Salutare tuturor, am devenit recent proprietar al unei cabinate Shetland 536. Am tot citit subiecte pe forumuri in legătura cu motorizarea pentru aceasta.
Sincer ... nu sunt lămurit nici pe departe cu ceea ce urmează sa fac. Aici văd ca sunt activi câțiva profesioniști și sper ca măcar unul ma va lămuri ce trebuie sa cumpăr vizavi de motorizare . Menționez ca pescuim in 2 cu bagaje pentru 4/5 zile in Delta , iar pe la Moldova tot in 2 dar cu bagaje ceva mai putine.
Mulțumesc fffffffrumos anticipat.
Salut @gabriel.c si bun venir pe forum.
Am un prieten din Cluj care a avut un 536, si i-a pus un Evinrude ETEC de 115 (2T injectie). Barca se misca fenomenal cu acest motor, cu toate ca in opinia mea e prea mare pentru nevoile uzuale ale unui barcagiu pasnic.
Acum barca e la cineva din zona Galati, si omul e foarte multumit. Singura problema e ca ETEC-ul e foarte pretentios la benzina, si trebuie evitat la maxim alimentarea cu benzina de slaba calitate din Delta (Star 2000). Pentru asta e nevoie de un rezervor de capacitate mare, sa se sigure necesarul benzina pentru tot voiajul, prin alimentarea de la benzinariile de pe uscat.
Cel mai bine te uiti pe placuta barcii si ne spui care e masa barcii, incarcatura maxima, si motorizarea maxim autorizata. Cu aceste valori vom putea sa ne pronuntam in cunostinta de cauza.
Daca nu gasesti datele pe placuta, cauta valorile mentionate pe net, sau la cineva care are acest tip de barca. Succes.
Salut tizule
Barca ta are apx 600 kg de noua si suporta o motorizare de max 70 hp
Si asta daca oglinda este in stare f buna.
Mulțumesc, sunt surprins de viteza cu care mi-ați răspuns .Placuta e cam stearsa.Se vede seria bărcii și cam atât. In privința motorului de 70 Hp credeți ca o sa fie de-ajuns pentru glisare?Si dacă producatorul recomanda maxim 70 Hp in 2 T înseamnă ca dacă o sa pun un motor in 4 T greutatea va fi deja prea mare pentru oglinda bătrânei. Știți pe cineva care poate întări/ ranforsa oglinda ?
Stiu pe un coleg ce vrea sa dea spre vanzare un mercury de 50cp 4t,bigfoot in stare f.buna cu mansa si cabluri,elici 2 sau 3 cu pas diferit.Garantez pt.vanzator,ca e de-al nostru si in acelasi timp un bun amic.De unde esti?Te intreb ,pt. reparatie.
acum am vazut ca esti din bacau...deci suntem concetateni....Cred ca ti-am vazut barca pe o remorca acum 7-8 zile mergand pe strada mea[calea moldovei-cartier gheraiesti].0746246216-dany.poti suna oricand.
Problema la aceasta barca si la Shetland in general e ca la proiectare unghiul oglinzii a fost ales conform motoarelor disponibile in acele vremuri. Adica motoare 2T fara trim.
Din acest motiv, cel mai probabil va fi nevoie de ameliorat inclinarea motorului pe oglinda prin adaugarea unei pene. Poate fi si manufacturata, din fibra, si ajuta mult la o asieta imbunatatita, mai ales daca motorul e greu (4T). Daca se va ajunge pana acolo, voi contribui pe parte tehnica la momentul respectiv.
Pana la urma va depinde de motorul ales. Daca motorul de care zice Dany e al lui Marius de la Piatra Neamt, e un super-motor. Stiu motorul, e Mercury cu cap Yamaha, si am fost de fata cand Marius l-a probat la cumparare.
Cel mai important e sa se "pupe" cu barca, in sensul de a fi suficienta puterea pentru conditiile de exploatare. Iar pentru asta cea mai buna e o proba cu motorul pe barca dorita (536-le). E ceva bataie de cap (cu guvernarea, cablurile etc), dar cred ca e posibil sa fie o alegere potrivita. Doar o proba va spune daca da sau nu.
Da ,ala e motorul.Marius si-a luat alta barca.Ar fi o idee de proba tinand cont de apropierea bacau-neamt...Marius e un tip super ok. si motorul la fel!
Mulțumesc pentru răspunsuri , sigur rezolv problema :))) la cum răspundeți de rapid. Barca e aia pe care ai văzut-o pe strada ta ( Dany)Suntem aproape vecini. O sa te sun mâine sa vorbim . Vali îți mulțumesc frumos de răspunsuri .Sigur o sa mai avem nevoie de experiența ta.
Sa fie intr-un ceas bun :).
Mulțumesc, dar cred ca barca nu va merge cu 50hp nicicum .Va țin la curent cu noutățile.
Probeaza cu mai multe elici eventual cu un pas mic.
Citat din: gabriel.c din Septembrie 16, 2018, 05:09:06 PM
Mulțumesc, dar cred ca barca nu va merge cu 50hp nicicum .Va țin la curent cu noutățile.
