Salutare,
Am citit cu speranta despre anuntarea castigatorului licitatiei pentru podul peste Dunare de la Braila.
https://www.cotidianul.ro/constructor-desemnat-pentru-podul-de-la-braila/ (https://www.cotidianul.ro/constructor-desemnat-pentru-podul-de-la-braila/)
Dupa care am citit cu tristete despre contestatia depusa de cei care au pierdut...
http://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/tinuta-la-secret-contestatie-la-podul-de-la-braila-815601 (http://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/tinuta-la-secret-contestatie-la-podul-de-la-braila-815601)
Cum dracu au depus contestatia inainte de anuntul ministrului privind castigatorul ramane de lamurit.
Ma gandesc ca mai apuc sa vad si eu acest pod gatat si poate sa trec cu masina pe el sau cu barca pe sub el.
Banuiesc ca prietenii braileni si galateni se bucura, nu-i asa?
Doamne ajuta!
nu e o noutate cum merg treburile pe la noi prin tara, as fi uimit daca s-ar intreprinde ceva in sensul asta ......
si eu astept ziua in care ma voi trezi la ora 4:30 sa plec din fata garajului cu barca agatata de masina si la ora 06:00 sa fiu pe apa la Tulcea ca si sa ma intorc acasa cand am chef fara frica bacului sau....cum fac acum cu frica ca ma prinde intunericul pe drum (acum vin cu barca de la Tulcea la Galati)
Sa speram ca se va construi cumva.......
stateam si ma gandeam asa si-mi vine in cap subiectul podului de la Braila, si-mi ziceam: cate interese sunt sa se construiasca, dar cate interese sunt sa nu se construiasca......
Facusem calculul pe FB pentru bacul de la Galati: au 200.000 euro profit pe luna. Cei de la Braila, fiind mai multi au probabil cate 50.000 de caciula. Cine zicea de pod, ceva ? Brailenii au studiul de fezabilitate facut inca din 1998, răsfăcut și tot așa. La GL avem tot studii, pentru tunel, pod și altele. Unii construiesc poduri de 20 de km si noi studiem, analizam, parca suntem suedezi.
Nu cred ca se merge asa departe cu "gandirea" si nu se face podul pentru a salva profitul celor de la bacuri.
Sau mai stii?
Parerea mea este ca s-au adunat la CANDR, sau cum dracu se numeste acum o ceata de incompetenti, care n-au alta preocupare decat sa mimeze munca si sa-si pastreze serviciul platit (acum destul de binisor!) de stat.
D'aia studiile si justificarile de ce nu s-a putut face podul, autostrada, etc sunt mai importante pentru ei decat podul/autostrada insasi.
Am trecut anul asta prin Grecia spre Corfu pe autostrada Egnatia Odos. Pana si grecii pe care noi ii tinem de lenesi si comozi au fost in stare sa faca o treaba de mai mare dragul!
Daca as fi angajator n-as angaja niciodata pe cineva care a lucrat cu CNADR-ul! Nu-mi dau seama cum s-ar putea destructura si restructura pe baze complet noi aceasta cloaca!
În buget sunt şi vor fi zero lei pentru astfel de lucrări. De aceea şi preţul licitat este substanţial mai mare decât costă podul; constructorii şi-au luat din start o marjă foarte mare pentru că au de-a face cu un stat neserios.
Părerea mea este că nu se va face podul, e doar gogoaşă.
Subscriu.
La tot ce scris mai sus :(
eu sunt mai naiv si plin de speranta asa ca sper in continuare ca se va face!
Scuză-mi exprimarea, dar naivitatea şi optimismul înseamnă să stai capră sperând că nu o să usture prea tare! Dacă toţi am fi optimişti, fii sigur că nu va fi făcut niciodată.
EHEEE !! VISURI TAICA !!! ;D spunea bunicul intors din cotul Donului !! ;D, daca nu s a facut cat estul nu insemna un real inamic acum nici sa va ganditi sa se faciliteze legaturile cu lacul lor ! bine asta crezand ca le ar fi prea greu sa se ude !! ;D ;D.
Din pacate nimeni nu accepta realitatea ,..ca in ,,no man's land" nu are rost sa investesti !
Socoteala este mult mai cinică: dacă faci podul, poţi fura 10-30% din sumă. Dacă nu îl faci, poţi fura 100%. Adaugăm şi lobbyul celor cu bacurile şi trebuie o foarte mare presiune civică pentru ca să îl construiască.
