Deoarece e prima mea postare pe forum , in primul rand vreau sa va salut pe toti si sa multumesc pentru faptul ca am fost acceptat in aceasta comunitate . Citesc forumul de cateva luni .
De foarte mult timp imi doresc o barca cu motor , dar din multe motive , pana acum am fost doar pasagerul unora .
Pentru moment imi doresc cel mai bun raport calitate-portabilitate-multifunctionalitate .
Barca va fi folosita la plantat pe lacuri , agrement/pescuit pe Dunare , agrement/pescuit Delta , mici excursii pe mare .
Din studiile mele de pana acum au reiesit urmatoarele concluzii :
- barca pneumatica la limita raportului greutate/portabilitate deci cat mai mare dar "carabila"
- motor la limita posibilitatii de carat si pe care sa nu il mai schimb nici daca voi trece in viitor la o barca mai mare
- calitate maxima la un pret suportabil
- din tot studiul meu personal a reiesit concluzia ca setul din titlul topicului ar fi maximul pe care il pot obtine
Astept cu interes si alte opinii cu specificatia ca pentru moment exclud barci mari si peridoc si nu doresc echipament SH .
As fi interesat si de unde ma sfatuiti sa cumpar barca si motorul , vad ca in Romania sunt mai scumpe .
Cu stima ,
Citat din: Zodiac din August 17, 2018, 01:00:49 PM
Barca va fi folosita la plantat pe lacuri , agrement/pescuit pe Dunare , agrement/pescuit Delta , mici excursii pe mare . Pasagerii sunt eu cu sotia si cei 2 "copii"(ciobanesti germani) !
Din studiile mele de pana acum au reiesit urmatoarele concluzii :
- barca pneumatica la limita raportului greutate/portabilitate deci cat mai mare dar "carabila"
- motor la limita posibilitatii de carat si pe care sa nu il mai schimb nici daca voi trece in viitor la o barca mai mare
- calitate maxima la un pret suportabil
- din tot studiul meu personal a reiesit concluzia ca setul din titlul topicului ar fi maximul pe care il pot obtine
Astept cu interes si alte opinii cu specificatia ca pentru moment exclud barci mari si peridoc si nu doresc echipament SH .
Seara buna si bine ati venit pe forum!
Si eu imi doresc o barca multifunctionala, dar inca n-am reusit sa gasesc combinatia convenabila, deocamdata.
Sfaturi nu va pot oferi, dar va rog sa-mi permiteti o intrebare, pentru propria mea curiozitate (am cochetat si eu cu ideea de a-mi cumpara o barca gonflabila): un Zodiac Cadet 350 ALU nou, vad ca e listat in jur de 1600 EUR (boats.com, Austria (https://www.boats.com/power-boats/2016-zodiac-cadet-350-alu-aktion-5117512/)) si cam la fel pe la dealerii din Bulgaria. Nu stiu cat ar costa in Romania (EuroNautica), dar cum o veti transporta ?
Spuneti "cat mai mare, dar 'carabila' " 8)
OK. Incerc sa presupun ca daca v-ati gandit la un motor Honda de 20CP nou (conditie impusa prin afirmatia ca nu doriti echipament SH), atunci nu aveti alta optiune decat un motor 4T. Masa unui Honda 4T de 20CP e de aprox. 47Kg - ceea ce nu e deloc putin. Ati incercat sa manipulati un sac de ciment de masa apropiata? Eu am incercat... atat cu sacul de ciment, cat si cu motorul. ::) Si am realizat rapid ca montarea/demontarea motorului de pe barca, nu ar fi un sport pe care sa mi-l doresc a-l practica de fiecare data cand as fi folosit-o. Va asigur ca nu e deloc placut sa faci manevre chiar si cu un motor 2T de 30Kg, darami-te cu unul de 50Kg !
Ca atare, singura solutie comoda pe care am identificat-o, a fost cea prin care barca (pneumatica, cu chila gonflabila) ar sta permanent pe o remorca modificata, cu motorul montat pe ea.
Dispuneti de un mijloc asemanator? Daca nu, chiar si in conditia in care ati avea un autoturism 4x4 serios, tot ati fi nevoit sa manipulati motorul.
Ar fi un exercitiu interesant sa incercati pe viu un astfel de sport. De exemplu, sa puneti o barca gonflabila pe apa, apoi sa incercati sa puneti motorul pe oglinda sa. Daca nu puteti sa faceti asta cu un echipament existent, ar fi suficient sa cumparati un sac de ciment si sa incercati sa-l ridicati, sa-l carati vreo 10m si apoi sa-l asezati *USOR* pe pamant. Ati simula astfel momentul in care macaraua motorului intra pe oglinda barcii. Ganditi-va ca va trebui sa refaceti aceasi manevra dupa ce terminati distractia si ca s-ar putea ca locul in care veti avea de facut acest lucru, sa nu va permita o manipulare comoda.
Daca dupa un astfel de exercitiu veti fi sigur ca acesta nu va deveni un impediment in drumul dvs. catre apa, atunci va felicit sincer si cred ca deja aveti o mare parte din problema rezolvata!
Dar nu uitati ca vertebrele si discurile coloanei dvs. nu se pot vindeca... iar tratamentul lor e fioros de scump (si riscant). BTW: am un amic putin mai varstnic, care la 63 ani a trebuit sa se opereze, fix din pricina faptului ca ridicand ceva cu o masa de aprox. 50Kg, asta i-a afectat coloana. Operatia a reusit, a fost realizata de un medic foarte capabil, dar cu banii respectivi, amicul meu si-ar fi putut cumpara o Skoda Octavia sau o barca scumpa cu peridoc cu tot.
OK. Sa revenim la configuratia pe care v-ati propus-o, partea cu cei aflati si transportati in barca.
a) "
plantat pe lacuri , agrement/pescuit pe Dunare , agrement/pescuit Delta"
- despre lacuri si pescuit, nu comentez nimic. Poate doar sa va intreb, pe care lacuri ? Oficial, exista doar cateva navigabile. Neoficial, o mai puteti pune (cu motor termic) pe alte cateva lacuri, dar care sunt raspandite prin toata tara. Si o mai puteti pune pe unele balastiere.
Cele mai multe lacuri care nu sunt oficial navigabile, nu ofera nici un fel de suport pentru lansarea barcilor la apa. Va trebui sa va descurcati dupa cum veti avea noroc sa gasiti topografia locului. Asta inseamna ca trebuie sa inspectati din vreme locurile respective si sa va duceti la punct ochit-punct lovit. Apoi, trebuie sa umflati barca, sa-i atasati podina, s-o lansati la apa, apoi sa puneti motorul. Operatiunea va dura aprox. 30 minute daca sunteti norocos si va miscati bine. Din pacate, cele mai multe lacuri au marginile abrupte ... iar cele de acumulare (baraje) pe care v-ati mai putea distra, sunt periculoase, daca nu gasiti un loc sigur in care sa puteti efectua toate operatiunile necesare.
- despre
pescuit pe Dunare, nu am experienta si nu pot comenta; dar majoritatea pescarilor si barcagiilor pe care ii cunosc, m-au sfatuit sa uit de gonflabila cand vine vorba de Dunare. Mai ales daca vreau sa-mi transport si familia, in scop de agrement. Probabil ca strict pe langa maluri, va veti descurca. Cand veti avea apa in barca datorita valurilor produse de smecherii cu motoare mari, sau de trecerea unor nave, atunci s-ar putea sa nu mai considerati ca gonflabila e o solutie buna pentru Dunare. In rest, daca veti avea grija la bustenii submersi si vegetatia contondenta care mi-a fost descrisa ca existenta in Delta, probabil ca gonflabila dvs. va scapa neatinsa ...
b)
"mici excursii pe mare" Nimic rau in intentia dvs., dar nu uitati ca apa sarata isi va spune cuvantul asupra motorului, in functie de durata utilizarii in mediul marin.
In afara de asta, daca apar valurile, va trebui sa iesiti rapid la tarm. Daca motorul cedeaza din vreun motiv oarecare, singura dvs. posibilitate de intoarcere la tarm sunt vaslele. Ati incercat sa vasliti pe o gonflabila? Eu da. Randamentul e mult mai slab decat la ramele unei barci rigide cu rame mari. Veti obosi rapid, asadar aveti grija sa nu mergeti la distante prea mari...
c)
"Pasagerii sunt eu cu sotia si cei 2 "copii"(ciobanesti germani) !"Fara sa vreau sa par ironic (nu mi-as permite, va asigur!), dar citind afirmatia de mai sus, imi aduc aminte de cartea "Doi intr-o barca (fara a mai socoti si cainele)" scrisa de Jerome K. Jerome, cunoscut pentru lucrarile sale umoristice.
Dvs. si cu sotia, plus cateva bagaje de pescuit si mancare/bautura, treaca-mearga intr-o barcuta de 3.5m ...
... dar si 2 ciobanesti germani... deja mi se pare overkill ! Nu cred ca e o incarcatura realista pentru ambarcatiunea pe care v-ati propus-o.
Si nu ma refer la masa incarcaturii in sine (care probabil ca va fi suportata totusi), ci la spatiul extrem de limitat dintr-o gonflabila, fie ea si Zodiac. Ganditi-va ca latimea maxima pe care o aveti la dispozitie e de 83cm, iar lungimea interioara e de 258cm.
Credeti ca veti intra cu totii ?
Iata unele motive de reflectie.
Ah, si ar mai fi vreo doua :
- pentru motor de 20CP trebuie sa aveti permis de conducator ambarcatiuni; cum dvs. vreti si pe ape interne, dar si pe mare, aveti nevoie de categoriile D+C. Asta mai implica niste costuri, aprox. 500 EUR, examen la o capitanie, etc.
- intreg ansamblul (Zodiac + motor 20CP) va avea o masa totala de aprox. 67Kg+50Kg = 117 Kg. Cum veti deplasa o astfel de masa in cazurile in care va trebui sa trageti barca la mal, fara sa fie nevoie sa demontati motorul? De exemplu, cand veti ajunge poate pe o insula de pe Dunare, sa zicem la Pacuiul lui Soare, sau pe insula care gazduieste anual tabara Atlantykron (https://www.google.com/maps/place/Tab%C4%83ra+de+var%C4%83+Atlantykron/@44.5006994,28.0769949,590m/data=!3m1!1e3!4m13!1m7!3m6!1s0x40b08082c0c55ef7:0xb4a2f99e8b9c762a!2sCapidava!3b1!8m2!3d44.4967848!4d28.0917335!3m4!1s0x40b0809ff9b6aeb5:0xfc988247491f8d1!8m2!3d44.4999528!4d28.0771601) (in apropiere de Capidava) ?
In speranta ca nu v-au deranjat toate intrebarile si remarcile de mai sus, va urez un week-end cat mai placut si toate cele bune.
Cu stima,
Cezar (alias Bob)
Salutare Zodiac si bun venit pe forum.
In completarea lui Cezar as mai spune ca personal as alege un motor in 2T. Sper sa nu sun ca o placa stricata, dar un 2T de 15 cai e si usor, si fiabil, si economic pentru un 2T de puterea asta, si nervos, si ieftin la exploatare si mentenanta.
Daca e vorba neaparat de motor nou, tocmai s-a scris pe un topic despre Selva Naxos - motor legendar, care inca se gaseste in varianta nou-nouta - vezi topicul: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,2754.0.html .
Personal daca as vrea un asemenea ansamblu, m-as orienta neaparat spre un RIB, nu o pneumatica clasica. Sunt multe avantaje la RIB, singurul dezavantaj fiind ca nu e la fel de "carabila" ca o pneumatica normala. Sper sa mai completeze si colegii cu argumente pro sau contra.
Citat din: bobinuta din August 17, 2018, 09:07:20 PM
Seara buna si bine ati venit pe forum!
Si eu imi doresc o barca multifunctionala, dar inca n-am reusit sa gasesc combinatia convenabila, deocamdata.
Sfaturi nu va pot oferi, dar va rog sa-mi permiteti o intrebare, pentru propria mea curiozitate (am cochetat si eu cu ideea de a-mi cumpara o barca gonflabila): un Zodiac Cadet 350 ALU nou, vad ca e listat in jur de 1600 EUR (boats.com, Austria (https://www.boats.com/power-boats/2016-zodiac-cadet-350-alu-aktion-5117512/)) si cam la fel pe la dealerii din Bulgaria. Nu stiu cat ar costa in Romania (EuroNautica), dar cum o veti transporta ?
