Ieri Evrika a ajuns in sfarsit in mediul ei natural.
Proiectare si constructie 100% Blue Marlin.
Are 3.4m lungime, 1.2m latime si cantareste 35-45kg. Structura din placaj, lemn de brad piese metalice de legatura iar invelisul din PVC armat cu ceva( = o reclama la Dedeman :) ) si fibra de sticla. Se monteaza in 1 ora si 30 minute(cu 2 persoane ) si se face bucati in 40 de minute (4 persoane).
Pluteste fara sa ia nici o picatura de apa (exceptie cazul cand esti cascat si scoti cu piciorul teaca derivorului din suportul ei si ai o mini arteziana in mijlocul barcii ;D ).
Poate sa duca pana la 3 persoane adulte. La rame viteza e comparabila cu a unei lotci din fibra tip Brates. Cu vant puternic trebuie sa fii un bun vaslas ca sa mentii directia - e prea scurta, lata si usoara ca sa aiba o buna stabilitate de drum.
Urmeaza sa fie inzestrata cu vela, derivor si carma intr-un viitor, sper eu, apropiat.
Salut Vali, ce putem spune decat (http://www.avatarsdb.com/avatars/hand_applause.gif) :). Se vede dupa forme ca ai folosit ori Hullform, ori Carene, ori Hulls, care scot niste forme multigurna foarte reusite. Imi place foarte mult structura curentilor plus intariturile puntii, care dau barcii rigiditate maxima. Fie ca asta sa fie repetitia pentru un viitor cruiser multigurna, cu care sa te dai cat mai curand ;).
Ca un fost proprietar de caiac demontabil, cu anvelopa obtinuta tot dintr-un banner publicitar ( Marlboro, in cazul meu), primeste pe aceasta cale, ADMIRATIA MEA !
Azi am fost si eu pe fluviu cu caiacul, nu te-am vazut pentru ca ne-am jucat pe apa prin zone diferite, cred. Asa ca pentru data viitoare, n-ar fi rau sa ne expunem anticipat, intentiile.
- Have fun !
Multumesc pt apreciere.
Generarea suprafetelor si ceva calcule hidrodinamice le-am facut in Multisurf (program la care studentii navalisti au crize de alergie acuta :) dar pe care eu il apreciez foarte mult), iar detaliile tehnice in Autocad .
Maestre Guzi iertare! Am facut ca cei de la Dacia cateva teste pe "ascuns" inainte de a o socoti vrednica de a iesi in lume :). Urmatoarea iesire va fi anuntata
Bravo stimate coleg. A iesit foarte bine, mai ales ca e creatie proprie. Din cate imi dau eu seama: propulsia cu vela e dificila pentru o barca SOF, facuta acasa. Dintre multe alte inconveniente as mentiona numai presiunea apei pe opera vie. Dar poate fi privita ca o rampa de lansare, ca pe o lectie invatata pentru urmatoarele proiecte. Bravo, inca o data!
Felicitari! Supertare, mi-ati intarit convingerea ca nu se ezigsta galatean care sa aibe toti boii acasa... ;D
Citat din: ss din August 08, 2011, 07:02:45 PM
Felicitari! Supertare, mi-ati intarit convingerea ca nu se ezigsta galatean care sa aibe toti boii acasa... ;D
Multumesc. Boiilor probabil nu le place excesul de apa din zona, dar noua ne prieste ;D
A lucrat cineva cu folie antiefractie(cea folosita pt protectia ferestrelor)?
Stiti daca se lipeste pe polyplan vopsit?
Ma gandesc sa protejez opera vie cu asa ceva. E destul de stresanta aterizarea cu barcutza mea, orice ciob ascuns in nisip poate sa taie invelisul exterior al carenei.
Sa inteleg ca ti-ai facut barca, ca sa te dai si pe uscat ! ;D
La vechiul meu CuiRasat, n-am protejat niciodata cu nimic .Poate ca m-am riscat si am mai fost si norocos vreo 9 sezoane pline.