Bai frate, daca aia din presa au scris cifra corecta sunt 435 milioane de Euroi fata TVA.
10% sunt 43 mil Euroi- numai comisioane. In cati ani fac aia cu bacul banii astia, ca m'apuc acu de afaceri cu bacuri.
Eu stiu bancul ala cu: vezi podul ala? care pod? dar cred ca exagerati.
Din cate citesc eu podul asta e dorit si de tulceni si de braileni/galateni si ar deschide niste perspective economice promitatoare zonei. Deci, macar de forma, trebuie sprijinit de prefecti si de cei de la CJ.
Cred ca totusi tampenia este cantonata in zona CNAIR. Sa iei de pe SEAP orice oferta care iti da pretul cel mai mic sa nu faci tu insati un proiect tehnic inainte ca sa le dai alora de liciteaza numai proiectarea detaliilor de executie si executia mi se pare incompetenta crasa.
Sunt bani europeni, sunt greu de furat, deci concluzia mea este ca daca nu se face e din prostie nu din hotie.
Nu este un banc. Podul costă mult să fie construit, oricum nu au banii ăştia - de asta se şi licitează sume enorme. Pe actualele proceduri, din 2017, este posibil ca să fie construit integral pe banii câştigătorului, care după aia să şi-i recupereze de la un stat foarte serios cum este cel român. La asta s-a ajuns!
Pe când, să contractezi chestii de 2 lei cu 100 euro bucata este deja un drum bătut.
Salut.Si totusi podul de la braila se pare ca se va face.Chinezii nu au mai depus contestatie.
https://www.agerpres.ro/economic/2018/01/15/stroe-dupa-ce-va-fi-realizat-podul-de-la-braila-va-fi-al-treilea-proiect-de-acest-fel-din-europa--36692 (https://www.agerpres.ro/economic/2018/01/15/stroe-dupa-ce-va-fi-realizat-podul-de-la-braila-va-fi-al-treilea-proiect-de-acest-fel-din-europa--36692)
Se pare ca se semneaza contractul!
Abia astept sa-l vad facut ca de proiecte si proiectari sunt satul in timp ce am devenit alergic la "studii de fezabilitate!
Pentru noi, ca pescari/barcagii deschide o serie de posibilitati privind Tulcea. Practic, in situatia asta (cu podul construit) plecand de la Galati cu barca poti fi pe apa intr-o ora si 30 min dar nu asta este marele castig ci acela ca poti iesi de pe apa pe intuneric si veni acasa tarziu fara sa te mai doara capul de programul bacurilor ceea ce presupune ca ar fi fezabil sa te gandesti sa mergi in delta pentru o partida de cateva ore....
In stirea aia de pe AGERPRES se mentioneaza faptul ca podul de juma' de miliard de euro si 2 km lungime, va avea o garantie de....10 ani! Tin minte ca acum cativa ani Primaria din Saliste primea o scrisoare din partea unei firme din Viena cum ca podul construit acolo de austrieci in urma cu 100 de ani, urma sa iasa din garantie. Cat timp la noi lucrarile de infrastructura sunt facute de mantuiala, ca peste 10 ani risipim alti bani cadou pt vreo firma care vine sa repare podul abia construit, n-o sa ne facem bine.
Si daca ar fi garantat 100 de ani si firma da faliment peste 15 ani ?
Sa-l faca ei si mai vedem dupa aia.
Să nu confundăm garanţia cu perioada de exploatare. De exemplu TV-ul nu e musai să se defecteze după 1-2 ani de garanţie.
Cine mai garanteaza astazi bunuri de lunga folosinta pentru 100 ani?
Nimeni! Cel putin asa cred eu. Iar in cazul unor perioade de-astea de 10 ani (sau mai mult putin) ar trebui sa vedem si conditiile garantiei, s-ar putea sa ne ingrozim.
Mai mult ca sigur ca a mai fost postat: https://youtu.be/TIG4TxR3xN8?t=215
Eu m-am referit la o etica a muncii, la responsabilizarea constructorului de catre statul roman platitor al lucrarii. Noi avem drumuri proaspat inaugurate cu fisuri in fundatie, iar la unele poduri nou construite sau renovate, rosturile de dilatatie iti indoaie jantele la maxim doi ani de la inaugurare. Dar asa e, macar de s-ar face.
sa vedem prima lopata de pamant data la o parte si mai vorbim......