Spuneti "cat mai mare, dar 'carabila' " 8)
OK. Incerc sa presupun ca daca v-ati gandit la un motor Honda de 20CP nou (conditie impusa prin afirmatia ca nu doriti echipament SH), atunci nu aveti alta optiune decat un motor 4T. Masa unui Honda 4T de 20CP e de aprox. 47Kg - ceea ce nu e deloc putin. Ati incercat sa manipulati un sac de ciment de masa apropiata? Eu am incercat... atat cu sacul de ciment, cat si cu motorul. ::) Si am realizat rapid ca montarea/demontarea motorului de pe barca, nu ar fi un sport pe care sa mi-l doresc a-l practica de fiecare data cand as fi folosit-o. Va asigur ca nu e deloc placut sa faci manevre chiar si cu un motor 2T de 30Kg, darami-te cu unul de 50Kg !
Ca atare, singura solutie comoda pe care am identificat-o, a fost cea prin care barca (pneumatica, cu chila gonflabila) ar sta permanent pe o remorca modificata, cu motorul montat pe ea.
Dispuneti de un mijloc asemanator?
Daca nu, chiar si in conditia in care ati avea un autoturism 4x4 serios, tot ati fi nevoit sa manipulati motorul.
Ar fi un exercitiu interesant sa incercati pe viu un astfel de sport. De exemplu, sa puneti o barca gonflabila pe apa, apoi sa incercati sa puneti motorul pe oglinda sa. Daca nu puteti sa faceti asta cu un echipament existent, ar fi suficient sa cumparati un sac de ciment si sa incercati sa-l ridicati, sa-l carati vreo 10m si apoi sa-l asezati *USOR* pe pamant. Ati simula astfel momentul in care macaraua motorului intra pe oglinda barcii. Ganditi-va ca va trebui sa refaceti aceasi manevra dupa ce terminati distractia si ca s-ar putea ca locul in care veti avea de facut acest lucru, sa nu va permita o manipulare comoda.
Daca dupa un astfel de exercitiu veti fi sigur ca acesta nu va deveni un impediment in drumul dvs. catre apa, atunci va felicit sincer si cred ca deja aveti o mare parte din problema rezolvata!
Dar nu uitati ca vertebrele si discurile coloanei dvs. nu se pot vindeca... iar tratamentul lor e fioros de scump (si riscant).
BTW: am un amic putin mai varstnic, care la 63 ani a trebuit sa se opereze, fix din pricina faptului ca ridicand ceva cu o masa de aprox. 50Kg, asta i-a afectat coloana. Operatia a reusit, a fost realizata de un medic foarte capabil, dar cu banii respectivi, amicul meu si-ar fi putut cumpara o Skoda Octavia sau o barca scumpa cu peridoc cu tot.
OK. Sa revenim la configuratia pe care v-ati propus-o, partea cu cei aflati si transportati in barca.
a) "plantat pe lacuri , agrement/pescuit pe Dunare , agrement/pescuit Delta"
- despre lacuri si pescuit, nu comentez nimic. Poate doar sa va intreb, pe care lacuri ? Oficial, exista doar cateva navigabile. Neoficial, o mai puteti pune (cu motor termic) pe alte cateva lacuri, dar care sunt raspandite prin toata tara. Si o mai puteti pune pe unele balastiere.
Cele mai multe lacuri care nu sunt oficial navigabile, nu ofera nici un fel de suport pentru lansarea barcilor la apa. Va trebui sa va descurcati dupa cum veti avea noroc sa gasiti topografia locului. Asta inseamna ca trebuie sa inspectati din vreme locurile respective si sa va duceti la punct ochit-punct lovit. Apoi, trebuie sa umflati barca, sa-i atasati podina, s-o lansati la apa, apoi sa puneti motorul. Operatiunea va dura aprox. 30 minute daca sunteti norocos si va miscati bine. Din pacate, cele mai multe lacuri au marginile abrupte ... iar cele de acumulare (baraje) pe care v-ati mai putea distra, sunt periculoase, daca nu gasiti un loc sigur in care sa puteti efectua toate operatiunile necesare.
- despre pescuit pe Dunare, nu am experienta si nu pot comenta; dar majoritatea pescarilor si barcagiilor pe care ii cunosc, m-au sfatuit sa uit de gonflabila cand vine vorba de Dunare. Mai ales daca vreau sa-mi transport si familia, in scop de agrement. Probabil ca strict pe langa maluri, va veti descurca. Cand veti avea apa in barca datorita valurilor produse de smecherii cu motoare mari, sau de trecerea unor nave, atunci s-ar putea sa nu mai considerati ca gonflabila e o solutie buna pentru Dunare. In rest, daca veti avea grija la bustenii submersi si vegetatia contondenta care mi-a fost descrisa ca existenta in Delta, probabil ca gonflabila dvs. va scapa neatinsa ...
b) "mici excursii pe mare"
Nimic rau in intentia dvs., dar nu uitati ca apa sarata isi va spune cuvantul asupra motorului, in functie de durata utilizarii in mediul marin.
In afara de asta, daca apar valurile, va trebui sa iesiti rapid la tarm. Daca motorul cedeaza din vreun motiv oarecare, singura dvs. posibilitate de intoarcere la tarm sunt vaslele. Ati incercat sa vasliti pe o gonflabila? Eu da. Randamentul e mult mai slab decat la ramele unei barci rigide cu rame mari. Veti obosi rapid, asadar aveti grija sa nu mergeti la distante prea mari...
c) "Pasagerii sunt eu cu sotia si cei 2 "copii"(ciobanesti germani) !"
Fara sa vreau sa par ironic (nu mi-as permite, va asigur!), dar citind afirmatia de mai sus, imi aduc aminte de cartea "Doi intr-o barca (fara a mai socoti si cainele)" scrisa de Jerome K. Jerome, cunoscut pentru lucrarile sale umoristice.
Dvs. si cu sotia, plus cateva bagaje de pescuit si mancare/bautura, treaca-mearga intr-o barcuta de 3.5m ...
... dar si 2 ciobanesti germani... deja mi se pare overkill ! Nu cred ca e o incarcatura realista pentru ambarcatiunea pe care v-ati propus-o.
Si nu ma refer la masa incarcaturii in sine (care probabil ca va fi suportata totusi), ci la spatiul extrem de limitat dintr-o gonflabila, fie ea si Zodiac. Ganditi-va ca latimea maxima pe care o aveti la dispozitie e de 83cm, iar lungimea interioara e de 258cm.
Credeti ca veti intra cu totii ?
Iata unele motive de reflectie.
Ah, si ar mai fi vreo doua :
- pentru motor de 20CP trebuie sa aveti permis de conducator ambarcatiuni; cum dvs. vreti si pe ape interne, dar si pe mare, aveti nevoie de categoriile D+C. Asta mai implica niste costuri, aprox. 500 EUR, examen la o capitanie, etc.
- intreg ansamblul (Zodiac + motor 20CP) va avea o masa totala de aprox. 67Kg+50Kg = 117 Kg. Cum veti deplasa o astfel de masa in cazurile in care va trebui sa trageti barca la mal, fara sa fie nevoie sa demontati motorul? De exemplu, cand veti ajunge poate pe o insula de pe Dunare, sa zicem la Pacuiul lui Soare, sau pe insula care gazduieste anual tabara Atlantykron (https://www.google.com/maps/place/Tab%C4%83ra+de+var%C4%83+Atlantykron/@44.5006994,28.0769949,590m/data=!3m1!1e3!4m13!1m7!3m6!1s0x40b08082c0c55ef7:0xb4a2f99e8b9c762a!2sCapidava!3b1!8m2!3d44.4967848!4d28.0917335!3m4!1s0x40b0809ff9b6aeb5:0xfc988247491f8d1!8m2!3d44.4999528!4d28.0771601) (in apropiere de Capidava) ?
In speranta ca nu v-au deranjat toate intrebarile si remarcile de mai sus, va urez un week-end cat mai placut si toate cele bune.
Cu stima,
Cezar (alias Bob)
Salut Cezar,
Ai perfecta dreptate in analiza ta la fiecare punct si probabil ca fiecare incepator ar trebui sa-si gasessca raspunsurile la fiecare din intrebarile tale.
Pe de alta parte, sunt si situatii in care cele mai utile lectii le inveti incercand si impiedicandu-te...
Un motor de 20 CP 4T te rupe la coloana si dupa ce te indoaie o data de doua ori, cauti solutii... Se poate iesi cu gonflabila oriunde si aproape oricand, cu conditia sa fii pregatit sa te intorci inot la mal... Poti alege sa iesi cu ea si pe Dunare si pe mare in zilele cand prognoza meteo ti-o permite, sau poti sa iesi in intampinarea destinului sa vezi ce iese, in care caz ar trebui sa nu periclitezi si bunastarea celorlalti pasageri.
Fara a incuraja pe nimeni sa procedeze ca mine, eu nu cred in sfaturi, lectii si proceduri, si daca esti constient de potentiale consecinte, procedeaza cum ti se potriveste in momentul respectiv.
Inca o data, noul coleg venit pe forum trebuie sa incerce sa-si gaseasca singur raspunsuri la intrebarile tale.
Citat din: Zodiac din August 17, 2018, 11:19:21 PM
In primul rand multumesc pentru raspuns . Nu ma deranjeaza nici o intrebare ci chiar ma bucura . As prefera sa discutam la persoana 2 , asa cum se poarta pe toate forumurile , de "dvs" sunt satul in viata reala .
Pentru putin, n-am facut decat sa iti reproduc intrebarile pe care mi le-am pus eu insumi, dupa ce m-am aruncat in lumea celor care isi doresc o barca 8) Ma bucur sa vad ca nu te-au deranjat punctarile mele, semn ca esti un om deschis si asta conteaza mult. Cu pronumele de politete, e o uzanta preventiva pe care nu o pot exclude din exercitiul primului abord, si pe care o pastrez in functie de raspunsurile interlocutorului. Si eu as fi raspuns la fel ca tine, dar nu stiu peste cine dau la capatul firului si atunci prefer sa fiu un pic rezervat ;-)
Citat din: Zodiac din August 17, 2018, 11:19:21 PM
- nu vreau barca mare rigida deoarece implica si peridoc
Da, dar singur spui mai jos ca la nevoie, vei apela si la o remorca :)
Diferenta intre peridoc si remorca ... e mai mult de pret, decat ca si unit remorcabil.
Citat din: Zodiac din August 17, 2018, 11:19:21 PM- barca are in jur de 67 de kg dar din "auzite" podina din aluminiu are vreo 20 deci se transporta ca 2 bagaje
Ca se transporta podina separat, e adevarat. Dar cele 67Kg nu pot fi doar ale barcii in sine, trebuie sa fie ale intregului ansamblu (barca+podina+accesorii).
Citat din: Zodiac din August 17, 2018, 11:19:21 PMIn linkul trimis de tine 1638 in $ sau 1433 euro , am cerut oferta la Euronautica si am primit un pret de peste 1800 de euro ceea ce e destul de deranjant .
Eu nu ti-am trimis de la Euronautica, ci de la o firma austriaca. Dar stiu ca cei de la Euronautica practica niste preturi bine garnisite. Am cerut si eu oferte de la ei si mi-a cam pierit cheful...
Citat din: Zodiac din August 17, 2018, 11:19:21 PMTransportul se va face in remorcuta [...] Ambele masini au tractiune 4x4 .
Ca aveti 4x4, e in avantajul vostru, felicitari! Va vor ajuta sa lansati la apa si sa recuperati barca, in zone in care nu aveti alte optiuni. De exemplu, cum au deschis acum acces pe lacul de la Mihailesti, cu lansare de la Posta; doar ca n-au nimic amenajat, ci doar pamant reavan... Uite o sugestie:
(http://yo3kxl.netxpert.ro/diverse/barci/remorca_George.jpg)
Citat din: Zodiac din August 17, 2018, 11:19:21 PMSaci de ciment mai ridic , am pe la 100 de kile si am facut "ceva" sport dar ma apropii de 50 de ani si incep sa ma protejez cat pot , nu mai merge ca inainte deja .
Idem si eu.
Citat din: Zodiac din August 17, 2018, 11:19:21 PMIntentionez sa pun motorul pe uscat si apoi sa bag barca in apa pe roti .
Chestia cu rotile am mai vazut-o. E o solutie, intr-adevar!
Citat din: Zodiac din August 17, 2018, 11:19:21 PM
- am mers de curand la Sarulesti cu o barca de 4 m din fibra , eu la rame , sotia pe prova , eu la vasle iar cei 2 in compartimentul din spate deci cam 1,5 m(compartimentul fata) din barca era liber si tot prin presupunere am zis ca ar fi suficient un 2,6 m desi barca din fibra cred ca avea cam 1,20 m latime ...aici ramane un semn de intrebare , nu stiu cam ce lungime e ocupata de "sofer" in barca daca sta pe un balon
Americanii au o vorba: "Assumption is mother of all fuckups" 8) Baloanele au 45cm la Zodiacul tau. Aseaza-te pe-un scaun si masoara cu ruleta, daca vrei - si vei obtine o aproximare de bun simt.
