inox.pdf (https://www.stamel.ro/files/produse/fise-tehnice/1277816262_din71802-inox.pdf)
Exact! De aceea intrebam care e diferenta intre cabluri, pentru ca gasisem site-ul asta si vad ca au joint-uri de toate neamurile. Daca asta e diferenta principala pot infileta un cap din asta cu ball-joint pe cablul universal fara probleme
Cam asa sta treaba ...
Exista si noi in catalogul TREM - cred ca yacht TNG aduce orice -
http://www.trem.net/Attacco-motore-a-stacco-automatico-per-cavo-con-terminale-a-vite-10-MA_6_16_166_1616606301.php (http://www.trem.net/Attacco-motore-a-stacco-automatico-per-cavo-con-terminale-a-vite-10-MA_6_16_166_1616606301.php)
http://www.trem.net/articolo.php?g=6&f=16&c=166&a=1616606701 (http://www.trem.net/articolo.php?g=6&f=16&c=166&a=1616606701)
http://www.trem.net/Timonerie_6_16_166.php (http://www.trem.net/Timonerie_6_16_166.php)
http://www.trem.net/Piastrina-attacco-al-motore_6_16_166_1616606401.php (http://www.trem.net/Piastrina-attacco-al-motore_6_16_166_1616606401.php)
Dar pe partea de mansa, daca motorul are pornire la sfoara si nu exista cabluri electrice catre mansa, conteaza ce mansa se instaleaza?
Adica daca motorul e Yamaha ii "sta in gat" o mansa de Mercury de exemplu?
Daca se pupa conexiunile (sau pot fi adaptate) si daca sistemul lucreaza corespunzator (adica cursa cablurilor se potriveste) nu e nicio problema.
Citat din: kama3 din Septembrie 13, 2017, 01:05:03 PM
Daca se pupa conexiunile (sau pot fi adaptate) si daca sistemul lucreaza corespunzator (adica cursa cablurilor se potriveste) nu e nicio problema.
Si daca nu se potraveste sensul si nici lungimea treci parghia dintr un razem pe negativ si maresti sau micsorezi vectorul !
redeschid subiectul....ce parere aveti de asa ceva:
https://www.aliexpress.com/item/-/32885892590.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.7c8a2e0eXf9x3m (https://www.aliexpress.com/item/-/32885892590.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.7c8a2e0eXf9x3m)
mentionez ca doresc comenzi la distanta in principal din cauza faptului ca barca nu sta plan cu 2 oameni si bagaj minimal iar viteza maxima e de 27km/h cu mariner/yamaha de 25hp si elicea de 11.
Un Lotus cu motor de 20hp/4t bate spre 40km/h...e drept, e mai usoara dar parca diferenta e prea mare.
Ma gandesc ca redistribuirea greutatii prin modificarea punctului de comanda ar trebui sa ajute.
Daca are cineva experienta cu an51 sunt numai ochi si urechi
Salut Bogdan, eu am ceva experienta cu acea barca :). Imi pare rau ca nu am mai ajuns atunci, dar ca de obicei sunt sufocat de treaba. Poate ne vedem in weekend si rezolvam, cum am povestit atunci. Suna-ma cand doresti, sa ne organizam.
Salut Vali!
Nu vreau sa te bat la cap pt ca stiu ca ai destula treaba. WE asta e planificat un drum la tulcea. Am fost si we trecut si m-am dat cu ea.
Ca alternativa la comenzi la distanta (pt ce am eu nevoie) ma gandeam sa iau o elice cu pas mai mare sau un hydrofoil....sau ambele :) in speranta ca ii mai reglez din tinuta
de 1 an de zile am tot amanat proiectul pana acum cand mi-am luat inima'n dinti si o sa ma apuc sa tai din copastie.
Imi poate imprumuta cineva un cablu tip M58 fie el si uzat, orice dimensiune, doar pt a lua masuri ? ( tulcea sau bucuresti )
Cablul nou cu dimensiunea necesara nu este pe stoc si ma gandeam sa o iau inainte cu pregatirile dat fiind ca oricum nu lucrez la ea decat in weekendurile cand ajung la tulcea.
Citat din: bogdanalex din Septembrie 11, 2019, 11:47:14 AM
de 1 an de zile am tot amanat proiectul pana acum cand mi-am luat inima'n dinti si o sa ma apuc sa tai din copastie.
Imi poate imprumuta cineva un cablu tip M58 fie el si uzat, orice dimensiune, doar pt a lua masuri ? ( tulcea sau bucuresti )
Cablul nou cu dimensiunea necesara nu este pe stoc si ma gandeam sa o iau inainte cu pregatirile dat fiind ca oricum nu lucrez la ea decat in weekendurile cand ajung la tulcea.