Proiectarea probabil ca va conditiona o plata de xxxx% din valoarea proiectului......astept cu nerabdare sa inceapa lucrul ca proiecte....
Prieteni,
Nici nu ma asteptam ca postarea mea sa starneasca atatea comentarii.
Acu fiind in tagma proiectantilor -nu de drumuri, ca mi-ar fi rusine s-o spun- trebuie sa intelegem niste lucruri.
Un proiectant ramane responsabil de lucrarea proiectata pe intreaga durata de viata normata a proiectului, in conditiile de exploatare normala. Garantia de 10 ani se refera la faptul ca in acest rastimp contractorul repara orice defectiune, eventual aparuta, pe banii lui.
Riscul de faliment al contractorului este sau cel putin ar trebui sa fie responsabilitatea CNAIR, care trebuia sa ceara un audit financiar de la firme autorizate ca sa se asigure ca nu contracteaza cu un potential falit. E adevarat ca in 10 ani se pot intampla multe....
Chestia aia cu austiecii care au anuntat dupa 100 de ani ca podul nu mai e in garantie e marketing.
Problema, la obiectivul de fata, ca si la multe altele de acest fel, este daca contractantul si-a facut temeinic treaba inainte de a scoate proiectul la licitatie. Adica daca a expropiat terenurile, daca a facut temeinic studiile geologice, arheologice, de mediu, pentru situatii de urgenta, etc- caci detalii de acest fel pot bloca un proiect. Din cauza ca proiectarea nu este facuta nu este eliberata nici autorizatie de constructie si pe aici pot aparea probleme. As pune un pariu ca nici avizele pe studii nu sunt luate. In afara de asta mai pot aparea probleme in executie (de exemplu daca apar vestigii arheologice la sapaturi sau vre-un castor prin apa). Imi pare rau ca trebuie sa-i dezamagesc pe cei care desconsidera faza de proiectare, dar daca asta nu e facuta temeinic esecul sau prelungirea sine die este garantata.
Sa speram insa ca totul va merge bine!
ai inteles postarea mea putin gresit!
Eu sunt manager de proiect si crede-ma ca stiu ce inseamna proiectarea, lucrez zilnic cu proiectanti....
Tocmai asta am vrut si eu sa accentuez, sa trecem cu bine de proiectare care se poate impotmoli foarte usor .......sa inceapa constructia.....
Citat din: cristizz din Ianuarie 15, 2018, 08:32:57 PM
Cine mai garanteaza astazi bunuri de lunga folosinta pentru 100 ani?
Nimeni! Cel putin asa cred eu. Iar in cazul unor perioade de-astea de 10 ani (sau mai mult putin) ar trebui sa vedem si conditiile garantiei, s-ar putea sa ne ingrozim.
Mai mult ca sigur ca a mai fost postat: https://youtu.be/TIG4TxR3xN8?t=215 (https://youtu.be/TIG4TxR3xN8?t=215)
Filmul e grăitor, cu siguranță toți îl știam, dar ce putem face?
Omenirea a descoperit în teoria consumismului, o modalitate rapidă de îmbogățire corporativă, ridicată pe cadavrul părții utile și frumoase a planetei pe care trăim.
Astfel se consumă resurse (metale grele ori prețioase, elemente epuizabile) pentru fabricația unor lucruri ori device-uri programate să fie aruncate imediat, chiar în stare de funcționare, pentru a face loc altora.
Autopăcăleala constă în justificarea că doar așa se plătește cercetarea pentru lucruri mai bune. Dar nu e deloc așa, la scară planetară omenirea e dobitoacă: plătește cercetare distructivă mai mult decât cercetarea creativă. Plătește cercetare despre ce trebuie făcut ca produsul să se strice într-un termen. Plătește cercetare pentru realizarea unor tehnici de război ultradistructive.
Toți știm asta, dar suntem conduși spre o sclavie perpetuă, în care culmea, ne otrăvim apele, distrugem valorile, pentru de exemplu "noul I-phone".
Lucrul acesta îl simțim lăuntric noi ăștia îndrăgostiți de ape, fiindcă ne căutăm senzația de libertate pe care ele ne-o conferă.
Doar că apele au început să conțină munți de deșeuri ale consumerismului, ori metale grele din aceeași sursă.