Citat din: Zodiac din August 17, 2018, 11:19:21 PM[...] 2 lansete de spinning si o cutiuta de jiguri
Vezi sa nu agati ceva ancore in PVC-ul Zodiacului :o In rest, eu din Snagov am scos doar cateva marlite anul trecut, si cativa bibani nu prea mari (max. 300gr). Si asta cu ceva chin. Dintoasele au muscat la spinner-bait si la vobler, culmea e ca n-au raspuns la nici o lingurita. Pentru bibani am folosit niste shad-uri de culoare verde cu maro.
Citat din: Zodiac din August 17, 2018, 11:19:21 PM
- unde pot trag pe mal , unde nu leg de tarus/ancora , cu timpul sper sa invat cat mai multe locuri unde pot si unde nu pot sa "ma desfasor"
Pai, vad ca le-ai disecat si tu; in plus, vad ca esti chiar hotarat !
Personal, nu am alte sugestii. Vad ca Vali ti-a facut una: RIB. Daca te uit in poza postata de mine ca exemplu, ala era fix un RIB de 3.3m.
Remorca a fost adaptata oentru el. Si tot din ce ti-a spus Vali, cred ca n-ar strica sa te gandesti ca si un motor SH poate fi o buna optiune, mai scutesti din bani si un 2T la 30Kg e mult mai usor de manipulat.
Eu oscilez inca intre un 2T si un 4T de 15CP, tot din pricina maselor sensibil diferite. 4T suna frumos si consuma putin, dar te rupe la ridicat si e pretentios la intretinere si transport.
In fine... dupa cum si colegul "DoiNomazi" a spus, pe langa parerile unora dintre noi, va conta experienta ta proprie. Pana nu ajungi sa te lovesti de ele, intr-un fel sau altul, nu inveti...
Bafta si sper sa tinem legatura, chiar sunt curios cum iti vor fi iesit pasientele !
Cu bine,
Cezar
Sincer, mi-e greu sa caut exemple fe gonflabile scufundate. Tot ce pot sa raportez cu certitudine si bucurie este ca pana acum noi am reusit sa ne intoarcem la mal in gonflabila. Si a fost bine.
Daca stai cu ochii pe vreme in permanenta si ramai suficient de flexibil sa-ti modelezi iesirile dupa capriciile meteo te vei bucura si tu de gonflabila, sau oricare alt obiect plutitor in care iti face placere sa te dai.
Din partea mea, alege motorul si barca care iti bucura sufletul pentru ca pana la urma asta este este cel mai oretios rezultat. Imbraca-te pentru temperatura apei, poarta PFD-ul si poti iesi cu incredere unde vrei. Daca e sa te intorci fara barca, asta e, ai ce povesti... :) Zambesc, dar este o opinie serioasa in care cred.
Unii oameni isi iau intai barca/motorul/kayak-ul/velierul si apoi descopera forumuri unde sa povesteasca. Altii incep pe forumuri si dupa ceva timp se hotarasc cum sa procedeze. E bine si asa si asa, dupa cum ti se potriveste, dar nu uita ca este aproape imposibil sa gasesti raspunsuri pertinente valabilr tie doar navigand pe forumuri. Cele mai utile si valoroase raspunsuri le vei gadi pe apa.
Succes si asteptam povestiri, impresii, imagini.
LE: Mie imi place motorul meu de 9.8 CP 4T, desi il mai injur cand trebuie sa-l car pe scari, sau sa-l bag/scot de pe bancheta din spate a masinii. Cand pui sau scoti un motor de pe oglinda in apa pana genunchi pe un fund malos sau alunecor, fiecare kg conteaza... Gonflabila mea din PVC nu-mi place, dar de asta am avut bani si spatiu de depozitare/transport, cu asta ies.
ca si remorca te mai poti uita si la STEMA
eu am modelul https://www.stema.de/stema_anhaenger_de_26.html (https://www.stema.de/stema_anhaenger_de_26.html) si este chiar buna. Am vopsit-o in culoarea masinii astfel ca plac ochiului (meu)
Citat din: Zodiac din August 18, 2018, 01:13:03 AMNu prea stiu cum e cu linkurile pe forum , daca se considera reclama se pot sterge.Nu vand nimic din domeniu asa ca nu am interese comerciale .
Atat cat il cunosc pe Vali, nu e genul de om care sa se aprinda pentru asa ceva, mai ales cat timp link-urile respective pot fi utile si celorlalti. Am apreciat mult aceasta calitate a lui, spre diferenta de a altor detinatori/administratori de forumuri. Personal, am apreciat ceea ce ai postat, consider ca sunt si interesante, dar si utile! Si cred ca mai sunt multi colegi care vor fi de aceasi parere.
Citat din: Zodiac din August 18, 2018, 01:13:03 AMReferitor la remorca eu doresc un model special de la Thule(Brenderup) in care pot sa incui si lucruri mai valoroase
In Romania, din pacate, eu n-as avea curajul de a lasa ceva de valoare intr-o remorca de genul celei prezentate. Poate, daca as tine remorca respectiva intr-o parcare pazita, unde sa stiu ca daca dau un ban, e chiar in siguranta. Altfel, hotii nostri o vor dovedi, mai ales daca esti studiat ce scoti din ea. Hi.
Citat din: Zodiac din August 18, 2018, 01:13:03 AMReferitor la transportul barcii , mi-a placut ce face acest tip intre secunda 2 si secunda 10 , a legat barca de un carut si o duce unde vrea
Exista roti de genul asta, rabatabile. Barcile de la Kolibri folosesc un astfel de sistem. Eu am stat de vorba cu proprietarul firmei (Serghei) si mi-a trimis o serie de imagini. Am vrut sa iau un Kolibri de 3.30m cu chila gonflabila (ca cel de aici, KM-330D (http://kolibriboats.com/catalog/naduvnie_motornie_lodki_kolibri/Profi-series/KM-330D.html)), dar am renuntat pentru o vreme, preferand sa mai reflectez asupra ideii.
BTW, nu stiu daca ai vazut Kolibri KM360D personalizata (http://kolibriboats.ro/product/barca-km-360-d-personalizata/); e o oferta interesanta, include bimini top, etc - iar pretul e foarte rezonabil.
(http://kolibriboats.ro/wp-content/uploads/2018/05/barca-pneumatica-personalizata-18.jpg)
Eu am sapat sa inteleg tehnologiile de asamblare a barcilor gonflabile (prin lipire la cald, termosudura si sudura prin curenti de inalta frecventa). Kolibri sunt asamblate prin ultimul tip enuntat (curenti de inalta frecventa), tehnologie superioara termosudurii.
Nu le fac reclama, pentru ca pe piata de gonflabile din RO, la preturi moderate fata de cele ale Zodiac-ului sau Honwave, mai exista si alte barci provenite din Ucraina: STORM (asamblate prin lipire la cald) si ELLING (asamblare prin termosudura). Am discutat cu toti importatorii, iar cea mai buna impresie mi-a facut-o Kolibri.
Citat din: Zodiac din August 18, 2018, 01:13:03 AMLegat de transportul motorului am vazut un suport de depozitare&carut care banuiesc ca e folositor
Daca iti place sa bricolezi, pe ala il poti construi si singur, economisesti aprox. 100 EUR.
Daca nu conteaza banii, atunci cumpara-l...
Citat din: Zodiac din August 18, 2018, 01:13:03 AMUite , ceva de genul cum face tipul asta , o fi ruda cu Nicu Vlad , pune singur un motor de 45 de cai = 93 kg
L-am vazut, clipul e foarte sugestiv, ma bucur ca l-ai postat!
Ce sa-ti spun? Eu n-as face efortul respectiv, desi cred ca sunt mai solid decat tipul din clip 8) Si dupa cum am spus, nu l-as face nici pentru un motor de 50Kg, darami-te pentru o masa mai mare...
Citat din: ZodiacImi plac opiniile reale si nu doar informatiile care imi convin.
Ceea ce demonstreaza ca esti realist, un lucru pozitiv!
Citat din: ZodiacEu am mai trecut acum vreo 10 ani prin cautari de barca atunci eram la "minute" de achizitionarea unui Jeanneau Merry Fisher de peste 7 metri desi locuiam la apartament .
Hmmm... Cea mai ieftina pe care am vazut-o, e listata pe la 17900 EUR si e din 1999... Cred ca erai foarte pornit pe vremea respectiva, desi cu banii aia, sigur iti gaseai un velier rezonabil, la care sa atarni si un motor rezonabil, iar taxele de port anuale, cred ca ar fi fost comparabile cu ce plateai la intretinere... In plus, ti-ai fi facut si concediul pe barca :)
Daca o mai si inchiriai, sigur iti scoteai niste cheltuieli. Iar pe punte, ai fi avut loc si de o gonflabila pe post de dinghy 8)
Citat din: ZodiacEu am vrut barca...sotia casa pe pamant si pentru ca eu sunt seful ;D am renuntat la barca si am facut casa.
Sefule, felicitari doamnei, iar tu ai luat o decizie inteleapta. Dupa cum vezi, barca poate veni si dupa. Eu stau la apartament si sunt inghesuit, daca aveam curte - aveam pana acum si barca. Motivele ezitarilor mele sunt datorate in special spatiului de depozitare, nu neaparat banilor. Privesc investitia intr-o barca, prin prisma financiara, tocmai datorita lipsei spatiului de pastrate/depozitare. Daca aveam casa (si implicit, curte si spatiul aferent) sunt sigur ca problema financiara ar fi trecut pe un plan secund. Asa, din pacate, sunt strans din toate partile.
Dar daca in cazul tau, casa e doar de vacanta... atunci e o problema.
Citat din: ZodiacNu vreau sa par fitos , nu e cazul dar daca motoarele de barci in 2T urla ca Stihl-urile mele (motocoase , stropitor , drujba , etc. ) eu spun din prima pas la 2T. Cu zomotul ala in urechi o ora iti vajaie urechile si la cateva ore dupa . Si numai a agrement sau plimbare nu mai seamana .
Aici sunt de acord cu tine. Inca n-am auzit un SELVA 2T 15CP, dar am auzit altele. Cele cu un singur piston sunt precum Trabantul. Cele cu 2 pistoane sunt mai silentioase, dar nu suna ca cele in 4T. Cel mai bine ar fi sa gasesti solutii pentru a le asculta si testa pe viu. S-ar putea totusi sa gasesti ca unele 2T cu 2 pistoane nu suna chiar rau, cel putin dupa ce intra in regimul termic normal de functionare.
In cazul tau, daca finantele nu reprezinta o problema, atunci cred ca decizia de a cumpara un 4T nou, e cea mai buna.
Iti dorim bafta in continuare si sa-ti mearga toate-n plin !
Week-end placut,
Cezar
E nasol sa ajungi fara barca la mal, dar e la fel de nasol sa ajungi fara motor :P. Priviti si luati aminte, sa nu faceti precum carnatu' de subsemnatu': https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,256.msg41718.html#msg41718
Despre linkuri, bagati "fara numar" cata vreme e in interesul comunitatii. Singura varianta deranjanta, specificata si in regulament, este cand o entitate "se baga in seama" cu produsele proprii si bate toba ca sunt cele mai bune bla-bla. Cam cum era cazul faimosului dealer de ace, brice si Bavarii de pe barcaholic ;).
Citat din: DoiNomazi din August 18, 2018, 12:59:37 AM
... Si a fost bine. ...
Parcă erau niște vorbe, ale tale, cam așa (nu este citat, este din amintiri, mi-e lene să caut, citatul, în arhivă...): nu a fost nici bine, nici rău, a fost așa cum a fost menit să fie. Deci n-a fost bine, nu-i așa?
Vorbe înțelepte! Ai dreptate!
Citat din: Thor din August 18, 2018, 02:18:30 PM
Parcă erau niște vorbe, ale tale, cam așa (nu este citat, este din amintiri, mi-e lene să caut, citatul, în arhivă...): nu a fost nici bine, nici rău, a fost așa cum a fost menit să fie. Deci n-a fost bine, nu-i așa?
Vorbe înțelepte! Ai dreptate!
@Thor vorbele alea incurajatoare, "si a fost bine", se refereau exclusiv la faptul ca gonflabila s-a intors la mal, in contextul intrebarii colegului "Zodiac" despre cazuri de gonflabile scufundate. Altfel, in context general, ramane cum am stabilit, in viata nu e nici bine, nici rau, doar cum trebuie sa fie.