Hai salut .
Nu e obligatoriu sa ai un cablu vechi sa iei masurile. Poti face asta cu un cablu electric gros sau chiar folosind un furtun. Evita sa indoi la 90 grade atunci cand stabilesti traseul cablului . Eu am folosit aceasta varianta si a iesit perfect. Sa nu faci o greseala de genul daca ai 260 de cm sa iei cablu de 7 feet adica 251,5 cm pentru ca nu e diferenta decat 8,5 cm si zici ca mai "intinzi "sau refaci traseul gresit e clar ca iti trebuie unul de 8 feet (282 cm).
Citat din: cristiantutuianu din Septembrie 11, 2019, 02:48:13 PM
Hai salut .
Nu e obligatoriu sa ai un cablu vechi sa iei masurile. Poti face asta cu un cablu electric gros sau chiar folosind un furtun. Evita sa indoi la 90 grade atunci cand stabilesti traseul cablului . Eu am folosit aceasta varianta si a iesit perfect. Sa nu faci o greseala de genul daca ai 260 de cm sa iei cablu de 7 feet adica 251,5 cm pentru ca nu e diferenta decat 8,5 cm si zici ca mai "intinzi "sau refaci traseul gresit e clar ca iti trebuie unul de 8 feet (282 cm).
Multumesc pt sfat insa nu traseul este problema. Aceasta tehnica o stiam si probabil o voi folosi, insa daca ai rasfoit putin mai sus, cablul imi era de folos sa vad ce modificari trebuie sa fac la copastie pt a permite miscarea libera a pistonului fara a taia excesiv din ea ( de ex vreau sa vad daca in partea stanga pot scapa fara sa tai deloc )
Citat din: bogdanalex din Septembrie 11, 2019, 03:08:13 PM
Multumesc pt sfat insa nu traseul este problema. Aceasta tehnica o stiam si probabil o voi folosi, insa daca ai rasfoit putin mai sus, cablul imi era de folos sa vad ce modificari trebuie sa fac la copastie pt a permite miscarea libera a pistonului fara a taia excesiv din ea ( de ex vreau sa vad daca in partea stanga pot scapa fara sa tai deloc )
Sa ma scuzi dar am raspuns punctual la ce ai zis ca ai nevoie .Nu cablu iti trebuie .Ai nevoie de piston si eche sa vezi .
Aici ai niste dimensiuni https://www.yacht-tng.com/accesorii-pentru-sistemele-de-directie/1511-cablu-de-guvernare-m58-ultraflex.html (https://www.yacht-tng.com/accesorii-pentru-sistemele-de-directie/1511-cablu-de-guvernare-m58-ultraflex.html) da un zoom pe imagine si o sa observi cotele .
Citat din: cristiantutuianu din Septembrie 12, 2019, 08:15:10 AM
Sa ma scuzi dar am raspuns punctual la ce ai zis ca ai nevoie .Nu cablu iti trebuie .Ai nevoie de piston si eche sa vezi .
Aici ai niste dimensiuni https://www.yacht-tng.com/accesorii-pentru-sistemele-de-directie/1511-cablu-de-guvernare-m58-ultraflex.html (https://www.yacht-tng.com/accesorii-pentru-sistemele-de-directie/1511-cablu-de-guvernare-m58-ultraflex.html) da un zoom pe imagine si o sa observi cotele .
Ok multumesc! De piston am vrut sa zic ca am nevoie dar banuiesc ca nu il gasesc fara cablu.
Am gasit pe net imaginea atasata....vad ca extensia pistonului este de 230mm . Daca echea este mai scurta de 230 * 2 = 460mm , nu rezulta ca voi avea un unghi mai mare de viraj intr-o parte ( la extensia pistonului ) decat in cealalta? ( la comprimare )
Am sa incerc sa tai copastia pt o extensie de 230mm, cred ca va fi suficient.
Citat din: bogdanalex din Septembrie 12, 2019, 11:01:12 AM
Ok multumesc! De piston am vrut sa zic ca am nevoie dar banuiesc ca nu il gasesc fara cablu.
Am gasit pe net imaginea atasata....vad ca extensia pistonului este de 230mm . Daca echea este mai scurta de 230 * 2 = 460mm , nu rezulta ca voi avea un unghi mai mare de viraj intr-o parte ( la extensia pistonului ) decat in cealalta? ( la comprimare )
Am sa incerc sa tai copastia pt o extensie de 230mm, cred ca va fi suficient.
daca te ajuta vezi ca are Lacramioara (nauticashop.ro) eche reglabila pe lungime