P.S.
Căutând o mașină de cusut rezistentă pentru treburile bărcii, am găsit comparații între un Singer de actualitate, heavy duty, și un Singer 66 de pe vremea lu" mamaia. Cel de la mamaia funcționează excelent și azi, coase straturi groase de piele ori straturi subțiri de material, funcționează manual.
Câte resurse, cercetare, mașini folosite și aruncate s-au utilizat între cele două modele, doar ne putem închipui. Certitudinea azi e că funcționează la fel. https://www.youtube.com/watch?v=Dy84uMGO7ew (https://www.youtube.com/watch?v=Dy84uMGO7ew)
Mi-e teamă că în curând bunurile cunoscute sub lozinca de ,,folosință îndelungată" (frigidere, mașini de spălat etc.) vor ajunge bunuri de folosință scurtă sau, de ce nu, unică folosință.
Odinioară era două feluri de mașini: Mercedes și celelalte. Acum ...
Mie îmi ,,crapă" un telefon după doi-trei ani de folosință. Vouă nu?
http://adevarul.ro/locale/tulcea/podul-uneste-delta-nordul-tarii-investitia-cuprinsa-planul-cincinal-aprobat-congresul-pcr-1989-realiza-urmatorul-deceniu-1_5a5ddc9adf52022f758fc0ce/index.html (http://adevarul.ro/locale/tulcea/podul-uneste-delta-nordul-tarii-investitia-cuprinsa-planul-cincinal-aprobat-congresul-pcr-1989-realiza-urmatorul-deceniu-1_5a5ddc9adf52022f758fc0ce/index.html)
Dupa cum merg lucrurile si din informatiile primite ,,pe surse'',se zice ca lucrarea ar fi gata la aniversarea a 200 de ani de la Marea Unire. Daca acum s-a bugetat numai cu 1%,socoata e simplu de facut.
In ce ma priveste, desi podul are avantajele lui, e mai bine fara pod.
Din cauza lipsei podului Dobrogea de nord este (inca) cea mai ferita zona din Romania de invazia turismului de masa distructiv. Din cauza lipsei podului si Delta este ferita de invazia gloatelor de "pantofari", si ramane deocamdata raiul cunoscatorilor si pasionatilor. Asta tocmai fiindca e mult mai greu de accesat auto decat multe alte destinatii, precum litoralul sau zonele montane consacrate.
Vali, eu nu cred ca lipsa podului protejeaza zona de nord a Dobrogei de turismul agresiv si de "pantofari".
Zona nu are cluburi, n-are restaurante, n-are prea multe pensiuni, n-are partii de schi (ce rost are sa pleci la munte fara sa-ti etalezi schiurile pe suportii de pe masina?) pe scurt nu e o zona de fite.
Oare coada de la bac sa fie o problema? Pai coada de la bacul nostru e "pantaloni scurti" pe langa cozile kilometrice de pe DN1.
Principala sursă de turişti cocalari este Bucureştiul, care ajunge la Tulcea pe podul de la Hârşova şi în zona Dunavăţ pe A2-A4-DN ul de Babadag.
Greu de zis pe cine va deservi cu adevărat podul în afară de traficul local, probabil alte poduri ar fi avut trafic mai mare şi probabil un guvern serios făcea 2 poduri cu banii de ăsta. Oricum mai e mult până departe şi nu cred că îl vedem gata în următorii 10 ani.
Citat din: kama3 din Ianuarie 17, 2018, 03:56:05 PM
... n-are partii de schi (ce rost are sa pleci la munte fara sa-ti etalezi schiurile pe suportii de pe masina?) ...
Eu am un soi de crez. Ca o zona sa fie pastrata cat mai "naturala" trebuie sa fie greu de ajuns -vezi Chilia /Periprava.
Cand zic greu inseamna cheltuiala mare si mijloace de transport limitate.
Cand a propus Mazare drumul litoral pana la Sulina m-am ingrozit! Bine ca nu s-a facut!
Dar nu cred ca nordul Dobrogei e protejat de turisti prin lipsa podului cat mai degraba nu prea este popularizat in ghiduri si pe forumuri/bloguri de turism.
