Sondaj
Întrebare:
Care e mai bun pentru apele din Romania ?
Opţiune 1: Honda BF 50
voturi: 6
Opţiune 2: Evinrude E-TEC 50
voturi: 6
Opţiune 3: Yamaha 50
voturi: 5
Am citit cam tot ce era despre motoare pe forumurile romanesti si multa informatie de pe cele de afara .
Se pare ca discutiile despre motoarele Honda vs Evinrude E-TEC seamana cu discutiile Stihl vs Husqvarna la drujbe in sensul ca fiecare isi iubeste "utilajul" lui si nimeni nu cedeaza .
Am inserat si un sondaj sa vad care sunt parerile voastre !
ai dreptate,eu am votat evinrude pt ca am un etec 30 si sunt f multumit de el,dar n-am avut pana acum nicun honda pt a avea o parere
Tohatsu sau Yamaha ;D
Am inclus si Yamaha desi pe mine nu ma intereseaza !
Eu am o honda! merge ceas! dar numai cu conditia sa l intorci ! banuiesc ca la evi conditia este sa I schimbi bateria !! ;)
Eu am avut honda 20 cp pornire electrica. Consum f mic ,silentios.Foarte scump cand e luat de nou
Acum am e tec 30 hp luat de nou. Consum decent. O medie de 7 litri /ora mars
Cuplu f bun pe toata plaja de turatii.
Mult mai ieftin la prima mana.
Concluzie : foarte bune amandoua marcile diferenta o face pretul de achizitie
Zodiac
In ceea ce priveste motoarele si folosirea lor noi suntem o gluma in sensul in care cele 70-80 de ore/an pe care le facem cei care chiar folosim barcile sunt nimic.
O pensiune in delta poate face ore in 2 saptamani cat facem noi untr-un an asa ca acolo conteaza:
consum
fiabilitate
TCO
etc
Pentru noi nu conteaza ptr ca orice am face nu reusim sa le stricam asa ca cumpara-l pe cel mai ieftin si gata!
L-am cumparat deja pe cel mai "ieftin" ! Honda !
Sa il (le) stapaniti sanatos si fara evenimente neplacute!
Pentru curiozitatea mea si a celorlalti ( poate) care au fost criteriile care au stat la baza alegerii?
Ce anume ar trebui sa ne determine sa alegem un motor si o marca anume, din experienta dvs. proprie? Nu voi sa crez ca un sondaj, formal (caracterizat printr-un absenteism de ultim referendum ;D ) sta totusi la baza acestei decizii....presupun ca oarece empirism propriu... al apropiatialor macar, trebuie sa existe....Ne-ar ajuta cel putin sa ne ferim de alte produse..."inferioare", ma gandesc....sa nu luam tzeapa pe romaneste. Ceva avantaje evidente, in sensul asta trebuie sa fi existat, nu ?....fara sa par cumva tendentios.
Multumesc anticipat
Fiabil. silentios, raport bun kw/kg, constant in reglaje, consum bun, usor in depanare, destule piese de schimb.
Strict in mentenenta, cilindrul 3 strange reziduri si depuneri(cel putin pana la fabr 2010), scump, foarte ,,cautat" de baeti ! ;D
Daca mi-e permis, as raspunde si eu la intrebarea colegului RaduD.
Din experienta mea, dupa ce am ajutat multi barcagii la achizitia motoarelor dorite, pot spune ca bugetul si fiabilitatea sunt cele mai cautate "calitati" la un outboard, ca dealtfel la orice achizitie importanta.
Despre buget: din cauza puterii de cumparare specifice, barcagiul roman de obicei opteaza pentru un outboard sh, dar care mai are viata destula inainte, fiind mult mai ieftin decat un motor nou.
Valoarea unui motor nou scade imens imediat dupa cumparare, dovada fiind preturile motoarelor sh de pe piata. Culmea e ca deprecierea e mult mai mare decat la auto de exemplu, care e o piata mult mai mare si mai solida.
Exista situatii in care barcagiii sunt obligati sa treaca la un motor mai mare, si raman foarte surprinsi cand constata ca pe motorul lor abia folosit pot cere cel mult 50-60% din pretul pe care l-au platit.
Din cauza asta, de obicei cumpara motoare noi barcagiii care-si iau un pachet complet si optimizat - barca noua + motor + toate echipamentele + peridoc. Un motiv important e garantia plus post-garantia, dar din experienta mea nu e un motiv complet justificat, mai ales la motoarele japoneze, recunoscute pentru fiabilitate.