Uite, de exemplu astazi masins este incarcata cu ce trebuie unei iesiri la ocean cu gonflabila de aseara, dar s-a schimbat iar prognoza meteo si au aparut doua T-storms la mijlocul dupa amiezii si vant SW cu rafale de pana la 14 mph. Conditii mai potrivite unui velier decat gonflabilei noastre... Si cu tot regretul si cu toata dorinta de a iesi pe apa, renuntam la iesire pentru ca "e mai bine asa". De fapt, dincolo de emotii si interpretari, este doar cum e menit sa fie... :)
Citat din: DoiNomazi din August 18, 2018, 02:53:59 PM
@Thor vorbele alea incurajatoare, "si a fost bine", se refereau exclusiv la faptul ca gonflabila s-a intors la mal, in contextul intrebarii colegului "Zodiac" despre cazuri de gonflabile scufundate. Altfel, in context general, ramane cum am stabilit, in viata nu e nici bine, nici rau, doar cum trebuie sa fie.
Uite, de exemplu astazi masins este incarcata cu ce trebuie unei iesiri la ocean cu gonflabila de aseara, dar s-a schimbat iar prognoza meteo si au aparut doua T-storms la mijlocul dupa amiezii si vant SW cu rafale de pana la 14 mph. Conditii mai potrivite unui velier decat gonflabilei noastre... Si cu tot regretul si cu toata dorinta de a iesi pe apa, renuntam la iesire pentru ca "e mai bine asa". De fapt, dincolo de emotii si interpretari, este doar cum e menit sa fie... :)
Mulțumesc! Este o precizare bună care a lămurit contextul! Deci nu este cum este dar este. :) :) :) Eu vă doresc, totuși, mult bine care trebuie să fie menit!
ÎAODI, aici, la 2 Mai de C-ța, Ro, este un vânticel de fo 14 kt, la rafale de 20-21 kt, Soare și cald de 32 gr.C. iar pe plajă este ca în pozele alea cu chinezii la mare. Nu este loc nici măcar să târăști un caiac până la apă. Dar... cred că de mâine se cam termină sezonul... Bugetarii Vioricăi se întorc la "stat", corporatiștii se duc la muncă, mitingiștii treaba lor iar noi ne putem scoate caiacele și gonflabilele pe apa albastră a Mării Negre! Și evident, unii numără zilele până la îmbarcarea din septembrie pe "marele confortabil" (vorba ta).
Cu tine si cu Bobinita ,aici pe forum ,altfel ar fi stat lucrurile...Sunte-ti cumva frati?Foarte studiosi,insetati de cunoastere,basca inteligenta ...Despicati firul in patru,studiati tot ce va cade in mana legat de pasiunea voastra ,ofertele "tentante" va lasa reci si priviti lucrurile analizand fiecare detaliu...ce mai ...I-mi place de voi ,caci sunte-ti extrem de meticulosi.Din pacate meticulozitatea ,v-ar putea amana iesirea pe apa cu propriile barci cu ceva mai mult timp decat a-ti fi crezut!Ceea ce nu este tocmai bine...,caci timpul trece.Sunt curios sa vad ce ve-ti alege pana la urma.Salutari!
Citat din: Thor din August 18, 2018, 05:07:51 PM
Mulțumesc! Este o precizare bună care a lămurit contextul! Deci nu este cum este dar este. :) :) :) Eu vă doresc, totuși, mult bine care trebuie să fie menit!
ÎAODI, aici, la 2 Mai de C-ța, Ro, este un vânticel de fo 14 kt, la rafale de 20-21 kt, Soare și cald de 32 gr.C. iar pe plajă este ca în pozele alea cu chinezii la mare. Nu este loc nici măcar să târăști un caiac până la apă. Dar... cred că de mâine se cam termină sezonul... Bugetarii Vioricăi se întorc la "stat", corporatiștii se duc la muncă, mitingiștii treaba lor iar noi ne putem scoate caiacele și gonflabilele pe apa albastră a Mării Negre! Și evident, unii numără zilele până la îmbarcarea din septembrie pe "marele confortabil" (vorba ta).
@Thor Sa fii iubit, ca e cel mai bine, la mare, la soare si in orice imprejurare, 24/7/365... Nu mai continui aici ca ne intra semantica in deriva si poluam topic-ul omului...
@Zodiac Lasand gluma la o parte, sper din suflet ca nu te-a descurajat vreo vorba scrisa de mine, pentru ca nimic nu-mi este mai nesuferit decat dadaceala, sfaturile si tendinta de a-i speria pe altii. E folositor si sanatos, ca sa nu zic bine, ca te documentezi a priori, dar nu lasa informatiile culese sa-ti dilueze entuziasmul si avantul initial. Parerile sunt multe si impartite in functie de experienta fiecaruia. Te du pe drumul tau sa-ti culegi propria experienta, ca e cea mai valoroasa.
In privinta diferentierii produselor in functie de uz si destinatie, in md oarecum subiectiv, iti dau dreptate. Cum Hummer-ul 2, sau 3, nu are absolut nimic in comun cu Hummer-ul original, cum Jeep-ul (Fiat) nu are absolut nimic in comun cu Willys-ul original, si nu dezbat acum care versiune e mai buna, fiabila, practica, confortabila, etc., nici toate Zodiac-urile nu sunt create la fel. Desi se taie si ele, si in filme si in realitate, un Zodiac militar, care trece de $9K si nu se vinde pe "piata civila", nu este chair la fel ca un Zodiac din comert... Chiar daca scrie pe el tot "Zodiac".
A propos de produse cu destinatii specifice, nu voi compara niciodata increderea in ce poate U-Boat-ul nostru, incredere capatata in exploatare, nu in brosuri de comercializare sau opinii de pe forumuri, cu ce poate un kayak de serie cumparat de pe raftul raionului de articole sportive. Eu inca sunt atras de un Zodiac destinat aplicatiilor industriale, sau militare, si cel putzin pana ma dau cu el in valuri, vreau sa cred ca imi va inspira mai multa incredere decat barcutza mea actuala din PVC care zace in masina in timp ce eu numar norii pe geam.
Dincolo de mentalitatea multinationalelor care folosesc nume de rezonanta devenite simbol pentru a vinde produse mai putzin performante, dincolo de strategiile de marketing sau self-improvement si toate cacaturile astea in care toate franjurile sunt puse la vanzare si mai fiecare e chitit sa-i fraiereasca pe altii pentru a le vinde ceva, viata capata gust atunci cand ti-o traiesti cum iti place. Daca ochiul iti tanjeste dupa un Zodiac si un motor de 20 CP, ia-le si bucura-te de ele pentru ca nici unul din acele momente de bucurie nu vor putea fi repetate si risti sa mori de batranete regretand c n-ai facut cand ti-a venit. Cum au mentionat si altii, daca vrei si poti sa-ti cumperi un motor nou in 4T de 20 CP, sau 200 CP, sau 2,000 CP,, nu ezita, ia-l si bucura-te de el cat esti in putere si ai chef de iesit. Daca ai tras concluzia ca nu mai vrei gonflabila, nu te mai uita inapoi si mergi spre barca care te atrage si pe care ti-o poti permite, sau asteapta pana ti-o vei putea permite (financiar, spatiu de depozitare, intretinere, etc.) Incearca doar sa nu astepti pana nu e prea tarziu sa mai ai timp si chef sa te bucuri de ea... Aceasta ultima propozitie mi-o repet si mie in fiecare dimineata... :)
In fine, in general vorbind, sfaturile de bine si parerile altora, inclusiv ale mele, tind sa impinga la plictis, asa ca bafta si nu te lasa influentat... :)
Citat din: dany din August 18, 2018, 05:17:10 PM
Cu tine si cu Bobinita ,aici pe forum ,altfel ar fi stat lucrurile...Sunte-ti cumva frati?Foarte studiosi,insetati de cunoastere,basca inteligenta ...Despicati firul in patru,studiati tot ce va cade in mana legat de pasiunea voastra ,ofertele "tentante" va lasa reci si priviti lucrurile analizand fiecare detaliu...ce mai ...I-mi place de voi ,caci sunte-ti extrem de meticulosi.Din pacate meticulozitatea ,v-ar putea amana iesirea pe apa cu propriile barci cu ceva mai mult timp decat a-ti fi crezut!Ceea ce nu este tocmai bine...,caci timpul trece.Sunt curios sa vad ce ve-ti alege pana la urma.Salutari!
"Îmi
(cam așa se scrie, nu i-mi) place de voi..." . Mai deschide și tu un Abecedar.@Dany să știi că (eu cel puțin) nu am nicio treabă cu cei pe invers, adică vreau să spun că mie nu-mi place de tine și n-o să-mi placă niciodată (pentru că nu-s...).
În rest, comentariul tău, dacă se referă și la mine, cine-i Bobinita? al cărui frate nu sunt este chiar măgulitor... pentru nivelul tău de inteligență. Iar despre ieșirea pe apă cu propriile bărci (eu am două caiace, un mic velier, un Bic 245, și două gonflabile) nu înțeleg de ce te freacă pe tine grija. Hai... ia de comentează dar mai treci pe la școală înainte. Salutări și ție , Dany.
Citat din: Zodiac din August 18, 2018, 07:47:22 PM
Eu pot intelege multe ! Vad ca exista cateva "mandrii ranite" si niste polite "de platit" intre membrii mai vechi ai forumului .
Apreciez si "aplecarea" spre contemplatie si profunzime a unora...trecand printr-o adanca filosofie ... generata de frumoase amintiri razlete... catre meandrele concretului , atingand tangent Nirvana cu destinatia expresa ...catharsis !
As aprecia si mai mult comentarii la subiect in acest topic . Multumesc anticipat !
Co-rect!
@Thor: mai mult ca sigur ca Dany s-a adresat lui Zodiac :). Cred ca-ti poate si confirma, si intamplator mesajul lui s-a nimerit sub al tau. Rugamintea e sa nu ne intepam intre noi inutil. Aveti ceva de reprosat, injurati-ma pe mine, ca nu ma supar :).
Ca sa schimbam abordarea, eu de exemplu am un ghimpe pe ceea ce e gonflabil, de la barci si pana la femei :P. Am avut experiente ciudate cu gonflabilele, ultima acum vreo luna cu o Ka-boat care se indoia de la mijloc cand dadeam gaz la motorul de 15 cai.
Din toate gonflabilele, singura utila cu adevarat mi se pare RIB-ul, care combina hidrodinamica optimizata a unei carene rigide cu sea-keeping-ul unei pneumatice sanatoase. Poate ne dau ceva detalii si colegii care au RIB-uri.
Eu m-am convins de calitatile RIB-ului in septembrie 2014, cand pe un vant de 30 de noduri si valuri de 4 metri pe mare, o asemenea scula a fost singura care a putut interveni pentru salvarea caiacistului rasturnat la cateva mile in larg de Sf. Gheorghe.
Draga THOR.M-am referit la zodiac si la bobinuta,tinand cont ca este autorul acestui topic!Nu stiu ce ai cu mine fratica!Eu nu m-am certat cu nimeni pe forum ,nici nu am jignit .Daca tie nu-ti place de mine ,nu ma intereseaza catusi de putin,dar de unde ai scos-o ca eu sunt pe invers ?Nu vreau sa ma cert nici acum,trec peste jignirile aduse si pot sa-ti urez sanatate!Gramatica mea ,intr-adevar lasa de dorit uneori,deoarece inca sunt pe vechi,dupa regulile pe care le-am invatat la timpul meu...
Pt. cei doi :Zodiac si Bobinuta .-va urez sa va gasiti barcile potrivite si nu am sa mai fac comentarii in acest sens!
Citat din: Vali din August 18, 2018, 08:37:43 PM
cu o Ka-boat care se indoia de la mijloc cand dadeam gaz la motorul de 15 cai.
Asta m-am scremut si eu sa explic, in perfecta cunostinta de cauza cu un "acelasi" KaBoat cu motor de 9.8 CP. CA de obicei, putzini bani dai, putzini bani face, si orice pretz ai plati, PVC-ul tot "de jucarie" ramane. Asta nu inseamna ca nu am grija de ea si n-o bibilesc ca pe o scula de valoare, dar sunt primul sa recunosc ca nu sunt multumit si nu-mi place cum se comporta.
Citat din: Vali din August 18, 2018, 08:37:43 PM
Din toate gonflabilele, singura utila cu adevarat mi se pare RIB-ul, care combina hidrodinamica optimizata a unei carene rigide cu sea-keeping-ul unei pneumatice sanatoase. Poate ne dau ceva detalii si colegii care au RIB-uri.
Nu am iesit inca "la mansa" cu un RIB, dar ca pasager intr-un RIB (nu retzin daca era Zodiac) plecat la scufundari la vreo cateva mile bune de tzarmul Kenyan, am vazut ce poate in conditiile in care ne-am intors pe vant si valuri care ne ocupau mainile inclestate pe orice ar fi putut preveni caderea din barca. S-a smucit ca la rodeo, dar a ajuns inapoi la velierul de pe care am plecat cu bine.
