Salut.Am un mercury 4cp 4t cu cizma lunga,elice de tractiune ca motor de rezerva pt.cabinata.Se poate mari la 6 cp prin schimbarea jiglerelor sau a carburatorului?Am vazut ca au aceiasi capacitate cilindrica ...Multumesc!
am studiat si eu problema asta mai demult ,parca diferenta era marimea a trei componente din carburator :
jet pilot , main nozzle si jet main adica reperele 4,6,7 in linkul de mai jos
http://www.boats.net/parts/search/Merc2/Mercury/4%20%284-STROKE%29/0P401000%20THRU%200R411837/Carburetor/parts.html (http://www.boats.net/parts/search/Merc2/Mercury/4%20%284-STROKE%29/0P401000%20THRU%200R411837/Carburetor/parts.html)
Multumesc!Ai studiat problema, dar ai pus in practica?Stiu ca le ai cu motoarele!Un prieten mi-a dat ideea asta si am zis sa cer ajutor.Nu o sa aiba de suferit motorasul ?M-am uitat pe siteul mercury si au aceiasi capacitate,pretul este aproape la fel....intre 4 si 6 mica diferenta...deci reperele respective ar fi de ajuns,nu?
nu am pus in practica , era motorul unui prieten care vroia sa faca modificarea apoi a gasit alta varianta, un schimb cu 15cp si diferenta. eu am studiat problema atunci si doar atat era diferenta intre cele doua modele ,nu am gasit alte diferente nici pe partea de motor nici pe electrica .
Nu sunt sanse de reusita. Am colegi care au incercat sa mareasca puterea unui honda de la 15 la 20. Au inceput cu jigloarele si au terminat cu schimbarea intregului carburator. Rezultatul este un consum mai mare dar putere aproape insesizabila. Explicatia este logica. Un motor ca sa aiba putere mai mare trebuie sa arda mai mult combustibil, iar pentru asta trebuie sa fie construit special. Nu conteaza numai capacitatea cilindrica ci intregul sistem de alimentare, aprindere, ardere si evacuare.
Nu e universal valabil sunt cazuri si cazuri ,sunt motoare care sunt identice ,au aceleasi diametre la admisie si evacuare ,si difera doar carburatorul(sau jiglerele) si in unele cazuri si aprinderea electronica si sau avansul care permite o turatie mai mare ,
la modelul de care este vorba aici eu cred ca este posibil ,cel putin comparand dupa codul original absolut toate piesele sunt identice exceptand cele trei mentionate mai sus
Eu am facut modificari la Suzuki.
De la 4 la 5 CP se facea prin eliminarea limitarii cursei acceleratiei.
La trecerea la 6 CP se facea cu schimbarea galeriei de admisie (mai larda si cot mai rotunjit, si schimbarea carburatorului. Carburatorul de 6, pe langa jigloare mai largi, avea diametrul difuzorului mai mare:
https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1468.15.html
Zic si eu... nu are rost modificarea pentru un motor auxiliar! Cele 1-2 martoage se elibereaza la o turatie mai mare decat in prezent. Conditia unui auxiliar este sa impinga barcazul la un regim civilizat de viteza/turatie.
Daca nu reuseste acum, nu o sa rupa gura targului nici la 2-300rpm in plus. Asa ca fie il lasi asa (cu elicea cu pas minim) fie treci la un 8-10cp bicilindric.
Altfel risti sa devina ,,biclinic" 8) ;D
De asta am apelat la voi!Va multumesc pentru implicare!
Citat din: toni tl din Ianuarie 30, 2018, 08:01:47 AM
Nu sunt sanse de reusita. Am colegi care au incercat sa mareasca puterea unui honda de la 15 la 20. Au inceput cu jigloarele si au terminat cu schimbarea intregului carburator. Rezultatul este un consum mai mare dar putere aproape insesizabila. Explicatia este logica. Un motor ca sa aiba putere mai mare trebuie sa arda mai mult combustibil, iar pentru asta trebuie sa fie construit special. Nu conteaza numai capacitatea cilindrica ci intregul sistem de alimentare, aprindere, ardere si evacuare.
Corect spus
Si totusi, motorul de 25 cP de la Mercury este acelasi cu cel de 30cP ca baza; un motor de 25 se transforma usor in unul de 30 daca i se mareste (schimba admisia de aer si se rescrie computerul (aprinderea si injectia). Am avut motor de 25 si mi s-a spus ca pot face asta dar costurile sunt mari.....(la reprezentanta).
Ce ii facusem motorului de 25 ii pusesem pornire a buton (demaror si alte cateva chestii) care m-au costat la vremea aceea cam 800Eur.