Salutare,
O intrebare catre posesori si sau cei care cunosc urmatoarele motoare:
Evinrude E-tec 30 CP
Evinrude E-tec 40 CP
Evinrude E-tec 50 CP
In cazul unui motor achizitionat de nou cam care ar fi consumul mediu pentru motorizarile de mai sus? (fara barci incarcate excesiv.... si toate celelalte variabile ce pot mari consumul in anumite situatii)
O alta intrebare ar fi cam la ce costuri se ajunge cu achizitia de ulei? cam care e consumul de ulei? intreb deoarece am vazut ca sunt mai multe variante de ulei si setari ale motorului.
Pareri negative despre motor?? sau de bine?
Una din variantele de mai sus se intentioneaza a fi folosit pe o barca de glisare de vreo 180-190 kg, cu 2 persoane medii si ceva bagaj.
Bara e un Sport 470 de la Spat.
Care ar merge mai bine pe barcuta asta din cele 3 variante? Ar fi oare suficient si 30? in masura in care pe placuta barcii e mentionat 20-40 si 90Kg pentru motor?
Multumesc anticipat!!!
Daca stiam ca esti clona lui Radu, nu-l mai suspendam :P. Oricum, spune-i ca mai are de asteptat 16 zile pana-i expira interdictia.
Despre ETEC s-a tot povestit pe forum, trebuie cautat cu rabdare. Este un super-motor, cam cel mai bun outboard care exista in vremurile de azi. Singura problema e ca e foarte sensibil la benzina proasta, si are nevoie de ulei dedicat, care-i destul de scump.
Pentru barca lui Radu cred ca 30 CP sunt suficienti. Motoarele de 40 si 50 CP sunt mult mai mari, mai grele si mai scumpe, si se merita doar daca barca va fi bine incarcata.
;D
Multumesc de raspuns!
Il sun sa ii spun ca mai are 16 zile!!!
Eu am tot citit despre Etec, el la fel doar ca vrand sa il ia de nou si deci aproape banii de o masina.. nu era clar de care si cum.
Marea necunoscuta e cat ulei papa? ca ieftin clar nu e... cei ca vand motoarele .. ne-au "aburit" ca e functie de cum il exploatezi dar nimic mai clar.
Citat din: valyxman din Martie 26, 2018, 04:01:01 PM
;D
Multumesc de raspuns!
Il sun sa ii spun ca mai are 16 zile!!!
Eu am tot citit despre Etec, el la fel doar ca vrand sa il ia de nou si deci aproape banii de o masina.. nu era clar de care si cum.
Marea necunoscuta e cat ulei papa? ca ieftin clar nu e... cei ca vand motoarele .. ne-au "aburit" ca e functie de cum il exploatezi dar nimic mai clar.
Nu îți pot da un răspuns argumentat cu date, dar am făcut un calcul cu cei de la pronautica pentru un 50 de cp și peste prețul benzinei se adaugă 1 leu la litru. Tot vb cu ei din experiența au concluzionat că apa în benzină este o amenințare pentru injectoare. Au combătut problema prin instalarea unui filtru decantor pe linia de combustibil. Părerea mea este sa pună un 50, acum cred că au garanție 10 ani.
Citat din: valyxman din Martie 26, 2018, 04:01:01 PM
Il sun sa ii spun ca mai are 16 zile!!!
Off-topic: Poti sa-i spui si ca la urmatoarea abatere o sa stea 2 luni pe dreapta, nu doar una ;).
Citat din: valyxman din Martie 26, 2018, 02:40:30 PM
in masura in care pe placuta barcii e mentionat 20-40 si 90Kg pentru motor?
Multumesc anticipat!!!
Etec 25-30 68kg
Etec 40-50 109kg
Consumul de ulei este dat de regimul de mers ... ora de trolling este mai ieftina decat ora de WOT. La turatii mici nici nu iti dai seama ca este 2t ... putin foarte putin. La wot cred ca sare un pic de 1%. Am mers ceva cu Tldi in paralel cu Etec ... sunt tot pe acolo cu consumurile.
Salut
Daca vrei ceva date despre etec 30 hp poti sa ma suni la tel 0757281503 . Am unul cumparat de nou anul trecut.Ca si greutate are 82 kg cu trim si pornire mixta. Ulei papa in jur de 1,5 litri la o iesire galati maliuc fortuna si plimbat pe acolo 3 zile. Merge ff bine are cuplu si la turatii joase
In mod normal 1/50 este proportia universal acceptata de ulei in amestec si nu vad de ce Etec-ul sa fie altfel. In medie, rezulta ca 1 litru de ulei pentru BRP ar costa 50 lei. Este acceptabil tinand cont ca un litru de ulei de amestec TCW-3 este in jur de 30 cel mai ieftin si 65 Quicsilver-ul.
Noi folosin un Etec de 50hp pe un golf major (5,65 ml). Merge excelent, consum de ulei a fost lasat la recomandarea celor de la pronautica la 2/100, desi folosim ulei de 1/100. La consumul de carburant, in functie de incarcatura barcii , regimul de mers si cat de linistita e Dunarea , variatia e intre 6 si 10 litri!