Asa ca marea masa a barcagiilor de la noi isi iau motoare sh, de obicei japoneze, si in stare cat mai buna. Mai ales in cazul motoarelor conventionale in 2 timpi, cautate inca de multi barcagii "puristi" (ca subsemnatul), achizitia sh e cam singura alternativa.
Piata sh e eterogena ca orice piata sh, dar exista o "fratie" a utilizatorilor, in stadiu incipient inca, materializata pe forumuri, grupuri de facebook etc. Aceasta "fratie" ajuta mult cumparatorii sa se fereasca de "tepe", atat de frecvente inainte de aparitia acestor comunitati online.
Problema cu aceste comunitati este insa ca deseori se transforma in sabii cu 2 taisuri, din cauza ca, mai ales pe facebook, se fac afirmatii nesustinute de dovezi, se "decreteaza" univoc cutare calitati sau defecte etc. Asemenea afirmatii ajung ulterior "adevaruri" sustinute de unii si metabolizate de cei neexperimentati. Singurul mod de combatere e acumularea treptata de experienta practica.
Despre fiabilitate: asa cum s-a mai scris, la nivelul de utilizator "hobby", la care ne situam majoritatea celor care ne-am intalnit aici, orice motor de firma in toate mintile isi va face treaba fara probleme, daca e exploatat si servisat corespunzator.
La fiabilitate cel mai bine stau japonezele, dar ierarhia e disputata, fiind diferente intre marci la diferite puteri, in functie de cat de reusit sau nu e un motor sau altul. Conteaza mult si reteaua de service si accesul facil si rapid la piese, iar aici din ce stiu cel mai bine sta Yamaha. Oricum. un motor japonez sau unul cu bloc motor de origine japoneza e intotdeauna cea mai cautata varianta.
Nici americanele nu sunt de lepadat, desi anumite discutii punctuale uneori incrimineaza cutare sau cutare motor la fiabilitate. Daca motorul e in toate mintile, adica a fost bine exploatat si intretinut, de obicei nu sunt probleme.
Asa ca nu exista dpmdv un verdict universal valabil vizavi de cutare sau cutare marca, ci de obicei lumea merge pe convingerile pe care si le-a format in timp. In cazul meu de exemplu, am crescut cu motoare de barca rusesti in 2T, dupa care am trecut la motociclism, devenind fan Yamaha.
Experienta moto excelenta cu Yamaha m-a facut sa merg pe acelasi drum la outboard-uri, astfel ca acum am un 4T 9,9 CP High Thrust pentru velier, si un Mariner 2T 15 CP cu cap Yamaha pentru barca glisoare. Culmea e ca in materie de moto am trecut la Honda :).
Citat din: RaduD din Decembrie 04, 2018, 11:44:31 PM
Sa il (le) stapaniti sanatos si fara evenimente neplacute!
Pentru curiozitatea mea si a celorlalti ( poate) care au fost criteriile care au stat la baza alegerii?
Ce anume ar trebui sa ne determine sa alegem un motor si o marca anume, din experienta dvs. proprie? Nu voi sa crez ca un sondaj, formal (caracterizat printr-un absenteism de ultim referendum ;D ) sta totusi la baza acestei decizii....presupun ca oarece empirism propriu... al apropiatialor macar, trebuie sa existe....Ne-ar ajuta cel putin sa ne ferim de alte produse..."inferioare", ma gandesc....sa nu luam tzeapa pe romaneste. Ceva avantaje evidente, in sensul asta trebuie sa fi existat, nu ?....fara sa par cumva tendentios.
Multumesc anticipat
Multumesc pentru urari . In domeniul motoarelor de barca sunt incepator . Deci departe de a fi eu in masura sa ofer sfaturi altora .
Deci in nici un caz nu pot vorbi din "experienta mea proprie" in domeniu .
Am sa spun totusi cum am gandit eu achizitia . In general si la masini si la barci exista 2 mari categorii de consumatori :
- unii prefera sa schimbe rapid motoarele/barcile si sunt incantati sa aprofundeze/incerce cat mai mult domeniul si in general atunci merita mai mult sa isi cumpere sh-uri la care sa nu piarda multi bani prin devalorizarea rapida
- altii prefera sa gandeasca totul pe termen lung iar atunci merita sa achizitionezi un lucru nou (cazul meu)
Avand cunostinte in gestionarea unor flote auto eu am incercat sa aplic aceste cunostinte in achizitionare . De remarcat faptul ca in domeniul barcilor mai intalnim o caracteristica specifica , la scurt timp dupa achizitie multi vor un upgrade ori la barca ori la motor . Din acest motiv eu am planificat faptul ca pot folosi acest motor si pe urmatoarea barca...pe care o banuiesc deja .