Spre sfarsitul lui Noiembrie 2017 l-am adus din Bucuresti pe un nene sa-mi curete cu solutii si un aspirator minune tapiteria din cabina. Cat a facut el treaba, fiind cu sotia dupa mine am vizitat cetatea Enisala si o casa traditionala. Era sambata, vreme frumoasa si credeam ca n-o sa fie nimeni pe zona. N-a fost aglomerat dar erau vreo 3-4 masini la cetate.
Turistii favorizati ar fi din Moldova si Rep Moldova.
Totusi un pod ar facilita si aducerea produselor agricole din jud Tulcea spre Braila si Galati, ar favoriza mici (sau mai mari!) manufacturi pentru piata celor doua orase prin ieftinirea transportului. Un pod schimba multe si ar fi fost bine sa se faca mai demult.
Dar vorba voastra sa-l vedem intai facut....
Personal cred ca inca un pod ar fi minunat pentru Romania. Chiar daca prin acesta se va inlesni accesul la DD pentru toti.
Ce nu s-a inteles, poate, este faptul ca DD este poluata de cei care isi permit sa ajunga acolo si fara pod; adica a acelora care li se permite cam "orice". A se vedea ce ramane dupa cate o chermeza a oamenilor grei - chiar nu am vazut pe nimeni care sa aiba vreun renume sa se aplece sa isi ridice hartia sau altele pe care le arunca. Cei mai nevoiasi, in speta si carora de regula li se adreseaza legi si reguli sunt si cei care le respecta deoarece nu au pe nimeni in "spate" si nu isi permit amenzi.
Despre Chilia si Periprava....este zona concesionata in care nu ai accesul peste tot chiar si platind taxa ceruta oficial. Au niste zone rezervate in care se pescuieste numai pe baza de abonament sau altele iar daca esti gasit pe acele zone tii pui in cap pe concesionari prin cei ce asigura paza si altele. Eu am patit-o si nu numai eu - tot timpul anului fie ca au sau nu musafiri sau abonati sau "altele-altii"
https://www.youtube.com/watch?v=oWYi0urAsOc (https://www.youtube.com/watch?v=oWYi0urAsOc)
Păi da domnilor, dar 10 la sută din 120 de milioane de euro nu este egal cu 10 la sută din 400 de milioane.
România riscă să plătească daune importante pentru că birocraţia a blocat construirea podului peste Dunăre de la Brăila.
http://adevarul.ro/locale/braila/romania-risca-plateasca-daune-importante-birocratia-blocat-construirea-podului-dunare-braila-vinovatii-1_5ab21dbfdf52022f75d6d968/index.html (http://adevarul.ro/locale/braila/romania-risca-plateasca-daune-importante-birocratia-blocat-construirea-podului-dunare-braila-vinovatii-1_5ab21dbfdf52022f75d6d968/index.html)
"Cel mai îndrăzneţ proiect din ultimii 28 de ani din acest colţ de ţară, care ar fi putut scoate zona Brăila - Galaţi din sărăcie, a fost trecut pe linie moartă. Podul de la Brăila, pentru care fostul premier brăilean Mihai Tudose s-a zbătut până în ultima clipă, are toate şansele să NU se mai facă. Nici nu au început lucrările la Pod, că am şi aflat că statul român ar putea fi bun de plată. Constructorii reclamă faptul că nu se pot apuca de treabă din cauză că documentaţia este un neregulă, că lipsesc nu ştiu ce utilităţi etc. şi pentru că ei (constructorii) nu se pot apuca de treabă, au de gând să ceară despăgubiri statului român. Dacă am merge pe teoria conspiraţiei, am putea crede că statul român a omis în mod intenţionat anumite prevederi (sarcini) din documentaţie, ca să poată împiedica începerea lucrărilor la Pod. De ce ar face statul român o asemenea mârşăvie! Păi, pentru că are interese. Nu statul român are interese, ci oamenii aflaţi în funcţii-cheie în statul român. Şi ne referim acum la vicepremierul Viorel Ştefan, de la PSD Galaţi, care are toate motivele să se opună construirii Podului. Unul dintre aceste motive este că Viorel Ştefan este acţionar la Navrom Bac SRL Galaţi, societate care asigură transportul cu bacul de la Galaţi la Tulcea şi retur. Ştiţi ce profit a avut Navrom-ul lui Viorel Ştefan, în anul 2015? Nu mai puţin de 6,2 milioane de lei profit, la o cifră de afaceri de 13,37 milioane de lei şi 77 de angajaţi. Sunt bani mulţi un joc, bani care, iată, ajung în buzunarele unor mahări PSD, care nu au niciun interes ca Podul peste Dunăre de la Brăila să se construiască. Şi uite-aşa, înainte să apucăm să facem primul pas pe Pod, am putea să începem să le umplem buzunarele constructorilor care ar fi trebuit să ridice Podul. Dar dacă cineva de la CNAIR (via Guvernul României) a avut interes să greşească documentaţia Podului, atunci fraierii de contribuabili (adică noi toţi) suntem buni de plată."