Tot la categoria gonflabile, desi oarecum o specie aparte, sunt barcile de rafting. Unele sunt extrem de rezistente si au o capacitate mare de incarcare dar nu sunt facute in mod expres pentru motorizari. ideea este ca rezistenta materialului si asamblariea adecvata permite construirea unei ambarcatiuni decente.
Desi pe termen mai lung, ca si in reclame, tot ce este umplut cu aer tinde sa se dezumfle, la un RIB potrivit ca marime si cost m-as baga si eu... :)
Citat din: Vali din August 18, 2018, 08:37:43 PM
Aveti ceva de reprosat, injurati-ma pe mine, ca nu ma supar :).
Nuu, pentru că pe tine te iubim (chiar dacă nu suntem pe invers).
M-am supărat puțin... aiurea. N-au fost nici un fel de rahaturi filozofice între veterani, așa cum a afirmat @Zodiac- el înțelege multe ... nu sunt nici "mândrii rănite", tot între veterani, (de unde naiba știe el cum este pe aici?) nu avem polițe de plătit așa cum este prin alte locuri internetice, nu avem nimic de împărțit, nici măcar nu ne cunoaștem și dacă vorbele noastre, ale mele și ale lui Dany, s-au întâlnit anapoda... sunt primul care să-mi cer scuze. Respect Dany pentru toate construcțiile navale pe care le-ai făcut... chiar dacă... chiar ar trebui să faci ceva cu gramatica aia... Scuze...
Citat din: dany din August 18, 2018, 09:02:53 PM
Draga THOR.M-am referit la zodiac si la bobinuta,tinand cont ca este autorul acestui topic!Nu stiu ce ai cu mine fratica!Eu nu m-am certat cu nimeni pe forum ,nici nu am jignit .Daca tie nu-ti place de mine ,nu ma intereseaza catusi de putin,dar de unde ai scos-o ca eu sunt pe invers ?Nu vreau sa ma cert nici acum,trec peste jignirile aduse si pot sa-ti urez sanatate!Gramatica mea ,intr-adevar lasa de dorit uneori,deoarece inca sunt pe vechi,dupa regulile pe care le-am invatat la timpul meu...
Pt. cei doi :Zodiac si Bobinuta .-va urez sa va gasiti barcile potrivite si nu am sa mai fac comentarii in acest sens!
"Frățică" n-am nimic cu matale. Am postat mai devreme fără să mă uit la cele apărute între timp. Am greșit. Trebuia să mă uit.
Acum ca ne-am lamurit si despre mica neintelegere, sa trecem la chestii concrete.
Imi amintesc ca prietenul Pictoru era mare pasionat de RIB-uri de dimensiune mica pentru mers la pescuit pe Dunare si in Delta. Pe de alta parte, la conditiile de pe fluviu si din Delta, chiar si un RIB sanatos mi se pare cam sensibil, la atatea parame metalice, table, stufuri si cioate etc.
O troaca de fibra, lemn sau tabla o dai de toate fara sa de doara capul, dar cu orice pneumatica stai cam cu smochina stransa cand pleci la drum. Stim bine care sunt conditiile de infrastructura din balta, si nestiind peste ce dam la capatul drumului, ne gandim cum sa facem sa ne protejam cat mai bine achizitia.
Asa ca in ce ma priveste, ca si concluzie strict personala, as lasa o pneumatica (inclusiv RIB) undeva mai la coada alegerii daca m-as gandi la o barca sanatoasa pentru Dunare si Delta. Probabil ca la mine e si influenta experientei pe barci rigide, dar nu inseamna ca sunt cumva detinatorul adevarului.
Daca insa e vorba de mers pe mare, sau Razelm - Golovita etc, ori vacante in Grecia sau in alte zone cu litoral spectaculos, nimic nu bate un RIB de calitate. Din cauza asta spuneam ca e bine sa sintetizam din experienta colegilor cu RIB-uri, sunt destule topice unde gasim informatii.
Citat din: Zodiac din August 18, 2018, 04:35:51 PM
Sunt sigur ca cele militare au cu totul alte preturi , alte intarituri , alte materiale facute pentru militari cu mare pregatire de inot , cu statii de emisie receptie pentru ajutor imediat , cu suport rapid de interventie de salvare cu alte barci rapide/elicoptere , etc.
[.....]
Referitor la Colibri , acum am deja o problema cu pneumaticele , am vazut si Grabner Hobby/Family din Hypalon foarte usoare 38/28,5 kg , dar nu au chila si nu stiu cat de rezistent e Hypalon fata de PVC la impungere/taiere/etc.
Ai perfecta dreptate, la fel cum Hypalon-ul e altceva in comparatie cu PVC-ul. Am discutat cu cativa colegi pescari de pe forumul spinningclub.ro si mi-au marturisit ca au avut unele evenimente neplacute (treceri peste busteni submersi, lovituri de maluri colturoase, etc.) peste care au trecut cu bine folosind barcile din Hypalon (spre exemplu, modelele mai vechi de Zodiac).
Iata spre exemplu marturiile unora dintre colegii de acolo, pe topicul "
Gonflabile: puncte slabe & riscuri (https://spinningclub.ro/threads/gonflabile-puncte-slabe-riscuri.1750/#post-50181)". Poti citi toata pagina, s-ar putea sa te intereseze :
Citat din: WurgerCezar,.... Materialul ala din care sunt facute barcile nu e de colac. Sunt convins ca ai vazut. Are o grosime de cel putin 1 mm, are insertie si e foarte putin elastic. Te-as invita daca reusesti sa faci rost de o bucata de material de la o barca sparta, sa incerci sa o intinzi bine si sa o intepi cu diverse materiale. Iti garantez ca trebuie niste forte.......chiar si ca sa bagi un cutit in ea.
Chiar daca treci cu ea peste craci, scoici, pietre ascutite (mai putin fiare cu muchii ascutite-abrazive probabil) nu cedeaza asa repede.
Am mers cu mai multe barci gonflabile de diverse calitati, si chiar si cea mai proasta rezista la oricare din cele descrise mai devreme. Ideea e sa nu-i dai blana si treci chiar si peste copaci scufundati daca o iei cu bagare de seama, pe incercatelea. Adica la viteza de vasle.
Bine, daca te chinui, o asezi deasupra unui ciot ascutit si sari cu curu pe ea s-ar putea sa reusesti sa spargi barca. Aacum nu o sa te chinui cand o dai la apa si cand o scoti, sa nu atingi nimic cu ea.
Am fost chiar stresat cand am vazut cum isi manevrau colegii barcile la Bradisor, pe bolovani cu muchii, nisip cu scoici, lemne care poate ar fi avut capete de cuie.
Vei vedea o idee acolo pe care o luasem deja in considerare si care imi umbla prin cap in continuare... Unul dintre colegi mi-a si confirmat-o (https://spinningclub.ro/threads/gonflabile-puncte-slabe-riscuri.1750/#post-50204).
Nu prea merge un singur tip de barca pentru toate scopurile pe care ni le-am propus (exact cele pe care le-ai mentionat si tu, la ele m-am gandit si eu, hi).
Citat din: AlexHDaca nu iei o rigida de minim 1.7m latime ca sa ai stabilitate pe laterale, atunci mai bine o gonflabila.
Dupa 3 sezoane eu nu am intepat-o in nimic. E drept ca in primul an am incercat sa o menajez cat am putut atat pa mal cat si in apa. Dar dupa ce am vazut ce poate nu mi-a mai fost asa frica. Chiar si cu o rigida nu iti este tot una sa treci prin busteni.
Daca tot iei credit pentru barca, atunci vezi daca te poti incadra la 2 ansamble. O gonflabila mica cu motor mic, pt pescuit si una rigida cu motor mai maricel pt plimbarile cu familia.
Prin urmare, incepusem sa ma gandesc ca o barca gonflabila nepretentioasa, echipata cu un motor usor in 2T, de max. 8CP, ar fi suficienta pentru deplasari la pescuit pe mai toate apele interne linistite (lacuri, balastiere, zone linistite din Delta, pescuit costier pe mare atunci cand n-ai valuri si e vreme buna, etc.). O poti cara si la intalnirile cu pescarii, etc. Din pacate, gonflabila nu prea e pentru agrement alaturi de familie, in conditiile in care cel putin sotia nu face parte din categoria aventurierilor carora le pasa mai putin de riscuri. Nu mai discut de prieteni, cunoscuti sau cand vrei sa mai plimbi si cainii, etc.
Si atunci, solutia poate fi completata cu o rigida dotata cu un motor mai capabil, customizata la interior astfel incat sa se prezinte ergonomic si preferabil dotata cu post de guvernare. Exemple ar fi destule, de exemplu o parte dintre salupele care se vand pe medii de gen ProBarca, OLX - mie mi-au placut cele italienesti, de genul Mak Marine, Belingardo Adriana (http://www.probarca.ro/anunt/105213/101/1/101/Vand-barca-Bellingardo-Adriana-.htm), Ombrina Open (http://www.probarca.ro/anunt/104590/101/1/101/Vand-barca-Ombrina-Open-.htm), Azzura open (http://www.probarca.ro/anunt/104589/101/1/101/Vand-barca-Azzurra-Open-.htm), Marinello 4.60 (http://www.probarca.ro/anunt/104587/101/1/101/Vand-barca-Marinello-4.60-.htm), Murenna open 4.90 (http://www.probarca.ro/anunt/104583/101/1/101/Vand-barca-Murenna-Open.4.90-.htm), Rascala open 6.30 (http://www.probarca.ro/anunt/104024/101/1/101/Vand-barca-Rascala-Open-.htm) (mai putin lungimea).
Sau cabinate de genul Gobbi 5.50 (http://www.probarca.ro/anunt/104699/101/1/101/Vand-barca-GOBBI-5.50-.htm), GOBBI Pilot (http://www.probarca.ro/anunt/105139/101/1/101/Vand-barca-Gobbi-Pilot-.htm), etc.
Problema celor de mai sus e data de masă, care pleaca de la 200Kg in sus. Cabinatele ajung la 300-500 Kg. Din acest motiv, toate au nevoie de motorizari puternice, plecand de la 40CP in sus. Cele mai multe motoare instalate pe ele sunt 2T si sunt muncite, de aia se straduiesc proprietarii sa le si vanda la preturi mici. Exista si alte hibe posibil ascunse la care trebuie sa fii atent si tot sapand dupa ele, am ajuns la un grad de sictireala care m-a facut sa ma mai detasez de problema, cel putin deocamdata.
Devenise clar ca am nevoie de o barca usoara, care sa poata fi si glisata cu un motor de putere mica (max. 20CP, ca sa nu fiu silit sa inmatriculez si nici sa consume in nesimtire). Si asa am descoperit barca "Antonov", cea realizata de Vali, in versiunile de 4.30m si 5.10m . Cea de 4.30m are o masa de aprox. 100Kg si cu un motor de 15CP poate fi glisata cu 2-3 persoane la bord. Nu am poze cu varianta de 4.30, dar iata aici un topic interesant cu varianta de 5.10m customizata pentru un alt coleg de forum, pasionat pescar de somn:
Barca din vis! (https://forum.capcompas.ro/index.php?topic=2306.0)
Si iata barca:
(http://i68.tinypic.com/oghtn5.jpg)
Frumoasa realizare, pentru care ii felicit pe toti, atat pe realizatori cat si pe proprietar ! 8)
Spre solutia asta ma gandeam sa ma indrept, dar in cazul meu, cel putin pentru moment, e o mare problema lipsa locului in care as putea sa o pastrez. Nu locuiesc si nici macar nu detin o locuinta cu teren pe care l-as putea folosi in acest sens. Iar la bloc, e imposibil sa pui in parcare asa ceva, ar fi furata sau deteriorata intentionat, cu certitudine (nu mai discut de sportul aferent motorului, despre care am mai vorbit).
Citat din: Zodiac din August 18, 2018, 04:35:51 PMO sa imi cer scuze pentru prea multe amanunte si probabil o sa generez minim zambete cu experimentul meu facut la ora 3 noaptea in cada (eu fara sa experimentez nu cred chiar totul , asa cum spuneau si cativa distinsi colegi de forum)
Eu unul, nu rad deloc, ba dimpotriva, chiar incurajez astfel de experimente, chiar daca pot parea (in fata unora) ridicole. Si eu procedez in mod similar in hobby-urile mele, atunci cand vreau sa inteleg ceva de la zero. O iau babeste, vad ce se intampla, apoi implic mai departe instrumentul tehnic, matematic, etc.