Deci un motiv in plus pentru...motor nou .
Un alt motiv pentru achizitionarea unui motor nou este faptul ca am planificat investitia pe minim 10 ani , asta e motorul pe asta il voi folosi...imi place sau nu .
Alt motiv ar fi faptul ca achizitionarea unui motor sh presupune ...sa te pricepi la motoare , eventual sa-l cunosti pe vanzator si chiar asa seamana cu o loterie . Si cum eu niciodata nu am castigat la loto ;D !
Un motiv strict personal...imi plac lucrurile noi , nu am cumparat NIMIC SH niciodata .
De ce HONDA ?
- pentru ca mai am cateva scule cu motor Honda si deja sunt familiarizat cu intretinerea(sper)
- cu tot respectul un sondaj cu 13 voturi nu ar avea cum sa convinga pe cineva
- pe forumurile din Romania e destul de simplu , fiecare isi lauda motorul sau cu ce s-a obisnuit
- dar daca inserezi pe Google "the best outboard engine for boats forums" atunci apar tone de informatii in care se bat pentru locurile 1 si 2 Honda/Evinrude si pentru 3 si 4 Yamaha/etc. , asta in general
- dar tot la modul general cand se discuta de fiabilitate , majoritatea accepta ca Honda ar fi nr. 1 si ma refer la 4 timpi sa nu existe confuzii
- avand in vedere ca performantele motoarelor sunt relativ apropiate am ales motorul despre care majoritatea spune ca ar fi in topul fiabilitatii
Spor !
Citat din: teo pes din Decembrie 05, 2018, 10:04:42 AM
Fiabil. silentios, raport bun kw/kg, constant in reglaje, consum bun, usor in depanare, destule piese de schimb.
Strict in mentenenta, cilindrul 3 strange reziduri si depuneri(cel putin pana la fabr 2010), scump, foarte ,,cautat" de baeti ! ;D
Multumesc !
"destule piese de schimb"
...alte cuvinte magice atunci cand alegi o marca , la fel pe forumurile de afara la topicurile de motoare x vs y , de multe ori recomandarea e "ia-l pe ala care are service mai bun si mai apropiat" .
Motorul cred ca e fabricat in 2018 , sper ca au mai lucrat la "reziduri" , oricum voi monta filtru suplimentar de benzina si voi folosi doar OMV !
Cu ultima propozitie...ma descurajezi . Inafara unor multe antifurturi montate pe motor, am starnit rasul furnizorului si am primit replica..."lipseste doar un lant gros pe el ;D" , chiar cu riscul de a fi luat la misto...il voi inscriptiona cu un autocolant serios pe ambele parti si pe capac si pe cizma .
@Vali
Ce as putea sa mai comentez ? Scurt , la obiect , fara "floricele", o postare care demonstreaza experienta vasta reala si nu teoretica precum e cazul meu .
Singura obiectie...sau mai mult indoiala , ca la barci/motoare devalorizarea unora chiar si de "100 de ani" mi s-a parut foarte mica in cazul in care "obiectul muncii" a fost intretinut corespunzator .
Desigur cu mai multe optionale montate , am vazut barci de peste 8 ani mai scumpe decat unele noi , comparativ o masina de peste 8 ani nu cred ca se vor vinde vreodata cu mai mult de 50 % indiferent cate optionale ar avea in plus fata de modelul de baza .
Citat din: Zodiac din Decembrie 05, 2018, 03:37:54 PM
Multumesc ! "destule piese de schimb" ...alte cuvinte magice atunci cand alegi o marca , la fel pe forumurile de afara la topicurile de motoare x vs y , de multe ori recomandarea e "ia-l pe ala care are service mai bun si mai apropiat" .
Motorul cred ca e fabricat in 2018 , sper ca au mai lucrat la "reziduri" , oricum voi monta filtru suplimentar de benzina si voi folosi doar OMV !
Cu ultima propozitie...ma descurajezi . Inafara unor multe antifurturi montate pe motor, am starnit rasul furnizorului si am primit replica..."lipseste doar un lant gros pe el ;D" , chiar cu riscul de a fi luat la misto...il voi inscriptiona cu un autocolant serios pe ambele parti si pe capac si pe cizma .