Desi nu te cunosc (inca), intuitia imi spune ca n-ai sa ramai doar la acest proiect :)
Daca crezi ca ma insel ( amarnic) nu ramane decat sa testezi si sa lipesti oricate straturi doresti.
Orice experienta noua pentru tine, cred ca e o utila lectie pentru noi , admiratorii tai !
Ai dreptate, proiecte am destule, vreo 2 chiar realizabile daca as avea timp.
Sper sa am si eu norocul tau. Evrika are filele de pe fund facute di sandwich din polyplan cu fibra de sticla. E putin probabil ca un ciob sau o piatra sa strapunga toate 3 straturile, dar o mica perforatie inseamna cativa litri de apa prinsi in sandwich; pe apa nu ar deranja prea tare dar in portbagaj da :)
Acum 3 zile Evrika si-a facut intrarea in lumea velierelor.
Cu vela ei din tafta aurie - probabil cea mai sexi vela din sud estul europei, si poate chiar din lume :) - a reusit sa "urce" profitand de o adiere abia sesizabila din Portul Galati pana la Priza Dunarii. La intoarcere lucrurile au stat un pic mai bine adierea transformandu-se uneori pt cateva minute intr-o briza ce reusea sa intinda cutele velei si sa o faca pe Evrika sa "gonesca".
Intr-adevar, a aparut inca o vela in peisajul dunarean de la gura Siretului si Prutului :). Am fost si eu pe langa Vali acum 3 zile, ne-am bucurat impreuna de realizarea lui, si important e ca numarul velistilor creste incet, dar sigur :).
Ce-i duce pe unii capul dom'le :). Brava!
Felicitări! În primul rând pentru velă :) :).
Pare vela de windsurf.....excelent, stimate coleg.
Seamana, dar e putin diferita ;). Sa vezi maiestrie la "ghiul" laminat, culmea cu rasina poliesterica :o :). E foarte usor dar si foarte rigid, si in ambele borduri tine aceeasi forma a velei si coltul de scota exact unde trebuie ;).
Multumesc tuturor.
Maeste Lipan ai tot respectul meu pt velele pe care le faci. Mie, dupa 3 zile de proiectat, trasat, taiat si cusut, mi-a cam pierit cheful de croitorie :)
@Vincentiu daca nu ai deja o vela pt a testa pe Izvor 1 cred ca putem improviza usor un sistem de prindere compatibil cu placa si un "ghiu" tip vela de windsurf. Vela are aproximativ 3 metri patrati
Crezi ca nu???
Dupa aproape un an, in care a stat cuminte in casa Evrika, a ajuns din nou la Dunare.
Calatoria a inceput sambata cu o coborare destul de anevoiasa de la mansarda, unde am asamblat-o si modificat-o un pic, dar o data ajunsa pa apa a zburat pana la Chiciul mare profitand de un vant, uneori capricios, din pupa.
A doua zi , la intoarcere, am descoperit de ce vela este considerata sport. Cu o barca mica de 3.5m pe un vant taricel din prova trebuie sa tii permanent o mana pe scota si alta pe eche ca sa poti sa o mentii intr-un unghi cat mai mic in vant, asta in timp ce incerci sa iti muti corpul cat mai spre exterior ca sa o tii carena cat mai orizontala. In plus, la fiecare din multele volte pe care esti nevoit a le faci, trebuie sa "sari" pe sub vela ca sa eviti o lovitura de ghiu in capatzana si sa echilibrezi barca inainte ca vantul sa umfle bine vela. Iar traversarea senalului se apropie de categoria sport extrem: valurile provocate de vantul ce sufla contra curentului sunt inalte aproape cat barca dar foarte scurte si nu merg abordate in siguranta decat strangand vantul la maxim si tinand vela la limita de fluturare pentru impiedica barca sa inainteze prea vioi.
A fost fain!
De-abia astept sa vin si eu.