Citat din: Zodiac din August 18, 2018, 04:35:51 PMReferitor la remorca am auzit de STEMA , firma cu traditie si cu consumatori multumiti. Problema Brenderup in Romania ... e si un importator foarte neinteresat.
Nu apare pe lista dealerilor STEMA 8) In rest ce sa-ti spun... nu contest calitatile brandului german, sunt convins ca fac marfa de buna calitate. Dar daca te-ai gandi sa folosesti o astfel de remorca ptr a deplasa gonflabila... eu unul mi-as cumpara una noua din RO, se gasesc destule si nu-ti mai bati capul. La 2200 lei, poti lua o remorca decenta, fara sa fie nevoie s-o mai aduci (si pe aia) de afara 8)
Citat din: Zodiac din August 18, 2018, 04:35:51 PMacum vreo 2 ani am descoperit prima inventie care pe mine m-a speriat daca ar aparea pe mana hotilor , iar plasticul de la remorca cred ca ar fi o gluma pentru asta :
http://www.bosch-professional.com/jo/en/cordless-angle-grinder-gws-18-125-v-li-131459-060193a30b.html (http://www.bosch-professional.com/jo/en/cordless-angle-grinder-gws-18-125-v-li-131459-060193a30b.html)
Florin, flexurile cu acumulator au aparut de mult mai multa vreme. Eu am folosit asa ceva pe vremea cand in Mamaia se mai blocau rotile masinilor. Mi-am facut damblaua si le-am taiat "caracatita". Am spalat putina frumusel si cu asta basta. Desigur, dupa aia, au inceput si ei sa-si protejeze bunurile... dar macar odata, i-am facut... hi hi. Nu cred ca hotii ar folosi asa ceva, ptr ca e zgomotos. Dar sigur vor gasi metode de bruscare a incuietorilor, asa ca nu spera prea mult...
Citat din: Zodiac din August 18, 2018, 04:35:51 PMideea mea era sa pastrez lansetele si mulinetele sub cheie , dar studiind mai bine problema mi-am dat seama ca eu vreau sa incui niste lansete care sunt de fapt pe picheti sau rodpod si aruncate in balta , ce vreau sa incui se poate lasa in masina care are si alarma !
Cred ca ptr asta iti trebuie o duba. 8) Masina are alarma, da, cum toate au. Dar tu la ce distanta vei locui, pe perioada deplasarii, fata de masina? Daca esti la hotel si masina e jos, hotii pot pleca cu ce ai tu inauntru cu mult inainte ca tu sa poti schita gestul de a racni la ei pe geam, sau de a fugi in slip spre parcare...
Cu increderea pe care ai afisat-o mai sus, mi-ai adus aminte de cum gandeam acum o luna, sperand ca voi putea tine (in siguranta) un motor de barca in portbagajul masinii. Ulterior, cativa amici m-au adus la realitate si am renuntat la idee.
Citat din: Zodiac din August 18, 2018, 04:35:51 PMAcum sunt confuz , cu cat studiez mai mult cu atat mi se pare ca inteleg mai putin , cel putin pentru moment [...] am decis sa aman achizitia barcii si mai studiez barci si motoare. Nu stau degeaba , deja am comandat un carlig de tractare pentru o masina , urmeaza remorca , apoi carnetul , barca si apoi motorul .
Problema in viata este ca pentru "ceva" trebuie sa renunti la "altceva" . In cazul meu sa renunt la o terasa cu vie + un atelier pentru a parca un peridoc in curte . Grea decizie !
Te inteleg perfect, pentru ca de 2 luni trec prin acelasi travaliu si prin aceleasi trairi si incertitudini, surprize sau dezamagiri, abandonuri de idei, studiu, sperante, sictir si frustrari legate de preturi si de lipsa spatiului de pastrare, s.a.m.d.
In cazul meu, am zis ca macar sa incep cu ceva util si de care mai tarziu ma voi lovi cu siguranta - si acel ceva a fost permisul C+D. Saptamana viitoare voi face si primii pasi spre panze, ca sa adaug S-ul 8) Apoi, voi decide cum voi continua.
Stii de unde am pornit? Ai sa razi. De la dorinta de a pescui din barca, pentru ca vazusem ce puteau sa faca alti colegi pescari de spinning, folosind barci simple, gonflabile. Apoi, mi-am zis ca ar fi bine sa existe un pic de loc si pentru familie.
Am testat niste pneumatice si cateva motoare, dar am fost dezamagit de rezultatele obtinute (ca viteza) cu motoare de 5 si de 8CP. Pentru ca era clar ca mi-as dori sa vad si barca zburand putin, nu doar la deplasament. Dupa experimentele astea, am tintit spre rigide si motoare mai capabile.
Am si mers cu cateva salupe pe Snagov, dupa care am inteles de ce sunt scoase rar si doar pentru cateva ore: datorita motoarelor 2T de mare putere (50, 70, 90, 115 CP) care papa foarte mult carburant. Am stat de vorba cu toti cei vizitati. Cu exceptia unuia singur, care avea posibilitati financiare net superioare celorlalti, restul ... se intrebau cati litri de benzina sa toarne in rezervoare: 50 sau 100 ?! Si asta, pentru cateva ore de agrement...
Apoi am descoperit "apa calda": foarte multe oferte second-hand ascund țepe si țepari. Altele, desi pot fi serioase, nu sunt verificabile, datorita distantei. Nu poti merge pe incredere, decat intr-un cerc extrem de strans de relatii, pe care nu le poti construi usor.
Si astfel, m-am enervat si am decis sa incep cu permisul. Am luat D+C, acum vreau sa invat un pic si din zona velelor, sa fie si "S", iar in functie de trairile pe care le voi avea, ma voi gandi pe mai departe ce am de facut.
Sper sa tinem legatura, m-ar interesa sa ne conversam si in particular, sa mai impartasim din experiente si concluzii.
Week-end placut,
Cezar (alias Bob)
Citat din: dany din August 18, 2018, 09:02:53 PMPt. cei doi :Zodiac si Bobinuta .-va urez sa va gasiti barcile potrivite si nu am sa mai fac comentarii in acest sens!
Salut Dany,
Eu n-am nimic impotriva sa faci oricate comentarii doresti. Nu am ce sa-ti reprosez si cred ca nici colegul Zodiac (Florin), cel care a deschis si acest topic. Din partea mea, pe topicurile deschise de mine, esti binevenit oricand !
Un week-end cat mai placut si s-auzim numai de bine!
Cezar
Multumesc Cezar de coment!Aprecierile mele fata de analiza voastra sunt cat se poate de cinstite!Eu am facut muuuulte belele pana sa ma lamuresc cum stau lucrurile.Si ca exemplu,fara sa vrei, ai dat chiar tu poza cu barca din "barca din vis''la care am lucrat !Salutari!
Salut,eu am ceva experienta cu Zodiac HD Mark V ,barci din hypalon pe care le-am folosit in conditii extreme. Sunt folosite si acum aproximatix 8 luni pe an in Antarctica si Alaska si restul timpului cand se face traversada in zonele tropicale. Barcile au motoare termice Yanmar de 36 c.p diesel.Barci utilitare se ocupa de transferul si plimbarea pasagerilor in coditii de gheata,apa sub zero grade,structuri imerse,copaci,stanci ascutite. Barcile nu au chila rigida si sunt lasate numai afara umflate si stivuite una peste alta. Sunt incarcate la capacitate cand ies la munca dar am facut si schi nautic cu ea,bine in cazul meu ma ridica mai greu dar ma ridica :). Poti sa vezi mai multe aci https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,689.45.html (https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,689.45.html).
Am avut sansa ca sa iau (mi-o dadeau nu o furam a se intelege) una cand am ajuns cu nava in santier in Germania dar am renuntat din cauza greutatii si nevoii de a folosi un motor mare pentru ce vroiam eu.
De ceva timp cautam o gonflabila si am ales sa fie gonflabila din cauza spatiului pentru depozitare si pentru a evita plata unei parcari pe termen lung.
La un moment ma orientasem inspre https://www.inmarinflatables.com/Patrol-inflatable-boat-navy-seal-aluminum-grey-p/380-sr-hyp.htm (https://www.inmarinflatables.com/Patrol-inflatable-boat-navy-seal-aluminum-grey-p/380-sr-hyp.htm) sau https://www.youtube.com/watch?v=OX36b3a73wA&feature=youtu.be (https://www.youtube.com/watch?v=OX36b3a73wA&feature=youtu.be) sau http://brigboats.com/ (http://brigboats.com/) . Le putem lua si aduce in tara fara taxe din state sau din nord prin prietenii mei norvegieni dupa NW passage.
Dar deja aveam vreo 2 ani de cautari timp in care m-am plimbat cu diferite barci si deja stiam in sinea mea ca daca o sa iau o gonflabila nu am sa o tin si am sa pierd la revanzare. Intre timp am gasit forumul asta si un Quicksilver Cabin in Braila,dupa multe sfaturi pe forum si telefonic cu Vali am decis ca sa iau Quicksilverul Cabin apoi vad eu ce fac :) .
Dupa multe peripetii am luat-o si am vazut ca a fost o decizie buna,am rezolvat si cu parcarea si am tinut-o in hala pe perioada iernii plus ca mi-a adus super multe satisfactii,pescuitul si familia sau imbinat perfect.
Regulat faceam drumul Galati-Sfantu-Mila si retur singur sau insotit.
Am vandut-o cu acelasi pret cu care am luat-o,cu putin mai multe imbunatatiri unui barcagiu pasionat. M-am despartit cu greu de ea numai din cauza ca ai mei nu mai incapeau in ea (figuri stiu) dar a ajuns pe maini bune.
Mult succes in indeplinirea visului,stiu cum este, inclusiv noptile nedormite cand credeai ca ai gasit aleasa.
@zodiac uite aici : https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,589.msg7700.html#msg7700 (https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,589.msg7700.html#msg7700) ,acum imi amintesc dupa gonflabile m-am orientat inspre aluminiu si chiar am fost pe punctul ca sa o iau(intre timp am si un Canadian ). M-am razgandit din cauza pentru ca o cabinata m-ar fi satisfacut mai mult. Nu as pescui sau plimba in Delta singur ci as putea ca sa imi iau si familia cu mine(Mariuca avea 2 ani si Luca abia nascut) ceea ce sa si intamplat.
Cu barca m-am inteles bine de la inceput,consum mic cca 7 l la ora spatiu sufucient pentru copii ca sa doarma sau sa se joace in cabina si spatiu suficient pentru 2 persoane toamna ca sa ne adapostim cand mergem la stiuca. Am vandut-o din cauza ca nu mai imi incapeau toate acareturile. Adica aveam cortul pus pe prova plus restul de bagaje,mase scaune inauntru pentru campat..... Dar de considerat ca asta se intampla cand eram in formula completa adica 4.
Cu greu am vandut-o si am luat-o pe asta.https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,2744.0.html (https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,2744.0.html)
Sa inteleg ca nu mai vrei gonflabila ,sa sti ca au multe plusuri eu cred ca greu o sa te scufunzi cu o ganflabila avand atatea compartimente umflate,chit ca ai spart cateva.
Atunci daca nu iti mai iei gonflabila trebuie ca sa iti schimbi si numele de profil.
@ Zodiac, nu este dracul atat de negru in privinta gonflabilelor. Personal le-am abuzat tare adica intrat/urcat pe gheata ,efectiv arat prin gheata. Apoi pe Amazon noaptea cand mergeam ca sa prindem caimani loveam nenumarate structuri submerse si nu am avut niciodata probleme,le-am tras pe nisip,pe stanci....
Ca sa nu uitam Pupezica a batut doi ani delta cu o barca cumparata de la Decathlon si cu un motor de 5 c.p daca nu ma insel. Cand spun batut adica adica week-end de week-end si nu a avut probleme.
Echipamente de siguranta iti trebuie pe orice tip de barca,statii emisie receptie VHF si doua porttabile UHF,mijloace de semnalizare dar deja sunt pe langa subiect.
Imi amintesc de cate ori (nenumarate) am fost intrebat "care e cea mai buna barca, sa o pot cara neaparat pe masina (nu vreau peridoc), sa-mi car toata familia cu ea, sa gliseze cu 5 cai (ca nu vreau permis), sa cantareasca foarte putin (ca s-o urc si cobor singur de pe masina), si sa coste undeva maxim 500 euro :D. Asta e visul romanului incepator si neinformat, si desi intentiile sunt bune, realitatea e alta, dar din fericire incet se ajunge "la liman".
Raspunsul meu a fost elegant: o barca se alege dupa calitatile nautice dorite, si nu dupa transportabilitatea pe uscat. Mediul barcii este cel acvatic, acolo trebuie sa se comporte bine, nu pe portbagajul masinii.