@Vali
Ce as putea sa mai comentez ? Scurt , la obiect , fara "floricele", o postare care demonstreaza experienta vasta reala si nu teoretica precum e cazul meu .
Singura obiectie...sau mai mult indoiala , ca la barci/motoare devalorizarea unora chiar si de "100 de ani" mi s-a parut foarte mica in cazul in care "obiectul muncii" a fost intretinut corespunzator .
Desigur cu mai multe optionale montate , am vazut barci de peste 8 ani mai scumpe decat unele noi , comparativ o masina de peste 8 ani nu cred ca se vor vinde vreodata cu mai mult de 50 % indiferent cate optionale ar avea in plus fata de modelul de baza .
Cand m am referit la ,,reziduri"a facut obiectul racirii , deci in jurul cilindrului 3(cel de jos ) cat si in partea inferioara a chiulasei strange depuneri de toate felurile si in special calcaroase, in acest fel apar situatii cand un motor cu toate ca dovedeste ca are o racire excelenta (prin martor apa si
sonda montata sus ) de fapt el in partea inferioara si cutia de viteze are o temperatura foarte mare ce duce la ....muuuulte fenomene ! :o
@teo pes
Pai atunci in viziunea mea e destul de simplu de rezolvat . Datorita apei pline de calcar de la mine , de-a lungul timpului am folosit "1 milion de substante" sa curat "agregatele" de rugina si calcar . In trecut mult chin acum destul de usor , daca gasesti substantele care intr-adevar au efect . Acum prepar un amestec de 1 litru de Deruginol , un litru de Nufarul anticalcar si 5 litri de apa . Daca voi folosi si un
https://motoarebarci.ro/adaptor-heavy-duty-pentru-pornire-pe-uscat.html
Cred ca se va curata destul de bine...sa zicem in vreo 5 reprize de 10 minute de recirculare a solutiei in decurs de vreo 2 ore si apoi clatesc .
Amestecul asta al tau este prieten cu cauciucul? Ca ai ceva cauciuc pe traseu.
Daca e diluat cu 5x apa eu nu am observat sa atace cauciucul . Dar era doar un singur exemplu , se pot folosi si solutii anticalcar destinate espressoarelor de cafea...care expun si garniturile de cauciuc .
Totusi...motorul meu e virgin , nu i s-a dat nici PRIMA CHEIE ;D macar , mai am pana la uzura ;D ! Sa ajung eu acolo dupa sute de ore de folosinta .
Eu daca am avut numai sh-uri nu stiu,asa ca intreb:Motoarele noi au un limitator la acceleratie,sau altceva pt. a se face rodajul fara a -i da voie sa se accelereze la maxim?
Citat din: Zodiac din Decembrie 06, 2018, 08:40:09 PM
Daca e diluat cu 5x apa eu nu am observat sa atace cauciucul . Dar era doar un singur exemplu , se pot folosi si solutii anticalcar destinate espressoarelor de cafea...care expun si garniturile de cauciuc .
Totusi...motorul meu e virgin , nu i s-a dat nici PRIMA CHEIE ;D macar , mai am pana la uzura ;D ! Sa ajung eu acolo dupa sute de ore de folosinta .
Deruginolul are acid fosforic. Nu prea merge cu cauciucul chiar daca nu vezi tu imediat asta. Problema este ca in motoare nu se depune calcar, ca in masinile de spalat, ci nisipel - vezi postarea lui Ziuamarinei din topicul: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,450.30.html
Nisipului poti sa-i faci si slujbe la noua catedrala a neamului ca nu se dizolva. Depunerile au loc in zonele stationare din circuitul de racire si singura curatare este pe baza de jet de apa, poate un pic de detergent sa ajute.
Pai oricum , nu bagam eu de nebun fara sa intreb . La curatarea cu jet de apa trebuie demontat sau se baga presiunea pe admisia de apa ? Jet de apa...gasesc :D !
Principalele depuneri in camerele de racire sunt de natura calcaroasa, nisipul este o depunere mecanica nu chimica si nici electrolitica !
Ce am specificat mai sus a fost in urma a cea ce intalnesc la 95-98%, nisipul se fixeaza in formatiunile ,,construite" de calcar si saruri.
Postez aici o curatare de motor prin demontare si agentul pe care l folosesc frecvent si la curatarea fara demontare, motorul are in jur de 10 ani vechime apa sarate si dulce!
Dupa curatare se abserva ca nu ataca partile de aluminiu si nu irita garniturile! dujmaneste in principal oxidul de aluminiu ;Dcea ce este cel mai greu de dizolvat si ataca calcarul!