Pentru calitatea benzinei am venit suplimentar cu un filtru decantor! Deocamdata motorul e nou, pana in 20 de ore, asa ca e prematur sa am o parere avizata cu o experienta vasta in spate!
salutare
incerc sa cumpar si eu un etec 40 de la euronautica si as vrea sa stiu daca poate fi utilizat in conditiile de la noi si daca motorul are probleme legate de alimentarea cu benzina de la statiile de pe dunare (star)
am inteles ca se poate monta un filtru suplimentar de combustibil pe linia de alimentare,as vrea daca e poate codul de piesa al fitrului sau o poza
multumesc
Filtru de benzina este acesta:
http://www.probarca.ro/anunt/101430/107/1/107/Vand-Filtru-separator-benzina/apa-Mercury,-SeaMaster--.htm (http://www.probarca.ro/anunt/101430/107/1/107/Vand-Filtru-separator-benzina/apa-Mercury,-SeaMaster--.htm)
Nu știu cum papa 1.5 l la un drum pt mie îmi mănâncă un galon pe sezon.....sau altfel spus trei galoane de când îl am și acum face aproape sută de ore.
Exact cum spunea Adi e f important regimul de turație pt că e un motor complet diferit și NU amesteca uleiul cu benzina
Sunt extrem de mulțumit de el cu toate că acum daca ar fi sa iau unul nou as lua direct 60CP(acești greutate că și 40-50CP)
multumesc pt rapunsuri,pe mine ma intereseaza sa nu am probleme cu motorul pe apa(cum cred ca nimeni nu-si doreste),si relatia cu reprezentanta (service-ul),in cazul meu,euronautica
Relația cu sevice-ul e una f buna.
Daca ai luat motorul de la ei ai și discount.
In principiu faci revizia la 3 ani.
Dar eu am mers anual.
Pe balta nici macar nu a gâfâit vreodată.
Legat de benzina....eu îmi iau cca100 litri la ieșiri f lungi r nu consum niciodată mai mult de 50:)
Dar am văzut ETEC-uri la revizie la Pronautica Tulcea care aveau 7000 mii de ore și erau OK.
Erau din prima generație (2008 cred) și puse pe șalupe de pensiune/hotel....Cred că Egreta era hotelul
La 7000 ore schimbau un injector.....deci e ok zic eu.
multumesc marius cred ca saptamana asta ma duc la euronautica sa-l comand,stii cumva daca trebuie montat pe barca de ei,sau poate fii montat in regie proprie fara ca asta sa afecteze condtiile garantiei?
Daca ai barca aici e ideal să îl monteze ei.
Nu îți afectează garanția dacă îl montezi tu.
Spor
multumesc pt pareri,m-am hotarat,saptamana asta o sa comand un e30dpsl la ei si o sa-l montez tot acolo
Salutare Marian
Pana la urma ai luat ETEC?
Multumesc
salutare
Da,l-am luat sunt f multumit de el si daca anul asta lucrurile merg asa cum as vrea eu,poate reusesc sa-l montez pe o an 5.1
am vorbit deja cu vali,dar mai e nevoie si de acordul celorlalti membri ai familiei si de alinierea planetelor ,etc.
Super....pai sa dea Domnul sa iti iasa
Dupa multe frământări cred că am sa rămân și eu la ETEC ca prea l-am iubit pe anteriorul.....
Sa vedem la târg in weekend daca fac ceva reductii 😂💪🐟
multumesc
eu l-am luat anul trecut de la euronautica cu 4000 e (tva inclus) etec 30dpsl comanda la distanta cu turometru si indicator trim incluse in pachet
a fost cel mai bun pret de pe piata la momentul respectiv
mai vedem ce oferte apar si anul asta
De data asta țintesc 90CP ....
Chiar: ai prins 10 ani de garanție?
euronautica asa zice,ca am 10 ani garantie,cu respectarea conditiilor din certificat,revizii facute la dealer,montat motorul tot la ei,etc
daca vand un produs cu o astfel de garantie,ei se bazeaza pe o calitate pe masura,cred.
M-am uitat si eu dupa un motor Evinrude E-TEC.
La puterea pe care o estimez as salva cam 100 kg numai din greutatea motorului fata de ceea ce am acum (135 CP).
Vad ca are multi fani pe forum si am vrut sa-mi fac o idee.
Mai intai as vrea sa calculez ce consum as avea daca m-as deplasa cu aceiesi viteza, sa zicem 40 km/h.
Acum cu barca avand cam 1325 kg cu totul, merg cu 3900 rpm si consum cam 20 l/h.
Daca usurez barca cu 100 kg cu un E-TEC de 115 CP ar trebui sa merg tot acolo- cf unor matrice de calcul pe care le am. Ajung la cca 22 l/h + 1 leu de la ulei.
Nu prea merita.
Depinde de turația cu care mergi....fostul meu ETEC consuma mai puțin decât un 4T și cuplul rupea tot...
Nu sunt super super hotărâț pe ETEC ....dar îmi e frică sa iau un Suzuki nou pt ca se pare ca sunt cele mai căutate la magazinul de noapte
ETEC se pare că nu interesează pe nimeni...pt simplul motiv că si TVA comanda un șurub la BRP trebuie sa fii dealer BRP sau proprietarul înregistrat
As lua Suzy de frica benzinei dar...asta este
Pacat ca Suzi de 90 nu mai e de vanzare :) :) :)
Hmmmm....nu știu ce sa zic....
Rămân fan good old Evinrude ( până una alta Ole Evinrude a inventat moristile de barca) .....
Si am ales: va fi un ETEC de 90 CP..... pe bune
Si surpriza mare azi la Salon : garanție 10 ani!!!
Asa ceva? 😂😂😂