Cu toate astea, raspunsul care mi-a stat intotdeauna pe limba a fost "nu se poate si cu ........ si cu sufletu-n rai". Asta fara vreo referire la cineva, fereasca Domnu'.
Exista pneumatice extraordinare, dar trebuie experienta destula pana ajungi sa stii ce-ti trebuie. Eu personal ma feresc de pneumatice, din cauza ca am crescut pe barci batranesti, in care m-am invatat sa ma descurc in majoritatea situatiilor. Tocmai de aceea nu sunt un contributor competent vizavi de pneumatice, si citesc si eu cu interes ce scriu cei mai in tema pe partea asta.
Exact aceleași idei le aveam și eu când m-am decis ca să cumpăr Quicksilver -ul. Am învățat pe parcurs că nu îmi trebuie troliu electric ca să trag barca așa că am renunțat( prețul în jur de 100 usd) scripete(palan) ca să ridic motorul și barca la fel nu mi-am mai pus pentru că nu am avut nevoie,inițial am crezut că sunt folositoare dar sincer să fiu mi-am dat seama că nu am timp ca să fac întreținerea pe care aș dori la barcă așa că nu le-am mai construit.
Pentru barcă pe care o am acum o să îmi construiesc o suprastructura pe care pot agață două port palane pentru intervenții.
P.S: Barca a vândut-o nevastă-mea. Ceea ce vroiam să spun este că sunt barci bune și dacă ai grijă de ea cum trebuie nu își va pierde valoarea în timp. Nu mă refeream că faci o afacere sau înșeli lumea de fapt cu noul proprietarul am devenit prieten bun.
L.E: Dacă nu te hotărăști până în octombrie te poți da cu barca mea ca să îți faci o idee sau Quicksilver 430/540.
Dacă vrei deschide un nou topic și vb mai pe larg. Personal tot cu ai mei călătoresc și gândesc toate posibilitățile în funcție de patru persoane.
Nu am poze acum ca să vezi cum incărcam barca și să îți faci o idee,doar când ajung acasă.
Detin patru barci, si mi-as mai dori inca una (una bulgareasca ca a lui Fritz). Nu as renunta la niciuna din ele, pe rand le folosesc pe fiecare in scopul sau. In plus, fiecare au intamplari si amintiri cu valoare sentimentala.
Recomand ca cei ce doresc barci gonflabile, sa le iasa ideia din cap. Durata de viata scurta, penetritatea, fragilitatea, sensibilitatea, si foarte multe alte minusuri m-ar face sa nu-mi cupar barca gonflabila niciodata. Nu este barca pentru furtuna-vant fara motor, nu este pentru Dunare si Delta pe timp nevrelnic. Cu toate acestea am doua barci gonflabile, una mai mica (2,70) Thunder,ucraineana, si una mare Mariner, hypalion, (4,30m), baloane diametru 50, gen militara, chila ete solida din lemn marin, grea, totul ansamblata in jur de 100kg, suporta pana la motorizare pana la 50 hp. Cea mica a bufnit saptamana trecuta deoarece a fost lasata in soare intoarsa pe dos supraunflata (de catre tatal meu), iar cea de-a doua, tocmai am peticit azi la ea, gandindu-ma la ce belele se inhama cei ce vor sa-si cumpere astfel de « panarame » plutitoare.
Cea mai noua "iubita", este de tabla aluminiu marin 2mm, 3,60m, bordaj inalt, comanda speciala, la nenea de la Ploiesti (care i-a reparat ceaunul lui nea' Ion). Usoara, sub 60 kg, spatiu interior cu mult mai mare decat gonflabila cea mare, singur si bagaje minime glisez minunat cu 5-6 hp, Usor de transportat pe autoturism, surprinzator de bine sa comportat pe masina ( chiar la viteze, usor peste100 km/h, fara probleme), usor de depozitat, (ridicata pe sistem de scripeti pe tavanul garajului, pe acoperis, sau ancorata in picioare sub un copac, sau a altor constructii acolo unde permite inaltimea), a sarit din schema achizitie de peridoc (inmatriculari, taxe, ITP-uri), motorizare fara carnet, fara inmatriculare, fara alte taxe si impozite, fara alte griji.... Testata pe furtuna si valuri mari, sa comportat foarte bine, chiar mai mult decat ma asteptam. Este o bijuterie pentru mine,... sudata in Tig integral, cu minima intretinere. Este varianta superioara celor care trec de la gonflabile la aluminiu. Avantaje care nu le va avea niciodata o gonflabila, si nici o alta barca referitor la greutate, transport, durabilitate, fiabilitate, reparare usoara, pret la revanzare...ect.
Este o barca mai speciala doar pentru cunoscatori. O folosesc la pescuit la spíning, parcurg distante mai lungi glisand, cu minim de motorizare si minim de combustibil consumat.
(Ultimele 3 foto sunt asemanatoare, cu barca mea din foto 2, dar mai scurte, facute de acelasi constructor).
(A patra barca e o barca doar de plimbare cu motor Suzuki EFI de 40 hp, pe care nu o folosesc la pescuit sa o bag prin toate coclaurile si sa o imput de peste.)
Initial am luat aceasta barca, (de aluminiu) doar sa-i testez calitatile nautice, sa-i copii si sa-i inbunatatesc proiectul si apoi sa o revand. Nu am iesit decat de trei ori cu ea, si deja a prins « lipici » de mine si nu ma mai intereseaza sa o vand. Deasemenea, doresc sa o testez si la o motorizare mai mare.
Reamintesc celor interesati ca exista pentru greutate usoara, transport usor si spatiu de depozitare minim, si portabarcile pliabile, sau barci demontabile din doua sau mai multe parti. https://www.google.ro/search?q=imagini+portabote&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=2ahUKEwjUjZ3TpvfcAhUQLFAKHQv5DYsQsAR6BAgGEAE&biw=1613&bih=909 (https://www.google.ro/search?q=imagini+portabote&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=2ahUKEwjUjZ3TpvfcAhUQLFAKHQv5DYsQsAR6BAgGEAE&biw=1613&bih=909)
Fiecare avand avantajele si dezavantajele sale.
Safety in sus, safety in jos .... nimic nu este sigur pe aici, la noi, pe Pamant.
Zodiac - un fel de Adidas, Land Rover .... un brand, o imagine a unor vremuri trecute. Doar ca da bine la CV in fata altor vanatori.
Honda - idem Zodiac, dar mai bine un pic, macar pe apa dulce pare OK, in saramura este mai rau.
Quicksilver este un dop pe mare. Un vaporas de 470 care nu duce motor mai mare de 50cp ...
Barci aluminiu in Delta, pe o furtuna cu fulgere, in mijlocul unui lac ;D
Fata in fata cu un ponton/dormitor care coboara pe Sontea (desi nu are voie), fara directie, in curba, nici o barca de 630 cu 150cp nu are sanse... doar inspiratia conducatorului care a redus inainte si a avut rezerva sa o arunce pe mal.
Diguri submerse care iti iau cizma cu totul 8)
Daca ai suspiciuni ca echipajul se poate stresa groaznic, incearca sa inchiriezi ceva (prin Grecia ptr mare sau Delta pentru canale) sau sa gasesti pe cineva sa va plimbe (NU pe Snagov). Pierzi maxim 50-100eur.
Pana la urma, cu permisul cum stai? Vad ca uneori vrei 5cp, alteori 20 ...
,
Salut Betto,eu acum nu stiu cu ce" panarame" plutitoare te-ai ales tu. Dar cred ca zodiacurile sunt ceva net superior. Din pacate nu am poze din arhiva personala dar am gasit ceva pe net si am vorbit si la vapor ca sa imi trimita.
Zodiacurile cum am mai spus sunt pastrate in soare umflate,nu conteaza in ce parte a globului se afla nava.
Siguranta turistilor este tot timpul pe primul loc. Croazierele sunt foarte scumpe de la 30000 eur pana la 140000 pentru NW passage .
Din cate am inteles o barca se caseaza dupa 10 ani nu trebuie neaparat ca sa fie intr-o stare deplorabila.
Nu te poti referi la toate barcile gonflabile ca fiind niste panarame,ocupa un segment de piata mare si sunt folosite in diferite conditii de exploatare.
Personal am sa imi cumpar un caiac gonflabil in urmatoarele luni,folosit cu succes de catre Florio si pe care am sa il port in masina pe unde merg.
(https://farm2.staticflickr.com/1877/43428940754_8d97fc0cea_o.jpg) (https://flic.kr/p/29aEF3A)81mUXk-G3RL._SL1500_ (https://flic.kr/p/29aEF3A) by stanga george (https://www.flickr.com/photos/149814018@N02/), on Flickr
(https://farm2.staticflickr.com/1849/43241116235_cae48ba9a8_o.jpg) (https://flic.kr/p/28T52mP)29 (https://flic.kr/p/28T52mP) by stanga george (https://www.flickr.com/photos/149814018@N02/), on Flickr
(https://farm2.staticflickr.com/1814/43241116195_53c8b2c30e_o.jpg) (https://flic.kr/p/28T52m8)csm_2014-08-20-BRE_Zodiac_Gr__nland_3_web_b85d046d46 (https://flic.kr/p/28T52m8) by stanga george (https://www.flickr.com/photos/149814018@N02/), on Flickr
(https://farm2.staticflickr.com/1874/44147357031_8b3bf25238_o.jpg) (https://flic.kr/p/2ag9Kb8)raising-zodiac-onto-ms-bremen-milford-sound-fiordland-national-park-BCA6HP (https://flic.kr/p/2ag9Kb8) by stanga george (https://www.flickr.com/photos/149814018@N02/), on Flickr
@ Zodiac, colegii care au spus că sunt dopuri sau alte chestii cred că își bazează ideile pe ceva palpabil și sunt curios ca să aflu experientele lor în exploatarea sus numitelor barci.
În fine ca să revenim la lucruri serioase și să terminăm cu tâmpeniile,în octombrie ești invitatul meu dacă vrei ca să testezi Quicksilver 430/540 ( în măsura în care sunt în Deltă) și Jeanneau 115.
Dar într-un buget de 15000 îți găsești ce vrei,doar fii atent.
Garajul îl poți construi în jurul bărcii așa cum o sa fac eu.
Este justificata teama de sh, dar cu rabdare poti sa o rezolvi si cu sh, iti lasi inca de la inceput o rezerva de bani sa corectezi / repari eventualele defecte.
Spui ca vrei un motor nou. Suna frumos, si eu am visat sa am unul nou, pana am lovit ceva ,am rupt pintenul si am facut praf elicea la suzuki. Imi venea sa plang de ciuda, mai ales ca il bibilesc pe toate partile, daca era nou cred ca muream. Eu zic sa te mai gandesti daca chiar se merita. Mai apar din cand in cand si ocazii sh bune.
Si eu am fost in situatia ta, barca ideala nu o gasesti.
Pana la urma am rezolvat-o cu 2 barci, intr-un buget mai mic.
Ca si exemplu: pentru Dunare /Delta am luat un glastrom de 5m cu un suzuky de 60cp , iar pentru vacante si mare, in locuri unde posibilitatea sa o intep este minima am luat un kolibri de 3,6 cu un motor de 15cp in 2t.
Anul asta pe mare m-am plimbat cu gonflabila 14 zile, a fost ok cat marea a fost linistita, dar cand valurile au inceput sa sara de 50-60 cm nu m-am mai simtit confortabil, dar nici in nesiguranta daca ai un pic de experienta cu valurile. Am mers mai incet si toti cu vestele stranse bine pe noi.
Pe aceleasi valuri am inchiriat, special si o barca de fibra, un compass 150cc si nu pot sa spun ca m-am simtit mai in siguranta decat pe gonflabila, doar nu ne-am stropit la fel de tare.
Am ras la comparatia cu sacul de ciment, din pacate ala e mai usor de carat fata de motor. La mine motorul in 2T are 30kg si chiar si asa este incomod de carat, as prefera sacul de 50kg. Pe ala poti sa il trantesi in orice pozitie si nu iti zgarie masina.
Citat din: Zodiac din August 20, 2018, 02:37:01 PM
"Dop pe mare" cred ca sunt toate pana la minim 10 metri ! Care nu e dop la aproximativ 5 metri si care de nou sa nu depaseasca 15.000 euro ? Cu ce viteza vine pontonul ?
....
. Am inceput sa visez frumos desi se amana data cumpararii cu mai multe luni...sper ca pana la sfarsitul anului viitor , ma gandeam la cate sacrificii voi face pentru "vaporas" cand citesc pe un alt subiect ca un coleg spune ca e un "topor submotorizat" acum colegul cu "dopul submotorizat" ...a fost ca un dus rece .
Nu mai inteleg nimic .
Eu nu am zis ca este submotorizat....
Nu conteaza cu ce viteza vine pontonul, conteaza ca nu se opreste, ocupa tot canalul si nu il vezi/auzi decat in scurt!