Sincer, cam la asta ma gandesc si eu. Shetland sunt barci mai vechi si destul de grele, laminate manual, facute pe vremea cand se lucra cu simt de raspundere.
Din cauza asta, cred ca s-ar potrivi cel mai bine un motor cu puterea maxima autorizata. Ar trebui sa stim aceasta valoare, si desi colegul Gabi - black spune ca e 70 de cai, ar trebui o sursa verificata care sa confirme ce spune Gabi. Trebuie sa scrie undeva si in acte, fiindca la inmatriculare ANR-ul nu te lasa sa pui motor mai mare decat cel maxim specificat in hartiile barcii.
Spune-ne te rugam tu cam la ce motor te-ai gandit - 4 timpi japonez, 2 timpi injectie (ETEC), 2 timpi clasic (consum mare) etc. Daca ar fi dupa mine, eu as pune ori un ETEC de 90, ori un Suzuki 4T carburatie de 90. La ETEC trebuie rezervor mare dupa cum spuneam, ca sa se asigure benzina buna pentru tot marsul.
http://www.fishing-boats.info/536.htm (http://www.fishing-boats.info/536.htm)
Salut, eu ma gândeam la un motor 90/100 in 4T neaparat. Și e-tecul e o varianta pe care o iau in calcul . Totuși nu știu dacă oglinda rezista la greutatea unui 90/100 4T. Dacă știți ceva motoare bune va rămân dator.
La anul de fabricatie al barcii cred ca nu scapi de schimbat miezul oglinzii. Daca faci oglinda bine, poti sa pui motor greu fara probleme.
Cel mai bine faci oglinda din placaj incleiat in mai multe straturi, pana ajungi la grosime. Poti folosi mesteacan sau chiar plop, incleiere de exterior, de la Welde. Lipirea placajelor intre ele si apoi lipirea oglinzii pe barca se face cel mai bine cu epoxy.
Daca vrei sa pui motor mare, de 90-100, vezi cum te descurci cu actele barcii, sa nu-ti puna piedici la inmatriculare. Ca sa scapi de asta, si ca sa nu scapi bani la dragnea, cel mai bine inscrii barca in Belgia, ai topic pe forum.
Motoarele in 4T fiind grele, si unghiul oglinzii prea drept, barca se va apupa si va intra greu in glisare daca nu are putere sanatoasa la elice. Din cauza asta m-am si gandit la 90 cai, sa o scoti repede in glisare, si sa reduci apoi, pastrand o rezerva suficienta de putere pentru situatii neprevazute.
Salut,
Shetland a scos de pe site referintele la barcile vechi inca de anul trecut.
Doar daca au baietii ceva arhiva....
Am vazut si m-am dat cu un 536 cu 115 HP Suzuki in 4T. Aveam senzatia ca stau calare pe motor...
Poate n-ar strica niste trim-tab-uri care sa ajute intrarea in glisare si in caz de purpoising. In orice caz motorul ales trebuie sa fie cat mai usor posibil.
Salut,aveți idee cine poate să-mi schimbe miezul oglinzii ?
Iar in legătura cu trim taburile ma gândisem deja sa le montez o pereche smart Tab .
Chiar nu știe nimeni o persoana capabilă să-mi modifice oglinda pentru un motor de 90cp 4T?
Salut, chiar nu știți pe nimeni care să-mi modifice oglinda? As vrea sa pun un motor de90 cp 4T
Mulțumesc.
vino la mine si vorbim.Am datele de contact a persoanei ce ne poate aduce placajul de la Welde si restul e parfum!!! ;)
daca ai si motorul ar fi perfect...facem oglinda cat este nevoie dupa motor.
Visul meu ar fi un Evinrude cu 4inV ! 2t!, cea mai mica putere este la 90cp,daca refaci oglinda pui in functie de cat intaresti pupa !
Adică ..poate fi și mai mare sau 90 cp ar fi de-ajuns ?
Întreb pentru ca sunt aproape cu achiziția unui etec 90 second.
Ai mare grijă cand cumperi un ETEC second-hand
Daca nu ai acte originale și nu te înscrii pe site-ul lor nu poți cumpăra niciun șurub
De aia nici nu se prea fura
Că nu se pot repara fara acte 😀
Eu cred ca nu e furat.E din afara și proprietarul mi-a trimis deja foto cu actele motorului.Dar tot îmi pun întrebări despre service in Ro .Colegii de pe forum zic ca nu prea se pricepe nimeni la reparat e-tecuri.
Citat din: gabriel.c din Octombrie 01, 2018, 10:52:57 PM
Eu cred ca nu e furat.E din afara și proprietarul mi-a trimis deja foto cu actele motorului.Dar tot îmi pun întrebări despre service in Ro .Colegii de pe forum zic ca nu prea se pricepe nimeni la reparat e-tecuri.
Ce dracu sa repari la e-tec!? totul se schimba! dai jos si pui nou! ;D