http://obiectivbr.ro/content/podul-de-la-br%C4%83ila-nu-se-mai-construie%C5%9Fte-dar-constructorul-va-primi-desp%C4%83gubiri (http://obiectivbr.ro/content/podul-de-la-br%C4%83ila-nu-se-mai-construie%C5%9Fte-dar-constructorul-va-primi-desp%C4%83gubiri)
"Tovarasi! Stati linistiti la locurile voastre!"
Nu e vorba de nici un sabotaj! E vorba de prostie, a baietilor numiti in functii pe criterii politice la CNAIR!
Si nu este podul asta vreo exceptie. Asa se intampla la toate investitiile din infrastructura.
"Totul pleacă de la documentele de licitaţie făcute prost, ceea ce a făcut ca trei dintre firmele care au cumpărat caietul de sarcini să depună contestaţii, invocând mai multe neclarităţi în acesta. Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) a admis două din aceste contestaţii şi a obligat CNAIR ca în 15 zile de la această decizie să refacă documentaţia prin modificarea procedurilor, ceea ce înseamnă, însă, o amânare de câteva luni a licitaţiei"
Acum este cat se poate de adevarat ca si contractorul profita din plin de aceasta prostie si nu este exclus sa se aleaga cu niste bani. Cum adica nu se pot apuca de proiectare ca nu sunt solutionate relocarile. Pur si simplu considera terenul virgin. Daca se constata la executie ca trebuie modificari se face act aditional si se rezolva.
E un fel de fenta din corp ....
Da' nu e rau ca pune un pic de presiune pe tolomaci!
,,Cel mai indraznet proiect...'',te umfla rasul...
Baietii prosti sunt numiti in functii de altii batuti in cap din PDSR, care ptr. acesti ,,baieti prosti'' sunt imaginea vie a membrului de partid perfect dresat, destoinici,docili.cu buzele late,groase.tabacite si mereu pregatite de noi batali. Am scris inca din 17 ian, ca nimic nu o sa se faca acolo pana la jumatatea secolului. Mai degraba metrou si trambulina gigant de schi si saniuta la Videle,pe viitorul vf. Ciuciu. Vai de capul lor si de nesansa unora dintre noi.
Scuze,stiu ca ne pricem cu totii la fotbal,politica si la inca ceva ce imi scapa acum .
Priviti cine este vicepremier, ce anume pastoreste, faceti conexiunile si aveti raspunsul. Oricum era de asteptat sa se gaseasca o explicatie pentru a nu se face. Dar nu ma asteptam la una atat de tampita si atat de rapida.
Ma uitam alaltaieri la catedrala mantuirii neamului, care creste ca din apa. Contractor este STRABAG, ca si la unele din autostrazi.
Cred ca daca il puneam pe preafericitul la infrastrucura eram hat departe acum....
Cred ca am avut dreptate.
http://www.obiectivtulcea.ro/oficial-c-n-r-inceput-proiectarea-podului-urmeaza-constructia-lui-din-2019/ (http://www.obiectivtulcea.ro/oficial-c-n-r-inceput-proiectarea-podului-urmeaza-constructia-lui-din-2019/)
Citat din: Alex1958 din Martie 26, 2018, 11:39:36 AM
Cred ca am avut dreptate.
http://www.obiectivtulcea.ro/oficial-c-n-r-inceput-proiectarea-podului-urmeaza-constructia-lui-din-2019/ (http://www.obiectivtulcea.ro/oficial-c-n-r-inceput-proiectarea-podului-urmeaza-constructia-lui-din-2019/)
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
http://www.antidotul.ro/2018/03/compromis-politic-pina-la-urma-podul-de-la-braila-se-va-construi-dar-va-avea-sens-unic/ (http://www.antidotul.ro/2018/03/compromis-politic-pina-la-urma-podul-de-la-braila-se-va-construi-dar-va-avea-sens-unic/)
Pamflet!