Citat din: AdrianZUZ din August 20, 2018, 08:53:43 AM
Safety in sus, safety in jos .... nimic nu este sigur pe aici, la noi, pe Pamant.
Zodiac - un fel de Adidas, Land Rover .... un brand, o imagine a unor vremuri trecute. Doar ca da bine la CV in fata altor vanatori.
Honda - idem Zodiac, dar mai bine un pic, macar pe apa dulce pare OK, in saramura este mai rau.
Quicksilver este un dop pe mare. Un vaporas de 470 care nu duce motor mai mare de 50cp ...
Barci aluminiu in Delta, pe o furtuna cu fulgere, in mijlocul unui lac ;D
Fata in fata cu un ponton/dormitor care coboara pe Sontea (desi nu are voie), fara directie, in curba, nici o barca de 630 cu 150cp nu are sanse... doar inspiratia conducatorului care a redus inainte si a avut rezerva sa o arunce pe mal.
Diguri submerse care iti iau cizma cu totul 8)
Daca ai suspiciuni ca echipajul se poate stresa groaznic, incearca sa inchiriezi ceva (prin Grecia ptr mare sau Delta pentru canale) sau sa gasesti pe cineva sa va plimbe (NU pe Snagov). Pierzi maxim 50-100eur.
Pana la urma, cu permisul cum stai? Vad ca uneori vrei 5cp, alteori 20 ...
,
Daca
Daca tot este furtuna macar sa iti faci o cusca Faraday,omul si-a riscat viata ca sa probeze un concept si chiar a reusit.
Daca vezi ca vine furtuna ,frate pleaca,nu conteza pe ce tip de barca de agrement esti,malul este aproape nu risca inutil. Daca fulgera langa tine si barca ta,ozonul arde ca sa nu mai spun de materialele neconducatoare.....
Daca ai avut experiente nepalcute cu Quicksilver te rog ca sa ne spui. Personal am facut Sfantu-Perisor. Sfantu Sulina . Sfantu Gura portitei pe mare. Marea a fost calma. Barca nu este pentru Beaufort sa zic 5,adica eu nu ma avant.
Citat din: scm_ro din August 20, 2018, 03:19:28 PM
Este justificata teama de sh, dar cu rabdare poti sa o rezolvi si cu sh, iti lasi inca de la inceput o rezerva de bani sa corectezi / repari eventualele defecte.
Spui ca vrei un motor nou. Suna frumos, si eu am visat sa am unul nou, pana am lovit ceva ,am rupt pintenul si am facut praf elicea la suzuki. Imi venea sa plang de ciuda, mai ales ca il bibilesc pe toate partile, daca era nou cred ca muream. Eu zic sa te mai gandesti daca chiar se merita. Mai apar din cand in cand si ocazii sh bune.
Si eu am fost in situatia ta, barca ideala nu o gasesti.
Pana la urma am rezolvat-o cu 2 barci, intr-un buget mai mic.
Ca si exemplu: pentru Dunare /Delta am luat un glastrom de 5m cu un suzuky de 60cp , iar pentru vacante si mare, in locuri unde posibilitatea sa o intep este minima am luat un kolibri de 3,6 cu un motor de 15cp in 2t.
Anul asta pe mare m-am plimbat cu gonflabila 14 zile, a fost ok cat marea a fost linistita, dar cand valurile au inceput sa sara de 50-60 cm nu m-am mai simtit confortabil, dar nici in nesiguranta daca ai un pic de experienta cu valurile. Am mers mai incet si toti cu vestele stranse bine pe noi.
Pe aceleasi valuri am inchiriat, special si o barca de fibra, un compass 150cc si nu pot sa spun ca m-am simtit mai in siguranta decat pe gonflabila, doar nu ne-am stropit la fel de tare.
Am ras la comparatia cu sacul de ciment, din pacate ala e mai usor de carat fata de motor. La mine motorul in 2T are 30kg si chiar si asa este incomod de carat, as prefera sacul de 50kg. Pe ala poti sa il trantesi in orice pozitie si nu iti zgarie masina.
Eu nu inteleg si este parere personala de ce sa iei mai multe barci decat ai nevoie. Iti gasesti ce vrei si daca este mai scumpa aconomisesti,asa am facut eu. Nu pot avea mai multe barci decat am nevoie si nu imi pot permite,sunt omul care mai bine economiseste si isi ia ce trebuie decat un substitut.
Acum mai am o barca din aluminiu,reconditionata total si echipata cu materiale aduse din state. Barca arata asa https://www.youtube.com/watch?v=IES2hzv1tfg (https://www.youtube.com/watch?v=IES2hzv1tfg) fara motior :) si nu stiu daca imi permit ca sa o tin numai de dragul de a o avea,am gasit un 25 ETEC sa il iau,nici nu stiu mai vedem.
Imi permit ca sa scriu din cauza ca am trecut prin aceleasi dileme ca si Zodiac,forumul,Vali m-au ajutat ca sa trec peste si am fost fericit pentru alegerea facuta,sa vazut acum cand am luat o barca din impuls si " mi-am luat-o".
Din cauza celor spuse mai sus eu am sa acord sprijinul meu oricand pentru achizitionarea unei barci.
Dupa cum probabil va amintiti, eu am avut un Quicksilver 470 cabin activ si am fost multumit de ea. Problemele puse aici le-am intalnit dar fara a fi surprins. Pontoanele dormitor sunt mari si de regula se vad de mai departe dar am si avut momente in care am redus brusc pentru ca nu l-am vazut din timp. Oricum acestea merg incet si ai loc suficient pe langa ele. Chiar imi amintesc ca la inceput m-am intalnit cu un ponton ce urca din balta pe Sontea mai aproape de 36 si atunci m-am cam speriat si m-am bagat in mal tinandu-ma de liane sau crengi de copac. Dupa ce a trecut pontonul mi-am dat seama ca nu ar fi fost nici o problema daca reduceam si treceam pe langa el incet. Motorizarea maxima suportata de barca, conform cu ce spune fabricantul pe eticheta este de 60cP si chiar merge bine cu toti acesti cai (ar fi mers un 75 foarte bine).
Capitolul cu cizma..., da se poate intampla daca esti grabit prin locuri necunoscute si nici nu te informezi. Daca vrei sa incerci apa o poti face cu degetul nefiind nevoie sa te arunci de-a dreptul in ea. Motorul sus si viteza mica si totul este ok. Eu asa am facut si pe Ligheanca si m-am pus pe mal la apa mica. Daca aveam viteza nu o mai scoteam de acolo dar asa a iesit doar cu motorul inapoi putin mai turat.
Deh dar ajunge aici despre quicksilver 470; doar s-a mai deschis un topic.
Intersect, am 2 barci fiindca in Delta cu copii la pescuit si ancorele zburand pretutindeni nu ma simt bine in pneumatica, iar in concediu nu pot sa trag si barca si rulota pe acelasi cui si am nevoie de portabilitate.
Crysty cu lovitul cizmei am patit-o intr-un loc pe unde am mai trecut de cel putin 20 ori. Daca nu venea ploaia si trebuia sa schimb elicea rapid, zau ca intram in apa sa vad ce a fost acolo.
Citat din: Intersect din August 20, 2018, 06:39:45 PM
Daca
Daca tot este furtuna macar sa iti faci o cusca Faraday,omul si-a riscat viata ca sa probeze un concept si chiar a reusit.
Daca vezi ca vine furtuna ,frate pleaca,nu conteza pe ce tip de barca de agrement esti,malul este aproape nu risca inutil. Daca fulgera langa tine si barca ta,ozonul arde ca sa nu mai spun de materialele neconducatoare.....
Daca ai avut experiente nepalcute cu Quicksilver te rog ca sa ne spui. Personal am facut Sfantu-Perisor. Sfantu Sulina . Sfantu Gura portitei pe mare. Marea a fost calma. Barca nu este pentru Beaufort sa zic 5,adica eu nu ma avant.
In primul rand imi cer scuze, ce am scris este raportat DOAR la mare si in comparatie cu un RIB cu pescaj 50 cm si flotoare tot cam atat.
Nu am mers cu barca mentionata dar am vazut 2 (doar 2) pe mare ... si aia erau nemti. Barca la ancora langa mine se balanganea in niste mini valuri ca un dop, in timp ce berea mea statea linistita pe consola. Au vrut sa plece si s-au intors tipand ca vine "bura, buura...", ce-i drept erau cam 60cm valuri in larg si un vant de 30km/h :-[... noi am traversat repede sa prindem liber la Zavratnica.
Culmea ca am fost atent la ele, fiind tentat sa schimb barca veche de aluminiu cu un Quicksilver open, dar am considerat ca bate apa si se zbate prea mult pentru gustul meu.
In delta sunt convins ca este mega ok, daca se plieaza si pe un turism gen camping nautic, pescuit la ancora.
Cu "primejdiile ce ne pandeste" am vrut sa subliniez ca nu exista Pasat pe apa ;D
Oricum eu sunt carcotas si gasesc defecte la orice. La Buster am 7-8 chestii care ma scot din minti ... daca se deschide un topic si despre ala, va povestesc :P, la RIB-ul Gommonautica nu mai zic ;D ... cred ca si la o Riva as putea sa gasesc ceva probleme :-X
Nu credca exista barca careia sa nu i se gaseasca cusur. Cel mai important este sa mergi cu ea si sa vezi daca iti convine/place. Celelalte cusururi pot fi acceptate sau corectate dupa caz. Ceva diferente sunt intre cea cabinata si cea sport (quicksilver 470) dar cred ca cea cabinata sta mai bine in stationare decat cea sport - eu nu am avut de reprosat nimic nici in stationare si nici in mars.
Intradevar, cu cat suntem mai atenti la detalii (altii numesc a fi carcotasi) cu atat vom fi mai satisfacuti; dar totdeauna se mai gasesc in timp tot felul de chestii pe care nu le vedem/anticipam.
Mi-au trimis și poze actuale cu zodiacele, acum nava este pe undeva lângă Franz Josef land.
Citat din: Intersect din August 21, 2018, 01:21:54 PM
Mi-au trimis și poze actuale cu zodiacele, acum nava este pe undeva lângă Franz Josef land.
Salut!
Motoarele alea sunt Diesel de 36 CP?
Am vazut niste diesel-uri pe la salonul nautic (erau pentru aplicatii militare parca!) dar erau niste mari monstri.
Cele din pozele tale par foarte OK insa banuiesc ca sunt foarte grele...
Ai ceva detalii?
Par sa fie motare Yanmar diesel, care s-au fabricat in cateva variante de putere (eu stiu de 27 CP si 36 CP), dar intelesesem ca au fost scoase din fabricatie de ceva vreme.
Si ceva din zilele noastre: https://www.yanmarmarine.com/News-detail/YANMAR-LAUNCHES-THE-DTORQUE-111-TURBO-DIESEL-OUTBOARD/ (https://www.yanmarmarine.com/News-detail/YANMAR-LAUNCHES-THE-DTORQUE-111-TURBO-DIESEL-OUTBOARD/)
Citat din: Alex1958 din August 21, 2018, 01:30:41 PM
Salut!
Motoarele alea sunt Diesel de 36 CP?
Am vazut niste diesel-uri pe la salonul nautic (erau pentru aplicatii militare parca!) dar erau niste mari monstri.
Cele din pozele tale par foarte OK insa banuiesc ca sunt foarte grele...
Ai ceva detalii?
Diesel 36 c.p greutate in jur de 120 kg 3 cilindri. Motoare fiabile dar nu se mai fabrica de vreo 10-15 ani,la mana a doua am gasit unul in jur de 5000 usd.
L.E : Acum am vazut,in a doua poza motorul este electric in mijlocul barcii se afla grupul de baterii.
George ai avut tu ocazia sa te faci cu asa o barca motorizata diesel si te-o lasat inima sa renunti?? :o
Esti tare.
Doamne ajuta si sanatate familiei.
Citat din: Nicolai din August 21, 2018, 03:01:54 PM
George ai avut tu ocazia sa te faci cu asa o barca motorizata diesel si te-o lasat inima sa renunti?? :o
Esti tare.
Doamne ajuta si sanatate familiei.
Da pentru ca sincer o luam numai de dragul de a o lua (fara motor),imi trebuia motor mai mare apoi consola centrala,peridoc....... Daca faci un calcul o sa vezi ca ajungi la aceleasi costuri ca la una din fibra.
Citat din: AdrianZUZ din August 20, 2018, 10:49:32 PMLa Buster am 7-8 chestii care ma scot din minti ... daca se deschide un topic si despre ala, va povestesc
Salut ! Am deschis topicul ;D ! Sunt foarte interesat de cele 7-8 chestii !